Şimdi Ara

Deizm mi Ateizm mi Monoteizm mi Agnostisizm mi? Sizin görüşünüz nedir. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
4.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Deizm. Hatta deizmi merak edenler için önceden bir arkadaşla sohbetimde yazdığım tanımı burayada koyayım.

    Biz deistler herşeyi yaratan bir yaratıcıya inanıyoruz fakat dinlere ve vahiye inanmıyoruz yüzlerce farklı sebepten dolayı. Bizi yaratan Tanrının amacını bilmiyoruz. Tanrı evreni yarattı ve evrene hiç kimsenin bozamıyacağı doğa kanunlarını koydu ve yarattıklarını tamamen özgür bırakdı. Tanrının bize verdiği en büyük nimet ise akıldır. Mantık ve doğanın işleyişine dinsel bilgi diyoruz ve bu dinsel bilgiye ulaşmanın tek yolu akıldır. Deizmde en önemli şey sağduyulu olmaktır yani öğrendiklerini akıl ve mantık süzgecinden geçirmen doğru olanı bulman gerekir. Deizmi maddelere ayırayım ;

    -Tanrının isimleri yokdur ama deist yazarlar Evrenin Büyük Mimarı, İlahi Saatçi,Doğanın Tanrısı gibi isimler koymuşlardır yani belli bir dini ismi yokdur.
    -Deizmde Tanrı en üstün varlıkdır öyleki sınırlarımızın ötesindedir düşündüklerimizden daha mükemmeldir ve onun ne kadar mükemmel olduğunu akıllarımız geliştikçe kavrıyabileceğiz. (Eski tanrının mükemmelliğini dünyaya bakarak yorumlardı insanlar çok kudretli milyonlarca çeşit canlı yaratmış derdiler. Evreni bilmezlerdi Evreni öğrendiler Tanrının düşündüklerinden bile kudretli olduğunu anladılar bunun gibi ileride bildiğimiz Evrenin bir hiç olduğunu kavrıyacağız belkide)
    -Deizm mantığa ters düşmez. En önemli özelliğidir deizm bilimden ayrılmaz bilimi inkar etmez.
    -Deizm sürekli gelişen bir inanç sistemidir asla 1000 yıl öncesine bağlı kalmaz insan toplumu geliştikçe deizmde gelişir herzaman çağına ayak uyduran bir inançdır.
    -Deizmde canlılar inanmasalar bile herhangibir cezaya maruz kalmıyacaklardır Tanrı bundan üstündür. Tüm yarattıklarını kurtuluşa erdirecek olan bir varlıkdır. (AGNOSTİK OLARAK DEĞİŞEBİLİR BU DÜŞÜNCE TARZI.)
    -Deizmde esas olan ahlak evrensel ahlakdır. İnsanlar iyilik yapmalıdır, hırsızlıktan uzak durmalıdır, şiddet uygulamamalıdır vb.
    -Deizmde kadın ve erkek ayrımı yokdur.
    -Deizm insanları farklı toplumlara ayırmaz mezhepleri yokdur açık ve nettir.

    Bunun dışında deizmde iyilik ve kötülüklerin Tanrı tarafından ceza yada ödül olarak geri döneceğinede inanabilirsin tek sınırlama Tanrının adaletini iyi yada kötü üzerinden değerlendireceğini düşünmelisin (vahiy inancı olmadığı için) ve kötüleride yaşam koşullarına göre eğer onları ciddi şekilde kötü olmaya iten birşey varsa (küçük yaşda zorla suçlara alıştırılmak) gibi o zaman o insanıda Tanrının suçsuz bulması düşünülebilir. Ama genel olarak Deizmde ölüm sonrası hayat ceza-ödül kavramı agnostiktir isteyen inanır istemeyen inanmaz Tanrı kavramına bilinçli yaratıcıya inanılmaktadır.

    Edit : Ayrıca Panteizm var birde herşeyin Tanrı ile bir olduğunu herşeyin Tanrının parçası olduğunu savunan görüşdür zamanın rahip,yazar,filozof,gökbilimci olan Guardiono Bruno bu inançdan dolayı kilise tarafından yakılarak öldürülmüştür. Galiba Einsteinda bu görüşü savunanlardan Spinozanın Tanrına inanıyorum diye bir sözünü okumuştum (doğru olmayabilir.).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Man Of Earth -- 14 Ekim 2015; 18:04:27 >




  • Ateist olunmaz, ateizm bir sonuçtur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rasyonel düşünen birinin ulaşabileceği tek nokta ateizmdir. İnsan araç kullanma becerisi aşırı gelişmiş bir çeşit maymundur. Diğer canlılardan daha özel ve önemli olduğunuzu varsayan tüm düşünceler çürüktür ve sizi hakikatten uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramaz. Size anlamlı gelen her şey aslında sizi hayatta tutmaya yönelik doğal mekanizmalardır. Güzel olduğunu düşündüğünüz hiçbir şey aslında güzel değildir. Derinin altında etten, kemikten, kandan örülü iğrenç bir bulamaçtan başka bir şey bulamazsınız. Tabiatın sizi kandırmasına izin vermez iseniz gerçeklere ulaşma şansınız artar.
  • Dini çıkardıktan sonra hangisi olduğu farketmez ki, bir şeye inanmayı din zorunlu kılar. Yaratıcı olsa bile eğer dinler uydurma ise sana karışmaz tamamen özgürsündür.
    Dine bağlı olmadıktan sonra Yaratıcı olsa bile yok demişsin, çok demişsin ne fark eder, ceza yok hesap yok bir şey yok :) tamamen keyfine kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Tm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.

    Diğer yorumlarınızı ve bu yorumunuzu okudum;

    Bence yaratıcılar değil ''Yaratan'' vardır.

    CD'yi icat eden bir kişidir. 100 kişi icat edemez. Huxley de bunu savunur.

    Lakin CD üretimi sadece varolanın peydası'dır.

    Bir çocuğun olması için Anne ve Baba bireylerinin ebeveynlerin olması gibi.
    Sadece peyda vesilesidir.

    Hz.Adem'in ilk insan olduğunu Hz.Havva'nın ise dişi karşılığı olarak ilk insan olduğunu düşünürsek ona ''ol'' diyen Allah'tır ,icatkârdan tek fark Allah'ın ''ol'' demesi yeter.

    Evren'in karşılığı olmadığını söylemişsiniz.İlla ki karşı evren olması gerekmez.Bu evrenin hakimi [benim inancıma göre] Allah'tır. Eğer gereksizse başka bir evreni yaratması ihtimali düşüktür. Yaratılan hiç bir şey gereksiz değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dogan Turkoglu


    Edit : Ayrıca Panteizm var birde herşeyin Tanrı ile bir olduğunu herşeyin Tanrının parçası olduğunu savunan görüşdür zamanın rahip,yazar,filozof,gökbilimci olan Guardiono Bruno bu inançdan dolayı kilise tarafından yakılarak öldürülmüştür. Galiba Einsteinda bu görüşü savunanlardan Spinozanın Tanrına inanıyorum diye bir sözünü okumuştum (doğru olmayabilir.).



    Buna çok yakın bir sisteme Sufizm,Sofizm ya da Tasavvuf deniyor.
  • Ateistim, yaratıcı olup olmadığını bilmiyorum; ama allahın, tanrının, zeusun vs. yani insanların "yarattıkları" tanrıların -bakın yaratıcı demiyorum- doğru olmadığını biliyorum. Yaratıcı muamma, bilmiyoruz.

    Yaratıcı dediğim tak diye bizi yeryüzüne indirdiğini bilip bilmiyoruz demek istemedim, big bangde parmak izi olan birinden bahsetmek istedim. Evrim kesin olarak gerçektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Notorious -- 15 Kasım 2015; 21:24:05 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evrende herşey eninde sonuda sonsuza bağlanır.Bizi bir yaratıcı yaratmış olsa bile ya öncesi ve ondan öncesi ve ondan öncesi.Sürekli bir öncesi olacağı için ve süreklide bir sonrası olacağı için evren hep vardı ve hep olmayada devam edecek.dünyada olan onca adaletsizliğin haksızlığın insan katlinin ardından bir yaratıcının olduğunu düşünmek işin dahada acı tarafı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yıldızlı Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.

    Diğer yorumlarınızı ve bu yorumunuzu okudum;

    Bence yaratıcılar değil ''Yaratan'' vardır.

    CD'yi icat eden bir kişidir. 100 kişi icat edemez. Huxley de bunu savunur.

    Lakin CD üretimi sadece varolanın peydası'dır.

    Bir çocuğun olması için Anne ve Baba bireylerinin ebeveynlerin olması gibi.
    Sadece peyda vesilesidir.

    Hz.Adem'in ilk insan olduğunu Hz.Havva'nın ise dişi karşılığı olarak ilk insan olduğunu düşünürsek ona ''ol'' diyen Allah'tır ,icatkârdan tek fark Allah'ın ''ol'' demesi yeter.

    Evren'in karşılığı olmadığını söylemişsiniz.İlla ki karşı evren olması gerekmez.Bu evrenin hakimi [benim inancıma göre] Allah'tır. Eğer gereksizse başka bir evreni yaratması ihtimali düşüktür. Yaratılan hiç bir şey gereksiz değildir.



    Mesajiniz icin tesekkur ederim.

    Sizce yaraticilar degil yaratan vardir. Dusundugunuz ve sizceyi olusturan bu husus sizin inanciniz ve imaninizdir. Benim kastimsa tekillik veya cogullugunu sorgulamadan yaratimin olasiligina dikkat cekmektir.

    CD dunya uzerinde pekcok kisinin biraraya gelmesiyle ve pekcok farkli teknolojik gelisimin biraraya getirilmesiyle uretimi duzenlenmis bir urundur. Ust evrenlerde benzeri bir yaratim duzenegi uzerinde birbirinden farkli zihinlerin calismis olmasi olasilik dahilindedir.Bu zihinler ayni omurgaya bagli olabilecekleri gibi birbirlerinden ayri bagimsiz da olabilirler. Kaldi ki ust evrende tekillik cogulluk terimi karsilik bulmayabilir. Zira bu iki tabir kendi evrenimiz icinde yaratilmis unsurlari tanimlamak icin olusturulmustur. Ust evrende nicelik mevzu bahis olmayabilir. Sadece nitel gozleme acik bir mecra teskil ediyor da olabilir. O halde bir tanri veya birden cok tanri demek abes olur. Onun yerine nitelik olarak yaratim daha ozute yakin bir durus saglamamiza katki saglar diye dusunuyorum.

    Hz Adem in ilk insan Hz Havva nin ilk disi oldugunu dusunmemiz icin Hz Kuran'a kayitsiz iman etmemiz gerekir. Eger inancimiz veya imanimiz yoksa Hz Adem ve Hz Havvanin ilk erkek ve disi olduklarini dusunmeyiz. Bu durumda ona veya onlara ol diyenin Hz. Allah olduguna da iman etmek durumunda olmayiz. Hz Allah'in ol demesinin yetmesi sadece ve sadece Kuran-i Kerim e iman ediyorsak gercek olduguna her kosulda gonulden inanacagimiz anlamindadir. Aksi takdirde bu cumlenin de gecerli oldugunu pekala dusunmeyebiliriz.

    Inancinizi muhafaza ederken mutlaka arastirmalariniza ve gelecege dair dusuncelerinizi kurgulamaya onem vermenizi temenni ederim.

    Iyi geceler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yıldızlı Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.

    Diğer yorumlarınızı ve bu yorumunuzu okudum;

    Bence yaratıcılar değil ''Yaratan'' vardır.

    CD'yi icat eden bir kişidir. 100 kişi icat edemez. Huxley de bunu savunur.

    Lakin CD üretimi sadece varolanın peydası'dır.

    Bir çocuğun olması için Anne ve Baba bireylerinin ebeveynlerin olması gibi.
    Sadece peyda vesilesidir.

    Hz.Adem'in ilk insan olduğunu Hz.Havva'nın ise dişi karşılığı olarak ilk insan olduğunu düşünürsek ona ''ol'' diyen Allah'tır ,icatkârdan tek fark Allah'ın ''ol'' demesi yeter.

    Evren'in karşılığı olmadığını söylemişsiniz.İlla ki karşı evren olması gerekmez.Bu evrenin hakimi [benim inancıma göre] Allah'tır. Eğer gereksizse başka bir evreni yaratması ihtimali düşüktür. Yaratılan hiç bir şey gereksiz değildir.



    Mesajiniz icin tesekkur ederim.

    Sizce yaraticilar degil yaratan vardir. Dusundugunuz ve sizceyi olusturan bu husus sizin inanciniz ve imaninizdir. Benim kastimsa tekillik veya cogullugunu sorgulamadan yaratimin olasiligina dikkat cekmektir.

    CD dunya uzerinde pekcok kisinin biraraya gelmesiyle ve pekcok farkli teknolojik gelisimin biraraya getirilmesiyle uretimi duzenlenmis bir urundur. Ust evrenlerde benzeri bir yaratim duzenegi uzerinde birbirinden farkli zihinlerin calismis olmasi olasilik dahilindedir.Bu zihinler ayni omurgaya bagli olabilecekleri gibi birbirlerinden ayri bagimsiz da olabilirler. Kaldi ki ust evrende tekillik cogulluk terimi karsilik bulmayabilir. Zira bu iki tabir kendi evrenimiz icinde yaratilmis unsurlari tanimlamak icin olusturulmustur. Ust evrende nicelik mevzu bahis olmayabilir. Sadece nitel gozleme acik bir mecra teskil ediyor da olabilir. O halde bir tanri veya birden cok tanri demek abes olur. Onun yerine nitelik olarak yaratim daha ozute yakin bir durus saglamamiza katki saglar diye dusunuyorum.

    Hz Adem in ilk insan Hz Havva nin ilk disi oldugunu dusunmemiz icin Hz Kuran'a kayitsiz iman etmemiz gerekir. Eger inancimiz veya imanimiz yoksa Hz Adem ve Hz Havvanin ilk erkek ve disi olduklarini dusunmeyiz. Bu durumda ona veya onlara ol diyenin Hz. Allah olduguna da iman etmek durumunda olmayiz. Hz Allah'in ol demesinin yetmesi sadece ve sadece Kuran-i Kerim e iman ediyorsak gercek olduguna her kosulda gonulden inanacagimiz anlamindadir. Aksi takdirde bu cumlenin de gecerli oldugunu pekala dusunmeyebiliriz.

    Inancinizi muhafaza ederken mutlaka arastirmalariniza ve gelecege dair dusuncelerinizi kurgulamaya onem vermenizi temenni ederim.

    Iyi geceler


    Zihin ,beyin,omurga kavramının bu dünyaya ait olduğunu düşünürsek dediğiniz anında çürür.

    Din Felsefesi ile ilgili detaylı araştırma yapmanızı öneririm.Zira Allah ,insan organlarının yaratıcısıdır.(Haşa onlara ihtiyaç duymaz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneyli Şaman -- 15 Kasım 2015; 23:09:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yıldızlı Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yıldızlı Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.

    Diğer yorumlarınızı ve bu yorumunuzu okudum;

    Bence yaratıcılar değil ''Yaratan'' vardır.

    CD'yi icat eden bir kişidir. 100 kişi icat edemez. Huxley de bunu savunur.

    Lakin CD üretimi sadece varolanın peydası'dır.

    Bir çocuğun olması için Anne ve Baba bireylerinin ebeveynlerin olması gibi.
    Sadece peyda vesilesidir.

    Hz.Adem'in ilk insan olduğunu Hz.Havva'nın ise dişi karşılığı olarak ilk insan olduğunu düşünürsek ona ''ol'' diyen Allah'tır ,icatkârdan tek fark Allah'ın ''ol'' demesi yeter.

    Evren'in karşılığı olmadığını söylemişsiniz.İlla ki karşı evren olması gerekmez.Bu evrenin hakimi [benim inancıma göre] Allah'tır. Eğer gereksizse başka bir evreni yaratması ihtimali düşüktür. Yaratılan hiç bir şey gereksiz değildir.



    Mesajiniz icin tesekkur ederim.

    Sizce yaraticilar degil yaratan vardir. Dusundugunuz ve sizceyi olusturan bu husus sizin inanciniz ve imaninizdir. Benim kastimsa tekillik veya cogullugunu sorgulamadan yaratimin olasiligina dikkat cekmektir.

    CD dunya uzerinde pekcok kisinin biraraya gelmesiyle ve pekcok farkli teknolojik gelisimin biraraya getirilmesiyle uretimi duzenlenmis bir urundur. Ust evrenlerde benzeri bir yaratim duzenegi uzerinde birbirinden farkli zihinlerin calismis olmasi olasilik dahilindedir.Bu zihinler ayni omurgaya bagli olabilecekleri gibi birbirlerinden ayri bagimsiz da olabilirler. Kaldi ki ust evrende tekillik cogulluk terimi karsilik bulmayabilir. Zira bu iki tabir kendi evrenimiz icinde yaratilmis unsurlari tanimlamak icin olusturulmustur. Ust evrende nicelik mevzu bahis olmayabilir. Sadece nitel gozleme acik bir mecra teskil ediyor da olabilir. O halde bir tanri veya birden cok tanri demek abes olur. Onun yerine nitelik olarak yaratim daha ozute yakin bir durus saglamamiza katki saglar diye dusunuyorum.

    Hz Adem in ilk insan Hz Havva nin ilk disi oldugunu dusunmemiz icin Hz Kuran'a kayitsiz iman etmemiz gerekir. Eger inancimiz veya imanimiz yoksa Hz Adem ve Hz Havvanin ilk erkek ve disi olduklarini dusunmeyiz. Bu durumda ona veya onlara ol diyenin Hz. Allah olduguna da iman etmek durumunda olmayiz. Hz Allah'in ol demesinin yetmesi sadece ve sadece Kuran-i Kerim e iman ediyorsak gercek olduguna her kosulda gonulden inanacagimiz anlamindadir. Aksi takdirde bu cumlenin de gecerli oldugunu pekala dusunmeyebiliriz.

    Inancinizi muhafaza ederken mutlaka arastirmalariniza ve gelecege dair dusuncelerinizi kurgulamaya onem vermenizi temenni ederim.

    Iyi geceler


    Zihin ,beyin,omurga kavramının bu dünyaya ait olduğunu düşünürsek dediğiniz anında çürür.

    Din Felsefesi ile ilgili detaylı araştırma yapmanızı öneririm.Zira Allah ,insan organlarının yaratıcısıdır.(Haşa onlara ihtiyaç duymaz)



    O halde ust evreni tanimlayabilecek hicbir kavramdan bahsedemeyecegimiz olasiligilini kabul ediyor olmalisiniz. Cunku siz ve ben su an iletisimimizde kullanabilecegimiz her turlu anlamli kelime ve cumleyi algilarimiz dahilinde olusan kollektif kavramlar cercevesinde konusabiliyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yıldızlı Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yıldızlı Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.

    Diğer yorumlarınızı ve bu yorumunuzu okudum;

    Bence yaratıcılar değil ''Yaratan'' vardır.

    CD'yi icat eden bir kişidir. 100 kişi icat edemez. Huxley de bunu savunur.

    Lakin CD üretimi sadece varolanın peydası'dır.

    Bir çocuğun olması için Anne ve Baba bireylerinin ebeveynlerin olması gibi.
    Sadece peyda vesilesidir.

    Hz.Adem'in ilk insan olduğunu Hz.Havva'nın ise dişi karşılığı olarak ilk insan olduğunu düşünürsek ona ''ol'' diyen Allah'tır ,icatkârdan tek fark Allah'ın ''ol'' demesi yeter.

    Evren'in karşılığı olmadığını söylemişsiniz.İlla ki karşı evren olması gerekmez.Bu evrenin hakimi [benim inancıma göre] Allah'tır. Eğer gereksizse başka bir evreni yaratması ihtimali düşüktür. Yaratılan hiç bir şey gereksiz değildir.



    Mesajiniz icin tesekkur ederim.

    Sizce yaraticilar degil yaratan vardir. Dusundugunuz ve sizceyi olusturan bu husus sizin inanciniz ve imaninizdir. Benim kastimsa tekillik veya cogullugunu sorgulamadan yaratimin olasiligina dikkat cekmektir.

    CD dunya uzerinde pekcok kisinin biraraya gelmesiyle ve pekcok farkli teknolojik gelisimin biraraya getirilmesiyle uretimi duzenlenmis bir urundur. Ust evrenlerde benzeri bir yaratim duzenegi uzerinde birbirinden farkli zihinlerin calismis olmasi olasilik dahilindedir.Bu zihinler ayni omurgaya bagli olabilecekleri gibi birbirlerinden ayri bagimsiz da olabilirler. Kaldi ki ust evrende tekillik cogulluk terimi karsilik bulmayabilir. Zira bu iki tabir kendi evrenimiz icinde yaratilmis unsurlari tanimlamak icin olusturulmustur. Ust evrende nicelik mevzu bahis olmayabilir. Sadece nitel gozleme acik bir mecra teskil ediyor da olabilir. O halde bir tanri veya birden cok tanri demek abes olur. Onun yerine nitelik olarak yaratim daha ozute yakin bir durus saglamamiza katki saglar diye dusunuyorum.

    Hz Adem in ilk insan Hz Havva nin ilk disi oldugunu dusunmemiz icin Hz Kuran'a kayitsiz iman etmemiz gerekir. Eger inancimiz veya imanimiz yoksa Hz Adem ve Hz Havvanin ilk erkek ve disi olduklarini dusunmeyiz. Bu durumda ona veya onlara ol diyenin Hz. Allah olduguna da iman etmek durumunda olmayiz. Hz Allah'in ol demesinin yetmesi sadece ve sadece Kuran-i Kerim e iman ediyorsak gercek olduguna her kosulda gonulden inanacagimiz anlamindadir. Aksi takdirde bu cumlenin de gecerli oldugunu pekala dusunmeyebiliriz.

    Inancinizi muhafaza ederken mutlaka arastirmalariniza ve gelecege dair dusuncelerinizi kurgulamaya onem vermenizi temenni ederim.

    Iyi geceler


    Zihin ,beyin,omurga kavramının bu dünyaya ait olduğunu düşünürsek dediğiniz anında çürür.

    Din Felsefesi ile ilgili detaylı araştırma yapmanızı öneririm.Zira Allah ,insan organlarının yaratıcısıdır.(Haşa onlara ihtiyaç duymaz)



    O halde ust evreni tanimlayabilecek hicbir kavramdan bahsedemeyecegimiz olasiligilini kabul ediyor olmalisiniz. Cunku siz ve ben su an iletisimimizde kullanabilecegimiz her turlu anlamli kelime ve cumleyi algilarimiz dahilinde olusan kollektif kavramlar cercevesinde konusabiliyoruz.



    Karakteri ne oluşturur?

    Basit bir soru sadece belki de çok zor bir soru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneyli Şaman -- 15 Kasım 2015; 23:17:34 >




  • Valla Ateizm bana çok uçuk geliyor. Mesela Eyfel Kulesi'ni gösterip, bu kendiliğinden oluştu desem kaç tane Ateist inanır ? Sen Eyfel Kulesi'nin mimarını görmedin veya yapılış esnasındaki çalışmaya şahit olmadın ancak yine de birileri tarafından inşa edildiğine inanıyorsun öyle değil mi ? Evren konusunda niye tam tersi bir inanışa sahipsin ? Bu mükemmel sistem tesadüfi mi oluştu ? Büyük Patlama teorisi var mesela. Hangi patlama ortaya bir sistem, düzen ve güzellik çıkartabilir. Kontrol altında olmayan her patlamanın ortaya çıkaracağı şey kaostur. Büyük Patlama olmuşsa bile, Yaratıcının kontrolünde olmuştur.

    Yaşadığımız dünya evrendeki çok küçük bir nokta, ancak yine de içerisinde muhteşem güzellikler barındırıyor. Bu mühendislik harikasının mutlaka bir Yaratıcısı olmalı. Ancak bu Yaratıcının herhangi bir dine mensup olduğunu sanmıyorum, çünkü din Yaratıcının yanında çok basit ve manasız kalıyor.

    Bu yüzden ben bir Yaratan olduğuna inanıyorum ancak herhangi bir dine mensup değilim. Bunun adını koymamız gerekirse, Deizm'e yatkınım.




  • Hissedebildigimiz hersey maddedir. Madde detaylica incelendiğinde herşey aslında cok açıktır. Bir baslangici var, bir sonunun olacağı öngörülüyor. Madde, madde olarak birbirini tamamlasa dahi, maddenin dışında birtakım şeylerede muhtaçtır, bu ise madde degildir. Maddede bir düzen vardir, bir kısmındada duzensizligin içinde bir düzen görülür. Düzenleyici olmadan düzen olmaz. Bu duzenleyici ise madde değildir, onun disindadir. Zaman ve mekan maddeyle var olur, bu yuzden bu düzenleyici bunlardan munezzehtir.
    Yani benim kanaatim, öncelikle madde arastirilmali madde nedir nasil varolmustur, bütün bunlar Yaratici yi isaret ediyor.
    Madde var olduğundan haberdar dahi değil, fakat birsekilde ise yarayan şeylere dönüşüyor farkinda olmadan. Bunu nasıl yapıyor? İnsanı oluşturuyor, canlıları oluşturuyor, can dedigimiz şeyi acaba omu oluşturuyor? Güneşi oluşturuyor gezegenleri oluşturuyor, bir hayat oluşturuyor. Bu nasil mümkün olabilir?
    Bunu kesinlikle bir Yaratıcı yapıyor. Fakat o madde olmadigi icin hissedemiyoruz. Maddenin dışında birsey oldugu icin onu kavrayamiyoruz. Orda biyerlerde var bunu hissediyoruz kesinlikle, fakat onunla irtibata gecemiyoruz. Neden bunları yapıyor bilemiyoruz.
    Fakat o bizimle irtibata geçiyor ve butun bunları açıklıyor. Müslümanım ve Allaha inanıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben herşeye gücü yeten,merhametli,iyi kalpli bir Tanrı (haşa) olsam yarattığım varlıklara bakarak "ne kadar güzel koşuyorlar,eğleniyorlar,ne kadar sevimliler " derdim.Yaratıkların hayatta kalması için başka bir yaratığı acı çektirerek öldürmek zorunda olduğu bir düzen yapmazdım.Elimden böyle birşey çıksa herbir güzel gözlü küçük ceylan yavruları öldürüldüğünde kahrolurdum. Elimden böyle bir düzen çıkmışken insan diye bir yaratık yapıp kendi düşüncemi seçtiğim 3-5 insana söyleyip zaten kaos içindeki dünyada tek akıllı varlık olan insanın da birbirini benim düşüncem yüzünden katletmesine izin vermezdim.Sadece bir düşünce için yüreğim elvermezdi.Beni görmediği için zaten benim var olduğumu bilmesinin hiçbir amacı yokken bunun üzerine bana inanmayan bu yaratıklara "aşağılık maymunlar" demezdim. "Tüm insanlar böyle yaşayacak,bana itaat edecek,etmeyenleri cehennemde derileri piştikçe yenisini vererek sonsuza kadar yakacam" diye korkutmazdım. Bütün bunları kim diyebilir? Tabiki insanları etki altına alıp,itaata alıştırmak,zamanla kendilerine itaat eden insan toplulukları isteyen,kendisine itaat etmeyenlerin canını,malının,karısını meşru göstermek isteyen,durduk yere düşman yaratmak isteyen devlet adamları yada devlet adamı adayları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Al Swearengen -- 16 Kasım 2015; 15:22:26 >




  • deistim (müslüman)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanrı diye bişey yoktur. Tanrının olması mümkün değildir. Uçan spagetti canavarı vardır demek ne kadar komikse tanrı vardı demekte o derece komiktir.

    Dinler zaten uydurmadır. Bu çok açık kesin ve tartışmasız bir bilgidir. Dinler insanlara hiçbir zaman mutlukuk getirmemistir. Dinler insanlığa hep savaş gözyaşı ve ölümler getirmiştir.

    İnsalık derhal ateizme terfi etmelidir. Ateizm en yüksek bilinç düzeyi , farkındalık ve bilimi özümsemedir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jajajajajajaj

    Tanrı diye bişey yoktur. Tanrının olması mümkün değildir. Uçan spagetti canavarı vardır demek ne kadar komikse tanrı vardı demekte o derece komiktir.

    Dinler zaten uydurmadır. Bu çok açık kesin ve tartışmasız bir bilgidir. Dinler insanlara hiçbir zaman mutlukuk getirmemistir. Dinler insanlığa hep savaş gözyaşı ve ölümler getirmiştir.

    İnsalık derhal ateizme terfi etmelidir. Ateizm en yüksek bilinç düzeyi , farkındalık ve bilimi özümsemedir...

    Nick post uyumu blok listeme hoşgeldin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Tek bildiğim hiçbir şey bilmediğimdir."
    -Sokrates


    Agnostisizm. Hiçbir dini fikir bilinemez, ispatlanamaz. Ne tanrının varlığı/yokluğu, ne ahiret inancı, ne de tanrının yaşamımıza müdahale etmesi. Kimsenin inancına dil uzatmıyorum, isteyen gitsin uçan spagetti canavarına inansın. Ancak bu şekilde objektif olunabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Isengardlı -- 16 Kasım 2015; 22:32:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.