Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
28
Cevap
0
Favori
3.079
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      4934 Mesaj
      26 Mart 2016 20:11:39
      quote:

      Orijinalden alıntı: Can Verip Nam Alırız

      quote:

      Orijinalden alıntı: msansertekin

      Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

      Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

      Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

      Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

      O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acilsahibinden-sadece-53-binde-servis-bakimli-privilege-otomatik-281478480/detay hocam şunlardakı ıslak çift kavrama mı?

      Net bir bilgim yok valla Renault şanzımanları hakkında. Ben sadece ıslak kavrama ile kuru kavramanın farkını anlatmaya çalıştım.

      Fakat şu an okuduğum bazı kaynaklarda 110 hp dci motorlar için çift kuru kavramadan bahsediliyor. Doğrulayamadım, net değil onu belirteyim.
      _____________________________

      Devrim Arabası




    • Binbaşı
      1419 Mesaj
      26 Mart 2016 20:24:35
      quote:

      Orijinalden alıntı: msansertekin

      quote:

      Orijinalden alıntı: Can Verip Nam Alırız

      quote:

      Orijinalden alıntı: msansertekin

      Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

      Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

      Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

      Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

      O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.

      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acilsahibinden-sadece-53-binde-servis-bakimli-privilege-otomatik-281478480/detay hocam şunlardakı ıslak çift kavrama mı?

      Net bir bilgim yok valla Renault şanzımanları hakkında. Ben sadece ıslak kavrama ile kuru kavramanın farkını anlatmaya çalıştım.

      Fakat şu an okuduğum bazı kaynaklarda 110 hp dci motorlar için çift kuru kavramadan bahsediliyor. Doğrulayamadım, net değil onu belirteyim.

      anladım hocam tşk ederım
      |
      |
      _____________________________

      ''Fiat Palio 1.2 16V Dynamic Speedgear 6 İleri CVT - 2005 61.000KM*****Honda CRV II 2.0 150 BG - 2004 91.000KM ''




    • Yüzbaşı
      402 Mesaj
      28 Mart 2016 21:28:10 Konu Sahibi
      Islak tip edc anladığım kadarıyla daha dayanıklı, daha uzun ömürlü daha pahalı ancak daha yavaş tabi teknik olarak değerlendirme için uzman yorumu gerekli gibi çokta bu alanda yeterli bilgi yok.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      15089 Mesaj
      02 Ekim 2018 10:40:17
      arkadaşlar bu ıslak kavrama şimdi hangi edc lerde var acaba clio larda varmı bundan
      _____________________________

    • Yarbay
      2214 Mesaj
      02 Ekim 2018 10:54:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: evohan

      arkadaşlar bu ıslak kavrama şimdi hangi edc lerde var acaba clio larda varmı bundan
      clio'da dct250 6 ileri kuru tip şanzıman var. Fluence, megane 3 ve megane 4 sedan ise dct300 kullanıyor yanlış bilmiyorsam.

      megane 4 hatchback ve talisman ise dct450 yağlı tip kullanıyor diye biliyorum.

      Not : Ynlışım varsa bilen birisi düzeltirse sevinirim.
      _____________________________

      KARTLAR :TNT2-MX400-FX5200-6600GT-X800GTO-X850XT-X1950XT/XTX-8800GS/GT/GTS/GTX-9800GTX/GX2-HD4850-GTX260-GTX460-HD5850-HD6950-HD7850İŞLEMCİLER: PIII 600-ATHLON 2000-E2160-Q6600-I5 4460
    • Yarbay
      15089 Mesaj
      02 Ekim 2018 10:56:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: BAYOKAN84

      clio'da dct250 6 ileri kuru tip şanzıman var. Fluence, megane 3 ve megane 4 sedan ise dct300 kullanıyor yanlış bilmiyorsam.

      megane 4 hatchback ve talisman ise dct450 yağlı tip kullanıyor diye biliyorum.

      Not : Ynlışım varsa bilen birisi düzeltirse sevinirim.

      Alıntıları Göster
      Yani 2016 sonrası clio larda da kuru tip şanzuman var, megane 3 lerdede



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      326 Mesaj
      02 Ekim 2018 13:25:30
      Servis bilgisine göre Megane 4 ve Talisman da ıslak tip DCT450 var. ( Dizeller için )



      < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    • Yarbay
      15089 Mesaj
      02 Ekim 2018 20:00:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: R_DeNiro

      Servis bilgisine göre Megane 4 ve Talisman da ıslak tip DCT450 var. ( Dizeller için )
      Diğer reno modellerinde yok yani



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      15089 Mesaj
      04 Ekim 2018 10:32:02
      Arkadaşlar 2015 sonrası benzinli clio larda aynı edc şanzımanmı var hep



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
Paykasa
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
haberler
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
nice türkiye
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,203
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.