Şimdi Ara

EL FRENİ NASIL ÇEKİLMELİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
9.704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çoğu zaman aracı yokuşa park etmem gerekiyor.
    aracı yerleştirdikten sonra ayağım frendeyken el frenini çekiyor, aracı vitese takıp frenden ayağımı çekiyorum. ancak birkaç yerde,

    yokuşta park edilecekse aracı yokuşa göre ters vitese takın, frenden ayağınızı çekin, sonra el frenini çekin diye okumuştum.

    bu uygulamalardan hangisi doğru, ikisi de yanlışsa doğru olan hangisi?



  • bana göre şöyledir önce durduğun yerde vitesi boşa al el frenini çek ardından frenden çek arabanın rahatladığını göreceksin tüm bunlardan sonra yokuşun yönüne göre 1 ve ya geriye atarsın...
  • mümkün olduğunca yükü şanzumandan önce el frenine bindirmek gerekir. bence önce el freni çekilip sonra vitese takılmalı.

    özellikle önden çekişli bir araçta el freni çekilince arka lastik kilitlenecektir. yokuş aşağı duran bir önden çakişli araçta arka lastik kilitlenince ayağınızı frenden de çekince vites boşta ise aracın arkası oturacak ve yük el frenine yani arka kampana veya disklere binecektir. bundan sonra vitese takılmalıdır.

    eğer önce vitese takılıp sonra el freni çekilirse aracın arkası oturmayacak, yük şanzuman ve motorda kalacaktır.

    tavsiyem, yokuşta önce el frenini çekin, sonra aracı boşa alın ve ayağınızı frenden çekin ki tüm yük el frenine binsin. sonra vitese takın. eğer el freni kaçırırsa (ki el freninin kaçırma ihtimali, motor freninin kaçırma ihtimalinden daha düşüktür) motora yük binecektir. motor freni ile biraz kaçıran el freni birlikte daha az kaçıracak, hatta kaçırmayacaktır.

    ama önce vitese takıp sonra el frenini çekip, en son ayağınızı frenden çekerseniz aracın arka kısmı askıda kalacak ve yük motora binecektir. şanzumanın kaçırma durumunda ise el freni askıda kalan arka tarafın da baskısıyla daha fazla yüke maruz kalacaktır.

    önce el frenini çekin, sonra vitesi boşa alıp ayağınızı frenden çekin, sonra vitese takın...

    hangi vitese takılacağı konusunda farklı görüşler vardır. genelde yokuş yönünün tersine vitese, yani 1e veya R ye takılır. ama bence en büyük dişli oranı hangi viteste ise ona takılmalıdır. bu da genelde 1.ci vitestir. ama geri vitesin dişli oranı da 1.ci vitese yakındır...

    umarım yeterince açıklayabilmişimdir...
    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 19 Aralık 2007; 12:08:55 >




  • +10000

    Çok güzel açıklamışınız emeğinize sağlık. Dişli oranı geri vitesle 1. vites arasında çoğu araçta aynı bazılarında geri vites %15 kadar daha seri mesela araç 1. vitesde 6 bin devirde 45 yapıyosa geri vitesde 47 yapabilyo ama 6 bin devirde bende servis katoloğu var dişli oranları çok az farklı olabiliyor ama 1 ile 2 arasındaki farka göre yok sayılabilir..
  • Geçen gün arkadaş kışın el firenini çekmeyin donar dedi. Gerçekten el fireni donarmı bu konuda bilgisi olan var ise yanıtlayabilirmi. İlginiz için sağolun
  • İstanbulun ikliminde ben çevremde el freni donana rastlamadım. Belki başka soğuk illerde falan...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    Geçen gün arkadaş kışın el firenini çekmeyin donar dedi. Gerçekten el fireni donarmı bu konuda bilgisi olan var ise yanıtlayabilirmi. İlginiz için sağolun


    1- aracınızın arka frenleri diskli ise ve el freni bu fren disklerine bağlı ise,
    2- aracınızın arka frenleri kampanalı ise ve el freni bu kampanaları kilitliyorsa,

    kışın hava sıcaklığının "0" derecenin altına düştüğü durumlarda el freni 1.ci durumda balatayı diske donarak yapıştırır, 2.nci durumda kampanayı donarak kilitler.

    ama eğer aracınızın el freni yeni model birçok araçta olduğu gibi arka diskin veya kampananın haricinde bir dişliyi kilitleyerek çalışıyorsa herhangi bir donma soz konusu olmaz.

    ayrıca bu el freninin donma durumu çok nadir yaşanır.

    el freninin donma ihtimaline karşı, yokuşta gerekli olmasına rağmen el frenini çekmemenin getireceği maliyet çok daha fazladır.

    çok soğuk yerlerde, tedbir amaçlı, arka frenler kampana frenli olanlar düz zeminde viteste bırakabilirler...

    ama unutulmamalıdır ki her aracın motor komprasyonu farklıdır. yani bazı durumlarda aracın viteste olması pek de işe yaramayabilir...

    eğer yer müsaitse, direksiyon kaldırıma kırılıp, araç viteste bırakılırsa el frenine gerek olmayabilir...


    kolay gelsin...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    El freni çekmek
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Valla sende çok güzel açıklamışın...
  • bravo güzel anlatım...
    ek olarak bu işlemi otomatik vitesler bilhassa yapmalı.
    sonra P den D ye atarken görün rahatlığı :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    mümkün olduğunca yükü şanzumandan önce el frenine bindirmek gerekir. bence önce el freni çekilip sonra vitese takılmalı.

    özellikle önden çekişli bir araçta el freni çekilince arka lastik kilitlenecektir. yokuş aşağı duran bir önden çakişli araçta arka lastik kilitlenince ayağınızı frenden de çekince vites boşta ise aracın arkası oturacak ve yük el frenine yani arka kampana veya disklere binecektir. bundan sonra vitese takılmalıdır.

    eğer önce vitese takılıp sonra el freni çekilirse aracın arkası oturmayacak, yük şanzuman ve motorda kalacaktır.

    tavsiyem, yokuşta önce el frenini çekin, sonra aracı boşa alın ve ayağınızı frenden çekin ki tüm yük el frenine binsin. sonra vitese takın. eğer el freni kaçırırsa (ki el freninin kaçırma ihtimali, motor freninin kaçırma ihtimalinden daha düşüktür) motora yük binecektir. motor freni ile biraz kaçıran el freni birlikte daha az kaçıracak, hatta kaçırmayacaktır.

    ama önce vitese takıp sonra el frenini çekip, en son ayağınızı frenden çekerseniz aracın arka kısmı askıda kalacak ve yük motora binecektir. şanzumanın kaçırma durumunda ise el freni askıda kalan arka tarafın da baskısıyla daha fazla yüke maruz kalacaktır.

    önce el frenini çekin, sonra vitesi boşa alıp ayağınızı frenden çekin, sonra vitese takın...

    hangi vitese takılacağı konusunda farklı görüşler vardır. genelde yokuş yönünün tersine vitese, yani 1e veya R ye takılır. ama bence en büyük dişli oranı hangi viteste ise ona takılmalıdır. bu da genelde 1.ci vitestir. ama geri vitesin dişli oranı da 1.ci vitese yakındır...

    umarım yeterince açıklayabilmişimdir...
    kolay gelsin...






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pompera -- 26 Aralık 2007; 4:47:22 >




  • Ben sadece P' de bırakıyorum el freni kullanmıyorum yanlıs mı ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: pompera

    bravo güzel anlatım...
    ek olarak bu işlemi otomatik vitesler bilhassa yapmalı.
    sonra P den D ye atarken görün rahatlığı :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    mümkün olduğunca yükü şanzumandan önce el frenine bindirmek gerekir. bence önce el freni çekilip sonra vitese takılmalı.

    özellikle önden çekişli bir araçta el freni çekilince arka lastik kilitlenecektir. yokuş aşağı duran bir önden çakişli araçta arka lastik kilitlenince ayağınızı frenden de çekince vites boşta ise aracın arkası oturacak ve yük el frenine yani arka kampana veya disklere binecektir. bundan sonra vitese takılmalıdır.

    eğer önce vitese takılıp sonra el freni çekilirse aracın arkası oturmayacak, yük şanzuman ve motorda kalacaktır.

    tavsiyem, yokuşta önce el frenini çekin, sonra aracı boşa alın ve ayağınızı frenden çekin ki tüm yük el frenine binsin. sonra vitese takın. eğer el freni kaçırırsa (ki el freninin kaçırma ihtimali, motor freninin kaçırma ihtimalinden daha düşüktür) motora yük binecektir. motor freni ile biraz kaçıran el freni birlikte daha az kaçıracak, hatta kaçırmayacaktır.

    ama önce vitese takıp sonra el frenini çekip, en son ayağınızı frenden çekerseniz aracın arka kısmı askıda kalacak ve yük motora binecektir. şanzumanın kaçırma durumunda ise el freni askıda kalan arka tarafın da baskısıyla daha fazla yüke maruz kalacaktır.

    önce el frenini çekin, sonra vitesi boşa alıp ayağınızı frenden çekin, sonra vitese takın...

    hangi vitese takılacağı konusunda farklı görüşler vardır. genelde yokuş yönünün tersine vitese, yani 1e veya R ye takılır. ama bence en büyük dişli oranı hangi viteste ise ona takılmalıdır. bu da genelde 1.ci vitestir. ama geri vitesin dişli oranı da 1.ci vitese yakındır...

    umarım yeterince açıklayabilmişimdir...
    kolay gelsin...








  • hocam otomatik şanzumanlı araçlarda el freni kullanmadan park etmek çoğu durumda doğru değildir.

    eğer aracınız düz bir yerde ise belki el freni çekmeme riskine girilebilir. tabi el freni çekmemenin çok iyi özel bir getirisi varsa.

    ama araç düz zeminde değilse, yani yokuşta ise kesinlikle yük şanzumana bindirilmemelidir. sonra P modundan D ye çekerken hem siz zorlanırsınız, hem de şanzuman zorlanır. yukarıda da uzunca anlattığım gibi yükü önce el frenine bindirmeniz sonra P moduna almanız en doğru olanıdır.


    kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    Geçen gün arkadaş kışın el firenini çekmeyin donar dedi. Gerçekten el fireni donarmı bu konuda bilgisi olan var ise yanıtlayabilirmi. İlginiz için sağolun

    bel ki iananmayacaksın sabah hertaraf karlıydı yer bahçeli evler vw transporter aracımın el fireni çekiliydi çalıştırdım motor ısındı yürüdüm arka lastikler dönmüyordu yolda kar çok olduğundan çok az sayıda araçlar vardı yaklaşık 5 km gittim merteri geçmişitim aynadan bakıyordum hala araka lastikler dönmüyordu daha sonda bir dönüp bir tutuyordu ve biraz sonra taksime yanaştığımda normale dönmüştü. don olan gecelerde aynen yapışır ama kampanalı araçlarada budurum daha az raslanır sanırım ama o kiş çok karyağmıştı öyle bişeye daha hiç şahit olmadım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    hocam otomatik şanzumanlı araçlarda el freni kullanmadan park etmek çoğu durumda doğru değildir.

    eğer aracınız düz bir yerde ise belki el freni çekmeme riskine girilebilir. tabi el freni çekmemenin çok iyi özel bir getirisi varsa.

    ama araç düz zeminde değilse, yani yokuşta ise kesinlikle yük şanzumana bindirilmemelidir. sonra P modundan D ye çekerken hem siz zorlanırsınız, hem de şanzuman zorlanır. yukarıda da uzunca anlattığım gibi yükü önce el frenine bindirmeniz sonra P moduna almanız en doğru olanıdır.


    kolay gelsin...



    hocam çok haklısınız otomatık caravelle vardı yokuşta p den zor alırdım takkkk diye bir sesle çünkü bütünyük sanzumandaydı. kesinlikle önce el fireni esenlikler dilerim hocam




  • Konu, güncellikten düşecek bir konu değil. Benim de bir sorum var. El frenine ne kadar asılmalı. Bazen otoparklarda veya restoran vs.lerde arabayı başkaları park edince, el frenini indirirken zorlanıyorum. Nasıl bir kuvvetle asılıp yukarı çekiyorlarsa artık. Bense normal bir kuvvetle çekip bırakıyorum. Bunlardan hangisi doğru? Valelerin çektiği kadar asılmak, el frenine zarar vermez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    mümkün olduğunca yükü şanzumandan önce el frenine bindirmek gerekir. bence önce el freni çekilip sonra vitese takılmalı.

    özellikle önden çekişli bir araçta el freni çekilince arka lastik kilitlenecektir. yokuş aşağı duran bir önden çakişli araçta arka lastik kilitlenince ayağınızı frenden de çekince vites boşta ise aracın arkası oturacak ve yük el frenine yani arka kampana veya disklere binecektir. bundan sonra vitese takılmalıdır.

    eğer önce vitese takılıp sonra el freni çekilirse aracın arkası oturmayacak, yük şanzuman ve motorda kalacaktır.

    tavsiyem, yokuşta önce el frenini çekin, sonra aracı boşa alın ve ayağınızı frenden çekin ki tüm yük el frenine binsin. sonra vitese takın. eğer el freni kaçırırsa (ki el freninin kaçırma ihtimali, motor freninin kaçırma ihtimalinden daha düşüktür) motora yük binecektir. motor freni ile biraz kaçıran el freni birlikte daha az kaçıracak, hatta kaçırmayacaktır.

    ama önce vitese takıp sonra el frenini çekip, en son ayağınızı frenden çekerseniz aracın arka kısmı askıda kalacak ve yük motora binecektir. şanzumanın kaçırma durumunda ise el freni askıda kalan arka tarafın da baskısıyla daha fazla yüke maruz kalacaktır.

    önce el frenini çekin, sonra vitesi boşa alıp ayağınızı frenden çekin, sonra vitese takın...

    hangi vitese takılacağı konusunda farklı görüşler vardır. genelde yokuş yönünün tersine vitese, yani 1e veya R ye takılır. ama bence en büyük dişli oranı hangi viteste ise ona takılmalıdır. bu da genelde 1.ci vitestir. ama geri vitesin dişli oranı da 1.ci vitese yakındır...

    umarım yeterince açıklayabilmişimdir...
    kolay gelsin...



    Hocam geri vitesin dişli oranı ikinci vitese yakın diye anlatılıyor kurslarda.Birde bir çok şoför yokuş aşağı park durumunda geri vitese takınca aracın kesinlikle kaymayacağı kanaatindeler.




  • Özellikle DSG şanzımanların el firenine dikkat etmeleri gerekiyor, geçen gün servis personelinin dediğini yazıyorum, onun yalancısıyım yani :D
    DSG şanzıman arızalarının büyük bir kısmı hatalı kullanımdan kaynaklanıyor, özellikle park ettiğinizde önce el firenini çekin sonra aracı N ye alıp ayağınızı frenden çekin yani yük tamamen el firenine binsin sonra vitesi P ye alıp çıkın, dedi. Bu yapılmadığı taktirde aracın ilk çalışması esnasında şanzımanda ciddi arıza oluşması ihtimali varmış bu olmasa bile uzun süreli bu şekilde kullanımda şanzımanda arızalara sebep oluyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    Konu, güncellikten düşecek bir konu değil. Benim de bir sorum var. El frenine ne kadar asılmalı. Bazen otoparklarda veya restoran vs.lerde arabayı başkaları park edince, el frenini indirirken zorlanıyorum. Nasıl bir kuvvetle asılıp yukarı çekiyorlarsa artık. Bense normal bir kuvvetle çekip bırakıyorum. Bunlardan hangisi doğru? Valelerin çektiği kadar asılmak, el frenine zarar vermez mi?

    insani çerçeveler içerisinde asılmak gerek çekerken kolun sertleştiği yerden yukarı biraz daha güç uygulanır olay biter. Yokuşta park etmeniz gerektiğinde biraz daha hazla güç uygulayabilirsiniz.

    Hort mevzusu olan park olayında ise;

    ayak frende iken el freni çekilir ,
    araba stop edilir,
    ayak frenden çekilir,
    vites araba yokuş yukarı ise geriye,
    aşağıya ise 1’e takılır.

    +çok dik olduğunu düşündüğünüz bir yokuşa park edeceksiniz park hareketiniz sonlandığında tekerlerin yönü kaldırıma doğru olacak şekilde olursa daha iyi olur herhangi bir istenmeyen hareket olur ise en azından yönünüz yola aşağı olmaz.




  • O değil de benim arabada sadece , R, N, A var, park ettiğimde nerde kalacak vites? N mi, A mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • DOMIX kullanıcısına yanıt
    ben de öyle düşünmüştüm.
    o kadar kuvvet yeterli olmalı.

  • Vallahi 1 kere bile düşünmedim "El frenini nasıl çekmeliyim?" diye.

    Şimdi anımsamaya çalışıyorum da,

    Motoru çalıştırırım, zaten ayağım frene basılı durur. Emniyet kemerini takarım, el frenini indirip vitese takar devam ederim. Park ettikten sonra da motoru kapatır frene basmadan el frenini çekerim.

    Yokuş yukarı zaten araba duruyorsa illa ki frene basarım, her durumda.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.