< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dainesee -- 21 Nisan 2011; 9:14:18 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dainesee -- 21 Nisan 2011; 9:14:18 > |
Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.
Elektrikli bisikletimin, 55km/h olan son hızını arttırabilirmiyim diye araştırma yaptım. Şunu öğrendim ki, elektrikli bisikletlerde bir hız kilit fişi oluyormuş. Bu jak, iki kabloyu birbirine bağlıyor, bu durumda bisiklet fazla hız yapmıyormuş. Bu bağlantı kesildiğinde ise bisiklet daha fazla hız yapmaya başlıyormuş. Kimi modellerde bu bağlantı direksiyonda, kimi modellerde koltuğun altında, kimi modellerde ise sadece elektronik beynin yanında oluyormuş. Benim bisikletimde ne direksiyonda, ne de koltuğun altında böyle bir kablo ve jak yoktu. Demek beyinden çıkan kablo demetinin içinde diye düşündüm ve bisikletimin elektronik beyninin olduğu kısmı bulup açtım. Resimler aşağıda. ![]() ![]() Yukarıdaki resimlerde görüldüğü üzre, hız kilidi fişi, sadece bir damar kabloyu birbirine bağlayan fiş. (Zaten bir damarı birbirine bağlayan fiş sadece bir tane var, diğer tüm fişler iki veya daha fazla damarlı kabloları birbirine bağlayan fişler.) Birinci resimdeki durum, bisikletin hız yapmadığı, ikinci resimdeki durum ise bisikletin biraz daha hızlı gittiği durum. Yani bu tek kabloyu ikiye ayıran fişi çıkardığımızda bisikletimiz az da olda daha hızlı gidecektir. Yukarıdaki resimler, bizzat kendi elektrikli bisikletimden çektiğim resimler. Ama yazık ki bu kısmı açtığımda bu malum fişin zaten çekik olduğunu gördüm. Yani bu fiş çekik olduğu halede benim bisikletimin yapabildiği son hız 55km/h imiş. birde bu fişi takarak ne kadar hız yaptığını denedim bisikletim 45km/h i geçmedi. Biraz hayal kırıklığına uğdadım açıkçası. :) Ama belki ileride elektronik beyin değiştirilerek daha fazla hız yapabilmek mümkün olabilir. Tabiki bunun için bisikletimin motorunun da ne kadar bir potansiyeli varmış onu da bilmem gerekiyor. Ama nasıl öğreneceğimi bilmiyorum. Neyse. Araştırmaya devam edeceğim inşallah. Bir şeyler öğrendikçe de burada paylaşmaya devam edeceğim inşallah. |
Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.
Elektrikli bisikletimi satın aldığım bayi, ilk şarj etme süresinin 12 saat olması gerektiğini, daha sonraki şarj süresinin ise adaptördeki yeşil ışığın yanmasıyla sona ermesi gerektiğini söylemişti. Bu arada 15-20 saat gibi uzun süre bisikletimi şarjdan çıkarmazsam akülerin şişeceğini ve bunun kullanıcı hatası olacağını ve garanti kapsamına da girmeyeceğini söyledi. Ben de dediğini yaptım ve ilk şarj ettiğimde 12 saat şarjda tuttum. Sonraki şarj sürelerinde, adaptördeki ışığın kırmızıdan yeşile dönmesini gözettim. Şimdiye kadar taşıtımı 5-6 kez şarj etmişimdir ve kırmızı ışığın yeşile dönmesi, yani şarj süresi yaklaşık 10 saat sürüyor. Elektrikli bisikletimi şarj ederken ne kadar elektrik enerjisi harcadığını da test ettim. Ben de prize takılan bir watt metre var. Watt metreyi duvardaki prize taktım, adaptörün fişini ise watt metre nin üzerindeki prize taktım. Adaptörün ortalama 217 watt güç harcadığını gördüm. (ilk taktığımda 203 watt çekerken 5 saat sonra 236 watt güç çekiyordu. ) Aradan 9,5 saat geçtikten sonra adaptörün çektiği gücün 100 watt a düşmüş olduğunu gördüm ve bu değer git gide azalıyordu. En son adaptörün yeşil ışığının yandığında çekilen gücün 10 watt olduğunu gördüm. Buradan şu kanaat bende oluştu. Elektronik beyin, aküler şarj olduktan sonra gücü muhtemelen kesiyor. Ama bundan kesinlikle emin de değilim... Sonuç olarak watt metre toplam çekilen güç olarak 2,17 Kw/h güç okudu. Elektriğin 1kw/h ücreti vergiler hariç 28 kuruş imiş. Vergiler ve TRT payı gibi bindirmeler dahil 42 kuruş oluyormuş. Yani 0,42 x 2.17 = 0.91 hesabına göre benim 3000watt gücündeki elektrikli bisikletimin şehir içinde ortala 45km yol kat etme maliyeti 0,91 TL. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi p3yn6cy1ee -- 18 Ağustos 2011; 19:48:55 > |
|
|
|
|