Şimdi Ara

Dizel Motorun Ambeleye Kalkması(Diesel Runaway) Nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
7
Favori
36.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, internette biraz araştırdım ve bu konu hakkında pek bir şey yazılmadığını gördüm. Ben de yazayım da yarın öbür gün birinin başına geldiğinde ne yapması gerektiğini öğrensin, motorunu kurtarsın masraftan yırtsın.

    Dizel motor, yapısı gereği yanma tepkimesi için buji kıvılcımına ihtiyaç duymaz. Sıkışıp ısınan havanın içerisine püskürtülen mazotla çalışır. Motorun yükü de püskürtülen mazot miktarı ve turbo basıncıyla ayarlanır. Tabi bu normal çevrim.

    Motorda aşınmalardan kaynaklı olarak, herhangi bir yerden emme manifolduna yağ veya yağ buharı girerse, motor emme zamanında yağ ile havayı çeker. Sıkıştırdığında yağ, mazot gibi yanar. Motor çalışmaya devam eder yani. Kontağı kapatıp mazot girişini kesseniz bile eğer yağ yeterli miktarda geliyorsa çalışmaya devam edecektir. Kısır döngüye girer, çünkü motor devirlendikçe ısınır, daha çok yağ buharı üretir, kendini daha çok besler. Bir nevi kendini yok etme mekanizması.

    Aşınmış turbodan gelen yağ, bu işte genel olarak en çok görülen besleme tipidir. Bizim ülkede turbolu araç kullanımının da pek bilindiği söylenemez. (Turbolu araç kullananların % kaçı motoru zorladıktan sonra kontak kapatmadan önce rölantide bekliyor 20-30 saniye ? ) Krank havalandırmadan gelen yağ o kadar beslemez motoru çünkü. Aşınmış segmanlardan veya supap yataklarından gelen yağ da motoru çalıştırabilir.

    Yapılması gereken şey basit: Motorun yakıt girişini kesemiyorsunuz, hava girişini kesmeniz gerekir. Kaputu açıp hava girişini tıkayın. Çok acilse yangın söndürücü sıkın ama CO2 (karbon dioksit) tipi olanlardan. Sıvı söndürücü gibi şeyler sıkarsanız motor kol çıkarır. Eğer debriyajınız sağlam ise, beşinci vitese takıp debriyajı da bırakabilirsiniz. Motor o kadar güç üretemediği için stop edecektir. Ancak balatanız bitikse debriyaj yakarsınız sadece. En garanti yol emmeyi tıkamaktır.

    İrili ufaklı tüm dizel motorlarda gerçekleşebilir. Özellikle yüksek km'de olanlar veya turbosu zorlanmış olanlarda.

    Bu da örnek :https://www.youtube.com/watch?v=j4rMfrERpG8

    Dip not: 19 mayıs 2016 tarihinde Kocaeli otogar sapağının orada makaslayarak giden beyaz Fiat fiorino'nun motoru, 300 metre sonra ışıklarda ambeleye kalktı beyaz duman ata ata. İlahi adalet sanırım. Plakasını alamadım ama zaten cezasını buldu.

    Buraya da google'da aranması muhtemel şeyleri yazayım ki rahat bulsunlar, dizel motorum durmuyor, kontak kapamaya rağmen çalışma, yoğun beyaz duman ile çalışma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Mayıs 2016; 11:38:17 >







  • Jr09 kullanıcısına yanıt
    Jr09 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jr09

    Nedense dizel günden güne içimde korku uyandırıyor. Dizel partikül filtresi , diesel engine runaway , bakım tutarları ,alırken ödenen uçuk fark, ayrıyetten kendi yaptığımız bakım ; misal yok motoru bilmem kaç zamanda bir 3000 devirde yarım saat çalıştır vesaire dpf için , yok kısa yol yapma uzun yol yap öyle var gideceğin yere dizel geç ısınır sana katkısından çok zararı olur..İşte kışın soğukta yaşanan bazı sıkıntılar , bunların yanında diesel yakıtın daha zararlı salınımlar içermesi de var tabi.Ne bileyim yahu çok zahmetli ve sıkıntılı geliyor bana.

    3.20d 5.20 d gibi araçların en az 180-190 beygir 400+ torkluk değerlerinden veyahut bu değerlere yakın olan motorlardan başkası bana hiç çekici gelmiyor artık. Hatta o sıkıntı sonucta bu modeller dahil hepsinde olabilir.

    Ne bileyim ya benzinli araç daha bir otomobil daha bir samimi geliyor bana. Dediğim gibi şu 3.20d performansı falan olmasa dönüp bakacağımı zennetmiyorum dizele.Birde Allah var performans yaparken de az yakıyor olması aynı zamanda.

    Hele ki golf falan alanlar 105 hp lik dizele o paraları nasıl veriyor hiç anlamıyorum.1.4 tsi al çok daha iyi. Ama yanlış anlaşılmasın tercih ve ekonomi yapmak isteme meselesi tabi. Malum sitede 124.500 e mi ne golf 1,6 tdi var da ona gülmekten aklımda kalmış sanırım


    Düzenleme:

    Konuyu nasıl buralara çektim bilmiyorum sanırım içimde sıkıntı birikmiş bu konuda

    Dizel motor, performans ve emisyon açısından ölü doğmuştur. Yanma mekanizması problemlidir. Otomotiv dünyası ölüyü diriltmeye çalışıyor, başka bir şey yok. "Birileri" diyor ki dizel motora yatırım yapacaksınız. Bunlar da mecburen onu takip ediyorlar. Mühendisler harıl harıl çalışıyor dizel motoru kitabına uydurabilmek için. O kadar emek otto, atkinson veya miller çevrimine harcansaydı benzinliler padişah olurdu. Dizel motorun arkası kimyasal fabrika gibi. Katalitik konvertör, partikül filtresi, adblue-scr. Toplasan motor fiyatına kafa tutuyor bedelleri.

    Neden ? Çünkü yanma mekanizması problemli. Fazla yakıt püskürtemiyor, çünkü yakamıyor, is oluşuyor, az püskürtse NOx çok fazla. Performansı da düşük, adam etmek için en az 1 bar turbo basmak zorunda kalıyorlar. Atmosferik halde eşekten beter dizel motor.

    Tek bir avantajı var, nispeten ekonomik . Ancak bana göre ar-gesi iyi bir otto motor, dizelin tacını alır ekonomide. Lpg dönüşümü yapılmış sıradan gibi görülen benzinli motorlar bile daha ekonomik dizelden. Dizelin tek ve en mantıklı kullanım alanı ağır iş makineleri, gemiler, tırlar vs.

    Neden daha samimi ? Çünkü benzinli öngörülebilir. 1000-8000 arası çalışıyor. Hele ki turbo benzinliyse 1500 devirde bir alıyor adamı, 7000 lere kadar soluksuz taşıyor. Bunu yaparken de motora acı çektiriyormuşsunuz gibi hissettirmiyor. Böğürmüyor dizel gibi. Sanki devir çevirmekten keyif alıyor gibi, ki alıyor zaten Dizel ise 1500 de başlıyor, 2500-3000 den sonra devir çevirdikçe tork düşüyor. Dengesiz. Önce ölü, sonra sahte bir tork patlaması, sonra gene ölü.

    Ayrıca dizel motorun teorik termik verimi, yük ile ters orantılıdır. Gaza ne kadar basarsanız, termik verim o kadar düşer. Dramatik bir düşüş yok ama gene de düşüş var. Bu olay bile başlı başına dizel motorun performansa uygun olmadığını gösterebilir.
    Nedense dizel günden güne içimde korku uyandırıyor. Dizel partikül filtresi , diesel engine runaway , bakım tutarları ,alırken ödenen uçuk fark, ayrıyetten kendi yaptığımız bakım ; misal yok motoru bilmem kaç zamanda bir 3000 devirde yarım saat çalıştır vesaire dpf için , yok kısa yol yapma uzun yol yap öyle var gideceğin yere dizel geç ısınır sana katkısından çok zararı olur..İşte kışın soğukta yaşanan bazı sıkıntılar , bunların yanında diesel yakıtın daha zararlı salınımlar içermesi de var tabi.Ne bileyim yahu çok zahmetli ve sıkıntılı geliyor bana.

    3.20d 5.20 d gibi araçların en az 180-190 beygir 400+ torkluk değerlerinden veyahut bu değerlere yakın olan motorlardan başkası bana hiç çekici gelmiyor artık. Hatta o sıkıntı sonucta bu modeller dahil hepsinde olabilir.

    Ne bileyim ya benzinli araç daha bir otomobil daha bir samimi geliyor bana. Dediğim gibi şu 3.20d performansı falan olmasa dönüp bakacağımı zennetmiyorum dizele.Birde Allah var performans yaparken de az yakıyor olması aynı zamanda.

    Hele ki golf falan alanlar 105 hp lik dizele o paraları nasıl veriyor hiç anlamıyorum.1.4 tsi al çok daha iyi. Ama yanlış anlaşılmasın tercih ve ekonomi yapmak isteme meselesi tabi. Malum sitede 124.500 e mi ne golf 1,6 tdi var da ona gülmekten aklımda kalmış sanırım


    Düzenleme:

    Konuyu nasıl buralara çektim bilmiyorum sanırım içimde sıkıntı birikmiş bu konuda
  • Peki boyle bir durumda marsa basip motorun mazot ile calismaya zorlayabilirmiyiz? Oldu da zorladik motoru durdurmak daha kolay bir hale gelir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bilgilendirme, teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Peki boyle bir durumda marsa basip motorun mazot ile calismaya zorlayabilirmiyiz? Oldu da zorladik motoru durdurmak daha kolay bir hale gelir mi?

    marşa basmana gerek yok. dediğiniz şeyi yapmak için kontağı yarım çevirmeniz yeterli. marşa basarsan marş ile ilgili herşey dağılır bu durumda
    ama faydası olmaz bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Peki boyle bir durumda marsa basip motorun mazot ile calismaya zorlayabilirmiyiz? Oldu da zorladik motoru durdurmak daha kolay bir hale gelir mi?

    Kontağı açmanız durumunda motor mazot ilavesi yaparsa daha da güçlenir. Önlenmesi çok zor bir durumla karşı karşıya kalırsınız. En mantıklı hareket, hava girişini kapatmak.
  • Sonunda forumda faydalı bir konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam diyelim çevremizde böyle bir şeyle karşılaştık adam korkudan kaputu açamıyor veya hava girişinin nerede olduğunu bilmiyor bizde bir türlü bulamadıkgiriş kısmını diyelim.Egzoz çıkışını tişörtümüzle vb. tıkasak dışarıya çıkamasa duman motor stop eder mi?Bu durumda ki aracın patlama olasılığı var mıdır yoksa araç aynı boş viteste dip gaz yapmak gibi bir moda mı giriyor ve kendine mi zarar veriyor sadece?
  • Çok faydalı ve dikkat edilmesi gereken bir konu. Ancak şu var ki, araç dumanlar içerisinde son devirde bağırıyorken o panik ile binek bir otomobilin hava girişini bulup kapatmak kolay bir iş değil. Allah kimsenin başına vermesin.

    Videoda bir örneğini görebilirsiniz. 1.30 dan sonra olaylar gelişiyor, çok tehlikeli bir durum ve hava girişi kapatılarak motor durdurulabiliyor.





    Burda ise adamlar hava girişini kapatmaya yelteniyor ama motor sakat olduğundan direk kaçıyorlar. Tabi sonra bir şekilde tahta bez falan hallediyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 20 Mayıs 2016; 12:24:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Hocam diyelim çevremizde böyle bir şeyle karşılaştık adam korkudan kaputu açamıyor veya hava girişinin nerede olduğunu bilmiyor bizde bir türlü bulamadıkgiriş kısmını diyelim.Egzoz çıkışını tişörtümüzle vb. tıkasak dışarıya çıkamasa duman motor stop eder mi?Bu durumda ki aracın patlama olasılığı var mıdır yoksa araç aynı boş viteste dip gaz yapmak gibi bir moda mı giriyor ve kendine mi zarar veriyor sadece?

    Mecbur kalınırsa egzoz da tıkanabilir. Tabi tıkayabiliyorsanız çünkü yüksek debide geliyor gaz. Elbette ki etkisi olur ama emmenin tıkanması kadar verimli olmaz.
  • Bilgilendirme için teşekkürler çok faydalı bir konu olmuş.
  • Bu gibi durumlarda egsozu tıkayabilirseniz araç stop eder. Havlu vb birşey sokuşturmak işi çözecektir ve büyük masraftan kurtaracaktır
  • Nedense dizel günden güne içimde korku uyandırıyor. Dizel partikül filtresi , diesel engine runaway , bakım tutarları ,alırken ödenen uçuk fark, ayrıyetten kendi yaptığımız bakım ; misal yok motoru bilmem kaç zamanda bir 3000 devirde yarım saat çalıştır vesaire dpf için , yok kısa yol yapma uzun yol yap öyle var gideceğin yere dizel geç ısınır sana katkısından çok zararı olur..İşte kışın soğukta yaşanan bazı sıkıntılar , bunların yanında diesel yakıtın daha zararlı salınımlar içermesi de var tabi.Ne bileyim yahu çok zahmetli ve sıkıntılı geliyor bana.

    3.20d 5.20 d gibi araçların en az 180-190 beygir 400+ torkluk değerlerinden veyahut bu değerlere yakın olan motorlardan başkası bana hiç çekici gelmiyor artık. Hatta o sıkıntı sonucta bu modeller dahil hepsinde olabilir.

    Ne bileyim ya benzinli araç daha bir otomobil daha bir samimi geliyor bana. Dediğim gibi şu 3.20d performansı falan olmasa dönüp bakacağımı zennetmiyorum dizele.Birde Allah var performans yaparken de az yakıyor olması aynı zamanda.

    Hele ki golf falan alanlar 105 hp lik dizele o paraları nasıl veriyor hiç anlamıyorum.1.4 tsi al çok daha iyi. Ama yanlış anlaşılmasın tercih ve ekonomi yapmak isteme meselesi tabi. Malum sitede 124.500 e mi ne golf 1,6 tdi var da ona gülmekten aklımda kalmış sanırım


    Düzenleme:

    Konuyu nasıl buralara çektim bilmiyorum sanırım içimde sıkıntı birikmiş bu konuda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jr09 -- 20 Mayıs 2016; 12:51:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jr09

    Nedense dizel günden güne içimde korku uyandırıyor. Dizel partikül filtresi , diesel engine runaway , bakım tutarları ,alırken ödenen uçuk fark, ayrıyetten kendi yaptığımız bakım ; misal yok motoru bilmem kaç zamanda bir 3000 devirde yarım saat çalıştır vesaire dpf için , yok kısa yol yapma uzun yol yap öyle var gideceğin yere dizel geç ısınır sana katkısından çok zararı olur..İşte kışın soğukta yaşanan bazı sıkıntılar , bunların yanında diesel yakıtın daha zararlı salınımlar içermesi de var tabi.Ne bileyim yahu çok zahmetli ve sıkıntılı geliyor bana.

    3.20d 5.20 d gibi araçların en az 180-190 beygir 400+ torkluk değerlerinden veyahut bu değerlere yakın olan motorlardan başkası bana hiç çekici gelmiyor artık. Hatta o sıkıntı sonucta bu modeller dahil hepsinde olabilir.

    Ne bileyim ya benzinli araç daha bir otomobil daha bir samimi geliyor bana. Dediğim gibi şu 3.20d performansı falan olmasa dönüp bakacağımı zennetmiyorum dizele.Birde Allah var performans yaparken de az yakıyor olması aynı zamanda.

    Hele ki golf falan alanlar 105 hp lik dizele o paraları nasıl veriyor hiç anlamıyorum.1.4 tsi al çok daha iyi. Ama yanlış anlaşılmasın tercih ve ekonomi yapmak isteme meselesi tabi. Malum sitede 124.500 e mi ne golf 1,6 tdi var da ona gülmekten aklımda kalmış sanırım


    Düzenleme:

    Konuyu nasıl buralara çektim bilmiyorum sanırım içimde sıkıntı birikmiş bu konuda

    Dizel motor, performans ve emisyon açısından ölü doğmuştur. Yanma mekanizması problemlidir. Otomotiv dünyası ölüyü diriltmeye çalışıyor, başka bir şey yok. "Birileri" diyor ki dizel motora yatırım yapacaksınız. Bunlar da mecburen onu takip ediyorlar. Mühendisler harıl harıl çalışıyor dizel motoru kitabına uydurabilmek için. O kadar emek otto, atkinson veya miller çevrimine harcansaydı benzinliler padişah olurdu. Dizel motorun arkası kimyasal fabrika gibi. Katalitik konvertör, partikül filtresi, adblue-scr. Toplasan motor fiyatına kafa tutuyor bedelleri.

    Neden ? Çünkü yanma mekanizması problemli. Fazla yakıt püskürtemiyor, çünkü yakamıyor, is oluşuyor, az püskürtse NOx çok fazla. Performansı da düşük, adam etmek için en az 1 bar turbo basmak zorunda kalıyorlar. Atmosferik halde eşekten beter dizel motor.

    Tek bir avantajı var, nispeten ekonomik . Ancak bana göre ar-gesi iyi bir otto motor, dizelin tacını alır ekonomide. Lpg dönüşümü yapılmış sıradan gibi görülen benzinli motorlar bile daha ekonomik dizelden. Dizelin tek ve en mantıklı kullanım alanı ağır iş makineleri, gemiler, tırlar vs.

    Neden daha samimi ? Çünkü benzinli öngörülebilir. 1000-8000 arası çalışıyor. Hele ki turbo benzinliyse 1500 devirde bir alıyor adamı, 7000 lere kadar soluksuz taşıyor. Bunu yaparken de motora acı çektiriyormuşsunuz gibi hissettirmiyor. Böğürmüyor dizel gibi. Sanki devir çevirmekten keyif alıyor gibi, ki alıyor zaten Dizel ise 1500 de başlıyor, 2500-3000 den sonra devir çevirdikçe tork düşüyor. Dengesiz. Önce ölü, sonra sahte bir tork patlaması, sonra gene ölü.

    Ayrıca dizel motorun teorik termik verimi, yük ile ters orantılıdır. Gaza ne kadar basarsanız, termik verim o kadar düşer. Dramatik bir düşüş yok ama gene de düşüş var. Bu olay bile başlı başına dizel motorun performansa uygun olmadığını gösterebilir.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Dizel tercih edenlerinde açıkası motordan üst düzey bir performans, yüksek devir gibi beklentileri olduğunu sanmıyorum, ki kendimden biliyorum. İlk amaç yakıt maliyetini düşürmek. Evet üreticiler 200 tork 250 tork diye pazarlıyor dizel motorları, bak abi dizelde tork çok yüksek kalkışı süper, araç koltuğa yapıştırıyor dizelde deniyor ama kalktıktan sonra devamı yok, o tork zaten kısa sürede 3 bir devire fırlamananıza neden oluyor 3 bin devirden sonrada zaten motor o viteste bayılıyor, hele motorda turbo yoksa dahada vahim motor daha hızlı yığılıyor, bu sefer ne oluyor vites değiştirmekten kol kası yapar hale geliyor insanlar.

    Bunun dışında tabiki dizel motor nazlı bir motor söylendiği gibi, çalıştırırken ışıkların sönmesini bekle, motoru 20 saniye ısıt, durunca 20 saniye rölantide bekle, utanmasa masaj falan isteyecek. Ha birçok dizel kullanıcısının bunlara dikkat ettiğinide sanmıyorum, benzlinli araç motoru gibi kullanan çok insan var, bazısı bu şekilde kullanarak 200 bin km bile yapmış birşey yok, bazısıda 60-70 bin de masraf çıkarmaya başlamış biraz şans işi. Tabi motora görede değişiyor biraz. dci motorların mazot seçmesi, multijetlerin en pis mazotta bile çalışması gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 20 Mayıs 2016; 22:16:36 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Merhaba aynen demek istediklerimin sebeplerini biraz açıklamışsınız gayet de güzel şekilde hemde. Ve dediğiniz gibi samimiyet olayının bir parçası da o. Lakin başka şeylerde var.

    Konuyu uzatmamak namına şunu eklemeliyim zaten dediğim gibi 3.20d gibi araçlardan bahsettim ben istisnai dizeller olarak. Onun dışındaki dizellere birşey demiyorum bile. Siz ne düşünüyorsunuz peki ?

    Mesela 3.20 d ye sınıfında rakip benzinli aklıma gelmiyor ama 3.20 i olabilir. Aralarında her halükarda 20 beygir farkı ve 150 + tork farkı oluşacaktır. Buna rağmen halen daha 2.0 litrelik 3.20 d hem daha performanslı hem daha ekonomik olacaktır. Zaten istisnai dizeller burada devreye giriyor , albenisi burada ( Bu arada 1.6 benzinliden bahsediyorum çünkü 2.0 benzinli olduğunda yakıt konusu tartışmaya bile gerek kalmayacaktır :) )

    Yakıt ekonomisi olayında sizin dediğinizden daha çok fark olduğunu düşünüyorum ben.

    Tekrar ediyorum dediğim gibi şu istisnai dizel motorlar ve paralel performans - yakıt ekonomileri olmasa dizelin benim için sıkıntıdan başka bir şey değil :)
    Bu arada güzel cevabınız için teşekkür ederiz




  • Faydalı konu,motorun hava girişi bazı araçlarda bulunamaybilir.En yüksek vites'e takıp debriyajı aniden bırakmak garanti olabilir.Egsoz tıkamak kesin çözüm olmayabilir.Emme'de bile en ufak hava girişinde motor stop etmeyebiliyor.Tamamen kapamak gerekiyor.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam tebrikler konu oldukca yararli olmus. Ayrica bi arkadas motor bu kadar bagirip duman atıyorken paniklemeden mudehale etmek oldukca zor olabilir demis cok dogru kesinlikle katiliyorum. Bununla beraber izmitte korfezde makascilar cok var 27 senelik bir izmitli olarak bu tip sığırlardan gecilmiyor ortalik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Hocam peki otomatik dizellere ne yapacagiz? Debriyaj yok ? Benim gunluk kullandigim arac bu sinifta o yuzden soruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Dizel motor, performans ve emisyon açısından ölü doğmuştur. Yanma mekanizması problemlidir. Otomotiv dünyası ölüyü diriltmeye çalışıyor, başka bir şey yok. "Birileri" diyor ki dizel motora yatırım yapacaksınız. Bunlar da mecburen onu takip ediyorlar. Mühendisler harıl harıl çalışıyor dizel motoru kitabına uydurabilmek için. O kadar emek otto, atkinson veya miller çevrimine harcansaydı benzinliler padişah olurdu. Dizel motorun arkası kimyasal fabrika gibi. Katalitik konvertör, partikül filtresi, adblue-scr. Toplasan motor fiyatına kafa tutuyor bedelleri.

    Neden ? Çünkü yanma mekanizması problemli. Fazla yakıt püskürtemiyor, çünkü yakamıyor, is oluşuyor, az püskürtse NOx çok fazla. Performansı da düşük, adam etmek için en az 1 bar turbo basmak zorunda kalıyorlar. Atmosferik halde eşekten beter dizel motor.

    Tek bir avantajı var, nispeten ekonomik . Ancak bana göre ar-gesi iyi bir otto motor, dizelin tacını alır ekonomide. Lpg dönüşümü yapılmış sıradan gibi görülen benzinli motorlar bile daha ekonomik dizelden. Dizelin tek ve en mantıklı kullanım alanı ağır iş makineleri, gemiler, tırlar vs.

    Neden daha samimi ? Çünkü benzinli öngörülebilir. 1000-8000 arası çalışıyor. Hele ki turbo benzinliyse 1500 devirde bir alıyor adamı, 7000 lere kadar soluksuz taşıyor. Bunu yaparken de motora acı çektiriyormuşsunuz gibi hissettirmiyor. Böğürmüyor dizel gibi. Sanki devir çevirmekten keyif alıyor gibi, ki alıyor zaten Dizel ise 1500 de başlıyor, 2500-3000 den sonra devir çevirdikçe tork düşüyor. Dengesiz. Önce ölü, sonra sahte bir tork patlaması, sonra gene ölü.

    Ayrıca dizel motorun teorik termik verimi, yük ile ters orantılıdır. Gaza ne kadar basarsanız, termik verim o kadar düşer. Dramatik bir düşüş yok ama gene de düşüş var. Bu olay bile başlı başına dizel motorun performansa uygun olmadığını gösterebilir.

    Öncelikle faydalı konunuz için teşekkür ederim. Birkaç yıl önce bir arkadaşın başına bu gelmiş ve konu açmıştı, biz de anlatmıştık. Ancak bilgiler karman çorman hali ile. Sizin bunu yapmanız çok iyi oldu. Arayan bulur artık.

    Ancak, bunu önceden bilmeyen birinin başına bu iş gelirse gene çok geçtir. "Aaa, arabanın deviri kontrolsüz bir biçimde yavaş yavaş yükseliyor. Kontağı kapatayım!"...... "Aaa! Kontak kapatmak işe yaramadı, kalan kıa sürede forum'a girip bir arayayım, belki çözümü vardır!"... diye kimsenin düşüneceğini sanmıyorum. Dolayısı ile konuyu hiç bilmeden bu sorunu yaşayan biri için, artık çok geçtir. Ancak önceden bir fikri olursa, başına geldiğinde anında sorunu çözebilir.

    Egzoz tıkamak bana sakat geliyor, çünkü modern dizel araçların egzoz hatlarına çok da güvenmemek lazım. Motorun basma gücü daha yüksek çıkıp, hattın en zayıf noktasından egzozu patlatması da mümkün. Ambeleye kalacak bir araba hali ile yorgun bir araç olmalı. Egzozu ne derece sağlamdır? Belli olmaz. Siz de belirtmişsiniz zaten, önce emme ile oynamak lazım.

    Benim sıralamam şöyle olurdu:
    1) Debriyaj nispeten sağlamsa, aracı 5'e at, aban frene.
    2) Debriyaj kaçırıyorsa, tekrar boşa at, emme manifolduna Co2 söndürücü sık. Kalın bir bezle emmeyi tıka.
    3) Aracı tekrar 5'e at, aban frene.

    4) Hala çalışıyorsa kaç.

    -----------------------------------

    Dizel hakkındaki yorumunuza da kesinlikle katılıyorum. Dizel ile ilgili mevzu basit aslında. Dizel motoru otomobile uygulama fikri Avrupa fikriydi ve bunun ilk örnekleri zaten Avrupa'da mevcuttu. Hemen her markanın dizel versiyornu vardı, yani hali hazırda bu konuda rekabet ediyorlardı. Japon'lar piyasayı domine etmeye başladığında Avrupa kendini Japon istilasından korumak için bir yol buldu: teknoloji olarak çok daha ileride olduğu dizel motoru pompalamak... Böylece her sınıf içinde bir segment yaratacaklar ve bu segmentte sadece kendileri ile rekabet halinde olacaklardı.

    Kısaca Dizel binek araç, Avrupa'nın kendini Japon istilasından korumak için kendiliğinden geliştirdiği, sonra da vazgeçemediği bir güvenlik önleminden ibaret. Benzer bir önlemi alma imkanı olmayan ABD'de yaşananları gördük. Detroit hayalet şehir oldu. Ancak bu durum bile Avrupa'nın ne kadar iki yüzlü olduğunu gösteriyor. O kadar çevrecilik ayağı at. Yok "osuruğumu toplayıp yakarak ısınan ev" falan... Sonra millete dizeli daya. Düzenbazlık safi.




  • peki bir dizel motor böyle bir sorunla kaç bin km lerde karşılaşılabilir ? ve bu soruna yol açan dediğiniz gibi bakımsız kalmış zorlanmış motorlar mı yani dediğiniz gibi aşınma ile birlikte turbodan gelen yağ ve çok fazla beyaz duman olması mı ?

    konu için teşekkürler , genelde her sürüşten sonra acil işim olmazsa turbo için 30 40 saniye bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 20 Mayıs 2016; 17:23:33 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.