Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (169. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.704
Cevap
88
Favori
395.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 167168169170171
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • donanmada çalışmak için ne yapmam lazım bu bolumu okuduktan sonra?
  • Bu bölüm değil Deniz Harp Okulu'na gitmen lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam bu bölüme gittik diyelim bitirdik yabancı ülkelerde vs. çalışma olanağı nasıl oluyor o durumlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dokuz eylülde okuyan bu bölümü veya yakın senelerde mezun olan varda Ulaşabilir mi bana???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    merhaba
    orta seviyeli restriksiyon gemi adamı olmaya engel mi?
    bazı yerlerde restriktif hastalık bulunamması gerektiğini okudum ama emin olamadım
  • Yat kaptanlığı hakkında ki düşünceleriniz neler? Bir de 1. zabit zaten alabiliyor demeyin, ticari gemiler ve yatlar çok farklı. 1.zabit ehliyeti aldıktan sonra yat sektöründe barınabilecek mi acaba, o da var.

    Neyse, varsa olumlu düşünceleriniz alabilirsem sevinirim.
  • ravenK kullanıcısına yanıt
    Binlerce dolarlık yatın olsa ve bunu tek bir kişiye emanet etmen gerekse herkesin gidebildiği 2 aylık kursla ehliyet alan birisine mi yoksa senelerini denizde geçirmiş birisine mi emanet edersin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    2 aylık kurs ile kimse yat kaptanı olamaz. Binlerce dolarlık ( genelde minimum milyon dolar ) yatlarda kaptan olabilmek için birkaç seneninizi vermeniz gerekiyor, çünkü yat bir hizmet sektörüdür. İnsanlarla iç içesiniz, yat bir nevi oteldir, işletmesini, personelini siz belirler, varsa yat işletmesiyle arasında ki tek kordon olursunuz. Misafirlerin gözünden ne istediğini anlamak, gezmek isteyebileceği koy ve turistik limanları bilmek, o kıyıların en iyi yemeğini yapan lokasyonları, gezecebileceği tarihi yerleri veya popüler beldeleri iyi bilmek, en basitinden yata gelen misafirin gerekliyse transportasyonunu organize etmek, öyle ticari gemi kaptanının şıp diye yapabileceği şey değildir. Ne alaka kuruyük, konteyner veya akaryakıt tankeri ile yatçı olmak? Bu saydıklarım buz dağının görünmeyen kısmı. Merak etmeyin kimse kimseyi 2 ay kurs aldı diye haftalık charter ücreti binlerce euro olan yatlara kaptan yapmaz, ama ayrıyetten öyle senelerini lpg tankerinde geçirmiş adamı da yapmaz. İş var iş var. Nasıl bir yat kaptanı konteyner gemi yük hesaplamalarını bilmez ise konteynerci de yatçılığın işinin inceliklerini bilmez. Bunları yazdım çünkü yazdıklarınızda biraz yanlış bilgiler gördüm bu konuda, lütfen alınmayın. Amacım tartışmak değil, düzeltmek istedim.

    Bir de daha bu işin MCA/RYA'sı var, var da var. O yüzden yat kaptanlığı küçümsenecek bir meslek değil, tam aksine büyük ticari gemi kaptanlığı kadar mühim arz eden bir meslektir.




  • ravenK kullanıcısına yanıt
    bunu bana cevap olarak yaziyorsun da ben 2003'ten beri denizcilik sektöründeyim. Yaklaşık 4 senedir de gemi kaptanıyım (zabitliğimle 10 senedir) çeşitli gemilerde (300m bulktan - 275m lik konteyner'e kadar) çalıştım.



    Mca dediğin sertifika Fethiye'de bile veriliyor basarsın parayı alırsın. Yat kaptanlığı benim gözümde amatör yelkencilikten farksızdır. 2-3 ayda keyif için gidip öğrenirsin.



    Akdeniz'deki akıntı haritasını, hava durumunu ve fırtınaları gözlemleyemeyen okyanus deneyimi olmayan adamlara mega yatch teslim etmezler ancak kıyısal seferci (günübirlik turcu) olursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Sen niye şimdi bunu ego savaşına çevirip polemik diline çektin ki? Üstüne basa basa tartışmak istemediğimi söyledim. Anladığın dilden konuşmayacağım. Selametle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ravenK -- 2 Mayıs 2017; 22:54:7 >
  • ravenK kullanıcısına yanıt
    Polemik veya başka birşeye çekmiyorum kardeşim egoda yaptığım yok, 2 aylık eğitimle yat kaptanı olunamaz demişsin ona istinaden yazdım. Yat yönetimi bölümü okuyorsun herhalde hayırlısı olsun. Sektör hakkında biraz daha bilgilenmeni tavsiye ederim.



    Ama Türkiye piyasası malesef budur, yat kaptanlığını sahil kesimlerinde doğup büyüyen insanlar (Marmaris,Fethiye,Bodrum,Göcek, Köyceğiz vs) çekirdekten yetişip kurs ile alıyorlar. Son zamanlarda MCA'dir IYT'dir meşhur oldu nedeni de Türk bayrak yerine yabancı bayraklı teknelerin çoğalması.



    İş olanağı yok değil ancak kurstan öğrenilen bilgi ile üniversitede ve uzakyol seyirlerinden kazanılan tecrübeyi kazanamayacağını söyledim sadece.



    Profesyonel denizcilik dediğimiz olay ayrıdır - Amatör veya keyfi dediğimiz yatçılık / yelkencilik ayrıdır.



    Bunun dışında Türk olarak Avrupalı sahibi olan megayatch'larda çalışmak bir Türk için zordur. Nedeni öncelikle dil, ondan sonra pasaport ve vize sıkıntıları.



    Ego konusuna gelince çok yanlış yerden bakmışsın konuya, buralarda senelerdir, youtube, instagram ve snapchat üzerinden sorusu olan sıkıntısı olan her arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyorum Sadece üstelediğim nokta amatör meslek dalları ile profesyonel meslek dallarının karşılaştırılmaya çalışması oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Abicim bu mesleği yapacak olan zaten bir zahmet Türkiye'de yapmasın, gitsin dil öğrensin, yurtdışına açılsın, orada yapsın. Fakat dil diyorsunuz da denizcinin ingilizce bilmemesi zaten söz konusu değil ki? Bir de dediğin bir noktayı ben anlayamadım, birçok yat kaptanı tanıyorum yerli-yabancı, yerli olanların bir çoğu işi çekirdekten öğrenmiş ya da yurtdışında eğitim almaya bir dönem gitmiş, yabancı olanların da çoğu sadece bu işin okulu yoluyla bunu öğrenmiş ve yatı yatta öğrenmiş insanlar. Direk kaptan olarak değil, yatta gemici olarak başlayıp tecrübe kazanmak.

    Hepsinin bahsettiğimiz okyanus -açık deniz- tecrübesi var. Hiçbirine işe alınırken ticari gemi kaptanlığı tecrübeniz var mı sorusu sorulmamış. Bunu üstüne basa basa sordum her tanıştığıma. Bu yüzden dediğini anlamadım. Ben inanmıyorum ki okyanus tecrübesi için sadece ticari gemiye çıkmak gerek. Ve sektörü küçümseyerek ya da yat kaptanlığını sadece günübirlikçilerle veya amatör denizcilikle bir tutarak bence çok yanlış ifadeler kullanıyorsunuz. Eğer bugün marmariste, 30-35 metre uzunluğunda ki, taş çatlasa 400 groston bir Charter yatın Türk kaptanı aylık 8000 euro alıyorsa, bence bu mesleği lütfen küçümsemeyin, profesyonel değil ne demek? 8000 euro bugün 32 milyar demek. Bodrumda bizzat tanıdığım 40 metre haftalık tur yapan gulet teknenin kaptanının aylık aldığı para 25.000 TL. O da Türk. Ve bu parayı ticari gemi cefasını çekmeden alıyorlar. Evet duim'den mezun olur olmaz belki 3500 usd ile başlamıyorsunuz, belki iş alanı daha kısıtlı, ama eğer kendinizi geliştirirseniz, dilini öğrenirseniz, yurtdışına çıkabilirseniz önünüzü kapatamazlar. Zamanla birinci zabitlerin veya süvarilerin aldıkları paraları da geçiyorsunuz ve hayatınız aylarca denizlerde geçmiyor. Daha doğrusu karadan uzakta geçmiyor. Sosyal hayatınızdan olmuyorsunuz. Abicim sana bizzat sorulmuş evinizle arabanızla yılda ne kadar vakit geçirebiliyorsunuz diye, senin kendinin bizzat verdiği cevap 2-3 ay.


    Bir de MCA bugün fethiyede bile veriliyor bas parayı al diyorsunda, bizzat Emir Kunt'un kitabında bugün Türkiye'de MCA'sı olan kaptanın bir elin parmaklarını geçmediği yazıyor. Emir Kunt Türkiye'de yat gurusu gibi birisidir.

    Kaldı ki, bizzat tanıştığım Zodiac şirketine ait VLCC tankerlerinden birisinin yine Türk süvarisine yat kaptanlığı teklifi geliyor italya'dan, ancak MCA'sı olmadığı için kabul edilmiyor. Teklif edilen maaş, aylık 15.000 euro. Bu insanlar salak mı? Basıp parayı alamamışlar mı fethiyeden MCA'yı?


    Bunları bilmiyor olamazsın ya. Beni yanlış anlama, senin alanına saygım sonsuz. Madencilikten sonra en zor ikinci meslek derler camiada bilirsin, yapmak isteyen buyursun yapsın. Benim tek anlatmaya çalıştığım denizcilik her zaman eziyet olmak zorunda değil, her zaman psikoloji bozukluğu demek değil, her zaman yalnız olmak demek değil. İşin değişik alanları da var, ve bence diyorum; küçümsenmeyecek alanlardır bunlar. Kabul edersin veya etmezsin, ama bunlar gerçekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ravenK -- 5 Mayıs 2017; 0:45:36 >




  • gemi makine işletme müh. nasıldır??
  • Konun hepsini okudum.2012 den bu yana 5 yıl geçmiş.Kimisi maaşlar konusunda kimisi iş bulma kimiside işin zorluğundan bahsetmiş.Ben 22 yaşında başkent ünide fizik tedavi(önlisans) okumuş biriyim.Bu bölümü yazdığımda arkadaşların dediği gibi orta şeker yerlerde inşaat-elektrik-makine müh kazanabiliyordum ama çevremden,arkadaşlarımda, sağdan soldan duyduğum şeylerden dolayı hiçbirini tercih etmedim.Gidebileceğim bir sürü 4 yıllık bölüm varken sadece atanıp devlete girme şansım var diye bu bölümü okudum.2 Yıl içinde bölümün devletteki tüm iş imkanını bitirdiler.Girdiğimde 70 ile atanan bölüm 2 sene sonra 86 ile atama yapmayacak hale geldi.DGS yapıp 4 yıla tamamlama desen o da yok.Geçen sene kazandığım halde gitmedim çünkü mezun olunca şansın varsa 2000 tl ye işe girip engelli,yaşlı ve bakıma ihtiyacı olan insanlarla birebir çalışıyorsun.İşin kendisi zaten çok zor ve ayrıyetten iş veren köpek gibi çalıştırıyor.Bakın Türkiyede üni puanları olarak 3. sırada tercih edilen bölümden bahsediyorum.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon.3 yıl önce mezun olan adam 4 5 bin maaşla çalışırken 3 yıl içinde yeni mezun olan adam iş bulamayacak hale geldi.


    Şimdi denizcilik konusuyla bunun ne alakası var diyorsunuz.Arkadaşım türkiyedeki 3. bölümden bahsediyorum.Bu bölümden mezun olsan bile canın çıkana kadar çalışmak için 2000 tl ye iş arıyorsun.Elbette 5 bin tl kazanan arkadaşlarda var.Konuda denilen gibi 2500 dolar alan mühendislerde var.Ama bunlar 1 elin 5 parmağını geçmez arkadaşlar.

    Ama gmim ya da duim bitiren neredeyse herkes ortalama 2500 dolara rahat şekilde iş bulabiliyor.Bunun üzerine kendini geliştirsen,dil öğrensen,okul süresince avel avel yatmayıp kendine bir şey katsan 5 yıl sonra bile rahat rahat o paraya işe girersin diye düşünüyorum.Şimdi bir sürü insan bu iş para için yapılmaz,öyle kolay para biriktiremezsiniz gibi şeyler yazmış.Arkadaşlar Türkiyede kaç tane insan sevdiği,kendini mutlu hissettiği bir işte çalışıyor ?
    Ben hem zor hem istemediğim bi sağlık merkezinde çalışmak zorundayım ve asgari ücret alıyorum.Türkiyenin her yerinde de piyasa bu şekilde.Bir sürü mühendis arkadaşım var geneli 1500-2000 arasında işlerde çalışıyor.Tabi iş bulanlar.Genelide yaptığı işten memnun değil.Aldıkları ücretten zaten memnun olmaları komik olur.Yani ister mühendis ol ister öğretmen hayat bir yerden yüzüne gülmediği sürece orta şeker bir hayat sürmek zorundasın.O da kesin değil.Şimdi diyelim ki uzak yol vardiya müh/zab olduk.Aylık 2500 dolar da maaşımız var.Senede 8 ay çalışsak 20 bin dolar para yapar oda yaklaşık 80 bin tl ye tekabül ediyor.80 Binin 10 15 binini oldu da gemide yediğimizi varsaysan.65 bin kalır 4 aylık tatil sürende de ayda 5 bin lira yesen sana kalır en az 45 bin birikmiş para.
    Bunu abartmadan hesaplarsan ortalama senede biriktireceğin 50 55 bin tl paran var.Böyle bir parayla 3. yılında orta şeker bir semtten hoş bir ev alabilirsin.
    3. yılından sonra 1. zabitliğe çıksan maaşında hadi yine orta düzeyinden 3500 dolar olsa aynı hesaptan senede biriktirebileceğin para 80 bin tl 3 yılda o şekilde çalışıp yaklaşık 240 bin tl birikmiş para elde edebilirsin.O paraylada ister dükkan aç ticarete gir ister bir yere ortak ol ister bankaya koy vadesini ye(ayda yaklaşık 2500 tl getirir o da Türkiyede iyi bir müh. maaşıdır)yani 28 li yaşlarda evini arabanı almış,tatil zamanlarında hayatı tam tadında yaşamış,geleceğini daha o yaştan sigorta altına almış ve istersen o yaştan sonra hayatın boyunca çalışmadan yaşaybilme şansını elde etmiş olursun.Üstelik cool ve gerçekten havalı bir mesleğin olmuş olur.

    Diyelim ki direk iyi bir mühendis olarak işe başladın 3000 tl maaşın var ayda 500 tl minimum benzin parana gidecek.500 tl ev gideri.Ayda 1000 tl de yeme içme gezme tozma parası desen sana kaldı yatırım için 1000 tl.Bi ev almak istesen hoş bir ilde nerden baksan 150 binden aşşağıya alamazsın.Yani normal şartlarda 150 ay sonra biriktridiğin parayla ev alabilirsin.Kredi çekip alsan 250 ay yani 12 yıldan fazla bir sürede.Böyle bir mesleğin sana iyi şartlarda vereceği şey günlük 8 saat yorucu bir mesai,kendine ayırabileceğin ancak genel olarak yorgunluktan dolayı gezmek dahi istemeyeceğin 3-4 saatlik bir süre ve 35 yaşlarına geldiğinde bir ev.Durum budur arkadaşlar varsa itrazı olan tartışalım lütfen.Ben karada çalışabileceğim 3000 tl lik işi kovaladım.Ne yazık ki olmadı.Bu sene yine orta düzey ünilerde istediğim müh. kazanabiliyorum ama artık o yoldan tamamen vaz geçtim.Çünkü işimi şansa bırakmak istemiyorum.Ama belki de siz o şansı ilk denemede yakalayacaksınız.

    Genel olarak da para yönünden değerlendirdiğim için kızmayın arkadaşlar.Ama ne yazık ki artık kimse kolay bir işte çalışıp iyi paralar kazanamıyor.Herkes bir şeylerden şikayetçi.Denizcide,sağlıkçıda hukukçu da.İnsanlar emeğinin karşılığını ne yazık ki çoğunluk olarak alamıyor.Ben diyorum ki neden işimizden dolayı hem mutsuz olalım hem de emeğimizin karşılığını almadan çalışmak zorunda kalalım.Ben DUİM ya da GMİM de kendini biraz geliştirdiğin taktirde kötü yerlerde olacağıma inanmıyorum ki bu meslekte iyi yerlere gelmek demekte gerçekten uçuk şeyler demek.Ve bu sene tekrardan üniversiteye başlayacağım bi itü olmasa da KTÜ ya da Rize Turgut Kıran'ı da ilk tercih sırama yazacağım.Ve eminim ki Türkiye de tıp ya da diş hekimliği,pilotaj gibi bir bölüm okuyamayacaksan kesinlikle orta düzey ünilerde müh. öğretmenlik falan okumaktansa denizcilik düşünülmeli.Ha kimseye de odtü inşaat varken ktü duim yazın demem o ayrı konu.İdealleriniz varsa ve iyi bi üniversitede okuyabilecekseniz istediğiniz bölümde de hayal ettiğiniz paraları kazanabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t.t.b001 -- 2 Haziran 2017; 12:11:32 >




  • @t.t.b001

    Kardeşim mesajının hepsini okuyamadım, yanlış anlama. Sanırım yaşın var biraz, okulların kılavuzlarını oku önce öyle hazırlan çünkü yaş sınırı ver hemen hemen hepsinde.

    Ulan uzun stajı bitirdik, eksik 80 gün kaldı bu yaz yine staj arama derdi. Lanet olsun yeter artık. Bizim şirket de kısa almıyor bu sene. Bıktım ya her sene her sene.
  • El Cazador kullanıcısına yanıt
    yaşım henüz tam 21 bile olmadı. EYLÜL 1996 doğumluyum ama iş güç hayatına biraz erken atıldım kardeşim.Yaş sınırı olduğunu biliyorum Rize için yaş sınırı 24 tü sanırım piri reis için de 22 idi.Emin değilim ancak benim için yaş problemi yok diyebilirim.Hocam siz hangi okulda kaçıncı sınıf öğrencisisiniz acaba ?Ayrıyettende yazdıklarıma katılmadığınız bir yer var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t.t.b001 -- 2 Haziran 2017; 10:2:1 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t.t.b001

    yaşım henüz tam 21 bile olmadı. EYLÜL 1996 doğumluyum ama iş güç hayatına biraz erken atıldım kardeşim.Yaş sınırı olduğunu biliyorum Rize için yaş sınırı 24 tü sanırım piri reis için de 22 idi.Emin değilim ancak benim için yaş problemi yok diyebilirim.Hocam siz hangi okulda kaçıncı sınıf öğrencisisiniz acaba ?Ayrıyettende yazdıklarıma katılmadığınız bir yer var mı ?

    orduda 23 hocam, bence rizeye gitmeyin ünicversitienin adı recep tayyip edoğan üniversitesi, ileride rüzgar tersinden eserse sıkıntıya girebilirsin, siyasi ad taşıyan ünilerden uzak durun bence, benimde yasım 20 ekim 96 lıyım ordu istiyorum
    bence siz ordu pri reis ktü dokuz eylül oluyorsa itü dusunun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerdavader -- 2 Haziran 2017; 13:37:53 >
  • yerdavader kullanıcısına yanıt
    dostum isimlere pek takılma inan bana o şahıstan nefret ediyorum.Dediğin gibi okul ismi benimde çok aklımı karıştırdı.Defalarca okul ismi yüzünden vazgeçecek oldum.Ama gerek Rizede okuyan bir sürü denizciyle konuştum kesinlikle okulda siyasetin olmadığını,öğrencilerin büyük çoğunluğunun RTE yi sevmediğini söyledi.Bizzatta okuldan 1. likle mezun olan bi abimiz kendisine okulunu sorduklarında RTE üniliyim değilde Turgut Kıranlıyım diyorum ve tüm piyasada bizi o isimle tanıyor zaten demişti.Ayrıca Rizeyi tercih etmemin başka bir sebebi de denizcilik fakültesinin kampüse ve merkeze yakın olması.Ktü ve ordunun kampüse uzaklıkları 50km den fazla.Yani öğrencilik hayatını 100 küsür erkekle birlikte üninin hiçbir aktif faaliyetine katılamadan geçireceksin.Oysa Rizede okuyan öğrenciler bazen öğle yemeğine bile kampüse gidip orada yemek yiyoruz,cafelerinde kahve içip sohbet ediyoruz,ordan yeni insanlarla tanışabiliyoruz dedi.Yani istedikleri zaman normal bir öğrenci gibi olabiliyorlar kampüs içerisinde.Hepsinin dışında okulun gerek simulatörler gerek eğitim kadrosuyla gayet kaliteli bir eğitim verdiğini,mezun olan neredeyse tüm öğrencilerin iyi şirketlerde zabit olarak işe başladıklarını da söylediler.




  • t.t.b001 kullanıcısına yanıt
    Hocam ygs siralamiz kac lys deki netlerinizi nedir ? Bende yasitim olan birini ariyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerdavader kullanıcısına yanıt
    210 bin ygs 1 sıralamam.Normalde eşit ağırlık öğrencisiyim.Lys ye bu hafta gireceğim 8 gün sonra.Ama 56 matematikten 5 tane bile çözsem yeterli ki 20 tane düzeyinde çözüyorum.Rizenin sıralaması mf4 240 binde.YGS yi ileri çekmek değilde 240 bine geriletmemem gerekli yani sadece :)
  • 
Sayfa: önceki 167168169170171
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.