Şimdi Ara

DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
2
Favori
11.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • xentios kullanıcısına yanıt
    Sahte Frame oluşturmak mi yoksa bazı bölgelerin çözünürlüğünü düşürmek mi tam anlamadım. Mesela öyle bir yapay zeka düşünün ki uzak ufuktaki mavi gökyüzünü ya da ekranın sağ alt köşesinde kalan toprağı 720 p olarak renderlayip upscale etsin ama en çok gozumunuzn onunde olan yeri mesela arabanın gövdesini 4 k olarak renderlasin. Böyle bir şey değil miydi bu fsr veya dlsr?
    Performance modu da zaten genel olarak 720 p ye düşürüp upscale ediyor o ayrı .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt
    Hocam bu bahsettiğiniz foveated rendering denen şey, şu anki VR oyunlarında kullanılıyor...daha ilerisi eye tracking olan VR gözlüklerinde köşe möşe değil, nereye bakıyorsan orayı yüksek çözünürlükte renderliyor, diğer kısımları daha düşük.

    Ama bunu 2d ortamında yapmak sıkıntılı, çok sebebi var... rekabetçi oyunlarda bu yüzden uzaktaki rakibi görememek, eye tracking olmaması yüzünden illa gözümüz sağ sola bakar (mouse'u hareket ettirmeden)...ve tabi ki hangi kartın aslında diğerinde daha iyi olduğuna karar vermek sıkıntılı olur, elma ve armut kıyaslaması misali...bu upscaling zaten yeterince tartışma yaratıyor, görüyorsunuz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Resmen cahillik akmış konuda, dlss'in 3-4 farklı seçeneği var, quality'e alındığında oyun sırasında orjinal frame'den farkını anlamanız %99 mümkün olmuyor, balanced bile bu farkı çoğu kişi oyun sırasında anlayamıyor. Video kaydını alıp, her tarafa %200 zoomlarsanız ancak bazı yerlerde bozulmalar görebilirsiniz özellikle elektrik direklerinin kablolarında native TAA gibi olamıyor tabi bunu da yine oyun oynarken anlamanız pek mümkün değil. Diğer taraftan dlss quality modunda native TAA ya göre daha iyi sahneler çıkartabiliyor. Yani orjinalinden daha iyi görüntü oluşturduğu durumlar da var. DLSS 3.0 ile performansı 3 kata kadar arttırabiliyor ki oyun testlerinde bu görüldü. Muhtemelen quality modu artık iyice native görüntüye yaklaşacak ve fps katkısı dlss 2.0 a göre çok daha büyük olacak. Kesinlikle ekran kartları teknolojisinde son 20 yıldaki en büyük yenilik bu. Giderek de gelişiyor 4-5 seneye kimbilir ne hale gelecek.





  • LeviGerman kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkür ederim elinize sağlık forumda teknik kişilerin olması hepimizi mutlu ediyor.
    Iyi forumlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dark_Soul kullanıcısına yanıt

    Bütün şikayetler quality modundayken geliyor zaten iddia edilen "en yüksek kalite" ayarında bile çamur geliyor ekrana. Özellikle değinmek istediğim konu eğer dlss'in native taa'dan herhangi bir şekilde daha iyi olduğunu vs iddia ediyorsanız göz doktoruna acilen randevu almanız gerekmekte. Bütün tartışmaları okumadan bu kadar insanın cahil kendinizin akıllı olduğunu sanmanız ayrı bir mesele  

  • Öncelikle iyi ki oyun için konsol tarafına geçmişim diyorum, bıraktığımdan beter tartışmalar başlamış.


    İkincisi, sadece fotoğraf/resim paylaşarak bu konuyu çözemezsiniz ki, sorun zaten anlık bozulma değil, süreli bozulma. Bunun işin video çekmeniz gerekiyor. Fps paylaşıyorsunuz fotoda, o bile anlık. İlk mesaj görüntünün çamurlaşmasından dertli.


    Belli ki kamerayı hareket ettirdiğinde akan görüntüde çamurlaşma oluyor. Bu fps oyununda karakteri, yarış oyununda arabayı hareket ettirdiğinizde ortaya çıkan bir sorun. Ne demek istediğini de çok iyi anlıyorum. Aslında bu iş DLSS’ten bile önceki sorunlar.


    Finalde eklemek isterim ki aslında çoğu yeni teknoloji emekleme aşamasında halen. Bunun yaratıcı ve uygulamacı kısmında daha çok vakit geçmesi gerekiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dark_Soul kullanıcısına yanıt

    Bu Lanet TAA ve Sharpening çıkmasa daha iyidi.

    Sözde Köşe yumuşatma modu ama FXAA gibi çalışıyor bütün görüntüyü yumuşatıp blurluyor.

    Oyunlardan MSAA kaldırdılar Mertlik bozuldu. Hayatımda gördüğüm en kaliteli yumuşatmayı MSAA x4 veya x8 yapıyordu. Yemin ederim 1 gram yumuşatma ve blurlama olmuyor.

    Çatır çatır mükemmel şekilde kırıkları düzeltiyordu. Oyunlarda şu Lanet TAAyı kaldırmaları lazım.

    30 yıllık FXAA yı isim değiştirip TAA diye pazarlıyorlar. YOK TXAA yok TAA yok SSAA yok Sharpening güzelm MSAA nın performansın arttırıp iyileştirmek varken içine ettiler.

    Artık hiçbir yeni nesil oyunda göremez olduk. Yapıştırıolar TAAyı Oyna diyorlar.

    Rockstar Gamesde Olmasa MSAA yı görebilecegimz oyun olmucak. Helal olsn en azından Hala oyunlarına MSAA seçenegini koyuyor adamlar.

    Keşke bütün firmalar koysa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 8 Ocak 2023; 18:13:47 >
  • Halikarnas Şakşakçısı kullanıcısına yanıt

    DLSS'nin native çözünürlükten daha iyi, net olma gibi bir amacı, imkanı yok. JPEG ile fotoğraflarda insan gözünün fark edemeyeceği veya az fark edeceği, önemseyeceği tasarruf yapılıyorsa benzer şekilde DLSS'de hareketli görüntü de aynısını yapıyor. Kimi yerlerde de yapay yazılımsal müdahaleler ile matematiksel olarak gereken yüksek işlem gücünden tasarruf etmene olanak veriyor.


    Bugün medya içeriklerinde codecler DLSS, FSR'dan daha agresif sıkıştırma yapıyorlar çoğunlukla kayıplı bir şekilde. Günümüz dünyasında hayat o kadar hızlı ve pratik ki kaç kişi ev, iş, okul, çocuk, sosyallik koşuşturmasında bunu netflix'de izlemeyeyim de bluray ham halini alayım diyor ki?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 8 Ocak 2023; 18:23:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden övülmesin? Sizin sisteminizde veya ayarlarınızda bir sorun olmasın. DLSS'i bir dönemler otomobillerde ve evdeki geleneksel cihazlardaki wav zorunluluğu ve sonrasında mp3'ün ortaya çıkışı - yaygınlaşmasına benzetebilirsiniz. Wav Track'ların devasa boyutları nedeni ile bir CD'ye 10-15 şarkı zor sığarken MP3'lerin bir çok cihazda desteğinin artması ile insanlar sıradan müzik sistemlerinde inanılmaz bant genişliği için ciddi alan, dosya işgalinden güle oynaya kurtulmayı tercih ettiler.


    Bugün Full HD hatta optimizasyon sorunu olmayıp ideal sistemde QHD gibi çözünürlükte bence FSR veya DLSS'in pek bir önemi yok fakat sistemi zorlayan oyunlarda 3840x2160, 3440x1440, 5120x1440 monitörlerde orta ve üstü ayarlarda büyük, detaylı oyunlarda insanların 60 FPS ve üzeri alabilmesi için bu teknolojileri ( özellikle Ray Tracing gibi kartı, sistemi yoran bir diğer teknoloji açıkken ) ciddi bir imkan.


    DLSS olmasa RTX 4080, 4090 büyük ihtimal Ray Tracing nedeniyle 4K'da yine sorun yaşayacak, yaşatacak.





  • DLSS'in çıkış amacı RTX Turing nesil kartlar için ray tracing veya 4K'da oyun oynama şansı verme adına çıkarıldı. DLSS 2.0 ve daha yeni kartlarla beraber teknolojinin gelişimi ile kalite modlarında native res'e benzer veya belli bir miktar daha düzeltilmiş görüntü verebilir hale geldi.


    Abartıldığını düşünmüyorum. Win&win durumu çünkü. Alt seviye kartlar için bocalama resolution scaling'den daha iyi bir upscaling methodu yapılırken aynı şekilde üst seviye kartlar için henüz hazır olmamış teknolojileri belli bir miktarda kullanıma sunuyorlar. DLSS 3.0 ile checkerboard rendering ile 2.bir sahte frame oluşuyor yanılmıyorsam, bu resmen düşük res bir frame'den 2 adet upscaled frame çıkıyor demek

  • Bilgisayar Bağımlısı kullanıcısına yanıt

    Yukarıda paylaştığım örneklerde farkı görebilirsin 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu dlss yi savunanlarin hepsi rtx kartı olanlar .ne kadar yirtinirsaniz yirtinin görüntü kalitesi düşüyor gözle görülür şekilde hiç kendinizi boşuna kandirmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çetooooo kullanıcısına yanıt

    Öyle kübradan sallayacağına aç digital foundry videolarını izle, senin gibi cahiller için türkçe altyazısı da var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dlss quality, balanced vs. Gibi mod isimlerini kullanan kisilerle işim olmaz. Quality dediğiniz output resolution un %66 sı..
    Nvidia teknolojisine o kadar güveniyorsa modlara ad vermek yerine render resolution seçeneği versin, insanlar gerçek renderları neymiş görsün.
    Dlssi geçtim dlaa bile kullanmıyorum ben. F1 2023 te var, dlaa açınca görüntü kalitesi kenar yumuşatma açısından çok iyi artıyor fakat eklenen ghostingin haddi hesabı yok, özellikle hareket halindeyken. Ghosting görüntüyü çamur yapıyor ama görmeyen göze ne eylesen zarar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waltran -- 8 Ocak 2023; 23:49:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • movistar73 kullanıcısına yanıt

    Arc A770 aldım ama yiğidi öldürüp hakkını yememek lazım. DLSS teknolojisi bildiğin çok çekirdekli işlemciler gibi çağ atlatan bir teknoloji. Konudaki çoğu kişi DLSS'in güncellemelerle eğitildiğini, oyun geliştiricilerinin sürekli yeni sürüm DLL dosyasını kullanmadığını ve oyun geliştiricilerinin bu teknolojiyi adam gibi eklemesi gerektiğinden habersiz. Hatta konudaki bazı yorumlar direkt art niyet üzerine yazılmış 

  • Kesinlikle abartı teknolojiler.

    Adam 27 inç 4k monitör kullanıyor,

    DLSS açınca görüntü belki de 1080p gibi renderlanıyor ve boşluklara yapay zeka vb. yöntemlerle doldurma yapılıyor, DLSS in en etkili olduğu kısım yüksek çözünürlükler, çünkü 4k lık grüntüyü 2k netliğinde de verse arada aşırı fark olmayacak hele de küçük monitörde, görüntü çok az kötüleşmiş olacak, burada bir sihir yok ki al o zaman 2k ya öyle oyna. Saçmalık gibi geliyor bana, her bundan 3-4 nesil sonra belki de vazgeçilmez olabilir ama şu anda gereksiz

  • Dlss 3.0'a giydiren arkadaşlar alınmasın ama sizin dediklerinizin aynısını dlss 1.0, fsr 1.0 için de diyorlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne yalan söyleyeyim single player oyun oynayanlar için ideal olabilir. Fakat multide bfde açıyorum bir fark göremiyorum iyileştirme anlamında apex de zaten yok olmasa da zaten 6700xt kartta bile cap oynarsın. Gelelim forza 5 te fsr var açsan açmasan aynı onu da anlamadık. Kısacası bu teknoloji kötü değil ama şuanda kaportanın altındaki motor konuşur turbo (Fsr ve Dlss) sonraki işler. Ama şunu da söyleyeyim keskinlik arttırmada amd yi tek geçerim nvdia daki keskinliği sevemedim. Bu arada youtube a güvenilmiyor alıp kendin deneyeceksin yada arkadaş ortamında nvida amd olarak test edeceksin birinin dediğini diğerinin ki tutmuyor.

  • Bu teknolojilerin amacı zaten düşük fps alınan durumlarda görüntüyü yapay zeka ile scale ederek (aslında görüntü sanal olarak tekrar çiziliyor) daha fazla fps elde etmek. Yani teknolojinin çıkış amacında görüntü kalitesinin iyileştirileceği hatta aynı kalacağı iddisı zaten yok. Bunu varmış gibi lanse etmek veya kalite bozuluyor diye çığırtkanlık yapmanın hiç bir manası yok.


    Bende oynadığım bir kaç oyunda bu teknolojilerden faydalanıyorum. 4K medium da açtığım bir oyunu 40 fps ile oynuyorsam (oynadığımı zannediyorsam) biraz kalite kaybı ile bu tür teknolojilerden faydalanarak 60 70 fps de oynayabiliyorum. 4k da 60 70 fps almam için oyunun grafik ayarlarını iyice low a getirmem gerekiyordu daha önceden. Ve o halde oyun grafiksel olarak çok kötü gözüküyordu. Şimdi bu teknoloji sayesinde 4k medium olmasa da o kaliteye yakın 4K da 70 fps alarak eskisinden daha akıcı ve akıcı oynamaya çalıştığım dönemden daha iyi grafik kalitesi alabiliyorum.


    Bu da sonuçta bu teknolojilerin işe yaradığını gösteriyor. İlerleyen dönemlerde belki daha iyi sonuçlar elde edebileceğiz. Hatta oyun yapımcıları da bu teknolojileri daha fazla öğrenerek daha iyi sonuçlar da orataya çıkabilir diye tahmin ediyorum.


    Özellikle rekabetçi oyunlar oynuyorsanız zaten oyundaki bir çok grafik detayını göremiyorsunuz. Eğer böyle bir oyunda bile yere yatıp çimenlerdeki grafik bozulması sizi rahatsız edebiliyorsa dertleriniz bu derecede az ise, dünyadaki çok az şanslı grubun bir üyesi olmaktan gurur duyabilirsiniz.





  • X Files kullanıcısına yanıt

    Valla çok güzel açıklamışssınız.

    Konuda öyle insanlar varki DLSS açınca KALİTE KAYBI falan olmuyor. Hatta NATİVEden daha iyi Görüntü sunuyor diyenler var. Nvidiaya boşuna çamur atmayın kafasındalar.


    DLSS Ultra Quality'bile alsan gözle görülür Bariz şekilde Blur ve Yumuşatma uyguluyor.

    Sharpening açaym diyorsun bu seferde Göze Doğal gelmeyen bir keskinlik oluşuyor. Sabit dururken çok güzel


    ama hareketli sahnelerde bol aksiyonda dlss ultra quality ve sharpening çok göze batıyor. Oldugun yere 3sn durursan görüntü evet Native 'e çok yakın oluyor. Ama dedigim gibi sürekli hareket

    halinde olunca dlss maalesef ciddi sekilde bozuyor. Aynı şekilde FSRde bozuyor.

    Umarım DLSS 5.0 la falan düzeltebilirler ama en az 3-4 yılı var daha bu teknolojinin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 9 Ocak 2023; 13:6:44 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.