Şimdi Ara

Düşük Hacimli Turbo benzinli Japon motoru neden yok? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
5.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düne kadar dizele gerek yok hibrit var deniyordu. Turbo zaten var daha da yaygınlaşması zamanla olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maximusix

    Mazda 1.3 rx8 var twin turbo 246hp var

    O motor RX-7'de kullanıldı.

    RX-8'in kaputunun altında atmosferik RENESIS var(dı)
  • japon araçlarında euro5-euro6 vs gibi standartlar yok. bu yuzdena vrupa araçları emisyona göre motor üretiyor. ben böyle biliyorum. japonların kafası rahat. adamlara emusyonu düşür diyen yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gmrkmustafa

    biz onları sanal olarak avrupa üreticilerine alternatif olarak görüyoruz ama onlar aslında finansal olarak avrupadan çok geride ve küçükler, yinede iyi işler başarıyorlar, yok japon şöyle böyle g.kore filan diyen arkadaşlara tvyo' dan bbc'nin dünya tarihi belgeselini tavsiye ederim, enazından türk gururu bilmem nesiyle boşuna kibirlenmekten vazgeçerler, bakın toplumlar ne işler başarmışlar..

    ne?
  • Siz giderken onlar dönüyordu canlar.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_City_(AA)#City_Turbo
  • Sorunsuz motorlar üretirler e turbonunda bozulma ihtimali oluyor. Gerek duymuyorlar bence zaten turbosuzda o güçleri elde edebiliyorlar.

    Ufak hacimli turbolu Japon aracı yok değil tabiki. --> Mitsubishi Colt CZT 1.5 150 HP TURBO
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Siz giderken onlar dönüyordu canlar.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_City_(AA)#City_Turbo

    heç..
  • Verilen cevaplardan anladığım kadarıyla Japonlar şuan da Turbo benzinli olayını umusamıyorlar.Atmosferik motor da hem daha başarılılar hem de sorunsuz Bazı hocalar Daihatsu YRV (YAVRU) 'den bahsetmiş, Bu arabayı ben ilk çarkıfelekde Mehmet Ali ERBİL sayesinde tanımıştım zaten Daihatsu YAVRU ismini de o takmıştı arabaya , Yanlız şöyle bir durum söz konusu; 1.3 cc 130 hp lik bu motor şuan ki turbo benzinliler kadar verimli değil ! 3000 devirden sonra 170 Nm tork veriyor ve yakıt sarfiyetıda öyle düşük değil şehir içi 9,4 Lt. yakıyordu. Aynı durum Colt içinde geçerli, gerçi 1.5 150 hp lik motorun torku,performansı ve yakıtı yavru'ya göre çok daha iyi fakat oda yanılmıyorsam bakım aralığı olarak çok erken gitmek zorunda servise ! Benim istediğim TURBO motor; atmosferik benzinli gibi uzun ömürlü,bakım aralıkları atmosferiklerle aynı,yakıt olarak şehir içi 6 - 6,5 lt 'yi geçmeyen,max. 1.6 lt lik 120 hp ve daha fazla güçteki bir motor olması Umarım birgün bu motoru üretirler de bizde zevkle alır bineriz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    Senin Vw 102 hp hitleri yeni yaparken honda vtec yapip turbosuz 1,6 ile 160 hp motor yapiyodu
    Sene 1997
    Turbosuz yaparlar yani isterlerse

    Kara cahiller sizi, vw de sadece hitler vardı değil mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazda nın vardı sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    Senin Vw 102 hp hitleri yeni yaparken honda vtec yapip turbosuz 1,6 ile 160 hp motor yapiyodu
    Sene 1997
    Turbosuz yaparlar yani isterlerse

    Kara cahiller sizi, vw de sadece hitler vardı değil mi.

    Aydınlatsana bizi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    Senin Vw 102 hp hitleri yeni yaparken honda vtec yapip turbosuz 1,6 ile 160 hp motor yapiyodu
    Sene 1997
    Turbosuz yaparlar yani isterlerse

    Kara cahiller sizi, vw de sadece hitler vardı değil mi.

    Golf gti 2.0 motor 150 hp
    Golf 3 kasa 1992 1997
    Civic si 1.6 130 hp 1993 1996

    Civic vti 1.6 160 hp 1997

    Golf 4 kasa gti 1.8 turbo 150 ps
    Sene 2000
    Civic type r 2.0 240 hp turbosuz
    Sene 2000

    Daha yazayimmi ergenim?

    Honda avrupada degil amerikadaki rekabete gore arac yapar
    Kicikirik avrupa pek umrunda degildir
    Amerikada ise audiden de gozde ve ondedir

    Bana cahil diyen yavru kartalim
    Senin yeni ogrendigini ben unutmusumdur
    Rahat ol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Del Boske -- 27 Şubat 2013; 23:22:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Altayer

    Son yıllar da başta Almanlar olmak üzere bir çok avrupalı otomobil üreticisi düşük hacimli Turbo benzinli motor üretti(Tsi,Thp,Tce vs vs ....) Fakat Benzinli motorlarda efsane olan Japon markalarının hiç birinde ne yazıkki turbo benzinli, düşük hacimli motor seçeneği yok ! Bunun sebebini yakıt kalitesinemi yoksa sorunsuzluğamı bağlasam diyorum fakat teknoloji de bayağı bir ilerlemiş bir ülkenin böyle basit nedenlere bel bağlayacağı bana mantıklı gelmiyor .... Sizce sebebi ne olabilir?


    Ben cavabı vereyimde konu kapansın :). Japonların 1.6 vti motorunun 160 hp güç çıkışı var ama hangi devirde ? 5500 devirden sonra ancak 7000 devirde bu gücü sağlıyor bunu sağlarken benzini içiyor ve emisyon uçup gidiyor. Sen avrupada emisyona göre vergi verdiğin için japon 1.6 vti orda sanki ferrari vergisi gibi vergi ödüyor.Avrupalıların küçük hacim turboya geçmesinin en önemli nedeni emisyon ve sürüş kalitesi. Sürüş kalitesinden kastım TORK evet torku bir çok kullanıcı bilmiyor dire bg gücüne bakıp araç alıyor fakat japon arabalarına baktığın zaman aynı hacimli avrupalılara torkları düşük ve maks. tork bandını genellikle yüksek devirlerde veriyorlar. Tsi motor özellikle çift beslemeli olanlar (160 hp, 170 hp,180 hp) alt devirlerde kompressör etkisi ile maksimum torka ulaşıyorlar yani sen aracı zorlamadan maksimum güce ulaşıyosun buda yakıt ekonomisi ve az emisyon sağlıyor.Japonlar turbo motor yapmıyormu elbette yapıyorlar ama sadece yarış arabalarında çünkü onlarda turbolu motorların sorun çıkarma yüzdesi olarak atosferik motorlardan fazla olduğunu. Adamlar zaten satıyolar eğer satışları azalırsa onlarda turboya başlarlar ama bir çok kullanıcı tork nedemek bilmediği için gidip 110 Nm torku olan benzinli japon alıyor.

    Bir düzeltme yada sorumsu birşey sorayım , TSI teknolojisi (her ne kadar kaba açılımı amerikanların düşük devirde bile rahat bayılmadan gittiğinin 100 sene önceki teknolojinin gelecebildiği son nokta gibi gelsede) tork açısından aralığı ve sürekliliğini uzun tutsa da şimdiye kadar deneyim ş.içi vb. durumlarda aslında ekonomil olmadığını söylüyorlar. TSI kullanıma bağlı olarak 11-13 litre yada daha yukarı çıkabiliyor diyenler var otomobil ve crossover açısından VW den tutun Seat a kadar.




  • Çünkü turbo beygirlerinin haram olduğunu biliyorlar

    "Gordon Murray, aracın motorunun güvenilirliğini ve sürücü ile iletişimini artırmak için atmosferik beslemeli olması gerektiğini düşünüyordu. Turboşarj ve süperşarj gibi aşırı besleme seçenekleri motor gücünü arttırmaktaydı, ancak aynı zamanda motorun karmaşıklığını arttırarak güvenilirliği düşürmekte, ek olarak gaz tepkilerindeki gecikme ve geri bildirim kaybı ile de sürücünün motor üzerindeki kontrolünü güçleştirmekteydi."

    Adamsın Gordon




  • adamlar skyactive ile uğraşıyorlar, gelecek tamamen hybrid ve elektrikli olacak bunun farkındalar ar-ge'yi bu yönde kullanıyorlar. avrupa'da 3 araç satıcam diye neden kassınlar zaten en zayıf oldukları pazar.
  • Bir de şöyle bir güzellik var ki diğer motorlar onu gördüklerinde yere eğilirler,adını anmadan önce besmele çekerler.

     Düşük Hacimli Turbo benzinli Japon motoru neden yok?


    Yemişim turboyu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 28 Şubat 2013; 23:42:33 >
  • Ürettikleri motorlar genelde atmosferik olduğu için

    Atmosferik motorlar genelde turboya göre büyük hacimlerde avantaj sağlarlar

    Bu bu yüzden düşük hacim facia olur gibime geliyor
  • Mitsubishi Colt CZT yok mu 1.5 turbo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T-Dog

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Altayer

    Son yıllar da başta Almanlar olmak üzere bir çok avrupalı otomobil üreticisi düşük hacimli Turbo benzinli motor üretti(Tsi,Thp,Tce vs vs ....) Fakat Benzinli motorlarda efsane olan Japon markalarının hiç birinde ne yazıkki turbo benzinli, düşük hacimli motor seçeneği yok ! Bunun sebebini yakıt kalitesinemi yoksa sorunsuzluğamı bağlasam diyorum fakat teknoloji de bayağı bir ilerlemiş bir ülkenin böyle basit nedenlere bel bağlayacağı bana mantıklı gelmiyor .... Sizce sebebi ne olabilir?


    Ben cavabı vereyimde konu kapansın :). Japonların 1.6 vti motorunun 160 hp güç çıkışı var ama hangi devirde ? 5500 devirden sonra ancak 7000 devirde bu gücü sağlıyor bunu sağlarken benzini içiyor ve emisyon uçup gidiyor. Sen avrupada emisyona göre vergi verdiğin için japon 1.6 vti orda sanki ferrari vergisi gibi vergi ödüyor.Avrupalıların küçük hacim turboya geçmesinin en önemli nedeni emisyon ve sürüş kalitesi. Sürüş kalitesinden kastım TORK evet torku bir çok kullanıcı bilmiyor dire bg gücüne bakıp araç alıyor fakat japon arabalarına baktığın zaman aynı hacimli avrupalılara torkları düşük ve maks. tork bandını genellikle yüksek devirlerde veriyorlar. Tsi motor özellikle çift beslemeli olanlar (160 hp, 170 hp,180 hp) alt devirlerde kompressör etkisi ile maksimum torka ulaşıyorlar yani sen aracı zorlamadan maksimum güce ulaşıyosun buda yakıt ekonomisi ve az emisyon sağlıyor.Japonlar turbo motor yapmıyormu elbette yapıyorlar ama sadece yarış arabalarında çünkü onlarda turbolu motorların sorun çıkarma yüzdesi olarak atosferik motorlardan fazla olduğunu. Adamlar zaten satıyolar eğer satışları azalırsa onlarda turboya başlarlar ama bir çok kullanıcı tork nedemek bilmediği için gidip 110 Nm torku olan benzinli japon alıyor.

    Bir düzeltme yada sorumsu birşey sorayım , TSI teknolojisi (her ne kadar kaba açılımı amerikanların düşük devirde bile rahat bayılmadan gittiğinin 100 sene önceki teknolojinin gelecebildiği son nokta gibi gelsede) tork açısından aralığı ve sürekliliğini uzun tutsa da şimdiye kadar deneyim ş.içi vb. durumlarda aslında ekonomil olmadığını söylüyorlar. TSI kullanıma bağlı olarak 11-13 litre yada daha yukarı çıkabiliyor diyenler var otomobil ve crossover açısından VW den tutun Seat a kadar.

    Şimdi olaya şöyle bakmak gerek dostum eskiden araçlar 1.4 sıralı motorla en fazla (rotary motor veya boxer motor için söylemiyorum) 70-90 hp alabiliyordu ve tork olarakta 90-100 arası. Ee şimdi ne oldu 1.4 ten 160 hp aldın torkunda 240 Nm oldu. Sen eskiden 70-90 hp için 10-11 litre yakıyodun şimdi 160 hp ve 240 nm zevkli ve atikliği ile 10-11 litre yakıyosun (performanslı kullanım). Birde tsi motorlar 10-11 sakin kullanımda litre yakmıyo perfm. lıda yakıyo okadar. sana örnek tiguan tsi 160 hp 4*4 1690 kg araç 11 litre yakıyo perfm. kullanımla. 1.8 tsi (tek turbolu) 160 hp passat cc 2010 model 10 litre yakıyo perf kullanımda. Golf tsi 160 hp 7 litre yakıyor vs. Bunda kullanım önemlidir dostum çünkü tsi istersem 15 litre de yaktırırım. Aynı vti hondaların 5500 devirden sonra benzini içmesi gibi. Tsi da düşük tüketim istiyorsan tork bandının en yüksek vermde çalıştığı 3500-4000 devir arası kullanacaksın ve geçmeyeceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orgozgur -- 1 Mart 2013; 11:22:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altayer

    Verilen cevaplardan anladığım kadarıyla Japonlar şuan da Turbo benzinli olayını umusamıyorlar.Atmosferik motor da hem daha başarılılar hem de sorunsuz Bazı hocalar Daihatsu YRV (YAVRU) 'den bahsetmiş, Bu arabayı ben ilk çarkıfelekde Mehmet Ali ERBİL sayesinde tanımıştım zaten Daihatsu YAVRU ismini de o takmıştı arabaya , Yanlız şöyle bir durum söz konusu; 1.3 cc 130 hp lik bu motor şuan ki turbo benzinliler kadar verimli değil ! 3000 devirden sonra 170 Nm tork veriyor ve yakıt sarfiyetıda öyle düşük değil şehir içi 9,4 Lt. yakıyordu. Aynı durum Colt içinde geçerli, gerçi 1.5 150 hp lik motorun torku,performansı ve yakıtı yavru'ya göre çok daha iyi fakat oda yanılmıyorsam bakım aralığı olarak çok erken gitmek zorunda servise ! Benim istediğim TURBO motor; atmosferik benzinli gibi uzun ömürlü,bakım aralıkları atmosferiklerle aynı,yakıt olarak şehir içi 6 - 6,5 lt 'yi geçmeyen,max. 1.6 lt lik 120 hp ve daha fazla güçteki bir motor olması Umarım birgün bu motoru üretirler de bizde zevkle alır bineriz...

    Hocam sizin dediğiniz 6-6,5 litre yakan araçlara tsi 160 hp kullandıktan sonra araba demezsiniz.Tsi yanında bisiklet kalır onlar, zaten benzinlinin sorunu olan tork atmosferik motor ve düşük hacimde iyice yere vuruyor. 90-100 Nm tork nedir ya mobilet bile o araçlardan daha iyi hızlanır vallahi.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.