Şimdi Ara

@@Debriyajli Bisiklet Projesi@@

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Basliktada okudugunuz gibi daha onbilgi asamasinda olan Debriyajli Bisiklet Projesini yapmak istiyorum.
    Aranizda "debriyajmi oda ne ?" Seslerini duyar gibiyim o yuzden basit ve yalan yanlis bi aciklama yapiyim.
    Motor ve Sanzumani birbirinden kademeli ayirmaya yariyan otomobil ve motorsikletlerde kullanilan onemli bi parca.Burda motor biz oluyoruz sanzumansa vites.Debriyaja basildiginda olacak sey.Zincir atmis gibi bose pedal cevirmek yani teker ve pedalin baglantisini kesmek ama debriyaji biraktikca yavas yavas gucu iletmeye baslayacak.Bu konuyu motorlu tasitlar bolumunede actim sizden istedigim kisim.

    Tek dislisi olan basit bi bisiklette donme gucunu hangi parcadan almaliyim, dairesel bi kuvvet soz konusu benim ihtiyacim silindirin yuvarlanan bir silindirin ust ve altindaki dairesel donme gucu.Bu guc bisikletin neresinden alinabilir.Benim dusundugum kisim Disli ve Tekerlek arasindaki tutan kisim,sizce baska hangi kisimlarda bu tip guc vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • garip bi düşünce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki kızacaksınız ama ne gereği var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ne bilim ben ya adamı

    garip bi düşünce

    Katiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar uğraşana kadar Polo Vitesli Göbek al hiç yoktan ona benzer bi çalışma şekli var yani ilginç
  • Şu anki dişli ve vites sistemiyle olacak şey değil. Arka göbeği tamamen baştan tasarlamanız gerekir. Ayrıca bunu yapmanızın sebebi nedir? Yani neyde sorun yaşadınız ki böyle bir şey yapmayı düşündünüz?


    Benim aklımda otomatik vites bisiklet projem var. Kaç hızla gidersen git hep belirli kadans aralığında süreceksin.
  • Debriyaj bildiğim kadarıyla motorun ürettiği gücü vites-tekerlek sistemine kademeli olarak aktararak kalkış ve vites değiştirme anlarında motora ani aşırı yük bindirilmesinin engellenmesine yarar.

    Bisikleti harekete geçiren şey bir benzinli motor değil kaslarımız. Bu işi gerektiği kadar güç üreten ve oldukça hassas çalışabilen kaslarımız zaten yapıyor.

    Elektrik motoru kullanan araçlarda da debriyaj falan yoktur çünkü son teknoloji elektrik motorları da aynen kaslarımızın güç üretmesi gibi çok çok hassas bir şekilde kumanda edilebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HexfeT -- 5 Eylül 2012; 11:50:38 >
  • Arabada iken debriyajı ya vites değiştirmek için ya viteste duracağımız zaman ya da seyir halindeyken yüksek ya da düşük süratlerde aracı boşa atmak için kullanırız.

    Bisiklette vites için debriyaja gerek yok çünkü her daim motor gibi güc veren birşey söz konusu değil kaldı ki arada baskı balata olmazsa normal vites değiştirmişiz gibi birşey olur. Ama baskı balata olursa bisiklet yokuşta dururken dahi 21. viteste kalkabiliriz. Tabi bunu niye yapmak isteyelim bilmiyorum.

    Araç viteste iken rölanti hızından ötürü hiç gaza basmasak dahi araç gitmek ister. Bizde gitmesini istemediğimiz durumlarda aracı boşa atar frene basarız. Fakat bisiklette, bisiklet viteste iken rölanti diye birşey yok. Bacaklar alıştığı için bisikleti habire götürmek istiyor gibi birşey de olmadığına göre pek mantığım almadı..

    Eğer eski sistem göbek kilitli (tam ismi bu olmayabilir, pedalı terse doğru çevirdiğimizde arka tekeri kilitleyen bisikletler..) bisikletlerde uygulanırsa bir nebze mantıklı olabilir yalnız onda da bisikleti hep ileri götüren birşey yok bizden başka istemsiz olan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barış Can -- 5 Eylül 2012; 11:51:26 >




  • Ben neden ihtiyaç oldugunu anlayamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The maXz!

    Ben neden ihtiyaç oldugunu anlayamadım

    Aynen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpyPC

    Belki kızacaksınız ama ne gereği var?

    +1
    günümüzde ferrari porshe gibi en üst düzey marka araçlar dahi debriyaj ile açığa çıkan vakit kaybını önlemek amaçlı olarak Debriyajı kaldırıyorlar
  • Bisikleti boşa düşürüp, tekrardan asılmak mı,,, bu ne gerek var düşüncelerinden bile önce gelir
  • Bulucaksın debriyaj aralığını atacaksın ikiye yanlaya yanlaya çıkacaksın virajdan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Basliktada okudugunuz gibi daha onbilgi asamasinda olan Debriyajli Bisiklet Projesini yapmak istiyorum.
    Aranizda "debriyajmi oda ne ?" Seslerini duyar gibiyim o yuzden basit ve yalan yanlis bi aciklama yapiyim.
    Motor ve Sanzumani birbirinden kademeli ayirmaya yariyan otomobil ve motorsikletlerde kullanilan onemli bi parca.Burda motor biz oluyoruz sanzumansa vites.Debriyaja basildiginda olacak sey.Zincir atmis gibi bose pedal cevirmek yani teker ve pedalin baglantisini kesmek ama debriyaji biraktikca yavas yavas gucu iletmeye baslayacak.Bu konuyu motorlu tasitlar bolumunede actim sizden istedigim kisim.

    Tek dislisi olan basit bi bisiklette donme gucunu hangi parcadan almaliyim, dairesel bi kuvvet soz konusu benim ihtiyacim silindirin yuvarlanan bir silindirin ust ve altindaki dairesel donme gucu.Bu guc bisikletin neresinden alinabilir.Benim dusundugum kisim Disli ve Tekerlek arasindaki tutan kisim,sizce baska hangi kisimlarda bu tip guc vardir.


    Bence rampa çıkarken çok güzel olur. Rampada vites düşürmek isteyince çıkarken durup arka tekerleği kaldırıp pedalı elle çevirip sonra tekrar devam etmekten kurtulmuş olunur, Benim önerim aynakolun yada arka aktarıcının yakınlarına, zinciri havaya kaldıran ve vitesi vites kolundan değiştirene kadar (yani debriyaj kolunu elimizle bırakana kadar) havada tutan bir sistem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzart -- 19 Eylül 2012; 4:19:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crookshanks

    Bisikleti boşa düşürüp, tekrardan asılmak mı,,, bu ne gerek var düşüncelerinden bile önce gelir


    - Rampa çıkarken vites değiştirebilirsin. Uzun yol yapılıyorsa bisikletin üzerindeki 40, 50 kiloluk yükle yanlış vitesle girip dik rampada durup değiştirmeye çalışmak yada rampada durmak zorunda kalınan durumlarda çok işe yarar. Aksi halde değiştirmeye kalkınca arka aktarıcı parçalanır o kadar ağırlıkta. Onun dışında, arazideyken vites değiştirmen ama hızlanmaman gereken durumlar olabiliyor böyle durumlarda da çok faydası olur. Bu zamana kadar böyle birşey mi vardı denilebilir ama böyle birşey olursa büyük bir kolaylık olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzart -- 19 Eylül 2012; 4:22:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jazzart

    quote:

    Orijinalden alıntı: Crookshanks

    Bisikleti boşa düşürüp, tekrardan asılmak mı,,, bu ne gerek var düşüncelerinden bile önce gelir


    - Rampa çıkarken vites değiştirebilirsin. Uzun yol yapılıyorsa bisikletin üzerindeki 40, 50 kiloluk yükle yanlış vitesle girip dik rampada durup değiştirmeye çalışmak yada rampada durmak zorunda kalınan durumlarda çok işe yarar. Aksi halde değiştirmeye kalkınca arka aktarıcı parçalanır o kadar ağırlıkta. Onun dışında, arazideyken vites değiştirmen ama hızlanmaman gereken durumlar olabiliyor böyle durumlarda da çok faydası olur. Bu zamana kadar böyle birşey mi vardı denilebilir ama böyle birşey olursa büyük bir kolaylık olur.

    o dediklerinin çoğunu bununla yapabiliyorsun....
    izlemesi biraz uzun dosya büyük ama tekniğini izleyiniz bakınız.
    http://www.youtube.com/watch?v=pebS1TXG6jw&feature=related




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HexfeT

    Debriyaj bildiğim kadarıyla motorun ürettiği gücü vites-tekerlek sistemine kademeli olarak aktararak kalkış ve vites değiştirme anlarında motora ani aşırı yük bindirilmesinin engellenmesine yarar.

    Bisikleti harekete geçiren şey bir benzinli motor değil kaslarımız. Bu işi gerektiği kadar güç üreten ve oldukça hassas çalışabilen kaslarımız zaten yapıyor.

    Elektrik motoru kullanan araçlarda da debriyaj falan yoktur çünkü son teknoloji elektrik motorları da aynen kaslarımızın güç üretmesi gibi çok çok hassas bir şekilde kumanda edilebiliyor.



    elektrikli araclarda da vites vardir. yoksa 1000kg lik arac yokusa geldiginde motor tikanir kalirvitesin amaci motora gelen yuku ayarlamadir.
    motor sabit guc uretir ancak yokus gibi yerlerde aracin agirligina ek olarak birde yokusu cikmak ici gerekli kuvvet uretmek gerekir.ancak motor gucunun sabit oldugunu biliyoruz.iste tam bu noktada vites dislerinin birbirlerinin yaricap oranlari ile orantili olarak bu yuk bolunur.mesela motorun gucu 750kgf osun. aracin hareketi icin tekerlere 2000kgf yuk biniyor olsun.vites orani da 1/4 olsun. boylece motora 500 kgf yuk biner ve arac hareket eder.ancak bu durumda motor 4 devir yapar sa teker 1 kez doner.bu da aracin vites oraninin 1/1 oldugu duruma gore 4 kat yavas gitmesi demektir.

    simdi de gelelim duz yolda hizini almis bir araca bu aracin amaci hizini korumaktir.bunun icin vites orani yuksek bir vitese alir ve az bir devirle hizli gider

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanlış anlama ama fikirlere saygı duyarıma ama çok saçma bir fikir hiçbir mantıklı açıklaması yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jazzart

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Basliktada okudugunuz gibi daha onbilgi asamasinda olan Debriyajli Bisiklet Projesini yapmak istiyorum.
    Aranizda "debriyajmi oda ne ?" Seslerini duyar gibiyim o yuzden basit ve yalan yanlis bi aciklama yapiyim.
    Motor ve Sanzumani birbirinden kademeli ayirmaya yariyan otomobil ve motorsikletlerde kullanilan onemli bi parca.Burda motor biz oluyoruz sanzumansa vites.Debriyaja basildiginda olacak sey.Zincir atmis gibi bose pedal cevirmek yani teker ve pedalin baglantisini kesmek ama debriyaji biraktikca yavas yavas gucu iletmeye baslayacak.Bu konuyu motorlu tasitlar bolumunede actim sizden istedigim kisim.

    Tek dislisi olan basit bi bisiklette donme gucunu hangi parcadan almaliyim, dairesel bi kuvvet soz konusu benim ihtiyacim silindirin yuvarlanan bir silindirin ust ve altindaki dairesel donme gucu.Bu guc bisikletin neresinden alinabilir.Benim dusundugum kisim Disli ve Tekerlek arasindaki tutan kisim,sizce baska hangi kisimlarda bu tip guc vardir.


    Bence rampa çıkarken çok güzel olur. Rampada vites düşürmek isteyince çıkarken durup arka tekerleği kaldırıp pedalı elle çevirip sonra tekrar devam etmekten kurtulmuş olunur, Benim önerim aynakolun yada arka aktarıcının yakınlarına, zinciri havaya kaldıran ve vitesi vites kolundan değiştirene kadar (yani debriyaj kolunu elimizle bırakana kadar) havada tutan bir sistem.

    Kim yokuş çıkarken bu şekilde vites değiştiriyor ki?
    Düzgün, bakımlı bir bisikleti olan herkes, her ortamda çatır çatır vites değiştirir zaten.

    Sizin dediğiniz 70 liralık mahalle bisikletlerinde olur anca, o da arkadaşın yapacağı sistemle 300-500 liraya falan gelir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ToffieBoi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jazzart

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Basliktada okudugunuz gibi daha onbilgi asamasinda olan Debriyajli Bisiklet Projesini yapmak istiyorum.
    Aranizda "debriyajmi oda ne ?" Seslerini duyar gibiyim o yuzden basit ve yalan yanlis bi aciklama yapiyim.
    Motor ve Sanzumani birbirinden kademeli ayirmaya yariyan otomobil ve motorsikletlerde kullanilan onemli bi parca.Burda motor biz oluyoruz sanzumansa vites.Debriyaja basildiginda olacak sey.Zincir atmis gibi bose pedal cevirmek yani teker ve pedalin baglantisini kesmek ama debriyaji biraktikca yavas yavas gucu iletmeye baslayacak.Bu konuyu motorlu tasitlar bolumunede actim sizden istedigim kisim.

    Tek dislisi olan basit bi bisiklette donme gucunu hangi parcadan almaliyim, dairesel bi kuvvet soz konusu benim ihtiyacim silindirin yuvarlanan bir silindirin ust ve altindaki dairesel donme gucu.Bu guc bisikletin neresinden alinabilir.Benim dusundugum kisim Disli ve Tekerlek arasindaki tutan kisim,sizce baska hangi kisimlarda bu tip guc vardir.


    Bence rampa çıkarken çok güzel olur. Rampada vites düşürmek isteyince çıkarken durup arka tekerleği kaldırıp pedalı elle çevirip sonra tekrar devam etmekten kurtulmuş olunur, Benim önerim aynakolun yada arka aktarıcının yakınlarına, zinciri havaya kaldıran ve vitesi vites kolundan değiştirene kadar (yani debriyaj kolunu elimizle bırakana kadar) havada tutan bir sistem.

    Kim yokuş çıkarken bu şekilde vites değiştiriyor ki?
    Düzgün, bakımlı bir bisikleti olan herkes, her ortamda çatır çatır vites değiştirir zaten.

    Sizin dediğiniz 70 liralık mahalle bisikletlerinde olur anca, o da arkadaşın yapacağı sistemle 300-500 liraya falan gelir

    Profesyonel amaçlı binen herkes yokuşta değiştirilmeyeceğini bilir. Bunun mahalle bisikletiyle vs ilgisi yok.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.