Şimdi Ara

Direksiyon kutusu arızalıysa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
3
Favori
274.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracın direksiyon kutusunda arıza varsa bu ne anlama gelir?
    Masrafı pahalı mıdır?
    Neden bu arıza olur?
    Sonradan araca takılan spor direksiyonlar böyle bir zarar verir mi?
    Bu arıza nasıl düzeltilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyon Kutusu Arızası: Arabanız İçin Ne Anlama Geliyor?

    Direksiyon kutusu, aracınızdaki çok önemli bir bileşendir ve düzgün çalışması güvenli sürüş için hayati önem taşır. Direksiyon kutusu arızası meydana geldiğinde, aşağıdakiler dahil olmak üzere bir dizi soruna yol açabilir:

    Tehlikeli Sürüş Durumları: Direksiyon kutusu arızası, direksiyon simidinin kontrolünü kaybetmenize veya aracınızın çekmesine neden olarak tehlikeli sürüş durumlarına yol açabilir.

    Yolda Kalma Riski: Ciddi bir direksiyon kutusu arızası, aracınızın yolda kalmasına ve sizi sıkıntıya sokmasına neden olabilir.

    Nedenleri: Direksiyon kutusu arızasına yol açabilecek çeşitli faktörler vardır, bunlar şunlardır:

    • Aşınma ve Yırtılma: Direksiyon kutuları zamanla aşınır ve yıpranır, bu da arızalara yol açabilir.
    • Sızıntılar: Direksiyon kutusu contalarındaki sızıntılar, hidrolik sıvı kaybına ve arızaya neden olabilir.
    • Çarpma ve Hasar: Direksiyon kutusu, bir kazada veya sert bir çarpmada hasar görebilir.

    Direksiyon Boşluğu Zararları: Direksiyon boşluğu, direksiyon simidini çevirdiğinizde direksiyonda tepki süresinin gecikmesine neden olan bir direksiyon kutusu arızası türüdür. Direksiyon boşluğu aşağıdakilere yol açabilir:

    • Azalmış kontrol
    • Geç tepki süresi
    • Lastik aşınması

    Direksiyon Mafsallarının Bozulması: Direksiyon mafsalları, direksiyon kutusu ile direksiyon sisteminin diğer bileşenlerini birbirine bağlar. Direksiyon mafsallarının bozulması, direksiyon boşluğuna ve diğer sorunlara yol açabilir.

    Direksiyon Kutusu Arızası Tespit Edilmesi: Direksiyon kutusu arızası aşağıdaki belirtilerle tespit edilebilir:

    • Direksiyon simidinde titreme veya titreşim
    • Çekme veya sapma
    • Direksiyon simidini çevirmede zorluk
    • Direksiyon boşluğu

    Direksiyon Kutusu Arızası ile Karşılaşıldığında Yapılması Gerekenler: Direksiyon kutusu arızası şüphesiyle karşılaşırsanız, aşağıdaki adımları atmalısınız:

    • Aracınızı güvenli bir yere park edin.
    • Bir çekici çağırın veya aracınızı bir tamirciye götürün.
    • Direksiyon kutusu arızası sürüş güvenliğini tehlikeye atabileceğinden, arıza giderilmeden aracı kullanmayın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İhmale getirmeyin Direksiyon önemlidir, Bundan 3-4 ay önce bizim arkadaş şirket arabalarından biri Ankara'ya gidiyordu Otoban'da o 100 km hızla düşün Sorun olduğu halde arkadaşa o arabayı vermişler ve o hızda seyir halineyken Direksiyon kitlenmiş ve bize anlattığı zaman bizde üzüldük yani o arabayı nasıl toparladı durdurdu oda şaşkın, çünkü o hızla giderken Direksiyon kitlenmesi korkunç birşey. Allah korumuş . . .

    - Hemen servise götürün İhmal etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    İhmale getirmeyin Direksiyon önemlidir, Bundan 3-4 ay önce bizim arkadaş şirket arabalarından biri Ankara'ya gidiyordu Otoban'da o 100 km hızla düşün Sorun olduğu halde arkadaşa o arabayı vermişler ve o hızda seyir halineyken Direksiyon kitlenmiş ve bize anlattığı zaman bizde üzüldük yani o arabayı nasıl toparladı durdurdu oda şaşkın, çünkü o hızla giderken Direksiyon kitlenmesi korkunç birşey. Allah korumuş . . .

    - Hemen servise götürün İhmal etmeyin.
    Direksiyon kilitlenmesinden bahsetmişsiniz. Peki bu sorun direksiyon kutusu arızası sonucu mu olmuş?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Direksiyon kilitlenmesinden bahsetmişsiniz. Peki bu sorun direksiyon kutusu arızası sonucu mu olmuş?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Direksiyon kilitlenmesinden bahsetmişsiniz. Peki bu sorun direksiyon kutusu arızası sonucu mu olmuş?


    Ofis'teki arkaşlarımın dediğine göre Direksiyon kutusu arızasından kaynaklanmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Direksiyon kilitlenmesinden bahsetmişsiniz. Peki bu sorun direksiyon kutusu arızası sonucu mu olmuş?


    Ofis'teki arkaşlarımın dediğine göre Direksiyon kutusu arızasından kaynaklanmış

    Alıntıları Göster
    Peki, direksiyon kilitlenmesi arızasına da sebep verdiğini öğrenmiş olduk ki korkunç bir olay esasen.. Allah muhafaza..
    Başka ne gibi sorunlara yol açar, üstte sorduğum sorulara yanıt verecek bilir kişiler yok mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Peki, direksiyon kilitlenmesi arızasına da sebep verdiğini öğrenmiş olduk ki korkunç bir olay esasen.. Allah muhafaza..
    Başka ne gibi sorunlara yol açar, üstte sorduğum sorulara yanıt verecek bilir kişiler yok mu?

    Alıntıları Göster
    O aracın direksiyon kilitleme mekanizması arızalanmış direksiyon kutusu değil. Ender ama tehlikeli bir arıza.Arkadaşınızın şansızlığı diyelim ( Şirket araçları maalesef çok tehlikeli olabiliyor)
    Bunun için özellikle bilmediğiniz araca bindiğiniz zaman ilk önce anahtar takılı değilken sertçe direksiyonu çevirerek, direksiyonun ani olarak kilitlenip kilitlenmediğini ve tekrar kilidin fazla zorlamadan açılıp açılmadığını kontrol edin.
    Daha sonra aynı işlemi aracın anahtarı üzerinde iken tekrarlayın.Bu sefer direksiyon hiçbir şekilde kilitlenmemelidir.Eğer kilitlenmeye meyil varsa mutlak suretle o aracı kontrol ettirin.
    Direksiyon kutusu arızasında ise, aracı düz bir zemine park edin, tekerlekleri görecek şekilde direksiyonu ani olarak sağ-sola sallayın, eğer tekerler sizin direksiyon tepkisine cevap veriyorsa direksiyon kutusunda problem yok, eğer cevap vermiyorsa ( zaten boşluğu hissedersiniz) direksiyon kutusunda boşluk var demektir.Direksiyon boşluğu önemli olmakla beraber çoğu araç kullanıcı boşluk aşırı ilerlemedikten sonra değiştimesede olur.Özellikle ani manevra aşmalarda etkisini gösterir.Fakat sakin bir kullanıcı iseniz belli bir yere kadar sorun yok.Çünkü ilerki yaşlardaki birçok aracın direksiyon kutusu biraz boşluk yapar.
    Gene dönüşlerden sonra direksiyon kendi kendini toplamıyor veya toplaması zaman alıyorsa direksiyon kutusunda problem vardır.Fakat direksiyonun merkezlenmesi tam olarak yapılmadı veya bozuldu ise bu sizi yanıltabilir.O yüzden ağır olarak topluyor ve hep olması gereken değil yanlış konumda duruyorsa merkezden kaçmış diyebiliriz.
    Direksiyon kutusundan ses veya tıkırtı geliyorsa işte o zaman ciddi bir sorun baş göstermeye başlamış demektir.Böyle durumda arızayı ciddiye alın ve ustaya baktırın.Çünkü direksiyon kutusu tamamen arızalı olmayabilir bazen.Ufak bir parça değişimi yüzünden çok ciddi arızalara sebep verebilir.
    Direksiyon kutusunun sağlamlığı araç üreticisine bağlı olmakla beraber, sürekli sert direksiyon kullanımı ( özellikle sürekli direksiyonu sona dayama), kullanılan arazi şartları ( köy yolları) ve yaşa bağlı olarak arıza yapar.Yani asfalt yolda düzgün kullanılan bir araç kolay kolay fireksiyon kutusu arızası yapmaz.Ön takımdaki düzensizlik ( sert bir şekilde kaldırıma çıkma,kaza sonucu ayarsızlaşma,jant eğrilmesi vs vs) gibi direksiyon sisteminin diğer parçalarında olan arızalar kısa vadede olmasa bile uzun vadede direksiyon sistemini bozar.Araçta ön takımda problem olup olmadığını anlamanın en kolay yolu ise makul bir devirde ve hızda ( 50 km gibi) düz yolda giderken direksiyondan elinizi çektikten sonra aracın düz olarak yoluna devam etmesidir.Yani araç sağa veya sola gitmeyecek.Yalnız bu esnada gazı pedalını sabit tutun.
    Kısacası direksiyon kutusu normal şartlar ve kullanım altında sorun çıkaran bir parça değildir ve birçok araç ömrü boyunca direksiyon kutusu tamiri veya değiştirmesi yapmaz bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    O aracın direksiyon kilitleme mekanizması arızalanmış direksiyon kutusu değil. Ender ama tehlikeli bir arıza.Arkadaşınızın şansızlığı diyelim ( Şirket araçları maalesef çok tehlikeli olabiliyor)
    Bunun için özellikle bilmediğiniz araca bindiğiniz zaman ilk önce anahtar takılı değilken sertçe direksiyonu çevirerek, direksiyonun ani olarak kilitlenip kilitlenmediğini ve tekrar kilidin fazla zorlamadan açılıp açılmadığını kontrol edin.
    Daha sonra aynı işlemi aracın anahtarı üzerinde iken tekrarlayın.Bu sefer direksiyon hiçbir şekilde kilitlenmemelidir.Eğer kilitlenmeye meyil varsa mutlak suretle o aracı kontrol ettirin.
    Direksiyon kutusu arızasında ise, aracı düz bir zemine park edin, tekerlekleri görecek şekilde direksiyonu ani olarak sağ-sola sallayın, eğer tekerler sizin direksiyon tepkisine cevap veriyorsa direksiyon kutusunda problem yok, eğer cevap vermiyorsa ( zaten boşluğu hissedersiniz) direksiyon kutusunda boşluk var demektir.Direksiyon boşluğu önemli olmakla beraber çoğu araç kullanıcı boşluk aşırı ilerlemedikten sonra değiştimesede olur.Özellikle ani manevra aşmalarda etkisini gösterir.Fakat sakin bir kullanıcı iseniz belli bir yere kadar sorun yok.Çünkü ilerki yaşlardaki birçok aracın direksiyon kutusu biraz boşluk yapar.
    Gene dönüşlerden sonra direksiyon kendi kendini toplamıyor veya toplaması zaman alıyorsa direksiyon kutusunda problem vardır.Fakat direksiyonun merkezlenmesi tam olarak yapılmadı veya bozuldu ise bu sizi yanıltabilir.O yüzden ağır olarak topluyor ve hep olması gereken değil yanlış konumda duruyorsa merkezden kaçmış diyebiliriz.
    Direksiyon kutusundan ses veya tıkırtı geliyorsa işte o zaman ciddi bir sorun baş göstermeye başlamış demektir.Böyle durumda arızayı ciddiye alın ve ustaya baktırın.Çünkü direksiyon kutusu tamamen arızalı olmayabilir bazen.Ufak bir parça değişimi yüzünden çok ciddi arızalara sebep verebilir.
    Direksiyon kutusunun sağlamlığı araç üreticisine bağlı olmakla beraber, sürekli sert direksiyon kullanımı ( özellikle sürekli direksiyonu sona dayama), kullanılan arazi şartları ( köy yolları) ve yaşa bağlı olarak arıza yapar.Yani asfalt yolda düzgün kullanılan bir araç kolay kolay fireksiyon kutusu arızası yapmaz.Ön takımdaki düzensizlik ( sert bir şekilde kaldırıma çıkma,kaza sonucu ayarsızlaşma,jant eğrilmesi vs vs) gibi direksiyon sisteminin diğer parçalarında olan arızalar kısa vadede olmasa bile uzun vadede direksiyon sistemini bozar.Araçta ön takımda problem olup olmadığını anlamanın en kolay yolu ise makul bir devirde ve hızda ( 50 km gibi) düz yolda giderken direksiyondan elinizi çektikten sonra aracın düz olarak yoluna devam etmesidir.Yani araç sağa veya sola gitmeyecek.Yalnız bu esnada gazı pedalını sabit tutun.
    Kısacası direksiyon kutusu normal şartlar ve kullanım altında sorun çıkaran bir parça değildir ve birçok araç ömrü boyunca direksiyon kutusu tamiri veya değiştirmesi yapmaz bile.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar linki verdiğim konuda bana da bi yardımcı olabilir misiniz... benim de direksiyon da bir problemim var..

    http://forum.donanimhaber.com/m_27361017/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    arkadaşlar linki verdiğim konuda bana da bi yardımcı olabilir misiniz... benim de direksiyon da bir problemim var..

    http://forum.donanimhaber.com/m_27361017/tm.htm

    Alıntıları Göster
    2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
    Bu fiyat normal midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
    Bu fiyat normal midir?

    Alıntıları Göster
    direksiyon da buşluk olunca birde sanki balansı bozukmuş gibi titreme yapabiliyor düz giderken .....
    yağ kaçırmaya başlayıncaya kadar kullanılıyor diye biliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    direksiyon da buşluk olunca birde sanki balansı bozukmuş gibi titreme yapabiliyor düz giderken .....
    yağ kaçırmaya başlayıncaya kadar kullanılıyor diye biliyorum...

    Alıntıları Göster
    Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

    Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

    Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

    Alıntıları Göster
    Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

    Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
    Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
    Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
    Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
    Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
    Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
    Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
    Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
    Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
    Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
    Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

    Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
    Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
    Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
    Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
    Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
    Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
    Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
    Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
    Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
    Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
    Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..

    Alıntıları Göster
    Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
    Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
    Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..

    Alıntıları Göster
    öyle demeyin forumda farklı farklı konularda çok tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımız var...
    mesela vezir ve o.b.k onların yazdıklaklarından her daim faydalanmaya çalışın....

    aslında otomobil yardım sizin başlığın yeri....
    biraz giren sayısı otomobil genele göre az ama sizin aradığınız cevabı orda verebilirler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
    Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
    Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..


    arkadaşım kontrol etmeden, uzaktan kumanda ile her sorun çözülmez.Ön takımında sorun var,bu açık.Ama nerede.Ayrıca çözülememeside bana ilginç geldi.İyi bir rot-balans ustası en azından sana sorunun hakkında ilgi verir.Zaten tüm parçalar ortada.Direksiyon kutusunu yazdık yukarıda sorunlarını.Yazılanlardan az çok sorunu anlaşılır.Anlaşılmıyor olsa bile diyelim ki şüphelendiğin 5 nokta var ise 2 ye düşer.Daha ayrıntılı yazılır ve adım adım sonuca varılır.Arıza tespiti hele uzaktan sandığın kadar kolay değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 1 Kasım 2008; 22:08:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
    Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
    Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..


    Sorun ön takımda.

    Rotların bozuk sanırım.

    Ancak direksiyon kutun da pek sağlam değil anladığım kadarıyla.

    Aracı gördüğü halde teşhis koyamıyorsa ustanı değiştir.

    Ciddi arızayı çözebileceklerden biri ROVERCİ dir.

    Sanırım yardım edecektir sana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

    Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
    Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
    Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
    Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
    Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
    Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
    Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
    Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
    Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
    Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
    Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

    Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
    Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
    Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
    Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
    Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
    Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
    Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
    Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
    Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
    Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
    Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..

    Bu sorun aynen bizim arabada da var.90-100 kmye kadar araba normal gidiyor.100'ü geçince direksiyon acayip oluyor güvensiz bir hale geliyor.140-160a kadar denedim arabanın resmen önü arkası sallanıyor.Eskiden böyle değildi 150'ye kadar ok gibi sarsıntısız giderdi.Ön takım yeni,lastikler yeni,rot-balans ayarını yeni yaptırdım fakat sorun çözülmedi.Geçen yıl 50'yle girdiğim virajda arabanın arkası kaydı sorun lastiklerde deyip 4 lastiği değiştirdim sorun çözülmedi.Direksiyondan şüpheleniyorum bulamadığım bir problem var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

    Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
    Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
    Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
    Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
    Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
    Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
    Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
    Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
    Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
    Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
    Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..

    Bu sorun aynen bizim arabada da var.90-100 kmye kadar araba normal gidiyor.100'ü geçince direksiyon acayip oluyor güvensiz bir hale geliyor.140-160a kadar denedim arabanın resmen önü arkası sallanıyor.Eskiden böyle değildi 150'ye kadar ok gibi sarsıntısız giderdi.Ön takım yeni,lastikler yeni,rot-balans ayarını yeni yaptırdım fakat sorun çözülmedi.Geçen yıl 50'yle girdiğim virajda arabanın arkası kaydı sorun lastiklerde deyip 4 lastiği değiştirdim sorun çözülmedi.Direksiyondan şüpheleniyorum bulamadığım bir problem var.

    Alıntıları Göster
    @tenekekutu arkadaşım, en çok senin yazdığın mesajdan bilgi aldım zaten, sanki öfkelendin yazdıklarıma ama beni yanlış anlamanı istemem.
    @Calpi84 arkadaşım, bendeki sorunun değişik boyutta olanını yaşıyorsun, rot-balansın yapılmış, lastiklerin yeni, ön takım yeni, geriye tek sorun kalıyor, direksiyonda belki de senin anlayamadığın boşluk olayı var veya direksiyon kutusunda sorun var.

    Benim olayda ise direksiyonda tıkırtı veya ses yok, tam sağ-sol dönüşlerde ses yok, viraj alımlarda sorun yok, direksiyonu bıraktığım anda avucumun içinden kayıp tekrar düzlüyor viraj aldıktan sonra, yani burda da sorun yok, lastiklerim de iyi. Sadece bozuk satıhlı yollarda giderken (çakıltaşlı, çukurlu gibi) araç düz gitmiyor, sağa-sola kayma yapıyor anlık.. ve bu beni çok rahatsız ediyor, sanki araç yoldan çıkıp başka bi tarafa kayacakmış gibi oluyor. Özellikle de köy yolları diye tabir ettiğimiz stabilize ve topreak yollarda, bozuk zeminlerde giderken direksiyonu düz tuttuğum halde araç sağa sola hafif kayarak yol alıyor. Bu konuda hafif karlı yolda bile giderken geçen kış çok sorun yaşamıştım. Hafif karlı yolda 1. viteste hafif rampa çıkarken yaz lastikleriyle olsa bile yanımdan geçen bir sürü araç varken zorlanmamın, lastiklerin sağa-sola kaymasının nedeni de sanırım bu..

    Benim derdim ve sorum şu, diyelim ki servisteki usta kesinlikle direksiyon kutusuna sorun buldu, değiştiğinde bu sorunlardan tamamen kurtulacak mıyım? Bir de 1000 ytl fiyat çok mu aracım için? Spor direksiyon bu zararı yapmış olabilir mi?

    Yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @tenekekutu arkadaşım, en çok senin yazdığın mesajdan bilgi aldım zaten, sanki öfkelendin yazdıklarıma ama beni yanlış anlamanı istemem.
    @Calpi84 arkadaşım, bendeki sorunun değişik boyutta olanını yaşıyorsun, rot-balansın yapılmış, lastiklerin yeni, ön takım yeni, geriye tek sorun kalıyor, direksiyonda belki de senin anlayamadığın boşluk olayı var veya direksiyon kutusunda sorun var.

    Benim olayda ise direksiyonda tıkırtı veya ses yok, tam sağ-sol dönüşlerde ses yok, viraj alımlarda sorun yok, direksiyonu bıraktığım anda avucumun içinden kayıp tekrar düzlüyor viraj aldıktan sonra, yani burda da sorun yok, lastiklerim de iyi. Sadece bozuk satıhlı yollarda giderken (çakıltaşlı, çukurlu gibi) araç düz gitmiyor, sağa-sola kayma yapıyor anlık.. ve bu beni çok rahatsız ediyor, sanki araç yoldan çıkıp başka bi tarafa kayacakmış gibi oluyor. Özellikle de köy yolları diye tabir ettiğimiz stabilize ve topreak yollarda, bozuk zeminlerde giderken direksiyonu düz tuttuğum halde araç sağa sola hafif kayarak yol alıyor. Bu konuda hafif karlı yolda bile giderken geçen kış çok sorun yaşamıştım. Hafif karlı yolda 1. viteste hafif rampa çıkarken yaz lastikleriyle olsa bile yanımdan geçen bir sürü araç varken zorlanmamın, lastiklerin sağa-sola kaymasının nedeni de sanırım bu..

    Benim derdim ve sorum şu, diyelim ki servisteki usta kesinlikle direksiyon kutusuna sorun buldu, değiştiğinde bu sorunlardan tamamen kurtulacak mıyım? Bir de 1000 ytl fiyat çok mu aracım için? Spor direksiyon bu zararı yapmış olabilir mi?

    Yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ediyorum.

    Alıntıları Göster
    Köy yolunda bende çok araba kullandım direksiyon sağa sola oynuyor,titriyordu hiç sorun etmedim normal karşıladım.Bozuk yolda arabanın biraz sola veya sağa sapmasını normal karşılamalısın.Bunu sorun olarak görüyorsan sanayide direksiyondan anlayan bir usta bulup sistemi tepeden tırnağa kontrol ettir.Bence direksiyon kutusunu değiştirmeyi gerektirecek bir sorun değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Köy yolunda bende çok araba kullandım direksiyon sağa sola oynuyor,titriyordu hiç sorun etmedim normal karşıladım.Bozuk yolda arabanın biraz sola veya sağa sapmasını normal karşılamalısın.Bunu sorun olarak görüyorsan sanayide direksiyondan anlayan bir usta bulup sistemi tepeden tırnağa kontrol ettir.Bence direksiyon kutusunu değiştirmeyi gerektirecek bir sorun değil.

    Alıntıları Göster
    Hep köy yolunda gidiyor olsam dediğin gibi önemsemiycem ama rampa yukarı çıkarken asfalt bir yolda diyelim ki yol üzerinde çukur değil tam tersi bozuk hafif yükseklikte asfalta yapışık zemin üzerinden aracımla geçerken aracım sağa sola kayıyor.
    Anlık da olsa o zeminden tamamen geçip gidinceye kadar sanki aracın kontrolü bende değilmiş gibi oluyor. Oysa direksiyon sağa sola dönmüyor ama araç sağa sola anlık kayıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
    Bu fiyat normal midir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
    Bu fiyat normal midir?

    99 palio 130 ytl idi sanırım...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.