DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
DSG ŞANZIMAN
170
Cevap
8
Favori
85.141
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Er
      6 Mesaj
      18 Mayıs 2010 13:31:59
      VALLA PASSAT 2.0 TDİ DSG KULLANIYORUM MANUEL ARABAYA ŞİMDİYE KADAR BOŞA BİNMİŞİM HİÇ Bİ SIKINTISI YOK SEN ONA BAKARSAN O DA SANA BAKAR SADECE 60.000 KM DE YAĞINI FİLTRESİNİ DEĞİŞTİR DEVAM ET ESKİ, ŞAOTOMATİKLER GİBİ DANDİK DEĞİL ANLICAN KEYFİNE BAK DERİM.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3337 Mesaj
      18 Mayıs 2010 15:52:11
      quote:

      Orijinalden alıntı: kenan aydın
      VALLA PASSAT 2.0 TDİ DSG KULLANIYORUM MANUEL ARABAYA ŞİMDİYE KADAR BOŞA BİNMİŞİM HİÇ Bİ SIKINTISI YOK SEN ONA BAKARSAN O DA SANA BAKAR SADECE 60.000 KM DE YAĞINI FİLTRESİNİ DEĞİŞTİR DEVAM ET ESKİ, ŞAOTOMATİKLER GİBİ DANDİK DEĞİL ANLICAN KEYFİNE BAK DERİM.

      Mevzubahis şanzıman sizinkinden değil. (Yanılmıyorsam aracınızda 6 ileri şanzıman mevcut)
      Arkadaşın bahsettiği kuru tip diye 7 ileri DSG şanzıman.
      Benzer konu için tıklayınız



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AiQUiDiE -- 18 Mayıs 2010; 15:53:11 >
      |
      |
      _____________________________

      We buy things we don't need, with money we don't have, to impress the people we don't like...
      Tyler Durden
    • Er
      1 Mesaj
      18 Mayıs 2010 19:47:10
      arkadaşlar herkeze merhaba bugün 2009 model vw passat 1.4 tsi dsg şanzuman aracımı servisten geri aldım problemler temel olarak belli kronik 7 ileri problemleri ben aracı aldıktan 2 hafta sonra şanzumandan gelen seslerden dolayı şikayet bildirdim ama bana hiç birşeyden anlamayan aptal insan muammelesi yaparak karakteristik ses diyerek geçiştirmeye çalıştılar bende bu olay karşısında dava açtım 60bin tl vererek aracı aldım ve şimdi o aracı sanki kanserli bir hasta gibi oyana buyana dolandırıyorum en son gittiğimde vw yetkili servisi bana aracın şanzumanında problem var biz yukarı ile yazışıyoruz diyerek 2 gün beklettiler en sonunda bana baskı balata da problem var dediler ben deliye döndüm zaten devam eden bir hukuk mücadelm var bu şşş ler le yine beni aptal yerine koymaya çalıştılar benim sizden isteğim böyle problemi yaşayan arkadaşlar şu almanlara kemal sunal ın dediği gibi teknik alman aklımı garip şaban aklımı diyelim ben hukuk savaşımı sürdürüyorum elimden gelenide ardıma koymayacağım sizde hakkınızı arayın audi ve volskwagen grubu araçları problemli ilgili arkadşlarla bunu sabaha kadar konuşabilirim bana mesaj atabilirsiniz saygılarımla
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6307 Mesaj
      21 Mayıs 2010 11:53:07
      "1000 km dir kullanıyorum sorun yaşamadım", "çok zevkli" "süper"felan gibi yorumlar, zaten olması gereken, yani 4500 TL bir şanzımana veriliyor. tüketimi ve performansı iyi olmalı. ancak
      tff0061,
      gibi tecrübeleri göz ardı mı? edelim. bir çok forumda bir çok dsg sahibi ses veya boşa alması şeklinde şikayetleri var. Yine tekrar ediyorum. otomatik viteste kavrama mutlaka ıslak olmalı. aksi halde sıkışık trafik ve yokuşlu yerlerde kuru kavramayı yapan robot mekanizması çok ince davranamıyor. ve balatayı aşırı ısıtıyor. ondan sonrada vites geçişlerinde ses ve diğer problemler baş gösteriyor.
      benim düşüncem bu yönde sorun kuru debriyaj balatasından başlıyor
      Ancak bütün 7 ileri dsg ler arıza yapacak diye bir şey yok, çünkü, aracı ile dik bir yokuşta dur kalk yapmayan, güzergahında bu tarz bir yol olmayan bir sürü araç var. ve kavrama sorunu yok. örneğin konyada debriyaj balataları 150000 km giderken, istanbulda 75000 de bitebilir. yada İStanbulda Sarıyerde TEpe de oturan ve yokuşta dur kalk yapmak zorunda kalan araç 30bin km de debriyajı bitebilir. (hatalı kavrama yapmasa bile)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 21 Mayıs 2010; 11:58:14 >
      |
      |
      _____________________________

      mk3 1.2 tsi dsg
    • Yüzbaşı
      508 Mesaj
      24 Mayıs 2010 17:32:04
      Çok yakın bir arkadaşım Vw yetkili servisinde garanti sorumlusu olarak çalışıyor. Ona sordum DSG nasılsır problem filan çıkarıyormu diye sordum, şu ana kadar 2-3 tane arıza için gelen oldu dedi. Kesinlikle tavsiye etti manuelden az yakıyormuş.
      |
      |
      _____________________________

      " SAMSUNG GALAXY NOTE II "
      " HTC DESIRE S "
      " HYUNDAI ACCENT ADMIRE 1.5 CRDI "
      " 307 XT PREMİUM "
    • Yarbay
      2013 Mesaj
      28 Mayıs 2010 00:22:27
      2009 model(yeni kasa) 1.6 102 b dsg golf almak uzareyim,bu modeldeki dsg ıslakmı,kurumu?problemlimidir,acil yardım?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3607 Mesaj
      29 Mayıs 2010 08:51:31
      2010 Octavia TSI 122 DSG , 1 ve 2 . vitesler de bazen yavaşlarken sarsını hafif olabiliyor bu normal.
      |
      |
      _____________________________

      2014 BMW 5.20i Premium
      2016 Nissan Qashqai 1.2 Dig-T Xtronic Skypack
      Honda NC 750X
      Tern D8
    • Yarbay
      6307 Mesaj
      29 Mayıs 2010 11:45:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: texmo

      2009 model(yeni kasa) 1.6 102 b dsg golf almak uzareyim,bu modeldeki dsg ıslakmı,kurumu?problemlimidir,acil yardım?

      kurudur. 7dsg ler kuru(DQ250) kavrama, ancak 170lık dizel caravellada ve diğer yüksek torku motorlar ile (DQ500) ıslak kavrama kullanılıyor
      |
      |
      _____________________________

      mk3 1.2 tsi dsg
    • Teğmen
      195 Mesaj
      04 Haziran 2010 15:12:32
      Merhaba arkadaşlar, Golf 1.6 TDI DSG almak istiyorum ancak, hem bizim forumda hem de çeşitli vw forumlarında DSG şikayetleri almış başını gidiyor. Benim merak ettiğim DSG şanzıman arazısının hangi motor tipinde yaptığı!!! Yani daha çok TSI motorlarda mı yoksa TDI larda mı. Benim okuduğum kadarıyla TSI lar da daha çok galiba veya benim izlenimlerim öyle. Görüşlerinizi bekliyorum.
      Not: Aynı Msj' ı 7 Gang Dsg başlığında da sordum.
      |
      |
      _____________________________

      Giordano Bruno
      “Tanrı, iradesini hâkim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır. Yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hâkim kılmak için Tanrı’yı kullanırlar.”
    • Yarbay
      2065 Mesaj
      04 Haziran 2010 21:27:09
      merhabalar..bugün aldım dsg li 1.4 golf 6 ileri (2.el)..sorum şuki turboya geçerken 2500-3000 devirden sonra 1-2 sn hafif bi sarsıntı oluyor,;normal midir? sizde de oluyor mu?..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smbdy -- 4 Haziran 2010; 21:28:54 >
      |
      |
      _____________________________

      success produces success; just as money produces money
    • Çavuş
      76 Mesaj
      04 Haziran 2010 22:06:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: smbdy

      merhabalar..bugün aldım dsg li 1.4 golf 6 ileri (2.el)..sorum şuki turboya geçerken 2500-3000 devirden sonra 1-2 sn hafif bi sarsıntı oluyor,;normal midir? sizde de oluyor mu?..


      Toroman Bey aynı dertten muzdaribiz.Bende jetta 1.6 tdi 7 ileri dsg almayı düşünürken bu şikayetler üzerine ertelemek zorunda kaldım.Benzinli-dizel fark etmiyor genel olarak her ikisinden de şikayet edildiğini gördüm.Tavsiyem vw müşteri diyoloğu aramanız.Bakalım size ne cevap verecekler? Ben aradığımda bunun kronik bir arıza olmadığını vb söylediler.
      |
      |
      _____________________________

      SÖZ KONUSU VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR!
    • Teğmen
      180 Mesaj
      12 Haziran 2010 09:45:59
      merhaba arkadaşlar ben de uzun zamandır 2008 model jetta tsi 122 hp dsg düşünüyorum.bu modeller 6 vites mi 7 vites mi? bi de bu model bi araç için km ne olmalı yardımlarınızı bekliyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      333 Mesaj
      12 Haziran 2010 17:54:39
      Bir soru da benden,
      DSG vites diğer bazı araçlarda olduğu gibi manuel kullanılabiliyor mu? ( örneğin corolla'daki gibi )
      |
      |
      _____________________________

      Tarihte hiç bir zaman son sözü söyleyen olmayacaktır!
    • Binbaşı
      1588 Mesaj
      12 Haziran 2010 20:49:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: adnan61

      Bir soru da benden,
      DSG vites diğer bazı araçlarda olduğu gibi manuel kullanılabiliyor mu? ( örneğin corolla'daki gibi )

      Tabii ki ama bunu diğer şanzımanlar gibi düşünmeyin,çok farklı bişey,7 ileri olduğu için araç daima en uygun devirde gidiyo,ayağınızda 2 kademeli kick-down var,manuel kullanmak mümkün fakat çok fizible görünmüyor ama zaten hiç gerek yok. DSG sizin yerinize ne yapılması gerekiyorsa yapıyor.Bence DSG nin daha iyisi bozulmayan DSG dir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      333 Mesaj
      12 Haziran 2010 22:37:33
      Teşekkürler Doritoch.
      |
      |
      _____________________________

      Tarihte hiç bir zaman son sözü söyleyen olmayacaktır!
    • Onbaşı
      21 Mesaj
      13 Haziran 2010 23:09:29
      Merhabalar,

      Bende iki tane Golf var. Biri Golf 6 TSI (122) 7 DSG diğeri ise Golf 5 TSI (140) 6 DSG. Kullanımı, performansı, rahatlığı ve ekonomisi hakkında diyebilecek hiçbirşey yok iki araç hakkında da. Hatta inanılmaz güzel diyebilirim! Ancak, iki araç çok fazla arıza yapıyor. Golf 6'ım 1,5 sene içerisinde (kayıtlı olarak) 7 kez servise uğradı (aslında bu sayı ortalama 10). Golf 5'i ise ikinci el almıştım. O da aldığımdan beri (ortalama 5 ay) 2-3 kez tamire gitti. İki arçta da mekatronik değişti (şanzımanın yarı elektronik yarı mekanik kontrol ünitesi gibi birşey, ortalama 5.000 TL değerinde). Arkadaş çevremde 2 tane daha mekatroniği değişen var.

      Arkadaşlar, yukarıda belirttiğim gibi bu araçları kullanmak büyük zevk, fakat benim tecrübem aşırı derecede arıza yapmalarıdır. Bazı Alman forumlarını da ziyaret ederek bunun genel bir durum olduğunu da gördüm. Dediğim gibi, zevkli ve güzel ama almadan evvel arıza yapma ihtimalinin yüksek olduğunu unutmayın. Ben bu teknolojinin henüz yeterli seviyede gelişmediğini görmekteyim. Bunun dışında teknolojinin çok komplike olmasından dolayı servisteki arkadaşlar pek birşey yapamıyorlar. Bu servisteki arkadaşların suçu değil, zira her zaman çok da yardımcı olmaya çalışmışlardır. Bu durum ama sadece Türkiye'deki servisler için geçerli değil, aynı zamanda Almanya'dakiler için de geçerlidir.

      Aşağıda özellikle DSG ile yaşadığım sorunları sıralamaktayım.

      Saygılarımla

      7 DSG:
      - Düşük devirde ve yavaş giderken motor stopluyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
      - sert hızlanmalarda vites hızlanma vitesine (yani vites düşürdüğünde) geçmiş olmasına rağmen sert tekliyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
      - 2nci viteste yavaş giderken gaza basıldığında motor sanki boğulacaksına silkeleniyor; 1. Benzin boruları izole edildi, yeni program yüklendi, adaptasyon yapıldı: halen devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Çok azaldı fakat halen var.

      6 DSG:
      - Kalkışlarda (yavaş ya da hızlı) araba resmen zıplıyor, sert frenlerde vites düşürüp motor freni yaparken (otomatik mod) tekliyor; 1. yeni şanzıman programı yüklendi, adaptasyon yapıldı: devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Giderildi, fakat fren de tekleme nadir de olsa oluyor. (Not: Bu sorun nerdeyse tüm 140 TSI 6 DSG'lerde var!)
      |
      |
      _____________________________

      Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
      GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
      Meksika Kaefer 1200 - 1982
    • Onbaşı
      21 Mesaj
      13 Haziran 2010 23:15:08
      quote:

      Orijinalden alıntı: djkarakan

      Çok yakın bir arkadaşım Vw yetkili servisinde garanti sorumlusu olarak çalışıyor. Ona sordum DSG nasılsır problem filan çıkarıyormu diye sordum, şu ana kadar 2-3 tane arıza için gelen oldu dedi. Kesinlikle tavsiye etti manuelden az yakıyormuş.


      Djkarakan,

      Kusuruma bakma ama, bunun pek de gerçekci olmadığını benim bir önceki mesajımdan görebilirsin. Daha az yaktığı doğru ama. Hem de çok daha hızlı olduğu ve geçişlerin nerdeyse hiç hissedilmediği de eklenebilir.

      Kolay gelsin.
      |
      |
      _____________________________

      Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
      GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
      Meksika Kaefer 1200 - 1982
    • Binbaşı
      1467 Mesaj
      14 Haziran 2010 00:21:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: pelikan79


      7 DSG:
      - Düşük devirde ve yavaş giderken motor stopluyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
      - sert hızlanmalarda vites hızlanma vitesine (yani vites düşürdüğünde) geçmiş olmasına rağmen sert tekliyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
      - 2nci viteste yavaş giderken gaza basıldığında motor sanki boğulacaksına silkeleniyor; 1. Benzin boruları izole edildi, yeni program yüklendi, adaptasyon yapıldı: halen devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Çok azaldı fakat halen var.

      6 DSG:
      - Kalkışlarda (yavaş ya da hızlı) araba resmen zıplıyor, sert frenlerde vites düşürüp motor freni yaparken (otomatik mod) tekliyor; 1. yeni şanzıman programı yüklendi, adaptasyon yapıldı: devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Giderildi, fakat fren de tekleme nadir de olsa oluyor. (Not: Bu sorun nerdeyse tüm 140 TSI 6 DSG'lerde var!)


      Pelikan, sizce iki motor ve şanzıman arasında tüketim farkı var mı? 6 ileri yağlı tip DSG'nin sorunsuz olduğunu zannederdik, sizin deneyimleriniz bunu doğrulamıyor..Sizce ikisi arasında ( hem sorunsuzluk hem de sürüş zevki açısından ) herhangi bir fark yok mu?
      |
      |
      _____________________________

      GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi
    • Onbaşı
      21 Mesaj
      15 Haziran 2010 21:46:48
      quote:

      Orijinalden alıntı: terapist70

      Pelikan, sizce iki motor ve şanzıman arasında tüketim farkı var mı? 6 ileri yağlı tip DSG'nin sorunsuz olduğunu zannederdik, sizin deneyimleriniz bunu doğrulamıyor..Sizce ikisi arasında ( hem sorunsuzluk hem de sürüş zevki açısından ) herhangi bir fark yok mu?


      Sorunsuzluk açısından galiba 6 DSG daha iyi fakat takip edebildiğim kadarıyla bu tip DSG artık üretilmiyor. Yanlış anlamadıysam yeni bir yağlı 7 DSG versiyonu çıkmış, 220NM ve üstü tork üreten araçlara artık bu takılmakta.

      Keyif olarak kesinlikle 7 DSG daha iyi. Yakıt tüketimi daha düşük, çok daha hızlı tepki vermekte ve çok daha "sessiz" (yani vites geçişlerini nerdeyse hissettirmemektedir) çalışmaktadır. Üstelik direksiyondan vites değiştirme özellikle 7 DSG de anlam kazanmaktadır. 6 DSG de açıkcası direksiyonda vites olsa da olmasa da benim açımdan fark etmez çünkü tepki süresi daha yavaş.

      122 ile 140 beygir arasında baya fark oluyor. Uzun yolda ortalama 120km/s'de 122'lik gidebileceği mesafe olarak 1000 göstermektedir. 140'lık ta ise aynı şartlar altında 890 olarak görebildim. Şehir içi de 122'lik çok daha verimli çalışıyor. Hız konusunda ise tabii ki 140'lık çok büyük fark atmaktadır. Unutmayalım ki 140 BG'li motor hem kompresör hem de turbo beslemelidir (122'lik sedece turboya sahip). Aslında kompresör sadece düşük devirlerde, turbu boşluğunu yenmesi gereken zamanlar ve aşırı güç gerektirdiğinde devreye girmektedir.

      Hızlı gitmeyi seven birisi için 140'lık ve 6 DSG güzel bir seçenektir. Yukarı devirlerde bile hızlanmayı devam etmektedir (kompresör sayesinde; 122'lik 4500 devirden sonra sadece bağırıyor, hızlanmıyor). Fakat yinede 122'lik versiyonun daha mantıklı bir seçenek olduğunu düşünmekteyim. 122'lik ve 7 DSG kendinini yavaş sürdürebilen bir araçtır. Zannetmeyin ki 122'lik motorlu bir Golf yavaş bir araçtır. Yüksek torku sayesinde (200NM) çoğu muadili aracı (örn. 140 BG'lik düz vites Civic) çok rahat geçebilmektedir. Burada tabiki hızlı 7 DSG'nin de parmağı vardır.

      Özet:

      Golf V TSI 140 6 DSG:
      Hızlı, kemikli bir araç. Hızı seviyor. Max. hız 220 km/s (navigasyondan ölçüm, yani gerçek hız). 0-100 8,3sn. Yakıt tüketimi daha yüksek. Dikkat: Bu tür bir aracı almak isteyenlere kesinlikle Garantisi devam eden bir aracı seçmelerini tavsiye ederim; çünkü mekatroniğin değişme olasılığı (maliyeti 5500 TL civarında) çok yüksek. Yeni mekatroniğe sahip araçlar genelde pek arıza yapmıyorlar, çünkü Golf VI lara takılan 6 DSG nin yeni mekatroniği takılmaktadır. Alman forumlarında Turbo ve kompresörün arıza yapabildiği yazılmaktadır. Benzin pompası ve silindir ateşleme bobinleri de arızaya yatkındır (benimkinde 1nci silindir ateşleme bobini değişmiştir).

      Golf VI TSI 122 7 DSG:
      O da hızlı ama efendi bir araç. Çok sessiz ve ağır bir his vermektedir. Kendini yavaş sürdürür ama gerektirdiğinde anı hızlanabilir. Max. hız 200 km/s (navigasyondan ölçüm, yani gerçek hız). 0-100 ortalama 9sn. Burada kesinlikle en azından Comfortline seçeneğini tavsiye ederim, çünkü direksiyondan vites değiştirme özelliği gerçekten harika çalışmaktadır. Dikkat: Motor sorunsuz, fakat 7 DSG çok arıza yapmaktadır. Alman forumlarında 2010 modellerinin çok daha az arıza yaptıkları bildiriliyor. İlk 4000 km de araç normalinden fazla yağ yakmaktadır fakat sonrasında bu düzeliyor.

      Özetin özeti: İlla TSI ve DSG'li bir Golf istiyorsanız şunu öneririm: 2010 model GOLF VI 122 BG 7 DSG Comfortline. ;)

      Kolay gelsin.
      |
      |
      _____________________________

      Golf V TSI (140) DSG 6 Midline Reflex Gümüşü - 2008
      GOLF VI TSI (122) DSG 7 Comfortline Siyah - 2009
      Meksika Kaefer 1200 - 1982
    • Yüzbaşı
      690 Mesaj
      16 Haziran 2010 09:14:07
      yeni poloda nasıl 7 dsg arıza cıkartan varmı yurt dışında veya burda
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
SEO
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
modasor
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,685
1.2.160

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.