Şimdi Ara

[Deleted] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Fiat bravonun 250 yapamaması rüzgara karşı gittiğinden dolayı 4000 civarında nefesi kesilir, arabayı dyno ya çıkardığın zaman yapar eğer vites oranı uygunsa.

    Neyi tartıştığımızıda anlamış değilim, muhabbet nerdeydi, nereye doğru gitti bende anlamadım.

    96 model bmw 3.20 nin sadece chip uygulamasıyla yaklaşık 200 bg ile 250 km hız yapabilmesi rüzgara karşı değil mi hocam? 5. vites üstelik. bu araç da dyno 400 bugatti dyno da 1000 km hız yapar o zaman.

    devir-vites-hız oranları sabit bir şekilde katlanarak artıp azalmaz konu bu. neyse uzatmaya gerek yok konuyu açan kişi devir nereye gitti diyor frene karşı uygulanan güçtü o devir kendi arabasında denese -bilmiyorum hiç araba kullandı mı?- aynı sonucu alır. kısacası başlıktaki gibi rezalet değil mükemmel bir detaydır.

    Otomobil genele konu aç bakalım devir ve hız aynı viteste orantılı olarakmı değişir diye bakalım ne diyecekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Fiat bravonun 250 yapamaması rüzgara karşı gittiğinden dolayı 4000 civarında nefesi kesilir, arabayı dyno ya çıkardığın zaman yapar eğer vites oranı uygunsa.

    Neyi tartıştığımızıda anlamış değilim, muhabbet nerdeydi, nereye doğru gitti bende anlamadım.

    96 model bmw 3.20 nin sadece chip uygulamasıyla yaklaşık 200 bg ile 250 km hız yapabilmesi rüzgara karşı değil mi hocam? 5. vites üstelik. bu araç da dyno 400 bugatti dyno da 1000 km hız yapar o zaman.

    devir-vites-hız oranları sabit bir şekilde katlanarak artıp azalmaz konu bu. neyse uzatmaya gerek yok konuyu açan kişi devir nereye gitti diyor frene karşı uygulanan güçtü o devir kendi arabasında denese -bilmiyorum hiç araba kullandı mı?- aynı sonucu alır. kısacası başlıktaki gibi rezalet değil mükemmel bir detaydır.

    Otomobil genele konu aç bakalım devir ve hız aynı viteste orantılı olarakmı değişir diye bakalım ne diyecekler

    tamam hocam sen büyüksün.




  • Saygisizlik yapmak istemem, kibirlide degilim sonucta burasi bir tartisma ortami ben bildigimi soylemek istedim yaksamlar.
  • bence bu konudaki insanları ilkokulda veya ne bileyim lisede ders konusu olarak göstermek gerek yada sürücü kurslarında falan

    dişli oranı son hızı bi nevi etkiler o andaki motor ayarı önemlidir son hız bulmak isterseniz önce tekerleğe aktarılan torku bulmalısınız motor devir çevirir dediğin dişli son nebzelenerine gelir ama o tork tekere aktarılmazsa bi şeyim olmaz (ancak dediğiniz gibi 1000 devirde 30 görüyorsa 2000 devirde 60 görür bu teoride doğrudur motor bu hızı çevirdiğini sanır) frene basıldığında tekerlek motordan gelen torka karşın durması için frenden baskı yer buda negatif yönlü bir güçtür yani senin devrin artar ama tekerleğe ver(e)mediğin tork düştüğünden araba aynı hızı daha zor yapar

    arabayı motor değil şanzıman değil tekerlek götürüyor unutmayın

    bu arada yaş meselesi yapıyorsanız ben 18 yaşındayım göründüğü üzere yaşın pek bir önemi yok


    bir tanede örnek veriyorum dediğiniz kadar kolay değil bu işler

    quote:

    Örnek olarak focus I 1.6 nın vites oranlarını alalım.

    1-3.58,
    2-1.93,
    3-1.32,
    4-0.95,
    5-0.76,
    geri-3.62

    son dişli oranı 4.06

    Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

    Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pearlb -- 9 Nisan 2012; 13:09:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LprMrtKck

    bence bu konudaki insanları ilkokulda veya ne bileyim lisede ders konusu olarak göstermek gerek yada sürücü kurslarında falan

    dişli oranı son hızı bi nevi etkiler o andaki motor ayarı önemlidir son hız bulmak isterseniz önce tekerleğe aktarılan torku bulmalısınız motor devir çevirir dediğin dişli son nebzelenerine gelir ama o tork tekere aktarılmazsa bi şeyim olmaz (ancak dediğiniz gibi 1000 devirde 30 görüyorsa 2000 devirde 60 görür bu teoride doğrudur motor bu hızı çevirdiğini sanır) frene basıldığında tekerlek motordan gelen torka karşın durması için frenden baskı yer buda negatif yönlü bir güçtür yani senin devrin artar ama tekerleğe ver(e)mediğin tork düştüğünden araba aynı hızı daha zor yapar

    arabayı motor değil şanzıman değil tekerlek götürüyor unutmayın

    bu arada yaş meselesi yapıyorsanız ben 18 yaşındayım göründüğü üzere yaşın pek bir önemi yok


    bir tanede örnek veriyorum dediğiniz kadar kolay değil bu işler

    quote:

    Örnek olarak focus I 1.6 nın vites oranlarını alalım.

    1-3.58,
    2-1.93,
    3-1.32,
    4-0.95,
    5-0.76,
    geri-3.62

    son dişli oranı 4.06

    Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

    Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h


    forum silinebilir.


    GT5 similatör değil dedik eyvallah , karşısına ne koyabiliriz acaba?




  • FİZANIN DEDIGINE KATILIYORUM ARKADAŞLAR BİRDE BEN CEVAP VEREYIM DEDIM

    BOLE BİRŞEYİ GERÇEK ARABADA YAPTIGINDADA AYNI SEYLERİ YAPAR PEKİ NEDEN

    -30 KM HIZLA GİDERKEN DEVİR SAATİN 1. VİTESTE 5000 RPM DE KALDIGINI DÜŞÜNÜN
    -30 KM GİDERKEN 5000 RPMDE FRENE YARIM BASTIGINI DÜŞÜN ARACIN HIZI BIR NEBZE DÜŞECEKTİR AMA AYAGINI GAZDAN CEKMEDIGIN İÇİN ARAÇ BAGIRMAYA DEVAM EDER 5000 RPM DE DURMAK İÇİN ANCAK 30 KM HIZDA GITMEZ BUNU GERÇEK ARAÇTA YAPTIGINDA BASKI BALATAYI YERSİN 10 KM SONRA ARACINDAN DUMANLAR CIKMAYA BASLAR

    SENIN DEIDGIN SEKILDE BIRSEY OLMUS OLSAYDI

    YOKUSTA CIKARKEN ARAÇLARIMIZDA HIC ZORLANMADAN CIKARDIK NEDEN YUKSEK DEVİRLERE CIKARDIKTAN SONRA AYAGINI DEBRİYAJDAN CEKIYORSUN KI YOKUS YUKARI ARACI KALDIRIRKEN NORMALDE DAHA FAZLA GÜÇ VERİRSİN ASLINDA AMA ARAÇ OKADARDA HIZLI GİTMEZ DEVİR SAATİN 5000 RPM GOSTERIR AMA ARACIN YOKUS YUKARI CIKARKEN DAHA YENI HIZ KAZANIP 30 KM DOGRU CIKIYORDUR

    Kİ GERÇEK HAYATTA BOYLE BIR SEY OLDUGUNDA SENIN BASKI BALATAN BITIYOR ANLAMINA GELIYOR




  • yanlışın var erhan açıkgöz, 5000 rpm de ayağını gazdan çekmediğin sürece, frene basınca deviride düşürürsün, yani aynı viteste hız devirle aynı orantılıdır, baskı balatası sağlam bir araçtan bahsediyoruz tabiki, yokuş çıkarkende gaza basında öyle 5000 e falan çıkmaz, araba gazı yemez, vites düşürerek devir ve güç kazanmaya çalışırsın.

    düz yolda 3000 devir 90 layız diyelim, yokuşa girdik, ayağımız hala gazda sabit, araba devirden düşmeye başlar gaz yemez, yapılacak 2 şey var ya gaz verirsin tekrar 3000 devir 90 a getirmek için, yada vites düşrürüsün....

    Yokuş yukarı veya düz yol, yokuş aşağı, devir-hız oranı asla değişmez aktarma organları bozuk olmayan olan bir arabada, frene basarsan sadece hızı değil, deviride düşürürsün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 10 Nisan 2012; 16:03:45 >
  • neyse ne sonuçta hata değil ince bir ayrıntı oyundaki diyip geçelim

    mesela oyunda vitesi otomatiğe alınca arabanın otomatik vitesli araba gibi gaza basmadan gitmesine düze alınca gitmemesine hastayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pearlb -- 11 Nisan 2012; 0:35:33 >
  • bende aslında farklı bırsey soylemedım bu oldugunda aracın baskı balatası zaten gitmiş veya gidecektir dedim. farkettıyse normalde zaten devirle aynı orantıda hızla gider ancak frene basarak gittigimizde araç o güce ulaşmak için zorlayacagından bır sure sonrada aracın baskı balatasını yersin

    bunu aynı el frenı cekıp araçta patınaj çekmeye benzetıyorum cek elfrenını patınaja geç aracın patınaj cektıgını varsayalım araç 5000 rpmde ve tekerlekler aynı oradan 30 km hızla doner el frenı cekık oldugundan araç gitmez fakat tekerlekler doner tam bu sırada bıraz fırene bastıgında aracın devrını dusursun ancak araç o guce ulasmak ısteyecegı ıcın ama ulasamayacagı ıcın baskı ablatayı zorlar ve sıyırmaya baslar baskı balata sonundada dedıgım gıbı devrın 5000 rpm gosterırken aracın 30 kmnın altında hakret eder ornegın :)

    hallejunun dedıklerınede katılıyorum

    örnek ayagından debriyajı cekmesıne ragmen araç patınaj çekemeyıyor ama devır saatı yuksek seyır ediyor
    http://www.facebook.com/video/video.php?v=384912484830&oid=115966527850




  • Bu hata ile gt5 benim gözümde bitmiştir.


    Zaten iyi bir oyunda değildi.


































































  • Tahminimce fren esnasinda karsilasilan negatif etkiyle debriyaj bir miktar kaciriyor.Gercek hayatta hic denemedim ama bana mantikli gelen aciklama bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Tahminimce fren esnasinda karsilasilan negatif etkiyle debriyaj bir miktar kaciriyor.Gercek hayatta hic denemedim ama bana mantikli gelen aciklama bu

    Aynen dediğin gibi oluyor zaten kardeş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    Bumu gerçek sürüş simülatörü ???

    Araç 2004 120d

    Abs ayarlarını 10 yapın, 1. viteste 32 km civarına çıkın ama dip gaz ile; sonra frene yarımca basarak 26 km hızda sabit gidin ama 26 dan düşmeyin ve devir saatine bakın yaklaşık 3100 devirde gidecek motor...Şimdi birde freni olduğu gibi bırakın; normal birinci viteste 26 km hızda sabit gidin; devir saati 3000 devirin altında 2900 devir civarında...Hız aynı ama motorun; nereye gitti yaklaşık 200 deviri ????


    Cevap: mekanik olarak dünyada böyle bir şeyin imkanı yok...Oyundaki bu durum tam bir epic fail...Çünkü motor şanzıman orantısı gerçek hayatta sabittir. Ne kadar devir o kadar hız orantısı vardır....Ama bu oyunda yok böyle bir kavram....Demekki bu oyunda optimizasyon halen sıfırmış...Simülatörmüş Sağlam bir açık yakaladım....

    edit imla

    reyis buradaki adamlar fizik terk olduklari icin anlamazlar hiz=devir*oran oldugunu.
    ancak cubbelli hoca anlatirsa inanirlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    Bumu gerçek sürüş simülatörü ???

    Araç 2004 120d

    Abs ayarlarını 10 yapın, 1. viteste 32 km civarına çıkın ama dip gaz ile; sonra frene yarımca basarak 26 km hızda sabit gidin ama 26 dan düşmeyin ve devir saatine bakın yaklaşık 3100 devirde gidecek motor...Şimdi birde freni olduğu gibi bırakın; normal birinci viteste 26 km hızda sabit gidin; devir saati 3000 devirin altında 2900 devir civarında...Hız aynı ama motorun; nereye gitti yaklaşık 200 deviri ????


    Cevap: mekanik olarak dünyada böyle bir şeyin imkanı yok...Oyundaki bu durum tam bir epic fail...Çünkü motor şanzıman orantısı gerçek hayatta sabittir. Ne kadar devir o kadar hız orantısı vardır....Ama bu oyunda yok böyle bir kavram....Demekki bu oyunda optimizasyon halen sıfırmış...Simülatörmüş Sağlam bir açık yakaladım....

    edit imla

    reyis buradaki adamlar fizik terk olduklari icin anlamazlar hiz=devir*oran oldugunu.
    ancak cubbelli hoca anlatirsa inanirlar

    Sen neyin terkisin, asıl önemli olan o...
    Misal
    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

    beyler hd 7970 size 1300 tlden satılyor olabilir ama maliyeti en fazla 5 dolar civarıdır. keza ramlar ve diğer parçalarda. sony amd den çipleri alırken aracılar olmayacak yani fiyat her el değiştirmede 2 3 katına çıkamyacak.

    sonuçta bu donanımları yapan makineler ve malzemesi ise kum ve 5 gram bile etmeycek bakırdır.

    sony makinayı 50 dolara halledip 120 dolara ilk dağıtıcıya ,ilk dağıtıcı ikinci dağıtıcya 180 dolara , ikinci toptancı perakendeciye 250 dolara , perakendecide millete artık 400- 500 -600 -700 $ artık ne kadara tutturabilirse satacak.


    Gerçekten nikinin hakkını veriyorsun.Her tarafından bilgi fışkırıyor..




  • Arabalarda direk devir sayısını hız ile oranlayan insanlar ile;
    bilgisayarcıya gidip 2 gb ekran kartının 1 gb olan modeline göre 2 kat gücünde sanıp direk alan insanlar arasındaki 7 farkı bulunuz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmeteyup

    Arabalarda direk devir sayısını hız ile oranlayan insanlar ile;
    bilgisayarcıya gidip 2 gb ekran kartının 1 gb olan modeline göre 2 kat gücünde sanıp direk alan insanlar arasındaki 7 farkı bulunuz..

    Arkadaşım hız, devir ve vites oranıyla direkt alakalıdır, aktarma organları duzgun calısan bir arabada, devir yukseldikce hızda aynı oranda yukselir.
    Ehliyetiniz yok, araba kullanmıyorsunuz bari çok belli etmeyin.
  • 8 senelik ehliyetime ve 4 senelik arabama sihirli güçlerinle bir anda el koydun da o yüzden mi yok acaba dahi arkadaşım??
    Katalog okuyup buraya gelme gerçek hayattakiler var karşında. Aktarma organı düzgün çalışan vs imiş güldürüyorsun insanı..
    Güç kayıplarını, sürtünmeyi vs. hesaplama zaten sen uzayda yaşıyorsun galiba..
    Yani özetle teorik bilgiyi geç uygulamasına bak..
  • 5. vites 2000 devirde 60 yapan araç , 3000 devirde 90, 4000 devirde 120 yapar, 5000 devirde 150, 6000 devirde 180 yapar, diğer vitesler içinde aynısı geçerlidir, 3 vites 2000 devirde 40 yapıyorsa, 3000 devirde 60, 4000 devirde 80 yapar, surtunme ve guc kayıpları şanzıman oranına etki etmez.

    Cvt şanzımanlı araçlar bu soyledigime dahil degildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 23 Temmuz 2012; 13:55:48 >
  • hocam her durumda degıl de normal sartlarda normal yuktekı bı arac hızı devırle orantılıdır ama baskı balata veya güçsüz bi motorda kilima açılsa bile durum degısebılıyor ama ben gt nın bozulduguna katılyıorum benım ps 1 de oynadıgım gt nerde sımdıkıler nerde muzıklerı bıle aklımda hala sımdıkıler resmen fasa fıso o oyun ıcın ps 1 alacam heralde 4 u aldım kaldırdım attım 5 ı aldım kaldırdım attım nerde o gran tourısmo 2 ıkıncı el araba alıp turbonun dorduncu pakedini takmaya calısmak su gun gozlum kullanıyorsam gran tourısmo sebebıdır
  • yıllar sonra sırf bu konu için dh forum a login oldum, biraz uzun olcak kusura bakmayın..

    1.si ehliyettir yaştır falan herkes birbirine sarıyoda, türkiyede motorsporlarıyla ilgilenmediğin sürece bu bilgiyi teknik olarak bilemezsin.
    2.Bahsettiğimiz aracın o andaki servis durumunun ne olduğuna göre sorunun 2 cevabı var 2 sinide açıklayayım tam olsun ama önce 1-2 bilgiden bahsetmek istiyorum..

    GT5 oynandığına göre herkes ordaki ayarlanabilir şanzuman şeklini ve dişlileri görmüştür sanırım, şimdi oradaki 2 milden (dişlilerin bağlı olduğu) 1 tanesine diferansiyele giden şaft diğerine ise debriyaj baskı balatası bağlı, olaylar silsilesini düşündüğümüzde;

    Motor 1500 d/dak civarlarında ayağını debriyajdan yarım çektiğin zaman motorun krank miline bağlı baskı balata ile şanzumana bağlı baskı balata diskleri birbirine sürter ve 1. vitesi dişlileri dönmeye başlayarak arabaya ilk hareketi verir, debriyaj yarım olduğundan dolayı ivmelenme yavaş olur ve yumuşak şekilde aracımızı hareket ettiririz ve kalkış işlemi bittikten sonra debriyajdan ayağımızı komple çekeriz.. bunu araba kullanan herkes bilir zaten ama olay şurda başlıyorki ayağımızı debriyajdan tamamen çektikten sonra bu bahsetmiş olduğum kranka bağlı baskı diski ile şanzuman a bağlı baskı diski (eğer sağlamsa ve bir problemi yoksa) birbirine kenetlenir ve sanki ek olmayan düz bir mil ( demir çubuk ) gibi olur.. bu nedenle bu dakikadan sonra eğerki sen frene basarsan arabanın toplam süratini düşürmeye çalışırsın, dolayısıyla şanzuman ve motorun devirini düşürürsün, ama eğer ben hala 30 km/sa hızla devam edicem dersen gaza biraz daha abanırsın ve motoru eski devirine getirirsin, burda zorlanan 2 şey olacaktır 1 i motorun biyer kolları diğeri ise fren balataları, ama KESİNLİKLE frensiz halinden daha düşük bir devirde fakat aynı hızda gidemezsin bu teknik olarak imkansızdır..

    Bunun oluşabileceği tek bir yol vardır oda şu ki, eğer baskı balata disklerin eski veya aşınmış ise frenleme ile oluşacak olan motor-şanzuman yüklenmesini kaldıramazlar ve kayırmaya başlarlar yani motor fazla döner ama tüm gücünü şanzumana aktaramadığı için eskiden 30 km/sa ile gittiğin hızı tekrar yakalamak için frenleme öncesi devirinden daha fazla devirlendirirsin ve bu şekilde eski hızına kavuşabilirsin..

    Ekleyeceğim son şey olarak GT5 gibi bir oyundaki araçların %70 veya fazlası yarış modifikasyonları veya tuning yapılarak girilen yarışlar olduğu için bu arabalarda "Seramik Baskı Balatası" denilen balatalar vardır, bunun 1 iyi 1 kötü tarafı vardır.. İyi yanı %99 kayıpsız güç aktarımı sağlar fakat debriyaj kavraması çok ama çok serttir.. Günümüz yol arabalarında kullanılsaydı her kırmızı ışıkta ya 3500 d/dak üzerinde patinajla kalkmanız gerekirdi yada stop ettirirdiniz... o yüzden oyun içinde debriyaj kaydırması çok zor görülecek bir detay ve bence kesinlikle oyun hatası..

    Bunun üzerine hala ekleyecek olanlar varsa tabiki kendi düşünceleridir ama olayın teknik özeti budur, eğer dersenizki sen bunları nerden biliyorsun daha yaşın kaç senin, veya ehliyetin varmı diye, 7 yaşımdan beri babam ve arkadaşlarından dolayı rally veya pist yarışlarında padoktan veya pit alanından çıkmayan bir çocuktum, herhangi bir yarış veya yol arabasını tek tek civatasına kadar söküp toplayabilir, gerekirse iyileştirme yapabilirim.. o nedenle atıp tutmaya ihtiyacım yok sadece forumun sebeblerinden biri gibi bilgi paylaşımında bulundum

    İyi Forumlar..




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.