Şimdi Ara

DSG Şanzıman (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.706
Cevap
67
Favori
134.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ticari itibar nedir, nasıl mahvedilir? Okullarda okutulacak cinsten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevensleepers1907

    Geçmiş dönemde 4 tane VW araç kullanmış biri olarak bu başlık açıkçası beni çok şaşırtmadı. Bugüne kadar 2 transporter, 1 passat ve birde CC olmak üzere toplam 4 VW araç kullandım. Babam halen 2013 Model Transporterı kullanmaya devam ediyor.. Yeni araç alma döneminde olduğum için ve 1.6 Dizel otomatik arayışında olduğum için maalesef VW alternatiflerim arasındaydı ancak geçmişte yaşamış olduğumuz sıkıntılar ve istemeye istemeye bayiye (Doğuş Oto Esenyurt) gittiğimde gördüğüm muameleden sonra distribütör değişene kadar kesinlikle bu grubun araçlarını almamaya yemin ettim. Belki araç tercih kıyaslama başlığında açmış olduğum konuyu okuyanlar bilir geçtiğimiz hafta 2013 Volvo S80 D2 Powershift Advance alarak arayışımı sonlandırdım. İyi ki bu aracı tercih etmişim diyorum kendime..
    2009 Model olarak aldığımız CC 2.0 TDI araç ile ilgili olarak garanti süresi kapsamında 2 garanti süresi sonrasında ise 1 defa akü değişimi oldu.. ve biz aracı satarken hala sorunun devam ettiğine dair şüphelerimiz vardı.. Bu araçtan önce kullandığımız passatta yine tam 3 defa yağ pompası arızası yaşadık.. 3 ünde tüm uğraşlara rağmen arıza bedelini bizden aldılar.. Sadece son arızada o zamanki ismi ile İzmir Gönen otomotiv aynı arızanın kısa sürede 3. tekrarı nedeniyle parça maliyetinin yarısını üstlenip işçilik almadı.. Bu arızalar hep uzun yolda başımıza geldi.. Yaşadığımız rezillikde cabası.. İlk aldığımız transporter da motorda motorda yetkili servisin teşhis edemediği bir anlık hararet yükselmesi vardı.. Sırf bu yüzden bütün silindir bloğunu 6 bin TL ye değiştirme önerince babam aracı satarak yeni kasa 2013 transporter aldı.. Onunda 2 bin kmde baskı balatası bitti.. Neyseki garanti kapsamında değiştirdiler.. Şimdi hala babam VW kullanmaya devam ediyor.. Ancak o bile bundan sonra VW grubu kullanmamaya yemin etti..

    3 tane VW aracı kullanmış ve satmış hali hazırda ailesinde VW kullanan biri olarak 14 yıllık VW tecrübemiz gereği tek söyleyebileceğim bu distribütör olduğu müddetçe bu grubun markalarından uzak durun.. 2 hafta önce Passat 1.6 TDI DSG highline almak istediğimde ukala bir tavır ile şu kadar bekleyeceksiniz ve gelecek iç dış renk kombinasyonu neyse onu alacaksınız deme cürretini gösterebilecek bir zihniyetten araba almak sonra hak ettiğinden fazla yaptığınız ödemeye rağmen rezil olmak benim bu grup ile olan ilişkilerimi tamamen bitirmeme neden oldu..
    Kimse marka fanatiği olmasın lütfen.. Hepimiz zor kazanıyor.. Hayalimizdeki aracı alabilmek için ter akıtıp bedel ödüyoruz.. Birçok ekstra harcamamızı kısıpi, nefsimizi köreltip istediğimiz araç için bir birikim yapıyoruz ve tüm bunlara katlanan bir müşteri olarak bir ev parası yatırdığımız arabalardan ve onu satanlardan beklentimiz sadece memnun kalabilmek.. İnsan yapısı olan diğer herşey gibi otomobillerde arıza yapabilir.. Yapacaktırda.. Önemli olan böyle bir durum ile karşılaştığınızda karşınızdakinin size muamelesi..

    Toplam 8 Yıl düz Passat ve CC kullanmış biri olarak söylüyorum.. VW i premium olarak gören tek zihniyet biziz dünya üzerinde.. Şuan yaklaşık 1 haftadır kullandığım 2013 Model Volvo S80 bana premiumun ne olduğunu gösterdi.. Üstelik nerdeyse D segmenti Passat 1.6 TDİ highline DSG fiyatına E segmenti gerçek bir premium sahibi oldum.. Gözümü açan ve bana bu tercihi yaptıran Doğuş zihniyetine de onun temsilcilerine selam eder kendilerine teşekkürü bir borç bilirim...
    Yarın öbür gün Volvo ile de benzer bir problem yaşarsam VW ve Doğuş ile ilgili yazdıklarımdan çok daha ağırını yine buradan ve farklı platformlardan yazarım.. Hiçbir marka babamın değil.. Tek derdim verdiğim para karşılığında keyifle sorunsuz bir şekilde araca binmek..


    Yukarıda ki liste Wosvagenin Amerikan satış fiyatlarıdır.Dikkat edilirse bizde neredeyse 3 misli fiyata satılıyor otomobiller

    Wosvagenler orta sınıf içindir.Amerika da Alman üretimi Mercedes ve Bmw otomobilleri üst gelir düzeyi insanlar tercih eder.

    Biz ise dünyada en pahallı otomobillere biniyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zarinca -- 20 Şubat 2014; 3:54:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_gunner

    quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_gunner

    quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    İmzalanan belge gecersizdir, mutlak butlan yaptirimina tabidir.Çünkü sözleşme konusu hukuka aykırıdır. Bkz TBK.

    Kararlaştırılan cezai sart da feri nitelikte olduğu için hukumsuzdur. Yani bu parayı ödemek zorunda kalmazsınız. istediğiniz yerde şikayetinizi dile getirin.

    Sözleşme konusu neden hukuka aykırı? Ekşi sözlükte de birisi genel işlem şartı falan demiş.

    Burada sözleşme konusunu ben "senin 14.000 TL tutan masrafından 10.000 TL indirim yapayım, bunun karşılığında da sen bu konudan kimseye bahsetme. Yok eğer bahsedersen sana sağladığım faydayı geri alırım." olarak anlıyorum.

    Açıkçası bunun bence bir gizlilik anlaşmasından farkı yok. İki seçeneğiniz var: ya 14.000 TL'yi ödersiniz ya da 10.000 tl indirim alıp gizlilik sözleşmesi yaparsınız. Eğer sözleşmeyi bozarsanız sağlanan faydaları iade edersiniz -sağlanan faydaların geri alınması dışında istenen bir cezai şart yok-. Belki arada kalan 1000 TL'yi cezai şart olarak kabul edebiliriz veya yalnızca o kısmın geçersiz olacağı sonucuna varabiliriz. Bu da bir ihtimal kısmi geçersizliğe götürür bizi.

    Burada sözleşmenin geçersiz olmasının tek şartı var bence: Eğer ki o indirim zaten yapılmak zorunda ise (mesela satıcı 2/3 oranında kusurludur ve 10.000 tl indirim yapmak zorundadır) ve yine de sözleşme imzalatıyorsa o halde sözleşme geçersizdir (BENCE). Konuyu araştırmadım.

    Olay basit bir "sana indirim yapayım sen de bu indirimden baskasına bahsetme" olayı değil. Sözleşmenin icerigi sadece bu değil.

    Sözleşmede açıkça, aracindaki şikayetlerden tv radyo internet vs ortamlarda bahsetmeyecegi öngörülüyor ki bu açıkça kisinin düşüncesini açıklama ve yayma hürriyetine (AY 26) aykırıdır.

    Genel işlem koşuluna girmeye gerek yok. Onun bir çok unsuru var (TBK 20-25), ki bir şey genel işlem koşulu diye geçersiz değildir; olay basit temelle cozulebiliyorken dolaylı olana girilmez hukukta. Ornegin bu hakkın kötüye kullanılması da olabilir ama zaten açıkça düzenlendiği için bu genel ilkeye dinmeye gerek yok.

    Bu hesaba göre şirketinizin size imzalattığı "maaşım hakkında hiç kimseye bilgi vermeyeceğim" hükmü de geçersiz, çünkü ifade özgürlüğünü kısıtlıyor.

    Ancak burada ifade özgürlüğünün kısıtlanmasının söz konusu olduğunu ve sözleşmenin esasının hukuka aykırı olduğunu düşünerek yanılıyor olabilirsiniz. Zira ilk mesajımda da bahsettiğim üzere konu ifade hürriyetinin tam olarak kısıtlanması değil. Burada belli bir fayda karşılığında bir konuyu gizli tutma sözü veriyorsunuz. Eğer ki bu sözünüzü tutmazsanız, size sağlanan faydanın iade edilmesini kabul ediyorsunuz. Yani aslında cezai yaptırım söz konusu değil, olay tam olarak "İstersen internete yaz, ama yazarsan sana verdiğim 10.000 TL'lik indirimi getirip iade et." cümlesinin sözleşmeye dökülmüş hali gibi görünüyor.

    İfade özgürlüğü de mutlak bir hak olmadığı için böyle bir sözleşmenin hukuka aykırı olduğunu iddia edebilmek mümkün değildir diye düşünüyorum. Ancak hukuk bir sosyal bilimdir, aynı mahkemenin, aynı dairenin, hatta aynı hakimlerin aynı konuda aynı avukat ve aynı gerekçeler ile açılmış iki davasından bile iki farklı sonuç çıkabilidiğine göre çok da kesin konuşamayız diye düşünüyorum

    Bu arada genel işlem koşulu konusunda size katılıyorum. Oraya girmeye hiç mi hiç gerek yok, zira bence bu bir genel işlem dahi değildir.

    . Benim hukuki görüşüme göre is akdine de dediğiniz türden bir hüküm konamaz, konursa kismi hukumsuzdur olmalıdır, koyan tacirse o hüküm olmasaydı is akdini yapmamış olacağını da ileri suremez.

    Yazma tarzınızdan bir hukukçu oldugunuzu sanıyorum ve evet bu hukuki olayda farklı görüşlere sahibiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi o değil de yanlış mı anladım? 14 Bin TL ye şanzıman mı?
    Buna göre 1.2 manuel Polo 2,5 şanzıman fiyatına.
  • Eh koşa koşa alırsanız arabaları adamlar boyle yapar, yazık ya bu nasıl bır rezıllık, VW ile Audi arasında dağlar kadar fark var servis konusunda, her servise gittiğimde daha iyi anlıyorum, ikisi de aynı gruba bağlı ama mantık farklı. Audı'de ki bana arabayı satan adamla baya muhabbet kurunca aradaki farkı sormuştum adamın bana verdiği cevap abı onlar tok satıcı demişti, serviste eve gıderken falan bunun muhabbetı gecıyormus, neden vw çalışanları musterıye umursamaz davranıyor dıye. Benim de aracımda klimanın etrafındaki alaşımlardan ses geliyordu, şikayetvara yazdım, İstanbul'dan heyet geldı test surusu yapıldı falan baya ılgılendıler ama boyle sacma bı seyle karsılasmadım. İyice azıtmışlar. Ben olayı 2012'de yaşadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H0nest -- 20 Şubat 2014; 4:46:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Abi o değil de yanlış mı anladım? 14 Bin TL ye şanzıman mı?
    Buna göre 1.2 manuel Polo 2,5 şanzıman fiyatına.

    Evet hocam 14 bin TL ye şanzıman var bu da faturası her ne kadar tutarı ödemesekte faturaya yazmışlar. 11.555 + kdv bide yanında ıvır zıvırlar var toplamda 14 bin, 1 günlük taze fatura.





  • Hocam şimdi bir şey dikkatimi çekti:
    Passat'ın Highline donanımında şanzıman farkı 14000 TL (Harbi harbi çok sağlam fiyat, ben 13000 TL ye çalışan yürüyen 2000 model VW Polo aldım her işimi görüyor, 2,5 şanzıman alana kadar 1 tane sıfır Polo alabiliyorsunuz)
    Passat'ın Comfortline donanımında şanzıman farkı 13400 TL.
    Şanzıman aynı şanzıman ise, neden böyle bir fark var.
    Aynı donanım paketleri arasında Comfortline'da 13400 TL farkla DSG alabilirken, Highline'da 14000 TL fark var. Anlamadım gitti bu VW nin şanzıman işini.
    14000 TL nedir ya alt tarafı otomatik vites için? Hem de saatli bomba gibi bir şanzıman için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serco05

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Abi o değil de yanlış mı anladım? 14 Bin TL ye şanzıman mı?
    Buna göre 1.2 manuel Polo 2,5 şanzıman fiyatına.

    Evet hocam 14 bin TL ye şanzıman var bu da faturası her ne kadar tutarı ödemesekte faturaya yazmışlar. 11.555 + kdv bide yanında ıvır zıvırlar var toplamda 14 bin, 1 günlük taze fatura.



    VAy anasını satiyim ya




  • Baba Naber kullanıcısına yanıt
    Yalnız Doğuş bize sağlam kıyak geçti bu faturaya garantisi bitmiş araç için 116 TL ödedik.
  • Hocam sorun;

    2 sene garanti vermeleri... Garanti sonrası bakımları servislerde yaptırmayanlara ne olucak ? Öpe öpe parçanın fiyatını vermek zorunda olucaklar. 15 bin olmasada 10 da olmasın hadi ama helalinden 5.000TL civarları ödemeye mahkum kalıcaklar.

    Bir çok ülkede 5-10 sene garanti var fakat bize gelince 2 senecik. Sorunlu şanzımanı millete itelemeye devam ediyorlar...
  • Baba Naber kullanıcısına yanıt
    Aynı düşüncelerdeyiz Hocam, her konuya yazamak istemiyorum sadece, başka bir dsg konusuna yazdığım mesaj, içinde kendi konumunda linki var.

    quote:

    Orijinalden alıntı: serco05

    Arkadaşlar tarafsız olarak bende konuya bir şeyler yazmak istiyorum şuan aktif olarak kullandığımız iki araç var biri 2008 citroen c3 tork konvektörlü tam otomatik, diğeri 2011 seat leon 1.6 tdi dsg, şimdi vites geçişlerine gelirsek hem hissizlik hemde süre olarak dsg çok önde, düz yolda 60-70 km hıza geliyorsunuz bir bakmışsınız 7. vitese geçmiş bile haberiniz yok, tork konvektörlü öyle değil ama, vites geçişleri sarsıntısız olmasına rağmen devirden bile olsa hissettiriyor şimdi takacam vitese az kaldı der gibi, hatta 2-3 ve 3-4 arasında devir düşürme olayı var vites değiştirmeden önce onu bile beklediğini hissediyorsunuz.

    Şimdi gelelim dsg sorununa daha önce konusunu da açmıştım linki de aşağıda vereceğim, geçen hafta dsg şanzıman bizi yolda bıraktı detaya girmeyeceğim. Ertesi gün çekiciyle servise götürdük, garantimiz 7 ay önce bitmişti, orda sorunun ne olduğunu bilmedikleri için detaylar için biz sizi ararız dediler, 2 gün sonra şanzımanın komple değişiceği ve iyi niyet garantisi için merkezden haber beklediklerini söylediler. (araç full servis bakımlı). 2 gün haber bekledik haber geldi şanzımanın 14 bin TL olduğunu bizim ödeyeceğimiz tutarın max. 300-400 tl olacağı söylendi, şanzıman takıldıktan sonra test sürüşünde volanttan ses gelirse onun da değişeceği ve onunda maliyetini 1.000 lira olduğu ve tamamının bizim tarafımızdan karşılanacağı söylendi, tamam dedik beklemeye başladık.

    3 gün sonra tekrar arandık volantın sağlam olduğu ve bize çıkan faturanın 116 TL olduğu bilgisini aldık, sanırım garantisi bitmiş araç için doğuşun geçtiği en büyük kıyak olmuş. Şimdi biz tabi ki çok sevindik doğuşa dualar ettik, ama ya son bakımı dışarıda yaptırsaydık ne olurdu? Doğuşun bunu bize bedava sayılabilecek bir rakama yapmış olması 2.5 yaşında bir aracın komple şanzıman dağıttığı gerçeğini değiştirir mi? Bizim ömrümüzde aldığımız ilk sıfır arabaydı daha 5 taksiti var borcu bitmedi, bizim amacımız sıfır bir araç alalım 7-8-9-10 sene rahat rahat binelimdi, onun için 52 bin liralık arabaya 36 ay vade ile 39 bin lira kredi çektik. Şunu çok iyi anladık dsg bizim araç kullanma mantığımıza hiç uygun değil, bizim sıfır araç alıp 2 yılda bir sıfırlama imkanımız yok. O nun için aracı hemen satıp bir daha da kesinlikle dsg'li araç almayacağız.

    Bu konu linki

    http://forum.donanimhaber.com/m_87816410/f_//tm.htm#87816410

    Bu da doğuşun bize çıkardığı fatura






  • Peki übütün bu olup bitenden mağdur arkadaşlara soruyorum hiç sanayi ve ticaret bakanlığına başvuran oldu mu? Bu durumda boyle bir şey ispatlanmışşa bu problem çözülüp, piyadaki tüm dsgli otomobillerde sorunsuz olanlarla değiştirilene kadar bakanlık dsgli tüm otoların ithalatına ve satışına yasak getirmeli. Zaten cari açık patlıyor, volkswagen yatırım yapmıyor diyorlardı al sana fırsat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astalavista_b

    Peki übütün bu olup bitenden mağdur arkadaşlara soruyorum hiç sanayi ve ticaret bakanlığına başvuran oldu mu? Bu durumda boyle bir şey ispatlanmışşa bu problem çözülüp, piyadaki tüm dsgli otomobillerde sorunsuz olanlarla değiştirilene kadar bakanlık dsgli tüm otoların ithalatına ve satışına yasak getirmeli. Zaten cari açık patlıyor, volkswagen yatırım yapmıyor diyorlardı al sana fırsat.

    hocam bu dediğiniz asla olmaz doğuş oto hangi partiye yakın bir araştırın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hikmet_19 -- 20 Şubat 2014; 9:00:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astalavista_b

    Peki übütün bu olup bitenden mağdur arkadaşlara soruyorum hiç sanayi ve ticaret bakanlığına başvuran oldu mu? Bu durumda boyle bir şey ispatlanmışşa bu problem çözülüp, piyadaki tüm dsgli otomobillerde sorunsuz olanlarla değiştirilene kadar bakanlık dsgli tüm otoların ithalatına ve satışına yasak getirmeli. Zaten cari açık patlıyor, volkswagen yatırım yapmıyor diyorlardı al sana fırsat.

    böyle bir durumun olması imkansız görünüyor.
  • H0nest H kullanıcısına yanıt
    Sonucta ikiside ayni kurum ve hemen hemen nerdeyse mekanik ve motor aksami ayni olan bir araci aliyorsunuz ama muamele farkli buda onlarin audiyi premium sinifina sokma cabalari baska bir taktikleri audi servisinde sirf prestij ugruna ww le kullanilan ayni parcaya daha fazla parca ve iscilik fiyati oduyorsunuz birakinda iyi muamele yapsinlar yoksa baska turlu audiyi satma sanslari yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam şimdi bir şey dikkatimi çekti:
    Passat'ın Highline donanımında şanzıman farkı 14000 TL (Harbi harbi çok sağlam fiyat, ben 13000 TL ye çalışan yürüyen 2000 model VW Polo aldım her işimi görüyor, 2,5 şanzıman alana kadar 1 tane sıfır Polo alabiliyorsunuz)
    Passat'ın Comfortline donanımında şanzıman farkı 13400 TL.
    Şanzıman aynı şanzıman ise, neden böyle bir fark var.
    Aynı donanım paketleri arasında Comfortline'da 13400 TL farkla DSG alabilirken, Highline'da 14000 TL fark var. Anlamadım gitti bu VW nin şanzıman işini.
    14000 TL nedir ya alt tarafı otomatik vites için? Hem de saatli bomba gibi bir şanzıman için.

    ÖTV farkından kaynaklanıyor bu durum.
    Aracın opsiyonlarına da ötv uygulandığı ve highline nin muhtemelen Türkiye'ye giriş fiyatı daha yüksek olduğu için aradaki ufak fiyat farkları aşağıdaki gibi bir sonuç doğuruyor.

    Örneğin Highline nin ötv siz fiyatı 50.000 TL olsun, 50.000 x 1,80 x1,18 = 106.200 satış fiyatı
    Comfortline modelinin ötv siz fiyatı 48.000 TL olsun 48.000 x 1,80 * 1,18 = 101.952 satış fiyatı




  • zarinca Z kullanıcısına yanıt
    Fiyatlara bak yaziktir günahtir ya bizim vatandasta bulunmaz nimet gibi aylarca sira bekleyip kuyruga girip ustunede tonla para odeyip avrupada siradan olan bir otomobili premium diye alip kapisinin onune koyuyor ustune ustluk gordugu muameleye bak basbakanin bile cikip gidin ww binin efendim dedigini dusunursek hersey normal gorunuyor.
  • Yazıklar olsun boyle bır belgenın ımzalatılması rezıllıkten baska bırsey degıl.. Zaten sozlesmede ıhtılaf mercıı felan bellı edılmemıs.. Ek olarak borclar kanunundakı hata-hıle-gabın vs gıbı nedenlerde ve anayasaya aykırılık durumundan dolayı gecersız olur.. Zaten damga vergısı ya da noter tastıkı felanda yok. Bır sekılde mahkeme yolunca baskı altında ya da caresızlık vs tarzında nedenlerle ıptal olur BENCE..sozlesme serbestlıgı var elbette ama bunu kapsamaz dıye dusunuyorum.. Acaba adını bılmedıgımız ınternete gıremeyıp okuyamayan kac kısıye ımzalattılar bu belgeyı merak edıyorum.. Dosdogru olan yok bılım, sanayı ve teknolojı bakanlıgına basvuruda bulunmak ve gorsel-sosyal medyada meseleyı duyurmak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_mercure





    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomofil tutkunu -- 20 Şubat 2014; 10:33:06 >




  • Bızım genel olarak hak aramayla ılgılı sıkıntımız var , bıde ekonomık nedenler , adam 60 bıne alır aracı aracta kusur cıkar mahkemeye gıder 3 sene 4 sene o arac yatar kullanamaz artı gecen zaman bılmem ne sonra haklıda cıksa gecen 4 5 sene var cogu ınsan ozellıkle ulkedekı mahkeme işleyısının yavaslıgından bılerek hakkını aramak ıstemıyor sımdılerde tuketıcı hakem heyetıne basvuran vesaıre hakkını savunanlar arttı ama yınede buyuk cogunluk ıstemeyerekde olsa kabullenıyor , Kredı kartlarında kı fahiş borclarda vesaıre de dahıl tuketıcıyı koruyan yasalar yetersız ... extra olarak adam sanzıman problemı yasıyo servıse gıdıyo arac 15 gunder halledılıo ufak bır ucret oduyor ve cıkıyor sonrada işte servıs kalıtesı ustelık para bıle vermedım kac bınlık arıza halledıldı :))) adam farkında deglkı 15 gun aracsız kaldıgının zaten bunun yasal hakkı oldugunun felan fılan.... tv lerde bakın hayatta goremezsınız bu tur sıkayet haberlerını ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadohan -- 20 Şubat 2014; 10:50:22 >
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.