Şimdi Ara

Egea HB ile geçen 2 yıl.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
6.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Egea HB 1.6 E-Torque Urban Plus + Teknoloji paketi (Geri görüş, car play, android auto, 7" ekran v.s.) sahibiyim. Aracı 2 Sene önce aldım, 2 çocuğum var yani 4 kişilik çekirdek bir aileyiz. Araç neredeyse %65 ş.içi - %35 ş.dışı kullanılıyor.

    2 Yıllık kullanım süresince (Maşallah) en ufak bir sıkıntısı olmadı, şu an 14 bin küsür km de ve henüz bir trim sesi başlamadı ki Ankara'da kullandığım güzergahta ve yaşadığım bölgede yollar maalesef berbat vaziyette. Aracın herhangi bir yerinde, bir aksamında deforme, yıpranma olmadı.

    İlk yıl bakımını 750,00 TL ye (Filtreler+yağ)
    2. Yıl bakımını 1.250,00 TL ye (Filtreler + yağ + 4 buji + Fren hidroliği) yaptırdım.

    Ş.içi yakıt tüketimi; ortalama 16 km/s hız ile 11,5 lt

    14200 km nin ortalaması, 9,1 lt (ortalama hız 25 km/s)

    Bunlar dışında araçla ilgili genel izlenimlerimi çok önce ki bir paylaşımımda dile getirmiştim, isteyen okuyabilir.

    quote:

    Arkadaşlar merhaba,

    (Not: Bu değerlendirme bundan önce sadece 2010 trend otomatik fiesta sahibi bir kullanıcının değerlendirmesidir, dolayısıyla beğenilerim/eleştirilerim iki araç mukayesesi ile alakalıdır.)

    Egea HB e-torq urban plus aracımı dün teslim aldım (ÖTV indirimli olarak 59.000,00 TL'ye geldi). Daha önceki aracım trend paket otomatik 2010 model fiesta idi.

    Araçla ilgili ilk izlenimlerim (sadece bayiden eve gidiş, yaklaşık 25 km),

    + Araç kesinlikle çok sessiz, yorumlarında bahsediliyordu ama bu kadarını beklemiyordum. Önceki fiestamızdan sonra ne motor sesi, ne de dış ortam sesi asla rahatsız edici seviyede değildi. Aracı ilk çalıştırdığımızda eşim motor sesini duyamayınca bi tereddüt etti acaba çalışmadı mı diye.

    + Vites geçişleri hiç hissedilmiyor. Önceki fiestamız da (4 ileri) tam otomatikti ama vites geçişleri hafifte olsa hissediliyordu.

    + Fiesta ile geçtiğimiz güzergahı kullandım özellikle, eşim daha önce bu güzergahta, tatlı bir yokuş var ve düzlükte gerekli ivmeyi vermeden çıktığı için fiesta bu yokuşta bayılıyordu, aynı kısımda aynı şekilde denemesini istedim ve bu araç ile çok rahat çıktı aynı yokuşu. Tabi bu hem yeni hem güçlü bir araç, fiesta ile mukayese edilemez ama elimde başka done yok. En nihayetinde bu sadece basit ve sade bir kullanıcı tespiti.

    + İçi çok geniş, boyum 178 cm ve ön koltuğu rahat edeceğim şekilde ayarladıktan sonra arka koltukta da çok rahat şekilde oturabildim hakeza bagajı da 4 kişilik küçük bir ailenin ihtiyacını görecek seviyede.

    + Teknoloji paketli olarak satın almıştım. Ses sistemi yeterli düzeyde. Camlarda kapalıyken dış ortam sesi gelmediğinden ses sisteminin sesi düşük seviyede bile keyif verdi. Önceki arabamızdan sonra ilk defa arabada müzik dinlemekten keyif aldım. 7" ekranın dokunmatik hassasiyeti mükemmel değil ama yeterli seviyede. Multimedia ayarları kolay ve anlaşılır.

    + Bayi çıkışı depoyu tam doldurdum. 44,5 lt gibi bir yakıt aldı. Eve geldiğimizde ortalama hız 18 km/h ve ortalama tüketim 9.9 lt gösteriyordu, iş çıkışı trafiğine kaldık, epey dur kalklı bir yoldu bir kısmında. Önceki fiestamızın uzun süreli (ş.içi - ş.dışı karma) ortalama tüketimi 9,5 lt civarıydı.

    + Ön konsol yumuşak kaplama, yanlarda kapı ortaları kumaş diğer kısımlar sert plastik. Fiestamız da öyleydi. Ön konsol yumuşak, kapı içlerinde kumaş ve geri kalan sert plastik. Genel anlamda fiestadan geri kalmıyor iç mekan kalitesi. Yazılanlardan sonra daha kötüsünü bekliyordum.

    + İşçilik olarak ilk etapta bir kusur göremedim, daha önce bindiğim focus, megane lardan bir farkı yok gibi.

    + City fonksiyonu ile direksiyon çok rahat, zorlamıyor.

    + Görüş açıları güzel, yola hakim olabiliyorsunuz. Ancak dikiz aynasının görüşü yeterli değil. Arka cam fiestadan sonra küçük/yetersiz bir görüş açısı sunuyor.

    + Koltukları umduğum kadar rahat bulmadım. Megane 4 sedan ile de yaklaşık 700 km seyahat etmiştim. Megane'ın koltukları daha rahattı.

    + İçi siyah (Tavan açık gri) olması hasebiyle bana kasvetli geldi. Önceki fiestamız komple bej olan döşemeydi (ön konsol dahil) ve ferah hissettiriyordu.



    Daha önce okuduğum bazı kaynaklarda lounge donanım hariç arka tekerler kampana diyordu ama araçta 4 tekerde disk fren var (Belki okuduğum kaynaklar sedan içindi, tam anımsayamadım). Lastik olarak üzerinde Nexen n'blue hd plus diye bir lastik geldi. Dün yorumlarını okudum ama pek iyi bir lastik değil sanırım. Kış için artık düzgün bir lastik alırım.

    Şu anda ben henüz aracı kullanamdım, ama merak ettikleriniz olursa bakar, dener (imkan ve kabiliyet dahilinde) yardımcı olmaya çalışırım.

    Aracımla ilk uzun yol deneyimimi yaşadım. Genel olarak yol sesi, rüzgar sesi ve lastik sesi açısından yeterli yalıtıma sahip. Bu saydığım seslerin hiç biri yol boyunca araçtakileri rahatsız etmedi. Hele düzgün asfaltta çok çok iyiydi ses yalıtımı.

    Ancak yaklaşık 1200 km lik gidiş-dönüş yolu boyunca koltuğun yanal desteklerinin zayıflığı çok rahatsız etti. Özellikle sert virajlarda koltuk vücudumu sarmadığı için rahatsız/güvensiz hissettirdi. Bunu da konuya eklemiş oluyum bu vesile ile.

    Not: 177 cm boyum var ve 70 kg ağırlığa sahibim.

    Ek: Klimanın soğutma performansını da pek beğenmedim, Kemer'de clio4 ve bizim egea ile yaptığımız yolculuklarda clio nun kliması daha etkili soğutuyor gibi hissettim. Psikolojik mi ya da o andaki şartlar mı farklıydı bilemiyorum ama egeanın kliması en düşükte bile clio kadar etkili değildi soğutma konusunda. Yalnız ön koltuk altlarındaki hava kanalları sayesinde arka koltuklarda seyahat edenler de sıcaktan etkilenmediler.

    https://forum.donanimhaber.com/egea-hb-ilk-izlenim--132470956#132470956







  • Dürüst şekilde, adam gibi golfün, astra nın da kronik sorunlarını yazsanız egea iyiymiş bile diyebilirsiniz.


    1. Koltuk kumaşlarında yıpranma ve tiftiklenme (Garanti kapsamı dışında)

    2. 2015 Modellerde 6.5" Ekranlarda; kararma, Trip km.si sıfırlama (yazılım yüklenerek çözülüyor)

    3. Farlarda ve sislerde buğulanma

    4. Sürücü tarafındaki sileceğin iz bırakması (ilk aldığınız aylarda giderseniz garantiden çözülüyor)

    5. Arka sileceğin su püskürtmesinden sonra su sızdırması (serviste garanti kapsamında çözülüyor))

    6. Motordan/konsoldan gelen kuş veya ıslık sesi (Bu ses sorunu turbo yay kıskacı takılarak giderilmiştir)

    7. İlk çalıştırmada motordan veya konsoldan gelen su sesi

    8. Kabine su alma problemi( 2012 ve 2013 Modellerde)

    9. Fren Disklerinin paslanması

    10. Havaların soğumasıyla artan süspansiyondan gelen sesler (Serviste lastik burçlara özel bir yağ sürülüyor)

    11. Arka taraftan gelen lok lok benzeri sesler (Serviste çözülüyor)

    12. Direksiyonda çatlama (garanti kapsamı dışında ama kimi zaman garantiden değiştiriliyor)

    13. Direksiyonun derisinin kolaylıkla çizilmesi (Maalesef çözümsüz dikkat etmek gerekiyor.)

    14. Yolcu tarafındaki güneş siperliğinden gelen tıkırtı ve trim sesi (Garantiden değiştiriliyor)

    15. Benzin deposundan gelen lıkırtı.

    16. Manuel araçlarda 1. vitese zorlanarak geçmesi.

    17. TSI motorlarda yağ eksiltme Problemi (Maalesef çözümsüz rodaja dikkat etmek gerekiyor.)

    18. DSG'li araçlarda bozuk yolda duyulan Zincir Şıngırtısı

    19.DSG'li araçlarda auto hold'un kaydırması problemi

    20. 2012 ile 2013 Model DSG'li araçlarda Güncelleme ve Yağ değişimi

    21. 1.2 TSI ile 1.6 TDI' larda egzantrik milini değişimi (15E7) (Serviste garanti kapsamında değişim yapılıyor.)

    22. Depo şamandıra arızası (2012 ve 2013 modellerde)

    23. 2015 Model Basic Bi-Xenon farlarda mercek lekelenmesi veya kararması

    24. Devir daim pompası arızası

    25. Tavan kaplamasının sarkması

    26. Havalandirma izgaralarinin yön tutamaklari kırılması

    27. Bagaja su alma problemi
    Birader yalan yanlış konuşma.
    2yıl boyunca cross plus kullandım.
    Arkada bağımsız süspansiyon var ve yol tutuş olarak en iyi suvlardan biridir.
    Hatta yeni sport paketteki süspansiyonlarda titreşimli ayarlı hali var..

    Bak 3008de de tam bağımsız yok ama torsiyonda değiller.
    Yarı bağımsız süspansiyon var.
    Bak 500x B suv olmasına rağmen C segmentini domine eden aracın sunmadığı süspansiyonu sunuyor
  • Hocam incelemenin sonunda bir cm kısalmışsınız. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Hocam incelemenin sonunda bir cm kısalmışsınız. Kazasız belasız sürüşler dilerim.


    Alttaki kısım, başka bir mesajdan k/y kapmıştım, 1 cm kısalmışım cidden. Ha 177 ha 178 cm canım, hem insan yaşlandıkça kısalıyor ya.
  • fiatın motor ve şanzıman yönüyle iyi iş çıkardığı ender araçlardan biri ben sedanını aldım keşke sw veya hb alsaydım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yanlış anlamayın da değerlendirmelerinize bakılırsa en iyi kullandıgınız araç egea gibi sanki..
  • İlk bakım fiatda bile o kadar pahali mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus gibi bunun da HB kasasını insan almaya çekiniyor ülke şartlarında. Yoksa HB kasası sedana göre daha şık duruyor. Biraz sevilen bir kasa olsa her türlü b hb lere tercih edilir bence.
    İyi günlerde kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    yanlış anlamayın da değerlendirmelerinize bakılırsa en iyi kullandıgınız araç egea gibi sanki..
    Evet ilk kullandığım araç, yanlış anlayacak bir şey yok. Daha önce fiesta aracım vardı ama hanım kullanıyordu, benim kullandığım ilk aracım. Ama ilk aracım olması 2 yıllık bir tecrübeyi paylaşmama ve iyi-kötü yanlarını değerlendirmeme engel değil zannederim, sizce?

    Ek: Hani forumda çok kötülendiği için, insan ister istemez, bugün şurası elimde kalacak, şurda yolda bırakacak v.s. gibi düşünülmesin, günümüz şartları için düzgün, sorunsuz bir araç olduğu anlaşılsın diye paylaşıyorum.

    Ek:2 Hem bakım maliyetleri, hem uzun dönem yakıt tüketimi v.s. de paylaşıyorum ki, hem ilk sahip olma hem de yürütme maliyetleri de anlaşılabilir, araç düşünenler için faydası olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 3 Nisan 2020; 11:41:15 >




  • Aracınızı güle güle kullanın inşallah. Tam bir fp aracı. Ötv indirimiyle de olsa o zaman aracı aldığınız fiyat şaka gibi gerçekten.
    Dikkatimi çeken 14bin kmde bujilerin değişimi. Çok erken değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Focus gibi bunun da HB kasasını insan almaya çekiniyor ülke şartlarında. Yoksa HB kasası sedana göre daha şık duruyor. Biraz sevilen bir kasa olsa her türlü b hb lere tercih edilir bence.
    İyi günlerde kullanın.
    Maalesef sizin gibi düşünerek SW kasasını almadım ve bu araçla ilgili yaşadığım tek pişmanlıkta bu, bugün bile keşke SW olanı alsaydım diye üzülüyorum. Var satarken 3-5 aşağısına sataydım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Aracınızı güle güle kullanın inşallah. Tam bir fp aracı. Ötv indirimiyle de olsa o zaman aracı aldığınız fiyat şaka gibi gerçekten.
    Dikkatimi çeken 14bin kmde bujilerin değişimi. Çok erken değil mi?
    2 Senede bir değişmesi gerektiği söylendi servis tarafından.

    Hatta, fren balata ve disklere de bakalım, belki değişim gerekir dediler ama akabinde bir şey demediler, demek ki disk ve balatalar yeterliydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 3 Nisan 2020; 11:45:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPHA LION KING

    İlk bakım fiatda bile o kadar pahali mi
    Maalesef öyle, fiat/tofaş olması sizi yanıltmasın, bakım maliyetleri diğer markalar ile benzer.
  • Kazasız belasız insallah. Klima konusunda Fiat epey zayıf. Nereden mi biliyorum, bir önceki aracım punto Evo 1.3 dynamic di. Antalya tatilinde maalesef yetmemişti arac beyaz renk olmasına rağmen. Aile büyüdüğü için Astra hb aldim (fazla büyütmek istemedim araci) onunla da Antalya'ya gittim. 2 kademe acmam yetti. Astrayi almadan önce egea denedim bayide. Ağustos ayı istanbul da gunes altinda beklemis aracta 15 dk sogutamadi içerisini. Benzer durum Astra ile antalya da basima geldi 5dk olmadan içerisi yeterli derecede soğudu. Velhasıl sıfır Egea almaktan vazgeçip 2.el full Astra ya yönelmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HB olanları gözüme hep daha kaliteli geliyor.

    Hatta makyajlı yayınlandı, üstteki fake alttaki gerçekmiş ama fake olan baya iyi geldi gözüme.

    Egea HB ile geçen 2 yıl.


    Egea HB ile geçen 2 yıl.




  • B segment parasına içi bagajı geniş, c segment araba. Arka yaşam alanı c hb ler içinde en genişlerden, bagajı da öyle. Altı biraz yüksek görünüyor, ülkemiz için avantaj.

    Forumda gereksiz kötüleniyor, bence çok mantıklı bir araç. Kazasız belasız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    Kazasız belasız insallah. Klima konusunda Fiat epey zayıf. Nereden mi biliyorum, bir önceki aracım punto Evo 1.3 dynamic di. Antalya tatilinde maalesef yetmemişti arac beyaz renk olmasına rağmen. Aile büyüdüğü için Astra hb aldim (fazla büyütmek istemedim araci) onunla da Antalya'ya gittim. 2 kademe acmam yetti. Astrayi almadan önce egea denedim bayide. Ağustos ayı istanbul da gunes altinda beklemis aracta 15 dk sogutamadi içerisini. Benzer durum Astra ile antalya da basima geldi 5dk olmadan içerisi yeterli derecede soğudu. Velhasıl sıfır Egea almaktan vazgeçip 2.el full Astra ya yönelmiştim.
    stilo'nun kliması çok iyidir. fiat var fiat var.
  • genckaptan kullanıcısına yanıt
    commandx C kullanıcısına yanıt
    @genckaptan

    Mesajımda da belirtmiştim, Sıcak bölgeler için klima cidden yetersiz kalıyor, Ankara da yeterli ama Güneye indiğimizde zayıf kaldığını hissettiriyor.

    @commandx

    Mart ayında Toyota bayisindeydik, Corolla HB inceledim, arka kısım Egea HB ile mukayese edilmeyecek kadar dardı. Egea HB bu manada eli zayıf bir araç değil.
  • Hocam buji değişimini siz mi talep ettiniz?
    Daha erken değil mi 2. bakımda bujiler için?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Evet ilk kullandığım araç, yanlış anlayacak bir şey yok. Daha önce fiesta aracım vardı ama hanım kullanıyordu, benim kullandığım ilk aracım. Ama ilk aracım olması 2 yıllık bir tecrübeyi paylaşmama ve iyi-kötü yanlarını değerlendirmeme engel değil zannederim, sizce?

    Ek: Hani forumda çok kötülendiği için, insan ister istemez, bugün şurası elimde kalacak, şurda yolda bırakacak v.s. gibi düşünülmesin, günümüz şartları için düzgün, sorunsuz bir araç olduğu anlaşılsın diye paylaşıyorum.

    Ek:2 Hem bakım maliyetleri, hem uzun dönem yakıt tüketimi v.s. de paylaşıyorum ki, hem ilk sahip olma hem de yürütme maliyetleri de anlaşılabilir, araç düşünenler için faydası olabilir.

    Alıntıları Göster
    engel deği tabi de doğru bir değerlendirme açısından ne kadar sağlıklı olabilir o tartışılır sadece..Yalıtım epey beğenmişsiniz ama mesela golf'e binseniz methiyeler düzeceksiniz ağzınız açık kalacak muhtemelen.




  • Yigit3735 kullanıcısına yanıt
    20000 km yada 2 senede değişiyor benim araç 2017 24000 km değişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 3 Nisan 2020; 12:54:34 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.