Bildirim
DSG ŞANZIMAN,EASTORNİK ŞANZIMAN,STRONİK,CVT,POWERSHİFT ŞANZIMAN KIYASLAMALARI


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
DSG EDC ve Powershift çift kavramalı şanzımanlar. Çift kavramalı şanzımanlarda birbirine paralel 2 tane yarım vites kutusu bulunuyor. Bir debriyaja tek vitesler diğerine çift vitesler bağlı. 3. vitesde giderken diğer şanzımanda 4. vites hazır bir şekilde bekliyor ve vites değişimde her hangi bir sarsıntı ve devir kaybı olmuyor. Çift kavramalı vites kutuları konforlu vites geçişleri sunuyor vites geçişleri hissedilmiyor ve manuele göre daha hızlı vites geçişleri sunuyor.
Bu vites kutularının neredeyse tamamını haluk 23 test etmişti onun konusuna bakmanızı öneririm. -
Powershift, stronic, ve multitronic'li araç test etmedim henüz.
Audi A8 tdi araç test ettim ama üzerindeki şanzımanın ne olduğunu merak etmedim.
Belki stronic veya multitronic'tir.
Daha doğrusu araçta şanzımana sıra gelinceye kadar merak edilecek birsürü nokta olduğu için ona sıra gelmedi.
Link bu:
http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm
Selamlar. -
dsg şanzıman ve stronik şanzıman çok iyi. ben dsg kullanıcıyım. -
stronic ile multitronic arasında ne fark var ? -
quote:
Orijinalden alıntı: EfsaneFocus
stronic ile multitronic arasında ne fark var ?
s tronik şanzıman audi tarafından daha sonra çıkarıldı. multitronik daha önceden beri vardır.
s tronik şanzıman daha çok dsg şanzımana benziyor.
multitronic'deki güç aktarımı 300 Nm'ye kadar torkları aktarabilen çok plakalı bir zincirle sağlanıyor.
Audi, kısaca CVT adı verilen sürekli değişken oranlı transmisyon sistemini A6 2.8 modeli ile birlikte sunmaya başlıyor. Bu şanzıman sistemi bu kadar yüksek güçlü ve yüksek torklu bir motorda ilk kez kullanılıyor. Ayrıca Audi'nin Multitronic adını verdiği sistem hem normal otomatik şanzımanların hem de sürekli değişken oranlı şanzımanların (CVT) aksine performans ve yakıt tüketimi bakımından düz vitesli şanzımanlardan daha kötü değil; daha iyi. Audi, Multitronic ile mevcut otomatik vites sistemlerine göre atılan adımı, ön odacıklı (prechamber) dizel motordan TDI (direk enjeksiyonlu turbo dizel) motoruna geçişe benzetiyor.
Başlangıçta, Audi multitronic sadece önden çekişli Audi A6 2.8 ile sunulacak (sedan ya da station). Gelecekte diğer motorlar ve diğer modellerde de sunulacak.
Geleneksel otomatik transmisyonlar dört ya da beş vites oranına sahipken, multitronic teorik olarak sınırsız sayıda orana sahip. Bunun yanında, otomatik vitesli otomobillerde hiç görülmeyen avantajları var. Düz vitesli transmisyondan daha spor sürüş özellikleri sunuyor. Vites değişiklikleri sırasında sarsıntı olmadığı için otomatik transmisyondan daha yumuşak. Yakıt tüketimi düz vitese sahip modelden bile daha düşük. Geçmişteki sürekli değişken oranlı transmisyonlardan farklı olarak, multitronic alışılmış hoş sürüş duygusunu sağlıyor; aynı devirde kalmıyor, bunun yerine sürücünün duyulabilir bir motor devri artışıyla hızlandığının farkında olmasını sağlıyor.
Sürekli değişken oranlı işleve ek olarak, multitronic 6 sabit oranlı elle kullanım da sunuyor. Sürücü bütünüyle otomatik sürüşün kolaylığıyla daha çok katılım gerektiren, spor düz vitesli sürüş arasında istediği zaman seçim yapabiliyor.
Sorunuz bağlamında size sadece S tronic ve geartronic hakkında bilgi vereceğim. Diğer şanzımanları 'ne nedir' bölümünde inceleyebilirsiniz. S tronic'in teknik olarak temeli çift kavramadır. Kavramalardan biri tek sayılı viteslere ve geri vitese hizmet ederken diğer kavrama çift sayılı vitesleri hareketlendirir. Bu, çekiş kuvveti kesintisi olmaksızın son derece kısa bir sürede vites değiştirmeyi mümkün kılar. Birinci kavrama bir viteste kuvveti iletirken ikinci kavrama bir sonraki vites için hazır şekilde açılmıştır. Vites değiştirme sırasında birinci kavrama, ikinci kavramanın kapandığı anda açılır. Örneğin araç 2'nci viteste hızlanırken kumanda mantığı 3'üncü vites ön seçimini yapar. Vites değiştirme noktasında çift lamelli kavrama çok hızlı tepki verir ve şanzıman kesintisiz şekilde vites değiştirir. S tronic çift kavramalı şanzıman ile vites değişiklikleri neredeyse hiç hissedilmeksizin ve çekiş kuvveti kaybı olmaksızın yapılır. S tronic özellikle sportif bir sürüş tarzı için idealdir. Sürücü, S tronic'i manuel veya otomatik olarak kullanabilir.
Hem otomatik hem de manuel kullanıma olanak tanıyan Geartronic şanzıman ise Volvolarda kullanılır. Porsche'nin Tiptronic şanzımanına
benzer. Mikro işlemci kontrollü olan şanzımanın, 5 ve 6 kademeli versiyonları bulunur. Sürücünün kullanım tarzına göre belleğindeki uygun programı seçip vites değiştirme devirlerini kendi belirler. Örneğin Geartronic şanzımanlı 2008 model VoIvo S80 3.0'ın bilgi ekranında P, R, N, D, S, 1, 2, 3, 4, 5 veya 6 vites konumları gösterir
Daha düşük yakıt tüketimi, daha çabuk hızlanma.
Multitronic transmisyona sahip otomobil, beş vitesli düz vitese ve 5 vitesli tiptronic vitese sahip otomobile göre daha iyi hızlanma ve yakıt tüketimi değerlerine sahip, sadece son hızı biraz daha düşük.
Kolay vites değiştirme.
Multitronic vites değişikliklerini normal otomatik şanzımanlardan daha da iyi yapıyor. Vites oranları adım adım değil, sürekli bir şekilde değişiyor. Bu nedenle, değişiklikler olurken hiçbir sarsıntı olmuyor. Bu da ek konfor sağlıyor.
Sportif sürüş hissi.
Daha önce sunulan sürekli değişken oranlı transmisyonlar motorun sürekli olarak aynı devirde çalışmasını sağlıyordu. Aracın davranışı çok hantal geliyordu ve buna çok alışmak gerekiyordu. Multitronic'te ise, motor devri hızlanma sırasında uyumlu bir şekilde yükseliyor. Multitronic sürücünün alışık olduğu olumlu hissi hızlanma sırasındaki duyulabilir bir motor devri artışı olarak sunuyor. En verimli çalışma devrine yakın devirler kullanılarak da yakıt tüketiminin gereksiz bir şekilde olumsuz olarak etkilenmemesi sağlanıyor.
Audi multitronic'in diğer bir avantajı da programlanmış altı orana sahip elle değiştirme seçeneği. Sürücü otomatik vitesin kolaylığıyla sportif elle değiştirme arasında istediği zaman seçim yapabiliyor. Ayrıca, tiptronic direksiyon simidiyle yarış sürücüleri gibi elini direksiyondan ayırmadan vites değiştirmek mümkün.
-
quote:
Orijinalden alıntı: aykutpafuli
quote:
Orijinalden alıntı: EfsaneFocus
stronic ile multitronic arasında ne fark var ?
s tronik şanzıman audi tarafından daha sonra çıkarıldı. multitronik daha önceden beri vardır.
s tronik şanzıman daha çok dsg şanzımana benziyor.
multitronic'deki güç aktarımı 300 Nm'ye kadar torkları aktarabilen çok plakalı bir zincirle sağlanıyor.
Audi, kısaca CVT adı verilen sürekli değişken oranlı transmisyon sistemini A6 2.8 modeli ile birlikte sunmaya başlıyor. Bu şanzıman sistemi bu kadar yüksek güçlü ve yüksek torklu bir motorda ilk kez kullanılıyor. Ayrıca Audi'nin Multitronic adını verdiği sistem hem normal otomatik şanzımanların hem de sürekli değişken oranlı şanzımanların (CVT) aksine performans ve yakıt tüketimi bakımından düz vitesli şanzımanlardan daha kötü değil; daha iyi. Audi, Multitronic ile mevcut otomatik vites sistemlerine göre atılan adımı, ön odacıklı (prechamber) dizel motordan TDI (direk enjeksiyonlu turbo dizel) motoruna geçişe benzetiyor.
Başlangıçta, Audi multitronic sadece önden çekişli Audi A6 2.8 ile sunulacak (sedan ya da station). Gelecekte diğer motorlar ve diğer modellerde de sunulacak.
Geleneksel otomatik transmisyonlar dört ya da beş vites oranına sahipken, multitronic teorik olarak sınırsız sayıda orana sahip. Bunun yanında, otomatik vitesli otomobillerde hiç görülmeyen avantajları var. Düz vitesli transmisyondan daha spor sürüş özellikleri sunuyor. Vites değişiklikleri sırasında sarsıntı olmadığı için otomatik transmisyondan daha yumuşak. Yakıt tüketimi düz vitese sahip modelden bile daha düşük. Geçmişteki sürekli değişken oranlı transmisyonlardan farklı olarak, multitronic alışılmış hoş sürüş duygusunu sağlıyor; aynı devirde kalmıyor, bunun yerine sürücünün duyulabilir bir motor devri artışıyla hızlandığının farkında olmasını sağlıyor.
Sürekli değişken oranlı işleve ek olarak, multitronic 6 sabit oranlı elle kullanım da sunuyor. Sürücü bütünüyle otomatik sürüşün kolaylığıyla daha çok katılım gerektiren, spor düz vitesli sürüş arasında istediği zaman seçim yapabiliyor.
Sorunuz bağlamında size sadece S tronic ve geartronic hakkında bilgi vereceğim. Diğer şanzımanları 'ne nedir' bölümünde inceleyebilirsiniz. S tronic'in teknik olarak temeli çift kavramadır. Kavramalardan biri tek sayılı viteslere ve geri vitese hizmet ederken diğer kavrama çift sayılı vitesleri hareketlendirir. Bu, çekiş kuvveti kesintisi olmaksızın son derece kısa bir sürede vites değiştirmeyi mümkün kılar. Birinci kavrama bir viteste kuvveti iletirken ikinci kavrama bir sonraki vites için hazır şekilde açılmıştır. Vites değiştirme sırasında birinci kavrama, ikinci kavramanın kapandığı anda açılır. Örneğin araç 2'nci viteste hızlanırken kumanda mantığı 3'üncü vites ön seçimini yapar. Vites değiştirme noktasında çift lamelli kavrama çok hızlı tepki verir ve şanzıman kesintisiz şekilde vites değiştirir. S tronic çift kavramalı şanzıman ile vites değişiklikleri neredeyse hiç hissedilmeksizin ve çekiş kuvveti kaybı olmaksızın yapılır. S tronic özellikle sportif bir sürüş tarzı için idealdir. Sürücü, S tronic'i manuel veya otomatik olarak kullanabilir.
Hem otomatik hem de manuel kullanıma olanak tanıyan Geartronic şanzıman ise Volvolarda kullanılır. Porsche'nin Tiptronic şanzımanına
benzer. Mikro işlemci kontrollü olan şanzımanın, 5 ve 6 kademeli versiyonları bulunur. Sürücünün kullanım tarzına göre belleğindeki uygun programı seçip vites değiştirme devirlerini kendi belirler. Örneğin Geartronic şanzımanlı 2008 model VoIvo S80 3.0'ın bilgi ekranında P, R, N, D, S, 1, 2, 3, 4, 5 veya 6 vites konumları gösterir
Daha düşük yakıt tüketimi, daha çabuk hızlanma.
Multitronic transmisyona sahip otomobil, beş vitesli düz vitese ve 5 vitesli tiptronic vitese sahip otomobile göre daha iyi hızlanma ve yakıt tüketimi değerlerine sahip, sadece son hızı biraz daha düşük.
Kolay vites değiştirme.
Multitronic vites değişikliklerini normal otomatik şanzımanlardan daha da iyi yapıyor. Vites oranları adım adım değil, sürekli bir şekilde değişiyor. Bu nedenle, değişiklikler olurken hiçbir sarsıntı olmuyor. Bu da ek konfor sağlıyor.
Sportif sürüş hissi.
Daha önce sunulan sürekli değişken oranlı transmisyonlar motorun sürekli olarak aynı devirde çalışmasını sağlıyordu. Aracın davranışı çok hantal geliyordu ve buna çok alışmak gerekiyordu. Multitronic'te ise, motor devri hızlanma sırasında uyumlu bir şekilde yükseliyor. Multitronic sürücünün alışık olduğu olumlu hissi hızlanma sırasındaki duyulabilir bir motor devri artışı olarak sunuyor. En verimli çalışma devrine yakın devirler kullanılarak da yakıt tüketiminin gereksiz bir şekilde olumsuz olarak etkilenmemesi sağlanıyor.
Audi multitronic'in diğer bir avantajı da programlanmış altı orana sahip elle değiştirme seçeneği. Sürücü otomatik vitesin kolaylığıyla sportif elle değiştirme arasında istediği zaman seçim yapabiliyor. Ayrıca, tiptronic direksiyon simidiyle yarış sürücüleri gibi elini direksiyondan ayırmadan vites değiştirmek mümkün.
Bilgilendirme için teşekkürler
-
DSG akar -
quote:
Orijinalden alıntı: aykutpafuli
DSG: VW,SKODA VE SEAT
STRONİK: AUDİ
MULTİRONİK: AUDİ
CVT ŞANZIMAN:HONDA,FORD
POWERSHİFT ŞANZIMAN: FORD VE VOLVO
EDC ŞANZIMAN: RENAULT,DACİA,NİSSAN
hangi şanzıman sizce
Neye göre hangi şanzuman? Kalitesine göre mi? Geçiş hızına göre mi? Sarsıntısına göre mi? Tipine göre mi? Problem çıkarma ihtimaline göre mi?
Bomboş bir konu...
Biri kuru çift kavrama, biri değişken zamanlı, biri elektrohidrolik, biri elektromekanik
Biri 200bin lik arabaya takılıyor diğer 40binlik.
Konu açmak bedava nasıl olsa, aç gitsin, kim kimi döver???
Bişey öğrenmek istiyorsan önce araştır, al en basit site wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission
http://en.wikipedia.org/wiki/Powershift
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
-
quote:
Orijinalden alıntı: ugur_yavuz
Neye göre hangi şanzuman? Kalitesine göre mi? Geçiş hızına göre mi? Sarsıntısına göre mi? Tipine göre mi? Problem çıkarma ihtimaline göre mi?
Bomboş bir konu...
Biri kuru çift kavrama, biri değişken zamanlı, biri elektrohidrolik, biri elektromekanik
Biri 200bin lik arabaya takılıyor diğer 40binlik.
Konu açmak bedava nasıl olsa, aç gitsin, kim kimi döver???
Bişey öğrenmek istiyorsan önce araştır, al en basit site wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission
http://en.wikipedia.org/wiki/Powershift
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
Yaklaşımınız amaca uygun düşmüyor. Sizinki Allah devletimizi başımızdan eksik etmesin ama yetersiz maaşla kendini geliştiremeyen öğrenciye de birşeyler verme konusunda isteksiz yüksek öğrenim kadrosu elemanlarınınki gibi oldu.
"Git araştır bul, oku, öğren mantığı" insanoğluna yetseydi bu gibi forumlara gerek kalmazdı. Birileri habire böyle etkileşim platformu kodu geliştirmek için gecesini gündüzüne katmazdı.
Sonra benim gözlemim hep şöyle olmuştur. Bir konuda aşmış bilgiye sahip olanlar bu konuda daha az bilgisi olanlara en iyisini, en doğrusunu derleyecek tecrübe ve bilgiye sahip oluyorlar. Bir de konuya tam hakim olamayanlar vardır. Onlar da hep işte şurda yazıyor, git öğren mantığıyla karşısındakini küçümseme moduna girerler. O yüzden uygunsuzluk da tam burada başlıyor. Söyleyecek birşeyiniz varsa, daha doğrusu bize öğretebileceğiniz birşeyler varsa söyleyin, yoksa lütfen bu tarz yaklaşımlar ile kimseyi küçümsemeye kalkışmayın.
-
edc =6 ileri kuru kavrama dsg
cvt nissan ve renaultta kullanıyor...
powershift renault ve nissan da kullanıyor.
bmw ve mercedes şanzıman niye koymadın...
hangisi mi iyi ? hiçbirini kullanmadım = ) en iyisi manual.... çünkü normal bir insan için arıza cıkarma olasılıgı SIFIR. -
multitronic kullanmıştım ben hissiz bir şanzıman olarak adlandırılır ama en performanslı bulduğum şanzıman odur -
quote:
Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk
quote:
Orijinalden alıntı: ugur_yavuz
Neye göre hangi şanzuman? Kalitesine göre mi? Geçiş hızına göre mi? Sarsıntısına göre mi? Tipine göre mi? Problem çıkarma ihtimaline göre mi?
Bomboş bir konu...
Biri kuru çift kavrama, biri değişken zamanlı, biri elektrohidrolik, biri elektromekanik
Biri 200bin lik arabaya takılıyor diğer 40binlik.
Konu açmak bedava nasıl olsa, aç gitsin, kim kimi döver???
Bişey öğrenmek istiyorsan önce araştır, al en basit site wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission
http://en.wikipedia.org/wiki/Powershift
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
Yaklaşımınız amaca uygun düşmüyor. Sizinki Allah devletimizi başımızdan eksik etmesin ama yetersiz maaşla kendini geliştiremeyen öğrenciye de birşeyler verme konusunda isteksiz yüksek öğrenim kadrosu elemanlarınınki gibi oldu.
"Git araştır bul, oku, öğren mantığı" insanoğluna yetseydi bu gibi forumlara gerek kalmazdı. Birileri habire böyle etkileşim platformu kodu geliştirmek için gecesini gündüzüne katmazdı.
Sonra benim gözlemim hep şöyle olmuştur. Bir konuda aşmış bilgiye sahip olanlar bu konuda daha az bilgisi olanlara en iyisini, en doğrusunu derleyecek tecrübe ve bilgiye sahip oluyorlar. Bir de konuya tam hakim olamayanlar vardır. Onlar da hep işte şurda yazıyor, git öğren mantığıyla karşısındakini küçümseme moduna girerler. O yüzden uygunsuzluk da tam burada başlıyor. Söyleyecek birşeyiniz varsa, daha doğrusu bize öğretebileceğiniz birşeyler varsa söyleyin, yoksa lütfen bu tarz yaklaşımlar ile kimseyi küçümsemeye kalkışmayın.
Yazdıklarında haklısın, ama şöyle de bir durum var. Ben 2001 yılında beri forumu takip ediyorum, eskiden çok kaliteli ve bilgilendirici konular olurdu, okuduğun zaman birşeyler anlardın. Şu an ki durum da ise konu açmak için konu açmaktan öteye gidemez oldu.
5 tane birbiri ile alakasız şeyi sıralayıp sizce hangisi demek bence saçmalık. Önce biraz araştır ne nedir, ne değildir, sonra bir sorun varsa, öğrenmek istediğin birşey varsa yaz, ya kullananlar, ya da ilgililer tartışalım. Böyle A=B, C=D, E=F Sizce hangisi mantığı pek hoş değil.
Kusura bakmayın bugün böyle bence "boş" 10 tane konu okudum, sonuncusu bu oldu ondan patladım..
Saygılar
-
tct niye yok.tct hepsini ezer -
PDK en iyisi tabiikiiiiiiiiiiii -
quote:
Orijinalden alıntı: ugur_yavuz
Yazdıklarında haklısın, ama şöyle de bir durum var. Ben 2001 yılında beri forumu takip ediyorum, eskiden çok kaliteli ve bilgilendirici konular olurdu, okuduğun zaman birşeyler anlardın. Şu an ki durum da ise konu açmak için konu açmaktan öteye gidemez oldu.
5 tane birbiri ile alakasız şeyi sıralayıp sizce hangisi demek bence saçmalık. Önce biraz araştır ne nedir, ne değildir, sonra bir sorun varsa, öğrenmek istediğin birşey varsa yaz, ya kullananlar, ya da ilgililer tartışalım. Böyle A=B, C=D, E=F Sizce hangisi mantığı pek hoş değil.
Kusura bakmayın bugün böyle bence "boş" 10 tane konu okudum, sonuncusu bu oldu ondan patladım..
Saygılar
Rica ederim. Saygı bizden.
Bahsettiğiniz tipi kıyaslamaların çok az bir bölümü öğretici oluyor. Genelde tekrarlama olduğu için de elle tutulur birşey yazan bir kere yazıp geçiyor. Özellikle o konuyu araştıran varsa ancak gidip bulup okuyor ama genel bilgilenme amaçlı gezerken de insan ister istemez en son gördüğünü okuyor.
Bu otomatikleştirilmiş düz şanzıman konusu aslında biraz ilgiyi hakediyor. Kritik bir cümle yine sizin tepkili mesajda vardı, 200k'lık bir araç ile 40k'lık araca koyulan şanzımanlar arasında fark var diye. Tüketiciler olarak bizler bunun çok farkına varamıyoruz. Ancak işin içinde olan ve teknik detaylarına enerji harcayan bir iyi insan buraya gelirse aradaki farkı anlayabileceğiz. Aksi halde tüketicinin kafası yeteri kadar karışmış durumda. Tiptronik, triptonik,f1 vs. çok kemik kelimeler dolaşıyor ve bu cilalı ifadelerden ötesini kimse bilmiyor. Otomobil dergileri markaların gazabından korkacağı için bunları incelese de detay veremez. Burası gibi gayrıresmi ortamlarda öğrenirsek birşeyler öğreneceğiz. Öyle birisi çıkmazsa zaten Türkiye'de ben pozisyon penaltıydı/değildi tartışmasının ötesine geçen birşey görmedim. Sonumuzu hayreylesin. :)
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X