Şimdi Ara

dizel motorlarin sonumu geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Almam devlerinin sikintili durumu ile tekrar gundeme gelen dizeller az yakar ancak nox salınımları daha fazla.

    Kyoto protokolu çerçevesi karbon salınımlarını önemsiyor ancak cerceve protokol ile hybrite cok hizli gecis yapılması gundeme gelebilir. Enteresan gunler bizi bekliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Dünyada sadece vos vos dizel motor yapmıyor,diğerleri gibi dürüst olsun bir sorun çıkmaz.Benzinli motordan daha çevrecidir.
  • Dizel'in sonu neden gelsin anlamadım. NOx salınımlarında da çeşitli geliştirmeler devam ediyor. Örneğin AdBlue gibi

    Amerika'nın emisyon sistemi farklı zaten. 100 kilometrede 20 küsür litre yakan benzinli araçlarla gezip 5 litre yakan dizel araçları kötülüyorlar. VW için demiyorum Amerika'da dizel motorlu araç adeta yok. V6, V8 benzinli kamyonetlerle geziyor adamlar. Dizelin NOx salınımı zararlıda 3-4 katı fazla yakıt tüketen benzinli devasa motorlar doğaya saygılı mı? Olay aslında hangi ekolden olduğunuz NOx'ci Amerikan çevre ekolümü yoksa CO'ci Avrupa çevre ekolümü.

    Hibrit yıllardır istediği yere gelemedi, Hidrojen'de aynı şekilde. Batarya maliyetleri düşmediği sürece benzin-dizel savaşı devam eder. Batarya masrafları düşer Elektrikli araçların fiyatları dizel/benzinli fiyatlarına gerilerse o zaman işin rengi değişebilir.
  • Dizelin bitmesi imkansız
  • Evet bitiyor

    Ama tdi bitiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağır vasıtalarda adblue sistemi ile nox değeri düşürülüyor.Dizel otomobillerde kullanılmamasının nedeni nedir acaba?
  • Dizel ayrı bir dünya. Bitirmeye güçleri yetmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim

    Ağır vasıtalarda adblue sistemi ile nox değeri düşürülüyor.Dizel otomobillerde kullanılmamasının nedeni nedir acaba?

    otomobillerde de kullanılıyor. Peugeot 308'de var örneğin.


    Açıkcası bence bu emisyon sistemi saçmalıktan başka bir şey değil. Emisyona dayalı sistemin amacınında çevreyi korumaktan ziyade yerli üreticiyi korumaya yönelik olduğunu düşünüyorum. Amerika'da çevreci olan araç Avrupa'da çevre düşmanı oluyor, Avrupa'da çevreci olan araç Amerika'da çevre düşmanı oluyor. Biri Azot bileşiklerine bakarım diyor öbürü karbon salınımına.


    Euro4 motorlu araçla yılda 5-6 bin kilometre yapan adam mı çevreyi daha çok kirletiyor yoksa Euro 6 motorla 30-40 bin kilometre yapan mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim

    Ağır vasıtalarda adblue sistemi ile nox değeri düşürülüyor.Dizel otomobillerde kullanılmamasının nedeni nedir acaba?

    hacmi büyük dizel binek araçların bazılarında adblue kullanılmakta.
    hepsinde olmamasının nedeni, üretim maliyeti, adblue sisteminin yer kaplaması, kullanım zorluğu (her istasyonda adblue olmaması gibi).
    Kaldı ki adblue koyup koymamak müşterinin inisiyatifinde. Adam koymaz adblue seyret dur arkasından.
  • Km de 15 kurus iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qnedim Q kullanıcısına yanıt
    Mercedes'in, Audi'nin bazı büyük hacimli dizellerinde Adblue sistemi kullanılıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Avrupa birliği dünyada en büyük dizel otomobil destekçisi konumunda (2005'de yururluge giren Kyoto Protokolü) Avrupa haricinde dizel motor satislari dünyada çok az maalesef ülkemizde Avrupa birliğine üye olabilmek için Avrupa'nin yaptıklarını yapiyor ve benzinden fazladan vergi alıniyor (aynı şekilde Avrupada'da ayni) haliyle son dönemlerde dizel otomobil satışları Avrupa birliği ve ülkemizde tavan yapmış durumunda ki bu durumu şahsen desteklemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Yeni C4 Picasso 1.6 dizel motorda adblue var diye biliyorum.fabrikasyon olarak içinde adblue sıvısı var ve 1 yıl boyunca yetiyor bakım zamanında ekleniyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında ABD ve AB farklı emisyon standartları kullanmıyor (CO veya NOx ağırlıklı gibi) sadece değerler arasında farklar var ve aradaki farklar her sene azalıyor, yoksa birinin izin verdiğini diğeri yasaklıyor gibi bir durum söz konusu değil. ABD'de limit konulan zararlı gazlar AB normlarında da kısıtlanmakta. Örneğin ABD'deki genel NOx limiti 0,03g/km iken AB'de şu anki Euro 5 normlarına göre 0,18g/km. AB'de dizel araç kullanıma sunan bir otomobil firması aynı motorla ABD'den izin alamıyor, emisyon değerlerini 6 kat daha düşürmesi gerekiyor. Ancak AB'de yeni yeni kullanıma geçilen Euro 6 normunda izin verilen NOx değeri neredeyse yarıdan fazla düşürülerek 0,08g/km'ye çekildi. Örnek vermek gerekirse Euro 5 ve 6 normlarına göre benzinli araçlar en fazla 0.06g/km NOx salınımı yapabilecek. Dizel limitleri benzinlileri neredeyse yakalamış durumda.

    Aslında VW'nin hile yapmasındaki amaç direkt emisyon testlerinden geçmek değil, ABD emisyon normlarını yakalayabilecek teknolojileri var ancak bunun da bir bedeli var ve bu da motor performansının düşmesi ve yakıt tüketiminin artması demek. İkisini aynı anda yapamıyorlar, asıl sorun burada. VW motorları mevut haliyle ABD emisyonlarını geçmek üzere ayarlandıklarında ABD vatandaşlarının alışkın oldukları benzinli motorlardan daha yavaş tepki veriyor.

    Kaynaklar:
    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
    https://www.extremetech.com/extreme/214605-vw-caught-cheating-on-diesel-emmissions-standards-ordered-to-recall-500000-cars

    Ha bir de unutmadan :

     dizel motorlarin sonumu geliyor




  • Avrupa ülkeleri son zamanlarda süratle elektrikli araçlara yöneliyorlar...Darısı bizim de başımıza...
  • Bana bu emisyon meselesi saçma geliyor. Avrupa afedersiniz emisyon düşürmek için bi tarafını yırtsın milyonlar harcasın amerikada v8 dizel gaza abanınca kapkara duman atan kamyonetlere binsin 3.5 litre atmosferiklere binsin. Oh ne güzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyisi LPG çevreci yakıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet dizel bitiyor. Bundan sonra gemi, iş makinesi, kamyon v.b. araçlar benzinli ve fabrika çıkışı orjinal lpg kitli olacakmış. Garantiyi de bozmayacakmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim

    Ağır vasıtalarda adblue sistemi ile nox değeri düşürülüyor.Dizel otomobillerde kullanılmamasının nedeni nedir acaba?

    hacmi büyük dizel binek araçların bazılarında adblue kullanılmakta.
    hepsinde olmamasının nedeni, üretim maliyeti, adblue sisteminin yer kaplaması, kullanım zorluğu (her istasyonda adblue olmaması gibi).
    Kaldı ki adblue koyup koymamak müşterinin inisiyatifinde. Adam koymaz adblue seyret dur arkasından.

    Araca Adblue koymazsan 1500 devri geçmene izin vermiyor.
    Koyup koymamak sürücünün insiyatifinde değil yani.😉

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    Evet bitiyor

    Ama tdi bitiyor

    BİTDİ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.