Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.985
Cevap
72
Favori
752.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar...

    Baktım ki bu elektrikli scooterlarla ilgili baya bi soru var.

    Böyle bir konu açıp, kararsız kalan arkadaşlara yardımcı olmak istedim.

    ..................................................................................................................................................

    Ben geçen sene yazın aldım, bu yaz sattım. Tam bir sene kullandığım "biselect" elektrikli scooterle ilgili izlenimlerim, deneyimlerim, tavsiyelerim.....

    İlk aldığınızda aküsünü full şarj yapıyorsunuz ve bu dolu batarya ile 50-60 km civarı yol katediyorsunuz...

    Ortalama 3000-4000 km civarı bi yol yaptığınız zaman akünün ömrü azalıyor ve tam performansını sergileyemiyor. Tam dolu şarj ile ortalama 20-30 km yapıyorsunuz....

    Ortalama 7000-8000 km civarı bi yol yaptığınızda akünün ömrü daha da azalıyor ve tam dolu şarj ile maxiumum 8-10 km yapabiliyor anca.

    Ne Yapmak lazım? Yeni akü almak lazım. En son sorduğumda (4 ay önce) yeni akü 300 YTL idi. (ŞU ANKİ GÜNCEL AKÜ FİYATI 380 /400 TL CİVARI) (14/07/2010)

    Servisinde mevcut. Elektro marketler de de bulabilirsiniz.

    Elektronikçilerde daha ucuza da akü var ama performansı daha düşük olacaktır...

    İstenirse ayrıca ikinci bir akü bağlanıp, araya anahtar koyularak yedek şarj konulabilir. Böylelikle 50 yerine 100 km yaparsınız.

    .......................................................................................................................

    Yaklaşık 1000 km ye gelince arka stop lambasının ampülü patladı ve hiçbir benzinli motorun ampülünü uyduramadık.değişik birşey yapmış elin oğlu.. Mecburen servisinden yenisini ( orjinalini) aldık (10 ytl + kdv)

    Yaklaşık 3000 km ye gelince arka fren balatası eskidi. (35 YTL + KDV)

    Yaklaşık 4000 km ye gelince arka lastik bitti. (30 YTL)

    Yine 4000 km civarında ön maşa (çatal) dibinden kırıldı. (35 YTL + KDV)

    Yaklaşık 5000 km ye gelince kontak yuvası parçalandı. Tek kontak yuvası satılmıyor.

    (kontak yuvası + oturak açma kilidi + akü kilidi ) üçü bir arada satılıyor. 20 YTL + KDV (hayret bu üçlü grup nasılda bu kadar ucuz olabilir diye şaşırmıştım ama bunu ucuz yapmışlar nedense)

    5000 km civarında orta ayaklık kırıldı. (yenisini almadım, yan ayaklıkla idare ettim. Fiyatıda muhtemelen 35 YTL + KDV dir.)

    Bir ara birader ayaklıktan düşürmüş. Ön göğüs çatlamış.. Yenisini sordum 35 YTL + KDV dediler. Almadım

    Yani elinizi attığınız parça için en az 35 YTL + KDV yi gözden çıkarın

    6000-7000 km ye gelince sağında solundaki ufak tefek civataların tırnakları kırılmaya başladı ( yani artık dökülmeye başladı )

    Kimlerin almasını tavsiye ederim???

    Bİr kere kullanacağınız alan rampa, engebeli, bozuk satıh, stablize yol olmamalı.

    Bu makine tamamen düz yol için tasarlanıp, narin kullanım için imal edilmiş. Zora hiç gelmiyor.

    Evinizle işinizin arası misal veriyorum 10-15 km...

    Akşam koyacan şarja.... Sabaha kadar dolacak (ortalama 5 saatte doluyor)

    Sabah binecen işine gidicen. Kilitleyecen, akşama kadar yatacak makine. Akşam binecen eve gelicen. Koyacan tekrar şarja. Sabah kadar duracak...

    Bu şekilde kullanırım, bu kriterler bana uyuyor diyorsanız... hiç vakit kaybetmeyin, alın derim....
    Dolmuş parasından kendi kendini amorti eder ve hor bile kullanmış olsanız, en kötü ihtimalle bu şekilde Bbir sene kullanırsınız. Ondan sonra bırakın satmayı, kaldırıp çöpe bile atsanız zarar etmezsiniz

    Kimlerin almamasını tavsiye ederim???

    Bir kere kullanacağınız alan rampa ise, engebeli ise, bozuk satıh ise, stablize yol ise hiç almayın.

    İş için kullanacak olanlar da almasın arkadaşlar....

    Mesela iş icabı ortasında malzeme, yük vs .... taşıyacaksanız, hiç başınızı ağrıtmayın, 50 cc lik bir honda today veya 90 cc lik TVS scooty pep + (alın binin babalar gibi. İkisininde vergisi yok.

    ( TVS hindistan malıdır, çok sağlam motordur. Kesinlikle çin malı değildir. Kendim kullanıyorum. 2005 de aldım 3 yıl oldu, dördüncü seneye girecek. 30.000 km ye geldi daha yeni ce hafiften şıkırdama başladı motordan.)

    Dediğim gibi iş icabı kullanacak olanlar almasın arkadaşlar.

    Tamirciymiş, tüpçüymüş, sucuymuş, kırtasiyeymiş, kuryeymiş, kasapmış... vs bu makine yük taşımak için hiç de uygun değil kesinlikle.

    Yük taşımaya uygun olmadığı gibi ,sürekli kullanım içinde uygun değil. Yani şarjı doldurup hiç durmadan kısa aralıklarla durarak 50 km yapıp şarjı bitirip, tekrar doldurup (yada yedek batarya ile ) yola devam edip sürekli kullanırsanız da çabucak dökülür.

    İşçilik namına hiçbirşey yok. Malzeme kalitesi de ortada

    Çok kibar, çok narin kullanmak gerekiyor.

    Rampa yukarı çekmez. Düz yolda fena sayılmaz. İlk kalkışı çok zayıf ama kalktıktan sonra yavaş yavaş toparlıyor kendini.

    Çok ufak rampaları çıkabilir ama motorun çok zorlandığını gayet rahat hissedersiniz. Motoru ne kadar zorlarsanız, hem akünün hemde motorun ömrü zayıflar.

    İlk çıkanları için ( 250 KW ve altı) plaka ve ehliyet istemiyorlardı. Şimdi yeni çıkan bazı modeller (250 KW dan yukarı olanlar) için plaka zorunlu. Ama ehliyet istemiyorlar diye duydum.

    İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye

    Bu konu ile başka merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz.

    quote:

    21 Nİsan 2011 edit:

    Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan yönetmelikle elektrikli bisiklet sürücülerine ehliyet ve kask zorunluluğu getirildi. 81 il emniyet müdürlüklerine gönderilen yönetmelikte ehliyetsiz yakalanan elektrikli bisiklet sürücülerine ceza kesilmesi istendi.


    Emniyet Genel Müdürlüğü'nün 15 Nisan günü yayınladığı yönetmelikte, "Hızı 25 km/saat üzeri ve gücü 250 W üzeri elektrikli bisikletler ile hızı 25 km/saat altı ve gücü 25 W altı elektrikli bisiklet sürücülerinin 'A1' sürücü belgesi sahibi olmaları, koruyucu başlık takmaları zorunlu olup, 'A1' sürücü belgesi bulunmadan bu tür araçları kullananların 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 36. maddesinde, 'Motorlu araçların, sürücü belgesi sahibi olmayan kişiler tarafından karayollarında sürülmesi ve sürülmesine izin verilmesi yasaktır' hükmü doğrultusunda cezai işlem yapılacaktır. Koruyucu başlık takmayanların ise 78. maddeye göre cezai işlem uygulanacak" dendi.

    81 İL EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİNE GÖNDERİLDİ

    Yönetmelikte ayrıca 15 yaş üstü elektrik bisiklet sürücülerinin A1 sürücü belgesi alma zorunlu olduğu belirtildi. 15 yaşından küçük çocukların bu araçları karayollarında kullanması halinde 5326 sayılı kabahatler kanununa göre işlem yapılacağı açıklandı. Emniyet yetkilileri ehliyeti olmayan elektrikli bisiklet sürücülerini ehliyet alıncaya kadar bu tür araçların kullanmaması konusunda uyarıda bulundu.

    Kaynak:http://www.haberturk.com/yasam/haber/622892-bisiklet-suruculerine-zorunlu-ehliyet


    Konuyu ilk açtığımda son cümle olarak, "İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye " demiştim. Bu da oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dainesee -- 21 Nisan 2011; 9:14:18 >







  • Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    Elektrikli bisikletimin, 55km/h olan son hızını arttırabilirmiyim diye araştırma yaptım. Şunu öğrendim ki, elektrikli bisikletlerde bir hız kilit fişi oluyormuş. Bu jak, iki kabloyu birbirine bağlıyor, bu durumda bisiklet fazla hız yapmıyormuş. Bu bağlantı kesildiğinde ise bisiklet daha fazla hız yapmaya başlıyormuş. Kimi modellerde bu bağlantı direksiyonda, kimi modellerde koltuğun altında, kimi modellerde ise sadece elektronik beynin yanında oluyormuş. Benim bisikletimde ne direksiyonda, ne de koltuğun altında böyle bir kablo ve jak yoktu. Demek beyinden çıkan kablo demetinin içinde diye düşündüm ve bisikletimin elektronik beyninin olduğu kısmı bulup açtım. Resimler aşağıda.












    Yukarıdaki resimlerde görüldüğü üzre, hız kilidi fişi, sadece bir damar kabloyu birbirine bağlayan fiş. (Zaten bir damarı birbirine bağlayan fiş sadece bir tane var, diğer tüm fişler iki veya daha fazla damarlı kabloları birbirine bağlayan fişler.)
    Birinci resimdeki durum, bisikletin hız yapmadığı, ikinci resimdeki durum ise bisikletin biraz daha hızlı gittiği durum. Yani bu tek kabloyu ikiye ayıran fişi çıkardığımızda bisikletimiz az da olda daha hızlı gidecektir.

    Yukarıdaki resimler, bizzat kendi elektrikli bisikletimden çektiğim resimler. Ama yazık ki bu kısmı açtığımda bu malum fişin zaten çekik olduğunu gördüm. Yani bu fiş çekik olduğu halede benim bisikletimin yapabildiği son hız 55km/h imiş. birde bu fişi takarak ne kadar hız yaptığını denedim bisikletim 45km/h i geçmedi. Biraz hayal kırıklığına uğdadım açıkçası. :) Ama belki ileride elektronik beyin değiştirilerek daha fazla hız yapabilmek mümkün olabilir. Tabiki bunun için bisikletimin motorunun da ne kadar bir potansiyeli varmış onu da bilmem gerekiyor. Ama nasıl öğreneceğimi bilmiyorum. Neyse. Araştırmaya devam edeceğim inşallah. Bir şeyler öğrendikçe de burada paylaşmaya devam edeceğim inşallah.
    Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    Elektrikli bisikletimi satın aldığım bayi, ilk şarj etme süresinin 12 saat olması gerektiğini, daha sonraki şarj süresinin ise adaptördeki yeşil ışığın yanmasıyla sona ermesi gerektiğini söylemişti. Bu arada 15-20 saat gibi uzun süre bisikletimi şarjdan çıkarmazsam akülerin şişeceğini ve bunun kullanıcı hatası olacağını ve garanti kapsamına da girmeyeceğini söyledi. Ben de dediğini yaptım ve ilk şarj ettiğimde 12 saat şarjda tuttum. Sonraki şarj
    sürelerinde, adaptördeki ışığın kırmızıdan yeşile dönmesini gözettim. Şimdiye kadar taşıtımı 5-6 kez şarj etmişimdir ve kırmızı ışığın yeşile dönmesi, yani şarj süresi yaklaşık 10 saat sürüyor.

    Elektrikli bisikletimi şarj ederken ne kadar elektrik enerjisi harcadığını da test ettim. Ben de prize takılan bir watt metre var. Watt metreyi duvardaki prize taktım, adaptörün fişini ise watt metre nin üzerindeki prize taktım. Adaptörün ortalama 217 watt güç harcadığını gördüm. (ilk taktığımda 203 watt çekerken 5 saat sonra 236 watt güç çekiyordu. ) Aradan 9,5 saat geçtikten sonra adaptörün çektiği gücün 100 watt a düşmüş olduğunu gördüm ve bu değer git gide azalıyordu. En son adaptörün yeşil ışığının yandığında çekilen gücün 10 watt olduğunu gördüm. Buradan şu kanaat bende oluştu. Elektronik beyin, aküler şarj olduktan sonra gücü muhtemelen kesiyor. Ama bundan kesinlikle emin de değilim... Sonuç olarak watt metre toplam çekilen güç olarak 2,17 Kw/h güç okudu. Elektriğin 1kw/h ücreti vergiler hariç 28 kuruş imiş. Vergiler ve TRT payı gibi bindirmeler dahil 42 kuruş oluyormuş. Yani 0,42 x 2.17 = 0.91 hesabına göre benim 3000watt gücündeki elektrikli bisikletimin şehir içinde ortala 45km yol kat etme maliyeti 0,91 TL.
  • paylaşım için saol
  • Hakikaten çok aydınlatıcı bir izlenim olmuş.Bende teşekkür ederim.
  • 300 liraya ben 250 ah akü alırım ..Yanınada 50 amperlik şarj aleti..
  • dainesee

    elektrikli bisiklet bana uygun yalnız hangi model marka almalıyım mondial var ama 25 km hız diyor sitesinde 50 - 60 km hız yapanlar hangi marka

    birde kışa dayanıklımı yani yağmura soğuğa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: victorist

    dainesee

    elektrikli bisiklet bana uygun yalnız hangi model marka almalıyım mondial var ama 25 km hız diyor sitesinde 50 - 60 km hız yapanlar hangi marka

    birde kışa dayanıklımı yani yağmura soğuğa



    mondialin modellerine ve fiyatlarına baktım.25 km ve 1000 ytl civarında bi paradan bahsadiyor...

    biselect diye bir marka var.bu markanın ilk çıkan versiyonları aynı mondialin şimdiki versiyonları gibi idi.

    ama biselect markası şimdi bu sene 4 tane model çıkardı.motorları eski tip motorlara nazaran daha kuvvetli.

    kendi göstergesinde 60 a kadar çıkıyor.ama gerçek hızı 40-45 km civarında.....

    fiyatı biraz tuzlu. 2300-2400 ytl civarında...ama onlardaki malzeme kalitesi ve işçilik de aynı.çok düşük kalite....o kadar para vermeni tavsiye etmem.

    en iyisi 1000 ytl civarında mondialinkilerden bak kendine

    Mondial ES 2 modeli onların içinde en kullanışlı olanı.gerisi yaramaz.

    kışa dayanıklılığı ise ; bu aletlerin aküsü kuru akü.akünün içinde jel var.kışın soğuklar başladığında,akünün içindeki jel donmaya başlıyor ve ciddi boyutlarda performansa kaybı oluyor.yani kışın daha çok yıpranıyor akü.kendi şarj cihazı ile şarz ettiğin zaman 8-10 km gidiyor... ama halbuki bir akücüye götürüp ordaki büyük,kuvvetli şarj cihazı ile şarj edilirse o zaman 20 km civarında yol katediyor full batarya ile.buna şoklama adı veriliyor...çünkü kendi orjinal şarj cihazının gücü akünün içinde donmaya yüz tutmuş jelin eski haline gelmesine yetmiyor.anca şoklatma yapmak lazım.şoklatma da kesin çözüm değil.ama yapcak bişey yok.

    ya 5-10 ytl verip şoklatma yapa yapa kullanıcan haftada 1.... yada gidip yeni bir akü alacan 300 ytl ye.

    yağmurlu havalarda o kadar bindim.bunların motoru arka tekerin göbeğinde.arka tekerin göbek seviyesine

    (arka tekerin merkezine kadar) olan su birikintisinden geçebilirsin.bişey olmaz demişlerdi.ben o kadar abartmadım ama baya bi sulardan geçtim.elektronik olarak bir arıza çıkartmadı.....

    yağmur konusu da böyle...




  • tebrik ederim eline saglık
  • elektrikli bisiklet hakkında aydınlatıcı bilgiler için saol
  • rica ederim arkadaşlar....

    söke taka profösörü oldum makinenin

    kafanıza takılan hertürlü soruyu sorabilirsiniz...
  • Sulu akü al araba aküsü:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HarryBlade

    Sulu akü al araba aküsü:)


    12 V 20 AH olursa olabilir sulu akü.

    ama amper fazla gelirse zarar verebilir ...
  • Amper fazla gelmez..
    Amper saat verebilir..

    kamyon aküsü bile takabilirsin istenilen voltajda:)

    Şarj süresi uzar yeni bir akü şarj cihazı alırsın daha güçlü..
  • Bu makineyi tasarlıyan mühendisler neden senin bahsettiğin tarzda bir akü koymamışlar acaba orasıda ayrı bir konu?
  • Ağırlığı tahminimce 10 kat daha fazla 2 kişi arabaya zor yüklüyoruz falan :)

    Mühendisler herşeyin orta hallisini tasarlar bu yüzdende modifiye yapılır arabalara..
    EN kullanışlısını yada ;)
  • Bu scooter bisitletini hayal ederdim çok küçükken motorlu bisiklet düşünemıyordum tabi motosiklet oldugunu
  • ilginç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi p3yn6cy1ee -- 18 Ağustos 2011; 19:48:55 >
  • bir sorum olacaktı..mondialin modellerinde max taşıma kapasitesi 75 kg die belitriliyor.yani 2 kişilik değil mi bunlar misal 120 kg taşımaz mı? yokuş çıkarken çok problem olur mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arrob

    bir sorum olacaktı..mondialin modellerinde max taşıma kapasitesi 75 kg die belitriliyor.yani 2 kişilik değil mi bunlar misal 120 kg taşımaz mı? yokuş çıkarken çok problem olur mu?


    dostum...

    düz yolda 2 kişi de binsen götürmicem demez.kalkışı ve hızlanması zor olur..tabi ona görede frenlemeside zor olur...

    rampada tek kişi bile zorlanıyor...çok dik rampayı çıkamıyor zaten.ama ufak tefek tatlı rampaları zorlanarak da olsa çıkar...
  • Ben bu sene Manisa taraflarında çokça görmüştüm bunlardan çok hoşuma gitmişti.Bunları söylediğin iyi oldu tşk.ler.

    Bunlar tam Manisa'lıkmış o zaman
  • Fiyatları biraz daha ucuzlasa alırdık bu oyuncaklardan.Ya da daha güçlenip,profesyonelleşse.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.