EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel
Mesaj
msansertekin => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (26.3.2016 20:11:39)
quote:

Orijinalden alıntı: Can Verip Nam Alırız

quote:

Orijinalden alıntı: msansertekin

Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acilsahibinden-sadece-53-binde-servis-bakimli-privilege-otomatik-281478480/detay hocam şunlardakı ıslak çift kavrama mı?

Net bir bilgim yok valla Renault şanzımanları hakkında. Ben sadece ıslak kavrama ile kuru kavramanın farkını anlatmaya çalıştım.

Fakat şu an okuduğum bazı kaynaklarda 110 hp dci motorlar için çift kuru kavramadan bahsediliyor. Doğrulayamadım, net değil onu belirteyim.

Can Verip Nam Alırız => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (26.3.2016 20:24:35)
quote:

Orijinalden alıntı: msansertekin

quote:

Orijinalden alıntı: Can Verip Nam Alırız

quote:

Orijinalden alıntı: msansertekin

Islak kavramanın tork ve sürtünme yüzünden oluşan sıcaklığa dayanımı yüksek. Porsche PDK var mesela. Adamlar defalarca launch control ile kalkıyor şanzıman hala ısınma uyarısı vermiyor. Tabi ıslak kavramanın dezavantajı az da olsa güçten çalması. Gerçi artık teknoloji baya ilerledi eskisi gibi değiller.

Kuru kavramanın asıl problemi, kavramanın ısınması. Çift kuru kavrama, ısıyı bünyesinden uzaklaştıramıyor. Kendisini kumanda eden hidrolik ünitenin de yağını ısıtıyor. Sonra o yağdaki sülfür yüzünden mekatronik ünite kısa devre yapıyor ve nur topu gibi bir masrafınız oluyor. Tamamen konstrüksiyon hatası. Yazılımla falan ancak ihtimali düşürürsünüz, on dakika trafikte fazla kalın aynı şey gene başınıza gelir.

Ayrıca çift olsun tek olsun fark etmez, robotize manuel şanzımanların alayı kalibrasyon ister. Çünkü kavrama aşındıkça, istenen yerde kavrayamaz. Programda belirtilen parametrelerde uygun çalışamamaya başlar. Milimetre mertebelerinde hatalar bile sürücüyü rahatsız edebilir. Zaten özellikle DSG nin programında da hata var. Araba biraz yürüyünce hemen 2 ye almak istiyor.

Kuru kavrama yazılım hatasıyla hemen bitmese bile, bir gün illa tükenecek. Araçlardaki debriyaj gibi. Onların kavrama setleri de oldukça pahalı. Özel serviste taktırsan kalibrasyonu falan sıkıntı olacak, her servis yapamaz. O yüzden yetkili servis gerekiyor. E o da maliyet demek.

O yüzden kanımca en temizi ya manuel ya da tork konvertörlü otomatik. Hele yeni tork konvertörlüler baya iyi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acilsahibinden-sadece-53-binde-servis-bakimli-privilege-otomatik-281478480/detay hocam şunlardakı ıslak çift kavrama mı?

Net bir bilgim yok valla Renault şanzımanları hakkında. Ben sadece ıslak kavrama ile kuru kavramanın farkını anlatmaya çalıştım.

Fakat şu an okuduğum bazı kaynaklarda 110 hp dci motorlar için çift kuru kavramadan bahsediliyor. Doğrulayamadım, net değil onu belirteyim.

anladım hocam tşk ederım

40karakule40 => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (28.3.2016 21:28:10)
Islak tip edc anladığım kadarıyla daha dayanıklı, daha uzun ömürlü daha pahalı ancak daha yavaş tabi teknik olarak değerlendirme için uzman yorumu gerekli gibi çokta bu alanda yeterli bilgi yok.

evohan => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (2.10.2018 10:40:17)
arkadaşlar bu ıslak kavrama şimdi hangi edc lerde var acaba clio larda varmı bundan

BAYOKAN84 => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (2.10.2018 10:54:52)
clio'da dct250 6 ileri kuru tip şanzıman var. Fluence, megane 3 ve megane 4 sedan ise dct300 kullanıyor yanlış bilmiyorsam.

megane 4 hatchback ve talisman ise dct450 yağlı tip kullanıyor diye biliyorum.

Not : Ynlışım varsa bilen birisi düzeltirse sevinirim.

evohan => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (2.10.2018 10:56:27)
Yani 2016 sonrası clio larda da kuru tip şanzuman var, megane 3 lerdede

R_DeNiro => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (2.10.2018 13:25:30)
Servis bilgisine göre Megane 4 ve Talisman da ıslak tip DCT450 var. ( Dizeller için )

evohan => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (2.10.2018 20:00:14)
Diğer reno modellerinde yok yani

evohan => EDC ıslak tip 6 ileri çift kavrama ile kuru tip arasında ki farklar (4.10.2018 10:32:02)
Arkadaşlar 2015 sonrası benzinli clio larda aynı edc şanzımanmı var hep

Sayfa: << < önceki 1 [2]