Şimdi Ara

E90 Turbo Terlemesi Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 2012 E90 3.20 d 184 PS 133 bin km deki aracımın turbosunda yağ terlemesi olduğunu dün farkettim. Araçta yağ yakma eksiltme kesinlikle yok. Çekişten düşme yok. Yağ çubuğu Max çizgisinin yarım cm üzerinde. Yağda köpürme kalınlaşma yanık kokusu yok.

    İntercooler giriş hortumunun boğazında çok az bir çamur kıvamında yağ gördüm. Esas kafama takılan turbonun ortasında yağlama tertibatının bulunduğu bölgedeki yağ izleri. Turbodan İntercooler a giden borunun da turbo çıkış kısmında biraz yağlanma mevcut. Sabah soğuk motora gaz verince gelen hafif ıslık haricinde kesinlikle turbodan ses gelmiyor.

    E90 Turbo Terlemesi Hakkında
    E90 Turbo Terlemesi Hakkında
    E90 Turbo Terlemesi Hakkında

    İntercooler a giden boru.



    E90 Turbo Terlemesi Hakkında

    İntercooler girişi.



    E90 Turbo Terlemesi Hakkında

    İntercooler çıkışı.



    Aracı gereksiz sıkıştıran bir insan değilim haftada 1-2 gün Max 5 dk devirli kullanırım dpf ısınsın diye onun haricinde zaten otomatik araç normal bir devir aralığında kullanırım. Yağ değişimi 4 bin km önce yapıldı. 20 bin kmdir bende. Önceki yağ değişimi 12 bin km önce yetkili serviste yapıldı. Öncesinde nasıl kullanıldığını maalesef bilemiyorum.

    Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlara sorum turbonun acil tamiri gerekir mi yoksa ses yapana kadar beklemeli miyim? Arızanın ilerlediğini anlayabilmem için takip etmem gereken belirtiler neler? Yakında ustaya göstereceğim fakat sizin de tecrübeniz önemli benim için. Şimdiden teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyitilbas -- 27 Mart 2021; 17:30:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hocam çok geçmiş olsun nerde yaşıyosunuz acaba ?

    Sorununuz çözülebildi mi ? Öncelikle turboyla ilgili bi sıkıntı var mı yok mu bunu göstermemiz lazım

    E90 320d bende çok severim 2012ymiş bide makyajlı kasa. Çok merak ettiğim bi araç.

    Ankarada yaşıyorsanız beraber bi yol izleyebiliriz hocam turbo konusunda çok güvendiğim bi yer var onlardan fikir alırız ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Sakarya da yaşıyorum. Geçen hafta şen BMW ile görüştüm ve turbo kontrolü yapıldı göbek contasından kaçırdığı söylendi. Şu an hiçbir problem çıkarmıyor ilerde ses yaparsa revizyon gerekebilir dendi. Dikkat ederekten kullanmaya devam. Arabamı gerçekten severek ve üzerinde araştırma yaparak aldım hocam 1 buçuk yıldır zevkle kullanıyorum şiddetle tavsiye ederim. F20 lci den sonra direksiyon hisleri, kasanın cevapları kullandığım diğer araçlardan çok çok farklı. İnşallah size de nasip olur en temizinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyitilbas

    Hocam Sakarya da yaşıyorum. Geçen hafta şen BMW ile görüştüm ve turbo kontrolü yapıldı göbek contasından kaçırdığı söylendi. Şu an hiçbir problem çıkarmıyor ilerde ses yaparsa revizyon gerekebilir dendi. Dikkat ederekten kullanmaya devam. Arabamı gerçekten severek ve üzerinde araştırma yaparak aldım hocam 1 buçuk yıldır zevkle kullanıyorum şiddetle tavsiye ederim. F20 lci den sonra direksiyon hisleri, kasanın cevapları kullandığım diğer araçlardan çok çok farklı. İnşallah size de nasip olur en temizinden
    Sorununuzun çözülmesine sevindim. Yağ terlemeside kalktıysa mesele yok.

    İyi dilekleriniz için sağolun kullandığım araç 2015 model b8.5 a4 2.0 tdi zaten bi aksilik çıkmazsa en az 10 sene bizimle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • turbo revizesine inanmayın. 1 sene sonra yanı hale gelir. hatta buyuk ihtimalle size satana dam da revize ettirip sorun yokmuş gibi sattı. yakında satacaksanız revize ettirin. uzun süre binecekseniz yeni turbo alın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Sorununuzun çözülmesine sevindim. Yağ terlemeside kalktıysa mesele yok.

    İyi dilekleriniz için sağolun kullandığım araç 2015 model b8.5 a4 2.0 tdi zaten bi aksilik çıkmazsa en az 10 sene bizimle.

    Alıntıları Göster

    Güzel günlerde kullanın. Çok arada kaldığım bir araçtı A4. Fakat F20 den tecrübeli olunca zf ağır bastı :) nasipse bir gün 3.0 zf Audi neden olmasın :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    turbo revizesine inanmayın. 1 sene sonra yanı hale gelir. hatta buyuk ihtimalle size satana dam da revize ettirip sorun yokmuş gibi sattı. yakında satacaksanız revize ettirin. uzun süre binecekseniz yeni turbo alın.

    Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Alırken olduğunu düşünmüyorum ama sanırım zamanla oluşan bir sorun bendeki. Yakın zamanda satmayı düşünmüyorum arıza ilerleyene kadar devam bakalım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyitilbas

    Güzel günlerde kullanın. Çok arada kaldığım bir araçtı A4. Fakat F20 den tecrübeli olunca zf ağır bastı :) nasipse bir gün 3.0 zf Audi neden olmasın :)



    Alıntıları Göster
    İnşallah bakalım. 3.0 zfli audiler çift turbolu oluyor türkiyede onlar zor bulunması temizi falan.

    Valla ben e90 a da oturdum benim aracada oturuyorum e90 da eğer idrivelı konsol yoksa çok yavan, benim aracın baya gerisinde. İdrivelıysa o zaman güzel denk geliyor.

    E90 makyajlıda benim araca göre en geride kaldığı nokta malesef hiç kromaj yok nerdeyse. Yani a4 makyajlıda elime attığım heryerde krom varken e90 da bu çok yoksun malesef



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Nisan 2021; 16:50:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    turbo revizesine inanmayın. 1 sene sonra yanı hale gelir. hatta buyuk ihtimalle size satana dam da revize ettirip sorun yokmuş gibi sattı. yakında satacaksanız revize ettirin. uzun süre binecekseniz yeni turbo alın.

    Revizyon iyi bi turbocuda işlem görürse gayet sağlıklı olur. Bazı otomobil parçaları direk değişim yerine revizyon görebilir. Yüksek basınçlı mazot pompası, enjektör, akslar, şanzıman, turbo bunlardan bazılarıdır.

    Sıfır değişim maliyeti yerine revizyona gidip daha ucuza mal oluyor gayet sağlıklı. Motoru biten her arabaya sandık motor takmıyolar biliyosunuz motorda revize olan bişey sonuçta.

    Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Turbo revizyonunda zaten turbo üreticisi firmanın parçaları kullanılarak yapılıyor yani yan sanayi özellikle belirtmediğiniz sürece firmanın parçalarıyla parça değişimi yapılıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=k8KrRLrGtxk&feature=youtu.be

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Revizyon iyi bi turbocuda işlem görürse gayet sağlıklı olur. Bazı otomobil parçaları direk değişim yerine revizyon görebilir. Yüksek basınçlı mazot pompası, enjektör, akslar, şanzıman, turbo bunlardan bazılarıdır.

    Sıfır değişim maliyeti yerine revizyona gidip daha ucuza mal oluyor gayet sağlıklı. Motoru biten her arabaya sandık motor takmıyolar biliyosunuz motorda revize olan bişey sonuçta.

    Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Turbo revizyonunda zaten turbo üreticisi firmanın parçaları kullanılarak yapılıyor yani yan sanayi özellikle belirtmediğiniz sürece firmanın parçalarıyla parça değişimi yapılıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=k8KrRLrGtxk&feature=youtu.be

    Alıntıları Göster

    Ben de revizyon konusunda çok tavsiye veren duymuştum. Özellikle Ankara'da uzun yıllardır bu işle uğraşanlar hatırlıyorum. Eğer tamirat gerekirse ilk tercihim yine revize olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    İnşallah bakalım. 3.0 zfli audiler çift turbolu oluyor türkiyede onlar zor bulunması temizi falan.

    Valla ben e90 a da oturdum benim aracada oturuyorum e90 da eğer idrivelı konsol yoksa çok yavan, benim aracın baya gerisinde. İdrivelıysa o zaman güzel denk geliyor.

    E90 makyajlıda benim araca göre en geride kaldığı nokta malesef hiç kromaj yok nerdeyse. Yani a4 makyajlıda elime attığım heryerde krom varken e90 da bu çok yoksun malesef

    Alıntıları Göster

    Ben de 2.4 A6 test etmiştim fakat cvt çok ruhsuz gelmişti o zaman. Mis gibi V6 ama şanzıman resmen törpülüyor gibiydi. Eğer iki araca dönmek zorunda kalırsam, malum eşi de çalışanların mecburiyeti, uzun yol için temiz bulursam A6 3.0 TDI zf çok istiyorum. E90 konusunda kesinlikle katılıyorum ekransız konsol birden bire 6-7 yıl eskiye götürüyor. Ama arkadan itişin ve tutunmanın zevki bambaşka benim düşüncem :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Revizyon iyi bi turbocuda işlem görürse gayet sağlıklı olur. Bazı otomobil parçaları direk değişim yerine revizyon görebilir. Yüksek basınçlı mazot pompası, enjektör, akslar, şanzıman, turbo bunlardan bazılarıdır.

    Sıfır değişim maliyeti yerine revizyona gidip daha ucuza mal oluyor gayet sağlıklı. Motoru biten her arabaya sandık motor takmıyolar biliyosunuz motorda revize olan bişey sonuçta.

    Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Turbo revizyonunda zaten turbo üreticisi firmanın parçaları kullanılarak yapılıyor yani yan sanayi özellikle belirtmediğiniz sürece firmanın parçalarıyla parça değişimi yapılıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=k8KrRLrGtxk&feature=youtu.be

    Alıntıları Göster

    Hic turbo revize ettirip memnun kaldiniz mi gercekten? Burda soruna neden olan orjinal parca kullanilmamasi degil,robotlarin 1/10 mm den daha dusuk hassaslikta birlestirdigi parcalarin elle 1 cm ye yakin hata paylariyla montajidir. Yani revize ettirip memnjn kaldiysaniz sanslisiniz diyeyim. Ben daha once turbodan cok cektim. Yenisini alarak cozdum.


    Tabi hayatimiza boyle son model mercedeslerle baslamadik. Onceki turbo sikintisi veren aeacim rover 220 turbo idi.cok cektim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hic turbo revize ettirip memnun kaldiniz mi gercekten? Burda soruna neden olan orjinal parca kullanilmamasi degil,robotlarin 1/10 mm den daha dusuk hassaslikta birlestirdigi parcalarin elle 1 cm ye yakin hata paylariyla montajidir. Yani revize ettirip memnjn kaldiysaniz sanslisiniz diyeyim. Ben daha once turbodan cok cektim. Yenisini alarak cozdum.


    Tabi hayatimiza boyle son model mercedeslerle baslamadik. Onceki turbo sikintisi veren aeacim rover 220 turbo idi.cok cektim.



    Alıntıları Göster

    Size katılıyorum özellikle turbo konusu oldukça hassas ve bilgi birikimi gerektiren parçalar. Fakat tecrübeli ustalarda revize yaptırıp kullanan çok arkadaşım var. Bence burada işi yapan ustayı ve kullandığı ekipmanı iyi seçmek gerek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Hic turbo revize ettirip memnun kaldiniz mi gercekten? Burda soruna neden olan orjinal parca kullanilmamasi degil,robotlarin 1/10 mm den daha dusuk hassaslikta birlestirdigi parcalarin elle 1 cm ye yakin hata paylariyla montajidir. Yani revize ettirip memnjn kaldiysaniz sanslisiniz diyeyim. Ben daha once turbodan cok cektim. Yenisini alarak cozdum.


    Tabi hayatimiza boyle son model mercedeslerle baslamadik. Onceki turbo sikintisi veren aeacim rover 220 turbo idi.cok cektim.



    Alıntıları Göster
    Bu mesajınızı inşallah kendi paramı kazandığımda editleyeceğim. Aracın üzerinde çıkma turbo var, bide patlak turbo var oda evde balkonda duruyor.

    Eğer nasip olursa hem patlak turbomu hemde çıkma turbomu revize ettirip hangisi %0.1 ihtimalle bile olsa daha iyi çıkarsa onu taktıracağım arabama. Diğer turboyuda yedekte tutucam başına bişey gelirse diye Tabi kaç sene sonra allah bilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 15 Nisan 2021; 21:13:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.