Şimdi Ara

Akü - Yakıt İlişkisi (SORUN ÇÖZÜLDÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba sormak istediğim soru aracımda start stop devreye girmiyor ben bunu aküye bağlıyorum üzerinde fabrika çıkışı 6 yıllık akü var ayrıca yakıt tüketimi de yüksek. İnternette tesadüfen denk geldim zayıf akü yakıt tüketimini artırır gibi söylemler var. Bu ne kadar doğru ? Şimdilik aracımın çalışmasında vs. Sorun yok sadece start stop devreye girmiyor aracım 1.6 tdi 2014 passat cevaplar için teşekkür ederim.

    _________________________________________ÇÖZÜM____________________________________________

    arkadaşlar tekrar merhaba her ne kadar herkes akü ile yakıt ilişkisinin alakası olmadığını yazsa da, her ne kadar servis enjektörlere bakılması gerek dese de araştırmalarım sonucu enjektördense dün aküyü değişme kararı aldım. 12 v 70 ah agm start stop çelik akü aldım 800 TL'ye...
    Sonuç: dün öğlen saatlerinde aküyü değiştim hava sıcaklığı 7-8 derece aralığında idi ortalama yakıtım kesinlikle 1,5 lt düştü. tam emin olmak için sabah yine test yaptım hava 0 ın altında ortalama yakıtım aynı güzergahta kesinlikle 1,00 lt düştü. Şimdi birçok kişi ne alaka yazabilir; ama ben bizzat gördüğümü yaşadığımı yazıyorum. Belki birilerinin sorununa da çözüm olur diye yazmak istedim. Bu arada aracın üzerindeki akü fabrika çıkışı 6 yıllık aküsü vardı, start stop akü ömrü ortalama 5 yıl...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhantastan -- 25 Şubat 2020; 9:10:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Motora binen her yük ekstra yakıt tüketir.
    Zayıf akü yakıt tüketimini artırır ama gözle görülür bir fark olmaz. Akünün dolması için alternatörün dönmesi gerekecek. Yüke binen alternatör motora daha çok yakıt yaktıracak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garipbirdost

    Motora binen her yük ekstra yakıt tüketir.
    Zayıf akü yakıt tüketimini artırır ama gözle görülür bir fark olmaz. Akünün dolması için alternatörün dönmesi gerekecek. Yüke binen alternatör motora daha çok yakıt yaktıracak.
    Peki hocam bu yakıt artışına %10-%20 diyebilir miyiz? Yoksa daha da mı az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantastan

    Peki hocam bu yakıt artışına %10-%20 diyebilir miyiz? Yoksa daha da mı az

    Alıntıları Göster
    İmkanı yok %10ların. Şöyle düşün ,

    Arabaya binen birinin normal bir montla değil de ağır bir deri kabanla binmesi kadar fark diyebiliriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • garipbirdost kullanıcısına yanıt
    Araba calisirken alternator surekli devrededir aku sadece ilk harekwti vermek amaciyla kullanilir akunun zayif olmasi hicbirseyi degistirmez sadece arbayi yerinden kaldiracak ilk ateslemeyi yapacak kadar gucu olsun yeter

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • burakdc B kullanıcısına yanıt
    Alternatör her zaman devrededir lakin akü dolu iken yük oluşmayacağı için motora yük binmez. Akü şarj olurken 10 ampere yakın yük çeker. Bu yük doğal olarak alternatörü çeviren motora yüklenir. Bir nevi jeneratör görevi görür motor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu başka cevap arkadaşlar akü 600 lira değişmeden emin olayım 😂😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    Bizim 2018 passatta 10-12 km mesafeye kadar start stop çalışmıyordu pek dikkate almadık. Fakat megane sedanda çalışmıyordu bayiye sorduk start stopun ayrı bir bataryası mı aküsü mü dersin varmış onun şarj olması gerekiyormuş çalışması için passatta da bu durum geçerli olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısa farların açılması kadar fazla yaktırır, onu da hissetmezsiniz bile

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mars basarken zorlanma yoksa degistirmezdim ben olsam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emniyet kemeri takıyorsunuz değil mi? emniyet kemeri takmadan devreye sokmuyor diye hatırlıyorum. Ama genelde aküden kaynaklanıyor start-stop çalışmaması.
  • start stop'un devreye girmemesi sebebi sadece akü olmayabilir. mesela benim arabada emniyet kemeri takmazsan, havalandırmayı ön cama verirsen, sürekli performanslı sert bir şekilde kullanırsan, sürekli fren pompalarsan devreye girmiyor. benim akü de 8 senelik ve start stop hala çalışıyor.
  • arkadaşlar tekrar merhaba her ne kadar herkes akü ile yakıt ilişkisinin alakası olmadığını yazsa da, her ne kadar servis enjektörlere bakılması gerek dese de araştırmalarım sonucu enjektördense dün aküyü değişme kararı aldım. 12 v 70 ah agm start stop çelik akü aldım 800 TL'ye...
    Sonuç: dün öğlen saatlerinde aküyü değiştim hava sıcaklığı 7-8 derece aralığında idi ortalama yakıtım kesinlikle 1,5 lt düştü. tam emin olmak için sabah yine test yaptım hava 0 ın altında ortalama yakıtım aynı güzergahta kesinlikle 1,00 lt düştü. Şimdi birçok kişi ne alaka yazabilir; ama ben bizzat gördüğümü yaşadığımı yazıyorum. Belki birilerinin sorununa da çözüm olur diye yazmak istedim. Bu arada aracın üzerindeki akü fabrika çıkışı 6 yıllık aküsü vardı, start stop akü ömrü ortalama 5 yıl...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.