Şimdi Ara

ELEKTRONİK EL FRENİ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
50.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cmaxlerin çoğunda ESP yok ama epb VAR..

    Elektrik sadece uygulama ve devreden çıkarma anında var. Yani garç diye sizin yerinize bir elektrikli motor asılıyor..

    Elfrenli dönmek mümkün değil..araç hızına göre kademeli uygulanıyor. 140 ile giderken düğmesine basarsanız devreye girmiyor (denemedim ama arabayı teslim ederken öyle söylediler).

    Eğer uygulanmış halde kalırsa ve mesela akü biterse veya arıza yaparsa devreden çıkarmak için arabanın içinde gizli bir yerde mekanik kilit var (orta konsolun alt bölmesinin dibinde) ama bunu açarsanız bir daha devreye alamıyorsunuz ve servise gitmek mecburi..
  • Ya o diil diyelim arkaya bişi uzatıyorsun filan çaat üstüne düştü, veya arkadaki veledin ona saldırsa , ne olacak? 140 la filan giderken birden bire? Bence saçma...

    Bari bir kaç saniye basılı tutmak gerek olsun, sonra dııııt diye ses çıkarıp devreye girsin

    belki onunda çözümünü bulmuşlardır, yüksek hızlarda devreye girmiyordur.

    diyelim frenim boşaldı o zaman da çekemeyecek miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 15 Eylül 2008; 9:36:18 >
  • Çok kullanışlı ve rahat bir sistem. Audi A6 da mevcut ve kullanımı da oldukça kolay ve rahat.
  • Ben eski mersoların el frenlerine hastayım.
    Babamda var 87 model .Ayak ile ittirip el freni pardon ayak freni diyelim
    devreye giriyor ve bir mandalı çekip boşaltıyorsun.

    Gelelim bu sisteme , araç seyir halinde iken sanırım dvere dışı kalıyor,yani çocuk düğmeye bassa bile
    el freni devreye girmiyordur bence.yoksa ben bu aracı alamam ,benim ufaklık sürekli o bölümde birşeyler kurcalıyor ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: realgs

    Ben eski mersoların el frenlerine hastayım.
    Babamda var 87 model .Ayak ile ittirip el freni pardon ayak freni diyelim
    devreye giriyor ve bir mandalı çekip boşaltıyorsun.

    Gelelim bu sisteme , araç seyir halinde iken sanırım dvere dışı kalıyor,yani çocuk düğmeye bassa bile
    el freni devreye girmiyordur bence.yoksa ben bu aracı alamam ,benim ufaklık sürekli o bölümde birşeyler kurcalıyor ...

    muhakkak öyledir seyir halinde mazallah düşünsenize 140/150km hızda elfireni çekilmiş allah korusun
  • İyide frenler bosalırsa el frenini nasıl cekecem? Arabanın durmasınımı beklicem
  • her araçta o tuş orada değil.o c5 in aptallaığı bence...

    mesela laguna da direksiyonun solunda biyerde .sürücü dışında kimse ulaşamaz yani
  • 150 YTL'ye elektronik el freni

    Kırıkkale Endüstri Meslek Lisesi Elektrik ve Motor Bölümü öğretmen ve öğrencileri ilginç bir buluşla elektronik el freni icat etti. Yaklaşık bir ay gibi kısa bir zamanda yapılan icat 150 YTL’ye mal oldu.

    Kırıkkale Endüstri Meslek Lisesi Öğretmenlerinden Erol Apaydın icadıyla mekanik El Freninin ortadan kalkacağını söyledi. Apaydın elektronik el frenini icat etmesinin tek sebebi olarak küçük çocuklar olduğunu belirtti. Apaydın, “Bu İcadı gerçekleştirmedeki en büyük etken komşumuzun oğlunun kendi araçları içerisinde el frenini indirerek kazaya sebebiyet vermesi. Bende bu makette görüldüğü gibi el frenini yaparak çocuklar ulaşamayacak şekilde geliştirdim. Sistemin adına da elektromekanik el freni adını verdim” dedi. Türk Patent Kurumuna başvurduğunu belirten Erol Apaydın, buu konuya duyarlmı insanlardan yardım beklediğini söyledi.

    http://www.haber71.net/News-op-NEArticle-sid-708.html


    gazeteye cikma amacli mi cozemedim dogrusu..




  • elektronik ne olacağı belli olmaz beyni karışır yolda giderken motru çalıştırır cart diye çeker el frenini görürsünüz zamana çok daha çabuk yenik düşer
  • olaya öyle bakıyorsanız hiç teknolojik alet kullanmayın o zaman...
  • Güzel bir özellik, güzel düşünülmüş
  • İşlevselliği tartışılmaz. Ama herkes beğenir mi, meçhul.
    Benim olmasını isteyeceğim bişey değil, arabayı araba yapan detaylardan biri daha eksilsin istemem. El freni manevralarını geçtim, arabadan inmeden önce el frenini kavrayıp çekreken o sesi duymayı bile ararım ben, özlerim.
  • El freni denilen ekipmanı oldum olası sevmemişimdir zaten.Özellikle iki koltuğun arasında boşuboşuna yer kaplayarak duruşu,kol dayama olan araçlardaki el frenini çekme zorluğu..Bunlar bence yadsınamaz şeyler.
    Oysa ki el frensiz ne kadar zarif ve düz bir tasarım var.Kolunuzu koymak isteseniz hiçbir engel yok.Mükemmel bence.
    Yüksek süratte yanlışlıkla çekme olayına gelince,bu ayrıntıyı biz forumda düşünüyorsak bu aracı üretmek için maaş alan mühendisleri mutlaka düşünmüştür.
    Ayrıca yapı itibariyle öyle hemen bozulacak bir şeyde değil.Sonuçta 0/1 prensibiyle çalışıyor.Bir kere kilitledimi birdaha bıraktığı yok.
    Ha ancak siz diyorsanız ki elektronik bu, ben güvenmem,bugün kullandığınız enjeksiyonlu araçların hepsi beyinli,hepsi elektronik.Yüksek süratte beyin yansa freniniz de kalmaz.Herkes satsın enjektörlüleri karbüratörlü araçlara geri dönün öyleyse.
    Gereğinden fazla detaycı olup,ince eleyip sık dokuyup paranoyak olmanın bi anlamı yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    El freni denilen ekipmanı oldum olası sevmemişimdir zaten.Özellikle iki koltuğun arasında boşuboşuna yer kaplayarak duruşu,kol dayama olan araçlardaki el frenini çekme zorluğu..Bunlar bence yadsınamaz şeyler.
    Oysa ki el frensiz ne kadar zarif ve düz bir tasarım var.Kolunuzu koymak isteseniz hiçbir engel yok.Mükemmel bence.
    Yüksek süratte yanlışlıkla çekme olayına gelince,bu ayrıntıyı biz forumda düşünüyorsak bu aracı üretmek için maaş alan mühendisleri mutlaka düşünmüştür.
    Ayrıca yapı itibariyle öyle hemen bozulacak bir şeyde değil.Sonuçta 0/1 prensibiyle çalışıyor.Bir kere kilitledimi birdaha bıraktığı yok.
    Ha ancak siz diyorsanız ki elektronik bu, ben güvenmem,bugün kullandığınız enjeksiyonlu araçların hepsi beyinli,hepsi elektronik.Yüksek süratte beyin yansa freniniz de kalmaz.Herkes satsın enjektörlüleri karbüratörlü araçlara geri dönün öyleyse.
    Gereğinden fazla detaycı olup,ince eleyip sık dokuyup paranoyak olmanın bi anlamı yok.


    valla megane II'nin alisilmisin disindaki el freni kolu ile boyle bir sorun yasanmiyor. ama daha da guzeli 78 model'de bile olan mercedes'teki ayak freni (bilmeyenler icin yazayim, ayakla basilan el freni).




  • C-MAX'te uzun süre kullandım. İlk başta, yokuşlarda kalkarken insan alışana kadar biraz garipsiyor. Sonra alışıyor.

    Mesela, el frenini çekmeden arabayı stop ettiğinizde (mesela acele ile inerken) kendi kendine çekiyor el frenini.. bence faydalı bir özellik.. ayrıca üst sınıf araçlarda olduğu gibi C-max'te olması da güzel (ama makyajlı olanda standart değil galiba)
  • El freninin sesini seviyorsanız eski 302'lerden alın,o ses unutulur mu hiç ?...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Ya o diil diyelim arkaya bişi uzatıyorsun filan çaat üstüne düştü, veya arkadaki veledin ona saldırsa , ne olacak? 140 la filan giderken birden bire? Bence saçma...

    Bari bir kaç saniye basılı tutmak gerek olsun, sonra dııııt diye ses çıkarıp devreye girsin

    belki onunda çözümünü bulmuşlardır, yüksek hızlarda devreye girmiyordur.

    diyelim frenim boşaldı o zaman da çekemeyecek miyim?




    C-MAX'te zaten öyle. Araç durmuyorsa, frenin devreye girmesi için kolun 4 saniye çekili tutulması lazım. (zaten el freninin kilitlemesi için aşağıya bastırmak değil, yukarıya çekmek gerekli - yani üzerine bi şey düşünce zaten boşaltma pozisyonu oluyor).




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.

    özürlü sürücüler zaten otomatik vites araç alıyorlar p'ye aldılar mı olay bitiyo zaten ekstra bişey yapmaya gerek yok
  • Passatlarda direksiyonun sol tarafında kalan konsola koymuşlar bu düğmeyi. Bazen düğmeye basmadan gitmeye felan kalkınca sorun oluyordu. Unutuyor insan. Onun haricinde almanlar yaptıysa vardır bir bildikleri diyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    bence gereksiz donanımlardan birisi.

    gereksiz yere arıza çıkarak bir parça daha ekliyorlar arabalara.

    er veya geç onun motoru arızalanacak değişecek vb.

    park edersin el frenini çekersin olur biter.

    yani özürlü sürücüler için bir nebze anlarım ama sağlıklı bir sürücü için biraz fazla " lüks" olmuyormu.

    başka bir faydası varsa bilemiyorum tabi de bildiğimiz çekmeli el freninden işlevsel farkı varmı?

    hayırlı günler.

    özürlü sürücüler zaten otomatik vites araç alıyorlar p'ye aldılar mı olay bitiyo zaten ekstra bişey yapmaya gerek yok


    arabayı sadece P de bırakmak şanzıman da kilit görevini gören parçanın zamanla kırılmasına sebep oluyor.

    ben tam otomatik şanzıman kullnırken dururdum el frenini çekerdim sonra p ye alırdım. yük frenlerde kalsın diye.

    şimdide önce duruyorum arabayı boşa alıyorum. el frenini çekiyorum

    ayağımı frenden çekiyorum. ağırlı frenlere gidiyor.

    sonra yokuşun durumuna göre ileri yada geri vitese taıyorum öyle bırakıyorum.

    şanzımana yüklenmek bence doğru değil.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.