Şimdi Ara

EDC ıslak tip mi kuru mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
3
Favori
17.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Otomatik şanzımanların bozulmasının en büyük sebebi, bilinçsiz kullanıcılar.

    50-60-70-80-90-100 saniyelik kırmızı ışıklarda kimse aracını P veya N'ye almıyor, herkes D'de sımsıkı fren ile aracı bekletiyor.

    Yine park ettikten sonra el frenini çekmek yerine önce P'ye alıp sonra el freni çekiyorlar ve şanzımana gereksiz yere gün içinde defalarca yük bindiriyorlar.

    Hatta P'ye alışan tipler el freni bile çekmiyor ve şanzımanın anasını ağlatıyorlar bir süre sonra. Sıkışık trafikte frenle ilerlemeyi bilmiyorlar, hemen dip gaz dip fren yapıyorlar.



    Daha önce EDC kullanıp kullanmadığını bilmiyorum ama, EDC maalesef dediğiniz gibi de kullanılmıyor. Işıkta N ye alıyosun sarı yandığında D ye alıyosun, basıyosun gaza, şanzıman mala bağlıyo, başlıyor boşta gaz vermeye, sonra aracın D de olduğunu anlıyo silkeleyerek ilerliyor.
    Üç defa aynı şeyi yaptıktıktan sonra ben bir daha ışıkta N ye almadım. mecbur d de hazır bekletiyorum. Araçlar 50-60 bini görmüş olsa da sorun yaşamadım. Tak D ye devam et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi earl2000 -- 13 Ekim 2015; 11:56:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Otomatik şanzımanların bozulmasının en büyük sebebi, bilinçsiz kullanıcılar.

    50-60-70-80-90-100 saniyelik kırmızı ışıklarda kimse aracını P veya N'ye almıyor, herkes D'de sımsıkı fren ile aracı bekletiyor.

    Yine park ettikten sonra el frenini çekmek yerine önce P'ye alıp sonra el freni çekiyorlar ve şanzımana gereksiz yere gün içinde defalarca yük bindiriyorlar.

    Hatta P'ye alışan tipler el freni bile çekmiyor ve şanzımanın anasını ağlatıyorlar bir süre sonra. Sıkışık trafikte frenle ilerlemeyi bilmiyorlar, hemen dip gaz dip fren yapıyorlar.



    Daha önce EDC kullanıp kullanmadığını bilmiyorum ama, EDC maalesef dediğiniz gibi de kullanılmıyor. Işıkta N ye alıyosun sarı yandığında D ye alıyosun, basıyosun gaza, şanzıman mala bağlıyo, başlıyor boşta gaz vermeye, sonra aracın D de olduğunu anlıyo silkeleyerek ilerliyor.
    Üç defa aynı şeyi yaptıktıktan sonra ben bir daha ışıkta N ye almadım. mecbur d de hazır bekletiyorum. Araçlar 50-60 bini görmüş olsa da sorun yaşamadım. Tak D ye devam et.

    Günde 60 km edc li fluence kullanıyorum, kırmızıda arkadasın dediği gibi n ye alıp yeşilden D ye alıyorum. Hiçte dediğiniz gibi saçmalamıyor edc, gayet güzel kalkış yapabiliyorum. Ya sizin sürdüğünüz edc ye özel bir durum yada siz vitese takmadan saliseler önce gaza basıyorsunuz. Hayırlı günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Otomatik şanzımanların bozulmasının en büyük sebebi, bilinçsiz kullanıcılar.

    50-60-70-80-90-100 saniyelik kırmızı ışıklarda kimse aracını P veya N'ye almıyor, herkes D'de sımsıkı fren ile aracı bekletiyor.

    Yine park ettikten sonra el frenini çekmek yerine önce P'ye alıp sonra el freni çekiyorlar ve şanzımana gereksiz yere gün içinde defalarca yük bindiriyorlar.

    Hatta P'ye alışan tipler el freni bile çekmiyor ve şanzımanın anasını ağlatıyorlar bir süre sonra. Sıkışık trafikte frenle ilerlemeyi bilmiyorlar, hemen dip gaz dip fren yapıyorlar.



    Daha önce EDC kullanıp kullanmadığını bilmiyorum ama, EDC maalesef dediğiniz gibi de kullanılmıyor. Işıkta N ye alıyosun sarı yandığında D ye alıyosun, basıyosun gaza, şanzıman mala bağlıyo, başlıyor boşta gaz vermeye, sonra aracın D de olduğunu anlıyo silkeleyerek ilerliyor.
    Üç defa aynı şeyi yaptıktıktan sonra ben bir daha ışıkta N ye almadım. mecbur d de hazır bekletiyorum. Araçlar 50-60 bini görmüş olsa da sorun yaşamadım. Tak D ye devam et.

    Günde 60 km edc li fluence kullanıyorum, kırmızıda arkadasın dediği gibi n ye alıp yeşilden D ye alıyorum. Hiçte dediğiniz gibi saçmalamıyor edc, gayet güzel kalkış yapabiliyorum. Ya sizin sürdüğünüz edc ye özel bir durum yada siz vitese takmadan saliseler önce gaza basıyorsunuz. Hayırlı günler

    Alıntıları Göster
    edc şanzımanlarda 2-3 vites birden düşürme yada artırma olayı yok değilmi arkadaşlar her çift kavrama gibi?

    yani düşük evirde 6 da gi,den araca gaz verdiniz direkt 4 e atabiliyor mu? yoksa 5-4 mü yapıyor?

    yada tapa gaz 3 de gidiyorsunuz araç düzlüğe çıktı birdcen ayagınızı büyük oranda gazdan çekiyorsunuz hafiften dokunuyorsunuz araç direkt 6 ya yada son vites neyse artık 5 e alabiliyor mu? yoksa 4-5-6 mı yapıyor?

    kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    edc şanzımanlarda 2-3 vites birden düşürme yada artırma olayı yok değilmi arkadaşlar her çift kavrama gibi?

    yani düşük evirde 6 da gi,den araca gaz verdiniz direkt 4 e atabiliyor mu? yoksa 5-4 mü yapıyor?

    yada tapa gaz 3 de gidiyorsunuz araç düzlüğe çıktı birdcen ayagınızı büyük oranda gazdan çekiyorsunuz hafiften dokunuyorsunuz araç direkt 6 ya yada son vites neyse artık 5 e alabiliyor mu? yoksa 4-5-6 mı yapıyor?

    kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim...

    Valla bunu kimse net söyleyemez zira ekranda hangi viteste olduğumuz D modunda görünmüyor.ama şahsen bir gecikme sezinlemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    edc şanzımanlarda 2-3 vites birden düşürme yada artırma olayı yok değilmi arkadaşlar her çift kavrama gibi?

    yani düşük evirde 6 da gi,den araca gaz verdiniz direkt 4 e atabiliyor mu? yoksa 5-4 mü yapıyor?

    yada tapa gaz 3 de gidiyorsunuz araç düzlüğe çıktı birdcen ayagınızı büyük oranda gazdan çekiyorsunuz hafiften dokunuyorsunuz araç direkt 6 ya yada son vites neyse artık 5 e alabiliyor mu? yoksa 4-5-6 mı yapıyor?

    kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim...

    2 vites birden düsürüyor. Mesela 6 vites dusuk devirlerde giderken birden gaza basarsan 2 vites altına dusuyor ama normal devirde giderken tek vites dusuruyor ki o da yetiyor zaten. Araba fırlıyor.

    Ya da redline a kadar geldin. Kırmızı da tutmuyor yine kendi bir sonra ki vitese atıyor. Eger redline dan sonra gaza az basıyorsan o zaman bir üst vitese daha atıyor 1 sn falan sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    edc şanzımanlarda 2-3 vites birden düşürme yada artırma olayı yok değilmi arkadaşlar her çift kavrama gibi?

    yani düşük evirde 6 da gi,den araca gaz verdiniz direkt 4 e atabiliyor mu? yoksa 5-4 mü yapıyor?

    yada tapa gaz 3 de gidiyorsunuz araç düzlüğe çıktı birdcen ayagınızı büyük oranda gazdan çekiyorsunuz hafiften dokunuyorsunuz araç direkt 6 ya yada son vites neyse artık 5 e alabiliyor mu? yoksa 4-5-6 mı yapıyor?

    kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim...

    2 vites birden düsürüyor. Mesela 6 vites dusuk devirlerde giderken birden gaza basarsan 2 vites altına dusuyor ama normal devirde giderken tek vites dusuruyor ki o da yetiyor zaten. Araba fırlıyor.

    Ya da redline a kadar geldin. Kırmızı da tutmuyor yine kendi bir sonra ki vitese atıyor. Eger redline dan sonra gaza az basıyorsan o zaman bir üst vitese daha atıyor 1 sn falan sonra.

    Alıntıları Göster
    EDC de beklemelerde N ye almanıza gerek yok. Zaten şanzıman kendi bu işlemi yapıyor. Araç D de kalabilir. Yalnız dikkat edilmesi gereken şey. Yokuş yada benzer yerlerde park ederken şanzıman D, N yada R konumundayken araç stop edilmeli ve el yada park freni çekilmeli. Freni bu işlemlerden sonra bırakın, aracın tüm yükü el frenine binecek. Sonra P konumuna alın. Bu şanzımanı yük altında olmadan kitlecektir. Sadece aksi bir durum olursa şanzıman yüke binecektir. Ayrıca Servise gittiğinizde aracın tüm yazılımlarının güncellenmesini talep edin. Araç servisten çıkınca başka bir araca biniyorum zannedeceksiniz. Birçok hata ve kararsızlık güncelleme ile düzeliyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dexter_

    EDC de beklemelerde N ye almanıza gerek yok. Zaten şanzıman kendi bu işlemi yapıyor. Araç D de kalabilir. Yalnız dikkat edilmesi gereken şey. Yokuş yada benzer yerlerde park ederken şanzıman D, N yada R konumundayken araç stop edilmeli ve el yada park freni çekilmeli. Freni bu işlemlerden sonra bırakın, aracın tüm yükü el frenine binecek. Sonra P konumuna alın. Bu şanzımanı yük altında olmadan kitlecektir. Sadece aksi bir durum olursa şanzıman yüke binecektir. Ayrıca Servise gittiğinizde aracın tüm yazılımlarının güncellenmesini talep edin. Araç servisten çıkınca başka bir araca biniyorum zannedeceksiniz. Birçok hata ve kararsızlık güncelleme ile düzeliyor.

    Digerlerine katılıyorum da N kısmı öyle degil iste. Bende ilk aldigimda bosa atıyor nede olsa diyordum da gercek bambaska. D deyken kendinin bosa atmasının amacı frenlere yük bindirmemek. Yani D konumunda durdugunuzda bosa alıyor ama aracı hazır bekletiyor. Yani bir nevi devriyaja basılı tutuyor. Bu sayede de frenden cekince hemen yuruyor arac.

    Ufak teker beklemelerde n ye almaya gerek yok ancak kesmekes olan trafikte muhakkak n ye alın. Zaten n ye almazsanız bir süre sonra vites kutusu ısındı uyarısı verecek arac. Denemesi bedava

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    İşin aslı araçları çok iyi tanımıyorum. Kurumun araçları, iş çıktığında kullanıyoruz. Bozulan elde kalan henüz olmadı. DSG tipinde bir arıza da görmedim. 2012 Modellerde ışıkta beklerken araç öne gitme eğiliminde olmuyodu. 2015 modeller geldi, onlarda sanki tork konvektörlü gibi ışıklarda durduğunda frene basmazsanız hafif hafif ilerliyor, N ye aldığımda araç rahatlıyor, seri bir şekilde Dye alıp gaza bastığınızda bir iki saniyelik bocalıyor. Sonra toparlıyor. Manuele alıp 1 e takarsanız sonrun yok. D de durdurup gaza bastığınızda da sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    İşin aslı araçları çok iyi tanımıyorum. Kurumun araçları, iş çıktığında kullanıyoruz. Bozulan elde kalan henüz olmadı. DSG tipinde bir arıza da görmedim. 2012 Modellerde ışıkta beklerken araç öne gitme eğiliminde olmuyodu. 2015 modeller geldi, onlarda sanki tork konvektörlü gibi ışıklarda durduğunda frene basmazsanız hafif hafif ilerliyor, N ye aldığımda araç rahatlıyor, seri bir şekilde Dye alıp gaza bastığınızda bir iki saniyelik bocalıyor. Sonra toparlıyor. Manuele alıp 1 e takarsanız sonrun yok. D de durdurup gaza bastığınızda da sorun yok.
    peki bu 380 nm lik megane 4 de kullanılacağı söylenen edc6 nasıl birşey? zf9hp yerini tutar mı? böylesine şahane bir motor edc6 ile sunuluyor peki ne kadar tat verecek?
    _____________________________
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ettim bu bilgi için, uygulayacağım. Sorun yok elbette ama çok uzun kilometreler bineceğim bu araca, dolayısıyla uzun bir süre sorun çıkmaması tercihim olur
    _____________________________
    Bu ülkede yaşamanın bedeli bu kadar ağır olmamalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Otomatik şanzımanların bozulmasının en büyük sebebi, bilinçsiz kullanıcılar.

    50-60-70-80-90-100 saniyelik kırmızı ışıklarda kimse aracını P veya N'ye almıyor, herkes D'de sımsıkı fren ile aracı bekletiyor.

    Yine park ettikten sonra el frenini çekmek yerine önce P'ye alıp sonra el freni çekiyorlar ve şanzımana gereksiz yere gün içinde defalarca yük bindiriyorlar.

    Hatta P'ye alışan tipler el freni bile çekmiyor ve şanzımanın anasını ağlatıyorlar bir süre sonra. Sıkışık trafikte frenle ilerlemeyi bilmiyorlar, hemen dip gaz dip fren yapıyorlar.



    Daha önce EDC kullanıp kullanmadığını bilmiyorum ama, EDC maalesef dediğiniz gibi de kullanılmıyor. Işıkta N ye alıyosun sarı yandığında D ye alıyosun, basıyosun gaza, şanzıman mala bağlıyo, başlıyor boşta gaz vermeye, sonra aracın D de olduğunu anlıyo silkeleyerek ilerliyor.
    Üç defa aynı şeyi yaptıktıktan sonra ben bir daha ışıkta N ye almadım. mecbur d de hazır bekletiyorum. Araçlar 50-60 bini görmüş olsa da sorun yaşamadım. Tak D ye devam et.

    4 yıldır edc kullanıyorum, n den d ye alıp gazladığımda anında akıyor araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Fluence gitti passat geldi
    65k km megane 2 dci 80hp 2007 (daha az yakan arabam olmadı)
    68k km opel astra 1,6 2000 (dışı sizi içi beni yaktı)
    43k km corolla 1,6 xli 1995 (on numara benzinli motor)




  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz doğru ancak hiç uyarı almadım ben, 3-4 saatlik trafikte bile.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar eski tork konvertörlü focusumda hiç böyle ışıklar boşa al alma derdi yoktu.
    Hadi ben ömürlü olsun diye alıyordum da, hiç böyle EDC'de çift kavramalarda evhamlı hale gelecek şekilde olacağını düşünmemiştim.
    Şimdi sıkışık trafik olayında ben ayağımı frenden çekip arabanın kendi rölentiden gelen ataletiyle gaz vermeden ilerliyorum.
    Önceki aracımda da hiç sorun olmadan bu şekilde kullandım. Bu EDC'de bu olay sıkıntılı mıdır?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Teşekkür ettim bu bilgi için, uygulayacağım. Sorun yok elbette ama çok uzun kilometreler bineceğim bu araca, dolayısıyla uzun bir süre sorun çıkmaması tercihim olur

    Aynen hocam ben bu sekilde kullanıyorum. Sıkıntı yasamadım. 1 kere dedigim gibi uyarı verdi ısı uyarısı o kadar. Oda d de tuttugum icindi. Artık n ye alıyorum sorun yok.

    Onun dısında aman bozulmasın ama su olmasın diye kasma derdim yok. Kamcılayın gitsin ;) 100 bine geldim hala baskı balata degismedi. Ne kadar daha gidecek merak da ediyorum. Gerci sakin kullanırım cogunlukla ama nasıl olacak neler degisecek,günahımız ne kadar olacak. Onu merak ediyorum. Sanayide de degistiremezsin.Kimse anlamaz. Mecbur servis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    İşin aslı araçları çok iyi tanımıyorum. Kurumun araçları, iş çıktığında kullanıyoruz. Bozulan elde kalan henüz olmadı. DSG tipinde bir arıza da görmedim. 2012 Modellerde ışıkta beklerken araç öne gitme eğiliminde olmuyodu. 2015 modeller geldi, onlarda sanki tork konvektörlü gibi ışıklarda durduğunda frene basmazsanız hafif hafif ilerliyor, N ye aldığımda araç rahatlıyor, seri bir şekilde Dye alıp gaza bastığınızda bir iki saniyelik bocalıyor. Sonra toparlıyor. Manuele alıp 1 e takarsanız sonrun yok. D de durdurup gaza bastığınızda da sorun yok.


    Bende de frenden ceker cekmez 1 sn sonra ilerliyor arac. O saniye de ayak frenden cekilince vitese alma süresi olsa gerek.

    Mesela sizinle beraber bir arkadas daha bocalama isini demisti galiba. Bende o hic olmuyor. N de beklerken D ye alir almaz seri de kalksam normalde kalksam arac atılıyor öne.

    Yalnız su var. 1 de giderken gaza ayak ucunuzla dokunuyorken 2 vitese gececekse, 2. Vitese takır tukur atıyor ;) onu da sordum normal dediler. Arac devrini almadıgı icin kararsızlık yasiyormus. O yuzden onu da 1 de devirini aldırarak cözdüm olayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    C4 te ne zaman çift kavrama kullanılmış, ford ve renaulttaki düşük hacimli benzinlilerde kuru kavrama kullanılıyor, ford dizellerde ıslak kavrama kullanıyor diye biliyorum, kuru kavrama hepsinde aynı probleme neden olabiliyor çok sıkışık trafikte, tam otomatik olmadığı sürece tek kavramada aynı sorunu çıkarabilir aşırı ısınma yapabilir,

    Adapazarı istanbul arasını 9 saatte hiç stop etmeden gittim de dur kalk dur kalk easytroniğin bir kere ısındığını görmedim 87.000km de de görmedim böyle bir şey
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    İşin aslı araçları çok iyi tanımıyorum. Kurumun araçları, iş çıktığında kullanıyoruz. Bozulan elde kalan henüz olmadı. DSG tipinde bir arıza da görmedim. 2012 Modellerde ışıkta beklerken araç öne gitme eğiliminde olmuyodu. 2015 modeller geldi, onlarda sanki tork konvektörlü gibi ışıklarda durduğunda frene basmazsanız hafif hafif ilerliyor, N ye aldığımda araç rahatlıyor, seri bir şekilde Dye alıp gaza bastığınızda bir iki saniyelik bocalıyor. Sonra toparlıyor. Manuele alıp 1 e takarsanız sonrun yok. D de durdurup gaza bastığınızda da sorun yok.


    Bende de frenden ceker cekmez 1 sn sonra ilerliyor arac. O saniye de ayak frenden cekilince vitese alma süresi olsa gerek.

    Mesela sizinle beraber bir arkadas daha bocalama isini demisti galiba. Bende o hic olmuyor. N de beklerken D ye alir almaz seri de kalksam normalde kalksam arac atılıyor öne.

    Yalnız su var. 1 de giderken gaza ayak ucunuzla dokunuyorken 2 vitese gececekse, 2. Vitese takır tukur atıyor ;) onu da sordum normal dediler. Arac devrini almadıgı icin kararsızlık yasiyormus. O yuzden onu da 1 de devirini aldırarak cözdüm olayı.

    Düz yolda easytronic de kendi gidiyor 3-4km hızla zannedersem stop etmemesi için geliştirmişler ama yakıtıa artırır tabi
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    peki bu 380 nm lik megane 4 de kullanılacağı söylenen edc6 nasıl birşey? zf9hp yerini tutar mı? böylesine şahane bir motor edc6 ile sunuluyor peki ne kadar tat verecek?

    Bunu bende merak ediyorum. 160 hp 380 nm ve çift kavrama.Hoş çift kavramalı m3 ler c63 lerde varda. Farklı bir şanzıman mı kullanılacak acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    peki bu 380 nm lik megane 4 de kullanılacağı söylenen edc6 nasıl birşey? zf9hp yerini tutar mı? böylesine şahane bir motor edc6 ile sunuluyor peki ne kadar tat verecek?

    Bunu bende merak ediyorum. 160 hp 380 nm ve çift kavrama.Hoş çift kavramalı m3 ler c63 lerde varda. Farklı bir şanzıman mı kullanılacak acaba?

    Alıntıları Göster
    Ne ıslak ne kuru..Nemli
    _____________________________
    Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. SOKRATES




  • Evet klasik tork konvektörlü şanzımanlardan gerisi, sorunsuzluk konusunda risklidir..Ama bu açıdan en meşhuru en sakatı DSG dir...Ancak EDC en az sorun duyduğumuz çift kavrama şanzımandır
    _____________________________
    Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. SOKRATES
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.