< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Bence tasarruf sağlamaz, ufak bi miktar fazla bile yakılabilir. Araç cutoff yaparak enjeksiyon yakıt püskürtmeden gidecekken, boşa atıp rölantide gidiyormuş gibi yapıyor. Yani o mesafe boyunca cutoff yapmak yerine, rölanti devrinde çalıştırarak motora yakıt gönderiyor. Tasarruf veya fazla yakmasından ziyade, ki bu rakamlar bence ihmal edilebilir, günün sonunda saçma sapan bi rakam çıkar, ne tasarruf edilir, ne fazla yakılır belki de, amaç zaten burada "sürüş konforu". Bu hareket ile klasik nesil yani tork konvertörlü otomatik şanzımanlı araçların vites büyütüp yüksek vites, düşük devirde salınarak gitmesi olayını simüle etmek amaçlanmıştır. Yakıt tasarrufu falan değil yani, o işin pazarlaması. |
DSG Serbest Sürüş (Yelken) Modu
DSG serbest sürüş modu, Volkswagen araçlarında bulunan yakıt tasarrufu sağlayan bir özelliktir. Bu mod, aracın belirli koşullar altında motor gücünü keserek yakıt tüketimini azaltır.
Yelken Modu Nedir?
Yelken modu, aracın belirli bir hıza ulaştıktan sonra motor gücünü keser ve araç sadece kendi hareket momentumu ile ilerler. Bu, yokuş aşağı inerken veya düz yollarda sabit hızla seyrederken yakıt tasarrufu sağlar.
Serbest Sürüş Modu Nasıl Açılır?
DSG serbest sürüş modu, aracın DSG şanzımanındaki "D" sürüş modunda otomatik olarak etkinleşir. Aracın hızı 60 km/saate ulaştıktan ve gaz pedalı bırakıldıktan sonra motor gücü kesilir ve yelken modu devreye girer.
Serbest Sürüş Modu Kapatma
Yelken modu, gaz pedalına basıldığında veya fren yapıldığında otomatik olarak kapanır. Ayrıca, direksiyon simidindeki "ECO" düğmesine basılarak da yelken modu kapatılabilir.
DSG Yelken Modu Faydaları
Volkswagen Serbest Sürüş Nedir?
Volkswagen serbest sürüş, DSG şanzımanlı Volkswagen araçlarında bulunan yelken modunun başka bir adıdır. Bu özellik, yakıt tasarrufu, çevresel sürdürülebilirlik ve sürüş konforu sağlamak için tasarlanmıştır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Serbest Sürüş Modu https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=18260Serbest Sürüş Modu Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur. Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz. Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir. Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır. |
_____________________________
en sevdiğim sayı 6
|
Bence tasarruf sağlamaz, ufak bi miktar fazla bile yakılabilir. Araç cutoff yaparak enjeksiyon yakıt püskürtmeden gidecekken, boşa atıp rölantide gidiyormuş gibi yapıyor. Yani o mesafe boyunca cutoff yapmak yerine, rölanti devrinde çalıştırarak motora yakıt gönderiyor. Tasarruf veya fazla yakmasından ziyade, ki bu rakamlar bence ihmal edilebilir, günün sonunda saçma sapan bi rakam çıkar, ne tasarruf edilir, ne fazla yakılır belki de, amaç zaten burada "sürüş konforu". Bu hareket ile klasik nesil yani tork konvertörlü otomatik şanzımanlı araçların vites büyütüp yüksek vites, düşük devirde salınarak gitmesi olayını simüle etmek amaçlanmıştır. Yakıt tasarrufu falan değil yani, o işin pazarlaması. |
_____________________________
|
bu vıtesın kotu bi yanı var, evım yokusta sabahları işe giderken yokus asagı bos yoldan ınıyorum dımdık rampadan gaza basmadan ınıyım dıyorum vites bi türlü kendini boşa almıyor o dim dik yokusta 10 15 km ile iniyor kendini birinci vitese alıp galiba kendini ısıtmak için yapıyor motor ama bu sefer bombos yolda arkada gelenler ıcın trafık oluyor mecburen yokus bıtene kadar ben bosa atıyorum soguk motorda yokus asagı gaza basıp zorlamakta ıstemıyorum |
_____________________________
![]() |
Uzun yokusta motor freni yapmadigi icin araba hizlaniyor ve rampa bittiginde daha az gaza basarak tasarruf sagliyorsun zaten araba rolentide cok yakmiyor ama yine de hangisi daha karli olur test etmek lazim saglam bir sekilde < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
bildiğin boşa atma gibi birşeymiş bu |
_____________________________
|
yokuştan inişin tamamlandı ve önünde gitmen gereken 5km düz bir yol daha var, hızın 90km/h diyelim. eğer yelken modunda olursa motor freni olmayacağı için o düz yolun neredeyse tamamını gaza basma ihtiyacı duymadan gideceksin. ancak araç viteste olursa yolun yarısında motor freni yüzünden aracın hızı oldukça düşecek ve gaza basmak zorunda kalacaksın. yokuşta harcamadığın yakıtı fazlası ile harcamana sebep olacak bu. tabi yol şartlarına göre değişir bu olay, sistem basitçe bunun üzerine kurulu. |
_____________________________
|
İşte gaza basmak zorunda olmakla, rölanti devrinde gitmek aynı kapıya çıkabilir, hatta gaza devamlı olarak basılmayacağından, devamlı rölantide gitmekten daha az bile yakılabilir iddiasındayım. Rölantide devamlı benzin gönderilecek çünkü, diğer türlü gaza basmayı bırakınca enjeksiyon komple kesiyor yakıtı... Bence olay sürüş konforu sağlaması. İşin tüketim kısmı "ihmal edilebilir" seviyelerde. |
_____________________________
|
dakika 4 den sonra güzel bir şekilde açıklamışlar, izlersiniz ![]() Bu videomuzda en çok tartışılan konulardan biri olan araba boşta fazla yakar mı konusunu ele aldık. Yokuş aşağı aracı boşa almanın yakıt tüketimi üzerindeki etkleri teker teker değerlendirdik.
Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz!
*SOSYAL MEDYA HESAPLARI*
Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar
Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr
Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu
Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9
Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu https://www.youtube.com/watch?v=-mtL-MQnESM&t=194s |
_____________________________
|
Kendi aracımdan örnek verirsem 1.0 tsi motorda rölanti yakıt tüketimi 0.6-0.7 litre/saattir. Diğer araçlardada üç aşağı beş yukarı aynıdır diye düşünüyorum. Yani oldukça küçük bir rakam.Motor kavramaya girdiğinde evet yakıt kesiliyor ama aracın hızınıda törpülüyor ciddi manada. iki özelliğinde kullanım farklı. Yelken modu tecrübe ettiğim kadarı ile öngörülü ve bu özelliği nasıl kullanıcağını bilen bir kişi yakıt tüketimini hissedilir seviyede aşağı çekebilir rotaya bağlı olarak. Yelken modundan ne kadar kar edebilirim gibi düşünebilirsiniz ama her gün küçük küçük uç uca ekleyince depo başına hatrı sayılır bir km çıkıyor ortaya. |
_____________________________
|
15 20 yıl önce modifiyem forumlarında tartışırdık bu konuyu, rölantide araç saatte 0,8 1 litre filan yakıyor,(birşey değil) yani yokuşu çıkmak için verilen gaz ile araç çok daha fazla yakar, ancak fren yapıldığında viteste inmek avantajlı olur. |
_____________________________
|
Normalde aracınızı viteste yokuş aşağı bırakırsanız yakıt akışı kesilir. Araç yakıt tüketmez. Tekerleklerin dönüşü ile aktarılan hareket, pistonların harekete devam etmesini sağlar. Fakat özellikle düşük eğimlerde , motor şanzıman içi sürtünmeleri sebebiyle oluşan enerji kaybı kısa bir süre sonra aracı yavaşlatır ve siz mecburen gaza basarsınız. İşte bu durumda araba yakıt tüketmeye başlar. Çok dik eğimlerde bu olmaz ama düşük eğimlerde bu olur. Yelken modunda ise araba motor şanzımanı ayırır. Böylece sürtünmelerin yavaşlatma etkisi azalır . Araba sizin gaza basmanıza gerek kalmadan daha uzun süre gider. Bu esnada rölanti yakıtı tüketir ama daha uzun süre gaza basmadan gidersiniz ve toplamda daha az yakıt tüketmiş olursunuz. Yelken modunun işe yaraması için eğimin düşük (%6 civarları) ve yolun uzun olması gerekir ki toplamda daha az yakıt tüketsin. |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Yelken modu menüden iptal edilmiyor bildiğim kadarıyla. Siz nasıl yaptınız? |
_____________________________
|
eat8 li araçlarda yelken modunun iptali mevcutmu bilenımız var mı? boşta ılerleme sonunda tekrar kavraması cok sarsıntılı oluyor , rev match berbat. Emin olun yararından cok zararı mevcut. |
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Aracım 2016 Jetta 1.4 tsi BMT dsg. 2015-2016 model öncesinde menüde serbest sürüş seçeneği yok bildiğim kadarıyla < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|