Şimdi Ara

Ehliyet Kayıp, Trafiğe Çıksam Sorun Olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
13.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Cüzdan evin içinde (en azından ben böyle inanıyorum) kayboldu ve de bulamıyorum. Ama trafiğe de çıkmam gerekecek. Yeni ehliyet çıkarana kadar trafiğe çıkmam suç teşkil eder mi, sonuçta ehliyet var ama sadece yanımda taşımamış oluyorum kayıp olduğu için? Sormak istedim çünkü önemli bir konu bu günlerde benim için.



    _____________________________

    Don't feed the troll
    Katılım zamanı: 18 Kasım 2004
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ehliyet Kayıp, Trafiğe Çıksam Sorun Olur mu?

    Ehliyetinizi kaybetmek can sıkıcı bir durum olabilir, özellikle de araç kullanmanız gerekiyorsa. Ancak ehliyetiniz kayıp olsa bile trafiğe çıkmak mümkün müdür?

    Trafiğe Çıkmanın Hukuki Sonuçları

    Türkiye'de ehliyetsiz araç kullanmak bir trafik ihlalidir. Ehliyetsiz yakalanmanız durumunda, aşağıdaki cezalarla karşılaşabilirsiniz:

    • 2.780 Türk Lirası para cezası
    • 10 ceza puanı
    • Aracınızın trafikten men edilmesi

    Polis Çevirirse Ne Olur?

    Polis tarafından çevirildiğinizde, ehliyetinizi ibraz etmeniz istenir. Ehliyetinizi kaybettiğinizi belirtmeniz durumunda, polisin aşağıdaki işlemleri yapma yetkisi vardır:

    • Size geçici bir ehliyet verme
    • Aracınızı trafikten men etme
    • Size para cezası kesme

    Geçici Ehliyet

    Polis, ehliyetinizin kayıp olduğunu teyit ettikten sonra, size geçici bir ehliyet verebilir. Geçici ehliyet, 15 gün süreyle geçerlidir ve bu süre zarfında araç kullanmanızı sağlar.

    Ehliyetinizi Ücretsiz Yenileme

    Ehliyetinizi kaybettikten sonra, ücretsiz olarak yenileyebilirsiniz. Bunun için en yakın sürücü kursuna veya trafik şube müdürlüğüne başvurmanız gerekir. Yenileme işlemi, genellikle birkaç gün sürer.

    Sonuç

    Ehliyetinizi kaybetmeniz durumunda, trafiğe çıkmamanız tavsiye edilir. Ehliyetsiz araç kullanmak ciddi hukuki sonuçlar doğurabilir. Ehliyetinizi kaybettiyseniz, en kısa sürede yenileme işlemi başlatmalısınız. Polis tarafından çevirilmeniz durumunda, ehliyetinizin kayıp olduğunu bildirmeli ve geçici ehliyet talep etmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yaninizda bulunmadigi icin ceza yersiniz, fotokopisi vs varsa en azindan yaninizda o bulunsun.
    _____________________________
  • Bende senin gibi kaybetmiştim polise sordum çıkabilirmiyim trafiğe ehliyet numarasını söylerim bir çevirme anında ama yok olmaz dedi
    _____________________________
  • İşe bak ya.. Mecbur hemen çıkartmam lazım bunca işin arasında.. Teşekkürler yanıtlar için.
    _____________________________

    Don't feed the troll
    Katılım zamanı: 18 Kasım 2004
  • Ehliyet numaranız aklınızdaysa yada bi yerde kayıtlıysa problem yok...
    _____________________________
    Türkçe'de cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter.Bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; Bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: Oldumu denmez oldu mu? denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İnglizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. pasha tarzındaki yazımlar Türkçe'yi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Ehliyet numaranız aklınızdaysa yada bi yerde kayıtlıysa problem yok...


    var hocam ben ceza yemistim 60 kusur lira. numara sadece aracin baglanmasini ve hakkinizda dava acilmasini engelliyor. yani tamamiyle ehliyetsiz birinden boyle ayriliyorsunuz.

    fotokopiyi de kabul etmiyorlar, ruhsat arasi bir yesillik lazim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Ehliyet numaranız aklınızdaysa yada bi yerde kayıtlıysa problem yok...


    var hocam ben ceza yemistim 60 kusur lira. numara sadece aracin baglanmasini ve hakkinizda dava acilmasini engelliyor. yani tamamiyle ehliyetsiz birinden boyle ayriliyorsunuz.

    fotokopiyi de kabul etmiyorlar, ruhsat arasi bir yesillik lazim.

    Eyvah o zaman ehliyetı unutmaya gelmiyor...
    _____________________________
    Türkçe'de cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter.Bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; Bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: Oldumu denmez oldu mu? denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İnglizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. pasha tarzındaki yazımlar Türkçe'yi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • saçma sapan bir uygulama.Tc kimlik nosunu ne diye icat ettiler ozaman.sorgula tc kimlik nosunu dök adamın seceresini bukadar basit bir olay.
    _____________________________
    гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓
  • Sonunda bulundu cüzdan ve ruhsat. İnanılması çok zor bir yere girmişler. Dışarda kaybolmadığına seviniyorum.
    _____________________________

    Don't feed the troll
    Katılım zamanı: 18 Kasım 2004
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    saçma sapan bir uygulama.Tc kimlik nosunu ne diye icat ettiler ozaman.sorgula tc kimlik nosunu dök adamın seceresini bukadar basit bir olay.

    aynen katılıyorum ,laf olsun işte bı cok seyde oldugu gıbı
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    Bende senin gibi kaybetmiştim polise sordum çıkabilirmiyim trafiğe ehliyet numarasını söylerim bir çevirme anında ama yok olmaz dedi

    Ehliyet kayıptı .Tamda herşeyi yaptırdım ehliyeti almaya giderken çevirmeye denk geldim..
    Durumu anlattım. Ehliyetin nosunu sordu bilmiyorum dedim kimlikten sorguladılar ve bir sorun olmadı devam ettim yoluma..
    Herşey o anki polise kalıyor anlıcağınız
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.