|
| _____________________________ |

|
| _____________________________ |
Baskı balata volant ve şanzumanın çalışma prensibini bilen herkes debriyaj ile ilişkinin ne kadar kısa sürede tamamlanırsa baskı balatanın ömrünün o kadar uzun olacağını bilir. Burdan yola çıkarsak debriyajın; vites geçişlerinde senkromejleri yormayarak mümkün olan en aşağı seviyede kavrama yapması baskının sağlığı uzun ömrü evlenip çoluk çocuğa kavuşması o kadar garantilenmiş olur. Yukarıda kavrayan bir debriyaj ile kavrama başlayana kadar kısa sürelide olsa aşağıda kavrayan debriyaja göre fazladan sürtünme gerçekleşecektir bir spatulayla değilde bir kürdanla kazıdığınızı düşünün. Fark çok büyük ancak uzun vadede debriyaj balatasının çocuklarını yetim bırakabilirsiniz oysaki daha torunlarını görebilirdi. edit:imla |
Debriyaj Kavrama Noktasının Debriyaj Baskı Balatası Ömrüne Etkisi
Debriyaj kavrama noktası, debriyaj pedalını bıraktığında aracın hareket etmeye başladığı noktadır. Kavrama noktasının konumu, debriyaj baskı balatasının ömrünü önemli ölçüde etkileyebilir.
Debriyaj Kavrama Noktası Çok Aşağıda
Debriyaj kavrama noktası çok aşağıdaysa (yani, debriyaj pedalı neredeyse tamamen bırakıldığında kavrıyor), bu, debriyaj baskı balatasına aşırı yük binmesine neden olabilir. Bunun nedeni, aracın hareket etmeye başlamak için daha yüksek bir devirde kavraması gerektiğidir, bu da baskı plakası ve balata arasında daha fazla sürtünmeye neden olur. Bu ek sürtünme, baskı balatasının erken aşınmasına ve bozulmasına yol açabilir.
Debriyaj Dipte Kavrıyor
Debriyaj dipte kavrıyor ise (yani, debriyaj pedalı tamamen bırakıldığında kavrıyor), bu, baskı balatasını kaymaya zorlayabilir. Bu kayma, balatanın aşırı ısınmasına ve hasar görmesine neden olabilir.
Debriyaj Nerede Kavramalı
İdeal olarak, debriyaj pedalı bırakıldığında yarıda kavramalıdır. Bu, baskı balatasına en az yükü bindirir ve ömrünü uzatır.
Yeni Debriyaj Neden Yukarıda Kavrar
Yeni bir debriyaj takıldığında genellikle yukarıda kavrar. Bunun nedeni, balatanın henüz aşınmamış olmasıdır. Balata aşındıkça, kavrama noktası yavaş yavaş aşağı doğru hareket edecektir.
Debriyaj Alttan Kavrama
Debriyaj alttan kavrıyorsa, bu, debriyaj hidrolik sisteminde bir sorun olabileceğini gösterir. Hidrolik sistemde hava kabarcıkları veya sızıntılar varsa, debriyaj pedalının tamamen bırakıldığında kavrıyor gibi görünmeyebilir.
Debriyaj Neden Dipte Kavrar
Debriyaj dipte kavrıyor ise, bu, baskı balatasının aşınmış veya hasar görmüş olabileceğini gösterir. Ayrıca, debriyaj kablosu veya hidrolik sistemindeki sorunlar da dipte kavramaya neden olabilir.
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
OPEL İNSİGNİA CDTİ COSMO / SCANİA R480 XPİ TOPLİNE EURO5 OHNE ADBLUE / MB ACTROS 1846 MPII / EFEKENTLİ(09)
|
|
|
_____________________________
|
|
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Ağustos 2010; 16:48:57 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
KAŞİF
|
|
|
|
_____________________________
KAŞİF
|
|