Şimdi Ara

DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
2
Favori
11.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
241 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz hafta telefonumu ekranda oluşan bir sorun sebebiyle Delta Servis İstanbul şubesine kargo ile gönderdim. Telefonumdaki sorunu İletişim bilgilerimi ve adresimi fatura fotokopisinin arkasına yazarak kutunun içine koydum. Iki gün önce de telefonumun garanti kapsamında ekranının değiştirildiğini ve 72 saat içinde tarafıma teslim edileceğini bildiren bir mesaj aldım. Bu mesajdan hemen bir gün sonra MNG Kargo tarafından telefonuma bir mesaj geldi ve mesaj da bir takip kodu ile birlikte telefonumu şubeden teslim alabileceğim yazıyordu. Tüm bilgilerim Delta serviste olmasına rağmen telefonumu adresime değil şubeden teslim olacak şekilde ve benden tam 23 KM uzaklıkta alakasız bir şubeye gönderdiler. Sonuç olarak gidip teslim aldım cihazımı.

    Buraya kadar her şey olası aslında, hatadır olur mantığındaydım. Ta ki MNG kargo benden kargo ücreti isteyene kadar...

    O noktada ücreti ödeyip telefonumu aldım. Kontrolleri yaptım bir sorun yok onarım konusunda bunu da belirteyim.

    Eve geldiğimde Delta Servisi aradım, neden alıcı ödemeli gönderdiklerini sordum ve bana servise ilk defa gelen cihazlarda kargo ücretini müşteri ödüyor dediler. Bunun doğru olmadığını Tüketici Kanunu na göre kargo ücretinin yasal olmadığını söylediğimde ise şirket prosedürlerinin bu şekilde olduğunu ve sürekli böyle çalıştıklarını söyledi.

    Bakın burası önemli, bir hata olmuş falan gibi sözler yok, yaptıklarının farkındalar ve bunu hep yaptıklarını kendileri de ititaf ediyorlar.

    Telefonu kapattım çünkü anlamsızca doğru olmadığını anlatmaya çalışıyordum boşu boşuna.

    Malum şikayet sitesinde şikayetimi yazmadan önce bşr araştırma yaptım. Google a sadece Delta Servis kargo ücreti yazıp arattım işte sonuçlar


    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU

    Buradan da anlaşılacağı üzere bunu sürekli yapıyor ve şikayet yazana ücretini hemen geri ödeyip şikayeti sildiriyorlar. Peki ya şikayet yazmayan konunun üstüne düşmeyenler...?

    Bu ekran görüntüsü Delta Servis sitesinden bir günde onarılan cihaz sayısını gösteriyor


    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU

    Servis özellikle şu anda elden cihaz teslim almıyor. 338 cihazın tamamı kargo ile gelip gidiyor. Sizce bunlardan kaç tanesi olayın peşine düşüp parasını geri almış olabilir ki.

    En iyimser tahminle yarısının ücretini aldığını düşünsek

    338/2= 169 iyimser tahminle ücretini geri alan.

    169*8.5= 1436.5 TL bir günde haksız şekilde kargodan elde edilen kar

    1436.5 *30 = 43.095 TL bir ayda elde edilen haksız kazanç

    Sonuçta bunu ben iddia etmiyorum. Delta Servis çalışanları kendi ağızlarıyla tüm müşterilerine alıcı ödemeli kargo gönderdiklerini söylüyor.

    Bir diğer önemli konu, bu yazdıklarımın tamamı Garanti Kapsamında olan cihazlar arkadaşlar.

    Ben şikayet sitesine yazmadım çünkü oradan alacağım sonuç sadece kendi ücretimi geri almak olacak. Ama yapulan bu büyük oyun aynen devam edecek. Dişimizden tırnağımızdan artırıp garantili olsun diye fazladan para ödediğimiz cihazların onarımı için bizden kargo ücreti alınmaya devam edilecek.

    Durum budur arkadaşlar.

    Gümrük ve Ticaret bakanlığı başta olmak üzere bu vurgunu durdurmak adına heryere başvurumu yapacağım.

    Sizlerden gelen önerilere de açığım.

    Lütfen konuyu öne çıkaralım. Bu vurguna dur diyelim.







  • Hocam düzeltmek istiyorum müsaadenizle

    Yasaya göre teknik servislere garanti kapsamında giden cihazların gidiş ve geliş ücretleri müşteriden alınamaz.

    Hem gidiş hem dönüş ücreti servisin sorumluluğundadır ve bu yasayla sabittir.

    Diğer şekildeki tüm işlemler yasaya aykırıdır.

    Eğer siz de bu şekilde bir ücret ödediyseniz THH ne başvurarak geri alabilirsiniz bilginiz olsun.
    Ayrıca şunu da ekleyelim

    SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
    MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.

    (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.


    Söylediğiniz tamamen yanlış.

    Ben de tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum işte.

    Sizin gibi yüzlerce kişi bı durumun farkında değil ve bu ücreti ödeyip geçiyor. Doğrusu ise ödenmemeli bu ücret.

    Nitekim şikayet sitelerine falan yazarsanız hemen iade ediyorlar zaten ekran görüntüleri var ilk mesajda. Haklı olsalardı öderler miydi geri sizce?

    Yasa ile sabit alamazlar
    Örnek karar da var evet. Kısa zamanda eklerim buraya.

    Bu arada eklemek isterim,

    Birbirimize cevaben bir kaç mesaj yazdık ve görüşlerimiz farklıydı. Şu üslubunuz için teşekkür ederim. Burada o kadar gereksiz agresif yorumlar tartışmalar var ki, emin olduğum konuda düzeltme yapmadan bin kere düşünüyorum acaba hakaret edecek mi diye. Anlatabildim sanırım.

    Teşekkür ederim nezaketinize örnek olması dileğiyle
  • Güzel tezgah kurmuşlar.
  • Kendi cihazımın da alıcı ödemeli olarak gönderildiğini gösteren SS


    DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
  • Ürünü servise gönderirken kim ödedi?
  • armax kullanıcısına yanıt
    Gönderirken anlaşma no ile ücretsiz. Teslim alırken ücretli
  • EsasHakkındaMütalaa kullanıcısına yanıt
    Aslında servis tam tersini yapması gerekirdi. Servise giderken müşteri, Müşteriye giderken servis kendisini ödemeliydi.

    Çoğu firma bu şekilde yapıyor ve normal bir uygulama, delta sadece tersini yapmış. Uygulama firmadan firmaya değişiyor.

    Asus: Alırken ve gönderirken ups ile ücretsiz.
    Vektron: Gönderirken müşteri, gelirken vektron ödüyor.
    Corsair yurtdışı: gönderirken müşteri (istisna durumlarda farklı), gelirken corsair ödüyor.
    Seagate avrupa: gönderirken müşteri, gelirken seagate ödüyor.

    Yasal mı tarafı; Delta sanıyorum sadece bir teknik servis, ürünü satan taraf değil. Eğer ürün oradan satın alınmış olunsaydı kargo ücreti hiç ödenmemesi gerekirdi.

    Biz kullanıcılara göre ben dahil isteriz ki hiç ödeme yapmayalım ama yurt içindeki servislerin bir çoğu sadece tek taraflı ödemektedir.




  • armax kullanıcısına yanıt
    Hocam düzeltmek istiyorum müsaadenizle

    Yasaya göre teknik servislere garanti kapsamında giden cihazların gidiş ve geliş ücretleri müşteriden alınamaz.

    Hem gidiş hem dönüş ücreti servisin sorumluluğundadır ve bu yasayla sabittir.

    Diğer şekildeki tüm işlemler yasaya aykırıdır.

    Eğer siz de bu şekilde bir ücret ödediyseniz THH ne başvurarak geri alabilirsiniz bilginiz olsun.
  • armax kullanıcısına yanıt
    Ayrıca şunu da ekleyelim

    SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
    MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.

    (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.


    Söylediğiniz tamamen yanlış.

    Ben de tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum işte.

    Sizin gibi yüzlerce kişi bı durumun farkında değil ve bu ücreti ödeyip geçiyor. Doğrusu ise ödenmemeli bu ücret.

    Nitekim şikayet sitelerine falan yazarsanız hemen iade ediyorlar zaten ekran görüntüleri var ilk mesajda. Haklı olsalardı öderler miydi geri sizce?

    Yasa ile sabit alamazlar




  • EsasHakkındaMütalaa kullanıcısına yanıt
    Bende şimdi 6052 sayılı kanuna bakıyordum. İyi oldu bunu görmem, Yanıldığım bir hususu öğrenmiş oldum teşekkür ederim.

    Bu tür uygulamayı yapan bir çok firma olduğu için genel bir problem ve bir çok kişi -bende- bilmediğinden veya üstüne düşmediğinden göz yumuluyor.

    THH örnek kararlar var mı ?
  • armax kullanıcısına yanıt
    Örnek karar da var evet. Kısa zamanda eklerim buraya.

    Bu arada eklemek isterim,

    Birbirimize cevaben bir kaç mesaj yazdık ve görüşlerimiz farklıydı. Şu üslubunuz için teşekkür ederim. Burada o kadar gereksiz agresif yorumlar tartışmalar var ki, emin olduğum konuda düzeltme yapmadan bin kere düşünüyorum acaba hakaret edecek mi diye. Anlatabildim sanırım.

    Teşekkür ederim nezaketinize örnek olması dileğiyle
  • EsasHakkındaMütalaa kullanıcısına yanıt
    Ne demek rica ederim :)
  • geçen sene cihazımı ücret karşılığı tamir ettirdiğimde bende 10TL ödeme yapmıştım
  • armax kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba. Fikrinize katılmıyorum. Bu 6502 sayılı kanunda, garantili cihazlarda geçerli. Yurt dışı içi geçerli değil.
    Ücreti ödemek zorundalar. Eğer bir firma bana böyle yaparsa haklarını veririm.
    Delta bunu yıllardır yapıyor. Ben de şikayet etmeyi düşündüm. Ama kime? Ayrıca bu adamların avukatı da vardır. Uğraş uğraş dur.
  • DangerousRabbit kullanıcısına yanıt
    Sorun değil;
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/142819171
  • armax kullanıcısına yanıt
    Kusuruma bakmayın. Konu kargo ücreti olunca bende bir gariplik oluyor .Yıllar boyunca firmalar ile bu konuda az didişmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DangerousRabbit -- 11 Nisan 2020; 0:42:12 >
  • DangerousRabbit kullanıcısına yanıt
    Ne kusuru yahu, problem değil :)
  • Bu şekilde kargo masraflarını yarı yarıya düşürmüş oluyorlar.Kanunu takmadan tabi ki...
  • Ülkede baştan ayağa dönen çakallıkları yazıya dökecek olsak marsa yol olur
  • Yasa gereği söyle:
    Eğer bulunduğun yerde servis varsa sen yine kargo ile gönderirseniz bu firmanın bileceği iş kargoyu size öde diye biliyor
    Ama eğer bulunduğun yerde servis noktası yoksa
    İlk 6 ay satıcı da sorumlu + kargo ile göndere bilirsin ve hiç bir ücret alamaz ne gönderir iken nede geri alır iken
    Eğer sizin orada servis yoksa verin thh ne hiç değilse savunma parası 50₺ geçirsinler böylelikle kargoya sayarsınız kâr edecekler ya
  • Bunu tüketici danışma hattına sormuştum dediği şey şu;
    Siz ürünü bulunduğunuz ildeki servise verip, bu ürünü başka ilde ki servise gönderiyorsa ücret talep edemez
    Ama servis İstanbul da siz Samsunda yaşıyorsunuz firma inisiyatif alıp kargo ücretini karşılayabilir yada karşılamaz.

    Bir konuda düşünceniz yanlış kargo ücretinden kazanç elde etmiyorlar. Para kargo şirketine gidiyor. Kapıda ödeme adı altında
    30 40 TL istiyorsa tabi o yanlış. Kargo ücreti istiyorsa bu doğrudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1881-1938 -- 11 Nisan 2020; 1:44:41 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.