Şimdi Ara

Deizm mi Ateizm mi Monoteizm mi Agnostisizm mi? Sizin görüşünüz nedir. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
4.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cadence1 kullanıcısına yanıt
    Huh ibretlik troll.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-8 yaş grubu beyin hücrelerinle boşu boşuna 7 satır yazı yazmışsın. ne denilir ki sana. tmm cnm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Ateist, materyalistim. Tarihe meraklıyımdır. Tarih bilgimi arttırdıktan sonra dinler bana gerçekçi gelmemeye başladı. Birazda bilim üzerine kitap ve belgesellerle bilgi edinmemle cidden dinlerin hikayeden ibaret olduklarını anladım. Mantığını kullanmayan insanlar için hayal dünyasından ibaretler.

    Kesin bilgiye dayalı bilimlerden sonra, Tarih gibi gerçekliği şüpheli bir bilimle ilgilendiniz galiba. Halbuki dinlerin sadece tarih tarafı yoktur. İzlediğinız belgesellerin çoğu, Teorilerden bahsederek sizi etkiler, fakat teorilerinde tarihten veya dinlerden farkı yoktur. Son dönemde klasik fızıkten, kuantum fızıgıne terfi ettik, anladıkkı bilim dediğimiz kesin olduğuna inandıklarımız yanlışmış. Bir şeyin gerçekliğini neyle ölçersin? Insanların anlattıgıyla mi (tarih )? Insanların yorumlarıyla mı (teoriler)?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yok üstadım, ben gerçekliği kendi mantığımla ölçerim. Yeri geldiğinde ufak deneyler yaparım.

    Bilimsel verilerin çoğu teoriden çıkıp olgusallaşmış durumda. Bunların bazılarını günlük hayatımızda da gözlemleyebiliyoruz.

    Tarih ise pek tartışılacak bir kavram değil. Bir şeylerin yaşandığı açıktır. Bunlara tarafların ve tarafsızların gözünden bakıp anı değerlendirmek olasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Ateist, materyalistim. Tarihe meraklıyımdır. Tarih bilgimi arttırdıktan sonra dinler bana gerçekçi gelmemeye başladı. Birazda bilim üzerine kitap ve belgesellerle bilgi edinmemle cidden dinlerin hikayeden ibaret olduklarını anladım. Mantığını kullanmayan insanlar için hayal dünyasından ibaretler.

    Kesin bilgiye dayalı bilimlerden sonra, Tarih gibi gerçekliği şüpheli bir bilimle ilgilendiniz galiba. Halbuki dinlerin sadece tarih tarafı yoktur. İzlediğinız belgesellerin çoğu, Teorilerden bahsederek sizi etkiler, fakat teorilerinde tarihten veya dinlerden farkı yoktur. Son dönemde klasik fızıkten, kuantum fızıgıne terfi ettik, anladıkkı bilim dediğimiz kesin olduğuna inandıklarımız yanlışmış. Bir şeyin gerçekliğini neyle ölçersin? Insanların anlattıgıyla mi (tarih )? Insanların yorumlarıyla mı (teoriler)?

    Teoriler ile dinler arasında çok büyük farklar vardır. Bilimde hiç bir zaman bir şeyin %100 doğru olduğu söylenmez. Bir olgu, yanlışlanıp yeri yeni bir olguyla doldurulana kadar geçici olarak doğru varsayılır. Dinler ise böyle değildir, dogmatiktir. Birşeyin doğru olmadığı iddia edilirse saldırganlaşırlar, yerine yeni bir argüman yerleştiremezler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bill Russell

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Ateist, materyalistim. Tarihe meraklıyımdır. Tarih bilgimi arttırdıktan sonra dinler bana gerçekçi gelmemeye başladı. Birazda bilim üzerine kitap ve belgesellerle bilgi edinmemle cidden dinlerin hikayeden ibaret olduklarını anladım. Mantığını kullanmayan insanlar için hayal dünyasından ibaretler.

    Kesin bilgiye dayalı bilimlerden sonra, Tarih gibi gerçekliği şüpheli bir bilimle ilgilendiniz galiba. Halbuki dinlerin sadece tarih tarafı yoktur. İzlediğinız belgesellerin çoğu, Teorilerden bahsederek sizi etkiler, fakat teorilerinde tarihten veya dinlerden farkı yoktur. Son dönemde klasik fızıkten, kuantum fızıgıne terfi ettik, anladıkkı bilim dediğimiz kesin olduğuna inandıklarımız yanlışmış. Bir şeyin gerçekliğini neyle ölçersin? Insanların anlattıgıyla mi (tarih )? Insanların yorumlarıyla mı (teoriler)?

    Teoriler ile dinler arasında çok büyük farklar vardır. Bilimde hiç bir zaman bir şeyin %100 doğru olduğu söylenmez. Bir olgu, yanlışlanıp yeri yeni bir olguyla doldurulana kadar geçici olarak doğru varsayılır. Dinler ise böyle değildir, dogmatiktir. Birşeyin doğru olmadığı iddia edilirse saldırganlaşırlar, yerine yeni bir argüman yerleştiremezler.

    Dinlerin, felsefi arkaplanı vardır. Saldırganlaslama kısmını bir çok din için geçerli olabilir, fakat islam dininde, islama reddıye yazanlara, karşı reddıye yazıldığı görünür ve büyük felsefi savaşlar ve tartışmalar süre gelmektedir. Sen reddıgınden kılıç sallayan müslümana mı bakarsın yada kalem sallayana mı? Yobaza bak nasıl kızdı diyip, bütünüyle reddetmemek gerekir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Yok üstadım, ben gerçekliği kendi mantığımla ölçerim. Yeri geldiğinde ufak deneyler yaparım.

    Bilimsel verilerin çoğu teoriden çıkıp olgusallaşmış durumda. Bunların bazılarını günlük hayatımızda da gözlemleyebiliyoruz.

    Tarih ise pek tartışılacak bir kavram değil. Bir şeylerin yaşandığı açıktır. Bunlara tarafların ve tarafsızların gözünden bakıp anı değerlendirmek olasıdır.

    Dünyada milyarlarca insan ve bunların farklı mantıksal bakış açısı vardır.Hepsi doğru olamaz.

    Peki kendi mantığının doğruluğunu neyle ölçersin?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnsan sürekli sorgulayıcı yapıdadır. Bunu kimileri baskılasada için için sorgulamadan edemezler.Ben yapabildiğim ölçüde sorgulamayı seçtim.

    Nesnelliğe uygun olan, somut olan, somut cevaplar verebilen, mantıksal doğruluğumda yerini alıyor.
    Cevaplar değişebilir ancak bu hiç geri dönük olmamıştır. Hep ileri dönük olmuş, gelişmiştir.

    Soyut olanın etkisini hiç gözlemlemedim. Somut olanın etkisinden bahsetmeme dahi gerek yoktur sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emc2xy -- 3 Ekim 2015; 19:19:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deist sayilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oroborus kullanıcısına yanıt
    neden kaçıyorsun ? baq kovalarım

    şans eseri olguların bir düzen oluşturdugunu iddia etmek içinde yasadıgın gercekliği görmemektir körlüktür ..

    baq çuvallıyorsunuz cevabınız yok . 0-8 yaş gurubu mu ! hakaret miydi bu ?

    bakış açını degiştirmen lazım ; resmi görmüyorsun çünkü !! doğru açıdan baktıgında resmi göreceksin ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cadence1 -- 3 Ekim 2015; 19:54:06 >
  • emc2xy kullanıcısına yanıt
    bilim bölümünde kahrınızı cekiyoruz bide burda uğrasıyor bak hele

    2 ay sonra gelcez sabredin .
  • cadence1 kullanıcısına yanıt
    Ok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emc2xy kullanıcısına yanıt
    yanlış , kurgu, masal tarihi okumuşsun .. bilim hurafelerini de bilim zannediyorsun .. doğal olarak mantığın yanlış inşa oluyor ..

    farklı kaynaklarıda oku ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bill Russell

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Ateist, materyalistim. Tarihe meraklıyımdır. Tarih bilgimi arttırdıktan sonra dinler bana gerçekçi gelmemeye başladı. Birazda bilim üzerine kitap ve belgesellerle bilgi edinmemle cidden dinlerin hikayeden ibaret olduklarını anladım. Mantığını kullanmayan insanlar için hayal dünyasından ibaretler.

    Kesin bilgiye dayalı bilimlerden sonra, Tarih gibi gerçekliği şüpheli bir bilimle ilgilendiniz galiba. Halbuki dinlerin sadece tarih tarafı yoktur. İzlediğinız belgesellerin çoğu, Teorilerden bahsederek sizi etkiler, fakat teorilerinde tarihten veya dinlerden farkı yoktur. Son dönemde klasik fızıkten, kuantum fızıgıne terfi ettik, anladıkkı bilim dediğimiz kesin olduğuna inandıklarımız yanlışmış. Bir şeyin gerçekliğini neyle ölçersin? Insanların anlattıgıyla mi (tarih )? Insanların yorumlarıyla mı (teoriler)?

    Teoriler ile dinler arasında çok büyük farklar vardır. Bilimde hiç bir zaman bir şeyin %100 doğru olduğu söylenmez. Bir olgu, yanlışlanıp yeri yeni bir olguyla doldurulana kadar geçici olarak doğru varsayılır. Dinler ise böyle değildir, dogmatiktir. Birşeyin doğru olmadığı iddia edilirse saldırganlaşırlar, yerine yeni bir argüman yerleştiremezler.

    Dinlerin, felsefi arkaplanı vardır. Saldırganlaslama kısmını bir çok din için geçerli olabilir, fakat islam dininde, islama reddıye yazanlara, karşı reddıye yazıldığı görünür ve büyük felsefi savaşlar ve tartışmalar süre gelmektedir. Sen reddıgınden kılıç sallayan müslümana mı bakarsın yada kalem sallayana mı? Yobaza bak nasıl kızdı diyip, bütünüyle reddetmemek gerekir.

    Kimin neye inandığı beni ilgilendirmez. Kimseye de şuna inan, buna inan diyemem. Fakat ben kişisel olarak dinlere inanmamaktayım. Yazdıklarınıza karşı benim görüşlerim şunlardır:

    Modern dinlerin arkasında, ortaya çıktıkları bölgenin binlerce yıllık din kültürü ve felsefesi vardır. Ayrıca din sahibi peygamberler ve akıl hocaları gerçekten çok zeki adamlardır. Fakat dinler günümüzde pek çok şeyi açıklamakta eksik kalırlar. Bu alanlarda da bilimle çeliştikleri yerler olur. Eğer ki reddedilemeyecek kavramlarsa "Papa onayladı", "Bunlar zaten Kuran'da yazıyor" gibi gülünç ifadelerle dine dahil edilmeye çalışılırlar. Eğer kitaplarda veya açıklamalarda karşı görüş olabilecek birşeyler varsa bilimle çatışırlar. Bu durumlarda benim aklım ve mantığım bilimin yanında yer almayı seçiyor.




  • Bill Russell kullanıcısına yanıt
    who is BİLİM ?


    bilim dediğin eger yanlışsa yinede mi bu yanlışa inanmayı secersin ?

    bilim yanılabilir diyen ben degilim sizlersiniz.. ya bir çok konuda yanılgı içindeyse ve sen öldükten çok sonra bu yanılgıyı farkedecekse ve geri dönecekse bir yanlışa inanmış oluyorsun yaşarken ?

    mantıki bir izahat ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deniztns

    quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerCarlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan

    Her sonucun bir sebebi vardır. Her sonuç, dolaylı olarak evrenin var olma sebebine bağlıdır. Evrenin var olmasıda sonuçtur. Zaman ve mekanın varlığınında sebebi vardır. Bu sebebe Tanrı deriz. Ve onun sebebini aramayız. Ve o sonuç değildir. Çünkü nedensellik, zamana bağlı olgudur. Zamanın var olmasıyla nedensellik zinciri başlar.

    Güzel bir bakış açısı.

    Ayrildigim tek nokta bu sebebe tanri deriz kismi. Eger inanan biriysek sebep tanri olabilir. Fakat inanmayan biriysek sebebi ilahi bir guce baglamaya kanaat etmeyiz.

    ilahi bir güç veya metafizik güç ; Evrenin üstündeki konulara(evrenin var olmasını), metafizik deriz. O sebep, fizik üstü bir sebepdir.
    Bir sonuç, en az bir sebepten oluşur. Farklı sebeplerden aynı sonuçları oluşabilir. Bu metafizik-sebep veya tanrı, dolaylı olarak herşeyin sebebidir. Bu metafizik-sebep, direk(araya nedensellik zinciri girmeden) sebep olabilir. Yokluktan varlık oluşturan bir sebep, dolaylı olarak sebep olduğu şeye , sonra direk sebep olamaz mıdır?

    Olabilir pek tabi. Ve fakat sebep olan metafiziksel etki ilahi olmayabilir. Bir başka konuda, bu hususta Evrenin içinde bulunduğu konumun bir CD benzeri medya olma olasılığından örnek verdim. Evrenin ilk oluşma anında, Lazer, CD ye yazmaya başlar (big bang) . Lazer, CD nin en iç katmanından dışarı doğru yazmaya devam eder (evrenin genişlemesi) ve CD nin dış çeperine geldiğinde yazma işlemi biter ve arşive kaldırılır (evrenin sonu) . sebep olan metafiziksel etki bu hususta Lazere tekabül eder. Bunun ardında sebep olan metafiziksel etkiye etki eden diğer unsurlar bulunabilir. Şu anda içinde bulunduğumuz ortam bir üst evrendeki kitleye sunulmuş interaktif film olabilir. Eğer araştırmaya devam edersek lazerin yazma hızının önüne geçerek bizim için bilinmeyeni çözme şansımız olabilir. O halde CD yazma işlemi bozulabilir ve film kapatılabilir. Ve bu herşeyin sonu olabilir.

    Biz o lazer ve CD yi oluşturan şeye tanrı deriz. Aramızda ister binlerce katman, veya sanallık olsun fark etmez. Ister Matrix deki gibi robotlar tarafından uykuya yatıralım. Bunun önemi yoktur. O robotları ve o robotların evrenini yaratana bakarız.

    Siz o lazer ve cd yi olusturana tanri diyebilirsiniz. Bu gorusunuze saygi duyuyorum. Ama benim bu konuda soyleyebilecegim tek sey yaratici(lar) oldugudur. O yaratici veya yaraticilarin yaratilmis olma ihtimalleri oldugu gibi ust evren katman modelimiz dikey degil dairesel olabilir. Bu halde bizim de yaratici rolune soyunmamiz mumkun olabilir. Ornek olarak simulasyon ve yapay zekanin su anki halinde incelenmesi gerekir diye dusunuyorum.

    Nedensellik denen olgusunun zamana bağlı olduğu ve zaman üstü şeylerde, bu sebep sonuç ilişkisi olmadığı ve Tanrı dediğimiz bu ilk sebebin nedenselligın varlığınında nedeni olduğu iddaa ederim fakat kanıtlayamam ve burda 2 yola ayrılırız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bill Russell

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bill Russell

    quote:

    Orijinalden alıntı: .fcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Ateist, materyalistim. Tarihe meraklıyımdır. Tarih bilgimi arttırdıktan sonra dinler bana gerçekçi gelmemeye başladı. Birazda bilim üzerine kitap ve belgesellerle bilgi edinmemle cidden dinlerin hikayeden ibaret olduklarını anladım. Mantığını kullanmayan insanlar için hayal dünyasından ibaretler.

    Kesin bilgiye dayalı bilimlerden sonra, Tarih gibi gerçekliği şüpheli bir bilimle ilgilendiniz galiba. Halbuki dinlerin sadece tarih tarafı yoktur. İzlediğinız belgesellerin çoğu, Teorilerden bahsederek sizi etkiler, fakat teorilerinde tarihten veya dinlerden farkı yoktur. Son dönemde klasik fızıkten, kuantum fızıgıne terfi ettik, anladıkkı bilim dediğimiz kesin olduğuna inandıklarımız yanlışmış. Bir şeyin gerçekliğini neyle ölçersin? Insanların anlattıgıyla mi (tarih )? Insanların yorumlarıyla mı (teoriler)?

    Teoriler ile dinler arasında çok büyük farklar vardır. Bilimde hiç bir zaman bir şeyin %100 doğru olduğu söylenmez. Bir olgu, yanlışlanıp yeri yeni bir olguyla doldurulana kadar geçici olarak doğru varsayılır. Dinler ise böyle değildir, dogmatiktir. Birşeyin doğru olmadığı iddia edilirse saldırganlaşırlar, yerine yeni bir argüman yerleştiremezler.

    Dinlerin, felsefi arkaplanı vardır. Saldırganlaslama kısmını bir çok din için geçerli olabilir, fakat islam dininde, islama reddıye yazanlara, karşı reddıye yazıldığı görünür ve büyük felsefi savaşlar ve tartışmalar süre gelmektedir. Sen reddıgınden kılıç sallayan müslümana mı bakarsın yada kalem sallayana mı? Yobaza bak nasıl kızdı diyip, bütünüyle reddetmemek gerekir.

    Kimin neye inandığı beni ilgilendirmez. Kimseye de şuna inan, buna inan diyemem. Fakat ben kişisel olarak dinlere inanmamaktayım. Yazdıklarınıza karşı benim görüşlerim şunlardır:

    Modern dinlerin arkasında, ortaya çıktıkları bölgenin binlerce yıllık din kültürü ve felsefesi vardır. Ayrıca din sahibi peygamberler ve akıl hocaları gerçekten çok zeki adamlardır. Fakat dinler günümüzde pek çok şeyi açıklamakta eksik kalırlar. Bu alanlarda da bilimle çeliştikleri yerler olur. Eğer ki reddedilemeyecek kavramlarsa "Papa onayladı", "Bunlar zaten Kuran'da yazıyor" gibi gülünç ifadelerle dine dahil edilmeye çalışılırlar. Eğer kitaplarda veya açıklamalarda karşı görüş olabilecek birşeyler varsa bilimle çatışırlar. Bu durumlarda benim aklım ve mantığım bilimin yanında yer almayı seçiyor.

    Evet din herşeyi acıklamaz.
    Bilimde herşeyi acıklamaz.
    Sadece teori atıp, dinler gibi kendine inandırır.
    Ya tanrıdan geldiği iddaa edilen açıklamaya ınanırsın ya da teorisyenlere ınanırsın.
    Tabi teorisyenler, 2 bilimsel laf eder daha havalı ve karizmatik dururlar.
    Sonuçta hakikate değil, insanlara inanmış olursun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    İnsan sürekli sorgulayıcı yapıdadır. Bunu kimileri baskılasada için için sorgulamadan edemezler.Ben yapabildiğim ölçüde sorgulamayı seçtim.

    Nesnelliğe uygun olan, somut olan, somut cevaplar verebilen, mantıksal doğruluğumda yerini alıyor.
    Cevaplar değişebilir ancak bu hiç geri dönük olmamıştır. Hep ileri dönük olmuş, gelişmiştir.

    Soyut olanın etkisini hiç gözlemlemedim. Somut olanın etkisinden bahsetmeme dahi gerek yoktur sanırım.

    Herşeyin 3 boyutlu evrende ki madde ve fizik kurallarını gercekleyen zamandan ibaret olduğuna kısıtlayan bir sorgulama ile gerçekleri bulduguna inanmak doğru mudur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.