Şimdi Ara

@@Debriyajli Bisiklet Projesi@@ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jazzart

    quote:

    Orijinalden alıntı: ToffieBoi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jazzart

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Basliktada okudugunuz gibi daha onbilgi asamasinda olan Debriyajli Bisiklet Projesini yapmak istiyorum.
    Aranizda "debriyajmi oda ne ?" Seslerini duyar gibiyim o yuzden basit ve yalan yanlis bi aciklama yapiyim.
    Motor ve Sanzumani birbirinden kademeli ayirmaya yariyan otomobil ve motorsikletlerde kullanilan onemli bi parca.Burda motor biz oluyoruz sanzumansa vites.Debriyaja basildiginda olacak sey.Zincir atmis gibi bose pedal cevirmek yani teker ve pedalin baglantisini kesmek ama debriyaji biraktikca yavas yavas gucu iletmeye baslayacak.Bu konuyu motorlu tasitlar bolumunede actim sizden istedigim kisim.

    Tek dislisi olan basit bi bisiklette donme gucunu hangi parcadan almaliyim, dairesel bi kuvvet soz konusu benim ihtiyacim silindirin yuvarlanan bir silindirin ust ve altindaki dairesel donme gucu.Bu guc bisikletin neresinden alinabilir.Benim dusundugum kisim Disli ve Tekerlek arasindaki tutan kisim,sizce baska hangi kisimlarda bu tip guc vardir.


    Bence rampa çıkarken çok güzel olur. Rampada vites düşürmek isteyince çıkarken durup arka tekerleği kaldırıp pedalı elle çevirip sonra tekrar devam etmekten kurtulmuş olunur, Benim önerim aynakolun yada arka aktarıcının yakınlarına, zinciri havaya kaldıran ve vitesi vites kolundan değiştirene kadar (yani debriyaj kolunu elimizle bırakana kadar) havada tutan bir sistem.

    Kim yokuş çıkarken bu şekilde vites değiştiriyor ki?
    Düzgün, bakımlı bir bisikleti olan herkes, her ortamda çatır çatır vites değiştirir zaten.

    Sizin dediğiniz 70 liralık mahalle bisikletlerinde olur anca, o da arkadaşın yapacağı sistemle 300-500 liraya falan gelir

    Profesyonel amaçlı binen herkes yokuşta değiştirilmeyeceğini bilir. Bunun mahalle bisikletiyle vs ilgisi yok.

    O zaman ben bayağı amatörüm hocam.
    Üst seviye donanımlarda, hatta orta seviye donanımlarda çatır çatır vites değiştirilir. Alt seviyelerde değiştirilemez. İsteseniz de aktarıcı esnediği için geçiş yapamaz, sorun çıkar.

    Yokuşda değiştirmeyeceksem nerede değiştireceğim vitesi ben?




  • toffieBoi hakli. yokus yukari cikarken vites degistirmek istediginde mevcut viteste hafif bir yuklenip o arada vites dusurup yavas pedal cevirerek cok rahat bir sekilde cat cut sesi gelmeden vites degistirilir. suanda binmiyorum ama zamaninda sehirler arasi binip, yarislara katiliyordum. yani Jazzart in bahsettigi profesyonel gruba girebilecek biriyim

    ancak ben burada arkadasin projesi ile ilgili diger yazilanlara katilmiyorum. neticesinde bu bir proje. yani uretilecek ilk tasasrimin birden mevcut vites sisteminin yerini almasi dusunulumez. zamanla gelistirilir ve degelendirilir. kimse bu sekilde projeye bulasmasaydi hala atli arabalara biniyor olabilirdik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Basliktada okudugunuz gibi daha onbilgi asamasinda olan Debriyajli Bisiklet Projesini yapmak istiyorum.
    Aranizda "debriyajmi oda ne ?" Seslerini duyar gibiyim o yuzden basit ve yalan yanlis bi aciklama yapiyim.
    Motor ve Sanzumani birbirinden kademeli ayirmaya yariyan otomobil ve motorsikletlerde kullanilan onemli bi parca.Burda motor biz oluyoruz sanzumansa vites.Debriyaja basildiginda olacak sey.Zincir atmis gibi bose pedal cevirmek yani teker ve pedalin baglantisini kesmek ama debriyaji biraktikca yavas yavas gucu iletmeye baslayacak.Bu konuyu motorlu tasitlar bolumunede actim sizden istedigim kisim.

    Tek dislisi olan basit bi bisiklette donme gucunu hangi parcadan almaliyim, dairesel bi kuvvet soz konusu benim ihtiyacim silindirin yuvarlanan bir silindirin ust ve altindaki dairesel donme gucu.Bu guc bisikletin neresinden alinabilir.Benim dusundugum kisim Disli ve Tekerlek arasindaki tutan kisim,sizce baska hangi kisimlarda bu tip guc vardir.

    proje ile ilgili olarak;

    gobekten vitesli sistemler var. konuda bir arkadas youtube linki paylasmis zaten. muhtemelen sizinkide gobekten olmali. ama otomobil debriajlardaki gibi saglam bir kavrama olmasi gerekir dolayisiyla bu kavramayi telli sistemle ayirmak biraz zor olabilir zira elimizle bu kadar guc uygulayamayiz her seferinde. sanirim bunu da hidrolikli bir sistem cozebilir diye dusunuyorum






  • DIKO Bisikletlerinden olsaydı iyi olurdu.
  • Arkadaslar hepinize cok tesekkur ediyorum herkes gayet icten cevaplar verdi kotuleyenide oldu iyi bulanida bu beni cok memnun etti.

    Ben su yokusta vites degistirme konusunda soyle dusunuyorum; mahalle bisikletiylede 1000 TL lik hidrolik diskli bisikletlede yokusta vites degistirilebilir, bazi yerler oluyo 18. Viteste tam guc pedal cevirip yokusa girene kadar buyuk viteste kalmamiz gerekiyor, aslinda adabi yokusa girmeden vitesi 4,5 gibi kucultmek hiz biraz dusuncede 1 yada 2 ye atip tekrar yuklenmek(bildigin kadariyla) ama dedigim gibi yeri geliyo 18 le girip tam guc artik vites isteyene kadar o vitesten dusmemeliyiz, pedaldan gucu biraz azaltip hafif tikirtilarla vites gecisi saglanir ama asil yapilmamasi gereken 6 da abanip artik durmaya yaklasinca vites kucultmeye calismak buyuk bi hatadir, disliler ve attiricilar bu sirada bozulabilir bile.

    Debriyaj sistemi buna yararli olabilir ama dusuncemin asil amaci, buyuk vites ile yokuslarda kalkabilmek yarim debriyaj ile buyuk vitesle yokus cikabilmek bi arkadas yazmisti; "bosa dusurup tekrar asilmak" evet buna cok guldum ama kismi olarak dogru geldi bana.Yarim debriyaj yapip pedal cevirerek devir payi alip birden volan ve baski balata birbirine yapisinca ortaya guzel bisey cikabilir.Volan ve Baski balata arasinda birbirini tutan cok inanilmaz gucteki yaylar mevcut, zaten baska sekilde o kadar gucu birbirine yapistirmak imkansiz.Bu cok guclu yaylar birbirinden fren kolu ve teli ile ayirmakda imkansiz ve komik.Hidrolik bir sistem olmasi gerekiyor,Yada fren kolunun cok daha uzun olani masanin sag tarafina baglanip ta sol frenin oldugu yere kadar uzayan saglam bi demir olsa uzunluktan guc kazanilip bu islem gerceklesebilir ama islevini tam yerine getirmez mesafeden dolayi.

    Insan gucunun her zaman verdigi guc aynidir demissiniz ama bunu soyle bir ironi ile anlatayim;7. Vites ile kalkis yapamayacaginiz acida bir yokus farzedin, bu yokusta kalkis yapamiyorsunuz ama ayni disli ile o yokusa 7. Viteste girseniz bacaklarin devirinden dolayi uyguladigi guc articaktir ve yorulmazsaniz yokusu hiz kaybetmeden tamamlayabilirsiniz, arabalarin benzinli motorunda ortaya cikan fark kadar olmasada bu devir farki insan gucunde mevcuttur bence bu sadece kendi yorumum belkide yanlistir.

    Bu projeye ne gerek var diyen arkadaslar, ornegin paslanmaz metal cok baska bi sey icad etmeye calisirken kazara ortaya cikmistir,gunluk hayattada bu karsiniza cok cikabilir "ne ararken ne buldum" gibisinden olaylar olur, hicbir proje gereksiz degildir ortaya baska seyler cikabilir.Aslinda uygulamayi pek dusunmuyodum sizlerden gelen yorumlari ogrenmek icin kalkistim ama mantikli gelmeye basladi eger gerekli bilgiyi toplayabilirsem yakin zamanda cizimlere baslamayi dusunuyorum. Saglicakla kalin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 18 Ekim 2012; 22:41:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Insan gucunun her zaman verdigi guc aynidir demissiniz ama bunu soyle bir ironi ile anlatayim;7. Vites ile kalkis yapamayacaginiz acida bir yokus farzedin, bu yokusta kalkis yapamiyorsunuz ama ayni disli ile o yokusa 7. Viteste girseniz bacaklarin devirinden dolayi uyguladigi guc articaktir ve yorulmazsaniz yokusu hiz kaybetmeden tamamlayabilirsiniz, arabalarin benzinli motorunda ortaya cikan fark kadar olmasada bu devir farki insan gucunde mevcuttur bence bu sadece kendi yorumum belkide yanlistir.


    Yanliz bu yokustaki kalkis orneginde soyle bir mantik hatasi var. Eger yokusta kalkamayacagimiz bir vitesteysek standart yapilmasi gereken hareket sudur. On frene basip bisikletin on tarafina yuklenerek arka tekeri yerden keseriz ve bir ayagimizlada istedigimiz vitese getirebiliriz. Yani debriaj sistemini bu is icin degilde belirli hizlarda bisikletin pedala verilen gucu sabit tutarak vitesi otomatik olarak sessiz bir sekilde gecisine fayda saglamasi daha kullanisli olur diye dusunuyorum. Profesyonel bisikletler icin degil tabiki daha cok citybike tarzi ici olabilir




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.