Şimdi Ara

ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
13.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hidrojenle çalışan otomobiller yakında yollarda

    Petrolden sonra otomobiller için en önemli yakıt alternatiflerinden birisi olan 'temiz ve yenilenebilir enerji' hidrojen, küresel ısınmanın her geçen gün daha da tehlikeli boyutlara ulaştığı dünyada önemli bir seçenek haline geldi.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Hidrojenle çalışan otomobiller, 1990'lı yıllarından başından beri büyük firmaların hatırı sayılır kaynaklar aktardıkları bir araştırma konusu. Hakkında "iflasın eşiğinde" haberleri çıkan ve global ekonomik krizden çıkış arayan ABD'li otomotiv devi General Motors da, 'Project Driveway' çalışması bünyesinde hidrojenle çalışan 100'den fazla Chevrolet Equinoxes model arabayı müşterilerine teslim etti.

    'Project Driveway', bu alanda dünyanın en büyük testi olarak nitelendiriliyor. Hidrojenle çalışan Chevrolet'leri gerçek müşterilere teslim eden GM, kullanıcılardan gelen tepkileri ölçerek bu alandaki pazara girmeyi planlıyor.

    Rochester Teknoloji Enstitüsü'nde Hidrojen enerjisi üzerinde çalışan Amerikalı bilim adamı James Lee gibi pek çok araştırmacı, yükselen petrol fiyatları ve çevresel endişelerin, insanları temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelttiğini söylüyor. Lee, "Fosil yakıtlar sınırlı ve ne kadar kaldığı tam olarak bilinmiyor. Dünyanın enerji için sınırsız kaynaklara ihtiyacı var" diyor. James Lee, bir gün otomobillerin fosil yakıtlar yerine, atmosfere zarar vermeyen sıfır emisyon yakıt hücreleri içeren enerji kaynaklarıyla hareket edeceğine inanıyor.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    GM: "HİDROJEN BİZLERE EŞSİZ FIRSATLAR SUNUYOR"

    GM'in hidrojenle çalışan otomobiller bölümünde çalışan Daniel O'Connell, firmasının bu enerji kaynağına ilgi göstermesini, hidrojenin sunduğu eşsiz fırsatlara bağlıyor. O'Connell, "Hidrojen öncelikle araçlara petrol olmadan hareket imkanı sağlıyor. İkinci sebep sıfır emisyon. Böylece çevresel endişeler taşımıyoruz. Biz General Motors olarak bu projeye gerçekten ilgi gösteriyoruz" diye konuştu.

    Chevrolet Equinoxes modellerinde olduğu gibi egzoz borusundan zararsız buhar çıkan pek çok otomobil, gelecekte üretilecek daha verimli araçlar için de bir kilometre taşı niteliğinde. Örneğin New York eyaletindeki Buffalo kentinde yer alan Oxy Chemical şirketi için Niagara şelalesinden hidroelektrik enerji üretiliyor. Bu firma, hidrojenle çalışan arabalar üzerinde proje yürüten şirketlere, sera gazlarını yüzde 85 oranında düşürecek kimyasallar sağlıyor.

    OTOMOBİLDE ELEKTRİK - HİDROJEN REKABETİ

    Günümüzde çok sayıda otomobil şirket hidrojenle çalışan arabalar üretmek için fizibilite araştırmaları yapıyor. GM'nin yanı sıra Audi, Chrysler, Mercedes, Mazda, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Nissan, Peugeot, Renault, Citroen, Toyota ve Volkswagen özellikle son 10 yılda hidrojenle çalışan prototipler ürettiler. Ancak depolama gibi pek çok sorun, üreticileri elektrikli otomobiller üzerinde çalışmaya itiyor

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Ford, hidrojenle çalışan arabalar üretme planlarından vazgeçti ve ağırlığı elektrikli araçlara vereceğini açıkladı. Benzer bir şekilde Renault da Şubat 2009'da hidrojenli otomobil çalışmalarını iptal ettiğini duyurdu. Aynı ay Nissan, yeni elektrikli otomobil testlerine başladı.

    Bununla birlikte Mercedes, 2012 ya da 2013'e kadar 100 bin civarında hidrojenle çalışan otomobil üretmeyi planlıyor. Hyundai'nin hedefi ise 2010'a kadar 500 tane yapmak. Uzmanlar, hidrojenle çalışan otomobildeki asıl patlamanın 2012'den sonra gerçekleşeceğine inanıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 16 Şubat 2010; 17:05:22 >







  • Elektrik Tarafında yer alan üreticiler


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı




    Ford


    Elektrik motorlu Ford Transit seneye yollarda

    Elektrikle de çalışacak olan Hibrid arabalar, önümüzdeki dönemin araçları. Bu konuda öncülük yapan firmalardan birisi Prius modeliyle Toyota. Ancak sadece Toyota değil, diğer üreticiler de hibrid araçları konusunda epey çalışma yapıyor.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Ford firması şimdi de, elektrikle çalışan ilk ticari araçlarını kullanıma sunmaya hazırlanıyor.

    800 kg ağırlığında yük taşıyabilecek Ford Transitlerin tek bir dolumla 160 km'lik menzile sahip olacağı açıklandı. Teknik detayları henüz resmileşmese de, aracın elektrik motoruyla maksimum 110 km/s hıza sahip olması bekleniyor. 50 Kw'lık elektrik motoruyla güçlendirilecek cihazın 40Kw/s'lik demir fosfat lityum iyon bataryası ise Valence Technology tarafından tedarik edilmiş durumda. Yakıt sarfiyatında ise ne kadar tasarruf yapılabileceği ise belirtilmemiş. Arabanın fiyatı da belli değil; ülkemizde vergilendirmesi nasıl olacak onu da merak ediyoruz.

    Ford'un bu geçiş aşamasındaki ilk adımını oluşturacak bu araçlarını takiben planladığı yol haritası ise, 2011 yılında elektrikle çalışacak ufak bir arabanın ertesinde, 2012 yılı itibariyle gelecek nesil hibrid araçlar ve 2012'de prizden şarj olabilecek versiyonlarından oluşuyor.
     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı





    Audi

    Audi’nin elektrikli otomobil planlarına bakış
    Audi, piyasada her geçen gün artan elektrikli otomobil üretim modasından hiç de geri kalacak gibi gözükmüyor. Şirket, 2014 yılına ürün gamında geniş bir yelpazede yer alacak ekonomi dostu otomobilleri ile girmeyi planlıyor. Tüm bu planlar, resmi olarak da geçtiğimiz Aralık ayında yönetim kurulu tarafından da onaylandı.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Audi, Volkswagen Up! Konsepti tabanlı E1 ile bu segmentte yerini alacak. Şimdiden bu yeni açılımın meraklı müşterilerden ne tepkiler alacağı merak konusu. İlk olarak benzin ve dizel motorları ile elektrik motoru sunulacak. Hibrit paketlerin ise bu boyuttaki bir otomobil için çok büyük oldukları düşünülüyor.

    Audi E2, E1’den daha yüksek olacak ve eko spor otomobili olarak nitelendirilecek. Bir çok bileşeni VW BlueSport seri üretim otomobille aynı olacak ve 1.2 FSI (75bhp/110Nm) ya da 1.2 TDI(75bhp/180Nm) motorlara sahip olacak. E2 için zaten çok uçuk olan işletme giderleri sebebiyle elektrik opsiyonu olmayabilir.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Alüminyum A2’nin yeniden doğumu 2011’i bulabilir. Bu otomobil E3 olarak nitelendirilecek ve A3’ün verimli MQB’sine dayanarak üretilecek. 2006 yılında Detroit Auto Show’da tanıtılan Audi Roadjet konsepti ise Audi E4 olarak yapılacak ve uzun tavanlı bir otomobilin geniş yapısını bir Sportback’in dinamizmi ile birleştirecek. Hibrit sistem de E4’ün motor listesinde mevcut.

    Spektrumun son ucuna baktığımızda gördüğümüz Audi E5 ise 2014 lansmanında karşımıza çıkacak. Hafif tasarımı, çok iyi yol tutuşu ve çok yüksek C02 emisyon verimliliği ile geniş bir spor otomobil şeklinde dizayn edilmesi bekleniyor. Bu versiyonun S modeli bile şimdiden ismini aldı: ES5







    Nissan


    Qazana: Nissan'ın yeni elektrikli otomobili


    Japon otomotiv üreticisi Nissan, üretimine önümüzdeki yıl başlanacak olan, tek seferlik şarjla 100 mil (161 km) yol yapabilen yeni plug-in (elektrikli) otomobilini Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttı.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Nissan firması şimdilik "Qazana" adıyla sergiledikleri bu otomobilin piyasadaki mevcut tüm elektrikli araçlardan daha hızlı gideceğini öne sürüyor. İlk etapta sadece Amerika ve Japonya'da üretilecek olan otomobil 20011'den itibaren Avrupa'da da satışa sunulacak.

    Telegraph'daki bilgilere göre, yine Cenevre Motor Show'da görücüye çıkan Opel'in elektrikli modeli Vauxhall Ampera'nın aksine, Nissan Qazana'da ekstra benzinli motor olmayacak.

    Alışılmışın dışında 5 kapılı bir otomobil görüntüsü sunan Nissan Qazana geniş jantlara ve basık bir gövdeye sahip. Spor görünümlü araç farklı iç dizaynıyla da dikkat çekiyor. Ön kapılar açıldığında, arka kapılar da kayarak açılıyor.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı








    Renault

    Renault elektrik üzerinde çalışıyor

    Otomotiv sektörünün en önemli aktörlerinden olan Renault tüm dikkatini elektrikli araçlar üzerinde yoğunlaştırıyor. Geçtiğimiz dönemde Kangoo’nun elektrikli versiyonunu basına tanıtan Renault CEO’su Carlos Ghosn geçtiğimiz hafta içinde ise Japonya’da yapılan basın toplantısında Renault-Nissan mühendislerinin ortaklaşa çalışmaları sonrası oluşturulan yeni otomobili basın mensuplarına tanıttı.
     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Elektrikle Fluence Türkiye'de üretilecek.

    Renault, 2011 yılının ilk yarısından itibaren Fluence Z.E. Konsept ile podyuma çıkardığı Fluence'ın elektrikli versiyonu ve yeni Megane HB üretiminin bir bölümünü Bursa'daki Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nda yapacak.






    Toyota

    Toyota Prius Plug-in 5 kişilik Elektrikli Araba


    Toyota`nın Japonya prömiyeri yapılan Prius Plug-in Hibrid modeli ise, Prius`un 3. Neslini temel alarak ve ilk defa bir Toyota Arabata lityum-iyon akü kullanılarak yaratıldı. Normal bir ev prizi gibi elektrik prizinden şarj edilebilen 5 kişilik Araba, aynı zamanda benzinle de çalışabiliyor. Daha çok elektrik enerjisinden yararlanabilen sistemi sayesinde aracın yakıt tüketimi konvansiyonel benzin-elektrik hibridlere göre çok daha azalırken, fosil yakıt tüketimi azalıyor ve karbondioksit emisyon oranı en aza indirgeniyor.

    55km/l ortalama yakıt tüketimi ve 42g/km`den daha az karbondioksit salımına sahip olan Araba, EV sürüş modunda kullanıldığında sadece elektirik gücüyle 20km`nin üzerinde yol alabiliyor. Aracın elektrik motorunun şarj süresi ise 100 ile 180 dakika arasında değişiyor.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı








    Peugeot

    Elektrikli Peugeot iOn

    Elektrikli otomobillerin öncüsü Peugeot, iOn modelini 2010'da kullanıcılara sunacak. %100 elektrikli ve “sıfır salınımlı” olan otomobil şöförlerin büyük beğenisini toplayacak gibi. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan Peugeot, dört kapı ve dört koltuktan oluşuyor.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Azami gücü 47 kW yani 64 bg olan iOn'un, azami hızı 130 km/s'dir. Yüksek menzil mesafesi ile lityum-iyon tipi aküleri sayesinde 220 V’luk bir prizde tamamen 6 saatte sarj olabiliyor. Hızlı şarj sisteminde ise 30 dakikada %75 oranında sarj olabiliyor.





    Volvo


    Tamamen elektrikli yeni Volvo C30


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Yakın bir zamanda Çin sermayesinin kontrolüne geçen Volvo da, elektrikli otomobil geliştirme çalışmalarına hız veren firmalardan. Tamamen elektrikli ve 150 km menzilli Volvo C30 modeli 11 Ocak 2010 tarihinde Detroit Motor Show’da tanıtılacak. Bir sonraki aşamada en az 50 adet elektrikli Volvo C30 ile test filosu oluşturacak olan Volvo, 2011 yılından itibaren bu otomobilleri gerçek trafikte kullanarak seri üretim öncesi deneyim kazanacak.

    Volvo, elektrikle çalışan otomobilinin ilk kullanılabilir prototipini Eylül 2009’da kamuoyuna tanıtmıştı. Yeni elektrikli C30 ise, bir adım daha ileri bir aşamayı temsil ediyor. Volvo Özel Araçlar Bölümü Müdürü Lennart Stegland, C30’un son durumu hakkında şunları söylüyor: “Ürettiğimiz prototip, akü özellikleri ve güvenlik hususları gibi başlıca teknolojik güçlükleri tespit etmemize yardımcı oldu. Sorunların üstesinden, C30’un özgün ve etkileyici sürüş keyfinden ödün vermeden geldik. Elektrikli C30, mükemmelliğe çok daha yaklaşmış bir ürün olacak.”
    Bundan sonraki adım 2010’da fabrikada üretilmeye başlanacak test otomobilleri olacak. Bu test filosundaki araçlar, iki yıl süreyle seçilmiş sürücüler tarafından kullanılacak. İsveç Enerji Kurumu da, 150 milyon İsveç Kronu kaynak sağlayarak projeye destek oluyor.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Tamamen elektrikli bir otomobil, içten yanmalı motor kullanılan bir otomobilden farklı özelliklere sahip. Elektrikli motor, fosil yakıtla çalışan bir motorun sadece dörtte biri kadar enerji harcıyor. Elektrikli C30’un dış görünümü, güvenlik, konfor ve iç hacmi standart C30 ile aynı özellikleri taşıyor. En bariz fark, sürücünün karşısındaki gösterge panosunda. Şık görünümlü gösterge tablosu, esas olarak yine hız ve enerji tüketimini gösteriyor.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Elektrikli otomobillerin sürüş deneyimi de geleneksel araçlardan ayrılıyor. Elektrikli C30’da vites yok. Bu yüzden de motor gücü tekerlere kesintisiz bir şekilde aktarılıyor ve maksimum motor gücüne anında ulaşılıyor. Lennard Stegland, “Hemen hemen hiç gürültüsüz yol almak çok özel bir deneyim. Maksimum güce anında ulaşabiliyorsunuz. Sürücü için hem rahat hem de güvenlik açısından kontrolü kolay olan ve aynı zamanda farklı hızlarda akü kapasitesini en verimli şekilde kullanan en uygun aktarma sistemini bulmak için çok zamana ihtiyacımız var.”
    Elektrikli otomobillerin önemli bir pazar potansiyeline sahip olmalarına rağmen, günümüzde kullanılan pahalı akü teknolojisi, alıcılar açısından fiyat bakımından bir engel oluşturacak gibi görünüyor. Bunun aşılması için dünya genelinde devletlerin bir teşvik sistemine ihtiyaç duyulduğu otomotivciler tarafından dile getiriliyor.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Elektrikli C30, evlerdeki normal prizlerden veya yol kenarlarındaki özel şarj istasyonlarından yeniden doldurulabilen lityum-iyon akülerle çalışıyor. Akünün tam dolması sekiz saat kadar sürüyor. Akü tam şarjlıyken 130 km/s hıza ulaşılabiliyor. 0’dan 100 km/s’lik hıza 11 saniyede çıkılıyor. Otomobil tam şarjlıyken 150 km yol alabiliyor. Bu, Avrupa’daki araç kullanıcılarının yüzde 90’ından fazlasının günlük ihtiyaçlarını karşılayan bir mesafe.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 18 Şubat 2010; 1:08:08 >




  • Hidrojen tarafında yer alan üreticiler;




    BMW

    BMW hidrojen ile çalışan motora ağırlık verecek

    Z0, Romen Endüstri Tasarımcısı Andrei Avarvarii ve Adrian Vasiliu tarafından minimalist bir düşünce ile tasarlanmış. Tasarım okulu mezunları, gelecekte yaşanacak fosil yakıtı sıkıntısının, "sürücünün makinası" yani spor otomobiller için ciddi bir tehdit oluşturacağını düşünüyorlar. Bu yüzden alternatif yakıtlı, daha çevreci bir spor otomobil tasarladıklarını ifade ediyorlar.
    Aracın hidrojen ile çalışan motoru 1.6 litre hacminde ve turbo beslemeli. 200 beygir gücündeki motorun karbondioksit salınımı 0. Bu yüzden aracın model ismi de Z0. 450 kilogram ağırlığındaki araç 100 km/s hıza 4 saniyede ulaşabiliyor.
    Tasarımcılar projenin tamamlanması için en az 10 yıllık bir süre gerektiğini düşünüyor

    BMW'nin yıldızı Hydrogen 7 Modeli

    BMW Group öncüsü olduğu hidrojen teknolojisinin kullanımı konusunda oldukça ısrarlı. 20 yıldan fazla bir süredir, sürdürülebilir mobilite anlayışına sıkı sıkıya bağlanmış durumda olan BMW Group Uzun vadede, hidrojenin araçlarda yakıt olarak petrolün yerini almasını öngörüyor.

    Hidrojen teknolojisinin tam bir entegrasyonu ile BMW'nin klasik sürüş dinamikleri, zarafeti ve iç konforunu birleştiren BMW Hydrogen 7’den ilk etapta, 100 araçlık küçük bir seri üretildi. Bu yılın ilerleyen zamanlarında, BMW Hydrogen 7, sanat, politika ve ekonomi dünyasının önde gelen kişilerine teslim edilmiş olacak.
     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Aracın teknik özellikleri de şöyle:
    Otomobil üzerinde 6.0L 12 silindirli oldukça güçlü ve yapılı bir motor yer almakta. Araç hidrojen ile çalışırken motordan 260HP - Horse Power / Beygir gübü - alınıp saatte 143 millik bir hız alınabiliyor. Ayrıca aracın bu hız değerleri limtili değerleri yoksa arac ve motorda daha yüksek hızlar için belli bir potansiyel’de yok değil.
    BMW, çoğu otomobil markasından farklı olarak hidrojenle çalışan araba yapacağını açıkladı. Hidrojenle çalışan yakıt hücreli elektrikli araba yapmaktan ziyade, BMW, iyi bildiği içten yanmalı motorlara uygulamayı tercih etti.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı








    Mercedes


    Mercedes'in günümüzde Elektrikli ve Hibrid modellere ilgisi olduğu bir gerçek ise de gelecek için hidrojeni hafife almadığı biliniyor.

    Açıklamaya bakılırsa Mercedes,Hibrid ve tamamen Elektrikli otomobillerin geçiş dönemi otomobilleri olduğunu düşünüyor ve gelecekte hidrojenin üstünlüğüne inanıyor.

    Önümüzdeki yıl Mercedes markası altında elektrikli otomobilin yollara çıkmış olacağını söyleyen Ehlers, "Fiyatların rekabetçi olması da bu pazarda çok önemli. Bu teknoloji daha sonra ticari araçlara da aktarılacak" dedi. Hibrid ve elektrikli otomobillerden sonra hidrojen dolum ve pil şarj istasyonlarının bu trendi takip edeceğine dikkat çeken Ehlers, "Karbondioksit salınımı yasaklanana kadar benzinli otomobillerin egemenliğinin devam edecek. Bu nedenle elektrikli otomobil kadar çevreci benzinli motorlar geliştirmeye çalışıyoruz. " dedi. Ehlers, elektrikli modellerin Avrupa’da satışa sunulduktan kısa bir süre sonra Türkiye’de de satışa sunulacağının müjdesini verdi.


    Hidrojen'nin eksoz atığı...Su


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Mercedes F600 Hygenius
     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı




    Mercedes'in Resmi Türkiye Sitesinden Açıklama

    Mercedes-Benz' in hedefi, ulaşımı sürdürülebilir bir şekilde garanti etmektir. Bu açıdan, özellikle trafiğin çok yoğun olduğu bölgelerde sıfır emisyonlu yakıt hücresi ve akülü tahrik sistemlerinde büyük bir potansiyel görüyoruz. 2010 yılından itibaren Mercedes- Benz ilk yakıt hücreli araç olan 100kW / 136 hp* gücündeki B-Serisi F-CELL modelini seri olarak üretecektir.

    Basitçe söylemek gerekirse bir yakıt hücresinde hidrojen, oksijen ile bir kimyasal tepkimede doğrudan elektrik enerjisine dönüştürülecek ve elektrik enerjisi de bir elektrik motorunu tahrik edecektir. Yan ürünler sadece buhar ve ısı olacak herhangi bir emisyon veya bir sera gazı olan karbondioksit salınmayacaktır. Hidrojen çeşitli yollardan, örneğin rejeneratif yöntemlerle de - yani CO2 üretmeksizin ve çevreye zarar vermeksizin - üretilebilir. Uzmanların kanısına göre gelecek için en fazla potansiyele sahip olan yakıt hidrojendir.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Mercedes-Benz 1994 yılından beri yakıt hücresi teknolojisi alanında çalışmaktadır ve o zamandan beri tahrik sisteminin performans yeteneğini sürekli geliştirmiştir. 100' den fazla araçtan oluşan bir filo ve 4 milyondan fazla yapılan kilometre ile dünyadaki tüm imalatçılar arasında en büyük çalışır durumda yakıt hücreli araç filosuna sahibiz. F600 araştırma aracında prömiyeri yapılan ve B-Serisi F-CELL' de kullanılacak olan yeni sistem, daha önceki A-Serisi F-CELL' den %40 civarında daha küçüktür ama performansı yaklaşık %30 daha fazla ve hidrojen tüketimi %16 daha azdır.

    *Verilmiş olan rakamlar geçicidir. Bu değerler belli bir araca dayanmayıp bir ürün teklifinin parçasını oluşturmazlar; sadece farklı araç modelleri arasında karşılaştırma aracıyla verilmiştir.


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Buna ek olarak sistemin nasıl çalıştığına dair bir video da sitede yer alıyor

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/passenger_cars_world/innovation/aggregates/f_cell.html



    Honda

    Markanın hibrit modelleri ve tamamen Elektirkli otomobilleri olsada Hidrojen konusundaki titizliği dikkatlerden kaçmıyor.

    Honda FCX Bir depo hidrojenle 570 kilometre gidiyor

    Petrole alternatif yakıt türleriyle çalışan otomobiller konusunda çalışmalarını sürdüren Japon Honda, hidrojen yakıt hücreli yeni nesil FCX aracı Avrupa sahnesine çıkardı.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Yine benzer bir sistemle çalışan önceki modelden yüzde 10, benzin motorlu araçların yaklaşık üç katı, hibrid otomobillerin iki katı daha verimli olan FCX şirketin bundan sonra geliştireceği yeni yakıt hücreli araçlar için de baz teşkil edecek. Yeni araç, 2008'de Japonya ve ABD'de sınırlı sayıda piyasaya sürülecek. 127 beygir güç üreten hidrojen yakıt hücresi, otomobilin saatte 160 km yol almasını sağlıyor. 171 litre hidrojenle otomobil 570 km yol kat ediyor. V-akışlı yakıt hücresi platformu ile donatılan yani dikey olarak tasarlanan FCX otomobil, mevcut modelden yüzde 20 daha küçük ve yüzde 30 daha hafif ve 14 kilowatt daha güçlü. Otomobilin koltuk döşemeleri ve kapı kaplamaları ise dayanıklı ve güneş ışınlarına karşı dirence sahip, bitki esaslı bir malzeme olan Honda biyodokumadan yapılıyor.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı





    Mazda

    Mazda elektrikli araç üretmeyecek

    Güncel akülerin yetersiz olduğunu savunan Mazda, elektrikli otomobil projesini rafa kaldırdığını açıkladı.


    Dünyadaki petrol kaynaklarının tükeniyor olması pek çok otomotiv üreticisini harekete geçirmiş durumda. Özellikle Japon üreticiler bu konuda uzun yıllardır araştırma geliştirme yapıyorlar. Ancak Japon üreticilerden birisi bu konuda yatırımlarını erteleme kararı aldı. Mazda Araştırma ve Geliştirme bölümü başkan yardımcısı Robert Davis, aküler konusunda ilerleme kaydedilmedikçe markanın elektrikli otomobil geliştirmeyeceğini söyledi. Davis, güncel akü teknolojisinin Mazda’nın sürüş zevki yaşatan otomobiller üretme felsefesinin ihtiyaçlarını karşılamadığını belirtti. Mazda elektrikli otomobil yerine yakıt tüketimini düşürecek projelere yatırım yapacağını açıkladı.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    Mazda’nın çevreci planı

    Yaklaşık 18 yıldır hidrojen yakıtlı araçlar geliştiren Mazda Motor Corporation, Avrupa’da ilk kez yollara çıkardığı RX-8 Hydrogen RE modelinin test sürüşlerini Norveç’in Oslo kentinde yaptı. Markanın çevreci hedefleriyle ilgili bilgiler veren Mazda Motor Corporation Ar-Ge Direktörü Seita Kanai, lansmanda 2015′e kadar tüm Mazda modellerinin karbondioksit emisyonlarının yüzde 23, yakıt tüketimlerinin ise yüzde 30 azalmasını hedeflediklerini açıkladı. Üretim platformlarının yenilenmesiyle bu gelişmelerin sağlanacağını belirten Kanai 2015′te elektrikli araç pazarının içten yanmalı motorlara göre çok düşük bir paya sahip olacağını söyledi. Bu yüzden Mazda’nın içten yanmalı motorların gelişimi ve araçların hafifletilmesi konusuna odaklanacağını anlatan Kanai, 2011′den itibaren tüm Mazda modellerinin 100 kilo daha hafifleyeceğini, 2016′dan sonra ise bunun 200 kiloya ulaşacağını ifade etti. Bunun için alüminyum, plastik, magnezyum gibi parçaların kullanılacağını kaydeden Kanai şöyle devam etti:
    “Fuelcell yani pil kullanılan hidrojen teknolojisinde de sıfır emisyon var ancak bu sistem çok pahalı. Biz Mazda olarak hibrit planımızı içten yanmalı motorların hidrojenle çalışması ağırlıklı götüreceğiz. Bu araçları 3 yıldır Japonya’da kiralıyor ve deniyorduk. Şimdi de Avrupa pazarına Norveç’le girdik. Daha sonra tüm Avrupa’ya yayılacağız. İlk aşamada araçlar uzun dönemli kiralanıyor. Hükümetlerin çevreci otolara vereceği destek bizim çalışmalarımıza katkıda bulunacak.”

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    Norveç'te hidrojen dolum tesisleri hizmet veriyor;

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı







    Bunun yanında Türkiye'de de Hidrojen konusunda gelişmeler yaşanıyor;

    Türkiyede İlk Hidrojen İstasyonu Açılıyor

    İstanbul’da BM desteğiyle kurulan Uluslararası Hidrojen Teknoloji Merkezi (ICHET), ilk hidrojen dolum merkezini Eyüp’te açacak. 40 milyon dolar yatırımla kurulan ICHET, ilk kez Norveç’te satışa sunulan hidrojenli Mazda RX-8 siparişi verdi. Hidrojen dolum merkezi, zamanla belediye otobüsleri ve deniz araçlarına da hizmet verecek.

    ELEKTRİKLİ otomobilde hızlı adımlar atmaya başlayan Türkiye, bir başka alternatif yakıt olan hidrojen enerjisi konusunda da düğmeye bastı. Birleşmiş Milletler’in (BM) hidrojen enerjisinin yaygınlaştırılması ve kullanım alanları için örnek projelerle toplumu bilinçlendirmek için kurduğu İstanbul merkezli ‘Uluslararası Hidrojen Teknoloji Merkezi’ (ICHET) ilk hidrojen dolum tesisini Eyüp-Feshane arasında açmaya hazırlanıyor. ICHET, 2010’da hizmete sokacağı hidrojen istasyonunda kullanmak için otobüs ve otomobil siparişi de verdi. Hem deniz hem de kara taşıtlarına hizmet verecek istasyon için Norveç’te satışa sunulan hidrojenli Mazda RX-8 siparişi veren BM, yine aynı tesiste dolumu yapılacak hidrojenli belediye otobüsü de alıyor.





    Hidrojenin Yeni Sistem Motorlarla İlişkisi


    Hidrojende Wankel Rotary Motor En İyisi

    Hidrojen geleceğe damgasını vuracak bir alternatif yakıt sistemidir.
    Hidrojenin en yararlı olarak kullanılmasını sağlayacak motorlarda geleceğin motorları olarak görülen Wankel motorları olabileceği düşünülmektedir.Bunun için Mazda firması’’ Miata’’ motor kapağı altında,şirketin RX-7 spor arabaları üretmiştir.Bu araçlarda iki rotorlu bir döner motor vardır.Mazda’ nın diğer modellerinden tek farkı bu aracın hidrojenle çalışmasıdır

    Wankel motoru ele alındığında, hidrojen ve Wankel'in birbirine çok uygun olduğu görülmektedir. Wankel rotorlarının döndüğü odacık içerisinde hareketli bir yanma hacmi meydana gelmekte ve diğer motorlara oranla daha fazla olan yüzey alanı ortaya çıkan ısıyı dağıtmaktadır. Hiç bir bölgesinin daha fazla sıcak olmaması veya sıcak noktalar oluşmaması nedeniyle motor hidrojen kullanımına uygundur. “Wankel’ “in emme, kompresyon, genişleme ve ekzos bölgelerinin birbirinden farklı olması sonucu, hidrojenin hızlı hareket eden alevi hiç bir problem yaratmamaktadır ve gerçekten de Wankel motor hidrojen kullanımına çok yatkındır.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı





    Geleceğin yakıtı muhtemelen Hidrojen

    Dünyadaki hemen hemen tüm otomobil firmalarının 1974''ten beri hidrojenli otomobiller üzerine çalıştığını belirten Birleşmiş Milletler''e bağlı Dünya Hidrojen Enerjisi Konseyi Başkanı Prof. Dr. Nejat Veziroğlu, 2010''a kadar GM, Ford, Toyota, Honda, Daimler Chrysler, BMW gibi büyük otomobil şirketleri piyasaya 10 bin kadar hidrojenli otomobil çıkaracak. Ancak bunlar satılmayacak, kiralanacak. Çünkü ilk çıkan arabalarda arıza çıkabileceği düşünülüyor. Kiralar da ayda 500 - 800 dolar arası olacak dedi.

    Petrol şirketlerinin de hidrojen istasyonları kurduklarını belirten Veziroğlu, ABD, Japonya ve bazı Avrupa ülkelerinde 200''e yakın hidrojen istasyonu olduğunu söyledi. Dünyada 2020 yılında 10 milyon otomobilin hidrojenle çalışması, 2050 yılında ise 700 milyon hidrojen motorlu araç olması bekleniyor. Prof. Veziroğlu hidrojenli ilk otomobillerin diğer otomobillere göre pahalı olacağını belirterek, şöyle konuştu: Çünkü herşeyin yenisi daha pahalı. Bu araçların gürültüsü olmayacak, havayı kirletmeyecek. Tehlikeli değil. Yangın petrolde de olabilir. Ancak hidrojen yangını çabuk sönüyor. Hidrojen hafif olduğu için alev havaya doğru çıkıyor. Petrol ise etrafa yayılıyor.




    ********************

    Günümüzde Elektrikli yada Hibrit otomobillerin Hidrojenli olanlara karşı çok daha popüler olduğu bir gerçek,peki ama uzak gelecekte üstünlük kimde olacak,Hidrojende mi yoksa Elektrikte mi?

    Peki sizce geleceğin otomobiller anlamında enerji kaynağı nedir?



    Not:Yukarıdaki bilgiler yüksek oranda alıntıdır,değiştirmeler,eklemeler yapılmış ve kendi yorumlarım aralara serpiştirilmiştir,derleme şahsıma aittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 18 Şubat 2010; 1:29:25 >




  • Bordan başkası yalan bence en uygun yakıt o TR de rezervlerin %73 ü bulunuyor bizde gidip benzine 3,5 tl ödiyelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_

    Bordan başkası yalan bence en uygun yakıt o TR de rezervlerin %73 ü bulunuyor bizde gidip benzine 3,5 tl ödiyelim

    Bor yakıt olarak kullanılamıyor maalesef,yakıt taşıyıcısı olarak kullanılabiliyor.
  • Çok güzel bir konu olmuş eline sağlık...
    Şehir içinde maksimum hızı 70-80 km olan tamamen elektrikle çalışan küçük araçlar kullanıma başlasa trafikle ilgili sorunların bir çoğu ortadan kaybolur..Hava ve gürültü kirliliği sıfırlanır trafik ve park soruınunda baya bir azalma olur...
  • GM bu iki aracı satışa çıkaracak diye okumuştum,güzel bir konu

    Opel'in ilk defa Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtımını gerçekleştirdiği yeni modeli Ampera, Flextreme ve GTC Concept otomobillerinden aldığı tasarımı ipuçlarını bir araya getiriyor.

    Ampera, gücünün tamamını elektrikten alıyor. 60 kilometreye (MVEG) kadar gerçekleştirilecek yolculuklar için, 16-kWh’lık lityum-iyon aküye depolanan elektrik enerjisiyle çalışıyor. Sıfır karbondioksit (CO2) salınımıyla yeni Opel Ampera hem çevreci hem de ekonomik. Akünün tamamen tüketildiği zaman, bir motor-jeneratöründen gelen elektrikle, Ampera’nın menzili 500 kilometreyi geçiyor.

    Yeni Opel Ampera
    Yeni Opel Ampera, sıfırdan 100 km/h hıza 9 saniyede ulaşıyor ve maksimum 161 km/h hıza ulaşıyor. Bu da elektrikli motora sahip otomobil için oldukça iyi bir performans.(alıntıdır)


     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irmscher -- 17 Şubat 2010; 1:08:11 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Reno motorlu Mercedes
    3 yıl önce açıldı
    volvo ford
    18 yıl önce açıldı
    Vw Passat vs Honda Civic
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • elektrikle çalışan araçlar artığı takdirde zaten dünyadaki enerji krizi inanılmaz boyutlara ulaşıcaktır ve bu zaten kendiliğinden elektrikli araçların önünü kesen bir olgudur uzun vadede.Uzun vadede taşıtlar için kullanılacak olan yakıt hidrojendir ama geliştirilmesi ve kullanıma tam olarak sunulması için tahminimce 20 yıla yakın bir süre var ve bu sürede var olan fosil yakıtları daha verimli kullanacak sisitemler geliştirilmesi tıpkı mazda nın BMW nin yaptığı gibi çok daha mantıklı.Zaten avrupa birliği de bu konuda yatırımlara teşvik veriyor ve hidrojen ile çalışan araçların üretilmesi konusunda katkı sağlıyor hatta BMW ile ortak bir çalışmaları mevcut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: munzur24

    elektrikle çalışan araçlar artığı takdirde zaten dünyadaki enerji krizi inanılmaz boyutlara ulaşıcaktır ve bu zaten kendiliğinden elektrikli araçların önünü kesen bir olgudur uzun vadede.Uzun vadede taşıtlar için kullanılacak olan yakıt hidrojendir ama geliştirilmesi ve kullanıma tam olarak sunulması için tahminimce 20 yıla yakın bir süre var ve bu sürede var olan fosil yakıtları daha verimli kullanacak sisitemler geliştirilmesi tıpkı mazda nın BMW nin yaptığı gibi çok daha mantıklı.Zaten avrupa birliği de bu konuda yatırımlara teşvik veriyor ve hidrojen ile çalışan araçların üretilmesi konusunda katkı sağlıyor hatta BMW ile ortak bir çalışmaları mevcut


    işte çok bildiğini zanneden biri daha;

    bir kere hayatınızında hidrojeni üreten motoru yakından gördünüzmü acaba? ona ait teknik verilerden haberdar mısınız? Şayet haberiniz varsa hidrojen motorunun (ki şu ana Dünyada sadece NEXA adlı şirket tarafından üretiliyor) fazla üreticisinin olmadığını ve maksimum veriminin %52 olduğunu ayrıca maksimum çevrim sayısının da 800~1000 kez arası olduğunu biliyorsunuzdur...

    Peki ne demek bu veriler, sıvılaştırılmış yüksek basınçta sıkıştırılmış hidrojeni elektron ve potonuna parçalayan bu motor 1000 kez bu çevirmi yaptıktan sonra bir daha çalışmıyor demek... Peki bu teknolojide ona verilen paraya yazık değil mi? Kesinlikle yazık, Şu an NEXA adlı Amerikalı üreticinin sattığı hidrojen motorunun TR fiyatı 46,000 TL civarında... Varın siz hesaplayın, daha HABAŞ dan alacağınız hidrojenin parasını hesap etmedim....

    Size sorarım neden koskoca üreticiler Hidrojenden vazgeçiyorlar? Sırf bu verim ve çevrim olayından ötürü değil tabiki, Hidrojenin patlayıcı bir gaz olmasından dolayı da böyle bir korku var, araç içine koyduğunuz o ufacık hidrojenle dolu tüpler patlarsa, bırakın kemiklerinizi bulmayı parçanızı dahi bulamazlar...

    Ben diyorum ki; gelecek elektirkli araç üzerinedir, bakınız Amerikada silikon vadisinde 8 sn. de tamamen şarj olabilen bataryalar geliştirildi, ilk olarak cep telefonunda kullanılacak olan bu bataryalar daha sonrada araçlarda kullanılacak. Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı olan batarya özgül ağırlığı konusu böylece çözüme kavuşacaktır...

    Saygılarımla...




  • iyide bunları fiyatları ucuk olur ucuk fiyayatada kimse almaz ancak normal fiyat olursa satılır
  • @ulas3567
    Teşekkürler

    @irmscher


    @metinardicli
    Bu tip teknik bir konuda heralde işin mühendisi bile "yeterince" çok şey bilmiyordur.O yüzden sakin olmakta yarar var diye düşünüyorum.

    Gelecekte hidrojen üretimi anlamında daha verimli bir sistemin bulunması söz konusu olabilir.Hidrojen konusunda teknoloji pek gelişmemişken elektrik konusunda insanlık belli bir yol almış görünüyor.Şu an hidrojenin üretiminden ziyade bana en sıkıntılı görünen tarafı patlayıcı olma özelliği,fakat bu tehlikede hidrojeni sıvılaştırılarak çözülebiliyor (belli bir verim kaybı olsada)

    Elektrik konusunda ise en büyük problem pil ağırlığı değil depolama zorluğu,elektrik depolamada kullanılan sistem hala çok ilkel olmakla birlikte oldukçada verimsiz,depolanabilen miktarlar büyük enerji ihtiyacı düşünüldüğünde henüz çok küçük kalıyor.Buna çözümde hidrojenle çalışan yakıt pilleri olabilir.Bu konudaki çalışmalar sürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_

    Bordan başkası yalan bence en uygun yakıt o TR de rezervlerin %73 ü bulunuyor bizde gidip benzine 3,5 tl ödiyelim

    Bor yakıt olarak kullanılamıyor maalesef,yakıt taşıyıcısı olarak kullanılabiliyor.


    Bor ve petrol türevleri elbet birgün tükenecektir ama yenilenebilir enerji kaynakları (rüzgar, güneş, deniz akıntı ...) tükenmez. Ülkemizde uygulamaları bulunmaktadır. (Bandırma, İzmir ve Ç.kale 'de santraller var). Şuraya bir bak istersen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: occuplus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_

    Bordan başkası yalan bence en uygun yakıt o TR de rezervlerin %73 ü bulunuyor bizde gidip benzine 3,5 tl ödiyelim

    Bor yakıt olarak kullanılamıyor maalesef,yakıt taşıyıcısı olarak kullanılabiliyor.


    Bor ve petrol türevleri elbet birgün tükenecektir ama yenilenebilir enerji kaynakları (rüzgar, güneş, deniz akıntı ...) tükenmez. Ülkemizde uygulamaları bulunmaktadır. (Bandırma, İzmir ve Ç.kale 'de santraller var). Şuraya bir bak istersen.

    Uzun bir süre önce Bozcaada'daki Rüzgar tirbünlerini yerinde görüp oradaki yetkiliden bilgi almıştım,yanlış hatırlamıyorsam adanın tamamının elektrik ihtiyacını rüzgar türbinleri ile giderdiklerini söylemişti.

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: munzur24

    elektrikle çalışan araçlar artığı takdirde zaten dünyadaki enerji krizi inanılmaz boyutlara ulaşıcaktır ve bu zaten kendiliğinden elektrikli araçların önünü kesen bir olgudur uzun vadede.Uzun vadede taşıtlar için kullanılacak olan yakıt hidrojendir ama geliştirilmesi ve kullanıma tam olarak sunulması için tahminimce 20 yıla yakın bir süre var ve bu sürede var olan fosil yakıtları daha verimli kullanacak sisitemler geliştirilmesi tıpkı mazda nın BMW nin yaptığı gibi çok daha mantıklı.Zaten avrupa birliği de bu konuda yatırımlara teşvik veriyor ve hidrojen ile çalışan araçların üretilmesi konusunda katkı sağlıyor hatta BMW ile ortak bir çalışmaları mevcut


    işte çok bildiğini zanneden biri daha;

    bir kere hayatınızında hidrojeni üreten motoru yakından gördünüzmü acaba? ona ait teknik verilerden haberdar mısınız? Şayet haberiniz varsa hidrojen motorunun (ki şu ana Dünyada sadece NEXA adlı şirket tarafından üretiliyor) fazla üreticisinin olmadığını ve maksimum veriminin %52 olduğunu ayrıca maksimum çevrim sayısının da 800~1000 kez arası olduğunu biliyorsunuzdur...

    Peki ne demek bu veriler, sıvılaştırılmış yüksek basınçta sıkıştırılmış hidrojeni elektron ve potonuna parçalayan bu motor 1000 kez bu çevirmi yaptıktan sonra bir daha çalışmıyor demek... Peki bu teknolojide ona verilen paraya yazık değil mi? Kesinlikle yazık, Şu an NEXA adlı Amerikalı üreticinin sattığı hidrojen motorunun TR fiyatı 46,000 TL civarında... Varın siz hesaplayın, daha HABAŞ dan alacağınız hidrojenin parasını hesap etmedim....

    Size sorarım neden koskoca üreticiler Hidrojenden vazgeçiyorlar? Sırf bu verim ve çevrim olayından ötürü değil tabiki, Hidrojenin patlayıcı bir gaz olmasından dolayı da böyle bir korku var, araç içine koyduğunuz o ufacık hidrojenle dolu tüpler patlarsa, bırakın kemiklerinizi bulmayı parçanızı dahi bulamazlar...

    Ben diyorum ki; gelecek elektirkli araç üzerinedir, bakınız Amerikada silikon vadisinde 8 sn. de tamamen şarj olabilen bataryalar geliştirildi, ilk olarak cep telefonunda kullanılacak olan bu bataryalar daha sonrada araçlarda kullanılacak. Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı olan batarya özgül ağırlığı konusu böylece çözüme kavuşacaktır...

    Saygılarımla...

    Bahsettiğiniz motorun örneğin 3.5 milyon km yapan bmw hidrojen 7 aracındaki motordan farkları nedir? Normal içten yanmalı motorlarda kullanılması için düşünülmüyormu hidrojen ? Motorlar bambaşka bir şekilde mi olacak ki?
    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: munzur24

    elektrikle çalışan araçlar artığı takdirde zaten dünyadaki enerji krizi inanılmaz boyutlara ulaşıcaktır ve bu zaten kendiliğinden elektrikli araçların önünü kesen bir olgudur uzun vadede.Uzun vadede taşıtlar için kullanılacak olan yakıt hidrojendir ama geliştirilmesi ve kullanıma tam olarak sunulması için tahminimce 20 yıla yakın bir süre var ve bu sürede var olan fosil yakıtları daha verimli kullanacak sisitemler geliştirilmesi tıpkı mazda nın BMW nin yaptığı gibi çok daha mantıklı.Zaten avrupa birliği de bu konuda yatırımlara teşvik veriyor ve hidrojen ile çalışan araçların üretilmesi konusunda katkı sağlıyor hatta BMW ile ortak bir çalışmaları mevcut


    işte çok bildiğini zanneden biri daha;

    bir kere hayatınızında hidrojeni üreten motoru yakından gördünüzmü acaba? ona ait teknik verilerden haberdar mısınız? Şayet haberiniz varsa hidrojen motorunun (ki şu ana Dünyada sadece NEXA adlı şirket tarafından üretiliyor) fazla üreticisinin olmadığını ve maksimum veriminin %52 olduğunu ayrıca maksimum çevrim sayısının da 800~1000 kez arası olduğunu biliyorsunuzdur...

    Peki ne demek bu veriler, sıvılaştırılmış yüksek basınçta sıkıştırılmış hidrojeni elektron ve potonuna parçalayan bu motor 1000 kez bu çevirmi yaptıktan sonra bir daha çalışmıyor demek... Peki bu teknolojide ona verilen paraya yazık değil mi? Kesinlikle yazık, Şu an NEXA adlı Amerikalı üreticinin sattığı hidrojen motorunun TR fiyatı 46,000 TL civarında... Varın siz hesaplayın, daha HABAŞ dan alacağınız hidrojenin parasını hesap etmedim....

    Size sorarım neden koskoca üreticiler Hidrojenden vazgeçiyorlar? Sırf bu verim ve çevrim olayından ötürü değil tabiki, Hidrojenin patlayıcı bir gaz olmasından dolayı da böyle bir korku var, araç içine koyduğunuz o ufacık hidrojenle dolu tüpler patlarsa, bırakın kemiklerinizi bulmayı parçanızı dahi bulamazlar...

    Ben diyorum ki; gelecek elektirkli araç üzerinedir, bakınız Amerikada silikon vadisinde 8 sn. de tamamen şarj olabilen bataryalar geliştirildi, ilk olarak cep telefonunda kullanılacak olan bu bataryalar daha sonrada araçlarda kullanılacak. Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı olan batarya özgül ağırlığı konusu böylece çözüme kavuşacaktır...

    Saygılarımla...

    Bahsettiğiniz motorun örneğin 3.5 milyon km yapan bmw hidrojen 7 aracındaki motordan farkları nedir? Normal içten yanmalı motorlarda kullanılması için düşünülmüyormu hidrojen ? Motorlar bambaşka bir şekilde mi olacak ki?
    teşekkürler

    @metinardicli nın kastettiği şey Hidrojeni yakıt olarak kullanan değil üreten motorun çalışma prensipleri.Hidrojen(H2) doğada serbest halde bulunmadığından hidrokarbonlardan (içinde hidrojen bulunan bileşiklerden) veya suyun elektrolizi ile üretilir.Bunu üreten makineden bahsediliyor.Üretildikten sonra sıvı veya gaz fazında depolanıp kullanılabiliyor.Günümüz normal motorlarına küçük değişikliklerle adapte edilebiliyor.Yani bir çeşit LPG gibi kullanımı mümkün.

    Fakat hidrojeni doğrudan motora püskürtmeden yakıt pili aracılığıyla elektrik üreterek hidrojeni bu şekilde değerlendirmeyi seçen üreticilerde var,mesela Mercedes..Bugünkü tablo itibariyle Bmw ve Mazda hidrojeni doğrudan motora püskürtüp yakarak güç elde etmeyi seçerken,Mercedes hidrojeni elektriğe çevirip bu elektriği otomobilin itici gücü olarak kullanmayı seçmiş durumda.

    Düzeltme:Anlam Bozukluğu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 17 Şubat 2010; 22:32:37 >




  • hımm anladım ben üretimi çok kolay olur diye düşünüyordum...
    teşekkür ederim
  • honda hakkında vezir arkadaşımızın başlığı verdiği bilgiler vardı ancak bulamadım başlığı

    benim bulduğum ufak bir yazı

    Geçtiğimiz ayarda yeni nesil bir hidrojen yakıt istasyonunun prototipini tamamladığını açıklayan Honda Los Angeles’ daki Ar-Ge merkezinde denemelere başladı. Uygun maliyetli ev tipi hidrojen dolum istasyonları üzerindeki çalışmalarını aralıksız devam ettiren Japonya merkezli global firma bir önceki modele göre daha küçük bir versiyon üretmeyi başardı. Günde 0.5kg hidrojen üretimi yapabilen istasyon bir aracın günlük ihtiyacını karşılayacak şekilde yıllık 16.000kilometre menzile yetecek kapasiteye sahip.

    Geliştirdikleri yeni istasyonun daha küçük, daha düşük maliyetli ama %25 daha verimli olduğunu belirten Honda araştırma ekibi kullanıcıları gece boyunca güvenle yakıt dolumu yapabileceğini söylüyor.

    Entegre şebeke bağlantısı mevcut istasyon gün ışığından ürettiği fazla elektrik enerjisini şebekeye satarak maliyetini amorti etmeye bir nebzede olsun katkıda bulunurken; hidrojen üretimi için ekstra enerji duyduğu zamanda şebeken temin ediyor.

    Yurt dışında uygulamada olan enerji üreticisini seçme imkanını da eklediğimizde şebekeden kullandığı enerji yeşil enerji kaynaklarından sağladığını varsayarsak %100 çevreci bir “tamamlayıcı ürün üreticisi sistem” sahibi oluyoruz. Ayrıca fosil yakıta kıyasla hidrojen yakıtın son derece çevreci ve üstün performanslı olduğunu bildiğimizde yapılan işin 0 karbon emisyonu ile seyahat anlamına geldiğini buluruz.

    Honda Soltec Company tarafından imal edilen bakır, indiyum, kadmiyum, selenyum türü ince film solar hücre kullanan istasyon hidrojen üretmek için 48 adet solar panelden 6kilovat güç üretiyor. Bu rakam bir evin toplam ihtiyacına denk geldiği için göze çok görünebilir ancak sistemin şu anda prototip olduğunu ve hem solar teknolojinin hem de sistemin geliştirildiğini vurgulayan uzmanlar projenin başarıya ulaşacağından emin.




  • Başlığı buldum vezir hocamızın verdiği bilgiler doyurucu göz atmak isteyenler ziyaret edebilir

    http://oyun.donanimhaber.com/m_31787658/mpage_1/f_/key_//tm.htm#31808227


    zoom zoom çok güzel başlık olmuş eline sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: munzur24

    elektrikle çalışan araçlar artığı takdirde zaten dünyadaki enerji krizi inanılmaz boyutlara ulaşıcaktır ve bu zaten kendiliğinden elektrikli araçların önünü kesen bir olgudur uzun vadede.Uzun vadede taşıtlar için kullanılacak olan yakıt hidrojendir ama geliştirilmesi ve kullanıma tam olarak sunulması için tahminimce 20 yıla yakın bir süre var ve bu sürede var olan fosil yakıtları daha verimli kullanacak sisitemler geliştirilmesi tıpkı mazda nın BMW nin yaptığı gibi çok daha mantıklı.Zaten avrupa birliği de bu konuda yatırımlara teşvik veriyor ve hidrojen ile çalışan araçların üretilmesi konusunda katkı sağlıyor hatta BMW ile ortak bir çalışmaları mevcut


    işte çok bildiğini zanneden biri daha;

    bir kere hayatınızında hidrojeni üreten motoru yakından gördünüzmü acaba? ona ait teknik verilerden haberdar mısınız? Şayet haberiniz varsa hidrojen motorunun (ki şu ana Dünyada sadece NEXA adlı şirket tarafından üretiliyor) fazla üreticisinin olmadığını ve maksimum veriminin %52 olduğunu ayrıca maksimum çevrim sayısının da 800~1000 kez arası olduğunu biliyorsunuzdur...

    Peki ne demek bu veriler, sıvılaştırılmış yüksek basınçta sıkıştırılmış hidrojeni elektron ve potonuna parçalayan bu motor 1000 kez bu çevirmi yaptıktan sonra bir daha çalışmıyor demek... Peki bu teknolojide ona verilen paraya yazık değil mi? Kesinlikle yazık, Şu an NEXA adlı Amerikalı üreticinin sattığı hidrojen motorunun TR fiyatı 46,000 TL civarında... Varın siz hesaplayın, daha HABAŞ dan alacağınız hidrojenin parasını hesap etmedim....

    Size sorarım neden koskoca üreticiler Hidrojenden vazgeçiyorlar? Sırf bu verim ve çevrim olayından ötürü değil tabiki, Hidrojenin patlayıcı bir gaz olmasından dolayı da böyle bir korku var, araç içine koyduğunuz o ufacık hidrojenle dolu tüpler patlarsa, bırakın kemiklerinizi bulmayı parçanızı dahi bulamazlar...

    Ben diyorum ki; gelecek elektirkli araç üzerinedir, bakınız Amerikada silikon vadisinde 8 sn. de tamamen şarj olabilen bataryalar geliştirildi, ilk olarak cep telefonunda kullanılacak olan bu bataryalar daha sonrada araçlarda kullanılacak. Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı olan batarya özgül ağırlığı konusu böylece çözüme kavuşacaktır...

    Saygılarımla...



    Bu hidrojeni üreten motor'u ben anlayamadım biraz açabilir misiniz lütfen?


    Sormak istediğim soru bu bmw'deki motoru örnek olarak alırsak hidrojeni direk yakıyor mu? Birdiğer yandan bu fuel-cell'ler hidrojeni kullanarak elektrik enerjisi üretmiyor mu?
    Yani hidrojen'den enerji üretmek için 2 yöntem mi var yakarak kinetik enerji üretme ve elektrik enerjisi üretme olarak?
    Bilgisi olan arkadaşlarımdan ricam olur bizi aydınlatmaları.


    Ekleme: Elektrik enerjisi verimli olarak kullanmak için uygun görünüyor ama zaten olay elektriği verimli üretebiliyor muyuz değil mi? Hidrojen bunun için sağlam alternatif gibi görünüyor sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 18 Şubat 2010; 1:10:51 >




  • arkdaşlar mesakımda bahsini ettiğim PEM yakıt hücresi resimde verilmiştir... Günümüz hidrojen teknlojisinde bir temel taştır bu yakıt hücresi ancak özellikleri çok sınırlıdır...

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı

    bu resimde de çalışma mantığı belirtilmiştir...

     ELEKTRİK(Toyota,Ford,Volvo,Nissan,Audi,Renault,Peugeot)VS HİDROJEN(BMW,Mazda,Mercedes,Honda)Savaşı


    yazdığım gibi hidrojeni poton ve elektronuna parçalamak ve elde edilen elektrondan elektrik üretmektir sırf amaçlanan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met.nar -- 18 Şubat 2010; 1:31:22 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.