Şimdi Ara

Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
200
Cevap
4
Favori
7.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yapılan ortalama sabit 120 km hızda testlerde bazı arabaların bataryası 130 km sonra bitiyor.


    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil TestiOtohaberyoutube
    Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla birlikte menzilleri de daha çok merak edilir ve önemsenir oldu. otohaber olarak biz de aynı fikirdeyiz ve bunun için BMW i3s, BMW iX3, Jaguar I-Pace, Mercedes EQC 400, MG ZS EV, MINI Cooper SE, Opel Mokka-e ve Porsche Taycan 4S ile Intercity İstanbul Park’a çıkıp hangi otomobilin kaç km gittiğini test ettik. 120 km/s hızı aşmadan ve mümkün olduğunca şehirlerarası hızlarda gerçekleştirdiğimiz sürüşün sonuna vaat edilen ve gerçekleşen menziller arasında ciddi farklar ortaya çıktı. #ABBElektrifikasyon #missiontozero #Emobility #elektrikliaraçşarjı Menzil Testi 0:00 Intro 0:06 Piste çıkış 0:23 Başlangıç 2:16 Menzil testi 4:45 ABB Türkiye Röportaj 13:40 Z Raporu Lütfen, videoyu izledikten sonra "BEĞEN" butonuna basarak destek olmayı unutmayın. Videolarımıza "YORUM" yaparak da katılım gösterebilirsiniz. Web sitemiz : https://www.otohaber.com.tr Facebook : https://www.facebook.com/otohaber Instagram : https://instagram.com/otohaber Twitter : https://twitter.com/otohaber Kanalımıza abone olmak için tıklayın : https://bit.ly/37NqOMZ
    https://www.youtube.com/watch?v=Q94twKhafeY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-76689D4B9 -- 21 Nisan 2022; 2:9:14 >



  • nasıl bir kahve molasıyla gideceksin kardeş? istanbuldan adanaya gideceksin diyelim, 900 km yolu git bakalım. yol üzerinde uygun şarj istasyonu var mı? hadi buldun diyelim full şarj için kaç saat bekleyeceksin? 50 lt deponun dolması 5 dk'lık iş. elektrikli otomobil BALONDUR. Türkiye'yi istanbul'un sosyetik semtlerinden oluştuğunu sanıyorsun.

    1 litre dizel yakıt 10kw kimyasal enerji içeriyor.


    uzun yolda bu %40 verimlilik ile mekanik enerjiye dönüşse ki modern dizeller %45'lerde, 50 litrelik deponun batarya eşdeğeri 200 kw.


    Elektrikli araba %90 verimlilikle mekanik enerjiye dönüştürse 50 litrelik deponun eşleniği 222 Kw batarya.


    yani 70 kw bataryalı bir aracın depo eşdeğeri 15 litre, bir de üstüne 300 kg ağır oldukları düşünülürse 12-13 litre depo kapasitesi eşlenikleri var. bu da batarya tam verimle çalışıyorkenki halleri.


    40-50 kw'yı kabataslak 10 litre gibi düşünmek lazım, o da 120 ile giderken en iyi ihtimalle biter 180 km'de...

    Batarya ve hızlı şarj teknolojileri gelişmeden pahalı birer oyuncak olarak kalacaklar. Şimdi kullanıcı sayısı az diye istasyonlar yetiyor, yaygınlaştıkça sıkıntı iyice aratacak. Geçenlerde ABD deki bir tesla istasyonunu göstermişlerdi, yüzlerce metre araç kuyruğu olmuş.
    Bu video tutar işte.Valla yabancılar yaptı mı bilmiyorum ama bizim türkler son derece mantıklı ve ufuk açıcı bir teste imza atmışlar.Elektrikli araçların resmen foyalarını ortaya dökmüşler.Bu şartlarda görülüyor ki daha uzun yıllar içten yanmalı motorların yerini asla alamayacaklar Tabi fesatlar kim bilir buna ne bahanelerle itiraz edecekler bakalım.

    Elektrikli araçların fiyaskosu ortaya resmen çıkmış.Bravo testi yapanlara.
    Videoyu izlemedim ama elektrikli arabalar zengin oyuncağı doğru yorum.
    Patronunun oğlu aldı Porsche elektrikli. Hemen villasına şarj zımbırtısı taktırdı. Amerika da herkes bahçeli garajlı evde oturuyor. Bizim gibi memleketini bırakıp ta gelmemiş. Bagajı doldurup bayram tatillerinde çoluk çocuk istanbuldan memlekete uzun yola vurma gibi bir durumları
    da yok.
    Bizde anca şehir içi filo arabası olur.
  • Bataryada illa kayıp olacaktır, kışın menzil daha çok düşecektir. Zaten maliyeti çok fazla , ülkemiz de fiyatlar ortadayken 50000 dolar verip kimse elektrikli araç alamaz.

    Batarya teknolojisi yeni bir yol bulmadan , Avrupa için neyse de ülkemiz için çok çok erken.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • demek ki max menzilin yarısını baz almak lazım.

  • Batarya ve hızlı şarj teknolojileri gelişmeden pahalı birer oyuncak olarak kalacaklar. Şimdi kullanıcı sayısı az diye istasyonlar yetiyor, yaygınlaştıkça sıkıntı iyice aratacak. Geçenlerde ABD deki bir tesla istasyonunu göstermişlerdi, yüzlerce metre araç kuyruğu olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid ülkemiz için şu an iyisi gibi gözüküyor.


    Toyota şu anki hybrid corollayı 1.8 değilde 1.5 olarak getirseydi şu an peynir ekmek gibi satıyor olurdu.

  • elektrikli otomobiller günümüz bataryalarıyla tamamen bir balondur. ya bir uzaylı gelip 1 dk'da tam şarj olup, yaz kış 1000 km menzile dayanabilecek bir bataryayı biz insanlığa gösterecek, ya da zenginlerin pahalı bir oyuncağı olarak kalacak.

  • 1 litre dizel yakıt 10kw kimyasal enerji içeriyor.


    uzun yolda bu %40 verimlilik ile mekanik enerjiye dönüşse ki modern dizeller %45'lerde, 50 litrelik deponun batarya eşdeğeri 200 kw.


    Elektrikli araba %90 verimlilikle mekanik enerjiye dönüştürse 50 litrelik deponun eşleniği 222 Kw batarya.


    yani 70 kw bataryalı bir aracın depo eşdeğeri 15 litre, bir de üstüne 300 kg ağır oldukları düşünülürse 12-13 litre depo kapasitesi eşlenikleri var. bu da batarya tam verimle çalışıyorkenki halleri.


    40-50 kw'yı kabataslak 10 litre gibi düşünmek lazım, o da 120 ile giderken en iyi ihtimalle biter 180 km'de...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • elekt araç sevmem ama taycan baya iyi fabrika verisine yetişmiş. (250 km-300 km bir kahve molası ile uzun yol gidersin),

    ix3 ; batarya kapasitesi ve ağırlığı nerdeyse taycan ile aynı, daha güçsüz ,daha az kwh tüketen ix3 ün menzili çok düşük bir skınıtı var o araçta.

  • Shelby_ kullanıcısına yanıt

    nasıl bir kahve molasıyla gideceksin kardeş? istanbuldan adanaya gideceksin diyelim, 900 km yolu git bakalım. yol üzerinde uygun şarj istasyonu var mı? hadi buldun diyelim full şarj için kaç saat bekleyeceksin? 50 lt deponun dolması 5 dk'lık iş. elektrikli otomobil BALONDUR. Türkiye'yi istanbul'un sosyetik semtlerinden oluştuğunu sanıyorsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 20 Nisan 2022; 16:23:8 >
  • Videoyu izlemedim ama elektrikli arabalar zengin oyuncağı doğru yorum.
    Patronunun oğlu aldı Porsche elektrikli. Hemen villasına şarj zımbırtısı taktırdı. Amerika da herkes bahçeli garajlı evde oturuyor. Bizim gibi memleketini bırakıp ta gelmemiş. Bagajı doldurup bayram tatillerinde çoluk çocuk istanbuldan memlekete uzun yola vurma gibi bir durumları
    da yok.
    Bizde anca şehir içi filo arabası olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ESER14 -- 20 Nisan 2022; 17:21:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuyruğu boşver de. Batarya 10 sene içinde bitince araç parasının yarısını isterler. Onu da geçtim. Çarpışmalarda Batarya darbe alıp arıza verirse de kötü. Onu da geçtim. İkinciel alan kişide batarya biterse

    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya değişen çıktı abi.

  • Elektrikli araçlar arttıkça, aynı çip krizinde olduğu gibi batarya krizi başlayacak. Kullanılan bataryalardaki hammadde sınırlı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arabanın motoru saatte 300 kw (400 beygir) ama koydukları pil 100 kw Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 

  • Bu video tutar işte.Valla yabancılar yaptı mı bilmiyorum ama bizim türkler son derece mantıklı ve ufuk açıcı bir teste imza atmışlar.Elektrikli araçların resmen foyalarını ortaya dökmüşler.Bu şartlarda görülüyor ki daha uzun yıllar içten yanmalı motorların yerini asla alamayacaklar Tabi fesatlar kim bilir buna ne bahanelerle itiraz edecekler bakalım.

    Elektrikli araçların fiyaskosu ortaya resmen çıkmış.Bravo testi yapanlara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçek hayat ile size pazarlanan çok farklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en mantıklı çözüm , toyota ve honda da bulunan hybrid sistemi. Elektrikli arabalar her yeri apartman olan bir ülkede olacak iş değil.

  • "Bu mücadeleden içten yanmalı motorların galip çıkacağına inanıyorum, elektrikli araçlar gelip geçici bir heves olacaktır."


    Elektrikli Otomobillerin Gerçek Menzil Testi 

  • yukarı

  • İmkanım olmasa da elektrik li araçlar hep aklımın ir köşesinde. Bu teste rağmen şehir içi kullanım amaçlı bir elektrikli aracım olsun isterim. İçten yanmalı araçların broşür yakıt değerleri gibi bu araçlarda da tüketiciyi yanıltma amaçlı menzil iddiasında bulunuluyor. Cep telefonlarında da bir zamanlar kullanım süresi iddiası ön plana çıkarılırdı ama karşılığı kalmayınca azalarak bitti.

    Bir diğer husus ise;
    Emisyon nedeni ile üreticiyi zorlayan devletler vergi avantajı hariç ellerini taşın altına koymuyor. Sadece ülkemizde değil bence tüm dünyada kervan yolda düzülür mantığı ile hareket ediliyor. Seyahat özgürlüğü temel haklardandır. Bir tüketim yolu dayatıyorsan onun altyapısını kurmak ta devletin görevidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moneta -- 28 Nisan 2022; 9:34:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.