Şimdi Ara

Devlet - Otomobil Dünyası Ve Vatandaş Üçgeni

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar derleme yaptım mevcut durumumuzu

    devlet baba 3 tarafıda tutmuş ve bizi ortaya bırakıyor ve çık çıkabilirsen


     Devlet - Otomobil Dünyası Ve Vatandaş Üçgeni



  • ortadakiler bir şey yapmadıktan sonra devlet bu memnun haliyle devam edecektir.

    bu arada konuyla da bağlantılı biraz, merak ettim; 40 bin liralık bir araç alan birey, yılda 15 bin km yol yapsa 3 yıl sonunda devlete ne kadar dolaylı vergi ödemiş olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva2103

    ortadakiler bir şey yapmadıktan sonra devlet bu memnun haliyle devam edecektir.

    bu arada konuyla da bağlantılı biraz, merak ettim; 40 bin liralık bir araç alan birey, yılda 15 bin km yol yapsa 3 yıl sonunda devlete ne kadar dolaylı vergi ödemiş olur?

    Hemen anlatayım kabaca,

    40 'lik bir araç alıyorsanuz bunun çıplak fiyatı 25.000 tl, vergide 15.000 TL diyelim


    sen 40.000 lira BİRİKTİRENE KADAR gelir vergisi olarak devlet senden %15 ten 6.000 lirada keser

    topla gel çıplak fiyatı 25.000 tl olan araba sana = 25 + 15 + 6 = 46.000 TL ye geldi

    3 yılda da ortalama 2.000 tl vergi ödersin.


    durum kabaca bu.
  • ben öğretmenim, devlet benden çatır çatır %15-%20 vergi kesiyor zaten, hatta 60 kuruş zam yaptığı ek dersten bile!

    20 bin tl kafan aldık, ortalama 15 bin km'den 3 yılda benzine ne kadar vergi ödüyoruz acaba? %65 dolayında mıydı ben mi yanlış hatırlıyorum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva2103

    ben öğretmenim, devlet benden çatır çatır %15-%20 vergi kesiyor zaten, hatta 60 kuruş zam yaptığı ek dersten bile!

    20 bin tl kafan aldık, ortalama 15 bin km'den 3 yılda benzine ne kadar vergi ödüyoruz acaba? %65 dolayında mıydı ben mi yanlış hatırlıyorum?


    %200 vergi ödüyorsun. Akaryakıtın 2/3'ü vergi... Şu yüze 65'i vergi şeklindeki çarpıtılmış, istatistik yalanından uzak duralım Hocam. O Yalancı maliyenin ve onun değnekçisinin lafı.
  • valla devlet-otomobil dünyası-vatandaş ve de üçgen diyince benim aklıma istisnasız böyle birşey geliyor....



  • Türkiye yakıt ve araçtan aşırı vergi alıyor.Buna bi çözüm bulmalı devletin hiç bir geliri yokmuda vergiye yükleniyorlar.40 milyarlık araba nerdeyse 2 katına çıktı.Komsu ülke azerbaycanda bile benzin 1 dolar araçlardan MTV alınmıyor.Hadi bizde Mtv alınsın ama adilce olsun her sene zam. 1.3 1.6 motor yıllık 768 tl 1.8 2.0 motor 2.129 tl eminim ki 2.0 motordan 2 milyar vergi alınmasa türkiyede 2.0 motorlu araçlar 1.6 ya göre daha çok satacak.Aynı şey benzin içinde geçerli
  • Durumun Devletin başka gelirinin olmaması ile alakası yok. Durumun cari açık ile alakası var. Yerli üretim otomobil de alsanız, o otomobilin üretimi hammadde ithalatına dayalı olduğu için cari açık artıyor. Bu çok önemli değil, zira ekonomi büyüyor. Ancak harcadığınız benzinin refaha katkısı sıfır. Kısaca ekonomide ithalat refah demektir. Ancak ithalatınızı ihracat ile finanse edersiniz. Petrol ve doğalgaz ithal ürün olmakla birlikte batık maliyettir. Fazlası daha fazla para çıkışına sebep olurken, refahınızı arttırmaz. Dolayısıyla boşu boşuna artan cari açıktır.

    Türkiye'de nedendir bilmem otomobil tutkusu almış başını gitmiş. Türkiye'de aylık 5-6000TL kazanan bir ailenin mantıken binmesi gereken araba peugeot 206 civarı birşey iken, millet uçmuş. Herkes varını yoğunu arabaya yatırıyor. Son derece saçma bir durum. Çocuklarının geleceklerinden, eğitimlerinden kısıyorlar farkında değiller. Bir aptal araba için...

    Amerika'da 40.000$'lık arabaya binen adama zengin gözüyle bakıyorlar. Burada 40.000$'lık araba "durumun iyi" demek. "Zengin" 100.000$'dan başlıyor.

    Kısaca toplum yapısı gereği, sosyal sınıf farklılıkları daha fazla, ve dolayısıyla bunu belli etme isteği, sınıf atlama isteği, sınıf atladığını gösterme isteği daha fazla. O yüzden araba konusunda bütçe zorlayarak araba alınıyor Türkiye'de. Benim bakış açım, 1.5 yıllık birikimimden bir kuruş fazlasını koymam arabaya. 4000TL kazanıyor, 3000TL yiyorsam 18000TL'lik bir arabaya binerim, biter gider... Aynı şekilde 6 aylık gelirimden daha fazla ederde bir arabaya binmem... Çok kazanıp az harcıyor olabilirim, bu durum tüm birikimimi mal gibi gidip bir arabaya verebileceğim anlamına gelmez. O yüzden 6 aylık gelirimden veya 1.5 yıllık birikimimden daha değerli araba almam.

    Bu mantaliteye kavuştuğumuz zaman, millet arabaya almamaya başlarsa devlet üçbuçuk atıp vergileri indirecek. Şu anki mantıkla devlet hiç bir zaman vergiyi azaltmaz. Mal mı niye azaltsın? Halkı mal hazır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Durumun Devletin başka gelirinin olmaması ile alakası yok. Durumun cari açık ile alakası var. Yerli üretim otomobil de alsanız, o otomobilin üretimi hammadde ithalatına dayalı olduğu için cari açık artıyor. Bu çok önemli değil, zira ekonomi büyüyor. Ancak harcadığınız benzinin refaha katkısı sıfır. Kısaca ekonomide ithalat refah demektir. Ancak ithalatınızı ihracat ile finanse edersiniz. Petrol ve doğalgaz ithal ürün olmakla birlikte batık maliyettir. Fazlası daha fazla para çıkışına sebep olurken, refahınızı arttırmaz. Dolayısıyla boşu boşuna artan cari açıktır.

    Türkiye'de nedendir bilmem otomobil tutkusu almış başını gitmiş. Türkiye'de aylık 5-6000TL kazanan bir ailenin mantıken binmesi gereken araba peugeot 206 civarı birşey iken, millet uçmuş. Herkes varını yoğunu arabaya yatırıyor. Son derece saçma bir durum. Çocuklarının geleceklerinden, eğitimlerinden kısıyorlar farkında değiller. Bir aptal araba için...

    Amerika'da 40.000$'lık arabaya binen adama zengin gözüyle bakıyorlar. Burada 40.000$'lık araba "durumun iyi" demek. "Zengin" 100.000$'dan başlıyor.

    Kısaca toplum yapısı gereği, sosyal sınıf farklılıkları daha fazla, ve dolayısıyla bunu belli etme isteği, sınıf atlama isteği, sınıf atladığını gösterme isteği daha fazla. O yüzden araba konusunda bütçe zorlayarak araba alınıyor Türkiye'de. Benim bakış açım, 1.5 yıllık birikimimden bir kuruş fazlasını koymam arabaya. 4000TL kazanıyor, 3000TL yiyorsam 18000TL'lik bir arabaya binerim, biter gider... Aynı şekilde 6 aylık gelirimden daha fazla ederde bir arabaya binmem... Çok kazanıp az harcıyor olabilirim, bu durum tüm birikimimi mal gibi gidip bir arabaya verebileceğim anlamına gelmez. O yüzden 6 aylık gelirimden veya 1.5 yıllık birikimimden daha değerli araba almam.

    Bu mantaliteye kavuştuğumuz zaman, millet arabaya almamaya başlarsa devlet üçbuçuk atıp vergileri indirecek. Şu anki mantıkla devlet hiç bir zaman vergiyi azaltmaz. Mal mı niye azaltsın? Halkı mal hazır...

    Tsk. ederim vermis olduğun bilgi için sende haklısın kimse durduk yere vergi indirmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38
    Buna bi çözüm bulmalı devletin hiç bir geliri yokmuda vergiye yükleniyorlar.


    Ulusalcı bir genelleme yapmak istemem ama malesef artık devletin başka geliri yok. Gelir getiren kaynaklar özelleştirildi. Özelleştirmeler başladığında insanları elde edecekleri gelirle tüm borçları kapatacakları ve refah seviyesini yükseltecekleri vaadi ile uyuttular. Çok dürttüler ama uyanan olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    Türkiye yakıt ve araçtan aşırı vergi alıyor.Buna bi çözüm bulmalı devletin hiç bir geliri yokmuda vergiye yükleniyorlar.40 milyarlık araba nerdeyse 2 katına çıktı.Komsu ülke azerbaycanda bile benzin 1 dolar araçlardan MTV alınmıyor.Hadi bizde Mtv alınsın ama adilce olsun her sene zam. 1.3 1.6 motor yıllık 768 tl 1.8 2.0 motor 2.129 tl eminim ki 2.0 motordan 2 milyar vergi alınmasa türkiyede 2.0 motorlu araçlar 1.6 ya göre daha çok satacak.Aynı şey benzin içinde geçerli

    her sene fix %10

    tek basamak bile değil yapılan zam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Durumun Devletin başka gelirinin olmaması ile alakası yok. Durumun cari açık ile alakası var. Yerli üretim otomobil de alsanız, o otomobilin üretimi hammadde ithalatına dayalı olduğu için cari açık artıyor. Bu çok önemli değil, zira ekonomi büyüyor. Ancak harcadığınız benzinin refaha katkısı sıfır. Kısaca ekonomide ithalat refah demektir. Ancak ithalatınızı ihracat ile finanse edersiniz. Petrol ve doğalgaz ithal ürün olmakla birlikte batık maliyettir. Fazlası daha fazla para çıkışına sebep olurken, refahınızı arttırmaz. Dolayısıyla boşu boşuna artan cari açıktır.

    Türkiye'de nedendir bilmem otomobil tutkusu almış başını gitmiş. Türkiye'de aylık 5-6000TL kazanan bir ailenin mantıken binmesi gereken araba peugeot 206 civarı birşey iken, millet uçmuş. Herkes varını yoğunu arabaya yatırıyor. Son derece saçma bir durum. Çocuklarının geleceklerinden, eğitimlerinden kısıyorlar farkında değiller. Bir aptal araba için...

    Amerika'da 40.000$'lık arabaya binen adama zengin gözüyle bakıyorlar. Burada 40.000$'lık araba "durumun iyi" demek. "Zengin" 100.000$'dan başlıyor.

    Kısaca toplum yapısı gereği, sosyal sınıf farklılıkları daha fazla, ve dolayısıyla bunu belli etme isteği, sınıf atlama isteği, sınıf atladığını gösterme isteği daha fazla. O yüzden araba konusunda bütçe zorlayarak araba alınıyor Türkiye'de. Benim bakış açım, 1.5 yıllık birikimimden bir kuruş fazlasını koymam arabaya. 4000TL kazanıyor, 3000TL yiyorsam 18000TL'lik bir arabaya binerim, biter gider... Aynı şekilde 6 aylık gelirimden daha fazla ederde bir arabaya binmem... Çok kazanıp az harcıyor olabilirim, bu durum tüm birikimimi mal gibi gidip bir arabaya verebileceğim anlamına gelmez. O yüzden 6 aylık gelirimden veya 1.5 yıllık birikimimden daha değerli araba almam.

    Bu mantaliteye kavuştuğumuz zaman, millet arabaya almamaya başlarsa devlet üçbuçuk atıp vergileri indirecek. Şu anki mantıkla devlet hiç bir zaman vergiyi azaltmaz. Mal mı niye azaltsın? Halkı mal hazır...


    Baştan aşağı yanlış... Bir kere cari açık sorunun var ise içerde üretilen aracın maliyeti için ne söyleyeceksin? İkincisi, ÖTV geçici olarak getirilmişti, her geçici vergi gibi tepemize kaldı.

    Üçüncüsü, cari açıkla ilgili sorunun var ise gider fasoncu sananiyici karşına alırsın, dersin ki katma değer üretin, yüksek teknoloji üretin. Hamallık yapmayın... Ama bunu demiyorsun, diyorsun ki cari açık vatandaşın bindiği araba ile benzinden kaynaklı. Hadi canım

    Ayda 6000 TL kabaca 3000 dolar yapar. 3000*12=36 000 dolar geliri olan bir kazak, bir türkmen git orta asyada nelere biniyor bir bakıver. Ondan sonra pug 206 tavsiyesi verirsin. Avrupa şurada dursun...




  • konserve kutusu gibi Panda'm var, yarısını borçla aldım; kamuda 5 yıllık öğretmenim, en büyük hevesim bir arabaya sahip olmaktı. yıllarca dirsek çürüttüm, ÖSS-KPSS ile didiştim, kendime konserve, aman araba ödülü verdim.

    arabayı 13.000 tl düz hesap ile aldığımı var saydığımda 4.40'tan benzini de baz alırsak sabit rakam üzerinden yaptığım kaba hesapta 3 yılda kat edeceğim 45.000 km'de (100 km'de 6 lt yakıt harcaması ile) 12.000 civarı bir akaryakıt giderim oluyor.
    kalavun hocamın dediğine göre bunun 8,000 tl'si vergiye gidiyor, 4,000 tl'si yakıtın kendisine.

    işin öz tarafı 40000 tl sıfır araba alındığında 45000 km bazında 3 yılda ortalama toplam (mtv dahil) 30000 tl devlete vergi ödemiş oluyorsun.

    batı ile bizi kıyaslamayın üzülürüm, benim ıkına ıkına aldığım araba batılı ailelerin pazara işe tekil giderken kullandıkları ailenin 2. veya üniversiteli gençlerin bindiği ucuz segment bir araç.

    bu arada cumhuriyet tarihinde ilk defa kamu çalışanları ovak ayına zamsız girdiler, 15 aylık toplu söleşme kanununu çıkarmaya zaman bulamazken vekil maaşlarına zammı ışık hızıyla, şike kanunu haftada iki kere çıkardılar.

    ekonomi çok iyiciler ne der bilmiyorum ama kötü giden bir ekonomimiz varsa destekçi olalım, yok iyiysek keriz yerine konmayalım!




  • İmzamı okuyun sadece...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Artvin08~

    İmzamı okuyun sadece...

    dostum imzan süper ama bizim halk bunu yapmaz

    taksim metrosunda insanlardan 1'i uzun merdiveni çıkmıyor bile

    bir başlıyorum sadece önüme bakıyorum şak şak şak 2 2 çıkıyorum merdivenleri arkama bir dönüyorum

    ohh yee diyorum işte bu

    bir allahın kulu basmıyor merdivenlere ki sen bisiklet diyorsun
  • Durun daha üçüncü köprü, yan yollar, otobanlar yapılacak O üçgen artık kaçgen olur o bilinmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Artvin08~

    İmzamı okuyun sadece...

    Yakında ona da sıra gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Artvin08~

    İmzamı okuyun sadece...

    Yakında ona da sıra gelir

    Daha benzin 10 lira olacak, sigorta fiyatları artacak, köprülere/yollara, MTV ye zam gelecek... Ohooo ooo

    Sıra bize gelene kadaaaaaarr


    ogameci:Hocam dişlileri 1. vitese alıyorum. Çıkmadığı yokuş kalmıyor. Ön çatalda da yaylarım var. Benden iyisi yok valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Durumun Devletin başka gelirinin olmaması ile alakası yok. Durumun cari açık ile alakası var. Yerli üretim otomobil de alsanız, o otomobilin üretimi hammadde ithalatına dayalı olduğu için cari açık artıyor. Bu çok önemli değil, zira ekonomi büyüyor. Ancak harcadığınız benzinin refaha katkısı sıfır. Kısaca ekonomide ithalat refah demektir. Ancak ithalatınızı ihracat ile finanse edersiniz. Petrol ve doğalgaz ithal ürün olmakla birlikte batık maliyettir. Fazlası daha fazla para çıkışına sebep olurken, refahınızı arttırmaz. Dolayısıyla boşu boşuna artan cari açıktır.

    Türkiye'de nedendir bilmem otomobil tutkusu almış başını gitmiş. Türkiye'de aylık 5-6000TL kazanan bir ailenin mantıken binmesi gereken araba peugeot 206 civarı birşey iken, millet uçmuş. Herkes varını yoğunu arabaya yatırıyor. Son derece saçma bir durum. Çocuklarının geleceklerinden, eğitimlerinden kısıyorlar farkında değiller. Bir aptal araba için...

    Amerika'da 40.000$'lık arabaya binen adama zengin gözüyle bakıyorlar. Burada 40.000$'lık araba "durumun iyi" demek. "Zengin" 100.000$'dan başlıyor.

    Kısaca toplum yapısı gereği, sosyal sınıf farklılıkları daha fazla, ve dolayısıyla bunu belli etme isteği, sınıf atlama isteği, sınıf atladığını gösterme isteği daha fazla. O yüzden araba konusunda bütçe zorlayarak araba alınıyor Türkiye'de. Benim bakış açım, 1.5 yıllık birikimimden bir kuruş fazlasını koymam arabaya. 4000TL kazanıyor, 3000TL yiyorsam 18000TL'lik bir arabaya binerim, biter gider... Aynı şekilde 6 aylık gelirimden daha fazla ederde bir arabaya binmem... Çok kazanıp az harcıyor olabilirim, bu durum tüm birikimimi mal gibi gidip bir arabaya verebileceğim anlamına gelmez. O yüzden 6 aylık gelirimden veya 1.5 yıllık birikimimden daha değerli araba almam.

    Bu mantaliteye kavuştuğumuz zaman, millet arabaya almamaya başlarsa devlet üçbuçuk atıp vergileri indirecek. Şu anki mantıkla devlet hiç bir zaman vergiyi azaltmaz. Mal mı niye azaltsın? Halkı mal hazır...


    Baştan aşağı yanlış... Bir kere cari açık sorunun var ise içerde üretilen aracın maliyeti için ne söyleyeceksin? İkincisi, ÖTV geçici olarak getirilmişti, her geçici vergi gibi tepemize kaldı.

    Üçüncüsü, cari açıkla ilgili sorunun var ise gider fasoncu sananiyici karşına alırsın, dersin ki katma değer üretin, yüksek teknoloji üretin. Hamallık yapmayın... Ama bunu demiyorsun, diyorsun ki cari açık vatandaşın bindiği araba ile benzinden kaynaklı. Hadi canım

    Ayda 6000 TL kabaca 3000 dolar yapar. 3000*12=36 000 dolar geliri olan bir kazak, bir türkmen git orta asyada nelere biniyor bir bakıver. Ondan sonra pug 206 tavsiyesi verirsin. Avrupa şurada dursun...



    İçeride üretilen arabanın tüm kritik parçaları ithal edilmiyor mu? Otomotiv ithalata dayalı üretim ülkemizde. Kısaca yerli araç alsanız da ithalat artıyor, bilginize...

    Kalkınma projesi olmayan, gelecek planlaması yapmayan, hedefleri olmayan uydu devletlerle bu devleti kıyaslamayın. Araplar, Türkmenler, Özbekler neyi yapıyorlar, başka ne konularda denetim var, büyük aileler ülkede at koştururken gerisi zavallı zavallı oturmuyor mu? Herşey rüşvetle dönmüyor mu? Devlet başkanı bile rüşvet zincirinden nasiplenmiyor mu? Örnek aldığınız devletlerin yapısı budur. Kusura bakmayın, medeniyetin bir maliyeti vardır. Bir de sonradan görmelere mi özeneceğiz tabii o da var... Ve oralarda sosyal statünün önemi buradakinden de fazladır. O adam yemeğinden kesip araba alırsa şaşırmam.

    Bu konuda örnek ABD olabilir. Vergiler çok düşük... Evet katılıyorum, keşke öyle olsa... Bu devlet isterse 1 senede vergi sistemini değiştirir, toplayamadığı, milletin kaçırdığı vergileri toplayabilmeye başlar, ertesi sene de arabadaki vergileri, benzindeki vergileri düşürebilir. Ancak;

    Hali hazırda araba konusunda tüketim çılgınlığı mevcut. Herkes bütçesini zorlayıp alabileceği en iyi arabayı almaya çalışıyor. Benim de dediğim mantıklı aile bir buçuk yılda biriktirebileceği paradan fazlasını bağlamaz arabaya. ABD'de de bu böyle. Talep bu yönde gerilemeye başlarsa, devlet harcamalar azalmasın diye vergileri kısmaya başlayacaktır. Talep gerilemediği sürece devlet aptal mı? Herkes canını dişine takmış araba derdinde. ÖTV falan alıcının umurunda olsa da gene de alıyor... O zaman neden kıssın ki vergiyi? Siz almamaya başlayınca tıpış tıpış kısacak. İsterseniz sokakta miting yapın. Günlük otomotiv satışı düşmediği sürece vergiler inmez... Hazır halkı bir aptallık içerisinde arabaya savuruyor parasını...

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Benzin konusunda da fiyat AB ortalamasının altına pek inmez. Fiyat düştükçe lüzumsuz kullanım başlayacak. Artan petrol ithalatı demektir. Zaten hali hazırdaki refahımızı kıt kanaat finanse ediyoruz. Devlet buna da yanaşmaz.

    Aksine uzun vadede herkesin dua etmesi gereken şey petrol fiyatlarının artması yönünde olacaktır. ABD için ideal bir petrol varil fiyatı çizgisi vardır. Belli bir fiyatın altı da üstü de ABD için zararlıdır. Şu an o fiyatın çok çok üzerindeyiz. ABD ve diğer güçler elektrik oto teknolojisi yarıştırıyorlar. Sebebi bu olmasın? Bir yandan mevcut petrol fiyatları düşünülünce ülkemizdeki petrolü çıkarma maliyeti petrol fiyatları ile rekabet edebilir seviyede... Petrol çıkarmaya başlarsak ithalatımız azalacağı için vergi biraz azaltılabilir. Kısaca petrol fiyatının artması uzun vadede bizim çıkarımıza olabilir.




  • İligimizi kuruttular ::)))
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.