Şimdi Ara

Dizel ve benzinli arasındaki TORK farkı önemlimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
13.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    307 1.6 xt premium a karar verdim. Ama benzinli ve dizel arasındaki yakıt sarfiyatından başka olarak birde elde edilen tork gücü kafamı kurcalamakta. Araştırmalarıma göre Dizel 240, Benzinli 147 tork gücü ortaya çıkartmakta. Dolayısıyla HDİ almayı düşünüyorum. HDi ve benzinli 307 arasıda ki bu tork miktarındaki farkın günlük kullanımda gerçekten önemi varmıdır. Fakat ikinci el dizel motorlu araç almak büyük bir risk diyorlar. Ve hatta bu arızanın serviste ve bilgisayarda ortaya çıkamadığı söyleniyor. Mazot pompası için 3.000-4.000 ytl gibi bir rakam telafuz ediliyor doğrumudur.

    İmzamda görüldüğü üzere şuanki aracım 1.4 hdi skoda fabia. 1.4 olmasına rağmen, arkadaşlarımın 1.6 benzinli araçları ile özellikle dik rampalarda hiç zormanmadan kapışabiliyorum. Bu durum dizel motorlardaki yüksek tork gücü ile mi alakalı.

    Birde 307 almak sizce gerçekten doğru bir kararmıdır. Malum forumlarda ve günlük hayatta pejo dan uzak dur diyen bir çok insan var. Benim yakın bir arkadaşım 307 sini verip yerine golf aldı ve pejo dan yaka silkiyor. Banada pejo alma diye çok baskı yapıyor. Ama gerke standart donanımı gerek gösterişli kasası sebebiyle bende 307 den vazgeçemiyorum. Çok kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim.


    Not: Pazar günü ankaradaki araba pazarındaydım. İnternette bazı ikinci el oto sayfaları ile pazar arasında yaklaşık 1.000-2.000 ytl fark var. Pazar daha ucuz. Bilginize. Hatta internette görmüş olduğum bir 307yi sahibi pazara getirmiş. Ve internette ki fiyatından 1.000 ytl düşük yazmış :D







  • Evet yokuşlardaki fark torktan kaynaklanıyor. Bu tork sürüş zevkini arttırıyor. Ancak benzinli daha geniş devir bandı sayesinde farklı bir kullanım keyfi veriyor. Karar sizin.

    307, Peugeot'nun sorunlu kabul edilen bir modeli. Ancak Peugeot'nun gene olarak sorunlu olduğu kanısı yanlış bir önyargıdan ibaret. 206, 306, 406, 207, 407 gibi son derece sorunsuz modelleri var. Üstelik Peugeot'ların sorunlu olduğu konular, elektronik ve ufak tefek işçilik hatalarıdır. Ancak Golf alan arkadaşınız, eğer Golf V almışsa, çok büyük ihtimalle şanzıman problemi gibi ciddi problemler yaşayacaktır. Caddy'lerde ise debriyaj ve turbo problemi gibi çok daha ciddi problemler var... Bunları da göz ardı etmeyin.

    Son söz olarak, ikinci el şans işidir; ikinci el alacaksanız, mümkün mertebe dizelden uzak durun derim...
  • Bilgilendirmeniz ve ilginiz için çok teşekkür ederim. Sıfır bir 308 dizele gücüm yetmez. İkinci el 307 dizel makyajlı kasa biraz evvel bir arkadaşım haber verdi bulmuş benim için temiz ve 45000 km de olduğunu söylüyor. Ama sizde ikinci el dizelden uzak durun demişsiniz. Ne yapacam valla hiç bilemiyorum. 307 yi gördükten ve donanım genişliğinden sonra başka bir araçta kullanmak içimden gelmeyecek. Dediğim gibi kafam iyice karıştı.
  • tork farkı özellikle yokuşlarda ve ilk hızlanmada(birde araç yüklü ise) çok yardımcı olan bir unsurdur.. sollamalarda da devir kaybını hissetmeden hızlanmana yardımcı olur.. ancak benzinli bir araçla dizel araç arasındaki bu kadar tork farkı seni aldatmasın. bunlara fazla takılmaya gerek olmadığını düşünüyorum.. çünkü benzinli bir aracın ataklığını muadili bir dizel araç vermez.

    diğer taraftan 2004 model 206 hdi kullanan birisi olarak bahsettiğin klasik peugeot arızaları benim de başıma geldi. hiçbir araç için sorunsuz veya sorunlu deme şansımız kullanmadan olamıyor bunun için.. diğer taraftan 307ler için yeni kasalarda sorunların öncekiler gibi olmadığını söylüyorlar.. ancak eski kasa (2004 model) 307 dizel kullanan bir arkadaşımın aracı da hiç sorun yaşatmamıştır ona.... bu tezatlar içinde karar vermek zor olabilir. ancak kararında aracın dış görünüşünün etkili olduğunu anlıyorum ki, bu senin için bir keyif veya zevk verecek bir durum oluştursun diye araba alıyorsan emin ol peugeotun sürüş zevkini sınıfındaki pekçok araç vermeyecektir.. ancak arada çıkabilecek sorunlardan dolayı sinir harbi yaşayacağın zamanlar olabilir . pişmanlıklar yaşayabilirsin ancak belli bir süre sonra bu araba sana herşeyi unutturur ve vazgeçemediğini anlarsın...




  • aynen katılıyorum.Sitede benim kadar 307 si ile sorun yaşayan başka kimse yoktur iddia ediyorum.o değil arabayı satamayacağım servis kayıtları incelenirse:) o kadar sorunlarımın arasına lpg ile ilgili sorunlarda girdi ya ne diyeyim:(Araç kafayı yedi sonunda.kafasına göre hata mesajları yazıyor siliyor.İnanın peugotun tüm hata mesajlarını görmüşümdür ekranda.Arkadaşlar artık benim sorunlarımdan bıktılar.tatile gidip servise giren kaç kişi vardır ya.Dağın başında arabasını tamire uğraşan?Tatillerim bile dolu dolu yani.ama benim kdar PUG dan zevk alanda yoktur.Son kararım istemeyerekte olsa satacağım ve tepee alacağım.Yani PUG forever.işte peugeot aşkı böle bişey.iyi karar ver...:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apolloapollo -- 21 Temmuz 2008; 23:36:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: apolloapollo

    aynen katılıyorum.Sitede benim kadar 307 si ile sorun yaşayan başka kimse yoktur iddia ediyorum.o değil arabayı satamayacağım servis kayıtları incelenirse:) o kadar sorunlarımın arasına lpg ile ilgili sorunlarda girdi ya ne diyeyim:(Araç kafayı yedi sonunda.kafasına göre hata mesajları yazıyor siliyor.İnanın peugotun tüm hata mesajlarını görmüşümdür ekranda.Arkadaşlar artık benim sorunlarımdan bıktılar.tatile gidip servise giren kaç kişi vardır ya.Dağın başında arabasını tamire uğraşan?Tatillerim bile dolu dolu yani.ama benim kdar PUG dan zevk alanda yoktur.Son kararım istemeyerekte olsa satacağım ve tepee alacağım.Yani PUG forever.işte peugeot aşkı böle bişey.iyi karar ver...:)


    VW.NİN YENİ ÇIKAN TSİ MOTORLARINI İNCELE BU KARARINI BİRKEZ DAHA DÜŞÜNECEĞİNİ TAHMİN EDİYORUM...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin
    VW.NİN YENİ ÇIKAN TSİ MOTORLARINI İNCELE BU KARARINI BİRKEZ DAHA DÜŞÜNECEĞİNİ TAHMİN EDİYORUM...


    Peugeot'nun da TSI muadili THP 1.6 175bg'lik motorları var.
  • Peugeot 307 lerin sorunlu olan modelleri 1.4 motorlu olan serileri diye biliyorum yani sanırım 2004 modele kadar olan seriler... alt komşumda 2006 model 307 1.6 hdi var ve hiç bir sorunu yok tabi araç cok temiz ve az kullanılmış daha 18000 km.de. yinede 1.6 307 lerin sorun cıkardığını pek duymadım. bende komşumun bir kaç kez 307 sini kullandım araca hayran kaldım.ve en sonunda gidip 308 aldım. görünüş,konfor,ekipman hepsi peugeotta var.temiz ve az kullanılmış bir dizelin sorun cıkaracağını sanmıyorum.
  • Selamlar arkadaşlar,

    PUG için yazılanların pekde doğru olmadığını düşünüyorum. Bendede yeni kasa 307 2006 HDI 110 HP araç var. Şimdiye kadar periyodik bakım haricinde bir sorununu görmedim ama arabayı bende hiç üzmedim bakım zamanından 300-500 km önce götürdüm vs vs. Şimdide satacagım malum ev aldım mecburiyetten kredi vs çektim onu kaptmak amaçlı.
  • Dizel mi yoksa benzinli mi derseniz ben tabiki dizel derim.Ben de 3.5 sene 307 kullandım 1.6 110 hp benzinli çok kapıştım 1.6 hdi 110 hp 240 torkluk arabayla gerçekten dizel olan affetmiyor. Tork baya etkiliyor ...
  • TORK FALAN HİKAYEEEEEEEE.MİSAL FOCUS 1.6 115 PS 155 NM TORK

    FOCUS TDCİ 109 240 NM TORK.........SABAHA KADAR KAPIŞTIRIN BENZİNLİ TORKU AZ OLAN GEÇER.TAMAM DİZELDE TORK VAR AMA 4000 DEVİRDE BİTİYO.130 DA BİLE benzinli dizele 3 sn fark atıyo


    MESELA HONDA TORKU ÇOK AZ AMA EN SERİ ARAÇLARDAN BİRİ NEDEN ÇÜNKÜ BİTMEYEN Bİ DEVRİ VAR
  • mazutlu araba gitmiyo, arkadaş doğru söylüyor...
    şaka bir yana bu dizel düşmanlığı neden raki?
    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    TORK FALAN HİKAYEEEEEEEE.MİSAL FOCUS 1.6 115 PS 155 NM TORK

    FOCUS TDCİ 109 240 NM TORK.........SABAHA KADAR KAPIŞTIRIN BENZİNLİ TORKU AZ OLAN GEÇER.TAMAM DİZELDE TORK VAR AMA 4000 DEVİRDE BİTİYO.130 DA BİLE benzinli dizele 3 sn fark atıyo


    MESELA HONDA TORKU ÇOK AZ AMA EN SERİ ARAÇLARDAN BİRİ NEDEN ÇÜNKÜ BİTMEYEN Bİ DEVRİ VAR




  • şehir içinde dizel benzınlı bır çok aracı yer kullanmayı bılırsen ama arabaı yarış için almıyosun unutma az yakıtla bol gezmek için alıyosun.imzamdakı araçla 9 ayda 18000km yaptım hiçbır sorunum yok.307 yı tavsıye ederım sürüş keyfı ve karızman yeter.rock_m5 kardeşim bir ornek vermiş dizel aracı şehir içinde örnekteki araçlar için konuşuyorm benzınlı arabanın geçme şansı neredeyse yok dızeldkı sürücü çok vasat değilse.

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HELICOPTERPILOT -- 19 Ağustos 2008; 1:18:21 >
  • Ben yanlış anlaşıldım heralde benim bahsettiğim durum aynı beygirdeki arabalarda geçerli , tabiki beygir gücü fazla olan daha önde olacaktır ...Aynı beygirdeki arabalarda dizel motorlu olan eger aracın ağırlıkları da aynı ise benzinli motoru geride bırakır ... Şahsen ben çok denedim ...
  • Bende yazılanlara briazcık katkıda bulmak istiyorum arkadaşlar
    2006 yılında hayatımda ilk defa bir pejo 307 kullanmak nasip oldu
    Kullandığım model 2005 1,6 109 hp dizel 307 idi. Araçla ilk önce ara yollarda
    biraz işlerimizi halletmek için dolaştıktan sonra doule diye adlandırılan yola
    çıktım araçta 5-6 kişi ile beraber abartmıyorum düz yolda 190km hız yaptık
    şaşırdım kaldım, ayrıca daha önce hiç dizel kullanamdığım için aracın ara
    hızlanmaları ve yokuş performansı inanılmaz güçlü gelmişti bana epeyce
    kullandıktan sonra o kadar basmaya aldığım yakıt benzinli arabadan sonra
    bana gayet makul gelmişti. Anlayacağınız aracın konforu çekişi ekonomikliği
    herşeyi çok iyi geldi bana hatta fiyat araştırması bile yapmaya başladım.
    Bu arada araç kuzenimin, fazla uzatmayayım aracı işim bittikten sonra teslim ettim
    Teslim ettim ama araç aklımda kaldı, daha önceden 307xs tam olarak emin değilim
    ama 2 kapılı bir aracı vardı arkadaşımın bana hep dert yanardı bıktım bundan servisi
    şöyle burası böyle motoru böyle dedim ki yahu taş gibi araba ben kullandım motoruda
    süper o da haklı olarak sen 1 gün kullandın ben her gün kullanıyorum.
    Neyse aradan 2-3 ay geçti sonra tekrar kuzeniminle yan yana geldik istanbulda sonra
    dedim nasıl senin canavar dedi allah b.... versin onun dedi bıktım dedi daha geçen hafta
    adını şuan hatırlayamadığım bir yerini yaptırdım dedi bugün yine aynısı dedi kaç defa
    masraf açtı başıma dedi ve bir an önce satacağını söyledi ama malesef 4-5 ay sonra
    satabildi. Bende bu şekilde bu araçtan vazgeçmiş oldum. Daha sonrasında internette ve
    başka 307 sahiplerinden edindiğim bilgilere göre araçların genellikle sorunlu olduğuydu.
    Kısaca yüz yüze konuştuklarımın hepsi şikayetçi fakat burada bir kaç kişi gördüm
    şikayetçi olmayan

    Tork konusuna gelince evet tork küçük devirlerde ve yokuşlarda çok zevklidir
    ama 3000 devirden sonra sürünmeye 4000 devirden sonra resmen dökülür
    hep ş.içi kullanıyorsanız otobana girdiğinizde ( eğer aracınız turbo dizel ise )
    kesin araçta yazan son hızı oraya yapıştıracağınızı zannedersiniz fakat beşinci viteste
    130-140 km yi geçtikten sonra düşüncelerinizin hayalden öteye geçmediğini anlarsınız
    Şayet ben kendi adıma söyleyeyim resmen şok olmuştum
    Benzili araçlarda ise düşük devirlerde yüksek tork yakalayamazsınız fakat 3000 devirden
    sonra 6000 e kadar sürekli güçlü bir tork yakalarsınız bu söylediğimden sakın olaki
    5. viteste küt diye bütün ibreleri onra yapıştıracak diye bir şey algılamayın.

    Şimdi yukarıda bazı arkadaşlar sağdan soldan duydukları ile yok golfler için
    şanzuman arızası yok caddy ler için balata sıkıntısından bahsetmiş. Şunu söyleyeyim
    vw marka araçlara motorunun suyunu yapını birde mazot sa mazotunu benzin ise
    benzinini koyun bakımlarını zamanında yaptırın eğer aracınız yeni ise en az 150-200 bin
    km emin olun sorunsuz kullanırsınız. Orta sınıf alman arabaları içinde
    vw bence bir numaradır ford ikinci opel ise 3. sıradadır. Pejo alman arabası değil ama
    sağlamlıkta ve sorunsuzlukta bence çok daha geridedir
    Şimdi söyledikleirmden vw fanatiği gibi bir anlam mana çıkarabilirsiniz saygı duyarım
    çünkü kullandığım araç şuan vw caddy 130binkm de Allaha şükür daha debriyaj balatas
    dahi değişmedi ve inanmayacaksınız belki ama 2 yıl önce bayiden aldığım radyatör suyu
    hala orada duruyor.
    Ama ben bu araç biraz eskidiği ve sıkıldığım için Ford focus almayı düşünüyorum ve dizel
    neden dizel çünkü gerçekten hemen hemen %40 daha ekonomik sadece bu sebeple
    ve yine soracaksınız neden golf değil de focus? çünkü dizel almayı planlıyorum golfün
    1,6 dizeli yok motoru 1,9 vergi ve daha fazla yakıt harcıyor. Ama golf bence yinede
    süper araba ama focusuda çok beğeniyorum hele bu 1,6 109 hp dizel motor
    cuk diye bu arabaya oturdu




  • up bende merak ediyorum bunu
  • Tork farki yokus dışında günlük kullanım senaryosu esas alinirsa bir etki olusturmaz. Ayrica temiz azkmli ve servis bakimli dizel araclarda pekala alinir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.