Şimdi Ara

Dizel + yokuşta yarım debriyaj ile kalkma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
4.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZULA_BABA

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    O nasıl bir rampa gaza basmadan araba kalkıyor..


    ben en dik rampalarda bile zerre gaz vermeden yarım debriyaj yaptığımda araç çok rahat kalkıyor.

    Arkadaşım aklıma takıldı yanlış anlama. Araba 1. viteste ve sen debriyajdan ayağını çekiyorsun gaza basmaksızın ve araç dik yokuşta kalkıyor stop etmiyor.

    Doğru mu?
  • 70 hp dizel aracımla yokuşta kalkış yaparken yarım debriyaj yaparak (araba titretmeye başlayınca) frenden çekerek hemen gazı köklediğim anda debriyaj yavaş yavaş bırakıyorum aynı anda gazı ayarlayarak ancak kalkış yapiyor. Malaasef turbo devreye girmeden olmuyor.
  • Pompa, avans veriyor.. surekli yapilirsa pompaya zarar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZULA_BABA

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    O nasıl bir rampa gaza basmadan araba kalkıyor..


    ben en dik rampalarda bile zerre gaz vermeden yarım debriyaj yaptığımda araç çok rahat kalkıyor.

    Arkadaşım aklıma takıldı yanlış anlama. Araba 1. viteste ve sen debriyajdan ayağını çekiyorsun gaza basmaksızın ve araç dik yokuşta kalkıyor stop etmiyor.

    Doğru mu?

    Evet ? bu dizel araçların genel bir özelliği .Yüksek tork sebebiyle araca gaz vermeden yarım debriyajda araba hareket eder hiç gaza basmasan bile rolantide yol alır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZULA_BABA

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    O nasıl bir rampa gaza basmadan araba kalkıyor..


    ben en dik rampalarda bile zerre gaz vermeden yarım debriyaj yaptığımda araç çok rahat kalkıyor.

    Arkadaşım aklıma takıldı yanlış anlama. Araba 1. viteste ve sen debriyajdan ayağını çekiyorsun gaza basmaksızın ve araç dik yokuşta kalkıyor stop etmiyor.

    Doğru mu?

    aynen öyle dizel araçlarda çok kolay kaldırmak hatta düz yolda yarım debriyajla kendi kendine gitmeye başlıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    1.3 cdti astram birak yarim debriyaji gaza abansam bile zor kalkardi. Hele motor soğuksa ... neyse anlatmiyim.

    Motor hacmi çok küçük

    Ben L200 ' ü kaldırmayı denedim bi ara direk patinaja girdim.Daha önce öyle büyük hacimli araç sürmediğim için gaza çok hafif basmama rağmen oldu
  • Benm araç euro 5 dizel ve 270 nm tork var araçta. ben o dediğini yapmadım ama dik yokuşta debriyajı erken bıracak gibi olsam stop ediyor.
    Yinede tşkrler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sgtforce -- 15 Ekim 2013; 23:51:18 >
  • Hep kullanmak zararlı bence de.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    Benm araç euro 5 dizel ve 270 nm tork var araçta. ben o dediğini yapmadım ama dik yokuşta debriyajı erken bıracak gibi olsam stop ediyor.
    Yinede tşkrler...

    bence boş bir alanda deneyin gaza basmadan yavaş yavaş debriyajdan çekerseniz aracın hareket ettiğini göreceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZULA_BABA

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    Benm araç euro 5 dizel ve 270 nm tork var araçta. ben o dediğini yapmadım ama dik yokuşta debriyajı erken bıracak gibi olsam stop ediyor.
    Yinede tşkrler...

    bence boş bir alanda deneyin gaza basmadan yavaş yavaş debriyajdan çekerseniz aracın hareket ettiğini göreceksiniz.



    Düz yerde zaten kalkıyor. Ben yokuştan bahsetmiştim..
  • ZULA_BABA Z kullanıcısına yanıt
    Düz yolda ok ama yokuş yukarı benim araç da asla ve kat'a kalkmaz. 1,6 dizel 116 beygir. Bu tamamen arabanın ECU'su ile alakalı bir şey. Eğer yakıt tasarrufu adına düşük devir torku düşük olacak şekilde programlanmışsa ayağınızı çekerseniz stop edecektir.
  • Arabanızı yokuşta durdurdunuz. Boşta olduğu için tekeleriniz dönmüyor ancak volan rolanti devri olan 800 devirde dönüyor. Debriyaja bastınız ve artık şanzımanınız volandan ayrıldı, güç almıyor. Birinci vitese taktınız ve artık tekerleriniz ve şanzımanınız durur konumda bekliyorsunuz.

    Kalkışa geldik. İki kıstas var. Bir arabayı ileri götürecek kadar motora tork ürettireceğiz, iki motor devrini asla rölanti devrinin altına düşürmeyeceğiz. Baskı volana basana kadar devri sürtünerek 0'dan 800'e çıkmak zorunda. Newton yasalarına göre asla bir anda, atlayarak 0 devirden 800 devire çıkamayız. Arkadaşların da söylediği gibi yarım debriyajsız kalkış diye bir şey o-l-a-m-a-z.

    Siz eğer debriyajı gaz vermeden yavaş yavaş bırakırsanız motor 800 devrin altına düşecek, stop eder gibi olup ECU tarafından gaz verilerek toparlanacaktır. Siz biraz daha bırakacaksınız devir biraz daha düşecek ECU tekrar 800'e toparlayacak, siz biraz daha debryajı bırakacaksıınız ECU... ta ki motor devri ile şanzıman devri minimum 800 devirde buluşacak şekilde araba hızlanıncaya kadar. İşte bu süreç boyunca hep yarım debriyaj yaptınız ve balatanız ile volan arasında oluşan sürtünme balatanızı biraz dahi olsa eskitti. Ne kadar çok sürtünme o kadar çok aşınma.

    Siz gaz verirseniz ne olurdu? Devir diyelim 1500e çıktı. Daha yüksek devir daha çok tork aktardığından dolayı aracınız yukardaki süreci daha kısa yaşayacak ve daha az yıpranacaktır. Amaç mümkün olan en yüksek torku en kısa süreli yarım debriyajla tekerlere aktarmak.

    Bu işin en az zararlı yöntemi ise devri çok yükseltip debriyajı da oldukça hızlı bırakıp balata yerine lastiğinizi aşındırarak patinajla kalkmaktır. Acemi sürücü damgası yiyeceğiniz ve dikkat çekeceğiniz kesin ancak lastik mi balata mı daha önemli ve de pahalı sorusunun cevabı da gayet net. Sadece ESP'yi kapatmayı unutmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    Düz yolda ok ama yokuş yukarı benim araç da asla ve kat'a kalkmaz. 1,6 dizel 116 beygir. Bu tamamen arabanın ECU'su ile alakalı bir şey. Eğer yakıt tasarrufu adına düşük devir torku düşük olacak şekilde programlanmışsa ayağınızı çekerseniz stop edecektir.

    kardeş dediğim gibi benim 1.3 75 mjet düz yokuş farketmiyor kalkıyor iş yerinde doblo dayımda ise linea var onlarda da denedim bu durumu sorunsuz kalkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    Benm araç euro 5 dizel ve 270 nm tork var araçta. ben o dediğini yapmadım ama dik yokuşta debriyajı erken bıracak gibi olsam stop ediyor.
    Yinede tşkrler...

    senin araçta yokuş kalkış desteği vardir.

    onlarda debriyajdan ayagını çekmeye başladiğinda 2 saniye içinde gaz vermen gerekiyor vermezsen stop ediyor.
  • ZULA_BABA Z kullanıcısına yanıt
    Anladım. Fiat dizeller böyle olabilir ancak tüm dizeller değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakbolat

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    Benm araç euro 5 dizel ve 270 nm tork var araçta. ben o dediğini yapmadım ama dik yokuşta debriyajı erken bıracak gibi olsam stop ediyor.
    Yinede tşkrler...

    senin araçta yokuş kalkış desteği vardir.

    onlarda debriyajdan ayagını çekmeye başladiğinda 2 saniye içinde gaz vermen gerekiyor vermezsen stop ediyor.

    arkadaş en doğru cevabı vermiş sanırm
  • Yarım debriyaj yokuşta iyidir !! kısa aralıklarla baskı balata satan yedek parçacıyı ve bu değişimi yapan ustayı kazandırır ülke ekonomisine can vermiş olursunuz
  • Arabayı titretmeden kaldırırsanız sıkıntı yok hafif gaz verip kalkmak dana sağlıklı olur diye düşünüyorum araba yeter be dizeliz diye canımızı okudun diyor bi zaman sonra 1.3 mj palio öyle en azından.
  • el freni de kullanılabilir. ben böyle yapıyorum mesela.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.