Şimdi Ara

Dizel Yakıt İçin Opet Mi ? Shell Mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
41.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel yakıtı hangisinden alıyorsunuz ? Shellden aldığım yakıt ile daha fazla mesafe gidiyorum.Ortalama 5.8 LT yakıyorum



  • Herhangi bir benzin istasyonu kendisine en yakın olan DAĞITICI dan alır benzini veya dizelini.. Sonra ona kendi katkısını ekler ve o şekilde satar.

    Katkısı en iyi olan ise total excellium bence..
    En kötü dizel ise tartışmasız olarak full.

    Uzun süre dizel araç kullandım, şimdiki aracım benzinli.. Önüme neresi çıkarsa oradan alıyorum.
  • opet alır
  • Lukoil
  • Direk şu iyi denemez bence. Bende dizel araç kullanıyorum. Şirket anlaşmamız olduğu için Lukoil den alıyorum şu ana kadar bi sorun yaşamadım. Senin de neresi hoşuna gidiyorsa ordan al derim yada git 2 sinden de al 20 liralık felan test et kaç km gittiğini arabanın çekişini vs (20 lirada ne kadar anlaşılır tartışılır)...
  • shell köküne kadar
  • 15 günü tercih ediyorum oto genelin konusu olduğu için
  • Her zaman Shell

    Sehir ici cok yogun trafiklere denk gelmezsem ortalamayi 4.2 de tutabiliyorum. Arac polo bm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shell'i tercih ediyorum ama kendi arasında bayiden bayiye çok değişebiliyor
  • bir arkadaşım sürekli opetten alırdı dizel yakıtını. enjektörlerinin kullanım kilometresi dolduğundan değiştirmek istedi. serviste önce söküp bir kontrol etmek istemişler ve enjektörler kilometresine göre çok iyi durumda çıkmış. sonra değiştirmeden geri takmışlar bir 50000 km daha yaptı ve artık birşey olur diye değiştirdi. kötü bir yakıt olsa enjektörleri kısa sürede bozardı.

    not: ben yeni yeni dizel kullanmaya başladım. bazen opetten bazen de shellden alıyorum. shell koyunca aracın çekişinde hafif bir artış oluyor sanki ama bu sefer de motor gürültüsü hafiften çoğalıyor. o yüzden karışık kullanıyorum (araç kangoo 1.5 dci)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apollo_17 -- 8 Kasım 2012; 15:37:30 >
  • Opet = Daha fazla yol.
    Shell = Daha fazla performans.
  • Opel combo var 1.3 city plus. Shell i pek beğenmedik nedense.Ama Opet daha iyi hem motor dostu.Bi ara mecburiyetten po dan aldım ertesi gün servis ışığı yandı arabanın servise götürdük enjektörlerde pislik mi ne birikmiş.
  • söz konusu mazotsa uspet kral
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesur4dam

    söz konusu mazotsa uspet kral

    Eksta yakıtı olmayandı dimi o ayrıca motorin 4.13 olmuş
  • Anayol üzeri ucuz firma akarrr

    Hepsi aynı niye farklı firma peşinde koşup kazıklanıyorsunuz ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GKN.

    Anayol üzeri ucuz firma akarrr

    Hepsi aynı niye farklı firma peşinde koşup kazıklanıyorsunuz ki?

    Aynı değil işte, yakıtlar rafineriden geldikten sonra kimyasal katkılar etkileniyor, motor temizleme, daha iyi yanma, motor içi yağlama yapma gibi performans kazandıracak işlemler uygulanıyor. Bir yakıt alınca aracın motor arıza ışığının yanması yada aynı tutarda alınan yakıtla birinde daha fazla mesafe kat etmenin nedeni bu katkılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MassiveDynamic

    15 günü tercih ediyorum oto genelin konusu olduğu için

  • Bizim buralarda bi söz vardır, benzini shell den ........ kelden derler. Mazottada aynı şekilde shell derim, Türkiye de en çok denetlenen firmalardan biridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: GKN.

    Anayol üzeri ucuz firma akarrr

    Hepsi aynı niye farklı firma peşinde koşup kazıklanıyorsunuz ki?

    Aynı değil işte, yakıtlar rafineriden geldikten sonra kimyasal katkılar etkileniyor, motor temizleme, daha iyi yanma, motor içi yağlama yapma gibi performans kazandıracak işlemler uygulanıyor. Bir yakıt alınca aracın motor arıza ışığının yanması yada aynı tutarda alınan yakıtla birinde daha fazla mesafe kat etmenin nedeni bu katkılar.

    Biliyorum gardaş onu.Motor temizleme diye bir dünya yok,o zaman hepimizin motorları kaskara olmak yerine parıl parıl metal grisi olurdu.Daha iyi yanma yakıtın inceltilmesiyle olur ki doğrudur inceltici katkılar kullanılıyor.Multijet,1.6 PSA,1.9 PD TDI gibi motorlarda sürekli kullanıyorum bu yakıtı,hiç bir sıkıntısını derdini görmedim.Büyük firmaların adam keklemekten başka yaptığı bir şey yok.İncelmiş-katkılı yakıtla daha iyi performans alırsın ama kesinlikle daha uzun yol gidemezsin.100km'de yeri geliyor yarım lt'ye yakın fark oluyor katkılı ile rafineri motorin arasında.Rafineri motorin daha az yakıyor.Fizikte iş-güç-enerji diye bir konu vardır bilir misin bilmem.Aynı yakıtla hem daha fazla güç hem de uzun menzil birbirine zıt iki parametre.Tabi belirleyen sadece bu değil,incelmiş yakıt daha verimli yanıyordur elbet ama o aradaki fark hesaba katılmayacak kadar ufak bir fark.Ben yakıtı 3.5'dan alıyorum,4TL' vermeye gerek duymuyorum,senelerdir diğer firmalarla 40-50 kuruş arası bir farkla alıyorum.Bir kusurunu,zararını görseydim emin ol kullanmazdım bu yakıtları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OceanMaster -- 22 Kasım 2012; 17:52:14 >




  • bp
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.