Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (43. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.465
Cevap
59
Favori
321.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • *** Volvo Mühendisi : "SAAB-ların niçin bu kadar pahalı olduğunu anlamamıştım. Ta ki kaza yapana dek." Burada yorum yapmak istiyorum. SAAB-ların düşünüldüğü kadar pahalı olduğunu düşünmüyorum. SAAB otomobiller 65,000 TL'den başlıyor. Zaten ülkemizde SAAB ile kıyaslanamayacak araçların da aynı fiyattan başladıklarını görebilirsiniz.

    *** Volvo dünyanın en sağlam arabasıdır. Eğer bir SAAB içinde değilseniz. Geliştirme aşaması sırasında birbirinden farklı en az 75 çarpışma konfigürasyonu değerlendirilmektedir. Uluslararası standart 15 çarpışmadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Şimdi neye cevap vereceğimi şaşırdım açıkçası... Ordan burdan paragrafları toplayıp bir yazı çıkarmışsınız ortaya... Halbuki bunların hepsini sizin yazdığınızı düşünerek keyiflenmiştim... İyi bir teknik muhabbet geçecek demiştim tamda... Halbu ki ben senin iddialarına cevap vermiştim... Sen olayı dağıttın şimdi...

    Bende Saab hakkında konuşuyorum... Arada benzetmeler yaptım sadece... Sizin yaptığınız gibi... hani Volvo çok yakar, mercedes bmwden iyidir vs gibi... Bu arada Volvo diye dokundurmanıza gerek yok, volvo sahibiyim, volvocu değilim tam olarak :) Otomatiklerinede pek güvenmiyorum hatta... Öyle senin araban falan demene gerek yok yani :) Muhtemelen sen benden daha fazla volvo kullanmışsın ve asıl volvocu sensin :)

    Şu kadar km yapan, bu kadar giden falan dememizde çok bir anlam ifade etmiyor. Kalite sadece ürün kalitesi değil. Toplamda bir kalite standardınız olmalıdır... Buna yönetimden tutunda çaycınıza kadar her biriminiz girer... Volvo ve Saab bunu yapamadı... 90ların sonuna doğru Mazda'da yapamadı...

    Volvo s40lar mitsubishi platformu ile üretildi... 2 jenerasyon ise Mazda3.... Bu arada yazıda "Mazda6 ile Saab" takibi olayıda ayrı bir şey :) 2010da hesheit yazmış o aldığın yazıyı... geçen yaz demiş... yani 2009, Mazda6lar 2003te çıktı. Ufak bir düzeltme olsun benden... Muhtemelen kullandığı Mazda6 MPS olsa çok zorlanmazdı takipte...

    Ben hala 115 HP'nin teknik bir açıklamasını alamadım sizden... Bir araç sadece yazılımlar nasıl 115hp alır ve problemsiz yürür? Bildiğim kadarıyla Garett falan kullanıyor turbo olarak saab. Bu bana çok ütopik geliyor. Saabın 185lik aracındaki ile 285lik aracında ki şanzıman kodu aynı mı? Turbo aynı mı? Yazılım olayına gelince... Fabrikalardan bile profesyonel olarak bu işe eğilen firmalar var. Yani fabrika iyidir, dışarısı kötüdür olayını kabul etmiyorum ben. Adam akıllı yapılan yazılım nerede olursa olsun iyi bir iş çıkarabilir...

    Dynolarınızı bulursanız "yere aktarırken güç kaybetmeme" olayınıda görmüş oluruz. Bu teknik anlamda imkansız... Motor gücü ile tekerlek gücü aynı olamaz...

    İstanbul'a aracınız ile yolunuz düşerse ve imkan olursa denemede yapabiliriz. Keyifli olur, meydan okuma vs değil bu. Merak ettim özel üretim aracınızı, ikinci aracınız muhtemelen bir boy büyük gelir benim ihtiyara... 285 hp iyi bir rakam...

    Yada varsa düz bir yolda yaptığınız bir video, yoluda çekip koyabilirsiniz... Bir karşılaştırırız...



    semavi arkadaşım aldığım alıntı yazılar benim bildiğim ve araştırma sonucu bulunabilecek olan yazılar evet turbo layına gelince garret marka turbo var üzerinde haklısın iki aracımından 9000 de manuel 9-3 te ise otomatik şanzuman bulunmaktadır. aslına bakarsan ben bir çok farklı marka araba kullandım

    mercedes SL55 AMG almanyada ki Dayımda bulunmakta
    BMW 7.40 L Babamın eski arabası
    ford escort coswort İngiltere de bulunan Kuzenimin Aracı
    AUDİ A4 Dayımın oğlunun Arabası
    crysler LHS Avustralyadaki teyzemin kocasının aracı
    BMW 5.30 İ kardeşimin eşinin arabası Ankara da
    VOLKSWAGEN GOLF R32 eski aracım

    teknik bilgim de yeteri kadar bulunmakta araçlar konusunda hobi olarak ilgilenmeyi severim araçlar ile şu an 9000 de FM 54 manuel şanzuman var.

    bu araçlar zaten fabrika çıkışlarında aynı güçlere sahip olarak çıkıyorlar. yurtdışında incelemeni tavsiye ederim türkiye de olan vergilerden dolayı HP ve CC yüksek araçlara daha fazla vergi ödenmesi konusu olduğundan ve bir çok zorlayıcı kanun olduğundan dolayı bir çok firma türkiye ye ithalat yaparken bunları göz önüne alarak araç ithal ediyor firmalarda buna göre araç üretiyorlar . bunlara bir çok marka dahil. amerika / ingiltere / doğu akdeniz / türkiye üretilen araçların hepsi birbirinden farklı motor güçlerinde ve donanımlarda bir çok markanın yüksek HP gücüne sahip aracı türkiyeye ithal edilmiyor. özel sipariş olarak getirtiliyor. eski aracım olan Golf R32 aracımın vergisini ödemek için vergi dairesine gittiğim 2003 yılında bu aracın türkiyeye ithalatı yok bunun vergisi için distribütörün ithal ettiği aracın vergisini ödettiler bana o araçta volkswagen phaenton idi. türkiyenin işleri işte. :) burada konumuz tartışmaya döndü seninle semavi arkadaşım ama ben SAAB marka araçlar üzerinde çok araştırma ve kaynak okudum yurtdışına gittiğim zamanlarda hep inceledim maalesef türkiye de bulunan SAAB lar nasılsa yurt dışın da da bulunan SAAB lar aynı özelliklerde diğer markalar gibi farklı donanım ve motor seçenekleri ile değil türkiye de nasılsa yurtdışın da da aynı donanımlar ile geliyor SAAB bu yüzden de tutulmuyor çünkü türk insanına hitap edemiyor.

    en basitin den bir olay anlatayım sana kışın havanın çok soğuk olduğu ve dışarıda don olduğu bir günün sabahı arabayı çalıştıracağım çalışmıyor :) bilgi ekranında birşeyler yazıyor. aynen yazıyorum " dışarıda don tehlikesi var hız 80 KM ile sınırlandırıldı aracı zorlamayınız. ESP devre dışı bırakılamaz ESP tuşu inactive edilmiştir." ekranın altına kadar okuyup enter tuşuna basınca araç çalıştı. :) başka bir özellik daha türkiye de olmayan ve getirtilen bir özellik SAAB 9-5 emniyet kemerinde alkolmetre var 50 promili geçince araç çalışmıyor. her çalıştırma esnasında emniyet kemerinin üzerinde bulunan alkolmetreye üflemek suretiyle aracı çalıştırıyorsunuz. bu özellikler ile SAAB diğer araçlardan benim gözümde ayrılıyor. motor ve güç seçenekleri konusuna gelince de söylediğin 115 HP lik güç farklılığı yazılım ile geliyor gibi düşünsen de aracın kendi motoru o güçle geliyor. sadece üzerinde olan yazılım türkiyeye uygulanan bir yazılım ithalat sonrası satışında zorlanmaması ve satış rakamlarında iyileşme olması acısından şu anda volkswagen'in yaptığı gibi aynı motor FSI SAAB bunu 1993 yılında yaptı yeni bir şey değil yani :) firmalar bunu kabul edmiyor ve inkar ediyorlar. ben buna kızıyorum işte sezarın hakkı sezara verilmeli "ooooo biz yaptık en iyisi bu dahasını biz yapana kadar gibi" şu an hangi 2012 model araçta var bu söylediğim özellikler SAAB bunları araçlarında donanım olarak sunduğu yıllar 1999 ve sonrası 9-5 için 9-3 için 2003 ve sonrası 2003 yılında üretilen başka markaların araçları ile karşılaştırın SAAB marka araçları 2010/2012 arası üretilen sıfır araçların fiyatları ile SAAB 9-3 2003 model ve sonrasının ikinci ellerini kıyaslıyor arkadaşlar lafım sana değil semavi arkadaşım genele söylüyorum. :)mazda MPS demişsin o bile 2003 model SAAB 9-3 yakalaması çok zor ne akselerasyon ne de ara hızlanmalarda :) eğer İstanbul'a gelir isem memnuniyetle meydan okuma değil birlikte otoyola çıkarız deneme yaparız. sonra da sizin araçla çıkarız. :) genelde iş ile ilgili olarak geliyorum uçakla araç ile pek gelmiyorum. :( dyno testlerinde BMW araçlardan bahsetmişsiniz arkadan itişli önden itişli bir araç değil ve dyno testlerinde önden çekişli araçlar genelde motor güçlerinin aksine daha yüksek HP değeri verir.arkadan itişli araçlarda ise tam tersi daha az gösterir güç kaybı vardır. buna katılıyorum ve önden çekişli araçlarda limitleri aştığınız zaman önden kayma eğilimi gösterir normal olarak fakat SAAB ta tam tersi arkadan kayma eğilimi gösteriyor. bu da aracın aerodinamiğinin diğer araçlardan ne kadar farklı olduğunu gösteriyor.




  • Sayenizde marka ile ilgili epey yeni sey ogreniyoruz, tesekkurler:)
    Istanbul grubu olarak bir haftasonu toplansak tanissak nasil olur? Bunca zamandir buradan konusuyoruz, artik bir bulusma fena olmaz bence... Soyle sahilde yq da Polonezkoy taraflarinda mangal vs... Sadece marka olarak Saab degil her turden arac gelsin tabi. Yolda birden fazla Saab'i pes pese gormek de ayri bir keyif verir:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alisakir arkadaşımızın ve semavi arkadaşların yazdıklarını okudukça hiçbir bilgimin olmadığını farkettim. AliŞakir arkadaşımın ve Semavi arkadaşımın önünde saygı ile eğiliyorum. alisakir arkadaşımıza ayriyeten SAAB konusunda bukadar bilinmeyenleri bizimle paylaştığı için tekrar saygıyla eğiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkankaanuygur -- 18 Mayıs 2012; 8:41:39 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım SAAB 9-5 1998 model SE modeli.
    Turbolu,
    Güvenlik Paketli,
    150 BG gücünde,
    Çok Noktadan Enjeksiyonlu (Direct Ignition),
    Ecopower-DOHC motor,
    4 İleri Vitese sahip ve seri kullanıma imkan tanıyan vites geçişleri yumuşak olan H-MATİC Tam Otomatik Şanzuman,
    ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi),
    EPS (Elektrik Motorlu Hidrolik Direksiyon Sistemi),
    EBV-EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı),
    AFU-BRAKE ASSİST (Acil Fren Desteği),
    ASR (Antipatinaj Sistemi),
    4 Adet Hava Yastığı (Sürücü - Yolcu - Yan)
    Çift Bölgeli - İklim Kontrollü - Dijital - Tam Otomatik Klima,
    Gövde Rengi - Elektrikli - Isıtmalı - Hafızalı Yan Aynalar,
    Park Esnasında Kaldırıma Kendini Otomatik Ayarlayan Sağ Ayna,
    Uzaktan Kumandalı Merkezi Kilit ve Alarm Sistemi,
    Orjinal Fabrikasyon Çelik Jantlar,
    BOSE Marka (Çok kaliteli ses sistemidir) -Direksiyondan Kumandalı - 8 Hoparlörlü - Kodlu - Radyo - Kaset ve CD Çalarlı Müzik Sistemi,
    Elektrikli Far Yükseklik Ayarı,
    Yükseklik ve Derinlik Ayarlı Hidrolik Direksiyon,
    Bej Rengi Ceylan Derisi Döşemeler,
    9 Fonksiyonlu Yol Bilgisayarı,
    Dijital Saat,
    Dış Isı Göstergesi,
    Tarih Göstergesi,
    6 Fonksiyonlu Isıtmalı - Elektrikli - Hafızalı Sürücü ve Yolcu Koltukları,
    Deri Direksiyon Simidi - Vites Topuzu
    Ahşap Kaplamalı Torpido Göğsü,
    Ön ve Arka Sis Farları,
    Kilitli - Aydınlatmalı - Soğutuculu Torpido Gözü,
    Ön ve Arka Cam Buz Çözücü,
    Atermik Ön Cam ve Renkli Camlar,
    Arka Cama Entegre Edilmiş Anten,
    Far Yıkama Sistemi,
    Mac Pherson Süspansiyon Sistemi,
    SİYAH-BEJ Rengi Ön Konsol,
    Aktif Gergili ve Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri,
    Değişken Kodlu Immobiliser - Motor Kilidi,
    İçten Açılan Bagaj ve Benzin Depo Kapağı,
    Fasılası Ayarlanabilir Cam Silecekleri,
    Arka Koltuklarda 3 Noktadan Bağlantılı Emniyet Kemerleri,
    Kaza Anında Katlanabilen Direksiyon Mili,
    ISOFIX Çocuk Koltuğu Bağlantı Noktaları,
    Gövde Rengi Darbe Emici Tamponlar,
    Ön ve Arka Kol Dayama,
    4 Adet Hareketli Baş Dayanakları,
    Boyun Yaralanmalarına Karşı Aktif Ön - Arka Koltuk Başlıkları,
    Gündüz - Gece İç Dikiz Aynası,
    Kart Tutacağı,
    Katalitik Konvertörlü Arka Cam Rezistansı
    Night Panel (Gece Paneli - Ön konsoldaki tüm ışıklar söner sadece hız göstergesi 140 km'ye kanar yanar. Acil durumlarda ilgili ikaz lambası yine uyarı verir.)
    Follow Me Home (Gecikmeli Sönen Farlar)
    Silecek suyu yada Anahtar Pilinin Eksikliğini Dahi Bildiren Uyarı Sistemi

    Bunlar özelliklerin bir kısmı. Diğer araçlarda bulunabilecek özelliklerini kaldırdım. Ve artı olarak şunu eklemek istiyorum. Bunların içine bir de kendini düzelten bir tampo ekleyebiliriz. Geçen gün serserinin biri benim park halindeki aracımı arka tamponun sol tarafına vurarak durabildi. Bu arada arkadaş arabasını geri çekti tabiki. Baktım tamponda bir değişiklik yok. Sadece siyahlıklar oluşmuş. Bunlar 1998 yılına ait bir özellik. Bu özellikler başka hangi araçta var söyleyin bana ???

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın ama DH çok takıldığımız bir site değil. Maalesef çok az post dönüyor... Bizim devamlı bir şekilde muhabbet ettiğimiz, yıllardır ailecek görüştüğümüz arkadaşların olduğu bir sitemiz var... www.otogeyik.com bekleriz... Mangal, buluşma gibi etkinlikleri hafta 2-3 kere yapıyoruz biz :) Zaten Ediz'le yıllardır süren muhabbetimizde oradan geliyor...


    Alişakir kardeşle bazı şeylerde anlaşamadık aslında ama baya güzel bilgiler yazıyor, derliyor topluyor... Faydalı oluyor bir çok kişiye...
  • Yazılarınızı severek okuduk arkadaşlar. Bilgileriniz çok geniş. Bizim mekana da bekleriz. Biz sadece SAAB ile ilgileniyoruz. Siz değerli arkadaşları da mekanımıza bekleriz.www.SaabCadde.com

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın ama DH çok takıldığımız bir site değil. Maalesef çok az post dönüyor... Bizim devamlı bir şekilde muhabbet ettiğimiz, yıllardır ailecek görüştüğümüz arkadaşların olduğu bir sitemiz var... www.otogeyik.com bekleriz... Mangal, buluşma gibi etkinlikleri hafta 2-3 kere yapıyoruz biz :) Zaten Ediz'le yıllardır süren muhabbetimizde oradan geliyor...


    Alişakir kardeşle bazı şeylerde anlaşamadık aslında ama baya güzel bilgiler yazıyor, derliyor topluyor... Faydalı oluyor bir çok kişiye...

    semavi arkadaşım teşekkürler yurt dışında bulunduğun ve türkiye de yaşadığımı ve gördüklerimi okuduklarımı yazıyorum aslında sen sanıyorum 115 HP konusuna takılı kaldın bende ilk zamanlarda senin gibi motor da parça modifikasyonu olmadan bu şekilde bir güç artışına inanmayan biriydim. ta ki kendi gözümle görene kadar aslında dünya da kullanılan bütün marka araçlarda belli belli başlı otomotiv firmalarının teknolojilerini kullanarak belli bir yerlere geliyorlar GM motorun SAAB'ı Ford'un VOLVO yu kullanıdığı gibi gibi SAAB/VOLVO benim dünya da gördüğüm en iyi ve en mükemmeli yakalamış iki otomotiv firması fakat teknolojileri o zamanlara göre mükemmeldi şimdi ise AR-GE kısmında geliştirme imkanları kalmadığı ve diğer otomotiv firmalarına el değiştirme ile teknolojilerini ve mühendislerini kaptırmaları sonucunda maalesef üzülerek söylüyorum bunu otomotiv sektöründe ciddi anlamda KAN kaybettiler hatta yok olmanın eşiğine geldiler. denizcilik sektöründe MAERSK firmasının diğer armatör firmalara ve LİNE kolundaki acentelarına yaptığı gibi...

    hatta hatırlar mısınız? bilmiyorum 1993 yılında VOLVO 850 ler ilk ithal edilmeye başlandığı zamanlarda reklamlarda ve afişlerde VOLVO çeliğinden bahsedilerek aracın Grangını kırabilene aracın yenisini vereceklerini söyleyerek ciddi anlamda reklam yapmışlardı ve büyük bir satış rakamına ulaşılmıştı Türkiye için iyi bir rakam ve iyi bir pazar payı yakalamışlardı o yıllarda SAAB hemen hemen hiç yoktu Türkiye de sadece yurt dışında tanınan bir markaydı ama aynı özelliklerde ve aynı donanım seviyesinde üretim yapıyorlardı EURO N-CCAP testlerinde VOLVO ve SAAB markalarını 1998 yılından sonra kabul etmediler. adamlar 1 farklı çarpışma testi sonuçlarına onay verirken SAAB/VOLVO 75 farklı çarpışma testi sonuçlarına onay veriyordu seri üretimde EURO N-CAP testine bu markalar gelirse diğer markalar testten geçemedikleri gibi alınamıyordu o yıllarda




  • Üstad

    O konuda evet takılı kaldım zira %60lık bir güç artışı sadece turbo basıncı veya hava yakıt karışımı ile olmaz... Olur, olmaz değil ama o araç sağlıklı yürümez. Bu arada Türkiye'de hiç bir zaman HP'den vergi alınmadı. Bu nedenle Türkiye'ye düşük HP girmesinin bir mantığı yok. Kaldı ki benzer durum şöyle oldu. Mesela Mazda 323 1.8ler bazı pazarlara 125hp gitti. Ama avrupaya emisyondan dolayı 115 hp geldi... Saab Avrupa markası olduğu için Türkiye'ye gönderdiğini dahada düşürmesine gerek yok.

    üvenlik konusunda kesinlikle iyi araçlar olabilirler ama alttaki testide unutmamak gerekli... Öyle çok müthiş değil...
    http://www.youtube.com/watch?v=z6Knt2zNNiQ

    Velhasıl ben Saab'ı kötülemek amacında olan birisi değilim kesinlikle... Dediğim gibi "farklı" olana saygı duyarım... Bana göre volvodan daha karakter sahibi bir arabadır anlayış olarak. Herkeste olmayan anahtar şekli, kalorifer petekleri, koltuk dikimi, çirkin kalçaları vs vs :)

    Lakin en iyi diyemiyorum... saçma sapan araba üreten bazı almanların yerinde saabı görmek çok daha keyifli olurdu... Dediğim gibi, hala düşünmüyor değilim kelepir bir 9-3 yada 9-5 almayı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın ama DH çok takıldığımız bir site değil. Maalesef çok az post dönüyor... Bizim devamlı bir şekilde muhabbet ettiğimiz, yıllardır ailecek görüştüğümüz arkadaşların olduğu bir sitemiz var... www.otogeyik.com bekleriz... Mangal, buluşma gibi etkinlikleri hafta 2-3 kere yapıyoruz biz :) Zaten Ediz'le yıllardır süren muhabbetimizde oradan geliyor...


    Alişakir kardeşle bazı şeylerde anlaşamadık aslında ama baya güzel bilgiler yazıyor, derliyor topluyor... Faydalı oluyor bir çok kişiye...

    semavi arkadaşım teşekkürler yurt dışında bulunduğun ve türkiye de yaşadığımı ve gördüklerimi okuduklarımı yazıyorum aslında sen sanıyorum 115 HP konusuna takılı kaldın bende ilk zamanlarda senin gibi motor da parça modifikasyonu olmadan bu şekilde bir güç artışına inanmayan biriydim. ta ki kendi gözümle görene kadar aslında dünya da kullanılan bütün marka araçlarda belli belli başlı otomotiv firmalarının teknolojilerini kullanarak belli bir yerlere geliyorlar GM motorun SAAB'ı Ford'un VOLVO yu kullanıdığı gibi gibi SAAB/VOLVO benim dünya da gördüğüm en iyi ve en mükemmeli yakalamış iki otomotiv firması fakat teknolojileri o zamanlara göre mükemmeldi şimdi ise AR-GE kısmında geliştirme imkanları kalmadığı ve diğer otomotiv firmalarına el değiştirme ile teknolojilerini ve mühendislerini kaptırmaları sonucunda maalesef üzülerek söylüyorum bunu otomotiv sektöründe ciddi anlamda KAN kaybettiler hatta yok olmanın eşiğine geldiler. denizcilik sektöründe MAERSK firmasının diğer armatör firmalara ve LİNE kolundaki acentelarına yaptığı gibi...

    hatta hatırlar mısınız? bilmiyorum 1993 yılında VOLVO 850 ler ilk ithal edilmeye başlandığı zamanlarda reklamlarda ve afişlerde VOLVO çeliğinden bahsedilerek aracın Grangını kırabilene aracın yenisini vereceklerini söyleyerek ciddi anlamda reklam yapmışlardı ve büyük bir satış rakamına ulaşılmıştı Türkiye için iyi bir rakam ve iyi bir pazar payı yakalamışlardı o yıllarda SAAB hemen hemen hiç yoktu Türkiye de sadece yurt dışında tanınan bir markaydı ama aynı özelliklerde ve aynı donanım seviyesinde üretim yapıyorlardı EURO N-CCAP testlerinde VOLVO ve SAAB markalarını 1998 yılından sonra kabul etmediler. adamlar 1 farklı çarpışma testi sonuçlarına onay verirken SAAB/VOLVO 75 farklı çarpışma testi sonuçlarına onay veriyordu seri üretimde EURO N-CAP testine bu markalar gelirse diğer markalar testten geçemedikleri gibi alınamıyordu o yıllarda

    Saab hakkında çok ciddi bilgim yok... Sadece izlenimlerim var... Tabiki gelmeye çalışırım sitenize... Sizide bizimkine bekleriz, zira saab bölümümüz mevcut. Orayı doldurabilirseniz aramalarda falan iyi olur. Kendi site linkinizide verebilirsiniz eğer sitenize ait bilgiler olursa. Maksadımız muhabbet olduğu için çok dert etmiyoruz bu tarz şeyleri...




  • Herkese merhaba.
    Ankarada ikamet etmekteyim 2003 ve sonrası bir saab almayı planlıyorum tercihen 9-3 alırken nelere dikkat etmeliyim daha önce volvo s80 sahibiydim ve başımı oldukça ağrıttı maddi ve manevi olarak.Saablar sorunlu arabalarmıdır kronik problemleri varmıdır yıllık bakım maliyetleri nedir kısaca alsam bir süre sonra kendime küfür edermiyim onca bilindik marka varken niye.. diye?Yedek parça durumu kaskosuz zaten binmem ama olası bir kazada parçalarını rahat bir şekilde temin edebilirmiyiz? Ayrıca ankaradaki servis durumu nedir? yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7

    Herkese merhaba.
    Ankarada ikamet etmekteyim 2003 ve sonrası bir saab almayı planlıyorum tercihen 9-3 alırken nelere dikkat etmeliyim daha önce volvo s80 sahibiydim ve başımı oldukça ağrıttı maddi ve manevi olarak.Saablar sorunlu arabalarmıdır kronik problemleri varmıdır yıllık bakım maliyetleri nedir kısaca alsam bir süre sonra kendime küfür edermiyim onca bilindik marka varken niye.. diye?Yedek parça durumu kaskosuz zaten binmem ama olası bir kazada parçalarını rahat bir şekilde temin edebilirmiyiz? Ayrıca ankaradaki servis durumu nedir? yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler

    9.3 ve 9.5 lerin opel ile ortak parçaları olduğu için problem olmaz. Diğer aksamsa 9000 ve 900 lere göre daha bol .Tipi de çok güzel




  • Merak ettiğim şey şu yani olası bir motor şanzıman arızasında ocağımıza incir ağacı dikermi sarf malzemeleri zaten ucuzdur ikinci eli önemli değil en az 3-4 sene binerim mesela şu anki aracım olan lineanın turbosu arızalandı 900 liraya yaptırdım aynı şey saabta olsa üzermi?Çok ince eleyip sık dokumaya çalışıyorum çünkü alıp pişman olma gibi bir şansım yok ikinci eli çok zayıf bir araç aslında mk3 kasa mondeo arıyordum ama temizini bulamamam ve saabla aşağı yukarı aynı fiyat olması beni cezbetti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7

    Merak ettiğim şey şu yani olası bir motor şanzıman arızasında ocağımıza incir ağacı dikermi sarf malzemeleri zaten ucuzdur ikinci eli önemli değil en az 3-4 sene binerim mesela şu anki aracım olan lineanın turbosu arızalandı 900 liraya yaptırdım aynı şey saabta olsa üzermi?Çok ince eleyip sık dokumaya çalışıyorum çünkü alıp pişman olma gibi bir şansım yok ikinci eli çok zayıf bir araç aslında mk3 kasa mondeo arıyordum ama temizini bulamamam ve saabla aşağı yukarı aynı fiyat olması beni cezbetti

    arkadaşım öncelikle saab markasını alacak ve uzun yıllar binmieyi düşünüyorsan yaklaş yoksa açık açık söyleyeyim yedek parça da sıkıntı yaşamazsın ama şanzuman v.s. parçalarında diğer avrupa arabalar gibi yurtdışından parça beklersin ankara da ikamet ettiğini söyledin bak yukarıda ankarada hakan salınmış diye bir abimiz var hem saab parçacısı hemde usta konusunda yardımcı olur parçaları direk fabrikadan kendileri alıyorlar. kısa bir örnek aracımın şanzumanından ses geliyordu 3 hafta rulman aradım 250-300-400 TL gibi rakamlar telafuz ediliyordu. fakat biraz araştırma ve kafan da otomotiv konusunda çalışıyor ise parçaları ucuza bulursun bulunmaz diye bir yok ben rulmanı mı türkiye de bulamazsın dediler 80 TL ye buldum ve taktım :) 250-400 rakam aralığı nerde 80 TL rakam aralığı nerde sen hesap et parça konusunda tek el olarak bağımlı kalmam araştırırım bulurum dersen yaklaş ve tekrar belirtiyorum gerçekten uzun yıllar binerim dersen ömürlük arabalar ama 2 yıl 3 yıl biner satarım dersen üzer doğruya doğru arabayı överim binerim severim ama kısa vadeli kullanım aracı değil bunu bil kronik parçalarına gelince öncelikle motor kulaklarına baktır. hor kullanılmış ise torklu motorlar olduklarından türkiye yollarında ve kullanıcıya bağlı olarak motor kulakları sıkıntı olabiliyor. bunu da neden söylüyorum yazılanlara bakarsan 210 225 285 HP ve yüksek tork oranlarına sahip araçlar ve kısa mesafe de kalkışlar da yarış amaçlı genç sürücülerde M3 geçtim 330CC geçtim ne BMW ne MERCEDES ayna da sinek oldu gibi söylemler okuyoruz arkadaşlardan bu tip bir kullanıma maruz kalmış SAAB seni de başka alıcısını da aldığın araç üzer bunu bil. alacak olduğun saabları en fazla ikinci sahibinden al özellikle doktor,hakim,iş yeri sahibi v.b. denize yakın resttaurant sahiplerinden almamaya çalış deniz kenarında kışın nem dalga yemiştir. iyice baktır. 1995 model 9000'im var daha kasada çürük yok kalantor tabir edilen kişilerden almayı düşün ankarada bir doktor da SAAB 9-5 vardı 2005 22.500 TL istiyordu servis bakımlı ve güzel bir araç değerlendirebilirsin sahibinden.com olacak :) şehir içi kullanımın çok ise tüp konusuna girme baştan söyleyeyim Aslan Besleyen Yemini Düşünmez derler benzinle binemem dersen teleflex denilen sistemler var turbo uyumlu olanını bul taktır kafan rahat olur. genelde volvo S70 / 850 T5 lerde kullanılıyor. yılda 30.000 kmden fazla yol yapmam dersen LPG işine girme girmiş olanını da alma :) şehir içindeki kullanımlarda arabanın motoru sıkılıyor ve daha fazla benzin yakıyor. yol istiyor gitmek hız yapmak istiyor ve şehir içi ile şehir dışı arasında ciddi anlamda KM de rakam oynaması var bilgine benim aracım şehir içi 40/45 KRŞ yakıyor benzinde LPG yok takmam da şehir dışı 28/30 KRŞ yakıyor. ateşleme kasedine baktır üstte bobin diye geçer :) üst motor titreşim kulaklarına bak turbo su borularına bak elektronik araç bütün özelliklerini kontrol et elektrik sıkıntısı olan bir SAAB'a yanaşma bile başına iş alırsın :) kalorifer sistemi mükemmeldir. iç fanından ses geliyor mu onu dinle en yüksek hıza çek sonra düşür bak dinle benzin pompası değişmiş mi sor değişmiş ise orjinal mi üniversal mi takılmış 60.000 KM benzin pompası default üniversal takılanlar benzin az kaldığında çekmiyor ondan dolayı sor :) motorda üç ayrı röle seti kutusu var rölelerine bak açılmış mı işlem görmüş mü genelde röle arızalarını lehim ile gideriyorlar ilerde elektrik arızasına sebeb oluyor. :) SAAB ta oluşacak olan bir olası turbo arızasında turbonun yurtdışı fiyatı 2000 $ +kdv aklında bulunsun türkiye fiyatını sen hesapla şanzumanı fm 54-001 şanzumandır parçalarını bulmak kolay olmaz istanbulda bozkurt otomotiv var battal usta yardımcı olur her durumda motor kulaklarına gelince çok pahalı bir malzeme 400/450/500 civarında ama içindeki çürümüş kaucuğu oydurup peugeot partner 1,9 dizel motor kulağını oturttun mu iyi bir kauçukcu da buldun mu geriye kalanına kaucuk ile kapatmaya bir motor kulağı sana 35 lira kulak 35 lira kaucuk 70 tl ye patlar bilgine turbo revizyonu da 500 tlden aşağıya olmaz tribün de arıza vermez kolay kolay fakat su boruları çürümüş ise türbine gelmeden diğer parçalara zarar verir. iyice ve dikkatli bir şekilde bak. :)




  • Ali şakir arkadaşım verdiğin bilgiler için teşekkür ederim..
    Daha önce bir hevesle az öncede belirttiğim gibi volvo s80 almıştım araç güzeldi fakat ne hikmetse aldıktan kısa bir süre sonra titreme ve vuruntu başladı bobindi bujiydi aküydü carttı curttu derken takatim ve işlerimin yoğunluğu nedeniyle alan arkadaşa söyleyerek sattım en son çıkma motor bulu taktırmış neyse lafın kısası volvoda isveç arabası ama yan sanayi parçayı kabul etmiyor saabların yan sanayi parçayı kabul ediyor olması iyi sanırım fakat internetten araştırdım opel servislerinin baktığını biliyorum ama ne kadar sağlıklıdır bir fikrim yok aracı burda restaurant sahibi bi abimizde gördüm 9-3 areo 4 çeker 260 ps olduğunu söyledi araba hoşuma gitti uzun süredir aradığım aracın temizini bulamamamdan dolayı düşünmeye başladım ciddi ciddi zaten bu tip araçların biraz yaşlı insanlardan almaya gayret gösteririm işini gücünü oturtmuş içindeki o hız isteği gitmiş kısaca daha bilinçli kullanıcı olduklarını düşünüyorum ben sorunlu arabayla uğraşmayı sevmiyorum parasıda bir yana devamlı git gel ara sor uğraşamıyorum işlerimden dolayı ama sizin anlattığını kadarıyla kronik bir problemi yok sanırım bu güzel birşey aslan besleyen yemini düşünmez dediğiniz gibi 300ün 400zün hesabı yaılacaksa daha basit birşey bakmak mantıklı olur kanımca yanlız volvoda 4 bobine işçilik hariç 1000 lira ödeyince isveç malı araba gördüğümde sağlam ama benden uzak dursun diyesim geliyor saabın parçaları daha ucuz anladığım kadarıyla buna sevindim biraz araştırmak lazım burda bir opel servisine götürdüğümüzde komple bakabiliyorlarmı araca a'dan Z'ye?
    Birde 9-3 veya 9-5 olsun aeromu almalıyım ayrıca çok uzadı ama bir şey daha soracağım s80ni satmadan önce sanayide motor yapan bir ahbabımıza götürdüm yapılırmı ne kadara yaılır diye bana motorların sadece volvo servisinde açılabileceğini (sanayide bulunmayan bir alet yada makina dolayısıyla sanırım) sanayide bunu yaptıramayacağımızı söylemişti saablar 4 silindir mi olası bir arıza durumunda eşimizin dostumuzun tamiranesinde revizyon ettirebilirmiyiz?

    Şimdiden teşekkür ederim biraz uzun oldu kusura bakmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7

    Herkese merhaba.
    Ankarada ikamet etmekteyim 2003 ve sonrası bir saab almayı planlıyorum tercihen 9-3 alırken nelere dikkat etmeliyim daha önce volvo s80 sahibiydim ve başımı oldukça ağrıttı maddi ve manevi olarak.Saablar sorunlu arabalarmıdır kronik problemleri varmıdır yıllık bakım maliyetleri nedir kısaca alsam bir süre sonra kendime küfür edermiyim onca bilindik marka varken niye.. diye?Yedek parça durumu kaskosuz zaten binmem ama olası bir kazada parçalarını rahat bir şekilde temin edebilirmiyiz? Ayrıca ankaradaki servis durumu nedir? yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler

    ana parçalar kaskodan olduğu için bir problem yaşamazsın. Genel bakım parçalarını da internetten alıp kendi ustana takturabilirsin. genel bakım için yetkili ve özel servisten parça almak intihar olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cello79

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7

    Herkese merhaba.
    Ankarada ikamet etmekteyim 2003 ve sonrası bir saab almayı planlıyorum tercihen 9-3 alırken nelere dikkat etmeliyim daha önce volvo s80 sahibiydim ve başımı oldukça ağrıttı maddi ve manevi olarak.Saablar sorunlu arabalarmıdır kronik problemleri varmıdır yıllık bakım maliyetleri nedir kısaca alsam bir süre sonra kendime küfür edermiyim onca bilindik marka varken niye.. diye?Yedek parça durumu kaskosuz zaten binmem ama olası bir kazada parçalarını rahat bir şekilde temin edebilirmiyiz? Ayrıca ankaradaki servis durumu nedir? yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler

    ana parçalar kaskodan olduğu için bir problem yaşamazsın. Genel bakım parçalarını da internetten alıp kendi ustana takturabilirsin. genel bakım için yetkili ve özel servisten parça almak intihar olur.

    Alıntıları Göster
    O kadarmı pahalı orijinal parçaları?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4_7 -- 20 Mayıs 2012; 14:03:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cello79

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7

    Herkese merhaba.
    Ankarada ikamet etmekteyim 2003 ve sonrası bir saab almayı planlıyorum tercihen 9-3 alırken nelere dikkat etmeliyim daha önce volvo s80 sahibiydim ve başımı oldukça ağrıttı maddi ve manevi olarak.Saablar sorunlu arabalarmıdır kronik problemleri varmıdır yıllık bakım maliyetleri nedir kısaca alsam bir süre sonra kendime küfür edermiyim onca bilindik marka varken niye.. diye?Yedek parça durumu kaskosuz zaten binmem ama olası bir kazada parçalarını rahat bir şekilde temin edebilirmiyiz? Ayrıca ankaradaki servis durumu nedir? yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler

    ana parçalar kaskodan olduğu için bir problem yaşamazsın. Genel bakım parçalarını da internetten alıp kendi ustana takturabilirsin. genel bakım için yetkili ve özel servisten parça almak intihar olur.

    arkadaşım sana şu şekilde açıklayayım konuyu SAAB lar 4 silindir olarak ta var V6 olarakta var ama bahsettiğin araba 9-3 AERO versiyonu en üst donanım seviyes,ne sahip bir araç ve 4 silinidir, bobin dediğin konu ateşelem kasedi olarak geçer su ile temasında bozulur fiyat olarak da çıkması 300 TL yenisi 500 TL servis harici fiyatlar bunlar serviste 800 TL işçilik olarak birşey yok kendin bile söküp takabilirsin troks bir tornavida yeterli başka bir ayarı yoktur. sanayi de motor yapan ustalar derken Şahin doğan filan ise yaklaştırma alacak olursan ama servis harici de bu aracını Ankara da daha önce de söylediğim gibi ostim /şaşmaz oto sanayi de rahatlıkla yaptırırsın Türkiye de SAABların anavatanı ANkara aslına bakarsan bakımlısını bulduğun zaman hiç kaçırma uzun yıllar bineceksen eğer yine belirtiyorum Ankara Hakan Salınmış Telefonunu yukarıdaki yazılarımda yazdım hem işyeri hem cep telefonu gönül rahatlığı ile gidebilir ve rahatlıkla baktırabilirsin parça olarak şayet aracı aldığında parçaları pahalı gelirse İstanbul Bostancı oto sanayinde RAmazan usta var onunda telefonunu yukarıdaki yazılarımda yazdım en uygun parça fiyatını ondan alabilirsin o ingiltereden direk tır ile getirtiyor ve daha hesaplı Örn: motor kulağı hakan salınmış ta 185 Euro Ramazan usta da 300 TL aynı motor kulağı scantech ya da corotech iki marka da aynı fiyatlarda yardımcı olabildi isem ne mutlu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7


    O kadarmı pahalı orijinal parçaları?

    vallaha daha önce 150 TL'ye değiştirdiğim polen filtresi nakliye dahil 20 dolar civarına gelince yurtdışından parça getirmek mantıklı... ama mutlaka alırken karşılaştırmak lazım.

    Mesela Radyotor yurtdışında 300 USD, TR serviste 1000 TL, TR ilk ana dağıtıcıda 500 TL...yorumu siz yapın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4_7

    Herkese merhaba.
    Ankarada ikamet etmekteyim 2003 ve sonrası bir saab almayı planlıyorum tercihen 9-3 alırken nelere dikkat etmeliyim daha önce volvo s80 sahibiydim ve başımı oldukça ağrıttı maddi ve manevi olarak.Saablar sorunlu arabalarmıdır kronik problemleri varmıdır yıllık bakım maliyetleri nedir kısaca alsam bir süre sonra kendime küfür edermiyim onca bilindik marka varken niye.. diye?Yedek parça durumu kaskosuz zaten binmem ama olası bir kazada parçalarını rahat bir şekilde temin edebilirmiyiz? Ayrıca ankaradaki servis durumu nedir? yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler

    Saab kullanmak biraz masoşizm gibi... Sana zarar verip başını ağrıtsa da kesinlikle vazgeçemezsin...Belki başın yanabilir, ama kesinlikle zevk alırsın :)
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.