Şimdi Ara

Elektrikli kaykay yapimi butce 1500 euro(basari ile sonlandi)(2.kaykay ve kumanda iyilestirmeleri)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
5
Favori
2.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • forumun sacma moderasyonu yuzunden konularimi tek tek siliyorum, donanimhaberin artik paylasim yapmaya deger bir platform oldugunu artik dusunmuyorum.
    Konu altindaki yazi ve paylasimlari sildim, merak ettiginiz bir konu varsa ozelden mesajlarinizi cevaplamaya calisirim.

    KONU SILINEBILIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanyor -- 12 Temmuz 2023; 15:36:0 >



  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanyor -- 12 Temmuz 2023; 15:36:23 >
  • Uğraşını ve hevesini takdir ettim.

    Yalnız şunu da söylemeliyim ki kaykayın geleneksel olanı bile insan fizyolojisine aykırı ve kullanışsız olması sebebiyle başlı başına gereksiz bir araçken elektrikli-motorlu olanı sanırım gereksiz icatlar sıralamasına ilk 10'dan girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realistik yönetmen -- 3 Mart 2018; 1:30:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorlar kaç kg yük taşıyabiliyor?
    Fırçalı motor neden kullanmıyorsunuz? Güçlü bir fırçalı motor daha az akımla çalışıp, çok fazla yük taşıyabiliyor.
  • anil1992 A kullanıcısına yanıt
    Tam aksine fırçalı motorlar daha verimsizdir. Daha fazla ısınırlar ve daha çok kayıpları vardır. Fırçasizlarda bu durumlar çok azdır. Fırça olayı zaten başlı başına bir kayıp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostmanzero

    Tam aksine fırçalı motorlar daha verimsizdir. Daha fazla ısınırlar ve daha çok kayıpları vardır. Fırçasizlarda bu durumlar çok azdır. Fırça olayı zaten başlı başına bir kayıp

    Fırçalı motorların sadece ısınma durumları var, ayrıca daha az elektriğe ihtiyaç duyuyorlar.
    Örneğin 10kg kaldıran bir fırçalı için 12v-5A yeterken, Fırçasız motorda 12V-30A e kadar çıkmaktadır.
    Zamanla fırçalılar aşınıyor, fakat motorlar zaten çok pahalı olmadığından tekrar değiştirilebilir.
  • anil1992 A kullanıcısına yanıt
    şu güç olayında bir yanlışlık var bence. Beslenecek yük her ne ise, her iki motor da, yüke aynı gücü aktarmalıdır.Bunun dışındaki en temel parametre motor verimidir. Fırçasız motor, fırçalı motordan çok çok daha verimli olduğu için de fırçasızda kayıp daha az olur. Bu da aynı koşullarda fırçasız motorun daha az enerji tüketeceği anlamına gelir. Nasıl oluyor da 12V-30A bir motor (360W), 12V-5A bir motorla (60W) aynı güç aktarımına sahip oluyor??? Böyle ilginç bir şeyi ilk defa duyuyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostmanzero

    şu güç olayında bir yanlışlık var bence. Beslenecek yük her ne ise, her iki motor da, yüke aynı gücü aktarmalıdır.Bunun dışındaki en temel parametre motor verimidir. Fırçasız motor, fırçalı motordan çok çok daha verimli olduğu için de fırçasızda kayıp daha az olur. Bu da aynı koşullarda fırçasız motorun daha az enerji tüketeceği anlamına gelir. Nasıl oluyor da 12V-30A bir motor (360W), 12V-5A bir motorla (60W) aynı güç aktarımına sahip oluyor??? Böyle ilginç bir şeyi ilk defa duyuyorum.

    Fırçalı motorlarında verim olayında haklısın ısınmama ve daha uzun süre kullanım sağlıyor.
    Fakat motorlar sürtünmesiz çalıştığı için daha çok hızlı olmaları ön plana çıkıyor, tork üretmek için kullanılmıyor.
    Belki yanlış biliyorum fakat bildiğim kadarıyla fırçasız motorların tork seviyesi çok yüksek olmuyor.




  • anil1992 A kullanıcısına yanıt
    doğrudur. genelde yüksek hız için kullanılırlar. fırçalı motorlara oranla baya yüksek devirlere çıkıyorlar. Tork olarak da doğrudur. devir ve tork aynı besleme şartlarında ters orantılı oluyor.devir düşürülerek daha büyük ağırlıklar kaldırılır.Burada bakıldığında daha az elektrik tüketme olayı tamamen motorun verimine bağlıdır. yük aynı yük. aynı koşullarda çalıştırıldığı sürece hangi motor olduğu farketmeksizin yük ihtiyacı ne ise o kadar güç çeker(motor ve sistem komponentleri yeterli kapasiteye sahip olduğu sürece tabi). Bu durunda eğer motor daha verimli ise yani beslemeden 400W çekip mil çıkışına 360W veriyorsa demek ki (360/400)*100= %90 verimle çalışıyor. Bu da ancak fırçasızlarda mümkün olabiliyor.Fiyat olarak da yine haklısınız. Fırçasızlar daha pahalı, fırçalılar daha ucuz.
  • anil1992 A kullanıcısına yanıt
    awsdhmklö reyizzz o çektiğin maldan acıkda bize ver bea :D
  • güzel uğraş hocam
    Random.Rangeyoutube
    KRON XC 250 E BİKE DÖNÜŞÜM KİTİ
    https://www.youtube.com/watch?v=phDWJydvY-I

    buraalrda olaydın bi ziyaretine gelridim
  • orhanyor kullanıcısına yanıt
    usta verimi %80 lerdeydi bu motorun ama mekanik olarak balansı bile yoktu o derece çin malı bir ürün e bike kit
    pile gelince öyle ratgele laptop pilleriyle olmuyo iş görür pilleri ayrıştırman gerekiyor
    Random.Rangeyoutube
    Li-ion pil kapasite hesaplama şarj devresi ve şarj aletleri
    https://www.youtube.com/watch?v=BY9hyrEm_sg

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Merhabalar. bizimde bir elektrikli araba projemiz var. sizin sayenizde bu motorları kullanma fikri oluştu kafamda binek arabaya uyarlayabilir miyiz acep bunları ? dehşet güçlü aletler boyutuna göre...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    Merhabalar. bizimde bir elektrikli araba projemiz var. sizin sayenizde bu motorları kullanma fikri oluştu kafamda binek arabaya uyarlayabilir miyiz acep bunları ? dehşet güçlü aletler boyutuna göre...

    Inanilmaz guclu bu motorlar gercekten yani avuc ici kadar birsey 100 kiloluk adami bile deli gibi cekebiliyor sasmamak mumkun degil ama sonucta arabadan bahs ediyorsunuz herhalde 1 Ton agirlikta olacaktir onu bu motorlar cekmez :D Kullanacaginiz motor controller i nedir merak ettim acikcasi. Mesela bizim VESC lerin 60K ERPM (elektrik RPM) limiti var. Bu rakami gecince fail oluyor o yuzden de mesela sistemi kurarken hesap gerekiyor biraz. Benim build ten ornek vermek gerekirse hem bakalim limitin altinda mi: 10s batarya 10x4.2V=42V motorum 190KV idi onuda carparsak. 42x190=7980 motor 7 pole pair onuda carpinca 7980x7=55860ERPM degeri cikiyorki tam altindayim. 12s gitseydim mesela KV dusurmem gerekecekti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhanyor


    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    Merhabalar. bizimde bir elektrikli araba projemiz var. sizin sayenizde bu motorları kullanma fikri oluştu kafamda binek arabaya uyarlayabilir miyiz acep bunları ? dehşet güçlü aletler boyutuna göre...

    Inanilmaz guclu bu motorlar gercekten yani avuc ici kadar birsey 100 kiloluk adami bile deli gibi cekebiliyor sasmamak mumkun degil ama sonucta arabadan bahs ediyorsunuz herhalde 1 Ton agirlikta olacaktir onu bu motorlar cekmez :D Kullanacaginiz motor controller i nedir merak ettim acikcasi. Mesela bizim VESC lerin 60K ERPM (elektrik RPM) limiti var. Bu rakami gecince fail oluyor o yuzden de mesela sistemi kurarken hesap gerekiyor biraz. Benim build ten ornek vermek gerekirse hem bakalim limitin altinda mi: 10s batarya 10x4.2V=42V motorum 190KV idi onuda carparsak. 42x190=7980 motor 7 pole pair onuda carpinca 7980x7=55860ERPM degeri cikiyorki tam altindayim. 12s gitseydim mesela KV dusurmem gerekecekti.

    hocam yaptiginiz hesabi anlamadim, kv pole ve volt iliskisini.

    ben watt degerinden yola ciktim ve aracin 4kw ile 60km hiza ulasacagini hesapladim. ki bu motorlarda o civarda. escyi kendimiz yapacagiz. bldc motor controller devresi ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 20playback kullanıcısına yanıt
    Bende derinlemesine bilmiyorum sadece teorik olarak soyleyebilirim. motorun KV degeri ile voltunu carpinca RPM si cikar. RPM ile motorun pole pair degeri carpilinca ERPM cikar. Iste mesela VESC in bir ERPM siniri oldugunu biliyorum herhalde bazi devre elemanlari belirli bir siniri gecince dayanmiyor. Ozellikle DRV denen bir cip var o yaniyor ve degistirilmesi her eline havya alan kisi tarafindan yapilmasi mumkun degil. Neyse esc yi siz yapacaksaniz sizin ERPM limitiniz cok cok farkli olacaktir gerci ERPM limiti ESC yi oldurmenin sebeplerinden sadece biri :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanyor -- 7 Mart 2018; 19:21:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanyor -- 12 Temmuz 2023; 15:40:27 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Vauv büyük proje Elinize sağlık hocam. Motorun sesi de çok güzelmiş, duyunca kendimden geçtim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Güzel proje, başarılar dilerim. Eskisinden daha güzel olmuş bence

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanyor -- 12 Temmuz 2023; 15:38:37 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.