Şimdi Ara

Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
4
Favori
7.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Endişeye gerek yok çok yeni batarya teknolojileri geliyor biraz sabır hiç bir şey bir anda olmaz olsa da hiç bir firma ticari olarak buna adapte olamaz onun için yavaş yavaş ürkütmeden.Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 

  • Burada herşey var. Bjorn Nyland

    https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/htmlview

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok iyiymiş bu tablo, teşekkürler.


    asgari uzun yol temposu denebilecek 120km/s ile 3 saat gidebilen 90 kw altı araba yok gibi bir şey...


    olanlar da tesla, taycan eqs...

  • Elektrikli araç 80’ler arabesk furyası gibi gelip geçici olacak bence.

    Ve elektrikte masum değil, yenilenebilir harici nükleeri filan nasıl elde edildiği malum.

    Bu elektirkli araç işi Norveç, Finlandiya gibi ılık su çevrecilerinin yaşadığı ülkelerde prim yapar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçlar en kötü 1200 km menzil sunamadıktan sonra faydası yok. Hala gelişmesi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 120 km ortalama hız tutturulabilmek adına çoğunlukla 132 km hızla kullanılmış.

    1.3 multijet aracım 5 kişi klima açık bagaj dolu 1000 km yolu tam 100 km ortalama hız ile 5.1 litre tüketim ile tamamlıyor. Buda yaklaşık 850km menzil eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 29 Nisan 2022; 6:54:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Benim 350km ve üzeri mesafelerde uzun yol tempom 90-120 arası.


    Her 3-4 saate bir ara vermek en azından bir ayak açma germe hareketleri yola konsantrasyon için de iyi oluyor.


    Yok değil vardır 500km yolu 150-160km/h ile gidecek insan.

    Ama ne kadar güvenli tartışılır. Tecrübe 20 sene oldu neredeyse , zaten rahat olmuyor aracın içindekiler tedirgin gergin bir ortam... 100km bile gitsenn 160-150 hızlarda yeter artık yavaş gidelim deniyor.


    Uzun yolda hız yorucu birşey. Le Mans yarışı gibi. Ben yarış pilotu değilim, arabada da her uzun yol öncesi ve sonrasında yag değişimi yapmıyorum ayrıca motor yağı da sürekli yüksek hızda 120-130C civarına çıkar ve bu da yetersiz yağlama ve gereksiz aşınma demek.


    Kısacası sürdürülebilir değil, hız sınırı 120 zaten. Radarı bilmemel nesi... Ugrasilmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 29 Nisan 2022; 16:16:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enteresan yorumlar var,

    Bir çok araç üreticisi içten yanmalı motorlar için geliştirilme bütçelerini durdurmuş vaziyette.

    Gidecek yer yok deniyor.

    Günümüzde Avrupa üreticilerinden yeni kasa yeni model Dizel araç üretilmiyor gibi, Dizel yerine Elektrik Motoru destekli MHEV HEV ve PHEV araçlar kullanılıyor.

    Hala bu gelip geçici yeğenim deniyor.

    Koskoca otomotiv üreticilerinin bilmediği, sizin bildiğiniz ne var bir söyleyin....


    Gelişim olacak mı , evet bence olacak, ancak Batarya teknolojisinde ya da şarj teknolojisinde.

    Elektrik Motorlarının verimliliği 90% civarı.
    Içten yanmalı motorlar verimliliği en babası 50%
    Bu demek değildir ki 5 sene sonra Içten yanmalı motor olmayacak.

    Ama Hala Elektrikli araçlar geçici olacak demek, dünyayı 5 aile yönetiyor demek gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • güzel test. düşündüğüm gibi, menziller 750km -fabrika verisi olarak- ve üstü seviyelere ulaşınca çok düşünmeden alınabilir hale gelecek ancak.


    şu an şehir içi harici mantıklı değil, düşük kapasiteliler şehir içinde bile üzebilir. hatta şu an satılan çoğu model, 5 sene sonra %80 kapasiteyle iyice ciğersiz kalır ve ciddi bir değer kaybı yaşar. dikkat etmekte fayda var.


    ar-ge ve ür-ge' ler biraz daha yorulacaklar, eh, bir zahmet. devrim yapıyorsunuz. Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi  piller biraz daha fazla verim ve kapasiteye ulaşmak zorunda. şarj süresinde de ısı yönetimi önemli, yine gelişim gerekli. ac şarja odaklanalım lütfen.


    elektrikli araçların yaygınlaşmasını hevesle bekleyen ve seven birisi olarak; long-range tesla' lar ve birkaç model harici bu modeller öncü modeller diye bakıp, geçmek lazım. Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 29 Nisan 2022; 19:59:31 >




  • teşekkürler.


    120 km/s sürat ile 285 km& üstü menzil sunabilen tüm modeller. tepede Model S LR Raven.


    tesla longe-range' ler dominant bir liste.


    büyük boyların içinde Hyundai Kona dikkat çekici. km başına harcadığı watt olarak bazı Tesla modellerinden sonra en verimlisi olmuş. iyi performans.


    5 sene içerisinde bu menziller ne kadar artar? göreceğiz. Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 




    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi



    en tepede; Model S LR - Raven.


    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi


    Neden en tepeye yerleştiğini de büyük ölçüde alttaki tablo açıklıyor olmalı.


    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 29 Nisan 2022; 20:40:50 >




  • Kalsiyum 17 kullanıcısına yanıt

    Charge alt yapısı gelişmesi lazım, pil kapasitesi değişimi de maliyeti de çok kolay gelişmiyor.


    300km 110km/h ortalama ile gitse bana yeter, verimli Aralik 20-80% arası. Kısacası bu aralıkta şarj 30dk sürüyor. Her 150-200km'de bir hızlı şarj olsa 30dk durmak bana yeter


    Şuanda 350km'de bir yakıt alacağına, bir kahve molası vereceğime, 500km'de iki defa dururum.


    Gerçekçi olmak lazım, ha ayda 2-3 defa uzun yol yapılıyorsa o zaman iş değişir ama yılda 10 defa uzun yol yapıyorsam çok da koymaz 1saat geç gitmek


    Yeterli 150kw üzeri hızlı şarj olsun yeterli miktarda yolda




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 29 Nisan 2022; 21:2:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • katılıyorum bence de öyle, 100-110 km/s ile seyir edilir. dert değil.

    sorun şu; yollarda yeterli sayıda denecek şarj altyapısı; mevcut plug-in e.v. araç sayısı anlamlı hale geldiğinde felaket rakamlara ulaşıyor. pil kapasitesi ve pillerin kapasitesi bu yüzden önemli ve bence gelişecekler. tüm ar-ge ür-ge bütçeleri bu konulara akıyor. bu yüzden umutluyum açıkçası. 5 sene içerisinde bir şekilde ciddi ilerleme göreceğiz diye düşünüyorum, bakalım.


    türkiye' nin "bugün" tek ihtiyacı tüm şehirlerarası yollarda 150' şer km. arayla 20-25' er adet 150kw + hızlı şarj. bunu yapmakta problem yok. biraz bütçe ayrılır, planlama yapılır, kısa sürede hayata geçer irade olunca. ancak yarın, yollarda yüzler - binlerle değil yüzbinler, milyonlarla elektrikli araç olursa; işin rengi, yani boyutu çok değişir. Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi peak saatlerde aynı anda 250 km aralıklarla şarj olması gereken binlerce araç ... her biri bir istasyonda (şarj istasyonu) 30-60 dk arası süreyi kaplıyor. yani bir istasyon örneğin 4 saatlik "peak" aralıkta yalnızca 3-4 araca hizmet verebilecek. büyük problem. Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 





  • Kalsiyum 17 kullanıcısına yanıt

    Bakalım Tesla'dan bir hareket gelir umudundayim. Ben yine de evin 2.-3. aracını EV almayı düşünüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2-3. araç olarak şartlara göre alınır, mantıklı. çok ikilemde kaldım açıkçası 2. araç için, 6 ay kadar önce. son anda vazgeçtim biraz esasen şehirlerarası durum yüzünden. menziller dediğim seviyelere ulaşırsa düşünmeden alacağım ben de.

  • bir otomobil kabaca 5mx2m desek 10m2 gokyuzune bakan alani var. m2 dusen gunes enerjisi 1500w,biz su anda bunun 250w alabiliyoruz. 1000w aldigimizda gunesli havada araba 10-15 kw anlik enerji elde edecek ki hareket icin 10kw ihtiyaci var. gunde 1 saat ise git gel kullanilan bir arabayi ise varinca aksama kadar guneste biraktiginizda sarj olacak kendi kendine.
    gelecegin arabalari gunes paneli kapli olacak yani.
    pilde ise 1lt benzindeki 10kw su anda 250 kf lipo pil verebiliyor.bunu 10 20 kg seviyelerine ceken bir bulus oldugunda yolcu ucaklari bile elektrikli olacak, sahada asker kalmayacak robotlar cikacak. su anda askeri robotun handikapi enerji. yoksa mekanik yazilim hazir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 30 Nisan 2022; 0:36:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlar beni kahkahalara boğdu, arabesk gibi gelip geçici hevesmiş falan filan.. Adamlar milyar dolarları boşuna yatırıyor şu an değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Üzülerek söylüyorum bu hesap tutmaz. Ama eforunu tebrik ederim fisker yaptı dedigini.


    Kuş pisler, hava bulutlu olur, kapalı garaja park ederiz. Ne yazık ki güneş enerjisi işi pek uygulama yapılabilir değil araç için.


    Elektrik arabada güneş enerjisi ya da türbin ile hava akımını kullanma fikri biraz "zihni sinir sonsuz enerji procesi" kıvamında.


    Arabanın ön griline mikro türbinler koyulup enerji elde edilemez mi diye düşünmüştü bir tanidik... :)



    https://www.motortrend.com/news/2023-fisker-ocean-solar-roof-charging-details/?galleryimageid=848f5175-4a7e-493c-b738-33b41ab25c25




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 30 Nisan 2022; 8:44:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lucid yargı dağıtır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi
    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testiınsideevs
    Data Reveals Tremendous Growth In Volumetric Energy Density Of EV Batteries
    https://insideevs.com/news/581729/volumetric-energy-density-ev-batteries-growth/

    hacim ve ağırlık. smaller, better. Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 

  • Tamamen elektrikli arabaların 5 yılı daha var bence. Seneye 2023de elektrikli TOGG çıkacak ama hala istasyon yok hiç bir yerde. Google a elektrikli araba istasyonu yazın anlarsınız demek istediğimi.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.