Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (42. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.465
Cevap
59
Favori
321.542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dikkate almak ne demek :) Saf otomobil muhabbbetinden keyif alırım...

    dediğin gibi 20h-50 tork aracın standardının çok rahat kaldırabileceği bir rakam...

    Aslında Anne'nden dolayı otomatik alıyorsun sanırım... Performans serisinde bence manuel olmalı. Normalde bende otomatikçiyim ama örnekle açıklayayım...

    Bendeki T5ten inanılmaz memnunum performans açısından... Listemiz kabarık... 530, x6, e350cdi, Mini cooper JCW, Rx8 vs vs... Bunları alıyor ufak ufak... Bir tek rxle olan denemede başabaş kaldık, ama aracı yeni almıştım, şuan çok iyi durumda... Aynı denemede mini ile kafa kafaya kalmıştık 205hp idi... Şuan o mini 225hp oldu ve t5 alıyor onu...

    Dedim ki bunu yükleyeceğime s60r alayım... 300hp... daha donanımlı, daha iyi yol turar (AWD) yeni model, 4 kapı vs vs...

    Otmatiğine bir baktım c70 manuelden kötü!!! Manuelide ya temizi yok, olanı da uçuk... Ha bakım masraflarını duyunca zaten defteri kapattım...

    Şuraya gelmek istiyorum... Klasik Otomatikte hep 1-2 adım geride oluyor insan... Mazda3 manuel olsaydı benim, şuan 200-220 arası olurduk rahatlıkla... ama otomatik olduğu için 0,8 barda bırakıldı... yani 180hp civarı... aslında 200hpye göre güçlendirildi şanzıman ama bizim derdimiz "fabrikasyona eşdeğer" sorunsuz olması... Yoksa 300 hp yap, 5 gün gez 15 gün sanayide yatsın :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    Herkese merhaba,
    geçen ay aldığım Saab 9000 CSE turbo 2300 otomatik modeliyle ben de forumda yazan bir arkadaşımızın dediği gibi yıllar sonra gençlik hayali olan Saab arabama kavuştum çok şükür :)
    Son derece konforlu sürüş keyfine sahip olan Saab ile, klasik müzik eşliğinde uzun yolda ortalama 90-95km hız ile kilometrede 22 kuruş yakaraktan yol alıyorum. Ben bu arabayı hız limitlerini zorlamak için değil, tamamen gençlik hayalimi tatmin etmek ve konforla emniyetle keyifle araba kullanmak için aldım. LPG oluşu tabiiki aracı tasarruflu hale getiren en önemli unsur. şehir içinde (evden işe, işten eve) tek yöne 4km olan mesafede bu tasarruftan eser kalmıyor. 38-40kuruşa kadar çıkıyor km'deki sarfiyat.
    1996 model olan bu araçta, çalışmayan, ya da çalıştıramadığım tek şey, cruise control. devreye girdi diye cruise ışığı yanıyor ama ayağımı gazdan çekince de araç yavaşlıyor. sabitlemiyor. bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa, ve de paylaşırsa sevinirim.
    şehir dışı seyahatlerim çok olduğundan, özellikle iç anadolu, buralarda arabayı görenlerin tabiri caiz ise dibi düşüyor. ama Saab'ı yanlış ülkeye yerleştiriyorlar. İran malı mı bu diyenler bile oluyor :)
    300bin kilometrede olmasına rağmen tek bir tıkırtı bile yok araçta. hata edip bi arkadaşımın tanıdığı olan özel servise (Saab özel değil) götürdüm yola çıkmadan önce. yağına tuzuna bakıldı. sağ rotil(90TL) ile sol rotbaşı (65TL) değişti. buji(85TL) değişti. gazdan ayağı çekince öksürür gibi yapmasından gayrı herhangi bir sıkıntı yok ama sanırım şu meşhur Ramazan ustaya götürmekte fayda var :)


    arkadaşım cruise control lambası konsolda yandığı zaman kaç KM süratte sabitlemek istiyorsan aynı kolun (sağ taraftaki kol oluyor) uç kısmında basılan bir düğme var ona bas ve ayağını gazdan çek her bastığında 2 KM sürati arttırır. aynı kol üzerinde cruise control açılan tuşu en sola doğru bastırdığında yavaşlar o da hızını düşürür. en sağa basınca kapatır. bu şekilde çalışır. gaz kelebiğinde eksik olan parçası var ise biraz pahalı bilgin olsun servis ile ilgili olarak

    istanbul ramazan usta bostancı tel : 0532 250 97 47 araç ile ilgili her türlü şikayetinde güvenle git hiç sıkılmadan her hususta memnun olacaksın
    izmir Sezgin Usta ata sanayi çiğli : 0541 282 17 85 / 0542 288 87 85
    ankara hakan salınmış : 0532 423 54 26 / 0312 278 45 19




  • arkadaşlar bakıyorumda yazdıklarınızı mercedes / volvo v.b. araçlar ile SAAB'ı kıyaslıyorsunuz. bilmediğiniz bir konu da SAAB ların motorları sadece yazılım ile serviste orjinal yazılım diğerleri gibi Brabus v.b. dış firmalardan atılan yazılımlar değil SAAB'ın kendi orjinal yazılımı ile araç 185 HP den 300 HP ye kadar yükseltilebilir. yani motor aynı motor hepsinde sadece yazılım güncellemesi ile ve siboplardaki ve pistonlarda zamanlama ile güç artışı söz konusu parça değişimi değil fabrikadan çıktığı motor zaten 300 HP lik bir motor. AERO versiyonu fabrikadan çıkan en güçlü motor ve donanım seçeneği ile geliyor. bura da yazdığınız marka araçların hepsi ile izmir / istanbul git gel anahtarına kalkmaya hazırım (trafik cezaları dahil) hiçbiri orjinal motorları ile SAAB'ı yolda rampa da GEÇEMEZ.

    2000 CC 320 NM tork dan bahsediyoruz (AERO versiyonu bile değil) burada fabrika çıkışı ve bunun otomatik / manuel olsun farketmez her türlü tekerleklere iletiminde güç kaybı yok. çıkarın dyno testine görün.




  • Sayın alişakir malesef saab ülkemizde hakettiği yeri bulamadı sadece bir kere yolcu koltuğuna oturmama rağmen hayran kalmıştım(9-3) daha önce volvo sahibi olmuş ve epey başı ağrımış birisi olarak başka bir isveç malı otomobil almaya cesaret edemiyorum heleki geleceği muallak bir marka olduğunuda düşünürsek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    arkadaşlar bakıyorumda yazdıklarınızı mercedes / volvo v.b. araçlar ile SAAB'ı kıyaslıyorsunuz. bilmediğiniz bir konu da SAAB ların motorları sadece yazılım ile serviste orjinal yazılım diğerleri gibi Brabus v.b. dış firmalardan atılan yazılımlar değil SAAB'ın kendi orjinal yazılımı ile araç 185 HP den 300 HP ye kadar yükseltilebilir. yani motor aynı motor hepsinde sadece yazılım güncellemesi ile ve siboplardaki ve pistonlarda zamanlama ile güç artışı söz konusu parça değişimi değil fabrikadan çıktığı motor zaten 300 HP lik bir motor. AERO versiyonu fabrikadan çıkan en güçlü motor ve donanım seçeneği ile geliyor. bura da yazdığınız marka araçların hepsi ile izmir / istanbul git gel anahtarına kalkmaya hazırım (trafik cezaları dahil) hiçbiri orjinal motorları ile SAAB'ı yolda rampa da GEÇEMEZ.

    2000 CC 320 NM tork dan bahsediyoruz (AERO versiyonu bile değil) burada fabrika çıkışı ve bunun otomatik / manuel olsun farketmez her türlü tekerleklere iletiminde güç kaybı yok. çıkarın dyno testine görün.

    0-100 veya son sürate birşer diyemem... ama benim sürdüğüm Aero'da 60-130km arası hız göstergesi yelpaze gibi gidiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    arkadaşlar bakıyorumda yazdıklarınızı mercedes / volvo v.b. araçlar ile SAAB'ı kıyaslıyorsunuz. bilmediğiniz bir konu da SAAB ların motorları sadece yazılım ile serviste orjinal yazılım diğerleri gibi Brabus v.b. dış firmalardan atılan yazılımlar değil SAAB'ın kendi orjinal yazılımı ile araç 185 HP den 300 HP ye kadar yükseltilebilir. yani motor aynı motor hepsinde sadece yazılım güncellemesi ile ve siboplardaki ve pistonlarda zamanlama ile güç artışı söz konusu parça değişimi değil fabrikadan çıktığı motor zaten 300 HP lik bir motor. AERO versiyonu fabrikadan çıkan en güçlü motor ve donanım seçeneği ile geliyor. bura da yazdığınız marka araçların hepsi ile izmir / istanbul git gel anahtarına kalkmaya hazırım (trafik cezaları dahil) hiçbiri orjinal motorları ile SAAB'ı yolda rampa da GEÇEMEZ.

    2000 CC 320 NM tork dan bahsediyoruz (AERO versiyonu bile değil) burada fabrika çıkışı ve bunun otomatik / manuel olsun farketmez her türlü tekerleklere iletiminde güç kaybı yok. çıkarın dyno testine görün.

    Aracım 2300 CC 240hp ve 330nm tork... 0-100ü 6,2sn ve 250km son hızım var... Denediğim bir sürü araç var. Sizin aracınız nedir? Hangi modeldir? Değerleri nedir? 3.0 v6 mı aracınız? 2.0 175 yada 185lik mi?

    Biraz daha teknik verilerle konuşalım istersen?

    Öncelikle yazılımın fabrikada yada dışarıda yapılmasının ne zararı veya karı var?

    185ten 300e fabrika bir yazılımla mı yükseltir? Abartmıyor musun? Turbodan tutta enjektöre kadar girmen lazım... 115hpden bahsediyorsun.... Heleki otomatik bir araçta şanzımana dokunmadan o iş yapılmaz!!!

    Dyno testlerin var mı yaptırdığın? Koyarsan beraber yorum yaparız. Aktarmada demek kayıp yok... Hemde otomatik yada manuel farketmez demişsin? Saab'lar uçarak mı gidiyor? Yere basmıyor mu? Yoksa sen Uçağını mı kullanıyorsun Saab'ın? Her aracımı dyno yaptırırım ben... Bir çoğununda dyno testi vardır bir yerlerde...

    BU arada anahtarın sende kalsın... Eğer İstanbul'da isen, çıkaralım aracını dynoya... Eğer tekerlekte güç kaybı çıkmazsa. Yani yani Motor gücü ile tekerlek gücün aynı çıkarsa..... Anahtarım senindir!!!

    Burada kimse Saab'ı kötülemiyor ama abartmayada gerek yok... İsveçliler öyle çokta mükemmel değiller, büyütmeyin gözünüzde... Volvo önce japonlardan destek aldı... Yine kurtaramadı battı... Saab'ta opelleşti ama kurtaramadı... Battı...

    İyi arabalardır eyvallah ama abartmanında alemi yok bence. Bendeki C70 volvonun gerçekten efsane sayılan serilerinden. Yani 850 serisi platformu... Volvocular böyle der... Ben bir Mazda kadar saygı duyamıyorum tam olarak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 16 Mayıs 2012; 20:04:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    Herkese merhaba,
    geçen ay aldığım Saab 9000 CSE turbo 2300 otomatik modeliyle ben de forumda yazan bir arkadaşımızın dediği gibi yıllar sonra gençlik hayali olan Saab arabama kavuştum çok şükür :)
    Son derece konforlu sürüş keyfine sahip olan Saab ile, klasik müzik eşliğinde uzun yolda ortalama 90-95km hız ile kilometrede 22 kuruş yakaraktan yol alıyorum. Ben bu arabayı hız limitlerini zorlamak için değil, tamamen gençlik hayalimi tatmin etmek ve konforla emniyetle keyifle araba kullanmak için aldım. LPG oluşu tabiiki aracı tasarruflu hale getiren en önemli unsur. şehir içinde (evden işe, işten eve) tek yöne 4km olan mesafede bu tasarruftan eser kalmıyor. 38-40kuruşa kadar çıkıyor km'deki sarfiyat.
    1996 model olan bu araçta, çalışmayan, ya da çalıştıramadığım tek şey, cruise control. devreye girdi diye cruise ışığı yanıyor ama ayağımı gazdan çekince de araç yavaşlıyor. sabitlemiyor. bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa, ve de paylaşırsa sevinirim.
    şehir dışı seyahatlerim çok olduğundan, özellikle iç anadolu, buralarda arabayı görenlerin tabiri caiz ise dibi düşüyor. ama Saab'ı yanlış ülkeye yerleştiriyorlar. İran malı mı bu diyenler bile oluyor :)
    300bin kilometrede olmasına rağmen tek bir tıkırtı bile yok araçta. hata edip bi arkadaşımın tanıdığı olan özel servise (Saab özel değil) götürdüm yola çıkmadan önce. yağına tuzuna bakıldı. sağ rotil(90TL) ile sol rotbaşı (65TL) değişti. buji(85TL) değişti. gazdan ayağı çekince öksürür gibi yapmasından gayrı herhangi bir sıkıntı yok ama sanırım şu meşhur Ramazan ustaya götürmekte fayda var :)


    arkadaşım cruise control lambası konsolda yandığı zaman kaç KM süratte sabitlemek istiyorsan aynı kolun (sağ taraftaki kol oluyor) uç kısmında basılan bir düğme var ona bas ve ayağını gazdan çek her bastığında 2 KM sürati arttırır. aynı kol üzerinde cruise control açılan tuşu en sola doğru bastırdığında yavaşlar o da hızını düşürür. en sağa basınca kapatır. bu şekilde çalışır. gaz kelebiğinde eksik olan parçası var ise biraz pahalı bilgin olsun servis ile ilgili olarak

    istanbul ramazan usta bostancı tel : 0532 250 97 47 araç ile ilgili her türlü şikayetinde güvenle git hiç sıkılmadan her hususta memnun olacaksın
    izmir Sezgin Usta ata sanayi çiğli : 0541 282 17 85 / 0542 288 87 85
    ankara hakan salınmış : 0532 423 54 26 / 0312 278 45 19

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. valla sanırım tüm bas çek, basılı tut vs variyasyonları denedim gibi. ama bir türlü olmadı. şu an işten dolayı Çankırıdayım, haftasonu istanbula döneceğim. inşallah bi Ramazan ustaya gitme fırsatım olur. Otomatik araba da cruise controlsuz keyif vermiyor otobanda diye düşünüyorum. sanırım artık katlanacağız. hoş, 96model arabaya da bi keyif daha eklemek için onca masraf yapmaya değecek mi bakacağız. inşallah mantıklı masraf olur.
    arabanın rolantisi değişti sanırım. bazen iniyor çıkyor, vites geçişlerinde ve 100km hızda yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çekince de tekler gibi yapıyor. bu önceden yoktu. bujiden yapabilir mi diye düşünüyorum. geçen hafta servise götürdüğüm usta, saab servisinden buji getirdi taktı. Hava filtresini kontrol etti (temiz çıktı, yeni değiştirmiş eski sahibi) var bir sorun ya, bakalım. bir daha mı saab harici servis? ASLA !!!




  • Semavi hocama katılıyorum, Saab iyi güzel çok hoş araçlar üretmiş zamanında ama çok da büyütüp şehir efsanesi haline getirilmesinin de lüzumu yok.

    2006 9-3 kullanıyoruz 2 yıldır, çok keyifle ve güvenle biniyoruz. Her binişimde hala heyecanlandırıyor beni araç, hatta bugün imkanım olsa bir tane 9-3 TTiD almak isterim. Ancak sonuçta, bir Saab kullanıcısı olarak, çok abartıldığını düşünüyorum Saab markasının... İmkanımız olsa 9-3 değil de A4 almak istiyorduk mesela 2 sene öncesinde... Kısmet bir dahakine artık :)

    Bu arada şu reklamı hatırlayan ve dikkatli izleyeniniz var mı?

    Az önce tesadüfen fark ettim :)

    http://www.youtube.com/watch?v=0Jlh7LMeJyU




  • Gaz kelebeğide benzer hatalara neden olabilir... onuda bir temizlet istersen...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    Herkese merhaba,
    geçen ay aldığım Saab 9000 CSE turbo 2300 otomatik modeliyle ben de forumda yazan bir arkadaşımızın dediği gibi yıllar sonra gençlik hayali olan Saab arabama kavuştum çok şükür :)
    Son derece konforlu sürüş keyfine sahip olan Saab ile, klasik müzik eşliğinde uzun yolda ortalama 90-95km hız ile kilometrede 22 kuruş yakaraktan yol alıyorum. Ben bu arabayı hız limitlerini zorlamak için değil, tamamen gençlik hayalimi tatmin etmek ve konforla emniyetle keyifle araba kullanmak için aldım. LPG oluşu tabiiki aracı tasarruflu hale getiren en önemli unsur. şehir içinde (evden işe, işten eve) tek yöne 4km olan mesafede bu tasarruftan eser kalmıyor. 38-40kuruşa kadar çıkıyor km'deki sarfiyat.
    1996 model olan bu araçta, çalışmayan, ya da çalıştıramadığım tek şey, cruise control. devreye girdi diye cruise ışığı yanıyor ama ayağımı gazdan çekince de araç yavaşlıyor. sabitlemiyor. bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa, ve de paylaşırsa sevinirim.
    şehir dışı seyahatlerim çok olduğundan, özellikle iç anadolu, buralarda arabayı görenlerin tabiri caiz ise dibi düşüyor. ama Saab'ı yanlış ülkeye yerleştiriyorlar. İran malı mı bu diyenler bile oluyor :)
    300bin kilometrede olmasına rağmen tek bir tıkırtı bile yok araçta. hata edip bi arkadaşımın tanıdığı olan özel servise (Saab özel değil) götürdüm yola çıkmadan önce. yağına tuzuna bakıldı. sağ rotil(90TL) ile sol rotbaşı (65TL) değişti. buji(85TL) değişti. gazdan ayağı çekince öksürür gibi yapmasından gayrı herhangi bir sıkıntı yok ama sanırım şu meşhur Ramazan ustaya götürmekte fayda var :)


    arkadaşım cruise control lambası konsolda yandığı zaman kaç KM süratte sabitlemek istiyorsan aynı kolun (sağ taraftaki kol oluyor) uç kısmında basılan bir düğme var ona bas ve ayağını gazdan çek her bastığında 2 KM sürati arttırır. aynı kol üzerinde cruise control açılan tuşu en sola doğru bastırdığında yavaşlar o da hızını düşürür. en sağa basınca kapatır. bu şekilde çalışır. gaz kelebiğinde eksik olan parçası var ise biraz pahalı bilgin olsun servis ile ilgili olarak

    istanbul ramazan usta bostancı tel : 0532 250 97 47 araç ile ilgili her türlü şikayetinde güvenle git hiç sıkılmadan her hususta memnun olacaksın
    izmir Sezgin Usta ata sanayi çiğli : 0541 282 17 85 / 0542 288 87 85
    ankara hakan salınmış : 0532 423 54 26 / 0312 278 45 19

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. valla sanırım tüm bas çek, basılı tut vs variyasyonları denedim gibi. ama bir türlü olmadı. şu an işten dolayı Çankırıdayım, haftasonu istanbula döneceğim. inşallah bi Ramazan ustaya gitme fırsatım olur. Otomatik araba da cruise controlsuz keyif vermiyor otobanda diye düşünüyorum. sanırım artık katlanacağız. hoş, 96model arabaya da bi keyif daha eklemek için onca masraf yapmaya değecek mi bakacağız. inşallah mantıklı masraf olur.
    arabanın rolantisi değişti sanırım. bazen iniyor çıkyor, vites geçişlerinde ve 100km hızda yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çekince de tekler gibi yapıyor. bu önceden yoktu. bujiden yapabilir mi diye düşünüyorum. geçen hafta servise götürdüğüm usta, saab servisinden buji getirdi taktı. Hava filtresini kontrol etti (temiz çıktı, yeni değiştirmiş eski sahibi) var bir sorun ya, bakalım. bir daha mı saab harici servis? ASLA !!!

    Tekleme meşhur ateşleme kasetinden de olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    Semavi hocama katılıyorum, Saab iyi güzel çok hoş araçlar üretmiş zamanında ama çok da büyütüp şehir efsanesi haline getirilmesinin de lüzumu yok.

    2006 9-3 kullanıyoruz 2 yıldır, çok keyifle ve güvenle biniyoruz. Her binişimde hala heyecanlandırıyor beni araç, hatta bugün imkanım olsa bir tane 9-3 TTiD almak isterim. Ancak sonuçta, bir Saab kullanıcısı olarak, çok abartıldığını düşünüyorum Saab markasının... İmkanımız olsa 9-3 değil de A4 almak istiyorduk mesela 2 sene öncesinde... Kısmet bir dahakine artık :)

    Bu arada şu reklamı hatırlayan ve dikkatli izleyeniniz var mı?

    Az önce tesadüfen fark ettim :)

    http://www.youtube.com/watch?v=0Jlh7LMeJyU

    Ben reklamı ilk kez görüyorum. Saab o zamanlar (3Yıl önce ) daha kötü günlere başlamamıştı sanırım :)




  • Ben hatırlıyorum bu reklamı :)
  • Bu arada her telden arabanın olduğu ( Tabi Saab'da var ) bir forumumuz var. Aile gibiyiz, değişik meslek gruplarından İnsanlarız. Üniversite Hocasıda var, Doktorda var ,Pilot da var,Esnafta,Mühendisde. Bekliyoruz sizleride arkadaşlar, otogeyik.com adresimiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurcukka

    Semavi hocama katılıyorum, Saab iyi güzel çok hoş araçlar üretmiş zamanında ama çok da büyütüp şehir efsanesi haline getirilmesinin de lüzumu yok.

    2006 9-3 kullanıyoruz 2 yıldır, çok keyifle ve güvenle biniyoruz. Her binişimde hala heyecanlandırıyor beni araç, hatta bugün imkanım olsa bir tane 9-3 TTiD almak isterim. Ancak sonuçta, bir Saab kullanıcısı olarak, çok abartıldığını düşünüyorum Saab markasının... İmkanımız olsa 9-3 değil de A4 almak istiyorduk mesela 2 sene öncesinde... Kısmet bir dahakine artık :)

    Bu arada şu reklamı hatırlayan ve dikkatli izleyeniniz var mı?

    Az önce tesadüfen fark ettim :)

    http://www.youtube.com/watch?v=0Jlh7LMeJyU

    Az, farklı olan sevilir bence. Her yerde a4 görürsünüz, passat, bmw 3 görürsünüz. Bir ton para öderler. Hele şu passat fena abartılıyor. SAAB bence az bile. SAAB'ın güvenliği belli, yaptığı testler de. Tek sorunu ülkemize hitap etmiyor.
    Yani kim tork kon. 2lt benzinli araç alabilir ki.

    SAAB'ı saab yapan zamanında classic 900 diye geçen araçlardır. Amerikada Saab yılı gibi bir şey olması lazım... Bizi bilen biliyor reklama pek gerek yok mantığı ve kısıtlı hitap kitlesi ile bu duruma gelmiş. 1,6 dizel, 1,6 benzinli modelleri olsa ülkemizde dünyada iyi satışlar yapabilirdi.

    2.el araç alacak D sınıfı bakıyor. Aaa şunda passat var. Ondan eksik kalmamayayım passat alayım ben arabaya değil araba bana binsin diyor resmen.
    Ben saab 9-3 aero bakıyorum. hem motorundan, hem aracın kendisinden dolayı. 2.el olarak düşününce 35bin TL'ye temiz bulmak mümkün. bu fiyata hem otomatik, hem konforlu, donanımlı bir araç C sınıfında belki. motoru söylemiyorum bile.


    @semavi
    Evet hocam annemin sağlık problemlerinden dolayı otomatik bakıyorum. aslında kendim için de iyi oluyor. sürekli şehir içi kullanıyorum. ama manuel ile zevki katlamak lazım.
    ŞU anda dandik güvenlik yoksunu B sınfıı araç kullanıyorum. hem güçlü, hem güvenlik olsun, bütçem de belli, gençliğimizde böyle araba süremedikten sonra 40lı yaşlarda sürsek ne olacak ki. o yaşlarda daha fazla sorumluluk oluyor ve yapamıyor da insan.
    210hp lik saablar 270hp 390nm/420nm oluyor. şanzıman limitleri burada belli. tek yapılan egzos ve chip. otomatik 390nm'a kadar güç verebiliyor. ama manuelde 420nm. BSR chip ile oluyor.
    Benim düşüncem parça değişmeden %10-15 üzerinde güç almak aracın hem ömrünü çalar hem de yürüyenine zarar verir.
    bmw tekere güç kayıpsız aktaran bir firma. onun dışında var mı bilmem. tork konvektörlü araçta güç kaybı zaten oluyor. 136hp yeni 1,6 3 serisi 0-100 9sn.
    Özellikle bu konuda sütçü beygiri diye dalga geçilen opel. 1,4t 140hp aracı golf 122hp aracı ile kafa kafaya. veriler de bunu ele veriyor. 180hp 1,6t astra J 9sn 0-100 var. hyundainin yeni i30u 1,6 turbosuz 135hp 0-100 10sn. 45hp fark var. turbolu ile turbosuz arasında 1sn var. ama yüksek hızlarda tabi turbo gücünü gösterir. 1,6 115hp astra j ise 12sn 0-100. 20hp fark olmasına rağmen 2sn oynuyor. araçlar yaklaşık aynı ağırlıktalar.




  • Önümde bir BMW 330a dyno yapıldı... yere aktardığı oran mazdadan daha düşüktü... Önden çeker her zaman daha rahat aktarır teknik olarak. Motor gücünü aynen yere vermek teknik açıda imkansız zaten. Mesela 4x4lerde yüksek süratlerde dezavantajdır...

    Bende farklılığı seven bir insanım... Hep söylerim.. her yer mazda dolsa, bir daha almayabilirm ... Volvo ise tamamen piyangodan bir araçtı bana... Yerinde saabta olabilirdi...

    Velhasıl... İsveçliler kafayı kuma gömmüşlerdi... maalesef ağır piyasa şartları buna müsaade etmiyor...

    Opel gibi araçların verilerine hiç girmiyorum zaten...

    Benim mazda3 şuan otomatik ve 180 hp... 0-100ü 7,4... Üstelik çok çamur atılan 4 ileri tork konv. şanzıman ile :)

    mazda 3 0-100



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 17 Mayıs 2012; 0:26:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    Herkese merhaba,
    geçen ay aldığım Saab 9000 CSE turbo 2300 otomatik modeliyle ben de forumda yazan bir arkadaşımızın dediği gibi yıllar sonra gençlik hayali olan Saab arabama kavuştum çok şükür :)
    Son derece konforlu sürüş keyfine sahip olan Saab ile, klasik müzik eşliğinde uzun yolda ortalama 90-95km hız ile kilometrede 22 kuruş yakaraktan yol alıyorum. Ben bu arabayı hız limitlerini zorlamak için değil, tamamen gençlik hayalimi tatmin etmek ve konforla emniyetle keyifle araba kullanmak için aldım. LPG oluşu tabiiki aracı tasarruflu hale getiren en önemli unsur. şehir içinde (evden işe, işten eve) tek yöne 4km olan mesafede bu tasarruftan eser kalmıyor. 38-40kuruşa kadar çıkıyor km'deki sarfiyat.
    1996 model olan bu araçta, çalışmayan, ya da çalıştıramadığım tek şey, cruise control. devreye girdi diye cruise ışığı yanıyor ama ayağımı gazdan çekince de araç yavaşlıyor. sabitlemiyor. bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa, ve de paylaşırsa sevinirim.
    şehir dışı seyahatlerim çok olduğundan, özellikle iç anadolu, buralarda arabayı görenlerin tabiri caiz ise dibi düşüyor. ama Saab'ı yanlış ülkeye yerleştiriyorlar. İran malı mı bu diyenler bile oluyor :)
    300bin kilometrede olmasına rağmen tek bir tıkırtı bile yok araçta. hata edip bi arkadaşımın tanıdığı olan özel servise (Saab özel değil) götürdüm yola çıkmadan önce. yağına tuzuna bakıldı. sağ rotil(90TL) ile sol rotbaşı (65TL) değişti. buji(85TL) değişti. gazdan ayağı çekince öksürür gibi yapmasından gayrı herhangi bir sıkıntı yok ama sanırım şu meşhur Ramazan ustaya götürmekte fayda var :)


    arkadaşım cruise control lambası konsolda yandığı zaman kaç KM süratte sabitlemek istiyorsan aynı kolun (sağ taraftaki kol oluyor) uç kısmında basılan bir düğme var ona bas ve ayağını gazdan çek her bastığında 2 KM sürati arttırır. aynı kol üzerinde cruise control açılan tuşu en sola doğru bastırdığında yavaşlar o da hızını düşürür. en sağa basınca kapatır. bu şekilde çalışır. gaz kelebiğinde eksik olan parçası var ise biraz pahalı bilgin olsun servis ile ilgili olarak

    istanbul ramazan usta bostancı tel : 0532 250 97 47 araç ile ilgili her türlü şikayetinde güvenle git hiç sıkılmadan her hususta memnun olacaksın
    izmir Sezgin Usta ata sanayi çiğli : 0541 282 17 85 / 0542 288 87 85
    ankara hakan salınmış : 0532 423 54 26 / 0312 278 45 19

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. valla sanırım tüm bas çek, basılı tut vs variyasyonları denedim gibi. ama bir türlü olmadı. şu an işten dolayı Çankırıdayım, haftasonu istanbula döneceğim. inşallah bi Ramazan ustaya gitme fırsatım olur. Otomatik araba da cruise controlsuz keyif vermiyor otobanda diye düşünüyorum. sanırım artık katlanacağız. hoş, 96model arabaya da bi keyif daha eklemek için onca masraf yapmaya değecek mi bakacağız. inşallah mantıklı masraf olur.
    arabanın rolantisi değişti sanırım. bazen iniyor çıkyor, vites geçişlerinde ve 100km hızda yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çekince de tekler gibi yapıyor. bu önceden yoktu. bujiden yapabilir mi diye düşünüyorum. geçen hafta servise götürdüğüm usta, saab servisinden buji getirdi taktı. Hava filtresini kontrol etti (temiz çıktı, yeni değiştirmiş eski sahibi) var bir sorun ya, bakalım. bir daha mı saab harici servis? ASLA !!!

    Tekleme meşhur ateşleme kasetinden de olabilir.

    Yine de bi bujilere baktırmakta fayda var. o zaman zaten ateşleme kaseti de elden geçer. Evet , dediğiniz mantıklı. teşekkür ederim

    alisakir arkadaşıma TEŞEKKÜRLER :) tek variyasyonu atlamışım, bas tut sonra çek
    Cruise control çalışıyormuş çok şükür. hiçbir sorunu yok. bilmemek değil sormayıp öğrenmemek ayıpmış. :))) ben de kendimi teknoloji ile haşır neşirlerden sayardım. yaş 47, geçiyor demekki bizden yavaş yavaş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpaslannn

    Herkese merhaba,
    geçen ay aldığım Saab 9000 CSE turbo 2300 otomatik modeliyle ben de forumda yazan bir arkadaşımızın dediği gibi yıllar sonra gençlik hayali olan Saab arabama kavuştum çok şükür :)
    Son derece konforlu sürüş keyfine sahip olan Saab ile, klasik müzik eşliğinde uzun yolda ortalama 90-95km hız ile kilometrede 22 kuruş yakaraktan yol alıyorum. Ben bu arabayı hız limitlerini zorlamak için değil, tamamen gençlik hayalimi tatmin etmek ve konforla emniyetle keyifle araba kullanmak için aldım. LPG oluşu tabiiki aracı tasarruflu hale getiren en önemli unsur. şehir içinde (evden işe, işten eve) tek yöne 4km olan mesafede bu tasarruftan eser kalmıyor. 38-40kuruşa kadar çıkıyor km'deki sarfiyat.
    1996 model olan bu araçta, çalışmayan, ya da çalıştıramadığım tek şey, cruise control. devreye girdi diye cruise ışığı yanıyor ama ayağımı gazdan çekince de araç yavaşlıyor. sabitlemiyor. bu konu ile ilgili bilgisi olan varsa, ve de paylaşırsa sevinirim.
    şehir dışı seyahatlerim çok olduğundan, özellikle iç anadolu, buralarda arabayı görenlerin tabiri caiz ise dibi düşüyor. ama Saab'ı yanlış ülkeye yerleştiriyorlar. İran malı mı bu diyenler bile oluyor :)
    300bin kilometrede olmasına rağmen tek bir tıkırtı bile yok araçta. hata edip bi arkadaşımın tanıdığı olan özel servise (Saab özel değil) götürdüm yola çıkmadan önce. yağına tuzuna bakıldı. sağ rotil(90TL) ile sol rotbaşı (65TL) değişti. buji(85TL) değişti. gazdan ayağı çekince öksürür gibi yapmasından gayrı herhangi bir sıkıntı yok ama sanırım şu meşhur Ramazan ustaya götürmekte fayda var :)


    arkadaşım cruise control lambası konsolda yandığı zaman kaç KM süratte sabitlemek istiyorsan aynı kolun (sağ taraftaki kol oluyor) uç kısmında basılan bir düğme var ona bas ve ayağını gazdan çek her bastığında 2 KM sürati arttırır. aynı kol üzerinde cruise control açılan tuşu en sola doğru bastırdığında yavaşlar o da hızını düşürür. en sağa basınca kapatır. bu şekilde çalışır. gaz kelebiğinde eksik olan parçası var ise biraz pahalı bilgin olsun servis ile ilgili olarak

    istanbul ramazan usta bostancı tel : 0532 250 97 47 araç ile ilgili her türlü şikayetinde güvenle git hiç sıkılmadan her hususta memnun olacaksın
    izmir Sezgin Usta ata sanayi çiğli : 0541 282 17 85 / 0542 288 87 85
    ankara hakan salınmış : 0532 423 54 26 / 0312 278 45 19

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. valla sanırım tüm bas çek, basılı tut vs variyasyonları denedim gibi. ama bir türlü olmadı. şu an işten dolayı Çankırıdayım, haftasonu istanbula döneceğim. inşallah bi Ramazan ustaya gitme fırsatım olur. Otomatik araba da cruise controlsuz keyif vermiyor otobanda diye düşünüyorum. sanırım artık katlanacağız. hoş, 96model arabaya da bi keyif daha eklemek için onca masraf yapmaya değecek mi bakacağız. inşallah mantıklı masraf olur.
    arabanın rolantisi değişti sanırım. bazen iniyor çıkyor, vites geçişlerinde ve 100km hızda yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çekince de tekler gibi yapıyor. bu önceden yoktu. bujiden yapabilir mi diye düşünüyorum. geçen hafta servise götürdüğüm usta, saab servisinden buji getirdi taktı. Hava filtresini kontrol etti (temiz çıktı, yeni değiştirmiş eski sahibi) var bir sorun ya, bakalım. bir daha mı saab harici servis? ASLA !!!

    Tekleme meşhur ateşleme kasetinden de olabilir.

    Yine de bi bujilere baktırmakta fayda var. o zaman zaten ateşleme kaseti de elden geçer. Evet , dediğiniz mantıklı. teşekkür ederim

    alisakir arkadaşıma TEŞEKKÜRLER :) tek variyasyonu atlamışım, bas tut sonra çek
    Cruise control çalışıyormuş çok şükür. hiçbir sorunu yok. bilmemek değil sormayıp öğrenmemek ayıpmış. :))) ben de kendimi teknoloji ile haşır neşirlerden sayardım. yaş 47, geçiyor demekki bizden yavaş yavaş

    rica ederim her arabadaki cruise control aynı olmadığı için bilmemek normal mercedes de sol lamba kolunun üzerinde ince başka bir kol var oradan yukarı yada aşağıya çekmek ya da itmek suretiyle ayarlarsınız saab ta farklı bmw de farklı güle güle kullanın :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    arkadaşlar bakıyorumda yazdıklarınızı mercedes / volvo v.b. araçlar ile SAAB'ı kıyaslıyorsunuz. bilmediğiniz bir konu da SAAB ların motorları sadece yazılım ile serviste orjinal yazılım diğerleri gibi Brabus v.b. dış firmalardan atılan yazılımlar değil SAAB'ın kendi orjinal yazılımı ile araç 185 HP den 300 HP ye kadar yükseltilebilir. yani motor aynı motor hepsinde sadece yazılım güncellemesi ile ve siboplardaki ve pistonlarda zamanlama ile güç artışı söz konusu parça değişimi değil fabrikadan çıktığı motor zaten 300 HP lik bir motor. AERO versiyonu fabrikadan çıkan en güçlü motor ve donanım seçeneği ile geliyor. bura da yazdığınız marka araçların hepsi ile izmir / istanbul git gel anahtarına kalkmaya hazırım (trafik cezaları dahil) hiçbiri orjinal motorları ile SAAB'ı yolda rampa da GEÇEMEZ.

    2000 CC 320 NM tork dan bahsediyoruz (AERO versiyonu bile değil) burada fabrika çıkışı ve bunun otomatik / manuel olsun farketmez her türlü tekerleklere iletiminde güç kaybı yok. çıkarın dyno testine görün.

    Aracım 2300 CC 240hp ve 330nm tork... 0-100ü 6,2sn ve 250km son hızım var... Denediğim bir sürü araç var. Sizin aracınız nedir? Hangi modeldir? Değerleri nedir? 3.0 v6 mı aracınız? 2.0 175 yada 185lik mi?

    Biraz daha teknik verilerle konuşalım istersen?

    Öncelikle yazılımın fabrikada yada dışarıda yapılmasının ne zararı veya karı var?

    185ten 300e fabrika bir yazılımla mı yükseltir? Abartmıyor musun? Turbodan tutta enjektöre kadar girmen lazım... 115hpden bahsediyorsun.... Heleki otomatik bir araçta şanzımana dokunmadan o iş yapılmaz!!!

    Dyno testlerin var mı yaptırdığın? Koyarsan beraber yorum yaparız. Aktarmada demek kayıp yok... Hemde otomatik yada manuel farketmez demişsin? Saab'lar uçarak mı gidiyor? Yere basmıyor mu? Yoksa sen Uçağını mı kullanıyorsun Saab'ın? Her aracımı dyno yaptırırım ben... Bir çoğununda dyno testi vardır bir yerlerde...

    BU arada anahtarın sende kalsın... Eğer İstanbul'da isen, çıkaralım aracını dynoya... Eğer tekerlekte güç kaybı çıkmazsa. Yani yani Motor gücü ile tekerlek gücün aynı çıkarsa..... Anahtarım senindir!!!

    Burada kimse Saab'ı kötülemiyor ama abartmayada gerek yok... İsveçliler öyle çokta mükemmel değiller, büyütmeyin gözünüzde... Volvo önce japonlardan destek aldı... Yine kurtaramadı battı... Saab'ta opelleşti ama kurtaramadı... Battı...

    İyi arabalardır eyvallah ama abartmanında alemi yok bence. Bendeki C70 volvonun gerçekten efsane sayılan serilerinden. Yani 850 serisi platformu... Volvocular böyle der... Ben bir Mazda kadar saygı duyamıyorum tam olarak...


    semavi arkadaşım burada SAAB ile ilgili konuşuyoruz. bendeki SAAB 9000 CDE 1995 model özel üretim premium ( turbo 1.4 bar)225 HP / 2008 9-3 twin turbo 285 HP AERO araçların ikisi de İzmir de ve bende İzmir de ikamet ediyorum. İşim gereği de Genelde yurtdışına gider gelirim. Senin Araban VOLVO hatırlar mısın bilmiyorum. VOLVO bas bas bağırıyordu SAAB bizden teknik destek alıyor diye yıl 2003 SAAB CEO çıkıyor bir basın toplantısı ve VOLVO'ya teknik destek veriyoruz. VOLVO dan ses yok S40 üretildi. 20.000 Euro fiyat ile türkiye de satılmaya başlandı üzerinde Carisma motoru ile şimdi bak o satılan volvolara hepsi 10.000 12.000 fiyata satışta bir nete bak kaç tane SAAB satışta Türkiye de SAAB yok değil var fakat alan insanlar belli bir gelir seviyesinin üzerinde ve satmak amaçlı değil binmek amaçlı alıyor. Bana kendine ait müzesinde 1.687.500 KM sadece periyodik bakım ve değişmesi gerekli parçalar değişimi yapılarak (sakın motor yapılmıştır deme değişmesi gerekli parçalar derken buji silecekler v.b. ağır bakım gerektirmeyen parçalar) kullanılan bir araç daha göster ben susacağım. yazılım olayına gelince fabrika yazılımları araçların fabrikadan çıkan motor ekipmanlarına göre limitleri zorlamadan benzin/hava karışım oranları ve zamanlama ayarlarını düzenleyerek güç artışı yapıyor. dışardan yapacak olduğunuz yazılımlar aracın belli versiyonlarına göre yapılmış olabilir ve normal GRİFFEN versiyonuna uygun olmayan bir yazılım AERO yazılımına uygun olabilir fakat dışardaki vatandaş para kazanmak amaçlı yazılımı yükleyebilir bu da aracınıza hem maddi hemde mekanik oranda belki de tamiri mümkün olmayacak bir hasar verebilir. yaptırdığım dyno testleri var eski aracıma eğer bulur isem neden olmasın paylaşırım sizinle de SAAB opelleşti demişsin SAAB opelleşmedi opel SAAB 9000 platformunu kullanarak vectra B kasasını üretti yani OPEL SAAB'laştı.

    "Geçen yaz İsveç'de iken bir misafirliğe gitmemiz gerekti. Şahsı daha önce hiç tanımıyordum. Saab'da çalıştığını duymuştum ama orada ne iş yaptığını bile tam olarak bilmiyordum. Gittik, adamın evi Trölhattan-Uddevala arası bir yerde. Kentteki otomobillerin, hiç abartmıyorum, %90'ı Saab. Saabların da %90'ı 9.3. Renk renk, model model sürekli önünüzden geçip gidiyorlar. Saab alma aşkıyla yaşadığınız günlerde gördüğünüz rüya gibi: kafanızı nereye çevirseniz Saab görüyorsunuz. Bizi ağırlayan şahsın da kapısının önünde buz mavisi renkli bir 9.3 tid vardı. Bu ara şahsın Saab'da uluslararası satış bölümünde çalıştığını öğrendim. Fakat tipik çekingen ve soğuk bir İsveçli olduğu için bir türlü muhabbeti otomobillere yıkamıyordum. Biraz kaynaştıktan sonra bizi ormanlık bölgede, göl kenarındaki yazlığına götürmek istedi. Bana ikinci aracı sürmek düştü. Adam önde biz arkada gidiyoruz.

    Adam bir araç kullanıyor, kafayı yememek mümkün değil. Buz mavisi kaportayı bir görüyorum, bir andan ormanda kayboluyor, bir süre sonra az biraz daha bir mavilik görüyorum, yine uçuyor. Ben de bu canavarı altımdaki 10 yıllık Mazda 6 ile takip etmeye çalışıyorum (İsveç'de Mazda 6'yı nereden buldun olayına hiç girmeyelim :) Derken yazlığına gittik vs. biraz daha kaynaşınca gölün kenarında araçları park ettiğimiz bir sırada biraz sohbete daldık. Ben kendisine "neden bu kadar Saab var bu kentte" diye sordum, sanki Saab'ın fabrikasının orada olduğunu bilmiyormuşum gibi. O da "herkes Saab fabrikasında çalışıyor, o yüzden" dedi. Ben de "fabrika size indirim mi yapıyor" dedim, bunu sadece bir espri olarak karşıladı. Bir süre sonra konuyu otomobillere yıktım. Volvom olduğunu söyledim. Volvo mu, Saab mı soruma, "yorum yok, objektif olamam" dedi. Daha sonra satış departmanından önce 20 yıl kadar Saab'da test şoförü olarak çalıştığını öğrendim. Böylece benim Mazda 6 ile bu şahsın arkasında çektiklerimin de sebebi ortaya çıktı. Sonra Opel ile ortak platform işini konuştuk. "Opel platformu kullanan Saab lafı tamamen zırva" dedi. "Platformları biz geliştiriyoruz, Opel de dünyada tutulabilmek için aynısını kullanıyor; ama, bizimkiler her halükarda daha kaliteli malzemeden üretiliyor, tüm teknolojisi de bize ait" dedi. Türkiye pazarında premium sınıfta hangi markaların tutulduğunu sordu. Söyledim. "Almanlar ele geçirmiş sizin piyasayı" dedi. Ama Saab'ın Türkiye'de servis yaygınlığı olmamasından ötürü tercih edilmemesini ise çok anlayışla karşıladı. "

    "Genel olarak yola çıktığım zaman Mesela İsanbul - Ankara arası yolculuk boyunca beni 2-3 araba geçerdi .
    Saab la daha geçen olmadı. Özellikle yokuşlarda çekişi süper. 5 den 6 ya geçiyorum.
    En önemlisi yüksek hızda sürücüyü ürkütmüyor. Kamyon otobüs geçerken milim sarsılmıyor. Yol tutuşu çok güzel.
    Yollarda iki olaya çok şahit oldum;
    1. arıza yapıp kenara çekmiş Bmw
    2. Ufak bir karda yerinden kalkamayan Mercedes
    Ben kendi adıma Saab ları bunlarla mukayese etmem. Türkiye şartlarında 0 km almak tabiki anlamsız gelebilir daha sonra elden çıkarma açısından. Ama ikinci el bir saab fiyatı çok çok uygun. Servis konusuda çok dert edilecek bir durum değil. Birçok tamircide yazılımı var arızayı hemen tespit ediyorlar.
    Türkiyede ikinci el araba piyasası çarpıklığı hakkında bir bilgi vereyim: 2001 2.0 lagunayı 10500 e sattım. Aynı fiyata kartal-şahin satılıyor. yolda laguna bunları 5 le çarpıp 10 a bölerken. "

    "Kurumsal siteden bir alıntı :Her şey bundan 30 yıl önce Saab turbo modelinin Frankfurt Fuarı'nda görünmesiyle başladı. O zamanlar Saab motorundan daha fazla güç ve verim elde etmede turbo güvenilir ve gerçekçi anlamda kullanan tek otomobildi. Takip eden 30 yıl içinde Saab'ın başarısı gösteriyor ki en güzel iltifat taklit etmektir, çünkü şu anda turbo model sunmayan çok az üretici firma var. Saab 1922 de Londra'nın şehir trafiğinde bağımsız ir oto testi düzenleyerek Trionic motor idare sisteminin (bugün Generation 8 kullanılıyor) yeteneklerini sergiledi. Saab'ın egzozundaki kirleticilerin atmosferdekinden çok daha az olduğu ortaya çıktı. Otomobil, havayı "temizliyordu"! Turboşarj Saabı Amerikan Kayalıklarında 2,650 metre (8,700 ft) yükseğe çıkararak turbo otomobillerin yüksek irtifada da hala nasıl başarılı performans sergilediklerini gösterdi. Ve deniz seviyesinde, 9000 Aero modeline bir Ferrari Testarossa'dan daha hızlı bir vites sağladı. Ve bir de, bir milyondan fazla mil yol kateden Saab Turbo sahibi de var. "

    ferrari testarossadan daha hızlı bir vites geçişi senin arabanda var mı? senin arabanda İsveç yapımı :) yanlış anlama VOLVO da kullandım S70 /S80 2 sene ama SAAB gibi değiller.

    "GM ise 1989 yılından beri zaten Saab'ın küçük hissedarı idi ve Saab'ın teknolojisine konmak için fırsat kolluyordu. Saab maddi sıkıntılar içinde boğuşmaya başlayınca 2000 yılında GM tüm Saab hisselerini satın alarak Saab'ın (ve sahip olduğu teknolojilerin) tek sahibi oldu. Ford'un Volvo'da izlediği iş modelini, GM, Saab'da izledi.

    Ford, Volvo teknolojisini sömürürken Avrupa'da ve Amerika'da satılan tüm Ford modelleri yavaş yavaş Volvo'nun ucuza kotarılmış versiyonları halini alıyordu. Bu arada Volvo'ya yatırım yapılmadığı için hızla değer kaybediyordu. 10 yıl sonra Ford 6.45 milyar dolara satın aldığı Volvo'yu, daha doğrusu Volvo'nun kalan posasını, 1.8 milyar dolara Çin'li Geely'e sattı. Teknoloji sömürülmüş, tüm Ford modelleri bu teknoloji ile adam edilmiş ve görev başarıyla tamamlanmıştı.

    GM de aynı şekilde Saab teknolojisini sömürüp Saab'a yatırım yapmadı. Saab teknolojisini başta Opel olmak üzere diğer markalarının eskiyen teknolojilerini adam etmekte kullandı. Örnek istiyorsanız bugün piyasada kendi sınıfının en iyi otomobillerinden biri olan Opel Insignia'ya bakın, altında GM'in Saab'dan aşırdığı teknolojiyi göreceksiniz. Saab tarafından geliştirilen turbo motorları göreceksiniz. "




  • Arkadaşlar SAAB otomobillerinin forum sitesi açıldı. SAAB 900, SAAB 9000, SAAB 9-5, SAAB 9-3 tüm modeller ile ilgili destekler, internet paylaşımları, yenilikler. Sadece SAAB ve SAAB. Sitemiz çok yenidir. Moderatörler alınacaktır. saabcadde.com
  • Şimdi neye cevap vereceğimi şaşırdım açıkçası... Ordan burdan paragrafları toplayıp bir yazı çıkarmışsınız ortaya... Halbuki bunların hepsini sizin yazdığınızı düşünerek keyiflenmiştim... İyi bir teknik muhabbet geçecek demiştim tamda... Halbu ki ben senin iddialarına cevap vermiştim... Sen olayı dağıttın şimdi...

    Bende Saab hakkında konuşuyorum... Arada benzetmeler yaptım sadece... Sizin yaptığınız gibi... hani Volvo çok yakar, mercedes bmwden iyidir vs gibi... Bu arada Volvo diye dokundurmanıza gerek yok, volvo sahibiyim, volvocu değilim tam olarak :) Otomatiklerinede pek güvenmiyorum hatta... Öyle senin araban falan demene gerek yok yani :) Muhtemelen sen benden daha fazla volvo kullanmışsın ve asıl volvocu sensin :)

    Şu kadar km yapan, bu kadar giden falan dememizde çok bir anlam ifade etmiyor. Kalite sadece ürün kalitesi değil. Toplamda bir kalite standardınız olmalıdır... Buna yönetimden tutunda çaycınıza kadar her biriminiz girer... Volvo ve Saab bunu yapamadı... 90ların sonuna doğru Mazda'da yapamadı...

    Volvo s40lar mitsubishi platformu ile üretildi... 2 jenerasyon ise Mazda3.... Bu arada yazıda "Mazda6 ile Saab" takibi olayıda ayrı bir şey :) 2010da hesheit yazmış o aldığın yazıyı... geçen yaz demiş... yani 2009, Mazda6lar 2003te çıktı. Ufak bir düzeltme olsun benden... Muhtemelen kullandığı Mazda6 MPS olsa çok zorlanmazdı takipte...

    Ben hala 115 HP'nin teknik bir açıklamasını alamadım sizden... Bir araç sadece yazılımlar nasıl 115hp alır ve problemsiz yürür? Bildiğim kadarıyla Garett falan kullanıyor turbo olarak saab. Bu bana çok ütopik geliyor. Saabın 185lik aracındaki ile 285lik aracında ki şanzıman kodu aynı mı? Turbo aynı mı? Yazılım olayına gelince... Fabrikalardan bile profesyonel olarak bu işe eğilen firmalar var. Yani fabrika iyidir, dışarısı kötüdür olayını kabul etmiyorum ben. Adam akıllı yapılan yazılım nerede olursa olsun iyi bir iş çıkarabilir...

    Dynolarınızı bulursanız "yere aktarırken güç kaybetmeme" olayınıda görmüş oluruz. Bu teknik anlamda imkansız... Motor gücü ile tekerlek gücü aynı olamaz...

    İstanbul'a aracınız ile yolunuz düşerse ve imkan olursa denemede yapabiliriz. Keyifli olur, meydan okuma vs değil bu. Merak ettim özel üretim aracınızı, ikinci aracınız muhtemelen bir boy büyük gelir benim ihtiyara... 285 hp iyi bir rakam...

    Yada varsa düz bir yolda yaptığınız bir video, yoluda çekip koyabilirsiniz... Bir karşılaştırırız...




  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.