Şimdi Ara

CVT JAZZ SARSINTI OLAYI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
16.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?



  • cvt şanzumanda böle birşey olcaığını sanmıyorum i-shift olabilirmi acaba ? Araç kaç model ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    cvt şanzumanda böle birşey olcaığını sanmıyorum i-shift olabilirmi acaba ? Araç kaç model ?
    kötü benzin kullanımı sonucu yakıt pompası veya enjektörler tıkanmış oalbilir bu durumda sarsıntı ve vuruntu olması normal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    O şartlarda CVT'Li jazzda bile sarsıntı oluyorsa diğer vites türlerine sahip araçları düşünemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    O şartlarda CVT'Li jazzda bile sarsıntı oluyorsa diğer vites türlerine sahip araçları düşünemiyorum.
    anladım normalde olucak bişey dğl yani.. o araca has bi durum veya problem o zaman bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    cvt şanzumanda böle birşey olcaığını sanmıyorum i-shift olabilirmi acaba ? Araç kaç model ?

    yok hocam i-shift dğldi kaç model bilmiyorum ama yeni kasa araç..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    anladım normalde olucak bişey dğl yani.. o araca has bi durum veya problem o zaman bu

    Alıntıları Göster
    CVT şansımanla ilgili internet de o kadar çok sorun var ki?

    cvt problems yaz istersen....

    ford bir önceki kasada 1.6 tdci ile sunduğu cvt şansımandan dolayı kulllanıcılarını mesala çok üzdü, sonra ne yaptı kaldırdı, keza eski kasa jazz cvt 100 bin km üstü sorun çok...


    Nissan Refuses to Recall Murano Despite Major CVT Problems
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    vw golf uğultu problemi
    15 yıl önce açıldı
    GOLF 5 şanzuman vuruntusu?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    CVT şansımanla ilgili internet de o kadar çok sorun var ki?

    cvt problems yaz istersen....

    ford bir önceki kasada 1.6 tdci ile sunduğu cvt şansımandan dolayı kulllanıcılarını mesala çok üzdü, sonra ne yaptı kaldırdı, keza eski kasa jazz cvt 100 bin km üstü sorun çok...


    Nissan Refuses to Recall Murano Despite Major CVT Problems

    Alıntıları Göster
    Honda Civic Hybrid Transmission Problems

    I called it hesitation from 0, but didn't think to type in CVT problems 2005 Honda Civic Hybrid into a Google Search. Whoops! Not like it matters, though.

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)
    I recently was looking to buy a small honda city vehicle (called the Honda Fit, see
    en.wikipedia.org
    Honda Fit - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
    for details!) and paid a visit to my local agent to get some ****e on the car. The very first response was “don’t buy it Sir, the gearbox is not reliable”. Now this coming from the local Honda agent, when the Honda CVT gearbox has a solid reputation worldwide was rather disturbing since my research on the web with regard to the car and the gearbox had a very positive view!

    Probing further I inquired from the technician why he said it was not “reliable”, and he gave some very useful insights,

    The gearbox he felt was not suitable for local city conditions as the wear and tire on the belt was on the lower gears as driving conditions were 90% urban, and 10% semi-urban, with zero highway conditions in Sri Lanka. This was very valid for driving within the Colombo city and suburbs, where bumper to bumper traffic conditions were the norm and due to close proximity of traffic lights and congestion, there was a very high percentage of stop-wait-go scenarios.
    The gearbox could not be repaired and a total replacement had to be done in the event of a belt failure
    Vehicles wore mostly reconditioned (used in Japan or Singapore), and hence already had a lot of miles, and the belt based transmission had a shorter lifespan compared to the traditional auto boxes resulting in failures.
    Many users were not aware of CVT gearboxes and treated them as normal auto boxes, and hence the oil changes were done in intervals of 40-60K
    The responses were quite startling, since these were not the type of facts i saw in any blog related to Honda fit, Jazz CVT gearbox failures!

    The fact is that the CVT gearboxes do require more attention than the standard auto gearboxes, and the reasons i could identify were,

    Honda now recommends changing of the CVT gearbox oil every 20-40K periods for normal driving conditions, and 20K intervals for extreme driving conditions. However based on the information, the extreme levels mentioned by Honda, the pure city driving scenarios as faced in Sri Lanka are far more extreme!, and hence the transmission oil should be replaced every 10K (15K at most) in order to ensure the gearbox does not fail.
    Initially the transmission oil used for CVT was the same as the standard auto boxes, but now Honda recommends that a special CVT oil be used which has better lubrication. Based on research it seems even the Honda CVT is not the best and there are third parties making oils that are even more suited for CVT gearboxes. The point being CVT gearboxes require special transmission oils (standard auto gearbox oils are NOT suitable)
    If the owners do take care of the oil changes I am positively sure the failures will be minimal, though the question if the gearbox is as durable as the standard auto is questionable, as many sites have indicated that a well cared CVT gearbox has a lifespan of 120-160K km, while an standard box will last far longer with minimal maintenance!

    The question of if the CVT gearbox failure requires a full gearbox change of course is uncertain, as it seems the belt can be replaced (along with some other parts) for a fraction of the cost of the gearbox. Would be great if somebody can confirm on this.

    ADVERTISEMENT




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    Cvt'li Jazz kullanıcıları bunu rahatsız edici bir durum olarak görmüyorlar.

    Durum böyle iken sarsıntının ne kadar sorun olduğu tartışılır bence. Test etmek lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    CVT şansımanla ilgili internet de o kadar çok sorun var ki?

    cvt problems yaz istersen....

    ford bir önceki kasada 1.6 tdci ile sunduğu cvt şansımandan dolayı kulllanıcılarını mesala çok üzdü, sonra ne yaptı kaldırdı, keza eski kasa jazz cvt 100 bin km üstü sorun çok...


    Nissan Refuses to Recall Murano Despite Major CVT Problems


    yanlış ifade ettim aslında ben jazz cvt düşünüyorum onda hiç bi şikayet okumadım herkes çok memnun o açıdan baktım.. diğer araçların sistemlerini bilmiyorum tabi.. yani bi otomatik vites araç alıcam kafam çorba oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    Cvt'li Jazz kullanıcıları bunu rahatsız edici bir durum olarak görmüyorlar.

    Durum böyle iken sarsıntının ne kadar sorun olduğu tartışılır bence. Test etmek lazım...
    Cvt şanzumanı Ford kullanırsa tabi sorun çıkar üstelik tdci motorla

    Örnemğin: c-max
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    Cvt'li Jazz kullanıcıları bunu rahatsız edici bir durum olarak görmüyorlar.

    Durum böyle iken sarsıntının ne kadar sorun olduğu tartışılır bence. Test etmek lazım...



    walla hocam o kadar para sayıp da titreyen araca binmek de istemiyorum doğrusu.. bu otomatik vites olayu çok ince ve hassas bi sistem üzerine kurulu sanırım.. manuel mi alsam napsam.. trafikte büyük rahatlık gerçi yeni aracımda da manuele devam edesim hiç ama hiç gelmiyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    CVT şansımanla ilgili internet de o kadar çok sorun var ki?

    cvt problems yaz istersen....

    ...keza eski kasa jazz cvt 100 bin km üstü sorun çok...

    ...

    Arkadaşım google'a "Jazz cvt problems" yazdım ve gerçekten o kadar çok sorun var ki sayamadım:


    Buyrun siz de bakın:




    Hepi topu 3-4 adet link.


    Onlarda da şanzıman yağının düzenli değiştirilmesiyle, bazı durumlarda da daha sık değiştirilmesiyle bir problem olmadığı yazıyor.

    Çıkan linklerin içinde en çok bilgiye şunda rastladım:

    http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?124355-2006-Jazz-CVT-problem



    4 sayfa boyunca yazanların içinde bile ciddi bir durum yok.

    Şanzıman yağı değişimini aksatmayın, yeter diyorlar.

    Hatta bu mesaja yazılmış toplam 40 cevabın çoğunda kendi araçlarında bir problem olmadığını da yazıyor.

    Bunların arasında 150 bin km ve 160 bin km boyunca sıkıntı yaşamamış örnekler de var.


    Bu arada önceki mesajında verdiğin İngilizce metni buraya koyuncaya kadar Türkçesinde neler yazdığını da paylaşsaydın şaşardım zaten!!!


    Ben özetleyeyim senin yerine:

    CVT problems 2005 Honda Civic Hybrid başlığı altında yazanlar:


    1. CVT şanzımanlı araçların şanzıman yağlarını diğer şanzıman türleri gibi 50 - 60 bin (galiba mil, zira mesajın alındığı Sri Lanka'da trafik soldan akıyor, km olsa da sorun yok) mil aralıklarla değil, daha sık aralıklarla değiştirmelisiniz. (Ekleme: Ülkemizde yetkili servislerde 40 bin km'de bir değiştirilir)

    Eğer aracı tamamen dur-kalk şehiriçi trafiğinde kullanıyorsanız bu rakam 20 bin mil'e kadar düşmelidir.

    Eğer şanzıman yağını düzenli olarak değiştirtmezseniz sıkıntı yaşayabilirsiniz ve de pahalı tamiratlarla uğraşmak durumunda kalabilirsiniz.

    Verdiğin linkin alt kısmında "Bazı sitelerde iyi bakılmış bir CVT ünitesinin 120-160 bin km'ye kadar sorunsuz hizmet edeceği" belirtilmiş.


    (Benim yorumum, bu süreçten sonra da muhtemelen bir kayış değişimi ile tekrar sorunsuzca hizmet etmeye devam edecektir.)


    2. CVT'li araçlar için kullanmanız gereken şanzıman yağı, diğer otomatik vitesli araçlar için kullanılanlardan farklıdır. Buna dikkat ediniz.



    Bu da problemlerle ilgili çıkan diğer bir link olan Barış Purut'un Jazz sayfasında paylaştığı durum:

    hondajazz.blogspot.com
    Birinci nesildeki CVT sorunu
    http://hondajazz.blogspot.com/2008/02/birinci-nesildeki-cvt-sorunu.html







    Arkadaşlar kusuruma bakmayın ama izninizle birşeyler paylaşmak istiyorum:


    gorele2000 forumdaşımız tam bir çamur atıcıdır ve de en büyük Honda düşmanlarından biridir.


    Kendisi sevdiği markaların sevdiği modelleriyle ilgili başlıklarda yazacağına sevmediği markaların sevmediği modelleriyle ilgili konulara girip, bazen de onlarla ilgili yeterli araştırma yapmadan konu bile açıp ortalığı bulandırmaktan çok ama çok hoşlanır.



    Kendisiyle uzuuuuunnnnn yazışmalarımızın bulunduğu 3 adet link veriyorum:

    http://forum.donanimhaber.com/m_56190226/mpage_3/f_//tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_19810765/mpage_3//tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_56162698/mpage_1//tm.htm



    gorele2000 arkadaşım ne yapacağız biz seninle?


    Senden önceki bir konuda şunları rica etmiştim:


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    1. Çok rica ediyorum tanımadığın markalar hakkında iyice araştırmadan konu açma.

    2. Mesaj bile yazma hatta.




    Bunları kendine yakıştırıyor musun?


    Gerçekten kal sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    CVT şansımanla ilgili internet de o kadar çok sorun var ki?

    cvt problems yaz istersen....

    ...keza eski kasa jazz cvt 100 bin km üstü sorun çok...

    ...

    Arkadaşım google'a "Jazz cvt problems" yazdım ve gerçekten o kadar çok sorun var ki sayamadım:


    Buyrun siz de bakın:




    Hepi topu 3-4 adet link.


    Onlarda da şanzıman yağının düzenli değiştirilmesiyle, bazı durumlarda da daha sık değiştirilmesiyle bir problem olmadığı yazıyor.

    Çıkan linklerin içinde en çok bilgiye şunda rastladım:

    http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?124355-2006-Jazz-CVT-problem



    4 sayfa boyunca yazanların içinde bile ciddi bir durum yok.

    Şanzıman yağı değişimini aksatmayın, yeter diyorlar.

    Hatta bu mesaja yazılmış toplam 40 cevabın çoğunda kendi araçlarında bir problem olmadığını da yazıyor.

    Bunların arasında 150 bin km ve 160 bin km boyunca sıkıntı yaşamamış örnekler de var.


    Bu arada önceki mesajında verdiğin İngilizce metni buraya koyuncaya kadar Türkçesinde neler yazdığını da paylaşsaydın şaşardım zaten!!!


    Ben özetleyeyim senin yerine:

    CVT problems 2005 Honda Civic Hybrid başlığı altında yazanlar:


    1. CVT şanzımanlı araçların şanzıman yağlarını diğer şanzıman türleri gibi 50 - 60 bin (galiba mil, zira mesajın alındığı Sri Lanka'da trafik soldan akıyor, km olsa da sorun yok) mil aralıklarla değil, daha sık aralıklarla değiştirmelisiniz. (Ekleme: Ülkemizde yetkili servislerde 40 bin km'de bir değiştirilir)

    Eğer aracı tamamen dur-kalk şehiriçi trafiğinde kullanıyorsanız bu rakam 20 bin mil'e kadar düşmelidir.

    Eğer şanzıman yağını düzenli olarak değiştirtmezseniz sıkıntı yaşayabilirsiniz ve de pahalı tamiratlarla uğraşmak durumunda kalabilirsiniz.

    Verdiğin linkin alt kısmında "Bazı sitelerde iyi bakılmış bir CVT ünitesinin 120-160 bin km'ye kadar sorunsuz hizmet edeceği" belirtilmiş.


    (Benim yorumum, bu süreçten sonra da muhtemelen bir kayış değişimi ile tekrar sorunsuzca hizmet etmeye devam edecektir.)


    2. CVT'li araçlar için kullanmanız gereken şanzıman yağı, diğer otomatik vitesli araçlar için kullanılanlardan farklıdır. Buna dikkat ediniz.



    Bu da problemlerle ilgili çıkan diğer bir link olan Barış Purut'un Jazz sayfasında paylaştığı durum:

    hondajazz.blogspot.com
    Birinci nesildeki CVT sorunu
    http://hondajazz.blogspot.com/2008/02/birinci-nesildeki-cvt-sorunu.html







    Arkadaşlar kusuruma bakmayın ama izninizle birşeyler paylaşmak istiyorum:


    gorele2000 forumdaşımız tam bir çamur atıcıdır ve de en büyük Honda düşmanlarından biridir.


    Kendisi sevdiği markaların sevdiği modelleriyle ilgili başlıklarda yazacağına sevmediği markaların sevmediği modelleriyle ilgili konulara girip, bazen de onlarla ilgili yeterli araştırma yapmadan konu bile açıp ortalığı bulandırmaktan çok ama çok hoşlanır.



    Kendisiyle uzuuuuunnnnn yazışmalarımızın bulunduğu 3 adet link veriyorum:

    http://forum.donanimhaber.com/m_56190226/mpage_3/f_//tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_19810765/mpage_3//tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_56162698/mpage_1//tm.htm



    gorele2000 arkadaşım ne yapacağız biz seninle?


    Senden önceki bir konuda şunları rica etmiştim:


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    1. Çok rica ediyorum tanımadığın markalar hakkında iyice araştırmadan konu açma.

    2. Mesaj bile yazma hatta.




    Bunları kendine yakıştırıyor musun?


    Gerçekten kal sağlıcakla.

    Alıntıları Göster
    bi takmışsınız sarsıntı sarsıntı yahu kendınızı sabitlemssınız bu konuya en ufak şeyde yok sarsıntılı geçti yok yıgılma yaptı kusursuz birşey yokkı ınsan yapımı ıllakı olucak hataları ha cvt bile tatmın etmedıyse zaten binmeyin arabaya sorun çözülsün yanı ıllakı sorun arayan bu mılletımız zaten 3 kurus parasını 10 kurusluk mal ısteme arzusu bıtmediği sürece bu garip yorumlar da bitmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    Hiç CVT kullanmadım fakat bu tarif sanki disklerde balans varmış hissi verdi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000


    Honda Civic Hybrid Transmission Problems

    I called it hesitation from 0, but didn't think to type in CVT problems 2005 Honda Civic Hybrid into a Google Search. Whoops! Not like it matters, though.

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)
    I recently was looking to buy a small honda city vehicle (called the Honda Fit, see
    en.wikipedia.org
    Honda Fit - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
    for details!) and paid a visit to my local agent to get some ****e on the car. The very first response was “don’t buy it Sir, the gearbox is not reliable”. Now this coming from the local Honda agent, when the Honda CVT gearbox has a solid reputation worldwide was rather disturbing since my research on the web with regard to the car and the gearbox had a very positive view!

    Probing further I inquired from the technician why he said it was not “reliable”, and he gave some very useful insights,

    The gearbox he felt was not suitable for local city conditions as the wear and tire on the belt was on the lower gears as driving conditions were 90% urban, and 10% semi-urban, with zero highway conditions in Sri Lanka. This was very valid for driving within the Colombo city and suburbs, where bumper to bumper traffic conditions were the norm and due to close proximity of traffic lights and congestion, there was a very high percentage of stop-wait-go scenarios.
    The gearbox could not be repaired and a total replacement had to be done in the event of a belt failure
    Vehicles wore mostly reconditioned (used in Japan or Singapore), and hence already had a lot of miles, and the belt based transmission had a shorter lifespan compared to the traditional auto boxes resulting in failures.
    Many users were not aware of CVT gearboxes and treated them as normal auto boxes, and hence the oil changes were done in intervals of 40-60K
    The responses were quite startling, since these were not the type of facts i saw in any blog related to Honda fit, Jazz CVT gearbox failures!

    The fact is that the CVT gearboxes do require more attention than the standard auto gearboxes, and the reasons i could identify were,

    Honda now recommends changing of the CVT gearbox oil every 20-40K periods for normal driving conditions, and 20K intervals for extreme driving conditions. However based on the information, the extreme levels mentioned by Honda, the pure city driving scenarios as faced in Sri Lanka are far more extreme!, and hence the transmission oil should be replaced every 10K (15K at most) in order to ensure the gearbox does not fail.
    Initially the transmission oil used for CVT was the same as the standard auto boxes, but now Honda recommends that a special CVT oil be used which has better lubrication. Based on research it seems even the Honda CVT is not the best and there are third parties making oils that are even more suited for CVT gearboxes. The point being CVT gearboxes require special transmission oils (standard auto gearbox oils are NOT suitable)
    If the owners do take care of the oil changes I am positively sure the failures will be minimal, though the question if the gearbox is as durable as the standard auto is questionable, as many sites have indicated that a well cared CVT gearbox has a lifespan of 120-160K km, while an standard box will last far longer with minimal maintenance!

    The question of if the CVT gearbox failure requires a full gearbox change of course is uncertain, as it seems the belt can be replaced (along with some other parts) for a fraction of the cost of the gearbox. Would be great if somebody can confirm on this.

    ADVERTISEMENT


    Buraya Honda Jazz'ın CVT şanzımanı problemlidir demeye getirerek alıntı yaptığın yukarıdaki mesajın linki şu:

    http://rayazmuthalif.wordpress.com/2008/07/08/how-to-avoid-cvt-gearbox-failures-in-honda-city-fit-jazz-a-sri-lankan-perspective/

    Mesajın başlığı da bu:

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)


    Türkçesi: Honda City, Fit ve Jazz modellerinde CVT vites kutusu arızalarının önüne nasıl geçilir.



    Önceki mesajımda da yazdığım gibi doğru şanzıman yağı kullanımı ve şanzıman yağının her 40 binde bir düzenli değiştirilmesiyle Hondanın CVT'li modellerinde şanzıman arızasının önüne geçilebilir.


    Daha kendi verdiğin linklerde ne yazdığından bihabersin arkadaşım.!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 14 Ocak 2012; 1:38:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000


    Honda Civic Hybrid Transmission Problems

    I called it hesitation from 0, but didn't think to type in CVT problems 2005 Honda Civic Hybrid into a Google Search. Whoops! Not like it matters, though.

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)
    I recently was looking to buy a small honda city vehicle (called the Honda Fit, see
    en.wikipedia.org
    Honda Fit - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
    for details!) and paid a visit to my local agent to get some ****e on the car. The very first response was “don’t buy it Sir, the gearbox is not reliable”. Now this coming from the local Honda agent, when the Honda CVT gearbox has a solid reputation worldwide was rather disturbing since my research on the web with regard to the car and the gearbox had a very positive view!

    Probing further I inquired from the technician why he said it was not “reliable”, and he gave some very useful insights,

    The gearbox he felt was not suitable for local city conditions as the wear and tire on the belt was on the lower gears as driving conditions were 90% urban, and 10% semi-urban, with zero highway conditions in Sri Lanka. This was very valid for driving within the Colombo city and suburbs, where bumper to bumper traffic conditions were the norm and due to close proximity of traffic lights and congestion, there was a very high percentage of stop-wait-go scenarios.
    The gearbox could not be repaired and a total replacement had to be done in the event of a belt failure
    Vehicles wore mostly reconditioned (used in Japan or Singapore), and hence already had a lot of miles, and the belt based transmission had a shorter lifespan compared to the traditional auto boxes resulting in failures.
    Many users were not aware of CVT gearboxes and treated them as normal auto boxes, and hence the oil changes were done in intervals of 40-60K
    The responses were quite startling, since these were not the type of facts i saw in any blog related to Honda fit, Jazz CVT gearbox failures!

    The fact is that the CVT gearboxes do require more attention than the standard auto gearboxes, and the reasons i could identify were,

    Honda now recommends changing of the CVT gearbox oil every 20-40K periods for normal driving conditions, and 20K intervals for extreme driving conditions. However based on the information, the extreme levels mentioned by Honda, the pure city driving scenarios as faced in Sri Lanka are far more extreme!, and hence the transmission oil should be replaced every 10K (15K at most) in order to ensure the gearbox does not fail.
    Initially the transmission oil used for CVT was the same as the standard auto boxes, but now Honda recommends that a special CVT oil be used which has better lubrication. Based on research it seems even the Honda CVT is not the best and there are third parties making oils that are even more suited for CVT gearboxes. The point being CVT gearboxes require special transmission oils (standard auto gearbox oils are NOT suitable)
    If the owners do take care of the oil changes I am positively sure the failures will be minimal, though the question if the gearbox is as durable as the standard auto is questionable, as many sites have indicated that a well cared CVT gearbox has a lifespan of 120-160K km, while an standard box will last far longer with minimal maintenance!

    The question of if the CVT gearbox failure requires a full gearbox change of course is uncertain, as it seems the belt can be replaced (along with some other parts) for a fraction of the cost of the gearbox. Would be great if somebody can confirm on this.

    ADVERTISEMENT


    Buraya Honda Jazz'ın CVT şanzımanı problemlidir demeye getirerek alıntı yaptığın yukarıdaki mesajın linki şu:

    http://rayazmuthalif.wordpress.com/2008/07/08/how-to-avoid-cvt-gearbox-failures-in-honda-city-fit-jazz-a-sri-lankan-perspective/

    Mesajın başlığı da bu:

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)


    Türkçesi: Honda City, Fit ve Jazz modellerinde CVT vites kutusu arızalarının önüne nasıl geçilir.



    Önceki mesajımda da yazdığım gibi doğru şanzıman yağı kullanımı ve şanzıman yağının her 40 binde bir düzenli değiştirilmesiyle Hondanın CVT'li modellerinde şanzıman arızasının önüne geçilebilir.


    Daha kendi verdiğin linklerde ne yazdığından bihabersin arkadaşım.!!!


    Alıntıları Göster
    Bol bol CVT'li Jazz kullanma fırsatı buluyorum, herhangi bir sarsılma yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000


    Honda Civic Hybrid Transmission Problems

    I called it hesitation from 0, but didn't think to type in CVT problems 2005 Honda Civic Hybrid into a Google Search. Whoops! Not like it matters, though.

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)
    I recently was looking to buy a small honda city vehicle (called the Honda Fit, see
    en.wikipedia.org
    Honda Fit - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
    for details!) and paid a visit to my local agent to get some ****e on the car. The very first response was “don’t buy it Sir, the gearbox is not reliable”. Now this coming from the local Honda agent, when the Honda CVT gearbox has a solid reputation worldwide was rather disturbing since my research on the web with regard to the car and the gearbox had a very positive view!

    Probing further I inquired from the technician why he said it was not “reliable”, and he gave some very useful insights,

    The gearbox he felt was not suitable for local city conditions as the wear and tire on the belt was on the lower gears as driving conditions were 90% urban, and 10% semi-urban, with zero highway conditions in Sri Lanka. This was very valid for driving within the Colombo city and suburbs, where bumper to bumper traffic conditions were the norm and due to close proximity of traffic lights and congestion, there was a very high percentage of stop-wait-go scenarios.
    The gearbox could not be repaired and a total replacement had to be done in the event of a belt failure
    Vehicles wore mostly reconditioned (used in Japan or Singapore), and hence already had a lot of miles, and the belt based transmission had a shorter lifespan compared to the traditional auto boxes resulting in failures.
    Many users were not aware of CVT gearboxes and treated them as normal auto boxes, and hence the oil changes were done in intervals of 40-60K
    The responses were quite startling, since these were not the type of facts i saw in any blog related to Honda fit, Jazz CVT gearbox failures!

    The fact is that the CVT gearboxes do require more attention than the standard auto gearboxes, and the reasons i could identify were,

    Honda now recommends changing of the CVT gearbox oil every 20-40K periods for normal driving conditions, and 20K intervals for extreme driving conditions. However based on the information, the extreme levels mentioned by Honda, the pure city driving scenarios as faced in Sri Lanka are far more extreme!, and hence the transmission oil should be replaced every 10K (15K at most) in order to ensure the gearbox does not fail.
    Initially the transmission oil used for CVT was the same as the standard auto boxes, but now Honda recommends that a special CVT oil be used which has better lubrication. Based on research it seems even the Honda CVT is not the best and there are third parties making oils that are even more suited for CVT gearboxes. The point being CVT gearboxes require special transmission oils (standard auto gearbox oils are NOT suitable)
    If the owners do take care of the oil changes I am positively sure the failures will be minimal, though the question if the gearbox is as durable as the standard auto is questionable, as many sites have indicated that a well cared CVT gearbox has a lifespan of 120-160K km, while an standard box will last far longer with minimal maintenance!

    The question of if the CVT gearbox failure requires a full gearbox change of course is uncertain, as it seems the belt can be replaced (along with some other parts) for a fraction of the cost of the gearbox. Would be great if somebody can confirm on this.

    ADVERTISEMENT


    Buraya Honda Jazz'ın CVT şanzımanı problemlidir demeye getirerek alıntı yaptığın yukarıdaki mesajın linki şu:

    http://rayazmuthalif.wordpress.com/2008/07/08/how-to-avoid-cvt-gearbox-failures-in-honda-city-fit-jazz-a-sri-lankan-perspective/

    Mesajın başlığı da bu:

    How to avoid CVT gearbox failures in Honda City, Fit and Jazz (Sri Lankan perspective)


    Türkçesi: Honda City, Fit ve Jazz modellerinde CVT vites kutusu arızalarının önüne nasıl geçilir.



    Önceki mesajımda da yazdığım gibi doğru şanzıman yağı kullanımı ve şanzıman yağının her 40 binde bir düzenli değiştirilmesiyle Hondanın CVT'li modellerinde şanzıman arızasının önüne geçilebilir.


    Daha kendi verdiğin linklerde ne yazdığından bihabersin arkadaşım.!!!


    Alıntıları Göster
    2003 model cvt hondayı 7 sene kullandım. bakımlarını serviste yaptırmama rağmen. ilk kalkışta sarsıntılı kalkıyordu. arabanın ilk 60 bin km de böyle bir problemi yoktu. servis bile normal ATF yağ kullanıyordu. daha sonra bu tip problemler çıkınca CVT yağ kullanmaya başladı. bazı araçlarda sarsıntı kesildi , bazılarında kesmedi. benim aracım sesi kestikten 10 bin km sonra ses tekrarlamaya başladı. bu sefer şanzıman yağ filtresinin değişmesi gerektiğini söylediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    geçmiş günlerde konulardan birinde bi arkadaş cvt şanzumanlı jazzın yavaşlarken durmaya yakın araçta hafif sarsıntı olduğundan bahsetmişti.. cvt jazz'ı sorunsuzluğuyla bilirim daha önce duymadığım bi durum bu şaşırdım o yüzden.. benzer bi şey yaşayanlar var mı?

    Cvt'li Jazz kullanıcıları bunu rahatsız edici bir durum olarak görmüyorlar.

    Durum böyle iken sarsıntının ne kadar sorun olduğu tartışılır bence. Test etmek lazım...



    walla hocam o kadar para sayıp da titreyen araca binmek de istemiyorum doğrusu.. bu otomatik vites olayu çok ince ve hassas bi sistem üzerine kurulu sanırım.. manuel mi alsam napsam.. trafikte büyük rahatlık gerçi yeni aracımda da manuele devam edesim hiç ama hiç gelmiyo

    Bende bundan sonra otomatik vitese geçebilirim. Ancak manueli özleyeceğimi biliyorum ve tekrar manuele döndüğümde unutmak herşeye yeniden başlamak istemiyorum :)

    Kafanızdaki soru işaretinin çözümü test etmekten geçiyor. Bence sorun edilecek bir sarsinti hissetmeyeceksiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HARB

    bi takmışsınız sarsıntı sarsıntı yahu kendınızı sabitlemssınız bu konuya en ufak şeyde yok sarsıntılı geçti yok yıgılma yaptı kusursuz birşey yokkı ınsan yapımı ıllakı olucak hataları ha cvt bile tatmın etmedıyse zaten binmeyin arabaya sorun çözülsün yanı ıllakı sorun arayan bu mılletımız zaten 3 kurus parasını 10 kurusluk mal ısteme arzusu bıtmediği sürece bu garip yorumlar da bitmez

    elbette hata olur o ayrı, mükemmeli arayan yok ben sadece bunun şanssızlık sonucu karşılaşılabilecek bi problemmi yoksa jazz'da genel olarak yaşanan ve sistemin doğasında olan bi durummu olduğunu mrk etmiştim o yüzden danışmak istedim.. ayrıca illa 10 kuruşluk araba bakarsakmı sorunsuz bi aracı bulmayı hak ediyoruz.. senin tabirinle 3 kuruşluk (ki 40 bin liraya 3 kuruş diyosun hatırlatırım) sıfır bi araçtan mükemmeli dğl ama sorunsuzluğu beklemek hakkımız dğl mi? bunun için de ince eleyip sık dokuyorum.. ben arabalardan fazla anlamam teknik boyutunu da bilmiyorum yapı olarak da biraz detaycı bi tipim o yüzden 40 bin lira sayarken dikkatli olmak zorunda hissediyorum kendimi ve o yüzden danışma gereği duyuyorum burda hepsi bu.. bu site bu amaca hizmet etmicekse neye hizmet edicek? bu sitede eminim yüzlerce üye, açılan bi o kadar konu ve bu konular hakkında da atılan binlerce yorum vardır.. o nedenle benzer konu veya yorumların sitede 1 kere de bulunması normal 10 kere de bulunması normal, tartışıyoruz neticede..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.