< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TZX7 -- 12 Kasım 2025; 20:50:8 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TZX7 -- 12 Kasım 2025; 20:50:8 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
257.000 km 'de dizel araç aldım geçen ay. Çekişinde, çalışmasında bir sorun yok. Turbosu 200 bin km civarında değişmiş. enjektöreri söküp baktırdım temiz çıktı. Yakıt pompasını temizlettim. Triger, devir daim, antfiriz vs hepsini yeniledim. Birkaç ustaya gösterdim, henüz rektefiyelik bir durum olmadığını belirttiler. Motorda yağ yada su eksiltme yok. Yokuş çıkarken ivmelenmesi hala iyi. Bana göre geçmiş bakımları bilinen, zamanında ve eksiksiz bakım yapılmış bir aracı öldürmek zor. Hadi diyelim ki 300 bin km de piston, sibop, sekman vs yapılması durumu oluştu. Tertemiz yaptırıp yine 200-300 bin km kafa rahat binerim. PArçası ve ustası bulunduktan sonra büyük sorun değil bence. Ancak belli bir süre sonra, motorun içindeki kablo, ufak parça vs gibi aparatların paslanması, çürümesi sonucu arabayı yürütmek zor olacaktır. Tahminen bu süre 30 sene gibi bir zaman dilimine yakın olacak. O zaman da zaten arabanın fiyatı dibe inmiş olacak ve maddi kaybı vs kafaya takmaz olacaksın. Veyahut ucuza satıp yeni bir araç satın alacaksın. Yani çok kafaya takmaya gerek yok bence km 'yi. Ben kafam ağrımasın diye 45 bin km de araç almıştım, 2 sene sanayiden çıkamadım. Bakımsızdı çünkü, eski sahibi pinti ve cimriymiş, her şeyin ucuzuna kaçmıştı.190 bin km de aldığım araca 0 masrafsız bindim senelerce. Şimdi de 257 bindeki aracı gözümü kırpmadan aldım bakalım zaman ne gösterecek. |
|
_____________________________
95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic... 2016 i20 1.4 Elite Smart AT... 2007 Renault Kangoo Multix 1.5 DCI Authentique...
|
|
2007 Kangoo Multix aldım 65 beygirlik. Kompresyon ve kaçak testi yaptırdım. Ben çok anlamam zaten, kendim önce motoru dinledim, kapağı açıp püskürme vs var mı diye baktım, duman var mı kontrol ettim. Sonra bir motor ustasına gösterdim. Motor ustası da fena değil deyince ekspere 5000 TL ödeyip baktırdım. Eksper sonucu km ve yaşa göre bayağı iyi çıktı. Ancak eksperin atladığı bir ikaz ışığını satın aldıktan sonra kendi şehrimdeki sanayide iyi bir ustaya gösterdim. Basınçla ilgili arıza uyarısı verdiğini söyleyince enjektör ve yakıt pompasına baktırdım. Yakıt pompasını değiştirdim. sonra da trigeri değiştirdim. Farlar, koltuklar ,iç dış temizlik komple bir bakım yaptım. Toplamda 25 bin TL harcadım. İlk çalışmada titreşim oluyordu, gitti o durum. Ayrıca çekiş de bariz şekilde iyileşti. 1 sene , 10-15 bin km kullandıktan sonra kardeşime uygun fiyata vereceğim. Bir aksilik olmazsa 30-40 bin km de o kullanır . Sonra zaten aracın yaşı 22-23 olur, hurda statüsüne doğru yaklaşır. Gerisini araba düşünsün |
|
_____________________________
95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic... 2016 i20 1.4 Elite Smart AT... 2007 Renault Kangoo Multix 1.5 DCI Authentique...
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Enjektör, varsa dpf egr ama o kmlerde muhtemelen iptal edilmiştir. Bir de turbo tabi. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Dizel araçta enjektör pompa ve turbo üçlüsü varken Benzinde enjeksiyon gaz kelebeği buji üçlüsü var. Dizelde bunların tamir maliyetleri bile diğerlerinin 3-4 katı. Ayrıca pompa içinde contalar var belli bir süre sonra kaçırma yapıyor. Buda yakıt alakalı. Dizel araçta yağ yakma başladığında egzantrik milinden tut pistona kadar parça değişimi yaparken benzinde segman ile iş hallolur. Taksiciler bile dizel kullanmıyor. Buradan bile anlamanız lazım. Ben 200binde falan dizel araç almam alan varsa bende 2 tane 250 binde araç var vereyim turşusunu kursunlar... < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Yanlışın var tam tersi olacak. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Kronik sorunlu motorlar hariç her aracı bakımlı kullanırsan milyon kilometreleri görüsün benzin dizel farketmez. Benzinli Hyundai Elantra ve Accent ile 1 milyon km yapan taksiciler var ayrıyetten 1.6 dizel Jetta ile 1.5 milyon km yapan var Youtube'da videoları mevcut. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
10 yaşında 400 bini geçmiş, dükkanda eşek niyetine bindiğimiz 1.5 dcinin sorundan falan haberi yok. 2 yaşında 80bine gelmiş1.3 tce geçen ay hararet yaptı. yani belli olmuyor |
|
_____________________________
|