DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
42
Cevap
1
Favori
51.391
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Emekli Yönetici
      10726 Mesaj
      18 Ağustos 2010 12:13:10 Konu Sahibi
      Merhaba arkadaşlar;

      Aklıma geldi, kendi kendi düşünmeye başladım. İşin esası net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Tartışalım istedim.

      Araçlarımızda hepimizinde debriyaj kavrama noktaları farklı farklı. Yeni araçlarda debriyaj kavrama noktası genelde yukarıda oluyor. Ayrıca yeni araçlarda kavrama mekanik değil hidrolik oluyor. Tabi araç motoru bu noktayı kendisi buluyor. Yeni araçlarda durum böyle. Ama yinede isterseniz yenilerde ayar yapılabiliyor. Eski araçlarda kavrama mekanik,güzel bir ayar yapılması uygun olur. Neticede yeni eski farketmez istenildiğinde ayar yapılabiliyor.

      Debriyaj kavrama noktası aşağıda olursa bence sürüş daha az yorucu oluyor. Kaçırma az oluyor. Tabi çok aşağıda olmamalı.Ortaya yakın... Kavrama noktası yukarıda olursa yorucu olur. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Genelleme yapmak doğru olmayabilir.

      Şimdi gelelim esas problemimize, debriyaj kavrama noktası aşağıdamı yoksa yukarıdamı olması debriyaj baskı balatasının ömrünü uzatır?

      Sizin görüşünüz nedir?...
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



      |
      |
      _____________________________

    • 18 Ağustos 2010 12:57:19
      Yukarıda olması..

      Ford' ların baskı çabuk biter bu yüzden, en azından benim kullandıklarımda öyle oldu...
      |
      |
      _____________________________

      GOLF7 TDI DSG 115 PS Highline
    • Yarbay
      3016 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:03:40
      niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
      önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
      ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
      debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
      kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
      hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
      eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
      yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
      yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
      düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
      en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      754 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:03:48
      Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10726 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:09:28 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen

      niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
      önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
      ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
      debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
      kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
      hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
      eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
      yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
      yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
      düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
      en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.


      Haklısın ama ortada ayar yaptırmak zor oluyor, tam tamına orta olamıyor yani...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3016 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:31:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: OpelCorsa1.3

      Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?

      herhangi şanzımancıya giderseniz derdinize çare mutlaka vardır.
      birde buradan alınan fiyatlarla hareket etmemenizi salık veririm.belkide hiç sanayiye uğramamış kişilerde cevap yazabiliyor sizi aldatabilir.
      birde sorununuzun ne olduğu tam bilinmeden(merkezmi lastiklrimi bilyamı baskı çatalımı pedalmı....uzar gider.)buradan alacağınız cevaplar KEYFEKEDER olur kanaatindeyim.
      debriyaja tam basma alışkanlığınız varsa ve vites geçişlerinde zorlanma yoksa HİÇBİR MAHZURU YOK.
      amma vites geçişleri biraz zorlanarak oluyorsa şanzımanı indirmek rizki ile karşıkarşıya kalabilirsiniz.çünkü senkromeçleri devamında vites dişlilerini bozabilirsiniz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3016 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:35:37
      sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
      hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      134 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:02:15
      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen

      sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
      hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


      haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
      mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...
      |
      |
      _____________________________


    • Binbaşı
      1566 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:07:11
      benım c-max asagıdan kavrıyor sureklı ve hıc kacırmam aracı bu sekılde daha az yorucu oluyor
      |
      |
      _____________________________

      OPEL İNSİGNİA CDTİ COSMO / SCANİA R480 XPİ TOPLİNE EURO5 OHNE ADBLUE / MB ACTROS 1846 MPII / EFEKENTLİ(09)
    • Yarbay
      3016 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:20:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: Caηея



      Alıntıları Göster



      haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
      mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...

      her bilinmeyen gibi buda zor görünür.
      size tamirci ağzı ile bir ayar söyleyim(tenzih ederek)usta çırağa seslenir :oğlum şu debriyaj ana merkez "çük"ayarını kontrol et.buradaki ayar edilecek "çük"merkezi tahrık eden milin uzatılıp kısaltılmasıdır.
      ararsanız ayar edilecek yeri bulursunuz....
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10726 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:30:02 Konu Sahibi
      Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
      Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

      Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

      En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4467 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:47:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: set

      Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
      Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

      Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

      En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

      kendi aracımın kaavrama noktası baya aşağıda sayılır. bu yüzden hiç kaçırma ve balatayı zorlamadan kaldırabiliyorum. aynı şekilde alfa romeo nunkide aşağıda sayılır ve zorlamadan kaldırabiliyorsunuz yokuşta.

      geçen gün kuzenimin (bayan olur kendisi) reno modüs aracını kullandım. debriyaj üst ölü noktaya 8 - 9 mm kala kavrıyor :D yani bitti bitecek. o aracı kaldırırken ben zorlandın, bir iki defa balatayı zorladım. ancak kendini şak diye kaldırıyor...

      netice:
      dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...
      _____________________________

    • Binbaşı
      1129 Mesaj
      18 Ağustos 2010 14:53:05
      Arkadaşlar konuyla ilgisi yok fakat bu debriyaj konusunda birşey sormak istiyorum. Aracım polo 2006 model. dün 600 km yol yaptım. Yolda birşey farkettim. Polo larda da bebriyaj yukarıda kavrıyor. vites değiştirip debriyajı bıraktığım zaman tam kavrama noktasında çok az bir tak diye ses geliyor. Daha önce fark etmemiştim . Sizce normal mi ? Aracın kavramasında bir sorun yok fakat bir arıza açmasından korkuyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3016 Mesaj
      18 Ağustos 2010 16:46:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: set

      Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
      Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

      Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

      En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

      sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
      çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
      çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
      çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
      dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
      tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
      (yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

      ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Ağustos 2010; 16:48:57 >
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      103 Mesaj
      19 Ağustos 2010 04:05:05
      benim fiesta'da senkron dişlisinde sorun var sanırım,
      ara sıra kavrama sırasında motor istop ediyor, bi de vites atarken kaskatı kesiliyor. zor geçiriyorum vitese.
      boşta debriyajı pompalayınca açılıyor ama :)
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      10726 Mesaj
      19 Ağustos 2010 14:36:01 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen


      Alıntıları Göster


      sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
      çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
      çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
      çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
      dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
      tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
      (yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

      ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...


      Teşekkür ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1940 Mesaj
      08 Ekim 2012 13:19:15
      Orta nokta kavramaya; veya aşağıya yakın kavramaya alışmış kişilerde üstten kavraması alışma süreci gerektiriyor
      |
      |
      _____________________________

      KAŞİF
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      08 Ekim 2012 13:29:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: Du Hast
      netice:
      dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...

      Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.
    • Binbaşı
      1940 Mesaj
      08 Ekim 2012 21:15:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: optiarc


      Alıntıları Göster


      Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

      Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

      Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.
      _____________________________

      KAŞİF
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      08 Ekim 2012 21:36:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: bm34
      Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

      Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.

      Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.




Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
modasor
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,319
1.2.162

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.