Şimdi Ara

Diablo 3 Hakkında Bilumum Sorular Ve Yanıtlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
11.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 25
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 16
  • Ortalama Mesaj Aralığı 26 gün 15 saat 59 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 18
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Kagore (16 mesaj) DarkEternal (5 mesaj) Serden Geçti (3 mesaj) Bögüalp (3 mesaj) CANPOLAT68 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (19 mesaj) Mobil (2 mesaj) Tablet (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Oyun >> Oyuna Özel Forumlar >> Diablo >> Diablo 3 Hakkında Bilumum Sorular Ve Yanıtlar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Sevgili DonanımH(DH yazmadım Demon Hunter la karışmasın) Diablo 3 sevenleri;

    Aranıza yeni katıldıktan sonra gördüm ki hanemizin insanlarının merak ettiği noktalar var.

    Bu bazı kısımların gerekli bazı kısımların gereksiz bulacağı postu bu tür merak edilen noktalara nüfuz etmek için açmış bulunmaktayım.

    Tek talebim var : Cümle alem kafasına takılan merak ettiği her (gerek oyun içi, dışı) noktayı yazsın ki topluca araştırıp öğrenip güzel bir bilgi kaynağı yaratalım.

    İlk olarak bazı terimlerin yabancı gelme olasılığına karşı bir küçümen başlık

    Damage : Hasar

    Weapon : Silah , Haydar , Cop

    Weapon Speed , WS : Silah Hızı

    Weapon Damage : Silah Hasarı

    Weapon Damage Range, WDR : Silah Hasarı Aralığı

    Stat : Başlıca Diablo 3 karakter nitelikleri Strength, Intelligence , Dexterity vs.

    Mod : Eşya üzerinde bulunan bonuslar. Misal "3-4 Arcane Damage" bir moddur.

    Mob : MMORPG lerden gelme yaratıklara takılan takma ad, monster da olabilir mob da.

    RNG, Random Number Generator : Şans faktörünüz, belirli aralıklarda kafasına göre sayı seçen bir mekanik.

    Cooldown, cd : Bir skill kullandığınızda kaç saniye içinde o skilli tekrar kullanacağınızı belirleyen sayaç.

    Resource : WD için mana , Barb için fury , Wizard için Arcane Power gibi gibi sınıfa özel güç materyalı.

    Resource Cost : Skill için kullandığınız materyalın ne kadar kullanılacağı.

    Class : Karakter sınıfı.

    Caster : Büyü eyleyen , haram işlere bulaşmış süpernatural kişi veya kişi sınıfı.

    Doc(dodge) : Bir atağı savuşturup hasar almama. Bruce Lee icat etmiştir.

    Block : Doc un kardeşi şayet bu tankımsı bir olay, kalkan ile geziyorsanız size gelen vuruşu tamamen egale eder.(Egale kısmından emin değilim beta test lazım).

    Cast Speed : Skill Kullanım Hızı

    Damage Reduction : Karakterinizin aldığı hasara karşı gösterdiği direnç. Hasarı belirli bir oranda düşürür.

    Main Hand : Karakterin Sağ kolu, nam-ı değer Baba kol Ana kol

    Off Hand : Sol kol Kalkan, orb , mojo , 2. silah vs kullanan yardımcı kol

    DH : Demon Hunter

    Barb , Baba : Barbarian

    WD : Witch Doctor

    DPS : Saniye Başı Verilen Hasar

    Skill : Yetenek - Misal Barbarian'ın Bash yeteneği , skilli

    Melee : Yakın Dövüş

    Health Pool : Kırmızı küredeki tüm yaşam puanınız.

    Immunity , Immune : Genelde mobların ileri seviyede özellik olarak üstünde bulunduracağı belirli hasar tipine karşı gösterdiği %100 direnç veyahut özetce o hasar tipinden hasar almama.

    Resistance : Herhangi diablo 3 oyun canlı öğesinin (Mob , Kendi karakterimiz bunun gibi benzeri) belirli hasar tipine karşı direnci.

    Aşağıdaki terimler için Ozz'a teşekkür ederiz.

    Knockback : her damage'de düşmanı belli bir mesafe geri itme

    Hit Slows Target : her damage'de düşmanı yavaşlatma

    Damage Taken Goes To Mana %a : Aldığın hasarın %ası HP'nden değil MP'nden gider

    Heal Stamina Plus +%a : HP nin %a oranında daha hızlı dolması olayı

    %a Life Stolen Per Hit : Her VURUŞTA verdiğin hasarın %a sı kadar HP ''çalarsın''. Yani sana eklenir ondan düşer.

    %a Mana Stolen Per Hit : Yukardakinin MP hali

    %a Life/Mana After Each Kill : Yukarıdakilerin aynıdır fakat bunda her vuruşta değil öldürdüğün her düşmanda hp/mp çalarsın.

    Attack rating : missile (uzaktan vurma) için skill hızıdır

    5% Chance to cast level 10 Holy Bolt when struck: sana her wurulduğunda (damage aldığında) %5 şans ile lvl 10 holy bolt yapar

    Chance to cast level terimi şudur : döngüdür, %şansla şu olur %şansla şunu yaparsın olayıdır.Skiller için bu terim kullanılır.Item'ın özelliğidir.

    Hit Blinds Target +? : wurduğun yaratığın seni görme radiusu (uzaklığı) azalır.yani örnek olarak +5 ise normalde seni 1 ekran uzaklıktan görebiliyorsa bu özellikle wurduğunda ancak yarım ekran uzaklıktan görebilir.

    30% Chance of Crushing Blow : Tek bir wuruşta düşmanın life ını %30 şans ile %50 oranında azaltır.

    10% Faster Cast Rate : Arka arkaya büyü yaparken 1.si ile 2.si arasındaki zamanı %10 azaltır yani framerate i düşürür. sadece büyüde geçerlidir; silah hızını arttırmaz. casting delay i azaltmaz.

    35% Chance of Deadly Strike: %35 şans ile 2 kat hasar vermeni sağlar.

    25% Chance of Open Wounds: %25 şans ile wurduğun rakibinin dewamlı olarak (wurmasan bile) life kaybetmesini sağlar.

    30% Faster Hit Recovery: Damage aldığında reaksiyon zamanını %30 azaltır. yani bi düşman sana her wurduğunda %30 daha hızlı karşılık werebilirsin.

    Prevents Monster Healing: Vurduğun yaratığın regenere olmasını yani life ının zamanla artmasını engeller.

    Replenish Life +7 : Saniye başına artan HP'ye 7 eklenmesidir. Örneğin normalde 1 saniyede canın 20 artıyorsa replenish life ile 1 saniyede 27 artar

    50 poison damage over 5 seconds : Düşmanına vurduğun damage'e zehir etkisi eklenir. 5 saniye sonunda toplamda ekstra 50 damage vurmuş olursun (saniye başı 10)



    Itemların alabileceği modlar ( bu konuyu ortama getiren kenks 3ddark a teşekkür ediyoruz )

    Attributes --> bütün statları aynı oranda artırır

    Vitality ---> Life ı direkten etkiliyen ana stat, +10 life verir. (Verdiği life değeri zorluk derecesine göre değişiyor) <- Bögüalp'a teşekkürler.

    Offense --->

    Damage Increase ---> Basitçe silahın normal base(beyaz) statlarını güçlendiren moddur.

    Attacks Per Second --> Silahlarda ve birkaç eşya tipinde daha bulunan özellik. Saniye bazında vuruş hakkınızı + değer kadar yükseltir. Bu cast speed e de etki eder.

    Casting Speed ---> Yukarda açıkladığımız Cast Speed ile aynı şey.

    Critical Hit Damage ---> Genelde %li bir moddur. +% değer kadar kritik vuruş yaptığınızdaki kritik hasarın, vuruş gücünü arttırır.

    Critical Hit Chance ---> Kritik vuruş yapabilme şansı , +CHC veren bir silah daha fazla kritik vuruş yapma şansı verir.(Skillere de etki eder ama daha tümüne mi yoksa belirli skillere mi belli değil)

    Hasar tipleri : Silahın üstünde bulunan bu hasar tipleri bonus olarak WDR a eklenir. Bunların açıklamalarından verimli ve sağlıklı bir şey beklemeyin türkçe olduğunda komik oluyor. Tek önemli yanları bazı moblar bazı hasar tiplerine karşı daha dayanıklı olduklarında veya tamamen immune olduklarında farklı bir hasar tipi ile hasar verebilmek.

    Cold Damage ----> Soğuk, Buz , Buzlu hasar kavramı
    Fire Damage ---> Alevli, yanarlı dönerli hasar kavramı
    Lightning Damage ---> Volt bazında , Yıldırımsal hasar kavramı
    Poison Damage ---> Zehirli, pis hasar kavramı
    Arcane Damage -----> Saf büyülü hasar kavramı
    Holy Damage ----> İlahi hasar kavramı

    Resistances(Direnç tipleri): Genellikle silah dışında bulunan zırhlarda bulunan yukarda açıkladığımız hasar tiplerine karşı direnç veren mod tipi. Açıklamaya luzüm görmüyorum yukardaki hasar tiplerine karşı dirençler aşağıdaki gibidir. Şayet dikkate alınacak en büyük kavram HOLY DAMAGE e karşı direnç tipi yoktur. Yani holy hasar en baba hasardır diyebiliriz çünki karşı direnci olmayan tek hasar tipidir.

    Cold Resistance
    Fire Resistance
    Lightning Resistance
    Poison Resistance
    Arcane Resistance

    Attackers Take Damage ---> Bu defansif stat bir yaratığın size vuruşu tam olarak yaptığı anda üstünüzde bulunan itemlardaki bu modun sağladığı tüm +damage kadar hasar almasını sağlar.

    Life----> Can , Yaşam azmi , Yaşam puanı. +Life içeren bir item health pool unuza +sı kadar yaşam puanı ekler.

    Maximum Life ---> +% ile direk health poolu güçlenderen mod ( Emin değilim beta test lazım.)

    Life Per Second ---> Saniye bazında size + değer kadar can verir.

    Life Per Kill ----> Her öldürdüğünüz moba size sağladığı + değer kadar can verir.

    Life Per Hit ---> Her vuruşunuzda sağladığı + değer kadar can verir.

    Defense--------> Armorun eniştesi tüm hasar tiplerini belirli bir şekilde aza indirmekte rol oynayan mod.

    Block Chance ---> Bloklama şansı, kalkan ile geziyorsanız + değer kadar vuruş bloklama şansı arttırır.

    Armor -----------> Karakterimizin başarıyla suratına yediği fiziksel hasarı düşüren mod.

    Damage Reduction--> +% veya + değer kadar damage reduction. Bknz terimlerin ufacık sözlüğü.

    Resource------> Bknz terimlerin ufacık sözlüğü.

    Maximum Resource---> Karakter sınıfına özel kullanılan resource un + değeri kadar kapasitesini arttırır. Misal WD ye + mana kapasitesi verir.

    Resource Regeneration---> WD , DH , Wizard gibi kullandıkları ana materyali otomatik dolan sınıflara + değer kadar bonus dolum verir.

    Resource Per Crit --------> Critical vurduğumuzda ne kadar resource alacağımızı belirtir. "+3 Spirit per Crit" gibi, yani monk crit vurduğunda spirit küresi 87/100 ise, 90/100'e yükselir. Maximum resource'a bir etkisi yok, resource doldurmamızı sağlıyor sadece.

    Adventure--------------> Anlayamadım. Betadan tam olarak nerde nasıl kullanıldığına bakmak lazım.

    Movement Speed -----> Yürüme hızını +değer kadar arttırır.

    Magic Find ---> Moblardan düşen eşya kalitesini +% değer kadar arttırır. Endgame de farma en güzel etki edecek mod. (Magic Find a kısa açıklama, kalite olarak düşecek eşya %li bazında magic,rare,unique,legendary olarak düşme şansını arttırır.)

    Gold Find ---> Moblardan düşen altın miktarını + değer kadar arttırır.

    Experience Bonus ---> + değer kadar level atlamanızda ki en büyük etken tecrübe puanlarına ekleme yapar. % li de olabilmektedir.

    Other---------------------> Anlayamadım. Betadan tam olarak nerde nasıl kullanıldığına bakmak lazım.

    Random Properties -----> Bu genellikle craft üstünde veyahut game guide üstünde gösterilen itemların üstünde rastgele mod sayısı alma şansı

    Health Globe B----------> B den sonrası lazım :>


    Hemen başlayalım ;


    Karakter Mekaniği Sual ve Cevap Kısmı

    Dual Wield (DW) [2 Elde silah kullanımı] :

    Benimde kafamı kurcalayan 2 tane silah aldık elimize şinci bunun nesi güzel suali.

    Ele alınacak esaslar;

    * DW giden her karakter +%15 weapon speed dolayısıyla skill cast speed alır.

    * DW giden karakterlerin çoğu skill'i Main hand deki weapon dps i kullanır.

    * Bu çoğunun dışında kalan skiller ise Melee karakterler başlıca olmak üzre, DH nin birtakım skilleri olabilir. [Misal: Bash , Frenzy , Cleave] Bu skiller karakterin o an ki intervalde savurduğu silahın dps ini kullanır.

    * Off Hand eşyaları da %15 WS veriyor mu tam olarak bilinmiyor ( Test edilmesi lazım )

    * Daha fazla esas bulunduğunda eklenecektir.

    Skillerin %Weapon Damage ile etkilenmesi :

    En fazla kafa kurcuklayan konulardan bir sorudur şöyle vuku eder: "19.2 dps diyir benim bowa 19.2 mi vuracak la benim skill?"

    * Weapon Damage denilen mekanizma kullandığınız silahın WDR(Weapon Damage Range) ini (örnek 24-36 damage , 2-16 damage , 14-35 damage ) alıp çeşitli bonus statlar ve modlar ekleyip yüksek bir hale getirir.

    * Bonus eklenen weapon damage 21-53 iken bonuslarla abarıp 42 - 106 olabilir.

    * Bu bonuslu Weapon Damage Range kullandığınız yeteneğe RNG ile oturtulur.

    * Örnek olarak %100 Weapon Damage kullanan bir yetenek 42 ila 106 arasında RNG yardımıyla bir rakam seçer ve yetenek mob a hasar verir.

    * Dikkate alınacak husus ise şudur ; 4-25 gibi geniş bir Weapon Damage Range e sahip olan bir silah Cooldown'u yüksek veya resource cost u yüksek yeteneklerde düşük Weapon Damage Range ten bir rakam seçebileceğinden düşük hasar verebilir. Aynı taktirde yüksek hasarda verebilir.

    * Neticesinde Cdli ve yüksek resource lu yeteneklerde iyi damage verebilmek için dar Weapon Damage Range li silahlar seçilmesi aynı şekilde daha az riskle oynamak demektir.

    * Şayet bu hususlarda WDRnin dar veya geniş olması isteğe bağlı olup oyunda çok büyük farklar yaratmamaktadır.

    En baba dps i olan silah 2h çekiç veyahut kılıç, benim witch doctor veya wizard bunla mı gezcek hacı sorunsalı :

    * Skillerin vuruşu tamamen silahların üstündeki dps e göre değildir, weapon damage e bonus olarak modlar , statlar eklenir. 1. madde

    * Skillerin cast hızıda tamamen silahiarın üstündeki weapon speed e göredir şayet üstüne speed bonus eklenebilir ( Bknz : Frenzy Shrine) 2. madde

    * Bu maddeler altında bu konuyu incelersek;

    a . Castlerde weapon speed sorunsalı : Misal Wizard oynuyorsunuz ve 2h yavaş bir kılıç elinizde, bu demek oluyor ki skilleriniz nene hızında şayet çok vurucu olabilir. Şayet diablo da hell / inferno da çok narin olan caster sınıfının üstüne hurra eden bir hızlı ve iyi modlu (teleport vs) champ / rare pack e karşı kafa tutma şansı azalır. Cast speed in veya d2 lugatında aynı manaya gelen faster cast rate in olayı ne kadar değiştirdiğini Bnet gazisi "tele baal" sorc lara sormanızı tavsiye ederim.

    b. Çok kaslı bir caster mı istersin kardeş yoksa akıllı bir caster mı : Melee ve caster sınıfı silah kullanımında ayıracak en güzel özellik bu olacaktır . Örnek verelim 2 wizard kanka aynı oyunda cebelleşmekte;

    Zeki : elinde 2h 57 dps ve +22 str veren bir kılıçla boy göstermekte nene hızında şayet eşşek gibi vurmaktadır. Nene hızında ve abzürt bir yürüyüşüne sahip olsada genede boğazlamaya gelince fena değildir.

    Irfan : elinde 1h 46 dps +20 int veren bir wand öbür elinde ise +1-2 damage ve 5 int veren bir orbla hem wand ın hızı yüksek olduğu için hızlıdır. Hemde int in verdiği +dmg ile zekiyle aynı hatta daha iyi bir boğazlama potansiyeli göstermektedir. Üstüne Irfan şanslı biri olduğu için orbunun üstünde ona yaran birçok modu vardır.

    Bu sorunsalda anlatılmak istenen silahların üstündeki modlar DPS leri kadar boğazlama potansiyelini etkilemekte hatta daha fazla çıkar sağlamaktadır. ( Örn : Dex DH ve Monk statıdır ama aynı zamanda doc(dodge) verir. Hem damage hem de aynı zamanda Bruce Lee olup dayak yememeyi bir monk kendi silahından 10 dps daha fazla olsa bile +10 str veren birşeye değişmez.)

    c. En beter halde eğer bu kılıcın dps i sizin elinizdeki caster sınıfına göre tasarlanmış silah off hand veya silah combosunu eziyorsa, çok daha devasa dps veriyorsa belki o zaman bu abzürtlük mantık içerir.

    Mobların Mod Özellikleri [Ekleyen angeLord_07 Saygı Duyuyor Teşekkür Ediyoruz]

    Arcane Enchanted : Yere Mor Bir Cutter Bırakırlar Cutter Size Değdiği Zaman Hasar Alırsınız

    Avenger : Öldürdüğünüz Her Bir Mob Diğerini Güçlendirir.En Sona Kalan En Güçlüsü Olur

    Desecrator : Yere Kırmızı Alan Açarlar Kırmızı Yerde Durduğunuz Zaman Hasar Alırsınız.Alanda Durdukça Canınız Çok Hızlı Bir Şekilde İner

    Electrified : Moblara Her Vuruşunuzda Lighting Etkisi Saçarlar (Diablo 2'deki Lighting Enchanted Gibi Fakat Çok Fazla Hasar Vermiyor)

    Extra Health : Mobların Canı Normalden Fazla Olur

    Fast : Mobların Bütün Özellikleri Çok Hızlı Olur(Koşma , Işınlanma , Vuruş Gibi.)

    Fire Chains : Moblar Kendi Aralarında Ateşten Bir Zincir Oluşturarak Aralarında Durduğunuzda Hasar Verirler

    Frozen : Belli Noktalara Toplar Bırakırlar Bu Toplar Patladığı Zaman Donup Hasar Alırsınız

    Health Link : Moblar Birbirlerine Can Verirler

    Illusionist : Moblar Kendilerinin 4 Adet Kopyasını Çıkarırlar (Zorluk Seviyesine Göre Sayı Değişebiliyor ? )

    Invulnerable Minions : Bu Mobların Lideri Dışındaki Hiçbir Mob Damage Almaz Liderini Öldürünce Hepsi Birden Ölür

    Jailer : Moblar Yerden Bir Kafes Çıkarıp Sizi Hapseder

    Knockback : Mob Size Vurduğu Zaman Geriye İter

    Mortar : Bu Moblar Kendi Melee Alanın Dışına Çok Sayıda Ateş Topu Göndererek Hasar Verirler (Yanına sokulmanız gerekmekte islami şartlara uygun güvenli bir kesim için)

    Molten : Mobların Arkasında Yerden Alevler Çıkarır Üstünde Durduğunuz Zaman Hasar Alırsınız Ayrıca Öldüklerinde Bir Ateş Küresi Bırakırlar Ve Bu Patlar (Mümkün Olduğunca Mobun Önünde Kalmaya Çalışın)

    Nightmarish : Mob Size Vurduğunda Sizi Korkutur Etkisi Geçene Kadar Moba Yaklaşamazsınız

    Plagued : Yere Yeşil Alan Açarlar Durduğunuz Zaman Hasar Alırsınız.Alanda Durdukça Canınız Çok Hızlı Bir Şekilde İner

    Shielding : Moblar Belli Zamanlarda Üzerlerine Shield Açarlar Ve Damage Almazlar (Zorluk Derecesine Göre Stun Yiyebilirler)

    Teleporter : Moblar Işınlanarak Yanınıza Gelebilir Veya Uzağa Kaçabilir

    Damage Reflect : Moba Vurulduğu Zaman Size Hasar Olarak Geri Döner (Zorluk Seviyesine Göre Alınan Hasar Yükselir)

    Waller : Moblar Önünüze Arkanıza Yanınıza Duvarlar Örerek sizi Hapsederler

    Vampiric : Moblar Yaptığı Her Vuruşta Vurdukları Kadar Belirli Oranda Can Doldurur

    Vortex : Moblar Sizi Yanına Çeker (Hüp Diye Efektiylen)




    Fikre göre eklenecek olan sual ve mekanik buraya eklenecektir.



    Son olarak burdaki bilgilerin aksi çıkarsa değişebilir, bu forum postu allanılacak pullanılacaktır. Tüm DonanimHaber Diablo sevenlerine adanmıştır. Anlamadığınız bir terim gördüğünüz takdirde Ctrl + F ile küçümen sözlükümsüden bakabilir , arayabilirsiniz. Bulamassanız buraya cevap atıp talep edebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 25 Mayıs 2012; 18:56:05 >



    |
    |




  • Yarbay
    7471 Mesaj
    Elinize sağlık, birinin bu konuya değinmesi gerekiyordu. Ama daha önce hiç diablo ve türevlerini oynamamış kişiler terimleri anlamakta zorlanabilirler. Bu yüzden en azından kelime ilk kez kullanılırken parantez içinde açıklaması yapılsa daha iyi olabilir. Örneğin, DW (Dual Wield- Çiftli) gibisinden...
  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: R.Rondo9

    Elinize sağlık, birinin bu konuya değinmesi gerekiyordu. Ama daha önce hiç diablo ve türevlerini oynamamış kişiler terimleri anlamakta zorlanabilirler. Bu yüzden en azından kelime ilk kez kullanılırken parantez içinde açıklaması yapılsa daha iyi olabilir. Örneğin, DW (Dual Wield- Çiftli) gibisinden...

    Dikkate alındı ilgili yaptırımlar yapıldı, teşekkür ederik :)
  • Binbaşı
    1663 Mesaj
    Hemen yerimizi alalım. Güzel düşünce kaçkere söyledim bilenlere (@DiLoN @keshberfo @aresmar) ama oralı olmadılar yaşli oldukları için Elimizden geldiğince destek oluruz @Kagore kolay gelsin
  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Qmandan

    Hemen yerimizi alalım. Güzel düşünce kaçkere söyledim bilenlere (@DiLoN @keshberfo @aresmar) ama oralı olmadılar yaşli oldukları için Elimizden geldiğince destek oluruz @Kagore kolay gelsin

    Çok saol kardeş :) . Seninde aklında bulunsun her türlü incik cinciği sor öğrenelim yazalım, güzel anlaşılır birşeyler yapalım. Demek istediğim ben bulamassam Bay X bulsun Bay J bulsun her yerden bilgi akışı olsun dolsun. Yazış stilinden renklere kadarda yorum yapılır ki herkese hitap etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 12 Nisan 2012; 23:03:39 >
    |
    |




  • Binbaşı
    1671 Mesaj
    Konu güzel olmuş, eklemelerle daha güzel olacaktır, teşekkürler hocam
  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bögüalp

    Konu güzel olmuş, eklemelerle daha güzel olacaktır, teşekkürler hocam

    Yukardaki Bögüalp hacı kardeşimizin bir diğer postta isteği üzerine bu posta ekleme yapılmıştır ( Kendisine teşekkür ediyoruz). Kozmetik veya lugat manasında her kafanıza takılan noktayı belirtebilir, değiştirtebilirisiniz.

    Örnekte ki Zeki ve Irfan isimlerinin her hakkı saklıdır sadece onlar değişmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 16 Nisan 2012; 0:46:44 >
  • Yüzbaşı
    274 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kagore



    * Skillerin vuruşu tamamen silahların üstündeki dpse göredir 1. madde


    Az evvel 2 saat yazdım yazdım giriş yapmamışım özet olarak şunu söyleyelim bu maddeyle benim problemim oldu yaw baya kafa yordum.. Tekrar yazamam özet yapıcam hocam :)

    20.2 DPS li 2 HAND ve 17.6 DPS + Mojo ile denendi ve şu görüldü tamamen silahların üstündeki dps deilde totale etki eden karakterdeki DPS ve ayrıca SİLAHTAKI RARE - HOLY - COLD vs gibi özelliklerce skiller etkileniyo.
    20.2 DPS two hand ile Karakterimde 72 DPS olurken Az
    17.6 DPS li two hand ile Karakterimde 79 DPS olurken daha Fazla damage yediriyorum.Ayrıca yarın bi kaç bilgi ekliyip konuşmaya devam etmek istiyorm :) Saygılarımla.




  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: susuvekuku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kagore



    * Skillerin vuruşu tamamen silahların üstündeki dpse göredir 1. madde


    Az evvel 2 saat yazdım yazdım giriş yapmamışım özet olarak şunu söyleyelim bu maddeyle benim problemim oldu yaw baya kafa yordum.. Tekrar yazamam özet yapıcam hocam :)

    20.2 DPS li 2 HAND ve 17.6 DPS + Mojo ile denendi ve şu görüldü tamamen silahların üstündeki dps deilde totale etki eden karakterdeki DPS ve ayrıca SİLAHTAKI RARE - HOLY - COLD vs gibi özelliklerce skiller etkileniyo.
    20.2 DPS two hand ile Karakterimde 72 DPS olurken Az
    17.6 DPS li two hand ile Karakterimde 79 DPS olurken daha Fazla damage yediriyorum.Ayrıca yarın bi kaç bilgi ekliyip konuşmaya devam etmek istiyorm :) Saygılarımla.

    Ordaki yazım hatası güzel bulmuşsun kardeş. Yazdıklarımla çelişmekte zaten.

    Nihayetinde son maddede anlattığım tüm olgularda bunu ortaya çıkarmaya yönelikti.

    Hemen düzeltelim.

    Şayet şöyle bir nokta vardır ki skiller weapon dps e bonus konup damage uygular karakterdeki damage değil en önemli örneği DW giden monk, barb ve DH de görülür. Kullandıkları bazı skiller sırayla MH - OH vuruşu yapar.

    Bashiok bunun hakkında artık çoğu skill hep MH dps kullanacak dediği halde betada mevcuttur. Ya da değişmiş te olabilir. Şayet bu DPS olarak Weapon DPS + Bonuslar olarak geçer. Total DPS hakkında bir çelişki oluvermekte bu.

    http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4253897495

    "" * Bu çoğunun dışında kalan skiller ise Melee karakterler başlıca olmak üzre, DH nin birtakım skilleri olabilir. [Misal: Bash , Frenzy , Cleave] Bu skiller karakterin o an ki intervalde savurduğu silahın dps ini kullanır. "" - ana posttan alıntı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 16 Nisan 2012; 3:35:25 >




  • Yüzbaşı
    274 Mesaj
    Uykum yok bir kaç sual sorayım hocam bilmediğim şeyleri müsait olduğunda cevaplarsan çok memnun olurum.

    Bu "Atacks Per Second" ve" Damage " ve" Damage Per Second" bu 3 ü benim kafamda hep aynı gibi ama bir farkı olmalı deil mi? Özellikleri neler diye merak ediyorum hocam.
  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: susuvekuku

    Uykum yok bir kaç sual sorayım hocam bilmediğim şeyleri müsait olduğunda cevaplarsan çok memnun olurum.

    Bu "Atacks Per Second" ve" Damage " ve" Damage Per Second" bu 3 ü benim kafamda hep aynı gibi ama bir farkı olmalı deil mi? Özellikleri neler diye merak ediyorum hocam.

    Bu terimlerin 3 ü de birbirini ilgilendirir. Eğer konuştuğumuz silah ise.

    Örnek olarak item alalım elimize

    Zekinin Baltası 2h - Tooltip : Zeki bunlan 1000 üstü mob kesti çok büyülü hacı.*

    20 - 40 Damage <- Hasar aralığı Zeki savurduğu anda 20 ila 40 arası vuracaktır.

    1.10 attacks per second <- Silahın saniye bazında kaç vuruş hakkı kazandığı. Daha basiti hız yukarı çıktıkça artıyor. Misal Ceremonial Dagger 1.4 tür şayet Polearm 0.95 tir. Bu ne demektir ? Zeki Polearmla vururken atağını 1 saniyede gerçekleştiremezken, Cer. Dagger ila 0.60 daha attack speed alsa 2 attacks per second a çıkmış olup saniyede 2 kere vuracak hale gelebilecektir.

    Damage per second ise Damage in ortalamasını alıp attacks per second a böler.(Hesaplaması zor geldi düzce, basitce yazdım).

    Buda Silahın DPS(Damage Per Second) ini belirler. *Edit noktası* - Şayet bunun üstüne silah üstündeki modlar eklenir.

    Zekinin bu baltası 33 dps e sahip olur. Şayet DPS tahmini bir rakam olarak sayılabilir. Vuruşun stabilitesi WDR a bağlı olmaktadır.


    * Tooltip'in teknik olarak bir değeri yoktur.

    ** Zekinin baltası aslında cidden çok vasat.

    Silah değil ise o karakter ekranındakileri soruyorsan onlarda Silah ve diğer bonuslarla güçlendirmiş bu hesaplamanın son noktasıdır.

    ordaki DPS hesabına critical hit chance ve critical hit bonus , statlarda girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 16 Nisan 2012; 3:26:11 >




  • Binbaşı
    1950 Mesaj
    Forum içeriğinde san yardımı olaiblecek bir konu vardı diye hatırlıyorum, MMO Sözlüğü gibi bir ismi olması lazım :( Bi toplantım var oraya gidicem akşama müsait olursam linkini bulmaya çalışırım. Bir zamanlar bütün mmo terimlerini açıklamıştık orda.
    AFK dan tut da, DD (damage dealer ) , Tank, MH (main heal) , Agro vb. ne kadar terim varsa.
  • Binbaşı
    1663 Mesaj
    hala hiç bir şey anlamıyorum
  • Yüzbaşı
    937 Mesaj
    BEN ŞUNLARI BULDUM İLGİ ÇEKERMİ BİLDİKLERİMİ YAZAYIM BİLMEDİKLERİMİ SİZ TAMAMLARSINIZ ZİRA İTEMLERİN ÜSTÜNDE OLACAKLAR BUNLARDAN İBARET.Yada ben hiç yazmayım tek dilden yazılırsa daha anlamlı olur

    ITEMLERIN ÜSTÜNDE GELECEK OLAN BONUSLARIN ACIKLAMALARI



    Attributes --> bütün statları aynı oranda artırır
    Attack --->
    Precision -->
    Defense --->
    Vitality --->
    Offense --->
    Damage Increase --->
    Attacks Per Second -->
    Casting Speed --->
    Critical Hit Damage --->
    Critical Hit Chance --->
    Cold Damage ---->
    Fire Damage --->
    Lightning Damage --->
    Poison Damage --->
    Arcane Damage -->
    Holy Damage ---->
    Attackers Take Damage --->
    Life---->
    Maximum Life --->
    Life Per Second --->
    Life Per Kill ---->
    Life Per Hit --->
    Defense-------->
    Block Chance --->
    Armor ----------->
    Damage Reduction-->
    Resource------>
    Maximum Resource--->
    Resource Regeneration--->
    Resource Per Crit -------->
    Adventure-------------->
    Movement Speed ----->
    Magic Find --->
    Gold Find --->
    Experience Bonus --->
    Resistances----------->
    Cold Resistance ---->
    Fire Resistance ------>
    Lightning Resistance--->
    Poison Resistance ------>
    Arcane Resistance ----->
    Other--------------------->
    Random Properties ----->
    Health Globe B---------->
    |
    |




  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Qmandan

    hala hiç bir şey anlamıyorum

    Sevgili ya hacı eğer lugattan anlamıyorsan hemen ilet sağlam alkolsüz kafa ile tekrar bir üstünden geçeyim;

    @Keshberfo yararlı olabilir ya hacı ilgin için teşekkür ederim.

    Şu arkadaşın eklediği terimleride ana posta ekliycem birazdan.

    Şimdi asıl sorun bazı terimleri tam olarak yazamıyorum çünki betaya ulaşamıyorum şu an itibariyle. En yakın zamanda dolduracağız kısmetse tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kagore -- 16 Nisan 2012; 14:51:15 >
  • Binbaşı
    1663 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kagore

    quote:

    Orijinalden alıntı: Qmandan

    hala hiç bir şey anlamıyorum

    Sevgili ya hacı eğer lugattan anlamıyorsan hemen ilet sağlam alkolsüz kafa ile tekrar bir üstünden geçeyim;

    @Keshberfo yararlı olabilir ya hacı ilgin için teşekkür ederim.

    Şu arkadaşın eklediği terimleride ana posta ekliycem birazdan.

    Şimdi asıl sorun bazı terimleri tam olarak yazamıyorum çünki betaya ulaşamıyorum şu an itibariyle. En yakın zamanda dolduracağız kısmetse tabi.

    şu oyun bir çıksın öyle bir kafanızı açacam ki soru manyağı olacaksınız

    hacı şuan dps hesabı o hesabı bu hesabı filan buralarda takılı kaldım oyun bir çıksın ozaman çözerim diye üstüne düşmüyorum




  • Binbaşı
    1671 Mesaj
    -Resource per Crit: Critical vurduğumuzda ne kadar resource alacağımızı belirtir. "+3 Spirit per Crit" gibi, yani monk crit vurduğunda spirit küresi 87/100 ise, 90/100'e yükselir. Maximum resource'a bir etkisi yok, resource doldurmamızı sağlıyor sadece.

    -Vitality, Diablo 3'te her karakter için eşit life(can) veriyor, 1 vitality = 10 life şeklinde.


    Bir de, açıklanacak terimleri farklı bir renk yapsanız, rehber daha iyi bir hale gelebilir hocam. Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bögüalp -- 16 Nisan 2012; 18:04:54 >
  • Yüzbaşı
    631 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bögüalp

    -Resource per Crit: Critical vurduğumuzda ne kadar resource alacağımızı belirtir. "+3 Spirit per Crit" gibi, yani monk crit vurduğunda spirit küresi 87/100 ise, 90/100'e yükselir. Maximum resource'a bir etkisi yok, resource doldurmamızı sağlıyor sadece.

    -Vitality, Diablo 3'te her karakter için eşit life(can) veriyor, 1 vitality = 10 life şeklinde.


    Bir de, açıklanacak terimleri farklı bir renk yapsanız, rehber daha iyi bir hale gelebilir hocam. Teşekkürler



    İlgi çektiğin noktlara dokandık ve hemen yazdığın maddeyi ekledim saol ya hacı.

    Birde farkettim ki arkadaşın eklediklerinden bazıları eski modlar. Çıkarma yapıldı.




  • Yüzbaşı
    435 Mesaj
    kaçıvermiş aşağılara, ufak bir bilgi eşliğinde yukarılara çıksın.



    yazıya dökemedim kusura bakmayın
  • Emekli Yönetici
    1569 Mesaj
    güzel konu teşekkürler

    benim konuya (imzamda) rakip olur mu beyler ne dersiniz
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant points
valorant vp
Sohbet
takipçi satın al
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

MAIL
0,951
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.