Şimdi Ara

Elektrikli araçlar soğukta daha fazla mı arızalanıyor? İşte korunma yolları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar soğukta daha fazla mı arızalanıyor? İşte korunma yolları
    Otomobiller aşırı soğuklarda sorun yaşar. Aracın elektrikli ya da içten yanmalı motorla çalışıyor olmasından bağımsız olarak bu bir gerçektir. Öte yandan son derece doğal olarak içten yanmalı araçların soğukta çalışmaması sorunu çok daha yaygındır. Elektrikli araçlara gelince menzil kaybı ve şarj hızlarının olumsuz etkilendiğini biliyoruz. Ancak hangisi soğuklarda daha çok arızalanıyor: Elektrikliler mi yoksa içten yanmalı araçlar mı?



    Geçtiğimiz günlerde ABD’nin Chicago şehrinde yaşanan aşırı soğuk hava dalgasının elektrikli araçları vurduğunu gördük. Aktarılanlara göre bir dizi Tesla araç Tesla Supercharger istasyonlarına geldi ancak hiçbir şekilde şarj olamadılar. Bu durum elektrikli araçların soğuk havalardaki arıza sorununu gündeme getirdi. Ancak görünüşe göre bu bir yanılgı.



    Elektrikli araçlar soğukta daha az arızalanıyor



    Elektrikli araçlar soğukta daha fazla mı arızalanıyor? İşte korunma yolları
    Norveç'teki bir yol yardım servisine göre, elektrikli araçlar aşırı soğuklarda yakıtla çalışan araçlardan daha düşük oranda arıza yapıyor. Yerel kaynaklara göre, aşırı soğuk koşullar araçlardan ziyade şarj cihazlarını etkilemiş gibi görünüyor. Ancak en nihayetinde elektrikli araçlar nispeten yeni bir teknoloji olduğu ve soğukta benzinli araçlara göre farklı nedenlerle arızalandıkları için dikkat çekiyorlar.



    Dünyanın her yerinde, içten yanmalı motora sahip araçlar soğukta elektrikli araçlardan çok daha sık arızalanıyor, ancak bu çoğunlukla çok daha fazla sayıda olmalarından kaynaklanıyor. Dolayısıyla dünya genelinde bir arıza kıyaslaması yapmak sağlıksız olabilir.



    Ancak Norveç, iyi bir örneklem sağlıyor. Norveç'te yollardaki neredeyse her 4 arabadan 1'i elektrikli, bu da kişi başına düşen arıza oranını belirlemeyi kolaylaştırıyor. Yılın başından beri aşırı soğukların yaşandığı ülkede bir yol yardım şirketi olan Viking, yılın ilk 9 gününde 34.000 yardım talebine yanıt verdiğini söylüyor. Firmaya göre vakaların sadece yüzde 13'ü elektrikli araçlardan geliyor. Norveç'teki otomobillerin yüzde 23'ünün elektrikli otomobil olduğu düşünüldüğünde elektrikli arabaların soğukta fosil muadillerine kıyasla neredeyse iki kat daha iyi olduğu anlamına geliyor.



    Ayrıca Bkz.Siro, yeni Ar-Ge ve üretim kampüsü için kredi anlaşması imzaladı



    Ancak bu veriler bile sağlıklı bir kıyaslama yapmak içi yeterli değil. Bunun için daha kapsayıcı ve bağımsız testlere ihtiyaç var. Zira fosil yakıtlı araçların yaşları da bu arıza durumlarında bir faktör. Bununla birlikte Viking, elektrikli araçların 2024 yılında şimdiye kadarki tüm vakaların yaklaşık %21'inde yer aldığını söylüyor.



    Soğukta elektrikli araç menzili nasıl artırılır?



    Elektrikli araçlar soğukta daha fazla mı arızalanıyor? İşte korunma yolları
    Soğuk hava, iyonların batarya hücrelerinden daha yavaş akması nedeniyle elektrikli aracınızın menzilini ve performansını etkiler. Ancak bazı basit önlemlerle menzili artırmak mümkün.



    1. Aracınızı kapalı bir yere park edin



    Eğer bir garajınız varsa, elektrikli aracınızı oraya koyun. Eğer dışarıdaysanız ve park etmek istiyorsanız, mümkün olduğunda bir kapalı otopark seçin. Garajın sıcaklığı, aracınızın batarya şarjını daha uzun süre tutmasına ve daha hızlı şarj olmasına yardımcı olacaktır.



    2. Bataryanızı ısıtın



    Çoğu elektrikli araç, yola çıkmadan önce aracınızı ısıtmak için bir zaman ayarlamanıza izin verir. Bu, performans için en iyi uygulama çünkü bataryayı ve kabini ısıtıyor. Evde şarj ediyorsanız, ısıtmaya başladığınızda elektrikli aracınızı prize takılı da tutabilirsiniz. Böylece ısıtma için enerji de harcamamış olursunuz. Esasında ısıtma işlemi içten yanmalılara benziyor: yola çıkmadan önce 15-20 dakika ısıtmak yeterli.



    3. Bataryanın çok fazla düşmesine izin vermeyin



    Hava soğuk olduğunda, aracın batarya yönetim sisteminin batarya kapasitesinin belirli bir yüzdesini (genellikle yaklaşık %15-20) bataryayı ısıtmak için ayırdığını unutmayın. Maksimum verimlilik için %20-80 şarj aralığı arasında kalmayı hedefleyin ve daha sık şarj etmeyi planlayın.



    4. Tekseniz tüm aracı ısıtmayın



    Hava soğukken ısıtıcıyı tam kapasite açmak menzili azaltacaktır. Eğer tek başınıza yolculuk ediyorsanız sadece sürücü tarafını ısıtmak yararınıza olacaktır. Bu, tüm aracı ısıtmaktan daha az güç tüketecektir.



    5. Eko modu kullanın



    Çoğu elektrikli araç, sürüş motoruna ve kabin ısıtıcılarına verilen enerjiyi sınırlandırarak kilometre performansını artıran ve güç tüketimini azaltan "eko modu" sunar. Daha yavaş hızlanabilirsiniz, ancak bu aynı zamanda buzlu veya karlı koşullarda sürüşü daha güvenli hale getirebilir.




    Kaynak:https://electrek.co/2024/01/17/electric-vehicles-fail-lower-rate-than-gas-cars-extreme-cold/
    Kaynak:https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/klart-darligst-i-sprengkulden-helt-ekstremt/16370146/







  • Hızlı bir toparlanma yaşar sektör çok rekabetçi. Her şey ilk çıktığında sorunlu sıkıntılı eksik çıkar. İçten yanmalı motorlar da kusursuz icat edilmediler 100 yıldan fazla sürede kendini buldu. Elektrik de bu gelişim daha kısa sürede olur diye düşünüyorum. Hem petrole bağımlılık biter. Evinin çatısına güneş paneli kur aracını şarj et mis gibi. İş elektriğe döndümü hidroelektrik, güneş, rüzgar, nükleer vs istediğin yerden yakıtını üret temiz temiz bin.
  • Çok dert bu elektrikli araç işi ve insanları buna mahkum edecek zemin hazırlığı içersine giriliyor yavaştan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • doldururum lpg'mi, cayır cayır ısınırım

  • ısı pompası olan araba alın, gerisini çok da şeapmayın

    _____________________________
    Lucid Motors is the best.
    Beni öldürmeyen; ağzıma s*çar.
  • Hızlı bir toparlanma yaşar sektör çok rekabetçi. Her şey ilk çıktığında sorunlu sıkıntılı eksik çıkar. İçten yanmalı motorlar da kusursuz icat edilmediler 100 yıldan fazla sürede kendini buldu. Elektrik de bu gelişim daha kısa sürede olur diye düşünüyorum. Hem petrole bağımlılık biter. Evinin çatısına güneş paneli kur aracını şarj et mis gibi. İş elektriğe döndümü hidroelektrik, güneş, rüzgar, nükleer vs istediğin yerden yakıtını üret temiz temiz bin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Son günlerde internette videosu dönüyor.

    Tesla marka elektrikli araç Uludağ'da -5 derece soğukta bataryası sıfırlanmış kapıları ve kaputu açılamıyor. Sahibi Tesla yardım merkezini aradı mail atacağız diye cevap aldı.

    Orada bulunan bir Renault marka araçtan akü takviyesi yapıp zar zor çalıştırdılar ve şarj ünitesine bağladılar.

    Şu anda elektrikli araçlar büyük sıkıntı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Civic Executive+ 1.5 182 Ps (Fe1)

    “21. yüzyılın câhilleri, okuma yazma bilmeyenler değil; yanlış öğrendiklerini unutamayan, yeniden öğrenmeye, değişime ve dönüşüme açık olmayanlar olacaktır.”

    – Alvin Toffler
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Bu iş mühendisliğe bakıyor. İskandinav ülkerinde o kadar forumlara takılıyorum hiç bir Audi’den Volkswagen’den Mercedes’den BMW’den vesaire neyse artık hiç bir premiumdan böyle bir şikayet konusuna denk gelmedim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    2017 1.4 d4-d touch Corolla
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Gelmezsin çünkü iskandinav ülkelerinde evde şarj ve kapalı garaj var ,bu yazının orijinalinde de yazıyor evde şarj ünitesi kurmak yüksek maliyetli olduğu için diğer ülkelerde özellikle abd de tercih edilmiyormuş , şarja gelen çoğu araç yavaş şarj yüzünden 2 saatte doldurabilmiş yoğunluk olunca sıra bekleyenlerin bataryası bitmiş çekiciyle götürmüşler.
    Tesla da ısı pompası yokmuydu ?? ama ısı pompasını ısıtacak ısı yok :) çünkü piller donmuş ,aksine pil ısıtma yapmak gerekiyor lion pil çalışsın diye yani ısıtmalı koltuk gibi pil ısıtılıyor eee nerde kaldı ısı pompasının avantajı :))
    CBS Chicagoyoutube
    Electric vehicle drivers stranded because of cold-weather charging problems
    https://www.youtube.com/watch?si=uZpRh2_ZpXHyG-Sf&v=tzrUkgbVoro&feature=youtu.be





  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Kalan teslalar ısı pompalı onu nasıl şeyapıcaz ??

  • Hollanda gibi küçük bir ülkede tamam da bizde ya da abdde uzun yolculuklarda durup yarım saat 1 saat şarj etmek sıkıntı gibi, ki o da her yerde yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Ben elektrikli scooter kullanıcısı olarak ufak bir yorum yapayım.
    Batarya soğukta menzil düşüyor hele ki pil eskiyse araçta yüzde 20 batarya varken bile araç kapanır yolda bırakır.

    Benim şahsi kanaatim elektrikli araçlar ikinci araç olabilir asla birinci araç olamaz.

    Pil zaten büyük sorun. Bir cihazın yarı parası... 5 senede kesin çöp... Atığı ayrı sorun...

    Elektrikli araçlar hiçbir zaman içten yanmalı araçların yerini alamaz. Hybrit için bunu diyemem. Hybrit araçlar en iyisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.