Şimdi Ara

DİZEL MOTOR NEDEN SESLİ ÇALIŞIR ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
65
Cevap
1
Favori
38.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar soru gayet açık.Neden dizel motorlar sesli çalışır ?

    Ne zaman aklıma gelse kaputu açıp dinlerim motoru.Ve kendi kenime sorarım '' ne oluyorda tar tar tar diye bu kadar ses çıkarıyor bu alet '' diye.


    Kafamda ki bu soruyu sizlere danışmak istedim arkadaşlar.Teşşekürler şimdiden.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benzinli daha üstün olduğu için sessizdir.



    Alıntıları Göster
    su uyur dizel uyumaz
    Biri parlama, diğeri patlama.

    Ne farkı var derseniz parlama bir noktadan başlayıp sırayla dalga şeklinde yayılır. Çok kısa da olsa bu bir süreçtir. Patlama bütün moleküllerin aynı anda parlamasıdır.

    Benzinde ilk parlama buji kıvılcımıyla oluyor ve pistona doğru yayılırken genleşme de pistonu itiyor. Daha az ama sürekli bir itki oluşuyor. Dizelde ise hava sıkıştırılıyor, bu sırada sıcaklığı her noktada aynı olacak şekilde ısınıyor. Bu ortamdaki yakıt her noktada parlam yapıyor, yani patlıyor. Etkisi çok daha kısa ama daha kuvvetlidir.

    Eğer benzini de patlatmak isterseniz pistondaki ağırlığı artırın, karışımı zenginleştirin. İlk yanmadaki genleşme ağır pistonu yanma hızıyla orantılı şekilde itemeyeceği için içerdeki hava/yakıt ın basıncı yükselecek bir dereceyi geçince de yakıt her noktada aynı anda parlama yapacak yani patlama gerekleşecektir. 3. Viteste arabayı kaldırıken bu olay gerçekleşir. Duyduğunuz takırtı budur. Bu silkelemenin bir diğer adı da dieseling dir.

    Dizel motoru bunu sürekli yaptığı için daha sesli. Sıkıştırmayla ateşlemede ateşleme zamanı, bujiyle ateşlemede olduğu kadar kesin kontrol edilemez. Ortalama bir benzinli motorda 3000d/dak. civarı devir varyansı +/- 40 d/dak. iken, dizelde bu 80 d/dak.dır. Bunun da gürültüye ve titreşime katkısı olur. Ek olarak dizeldeki yüksek basınçlı enjeksiyon pompası da gürültülü çalışır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Motorların Gürültülü Çalışmasının Nedenleri

    Dizel motorlar, benzinli muadillerine kıyasla daha gürültülü çalışmalarıyla bilinir. Bu gürültünün arkasında çeşitli faktörler yatar:

    • Yüksek Sıkıştırma Oranı: Dizel motorlar, benzinli motorlardan daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptir. Bu, daha güçlü patlamalara yol açar ve daha fazla gürültü üretir.
    • Doğrudan Enjeksiyon: Dizel motorlarda yakıt, silindirlerin içine doğrudan enjekte edilir. Bu, benzinli motorlardaki karbüratör veya yakıt enjektörlerinden daha yüksek basınçlar üretir ve daha fazla gürültüye neden olur.
    • Ateşleme Geçikmesi: Dizel motorlarda kıvılcım bujileri yoktur. Bunun yerine yakıt, yüksek sıkıştırma nedeniyle kendiliğinden tutuşur. Bu ateşleme gecikmesi, tipik bir "vuruntu" sesine yol açar.
    • Egzoz Gazı Geri Basıncı: Dizel motorlar, egzoz gazlarını serbest bırakmak için turboşarjlar kullanır. Bu türbinler, önemli miktarda gürültü üreten egzoz gazı geri basıncı yaratır.

    Soğuk havalarda, dizel motorlar daha da gürültülü olma eğilimindedir. Çünkü düşük sıcaklıklar, yakıtın buharlaşmasını zorlaştırır ve daha düzensiz bir yanmaya neden olur.

    Genel olarak, dizel motorların gürültülü çalışmasının nedenleri, daha yüksek sıkıştırma oranları, doğrudan enjeksiyon, ateşleme gecikmesi ve egzoz gazı geri basıncıyla ilgilidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • piston karışımı sıkıştırır. buji ateşler ve patlama oluşur. işte bu duyduğunuz ses.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 17 Kasım 2011; 21:08:52 >
  • Dizelde ateşleme bujisi yoktur. Patlama sıkıştırmayla gerçekleşir. Kızdırma bujisi vardır ama o da ilk çalıştırma içindir, havanın soğukluğuna göre 3-5 saniye çalışır o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JerryDrake -- 19 Kasım 2011; 22:39:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    piston karışımı sıkıştırır. buji ateşler ve patlama oluşur. işte bu duyduğunuz ses.

    Dizel motorlarda buji bulunmaz.Sıkıştırılıp ısıtılan havaya enjektörlerin mazot püskürtmesiyle ateşleme-patlama sağlanır.Ses buradan ileri gelir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    piston karışımı sıkıştırır. buji ateşler ve patlama oluşur. işte bu duyduğunuz ses.



    Eee benzinli motorlardaki sistemde bu ne fark var ozaman..Sorunun cevabı bu değil.Hem dizel motorlardada buji bulunur ısıtma bujisi vardır ilk ateşleme nasıl olacak yoksa..ama sonrasında benzindeki gibi ateşleme olmaz bujiden devamlı olarak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aybasan -- 17 Kasım 2011; 21:12:17 >




  • evet doğru düzelttiğiniz için teşekkür ederim. böyle hızlı düzeltilmesinden de memnun oldum. bana kalsa dizel motora buji koyacaktım nerdeyse. sağolun. bir anlık dalgınlık ve cahillik işte. idare edin ihtiyarı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 17 Kasım 2011; 21:11:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    piston karışımı sıkıştırır. buji ateşler ve patlama oluşur. işte bu duyduğunuz ses.

    Dizel motorlarda buji bulunmaz.Sıkıştırılıp ısıtılan havaya enjektörlerin mazot püskürtmesiyle ateşleme-patlama sağlanır.Ses buradan ileri gelir....

    Anladım.Bu yüzden mi çok fazla ses çıkarıyor ? Peki benzinli araçta sesin neredeyse hiç çıkmamasında ki sebep nedir ? Onda nasıl oluyorda ses çıkmıyor ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2 ZAMANLI DİZEL MOTOR OLURMU ?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benzinli daha üstün olduğu için sessizdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 17 Kasım 2011; 21:22:02 >
  • Benzin yanan benzinin genleşmesinden dolayı gücünü ortaya çıkartır, Dizel ise mazotun patlamasından dolayı. En sade şekli budur.
  • su uyur dizel uyumaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 18 Kasım 2011; 21:28:11 >
  • dieseldede buji vardır(enjektör deyil)amma kızdırma bujisidir...ilk çalıştırmada devreye girer....
    dieselin sesli çalışmasının en büyük nedeni sıkıştırma oranıdır..1/18 den aşağı pek çalışmaz,randımanlı çalışmaz..oysa atmosferik benzinli motorlarda en yüksek sıkıştırmayı honda gerçekleştirmişti 1/12(ki kritik sıkıştırmadır)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Benzin yanan benzinin genleşmesinden dolayı gücünü ortaya çıkartır, Dizel ise mazotun patlamasından dolayı. En sade şekli budur.

    İkisinde de patlama oluyor, ikisinde de genişleme oluyor.

    Anlatımınız doğru olmadı :)

    Dizel çok yanıcı olmadığı için yüksek basınçlara çıkarılıyor,

    benzin şiddetli patlama yaptığı için o kadar yüksek basınçlara gerek yolmuyor, buji çakıp patlıyor.


    Dizelde de buji kullanılabilir , kullanılamaz diye birşey yok, netekim uçak motorlarında dizelden daha kötü bir yakıt kullanıyor, bildiğiniz gaz yağı ve buji çakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    dieseldede buji vardır(enjektör deyil)amma kızdırma bujisidir...ilk çalıştırmada devreye girer....
    dieselin sesli çalışmasının en büyük nedeni sıkıştırma oranıdır..1/18 den aşağı pek çalışmaz,randımanlı çalışmaz..oysa atmosferik benzinli motorlarda en yüksek sıkıştırmayı honda gerçekleştirmişti 1/12(ki kritik sıkıştırmadır)

    haklısınız kızdırma bujisi var ama benim orda aklıma hem dizel motor geldi hemde bir an aklım benzinliye gitti. dizelde ateşleme bujisi varmış gibi garip bir cümle kurdum. hem yorgunluk hemde cahillik bir araya gelince oluyor böyle şeyler.


  • illa ağzımı bozduracaklar. dh tüpe alınca niye olmuyor bu şimdi.

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=x9yS2xdPJSU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 17 Kasım 2011; 21:36:57 >




  • Buji yok diyen arkadaşlar sallamaya başlamayın yine ısıtma bujisi diye birşey var sihirli deynekle ısınmıyor orası
  • Dizel, içten patlamalıdır
    Benzin, içten yanmalıdır.
    Yani Dizeldeki hava yakıt karışımı sıkıştırılır, ve bu sıkıştırmadan dolayı karışım patlar..
    Bu patlamadaki güçde pistonu aşağı iter; Bu da krankın dönmesine; buda volanın dönmesine;
    Bu da aracın (vitesteyse) hareket etmesini sağlar. Ses olayı da bu yüzden meydana gelir.

    ALINTIDIR
  • Anladım arkadaşlar sağolun.Demek ki patlama dan dolayı bu kadar sesli çalışıyormuş..
  • Biri parlama, diğeri patlama.

    Ne farkı var derseniz parlama bir noktadan başlayıp sırayla dalga şeklinde yayılır. Çok kısa da olsa bu bir süreçtir. Patlama bütün moleküllerin aynı anda parlamasıdır.

    Benzinde ilk parlama buji kıvılcımıyla oluyor ve pistona doğru yayılırken genleşme de pistonu itiyor. Daha az ama sürekli bir itki oluşuyor. Dizelde ise hava sıkıştırılıyor, bu sırada sıcaklığı her noktada aynı olacak şekilde ısınıyor. Bu ortamdaki yakıt her noktada parlam yapıyor, yani patlıyor. Etkisi çok daha kısa ama daha kuvvetlidir.

    Eğer benzini de patlatmak isterseniz pistondaki ağırlığı artırın, karışımı zenginleştirin. İlk yanmadaki genleşme ağır pistonu yanma hızıyla orantılı şekilde itemeyeceği için içerdeki hava/yakıt ın basıncı yükselecek bir dereceyi geçince de yakıt her noktada aynı anda parlama yapacak yani patlama gerekleşecektir. 3. Viteste arabayı kaldırıken bu olay gerçekleşir. Duyduğunuz takırtı budur. Bu silkelemenin bir diğer adı da dieseling dir.

    Dizel motoru bunu sürekli yaptığı için daha sesli. Sıkıştırmayla ateşlemede ateşleme zamanı, bujiyle ateşlemede olduğu kadar kesin kontrol edilemez. Ortalama bir benzinli motorda 3000d/dak. civarı devir varyansı +/- 40 d/dak. iken, dizelde bu 80 d/dak.dır. Bunun da gürültüye ve titreşime katkısı olur. Ek olarak dizeldeki yüksek basınçlı enjeksiyon pompası da gürültülü çalışır.




  • bir kaç tane kibritin ucundaki baruta benzeyen maddeyi kazıyın masanın üzerine koyun çakmakla yakın pof edip yanar gider
    yine barutu jelatine içine koyun (sıkıştırın) sonra ısıtın bildiğiniz patlama olur.

    benzin yanarak gücünü ortaya çıkartır mazot ise sıkıştırılıp patlayarak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Kasım 2011; 5:38:15 >
  • Dizel, içten patlamalıdır
    Benzin, içten yanmalıdır.
    Yani Dizeldeki hava yakıt karışımı sıkıştırılır, ve bu sıkıştırmadan dolayı karışım patlar..
    *************************
    ısıtma bujisi diye birşey var sihirli deynekle ısınmıyor orası
    **********************
    benzin şiddetli patlama yaptığı için o kadar yüksek basınçlara gerek yolmuyor, buji çakıp patlıyor.
    ****************
    Dizelde de buji kullanılabilir , kullanılamaz diye birşey yok, netekim uçak motorlarında dizelden daha kötü bir yakıt kullanıyor, bildiğiniz gaz yağı ve buji çakıyor
    *****************
    hepsi yanlış ifadeler:
    1-benzinli ve motorinle çalışan(diesel)motorlar İÇTEN YANMALI MOTORLARDIR..dieselde hava yakıt karışımı yoktur.....sıkıştırmayla ısınan havanın içine enjektörle yakıt püskürtülür.yani yakıt sonradan enjekte edilir...
    2-ısıtma bujisi herzaman devrede olmaz..sadece ilk çalıştırırken ortamın ısısını yükseltir.ve devreden çıkar....
    3-benzinli motorlarda sıkıştırmayı o kadar yükseğe çıkaramazsınız..detenasyon başlar.motor düzenli çalışmaz.stop eder veya ters çalışır....
    4-dieselde buji ile ateşleme olmaz(en azından ben rastlamadım)örnek verilen uçak yakıtı ya dizojettir veya uçak benzini denen yüksek oktanlı ve çok kaliteli benzindir....dizojet jet motorlarının yakıtıdır...benzinli uçak motorlarıda özel bujilerle ateşleme yapar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 17 Kasım 2011; 22:16:25 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.