Şimdi Ara

DSG Şanzıman (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.706
Cevap
67
Favori
134.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yapılacak iş belli. Çevrenizdekileri ne kadar çok uyarırsanız o kadar büyük etkisi olur bu olayın. Mahkeme ile olacak işler değil. Toplum olarak bilinçlenmek gerekiyor. Geçen hafta bir konu açmıştım 1.2 TSI motoru nasıl bilirsiniz diye. Orada bile DSG tartışması yapılmıştı ki mesajımda DSG'yi kesinlikle düşünmediğimizi söylemiştim. Ben arkadaşımı vazgeçirdim. Siz de tanıdıklarınızı vazgeçirin. Zamanla domino etkisi yapacaktır. Ki şu 2 günlük konunun bile uzun vadede 2. el DSG'li araç fiyatlarında bir düşüşe sebep olacağını düşünüyorum. Bu konu çok iyi oldu. Forumda gereksiz DSG tartışmalarını okumaktan sıkılmıştık. Artık DSG konusunda tartışma çıkmaz herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    Shadowu haksız yere banlayan, hatta dsg hatalı diyince ağır küfürlere maruz kalanları ve o küfürleri görmezden gelen sevgili forum yöneticileri bu konu hakkında sessizliğini korumaya devam ediyor.Zamanlama manidar:)

    Hiçbir yöneticinin konuya yazmaması ve konunun kilitlenmemesi de son derece manidar, hiçbir şeyin tesadüfen olmadığını bir kez daha anlamış olduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    konu uçmuş gitmiş wv fanboylarınında çoğu yorum yapamamış deserthawk ve anro adlı liseli arkadaşımız ne diyecek acaba çok merak ediyorum...

    Şans eseri gördüm yazınızı.

    Ben yazacaklarımı yazdım, fakat siz görmediniz sanırım ya da silindi.

    Ben VAG hayranıyım, fakat VAG'ı ne kadar seviyorsam Doğuş Oto'dan da o kadar tiksiniyorum. Pazarlama yöntemleri açısından başarılı, insani yönden başarısız bir kurum.

    Twitter ve Facebook gibi ortamlarda laf attım, hepsini sildiler.

    Şu bahsi geçen belge resmen utançtır, kepazelikten başka bir şey değildir.

    VW 6-DSG ile mükemmelliğe kavuşmuştu. Cılkını çıkardı 7-DSG ile. Demek ki denenmedi yeterince, şu anda saatli bomba modunda trafikte.

    Şu anda ben de kimseye 7-DSG önermiyorum, çünkü alınabilir bir durumu yok.




  • VW araçlarını günahım kadar sevmem. Kamyon gibi gelirler bana, ağır, hantal ve ruhsuz. Passat ile Diyarbakır-Ankara, Ankara-Diyarbakır yolculuğu yaptım, kullandığım 3 günlük sürede bir alt sınıftaki Lancer'i daha çok sevdirmiştir, o derece. Ki 3 lancer parasıyla 1 tane passat alınabilir ve hatta alınamaz belki...

    Ama Japon araçlarını seven biri olarak DSG şanzımana laf edilmemesi gerektiği kanaatindeyim. Hali hazırda ki pek çok çift kavrama, DSG kadar konfor ve serilik sunamıyor. Passat' da bir tek o özelliğe tav olmuştum.

    Dolayısıyla suç VW' nin değil, Doğuş'un ayıbıdır. DSG şanzıman hali hazırda tüm dünyada satılıyor, çeşitli garantiler sunuluyor. Çin' de 10 yıllık garanti süresinden bahsediliyor.

    VW' nin kullandığı turbo motorların atmosferiklerden daha az ömürlü olduğu, çift kavramalıların eski usul tork konvertörlü şanzımanlardan daha sorunlu olduğu zaten evvelden beri biliniyor. DSG bunlar içinde en sorunluları da olabilir ama bunu kesin ispatlayacak bir araştırma henüz yok. Bu bakımdan yapılan tüm genellemeler yanlıştır. DSG iyi bir şanzımandır ama doğası gereği normal otomatik viteslere nazaran daha sorunludur. Ama bu, her alanın elinde patlar, her alan ciddi zarar eder diye bir kaideyi oluşturacak bir süreci henüz yaşamadık. Bende vaktiyle genelleme yapmıştım ama çevremde 100-150 bin km giden DSG'li VW'leri gördükten sonra fikrim değişti...

    Bu yüzden VW değil, Doğuş'u kınamak gerekiyor. DSG iyidir ama Doğuş kötüdür.




  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    konuyu forum yönetimi sildi
  • Hayır benim anlamadığım kısım şu;

    Daha 10 bin-20 bin kilometreyi devirmemiş otomobilde, hem de otomatik şanzımanlı bir otomobilde çıkan şanzıman arızası nasıl oluyor da "kullanıcı hatası" statüsüne girebiliyor?

    Düz vites olsa, 10 bin km boyunca sürekli yarım debriyajla kalksan, hafif eğimli yollarda yarım debriyajla beklesen yine sorun çıkaracağını sanmıyorum.
  • Merhaba Cihan, hoşgeldin.

    Yarın Volkswagen Deutschland'a Almanca bir yazı yazıyorum. Doğuş Otomotiv mahkeme dışında çözdüğü, yani mahkeme heyeti karar vermeden sulh yoluna giderek çözdüğü bir çekişme konusunda bu "sosyal medya yazısını" hüküm olarak protokolde şart koşmuş, bu da bayiler arasında dolaşarak iskontolu bir onarım işleminde bu "güzelliğin" sosyal medyaya taşınarak "kirletilmemesini" istemediği için bunu araç sahibinden talep ediyor. Aslında bu mektup "DSG'nin sorunlu olduğu kanıtlandı" başlığı ile anılmamalı, Doğuş'un bayilerinin iyi niyet indirimi (Kulanz) uygulayarak yaptıkları onarımların sosyal medyada malzeme konusu olmasını istemedikleri içindir ama bir şeyi unuttular, internet sayesinde dünya artık çok küçük, bir mobil telefon kadar mesela.

    Not: DH'da paylaşabilirsin.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • 'kullanıcı hatası' şanzımanın sorunlu olduğunu bile bile alanlar için 'hata sizde kardeşim' manasında kullanılıyordur belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    'kullanıcı hatası' şanzımanın sorunlu olduğunu bile bile alanlar için 'hata sizde kardeşim' manasında kullanılıyordur belki.

    Hiç beklemiyordum böyle bir cevap Yıkıldım resmen
  • Sözlükten

    "güzel bir operasyon ile ilgili firmanın rezil edilebileceği belge.

    gelişmeleri bilmiyorum, uzun uzun okumadım ancak birisi benim önüme böyle bir belge koysalar uysal bir şekilde imzalar, hemen arkasından bana dava açmasını sağlamak için kötülemeye başlar, tüm yazılarımı da ilgili firmaya gönderirdim.

    hem sürekli şikayette bulunur, hem de firmaya tacizde bulunurdum.

    dava açarsa zaten ilgili firmanın kazanabilme imkanı yok, üzerine tehditle belge imzalatmaktan sulh mahkemelerine dava açar, maddi manevi tazminat davası açar, paramı da çatır çatır alır, imzalatan kişiye de bir kutu çikolata gönderirdim.

    edit: yaptım, oradan biliyorum."
  • Bu konunun dsg ile ne alakasi var anlamadim. Yine insanlar satin alamadigi mala mundar muhabbetini donduruyor.
    Dsg cok konforlu bir sanzuman fakat diger silkeleyen konforsuz sanzumanlara gore daha narin.
    Vatandasin dsg si ariza vermis dogus otomotiv ayip etmis ustuns sacmasapan hicbir gecerliligi olmayan belge imzalatmis.
    Burda coluk cocukla bir olup vw ye kufur edeceginize gidin dogus otomotive.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    'kullanıcı hatası' şanzımanın sorunlu olduğunu bile bile alanlar için 'hata sizde kardeşim' manasında kullanılıyordur belki.


    Haklısın hocam dogru tespit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    Sözlükten

    "güzel bir operasyon ile ilgili firmanın rezil edilebileceği belge.

    gelişmeleri bilmiyorum, uzun uzun okumadım ancak birisi benim önüme böyle bir belge koysalar uysal bir şekilde imzalar, hemen arkasından bana dava açmasını sağlamak için kötülemeye başlar, tüm yazılarımı da ilgili firmaya gönderirdim.

    hem sürekli şikayette bulunur, hem de firmaya tacizde bulunurdum.

    dava açarsa zaten ilgili firmanın kazanabilme imkanı yok, üzerine tehditle belge imzalatmaktan sulh mahkemelerine dava açar, maddi manevi tazminat davası açar, paramı da çatır çatır alır, imzalatan kişiye de bir kutu çikolata gönderirdim.

    edit: yaptım, oradan biliyorum."

    Bence de konu sahibi dava açmalı.




  • Garanti kapsamında otomatik bir şanzıman arıza veriyor ve doğuş "sizden az para alırız ama..." deyip şart koşuyor.

    Ücretsiz yapması gereken iş için 5.000 tl para alıyor ve bak sana indirim yaptım diyor. Şaka mı bu?
    Nasıl olur da da periyodik bakımları düzenli yapılmış OTOMATİK bir şanzımanı garanti kapsamı dışına çıkarabliyorlar, neyi yanlış kullanılmış olabilir ki?

    Hala " efenim iyi niyet garantisi diyenler var." Bu ne saçmalıktır!

    Ne talep edilen paranın ne imzatılan kağıdın kabul edilecek bir tarafı yok!
  • puhahahha 30 bin görüntüleme, herhalde diğer sitelerle beraber 100 bini geçmiştir, gerçek hayatta kulaktan kulağa yayılma ile 1 milyonu bulur, adamların ocağına incir ağacını diktiniz hahahha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Hayır benim anlamadığım kısım şu;

    Daha 10 bin-20 bin kilometreyi devirmemiş otomobilde, hem de otomatik şanzımanlı bir otomobilde çıkan şanzıman arızası nasıl oluyor da "kullanıcı hatası" statüsüne girebiliyor?

    Düz vites olsa, 10 bin km boyunca sürekli yarım debriyajla kalksan, hafif eğimli yollarda yarım debriyajla beklesen yine sorun çıkaracağını sanmıyorum.

    Öyle deme dostum dsg de geri takıp ileriye gitmeye çalışanlar vardır belki de . Bozar yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    puhahahha 30 bin görüntüleme, herhalde diğer sitelerle beraber 100 bini geçmiştir, gerçek hayatta kulaktan kulağa yayılma ile 1 milyonu bulur, adamların ocağına incir ağacını diktiniz hahahha



    Başlığı Ekşi Sözlük'te gördüm geldim.
    Umarım bu kadar popüler olmuşken bu konu Doğuş Otomotiv'in yanına kar kalmaz, resmen susturmadır bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tum her sey burada almanca olarak motor-talk.de'de yazilmis;



    Alman VW sayfalarina bunu iletin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johannes Gutenberg

    Tum her sey burada almanca olarak motor-talk.de'de yazilmis;

    http://www.motor-talk.de/forum/dsg-reklamationsverbot-in-der-tuerkei-t4852000.html#post39687686

    Alman VW sayfalarina bunu iletin.

    Durum giderek daha vahim bir hal alıyor.

  • Bu site tam olarak neyin nesi motorlarla ilgili inceleme felan mı yapıyor?
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.