Şimdi Ara

Dualogic yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
12.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dualogic vites punto evo aldım ama ilk kalkısta bazen genelliklede uzun kullanımdan sonraları yapıyor araçta titreme oluyor araç 40 binde sanmıyorum baskının bitebileceğini ustada baskıdandır dedi ama idare eder yarı ömründe dediydi sizin fikriniz nedir ayrıca bunlara robotize şanzıman diyolar 40 binde robot yağı şanzıman yağı değişirmi azaltırmı bunların özelliklede robotun yağ değişimi dısında bakımı varmıdır bide ilk otomatik vites arabam geri vitesde araba çalısmıyor çalısıp stop ediyor bazen durup geriye atarlen start stop çalısıyor geriye atınca o arada startlayınca bakıyorum geride çalısmıyor araba gazı yemiyor bu neden olabilir son sorumda 1.4 fire motor fiatın performans vasat bu konuda ne yapabilirim würtün enjektör temizleyicisnden koydum benden önceki sürücü bayandı kurum dolmussa temizlesin diye baska he yapabilirim bu konuda motor 40 binde olmasına ragmen yüzde 81 cıkmıstı eksper dediydi direk kullanıcısı bayan belli motor açılmamıs dedi bunu nasıl açabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • bayan kullanınca niye 81 çıksın bu ne mantık bakım yapmamıştır yağ koymamıştır veya hararet yaptırmıştır bunlar bayan erkek herkes yapabilir.



    bayanların en büyük hatası debriyajı çabuk bitirmek.sakin araba kullanmakla motor 81 çıkmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir servise götürün. Dulogic'de debriyaj kullanımının logları tutuluyor. Servise götürürseniz % kaç ömrü kalmış söylerler.

    Bizim Dulaogic de 40 binde, saat gibi çalışıyor. Mekatronik pompanın yağı eksilmiş olabilir. Geri viteste çalışmaması, stop etmesi normal değil.

    Bence servise götürün Dualogic için. Sanayide falan vaktinize yazık.

    Motorun yağını değiştirin. Fiat servisleri bu konuda dikkat etmiyorlar, kim bilir nasıl yağ var içinde. Kullanma kılavuzundan bakıp tam istenen kodlu yağı koyun. Benzinli FIRE için Selenia, Mobil 1 veya Shell tavsiye edebilirim. Bizim 1.2 FIRE motora S2 yerine N2 kodlu yağ koymuştu servis, motor traktör motoru gibi olmuştu. Küçük hacimli motorlar yağa hassas biraz.

    Fiat, motor yağı standartları:
    http://www.oilspecifications.org/fiat.php




  • Servis en iyisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Eskpertiz bu şekilde bilgi vermişti motor iyi ama açılmamıs yani sıkıntı değil suanda 81 olması demişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Yağı değiştirdim zaten 60 bin bakımı yaptım arabaya trigerinden tut yağına filtrelerine kadar yağ için katran gibi olmustu dedi zaten castrol 5.30 magnetic tam sentetik yağdan koydum temizleme amaçlı olarak bi 8 bin km sonra bidaha değişmemi tavsiye ettiydi usta bakalım bu şekilde peki motor yüzdesini artırmak mümkün mü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balata net. Yolda bırakır dikkat edin..
  • en iyisi servise göstermeniz. bende 135 binde dualogic bravo var. servisten başka hiç bir yerde bakımı yapılmadı 100 binde baskı balata değişti. araba halen ilk alındığı zamanki kondisyonunda gidiyor. servis 60 binde bir robot ve şanzıman yağını değiştiriyor. benzinli arabada enjektör katkısı bir işe yaramaz. kadın kullandığı için araba sağırlaşmıştır. dualogic kişinin kullanım tarzına göre kendini ayarlıyor. siz e konumunda kullanmayın. geceleri yollar boşaldığında çıkarıp gazlayın zamanla istediğiniz kıvama gelecektir. fiat motorları öyle çok vasat değildir. bir de vitese iyi davranın. kalkışlarda aniden yüklenmeyin. vites kolunu sert hareketlerle yönetmeyin. bazıları park ederken bakıyorum araba hareketini bitirmeden ileri-geri yapıyor. robot o şekilde bozulur. park ederken misal araba öne doğru hamle yaparken birden geri takıp yanaşmaya çalışıyorlar. kadın kesin böyle kullanmıştır o şanzımanı.
  • Wraith Todd kullanıcısına yanıt
    O konuda özen gösteriyorum hatta stop edecekken bile yük şanzımana binmesin diye n ye alıp el frenini çekip öyle vitese alıp stop ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MS-ATİCİ M kullanıcısına yanıt
    o şekilde yapmanıza gerek yok. n de stop ettiğinizde kontak kapalıyken vitese alsanız da araba boşta kalır. son hareketi hafızaya alıyor :) viteste stop edebilirsiniz. zaten biliyorsunuz dualogic gaza basmadan hareket etmez. cvt gibi şanzımana yük binmez. dualogicte robota biraz zaman vermek önemli. aniden d ye n ye ve r ye alıp yüklenmemek lazım. bazıları manuel araba park eder gibi davranıyorlar ondan sistem bozuluyor. her konumda bir kaç saniye bekleyip öyle hareket etmek lazım.
  • Karbon 12 gerekli cevabı vermis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok bosa alıp el frenini çekip öyle vitese alıp sonra stop ediyorum zaten bide r de yine denedim çalıstırmayınmarş aldı ama n de aldı otomatik n ye aldı kendini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski puntocu olarak (şanzıman da değiştirmiş) direk yetkili servise götürün başka maceraya gerek yok. Bu arada Bravonun dualogic i İle puntonunki bir değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dualogic 117.000 kmde punto 1.3 multijet ara ara kullandığım bir araç, aracın şanzımanı ne yazık ki tepkimelere geç tepki veriyor robotik şanzıman diye de geçer sanayi tabiri ile, kronik problemleri pek mevcut değil diye biliyorum. Araçta korkmanız gereken city modu sürekli açık kullanmanız, ikincisi de direksiyon sarmal bobinleri zamanla gidebiliyor. Aracınız hayırlı olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar yukarıda arkadaşlar kullanırken dikkat edilecek hususları zaten belirtmişler ama bende 60.000 km'dir bu şanzımanın kullanıcısı olarak dikkat ettiğim hususları belirteyim.

    İlk olarak kalkıştaki titreme genellikle baskı ömrüyle alakalı oluyor. Dualogic te 2.000 km'de baskı balata değiştiren bile vardır. Servise giderseniz eğer makineye bağlayıp size baskı ömrü ve şanzıman hatalarıyla ilgili bilgi sağlıyorlar. Ayrıca kalkışlarda gaza aşırı yüklenmede titremelere sebep olabiliyor.

    1. Mutlaka aracı çalıştırırken kendiniz manuel olarak N konumuna alıp öyle çalıştırın daha sonra uygun vites konumuna getirin.
    2. Aracı kapatırken de yine sizinde yaptığınız gibi N konumuna alıp el freni çekip sonra vitese alıp aracı kapatın.
    3. Işıklarda (bilhassa 1 dk civarı ışıklarda) ve uzun süreli beklemelerde aracı manuel vites gibi boşa alıp bekleyin. Özellikle yokuşta bekleme yapıyorsanız mutlaka uygulayın.
    4. Araç tam durmadan vites pozisyonu değiştirmeyin.
    5. Bence şehir içinde ekonomi modunu kullanmayın. Çok erken vites değiştirerek bazen uygun vites aralıklarında olmanızı engelliyor.
    6. Eğer ben otomatik şanzıman aldım mantığı ile düşünmezseniz, Yokuşlarda ve ilk kalkışlarda (özellikle trafik ışıklarında daima manuel modda kullanın) Yani kalkışı manuel de yapın 1'den 2'ye atın sonra otomatik konuma çekin. Böylece daha seri ve hızlı kalkış yapmış olursunuz. Daima sollamalarda da manuel modda kalın. Özellikle yokuşlara otomatik modda girerseniz, aniden 1'den 2'ye atar ve yığılıp kalmanıza sebep olabilir. Bu hem baskı ya hemde araca zarar demektir.
    7. Benim aracımda vites aniden boş konuma düşme sorunu vardı.Trafikte ilerlerken aniden kendini boşa alıyordu. Servis şanzıman robotunu değiştirdi. Benzer sorun olursa aklınızda olsun.
    8.Belki çok ince bir nokta ama aracı yokuşta parkettiğiniz de önce yükü el frenine verip sonra vitese aldınız diyelim araçta olan hareketten dolayı (mesela arkaya 3-4 kişi oturdu yada bagajı ağır yükle yüklediniz) araçta yaylanma ve aşağı yöne gitme isteği olur. Bu durum şanzımana yük bindirir. Siz araca bindiniz ve aracı çalıştırırken vitesi boş konuma çekerken ve ardından vitese atarken daha sesli hareket olduğunu duyabilirsiniz. Bu sebeple dikkat edebildiğiniz kadar ile önce aracı çalıştırıp boşa alıp yük atarsanız daha iyi olur.
    9.Aracın lastiklerini değiştirirken (komple veya tek lastik farketmez) aracı vites boş konumda iken durdurun. Özellikle aracı komple kaldırıp dört lastiği değiştirdikten sonra indirirken lastikler hareket etme eğilimi gösteriyor, buda yine siz aracı çalıştırdığınızda ilk vites geçişinde garip bir sese sebep oluyor.
    10. Başınıza geldimi bilmiyorum ama , özellikle yaz aylarında yokuşta ard arda 5-6 sefer dur kalk yaparsanız muhtemelen aşırı ısınma uyarısı ile karşılaşırsınız. Bu koruma amaçlı bir uyarıdır. Ve sadece birinci viteste gelir. Birden ikiye geçtiğinizde gidecektir. Tavsiye edilen durup baskının soğumasını beklemektir ama bence şu yöntem daha etkili olmaktadır. Eğer yolun açılacağını görebiliyorsanız, yada aşağı yönlü eğim varsa önünüzde beklemek yerine hemen hızlanıp 1'den 2'ye atıp devam edebilirsiniz zaten hareketle daha hızlı soğuyacaktır. Çünkü hava ile soğuyor. Yokuş konumlu bir yerdeyseniz, ama trafik yoğunsa dur kalk varsa boş konuma alın ve öyle inin yokuşu, bunlar sizi bu sorundan kurtaracaktır.

    Kullanım kaynaklı olarak dikkat ettiğim ve önerebileceğim hususlar bunlardır.

    Saygılar.




  • Manuel kullanmak çok daha basit galiba sözde otomatik, ayrıca bizmi aracı kullancaz araçmı bizi kullanacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Manuel kullanmak çok daha basit galiba sözde otomatik, ayrıca bizmi aracı kullancaz araçmı bizi kullanacak?

    Aslında bir nevi haklısınız, bu tip durumlar ve sorunlar MTA şanzıman dediğimiz robotik şanzımanların genel sorunu ve kronik belirtileri. Birde satarken satış yetkilileri şanzıman hakkında tam donanımlı olmadıklarından son kullanıcıya otomatik diye satıyorlar, kullanıcıda doğal olarak hep alışılan, bilindik veya çevresinden duyduğu otomatik şanzıman mantığıyla kullanmak istediğinde sorun yaşıyor. MTA şanzıman belki en basit manuel şanzımana en yakın şanzıman olarak bilinir (sorunsuzluk açısından) fakat aynı zamanda da bir o kadar ilkel ve konforsuzdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi old_hand -- 27 Haziran 2017; 12:55:13 >
  • old_hand kullanıcısına yanıt
    Aracınız ney üstad benimki 1.4 fire punto ama performans aşırı bi kötü geldi bana 8 v olmasınında etkisi vardır da birde bendek önceki sürücü bayandı hantallasmıs araba buna bişey yapılabilirmi kurumlar temizlensin diye katkı koydum benzine devir yüksek kullanmaya özen gösteriyorum ama bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MS-ATİCİ M kullanıcısına yanıt
    Bende ki arac 1.3 Mjet Fiorino 75HP hocam.



    Hantallasma konusunda eger olay vites gecisi ise bir sure manuel olarak kullanin hocam birde ekonomi modu varsa devre disi birakin. Vitesleri ust araliklarda degistirsin. Sonucta benzinli motor bir arac ust devirleri zorlayin bu sebepten hantal geliyor olabilir



    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: old_hand


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Manuel kullanmak çok daha basit galiba sözde otomatik, ayrıca bizmi aracı kullancaz araçmı bizi kullanacak?

    Aslında bir nevi haklısınız, bu tip durumlar ve sorunlar MTA şanzıman dediğimiz robotik şanzımanların genel sorunu ve kronik belirtileri. Birde satarken satış yetkilileri şanzıman hakkında tam donanımlı olmadıklarından son kullanıcıya otomatik diye satıyorlar, kullanıcıda doğal olarak hep alışılan, bilindik veya çevresinden duyduğu otomatik şanzıman mantığıyla kullanmak istediğinde sorun yaşıyor. MTA şanzıman belki en basit manuel şanzımana en yakın şanzıman olarak bilinir (sorunsuzluk açısından) fakat aynı zamanda da bir o kadar ilkel ve konforsuzdur.

    Aynen millet olarak manuel ve tam otomatik şanzımanın sorımsuzluğuna alışmışız, birde sizin uzun ve detaylı açıklamanızdan sonra gözünü kararıp robotize otomatik düşünen.kişi dahi vazgeçer veya kendi adıma konuşayım trafiğikde debriyaj kullanırım yinede o aracı almam. Artı alım ve satım sırasındaki tedirginliğe dahi girmeden gözüm korktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 27 Haziran 2017; 17:32:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.