Şimdi Ara

Dizel + yokuşta yarım debriyaj ile kalkma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
4.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    bildiğiniz gibi dizel araçlar yokuş olsun düz yol olsun gaz vermeden yarım debriyaj ile kalkıyor .Ben bu olayı çok sık kullanıyorum , araç kendisi hareket ettik sonra gaz veriyorum.Keza yokuşlarda geri kaydırmıyor otomatik gibi kendisi kalkıyor bunun bir zararı varmıdır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 14 Ekim 2013; 23:48:04 >



  • zararı yok kanımca. Gaz vererek kaldırırsanız baskı balata biraz daha yorulabilir. Sonuçta üzerine binen yük artacak, şanzıman ile motor arasında eşitlemesi gereken hızların arasındaki fark artacak vs.
  • Bende öyle kalkıyorum genelde.Zararı yoktur büyük ihtimal.
  • Yarim debriyaj her zaman zararlıdır. Hele gaz vermeden yokusta kalkmak iyice zararlıdır. El freni ile kalkın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Connect varken bende yapıyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gaz vermeden kalkarsaniz baski balatayi hafif hafif yersiniz, araba kalkiyor diye zorlamanin geregi yok, her kalkista gaza basin, yokuslarda mumkun oldugunca el freniyle kalkin, el freniyle kalkmayi bircok kisi erkeklige yediremez ama baski balata sagligi icin muhimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamam dizel gaz vermeden kalkıyor ama 800 devirle kalkmak var 1500 devirle kalkmak var. yarım debriyajın baskı balatayı zorladığı açık.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 355GTS kullanıcısına yanıt
    +1
  • ilk zamanlar öğrenirken bende öyleydim
    ama şimdi kalkamadığım yokuş yok nasıl kalktığımı bende anlamıyorum ayaklar alışıyor
  • Belli bir zaman zarfı geçtikten sonra arabayı çoğu zaman siz değil bilinç altınız kullanıyor zaten.
  • Zararlıdır. Çünkü motor ile vites arasındaki bağlantı baskı balata yapar. Bu yüzden gaz vermeden kaldırırsanız tam baskı yapamaz. O zaman baskı balata sıyırmaya başlar. Bu doğrudan zararlı yani. Bu yüzden baskı yaparken motor devri düşer rölanti devrinde olmaz. Gaz verirsek zararı engelleriz ve sıyırmasını önleriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abim şirket arabasını öyle kullanıyordu dizel olduğu için bizim araba benzinli ve şu an debriyaj yukarda kavrıyor o yüzden gaz vermeye mecburuz. Teknik bir bilgiye sahip değilim ama bence balatalara fazla yük bindirebilir yarım debriyaj yöntemi.
  • yarım debriyaj yapmadan kalkan manuel araba daha üretilmedi...

    yarım debriyaj yapıp beklemek başka bişey kalkarken yarım debriyaj yapmak başka bişey... araç kalkarken yarım sn bile sürmez bu durum...

    gayet faydalı... gaz verdiğinde daha fazla torkla baskı balatayı birbirine yapıştırırsın... gaz vermediğinde daha düşük torkla baskı balatayı yapıştırırsın... bende bu şekilde yapıyorum.. ve daha sonra gaz veriyorum..

    el freni kullanıp aracı gene gaz vermeden yarım debriyaj kaldırmak daha sağlıklı... araç geri gidemediği için debriyaj daha az yorulur...
  • sanırım soru yarım debriyajda bekleyip kaldırmak olması lazım yoksa Sissil arkadaşımızın dediği gibi daha yarım debriyajsız kalkan manuel araç daha üretilmedi.

    neyse sorun buysa kısa cevap ne kadar debriyaj kullanırsan o kadar yersin baskı balatayı.
  • Valla dize lvarken yokuşta manuel yokuş kalkış sistemini kullanırdım ve el frenini çekerdim. Daha az yük biniyor kaçırmadan kaldırmaya çalışırken yüklenmek yerine. Düz yolda manuel araçla debriyaj ve gaz arasındaki harmoniyi oluşturmaya çalışmak kadar zevkli birşey yok herhalde.
  • Sadece debriyaj ile kalkmayın, gaza azcıkta olsa dokunun. Hele yokuşta debriyajdan hızlı bi şekilde kurtulmaya bakın. Elfrenini çekin 1500-1750 devirde mutlu mesut kalktın işte.
  • 1.3 cdti astram birak yarim debriyaji gaza abansam bile zor kalkardi. Hele motor soğuksa ... neyse anlatmiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskıya zarar verip vermeme olayını aslında biraz debriyajın hangi prensiple çalıştığını öğrenerek kavrayabilirsiniz. Amaç mümkün olan en az sürtünmeyi (devir farkını) sağlamak. İsterseniz dib gaz yapın isterseniz hiç gaz vermeyin durum hal ve koşullara bağlı zamanla herşey kendiliğinden oturuyor zaten. Dediğim gibi işin özü baskı balatanın volantın üzerinde volanttan farklı devirde dönmesine mümkün olduğunca az müsade edin ve çalışma prensibini öğrenin. 3d videolar bu konuda oldukca iyi.
  • O nasıl bir rampa gaza basmadan araba kalkıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    O nasıl bir rampa gaza basmadan araba kalkıyor..


    ben en dik rampalarda bile zerre gaz vermeden yarım debriyaj yaptığımda araç çok rahat kalkıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.