Şimdi Ara

Rölanti düşüklüğü titreşim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
15.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rolanti dusuk titreme yapiyor aravada lpg yok enjeksiyonlu

    rolanti valfi temizlendi

    vakum sensor map temizlendi

    bogaz kelevegi tertemiz

    elektrik voltu olculdu sikinti yok

    ...sorun aracin ısınınca 900-800 devir yerine 700-650 de çalışması

    sübap ayarindan yapar mı??

    kayislar bujiler degisti hava filtresi yeni

    arkadaslar sorun nedir sizce vir bulamadım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 7 Mart 2017; 13:47:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • bizim eski skodalarda çok oluyor bu sorun... Sizin yazdığınız adımlar genelde takip ediliyor. En son yine dediğiniz gibi motorun hava alıp almadığına bakılıyor. Eğer hava alıyorsa nur topu gibi düzensiz bir rolantiniz oluyor
  • Başlıktaki sorunuza cevaben yazıyorum çünkü daha önce açtığınız konulara durumla ilgili çok şey yazmıştım.



    Motora olması gereken yerin yani boğaz kanallarının dışından hava girerse araç rolanti düzeni tutturamaz, yükselir düşer stop edecek gibi olur sarsılır kimi zaman toparlar kimi zaman stop eder. İstenmeyen bir durumdur ve genelde yırtık hortum veya iyi kapatılamamış hava filtresi kutusundan içeri sızan gereksiz hava buna sebep olur.

    Ama sorduğunuz şey teorik olarak aracın devrini düzenli ve ritmik şekilde yükseltmenin yolu ise o zaman cevabım emme manifolduna giren hava miktarı arttıkça devir de artar olur. Bu işten sorumlu parça ise kelebek boğazıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve çözüm için önceki konunuza yazdığım yöntemi yine hatırlatırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Başlıktaki sorunuza cevaben yazıyorum çünkü daha önce açtığınız konulara durumla ilgili çok şey yazmıştım.



    Motora olması gereken yerin yani boğaz kanallarının dışından hava girerse araç rolanti düzeni tutturamaz, yükselir düşer stop edecek gibi olur sarsılır kimi zaman toparlar kimi zaman stop eder. İstenmeyen bir durumdur ve genelde yırtık hortum veya iyi kapatılamamış hava filtresi kutusundan içeri sızan gereksiz hava buna sebep olur.

    Ama sorduğunuz şey teorik olarak aracın devrini düzenli ve ritmik şekilde yükseltmenin yolu ise o zaman cevabım emme manifolduna giren hava miktarı arttıkça devir de artar olur. Bu işten sorumlu parça ise kelebek boğazıdır.

    hocam saolun yani motor az hava aliyor benim manifold contası geldi aklima patlak hortum hiç yok çatlama da .rolantide oynamalar nefes alip vermeler yok vutun sensorler temizlendi bogaz kelebeği tertemiz bir çözemedim bu sorunu 650-700 devir sabit çalışıyor ısınınca direksiyon falan titriyor anlamadim gitti nereye baktiracagim bilmiyorum hava filtresi kutusu saglam boğaza giren motora ve westinghouse a giren borular saglam neden düşük calisir bu anlamadim ilk calistirmada 1200-1500 devir sonra isininca dusuyor yani rolanti valfi saglam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imperio_o

    bizim eski skodalarda çok oluyor bu sorun... Sizin yazdığınız adımlar genelde takip ediliyor. En son yine dediğiniz gibi motorun hava alıp almadığına bakılıyor. Eğer hava alıyorsa nur topu gibi düzensiz bir rolantiniz oluyor

    düzensiz rölanti yok hocam. normal arabalarda rolanti çivi gibi 900de durur ya ısınınca, benimki 700-650 rpm de duruyor sorun bu buda titreme yapıyor hiç stop etme olayı olmuyor ama sadece rahatsız edici ,çok olmasada vibrasyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba IAT sensoru mu bozuk maf sensoru yok galiba benim arabada map var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet efsaneleri çağırmanın zamanı geldi:D



    hocam bir yardım ustalar çözemiyor bu sorunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi yerden hava alsa soğukken de yapar. Sorunum ısıya bağlı diyorsun motor ısınınca subaplar metal olduğu için azda olsa genleşir birazda ayarı kaçıksa komple kasayı sallar

    Sorunun cevabı ise her ikisinde de rölanti düzensiz olur önemli olan yakıt hava oranıdır fakir karışım veya zengin karışım ikiside iyi değil en iyisi ideal karışım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınkartal -- 7 Mart 2017; 1:21:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınkartal

    Bi yerden hava alsa soğukken de yapar. Sorunum ısıya bağlı diyorsun motor ısınınca subaplar metal olduğu için azda olsa genleşir birazda ayarı kaçıksa komple kasayı sallar

    Sorunun cevabı ise her ikisinde de rölanti düzensiz olur önemli olan yakıt hava oranıdır fakir karışım veya zengin karışım ikiside iyi değil en iyisi ideal karışım

    sayın aydınkartal , dün akşam bir şey farkettin boşta ışıklarda bekliyorum hararet ortada farlar açık ayağım frende (fren lambaları yanıyor haliyle) neyse el frenini çektim ayağımı frenden çektim titreme kesiliyor :-O frene basıyorum tekrar başlıyor titreme .yani sübap la alakası yok sanki . fren lambaları sağlam güç çeker motordan bildigim rolanti valfi bunu karsilayamiyor gibi geldi bana sarji olcturdum 13.8v mu ne cikmisti alternatorde bir sorun yok.

    anlamadim bir türlü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 7 Mart 2017; 12:58:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınkartal

    Bi yerden hava alsa soğukken de yapar. Sorunum ısıya bağlı diyorsun motor ısınınca subaplar metal olduğu için azda olsa genleşir birazda ayarı kaçıksa komple kasayı sallar

    Sorunun cevabı ise her ikisinde de rölanti düzensiz olur önemli olan yakıt hava oranıdır fakir karışım veya zengin karışım ikiside iyi değil en iyisi ideal karışım

    birde hocam ısınınca dememdeki ziyade coldstart ta rölanti yüksek çalışacağı için vibrasyon olmaz ondan dedim.



    hava yakıt ayarı yapan sensorler temizlendi herşey otomatik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EGR kontrol edildi mi .Sanki bana EGR si tıkalı gibi geldi .

    Not: Havdan kaynaklanan arızaları anlamak için araç. ısındıktan sonra arıza başlıyor ise , hava filtresi çıkarıp karşılaştırma yapmak arızayı bulmak için bir yöntemdir.
  • Araç ne suzukilerin bazı modellerinde kronik
    peugeotlarındaki motor arıza işigi gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EGR kontrol edildi mi .Sanki bana EGR si tıkalı gibi geldi .

    Not: Havdan kaynaklanan arızaları anlamak için araç. ısındıktan sonra arıza başlıyor ise , hava filtresi çıkarıp karşılaştırma yapmak arızayı bulmak için bir yöntemdir.

    hocam sonunda buldum sizi:)

    temizlenenler vakum sensör (map)

    bogaz kelebeği

    rölanti valfi



    birde hava filtresinin orada maf sensorune benzemeyen cubuk gibi bir sensor var sanirim IAT sensoru o temizlenemedi tabi acılmiyor plastik bir sensor



    Ayrıca boğaz kelebeği temizlenirken borular cıkarılmıştı rölanti hala aynıydı hava ile alakası yok galiba sorunun hocam.



    EGR valfi temizlenmedi tam olarak konumu nerede olur acaba araç corolla.



    Simdiden çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    ezbere bilmem imkansız her araçta farklı yerde olur siz tamircinize götürün söktürüp temizletin sökünce durumu belli olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ezbere bilmem imkansız her araçta farklı yerde olur siz tamircinize götürün söktürüp temizletin sökünce durumu belli olur

    hocam sanayideki usta bu araçta egr yok dedi.aorun hala devam ediyor rölanti düşüklüğü.
    Rölanti düşüklüğü titreşim?


    araç corolla bir çözemedim:(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaklaşık 4 senedir 99 Corolla kullanıyorum. Önceki corolla'mda titreme sorunu vardı ama bu tüm corollalarda olan kronik bir sorun olduğu için dert etmiyordum. Yeni aldığımda rölanti düzgün çalışıyor, herhangi bir sıkıntısı yok. Yani bu arabalarda rölanti biraz şans işi. Eskisinde boğaz kelebeğini temizleterek bir müddet düzeltmiştim ama sonra yeniden rölanti tutmamaya başladı. Bence çok dert etmeyin. Motor stop etmiyorsa o rölanti gayet normal.
  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Ustanız EGR nın ne olduğunu biliyor mu şüpheliyim.

    http://www.ebay.com/sch/Toyota-Corolla-EGR-Valves-Parts/33607/bn_1492276/i.html

    Araç model yıl ve moto detayı lütfen

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Yaklaşık 4 senedir 99 Corolla kullanıyorum. Önceki corolla'mda titreme sorunu vardı ama bu tüm corollalarda olan kronik bir sorun olduğu için dert etmiyordum. Yeni aldığımda rölanti düzgün çalışıyor, herhangi bir sıkıntısı yok. Yani bu arabalarda rölanti biraz şans işi. Eskisinde boğaz kelebeğini temizleterek bir müddet düzeltmiştim ama sonra yeniden rölanti tutmamaya başladı. Bence çok dert etmeyin. Motor stop etmiyorsa o rölanti gayet normal.

    Hocam kronik falan değil bence bir sorun var sizdede olmuyormuş sonradan olmuş diyorsunuz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Ustanız EGR nın ne olduğunu biliyor mu şüpheliyim.

    http://www.ebay.com/sch/Toyota-Corolla-EGR-Valves-Parts/33607/bn_1492276/i.html

    Araç model yıl ve moto detayı lütfen

    hocam hiç birşey anlamıyor buradakiler azıcık anlarım arabafan kendim halletmeyi düşünüyorum artık.



    araç corolla 1999model efi motor 16valf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.