Şimdi Ara

Dizel'in Gaz Yememesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
33.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar focus 1.6 tdci aracım sabah - derecelerede bile yazın aldigi gibi tek marşda çalisiyor ve yaklasık 4-5 dka rolantide çalistiriyorum. Lakin evimin bulundugu yer biraz yokuş , yokusu tirmanmak icin gaza bastigimda araba gaz yemiyor devir bile artmiyor pedala boşa basiyormusum gibi. En fazla 1.300 devir civarlarina gelip titriyor.Sizce mazotmu donuyor yada motor soguk diyemi yapiyor , anlamadım. ?



  • Motor soğuk

    Dizel motor bu havada ancak 5-6 km yol yaparsa kendine gelebilir
  • Dizel aracımın kitabında motor soğuksa turbo gücü azaltılır yazmakta muhtemelen sizin araçtada turbo korumaya alıyodur kendini.
  • tshb T kullanıcısına yanıt
    Olabilir belki çünkü gaz yemeyince ben duruyorum geri geri boşda aşagı gidiyorum , arabanın önünü aşşagı dogru verip giderken birden sanki turbo açılmış gibi gaz yiyor bi süre sonra.
  • 1. Soğuk motor zorlanmaz. Motoru yer.
    2. Soğuk motor devir çevirmemeli.
    3. Marşa basınca 3-5 dakika rolantide beklenmeli.
    4. Kaliteli mazot kullanılmalı
    5. Hava sıcaklığına uygun viskozitede yağ kullanılmalı. -25 dereceye kadar 5w30 gayet iyi. 10w40lar muhallebi gibi oluyor o soğukta.
    6. motor ısınana kadar dizel motor torku yeterli olmaz.
    7. motor ısınmadan gideceğiniz yere giderseniz hem DPF dolar hem de yakıt tüketiminiz 10-12 litrelere çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    1. Soğuk motor zorlanmaz. Motoru yer.
    2. Soğuk motor devir çevirmemeli.
    3. Marşa basınca 3-5 dakika rolantide beklenmeli.
    4. Kaliteli mazot kullanılmalı
    5. Hava sıcaklığına uygun viskozitede yağ kullanılmalı. -25 dereceye kadar 5w30 gayet iyi. 10w40lar muhallebi gibi oluyor o soğukta.
    6. motor ısınana kadar dizel motor torku yeterli olmaz.
    7. motor ısınmadan gideceğiniz yere giderseniz hem DPF dolar hem de yakıt tüketiminiz 10-12 litrelere çıkar.

    Bunlara ilaveten deponuzu mümkün olduğunca dolu tutmaya çalışın. Motorin çabuk donar dolu depoda donma daha geç olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adıdı -- 9 Ocak 2017; 22:49:23 >
  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Hocam bu dediklerinizi harfiyen yerine getiriyorum.
    5dk rolantide bekliyorum ve dururkende en az 1 dka bekliyorum.
    Motoru zorlamayı geçtim 40km hıza gelene kadar 3.vitese atıyorum. Motor sogukken 1. ve 2. vitesleri en geç 1.700 devir civarında atıyorum.
    Mazotu sadece Shellden alıyorum , istasyon çok sıkı denetimli ve tertipli.
    Suan içindeki yağ 10w30 castrol.
    Yakıt suan 11.1 Lt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Hocam bu dediklerinizi harfiyen yerine getiriyorum.
    5dk rolantide bekliyorum ve dururkende en az 1 dka bekliyorum.
    Motoru zorlamayı geçtim 40km hıza gelene kadar 3.vitese atıyorum. Motor sogukken 1. ve 2. vitesleri en geç 1.700 devir civarında atıyorum.
    Mazotu sadece Shellden alıyorum , istasyon çok sıkı denetimli ve tertipli.
    Suan içindeki yağ 10w30 castrol.
    Yakıt suan 11.1 Lt.

    Yakıtta Shell'i boşverin. Özellikle kışın. Su oranı fazla ve daha erken donuyor. Opet tavsiye ederim.
    Siz aracı sürekli şehiriçi kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla. 3-4 haftada bir motoru ısındırıp düz yolda top speede çıkmayı deniyor musunuz veya 4. vites 3000 2500-3000 devirde 4-5 dakika yol alıyor musunuz?

    Eğer almıyorsanız DPF'yi doldurmak üzere olabilirsiniz. Bence bu şekilde biraz boşaltın. Bunun dışında MAF sıkıntısı olabilir. Havayı yanlış ölçüyorsa soğuk motorda karışımı düzgün ayarlayamıyordur.
    Zaten soğuk motorda beyin erken ısınma için motoru zengin karışımda çalıştırır. MAF da havayı yanlış ölçüyorsa durum sapıtıyordur.




  • Hocam öncelikle selamın aleykum ,

    Aracım 1.6 tdci ghia c-max 2005 model 125558 km de 1.5 hafta öncesine kadar araç baya iyiydi , hatta cok cok iyiydi fakat şimdi eskisi gibi hareket etmiyor eskiden evime giden yokuslarda 1750-1800 devirlerde resmen şahlanan araba şimdi yavas yavas nazlana nazlana kız gibi gidiyor , yakıtı hep opetten alıyordum o gün acele işim olduğundan ötürü petrol ofisinden aldım acaba ondan olabilir mi ? Hal böyle olunca arabaya binip kontağı çevirmek bile gelmiyor içimden en son bakımı 122 binde yapıldı ? Lütfen bilen varsa bana yardımcı olsun arabayı yakmayı dahi düşünüyorum dün yokuşta 1.4 boş motor polo beni ezdi . Kendime hakaret edilmiş gibi hissettim , bir bilen varsa yardımcı olsun , ayrıca aracın turbosu 117 binde değişti
  • Efeabozdogan1o E kullanıcısına yanıt
    Gecmis olsun , petrol ofisinden aldıgınîz mazotu bitirdinizmi ?
  • öncelikle kesinlikle normal bir durum değil onu belirteyim.gaz yememesi çok az miktarda belki olur ama pedal boşçasına gaz yemiyorsa bir problem var demektir.soğukta olsa bastığınızda gitmek zorunda.en azından TDI motorlar soğukta da basınca gidiyorlar.(hem ailede hem bende TDI motor olduğundan bundan örnek vermek zorunda kaldım.)soğuk motora 1.500 - 2.500 civarı arasında kullanmanız önerilir zaten.sanırım yakıtta,mazot pompasında ya da enjektörlerde bir problem var.

    edit: ayrıca motor ısınsın diye öyle dakikalarca beklemenize gerek yok,ısınmaz zaten.yolda siz ısıtacaksınız.içindeki yağın açılması ve esnekliğine geri kavuşmasını yaklaşık 1 dakika rölantide bekleterek gerçekleştirebilirsiniz.hararet 70 civarına geldiğinde de istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz devir bandını.(4500 den sonrası hariç)Yeni nesil motorlar (özellikle Common Rail teknolojisine sahip motorlar)soğukta rahat çalıştığı gibi,rölanti devrini de soğukta kısa sürede toparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 23 Ocak 2017; 4:11:17 >




  • Efeabozdogan1o E kullanıcısına yanıt
    Dizelin rölantide ısındıgınida burdan ögrendim iyi mi

    5dk rölantide beklenir mi yav az mantık ? Hiç kaldırmayak o zaman



    Dizel yol aldıkca hızlanır tek dikkat gerektiren nokta hararet olmasi gereken yere varmadan yüksek devir ani hızlanma yapılmasi sakıncalıdır



    Dostum seni su yüzden etiketledim senin baski balata bitiyo olabılır,konu sahibi arkadasında baskı balata bitiyo olabılir 120bine kadar degismediyse vakti gelmiş zaten
  • WSniper10 W kullanıcısına yanıt
    Aynen , baskı balata da olabilir ama egzostan beklenmedik şekilde değişik sesler geliyor , internetten araştırdığım kadarıyla biri egr diyor biri baskı balata diyor , bu ara da petrol ofisinden aldığım mazot çeyrek depo da hala var bitmedi
  • WSniper10 W kullanıcısına yanıt
    Hocam 30 dakika önce araba ile hastaneye kadar gittim geldim . Araca gazı hangi derece de basarsanız basın gaz hep aynı tepkiyi veriyor değişen bisi olmuyor 3. Vitese kadar bu böyle aynı şekil devam ediyor 4. Viteste tamamen araba kendini salıyor arac sollamaya korkar haldeyim
  • Aracınızın arızası turbo selenoid valfinden kaynaklanıyor. Soğukla sıcakla alakası yok. İyi bir dizel ustası zaten hemen anlayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    1. Soğuk motor zorlanmaz. Motoru yer.
    2. Soğuk motor devir çevirmemeli.
    3. Marşa basınca 3-5 dakika rolantide beklenmeli.
    4. Kaliteli mazot kullanılmalı
    5. Hava sıcaklığına uygun viskozitede yağ kullanılmalı. -25 dereceye kadar 5w30 gayet iyi. 10w40lar muhallebi gibi oluyor o soğukta.
    6. motor ısınana kadar dizel motor torku yeterli olmaz.
    7. motor ısınmadan gideceğiniz yere giderseniz hem DPF dolar hem de yakıt tüketiminiz 10-12 litrelere çıkar.

    Ondan sonra soruyorlar, neden benzinli araca biniyorsun diye?
  • ES3NT kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç başınızdan geçti mi ? Geçti ise tekrarlar mı maaliyeti ne kadar olur ?
  • Bu TDCI motorda kronik bir durum mu acaba benim fiestada da bunun gibi olmasa da benzer durum oluyor. Özellikle 1. viteste hiç gaz vermeden araba yavaşladığında 1000 devir altına inerken gaz verince devir yavaş yavaş lineer bir şekilde artmak yerine aracı anlık olarak ileri atıp 1100 devir üstüne geçiyor.
  • Az önce aracı tekrardan çalıştırıp dolandırım biraz , arac bu sefer motoru iyce isindirdi fakat kırmızı ışıkta durdugum zaman aracın motor sıcaklığı ibresi 90 dayken 70-60 civarına indi ve vitesi boşa alıp gaz verdiğim zaman araç 3100 devirde bi duraksayıp tekrar 4000 devire çıkıyor
  • Efeabozdogan1o E kullanıcısına yanıt
    ECU da bir sıkıntı olabilir,bilgisayara bağlatın aracı.Motor kendini korumaya alıyor demek ki anlık olarak.gaz yememesi de kesinlikle bundandır diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.