Şimdi Ara

Elektrikli araç yangınlarına bir garip çözüm: Batarya fırlatma teknolojisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç yangınlarına bir garip çözüm: Batarya fırlatma teknolojisi
    Elektrikli otomobillerde meydana gelen batarya yangınları, söndürülmesi zor olduğu için son derece tehlikeli durumlar yaratabiliyor. Bu nedenle üreticiler, bataryaları daha güvenli hale getirmek için farklı çözüm arayışında. Son olarak Çin'de viral olan sıra dışı bir fikir büyük tartışmalara yol açtı. Evet; batarya paketini araçtan dışarı fırlatan bir sistemden bahsediyoruz.



    Ayrıca Bkz.Suzuki, 22 yıl aradan sonra logosunu güncelledi: İşte yeni logo



    Söz konusu çözümün amacı, bataryanın alev almadan önce araçtan uzaklaştırılması. Çin'de düzenlenen Power Battery Launch Technology Demonstration and Exchange Meeting etkinliğinde gösterimi yapılan sistem, güvenlik riskleri barındırması nedeniyle yoğun eleştirilere maruz kaldı.



    Sorundan beter çözüm



    Çin basınına göre, sistem hava yastığına çok benzer şekilde çalışıyor. Sensörler bataryanın sıcaklığında anormal bir artış tespit ederse, mekanizma bir saniyeden daha kısa sürede bataryayı araçtan dışarı atabiliyor. Çin Araç Çarpışma Onarım Teknik ve Araştırma Merkezi, Chery markasının iCar 03 modeli üzerinde bir deneme yaptı. Yayınlanan görüntülerde aracın, kaza ya da aşırı ısınma gibi durumlarda bataryayı 3 ila 6 metre uzağa fırlatabildiği görülüyor.






    Ancak bu fikrin ciddi riskleri var. Yüzlerce kilogram ağırlığındaki bataryanın, kalabalık bir trafikte veya yaya yolunda fırlatılması, tahmin edilebileceği gibi daha büyük felaketlere yol açabilir. Ayrıca ciddi bir kazada aracın gövdesi hasar görürse, bataryanın fırlatılmasını sağlayan mekanizmanın düzgün çalışmama ihtimali de bulunuyor.



    Videonun yayılmasının ardından Chery bir açıklama yaparak bu projeyle hiçbir bağlantısı olmadığını duyurdu. Şirket konunun iCar ile hiçbir alakasının olmadığını belirterek kamuoyunu "rasyonel" olmaya çağırdı. Aynı şekilde gösterimde adı geçen Joyson Group da böyle bir çalışmada yer almadığını açıkladı. Sonuç olarak, yarım tonluk bataryayı araçtan dışarı fırlatmak kulağa ilginç bir çözüm gibi gelse de, pratikte yarardan çok zarar getirme ihtimali yüksek. Bu nedenle uzmanlar bu fikri "çıkmaz sokak" olarak nitelendiriyor.









  • Herkes ben yapmadım alakam yok diye kaçışmış resmen

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • fırlattığı yerde önemli canlıya denek gelirse gitti 3 5 kiloluk bir malzemede olsa hani lifepo kullansınlar.

  • ee nereye gitti şimdi batarya🤔

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Quiet
  • "Bomba atıyorum." "Boom!"

  • Kendini kurtar ama bombayı başkasının üstüne at. Oh, ne ala memleket.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Batarya atık kutusu eğitimi vardı, Aracı çekici alacak yanan batarya resmini isteyecekler yada bilir kişi raporu istenecek batarya eski atık yönetimi bunlar her araç için arşivlenmeli aracı satarken kaç defa batarya değişimi oldu, bu araçların kullanım prosedürü olmalı, bıraktığı atık yönetimi olmal

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu ne ya kuyruğunu bırakıp kaçan kertenkele gibiElektrikli araç yangınlarına bir garip çözüm: Batarya fırlatma teknolojisi 

    _____________________________
  • Fırlatmak mühendislik açısından, gereksiz enerji harcaması ve iş yükü bence kompakt kesici benzeri pilin şarj yapısının devre kesici benzeri bir sistemle, iç ısı sınır değerlere ulaştığında kesilerek, deaktive edilmesi daha mantıklı olur.

  • Saçmalık. Araç yanmıyorken de bataryayı fırlatabilir. Her türlü tehlikeli. 400kg’luk batarya, yolda giderken sürdüğün arabaya doğru yandan fırlıyor. Kaportayı deler, tutunur, bataryanın geldiği yöne doğru araba takla atar kaza yaparsın. Üstüne birde yangın çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Çözüm: gitsin ötede yansın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Çift batarya dönemine geçme zamanı geldi tavanada batarya koyup birini yerden fırlatıp tavandakiylede yolumuza devam etmeliyiz. Elektrikli araç yangınlarına bir garip çözüm: Batarya fırlatma teknolojisi 

    _____________________________
  • Mantıklı bir teknoloji ama AirBag gibi otomotik olması büyük sıkıntı gerçekten.

    Ama Mekanik bir kolla yapılabilir. İtfaiye personeli bilir. Lastik değiştirmek gibi Kriko kolu ile uzak bir yerden Örn: arka tampondan yapılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elefue -- 28 Eylül 2025; 13:41:38 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.