Şimdi Ara

Dizelde km sınırı ve motor sağlığı testi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Dizel motorlar benzinliye göre daha sağlam üretilir. Silindir içi basıncı sıkıştırna oranı vs daha yüksektir. Ticari kullanım ömrüne uygun üretilirler. Ayrıca bugün multijetlerden bahsedildiğinde 1milyon km gidiyor o motorlar lafını çoğu kişiden duyarsınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    O yazının konuyla ilgili kısmı


    "Bir noktanın daha altını cizeyim arkadaşlar sanayide gerçekten helal süt emmiş bir ustaniz yoksa, sorun cozemiyorsunuz.




    Bu yazdığım şeyler yılların tecrübesi ve gözlemi arkadaşlar, hayatında hiç motor toplatmamis, sanayiye yolu düşmemiş insanlara bu işler çok kolay geliyor.




    Herkes şöyle düşünüyor gider rektefiye ettiririm olur biter. Ben her yıl bir çok araçta bu tarz durumlari bizzat tecrübe ederek yaşıyorum. (Eş dost aracının başına birşey geldiğinden direkt beni arıyor bir bakıyorum hiç istemesemde olayın içindeyim)maalesef bir çok örnekte sorun çözülemiyor, çünkü motor kapağını taslayacak kişi milimetrelik bir hata yapıyor, veya toplayan usta bir vidayı yanlış takıyor veya yanlış parça kullaniyor birşeyler oluyor oluyor ve siz dert sahibi oluyorsunuz."


    Bu şekilde...


    Sizin konunuza gelirsek dizel araçta yüksek km genelde tercih ve tavsiye edilmez neden edilmez motor ömrünün kısalığından değil, tam aksine motor bloğu özelinde düşünürsek çoğu dizel bloğu benzinli emsallerinden daha sağlam ve uzun ömürlüdür. Özellikle sıcak motorla sabit devirle yani uzun yolda kullanılmış araçlarda bakım zamanında ve uygun parcalarla yapılmışsa motora ömür biçmek kolay değildir. Eee madem öyle neden yüksek km li dizel önerilmiyor diyorsanız motor dışındaki bileşenlerin ömürleri motor kadar yüksek değil ve bu bileşenlerin fiyatlarıda maalesef çok uygun değil. Nedir bu bileşenler başta turbo ve enjektör olmak üzere partikül filtresi varsa adblue ekipmanları v.b. Yani km yükseldikçe bu ekipmanların dertleriyle karşılaşma olasılığı artıyor. Dolayısıyla yazının başındaki sanayi çarkina düşmeye başlıyorsunuz.

    Yazıyı fazla uzatmak istemiyorum sadede geleyim.

    Şehir içinde, dur kalk trafikte kullanılmamış, bakımları uygun yağ ve parça ile zamanında yapılmış dizel motorlarda km bence çokta önemli degil, (daha kısa bir süre önce 210.000 km de dizel bir araca teklif verdim mesela) aracın fiyatı km si ile uygunsa iyi bir expertiz sonrası alınabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kamyon, otobüs, TIR motorlarının hem ömrü, hem periyodik bakım aralıkları çok uzun oluyor .

    Ekstra kaliteli malzeme mi kullanıyorlar. O kadar devire, ısıya, yüke maruz kaldığı halde nasıl milyon km yol alabiliyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    komnpresyon testini eksper yaptı bir cihaz vardı elinde onunla baktı ama ben araç sahibi ile sohbet ederken pek yakına gidemedim.

    Boya var 4 parça. O da güneş yanığı boyası. Değişen yok ve şasede işlem yok. Klima da aktif durumda.

    Ben de bagaj ve iç yükseklik için aracı aldım zaten (boy 1.95)

    Virajlarda savrulma ve son hız eksikliği haricinde gayet memnunum şimdilik.

  • Ekspertiz firmalarının kompresyon testi yaptığından haberdar değildim. Her motorun sağlıklı çalıştığı kompresyon verisi farklı, onu bilecek veya araştıracak kadar kalifiye eleman çalıştıracaklarını düşünmedim.

    Hangi ekspertiz firmasına yaptırdınız?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    yerel bir firmaya yaptırdım Keşan'da

  • 1.3 ve 1.9 lt dizel motorlar uzun ömürlüdür. En başta yüksek km dizel araç alırken alacağın motorun özelliğini bilmek gerekli. Bundan sonra aracın bakım geçmişi lazım, yüksek km araç alınırken aracın geçmişi kesinlikle belli olmalıdır. Kompresyon testi fikir verir fakat her alacağın araca da bunu yaptırmak pratik bir yöntem değil. Ayrıca her araç sahibi de yaptırtmak istemeyebilir.


    Benzinli ile de bazı maddeler aynı fakat genel olarak dizel bir araç alınırken aşağıdaki hususlara dikkat etmek gerekiyor,


    -10 bin km de veya yılda bir bakımı mutlaka kaliteli malzemeler ile yapılmalı

    -Antifriz değişimi en geç 60-80 bin km veya 4 yılda bir yenilenmeli ( komple yenilenmese bile yedek kaptaki antifrizi 2 senede bir değiştirmek bile fayda eder)

    - Depoya atılan enjektör temizleyiciler her 5 bin km de bir uygulanmalı

    -100-150 bin km de bir EGR temizliği, enjektör oringleri değişimi yine yapılmalı, basit bir işlem sayılır.

    -350 bin kmden sonra dizel enjektör, turbo, boğaz kelebeği arızası riski başlar tabi olacak diye birşey yok bazısı olur veya hiçbiri olmaz fakat bunları orjinal alacak kadar bütçe olması gerekli, uydur kaydır ürünlerden uzak durulmalı.

    - Mazot deposu yine 10 yaşında veya 200 bin km üstü ise temizlenmeli. Yine depoya atılan temizlik malzemeleri bu konuda da yardımcı oluyorlar





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Pompa, dört enjektör, turbo revizyonu kalem kalem ne kadar tutar biliyor musunuz?

    Bir de İsmail Ustadan dinledim, Euro 5 motorlu 1.3 multijetlerin ciddi sıkıntılı olduğu, rektifiye edildikten 70-80 bin km sonra tekrar yağ yakmaya başladığını anlatıyor. Euro 4 ve Euro 6’da bu sorun yok diyor. Bunun hakkında bilginiz var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 1 Haziran 2025; 21:34:38 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ne kullanımlar var 120binde motor yaptırır


    ne kullanımlar var 450binde tertemiz tık yok duman yok titreme yok.

  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Fiyat hakkında çok bilgim yok internette biraz araştırma yaparsanız fikir edinirsiniz. Euro 5 1.3 lt tahminim komple motor 150-200 bin TL, enjektör bir tanesi 15 bin TL civarındadır. Euro 6 da bundan biraz daha pahalı olur en fazla.


    İsmail usta tecrübesi paylaşan birisi Euro 4 en iyisi tabi sağlam bulunabilirse, Euro 5 rektefiye bilmiyorum pek tecrübem yok sormak lazım sanayicilere fakat tutmuyor diyorsa doğrudur.


    Euro 6 olanlarda da belli kmlerde emme manifoldu gibi bazı parçaları değiştirmek en iyisi. Bu motorları bakımsızlık ve arada emisyon ile ilgili parçaların temizlenmemesi veya değiştirilmemesi bitirir.

  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Piyasada sürüyle euro 5 multijet linea, fiorino, doblo, egea var. Hatta astra ve corsayı da unutmamak lazım. O kadar yaygın bir sorunu olsa millet kaçardı bu araçlardan. Ama aksine multijet sorunsuzluğu ile biliniyor. Bakım, kullanım şekli ve kaliteli istasyonlardan yakıt almak çok önemli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de aynı düşüncedeyim, dizel alırsam da muhtemelen Euro 5 1.3 MJ alacağım (1.9 tdi’ler çok eski), ancak @tenekekutu ’nun da belirttiği üzere İsmail usta tecrübesini, deneyimlerini paylaşan birisi. Euro 5 1.3 multijetle ilgili aynı görüş ve şikayetleri birkaç yıl evvel YouTube’daki bazı motor rektifiyecilerinin videolarından da dinlediğimi hatırlıyorum, yanlış hatırlamıyorsam Euro 5 olan motorun piston ve segmanlarındaki farklılıklara dikkat çekiyorlardı. Rektifiyesinin pek verimli olmama, sorunlu olma ihtimali düşük görünmüyor. Euro 5’in sandık (çıkma değil) motoru var mıdır piyasada, onu bilmiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 1 Haziran 2025; 17:47:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Hocam o kadar ayrıntıya gerek yok. Multijetler euro 5 dahil kendisini ispatlamıştır. Çalıştığım yerde bir kaç yıl öncesine kadar linea doluydu kmleri en son hatırladığım 400-550bin civarlarındaydı. Eşek niyetine kullanılırdı. Bagajına koltuklarına bir ton metal malzeme atıp amortisörlerini patlatarak kullandığımızı bilirim. Hepside euro 5 motordu ama bakımını zamanını hiç ihmal etmezlerdi. Kendi aracım km olarak 250bini geçik euro 5 motor.

    Bu araçları aldığınızda size tavsiyem egr ve kurum temizliği yaptırın. (En azindan egr ve boğaz kelebeği temizletin) Antifriz mutlaka değiştirin. Bakımlı araç zaten kendini antifriz kabından belli eder. Passız çamursuz temiz bir görünüm vermeli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndlessRoad -- 1 Haziran 2025; 20:28:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EndlessRoad E kullanıcısına yanıt
    Araç sıfır veya düşük km ikinci el alınacak olsa o kadar ayrıntıyı düşünmeye gerek olmayabilir, ancak 250 bin km’de alınacak dizel aracın motorunun veya en azından motor komponentlerinden bazılarının yenilenmesi gerekebileceğini düşünmek gerek. Yenilemenin masrafı bir tarafa, bir de yenileme bu motorda başarılı, verimli olmuyorsa onu sorgulamakta fayda olacaktır.

    Bir örnek de enjektör revizyonu ile ilgili:

    quote:

    Takip ettiğim kadarıyla Euro 4 sağlamlıkta en iyisi enjektör tamiri mümkün fiyatları uygun. Euro 5 lerin enjektör tamirinin randıman vermediği konuşuluyordu,


    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/157005591

    Elbette temiz ve bakımlısını bulup almaya çalışacağım ancak ikinci el her zaman risktir.

    Yoksa kendim, aracı 450-550 bin de değil, belki bir milyon km’ye kadar bakımını dikkatle yapıp düzgün kullanarak sorunsuz yürütürüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 1 Haziran 2025; 21:3:3 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Boğaz kelebeğini kendim söker temizlerim zaten. @tenekekutu’nun önerdiği emme manifoldu temizliğini acaba manifoldu kendim söktükten sonra yapabilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 1 Haziran 2025; 21:17:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İsmail ustanın 1 saati biraz aşkın süren “alınmayacak ikinci el araçlar” isminde bir kaydı var. Orada, 54 dakika 40 saniyeden başlayarak 1.3 multijet ile ilgili “Euro 6’larda şu anda hiç sıkıntı görmedik ama Euro 5 kasalarda motorunu yapıyorsun, yaptığın halde 70-80 bin km’de tekrar yağ yakıyor; o motorları niçin üretmişler ben de anlamadım.” diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 1 Haziran 2025; 21:15:32 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Boğazdan önemlisi egr valfi ama egr ye ulaşmak. çin boğaz kelebeği de sökülüyor mecburen. Hazır sökülmüşken de temizleniyor. Sökümü biraz zor bir iş sensörler ve hava filtre kazanı vs. Sökülüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanal ortam kulak bilgisi ve kahvehane dedikodularına göre gelip buraya yazanlara aldırış etmeyin.


    Geçen ay tanıdığım ufak bir esnaf gitti 450.000km 2009 model 1.3MJ Fiorino aldı, araçta mekanik olarak değişen ve hata yok. Yani turbo, enjektör, üst kapak vs... hiç biriyle oynanmamış bile. Adam sadece gerekeni yapmış 9000 ile 12.000km arası hep bakım yaptırmış.


    Araba saat gibi çalışıyor.


    Dizel araç motorları blok, piston, krank ve materyal olarak zaten benzinli araçlardan daha dirençli ve dayanıklıdır.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.