Şimdi Ara

CVT JAZZ SARSINTI OLAYI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
16.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxy_

    Bol bol CVT'li Jazz kullanma fırsatı buluyorum, herhangi bir sarsılma yok.

    güzel haber
  • 60 binde aldığım jazz cvt yi 135.000e kadar kullandım ne titreme nede başka sorun yaşamadım ama yağını zamanında değiştirmek çok önemli,,
  • benim kullandığım nissan 1.6 cvt juke motosikletler gibi tamamen kademesiz değildi. haliyle ara sıra vites düşüş yükseliş hissediliyor. buna sarsıntı demek çok doğru değil. yani vites değişim anındaki ufak titreşimler, hafif yığılmalar diyelim.

    jazz da farklı bir cvt olabilir kullanmadım.
  • cvt şanzuman en sarsıntısız otomatiklerden biridir.2000 km dir kullanıyorum benim jazzda böyle bir sıkıntı yok.o yüzden gönlün ferah olsun.rahatlıkla alıp kullanabilirsin.
  • CVT yağının değişme vakti gelmiştir bende de var hiç sorun yaşamadım şu ana kadar aldığımdan beri sorunsuz kullanıyorum. Eski Jazz'larda CVT yağı 80.000 km de bir değişiyormuş.
  • CVT jazz'ımı 124.000 km'ye kadar kullandım, tüm hayatı boyunca olağan sarf parçaları (fren balata, hava yağ ve polen filtreleri ve buji)
    dışında sadece sağ arka poryo rulmanı değişti 200 TL, bir de kornası bozuldu, 15 TL ye albea kornası taktırdım.

    Kalkışta fazla fazla gaz verisem (pedal turu %70 den fazla)
    bır sarsıntı olup hemen geçiyordu, bunun kauçuk motor takozların birinde problem olduğu, piston ateşleme yaparken, patlama anını direk şasiye vuruntu şeklinde yansıttığını söylediler.
    Sertleşen ve çatlayan kauçuk takozu motor fazla deforme edip, takoza bağlı sabitleme vidası doğrudan şasiye vurarak, sanki yolun en sağına yada en soluna yükseltili çizgi yaparlar ya tarama şeklinde, tekerlek geçerken tık tık tık tık tıkırtıkırtıkır eder, çizgilerin sıklığına göre, işte öyle bir sarsıntı aypıyordu. Kauçuk takoz 60 - 80 tL birşeymiş ve bunlardan motorda biri arkada biri sağ biri sol 3 tane olduğu söylendi, hepsi değişimi önerildi ancak işçiliği takozların iki katı tuttuğu için dedim, kalkışta o kadar çok gaz vermiyorum nasılolsa. yaptırmadım. bu titreme problemi motor takozlarından (kulak da deniyor) olabilir. Bence de kauçuk eleman, biri sertleşti ve ikiye ayrıldı ise, diğerleri de eli kulağında olması beklenir. Araç 2004 model ve 8 yaşında idi, bilgi olarak bunu da söyleyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun


    CVT jazz'ımı 124.000 km'ye kadar kullandım, tüm hayatı boyunca olağan sarf parçaları (fren balata, hava yağ ve polen filtreleri ve buji)
    dışında sadece sağ arka poryo rulmanı değişti 200 TL, bir de kornası bozuldu, 15 TL ye albea kornası taktırdım.

    Kalkışta fazla fazla gaz verisem (pedal turu %70 den fazla)
    bır sarsıntı olup hemen geçiyordu, bunun kauçuk motor takozların birinde problem olduğu, piston ateşleme yaparken, patlama anını direk şasiye vuruntu şeklinde yansıttığını söylediler.
    Sertleşen ve çatlayan kauçuk takozu motor fazla deforme edip, takoza bağlı sabitleme vidası doğrudan şasiye vurarak, sanki yolun en sağına yada en soluna yükseltili çizgi yaparlar ya tarama şeklinde, tekerlek geçerken tık tık tık tık tıkırtıkırtıkır eder, çizgilerin sıklığına göre, işte öyle bir sarsıntı aypıyordu. Kauçuk takoz 60 - 80 tL birşeymiş ve bunlardan motorda biri arkada biri sağ biri sol 3 tane olduğu söylendi, hepsi değişimi önerildi ancak işçiliği takozların iki katı tuttuğu için dedim, kalkışta o kadar çok gaz vermiyorum nasılolsa. yaptırmadım. bu titreme problemi motor takozlarından (kulak da deniyor) olabilir. Bence de kauçuk eleman, biri sertleşti ve ikiye ayrıldı ise, diğerleri de eli kulağında olması beklenir. Araç 2004 model ve 8 yaşında idi, bilgi olarak bunu da söyleyim.

    hacam düz viteslerde çok daha ani ve zorlayıcı gazlamalar yapılıyor, bu anlamda jazzların çoğunda kalkışta bahs ettiğiniz titreme olmalıydı. Bence cvt ile alakalı... motor takozları 100.000 civarı bitecek kadar eskimez diye düşünüyorum.




  • Sadece tek bir kere, hava olağanüstü soğukken ve CVT yağının değişme zamanı geldiğinde, araç ilk çalıştıktan sonra yolda ve yokuş yukarı iken, gaza fazla tepki vermemesi üzerine, biraz gaza yüklenmemle sanki bir sirkülasyona baraj kurulmuş da gaza azcık daha dokununca barajı yıkmış gibi birden fırlamıştı araç.. Dedim CVT yağı bu soğukta tereyağ gibi sert oldu, anca motorgüzüyle ilerliyor.. Bunu bir kere daha yaşamadım..
  • CVT şanzımanı hep merak ediyorum. Belki birgün kullanma şansım olur.
  • Aynı sorun benim 2005 tiptronik Honda Jazz' da oluyor.
    Sorun; bazen ve durmaya yakın başlıyor ve vites D konumundayken frene basılı tuttuğumda motor sanki duracakmış gibi olup tekrar tekrar kendini topluyor. Ama gaza basıp hareketlendi mi sorun kalmıyor.
  • eski kasada olabilir çünkü ilk kavramayı bildiğimiz debriyaj sistemiyle yaoıyor.

    ama yenilerinde tork konvertörü var ve böyle bir şey olamaz.

    Anca motorda bir dengesizlik vardır, o bir şekilde bir titreme yapıyordur, kullanıcı da şanzımana bağlanıyordur ama onu bile tork konvertörü tabiri caizse ütüler....
  • Ocaktan beri honda jazz cvt kullanıyorum. gerek kendi gerek şanzımanı çok iyi bir araç ve çevremden herkes çok beğeniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun


    CVT jazz'ımı 124.000 km'ye kadar kullandım, tüm hayatı boyunca olağan sarf parçaları (fren balata, hava yağ ve polen filtreleri ve buji)
    dışında sadece sağ arka poryo rulmanı değişti 200 TL, bir de kornası bozuldu, 15 TL ye albea kornası taktırdım.

    Kalkışta fazla fazla gaz verisem (pedal turu %70 den fazla)
    bır sarsıntı olup hemen geçiyordu, bunun kauçuk motor takozların birinde problem olduğu, piston ateşleme yaparken, patlama anını direk şasiye vuruntu şeklinde yansıttığını söylediler.
    Sertleşen ve çatlayan kauçuk takozu motor fazla deforme edip, takoza bağlı sabitleme vidası doğrudan şasiye vurarak, sanki yolun en sağına yada en soluna yükseltili çizgi yaparlar ya tarama şeklinde, tekerlek geçerken tık tık tık tık tıkırtıkırtıkır eder, çizgilerin sıklığına göre, işte öyle bir sarsıntı aypıyordu. Kauçuk takoz 60 - 80 tL birşeymiş ve bunlardan motorda biri arkada biri sağ biri sol 3 tane olduğu söylendi, hepsi değişimi önerildi ancak işçiliği takozların iki katı tuttuğu için dedim, kalkışta o kadar çok gaz vermiyorum nasılolsa. yaptırmadım. bu titreme problemi motor takozlarından (kulak da deniyor) olabilir. Bence de kauçuk eleman, biri sertleşti ve ikiye ayrıldı ise, diğerleri de eli kulağında olması beklenir. Araç 2004 model ve 8 yaşında idi, bilgi olarak bunu da söyleyim.

    Bu bahsettiginiz kalkistaki tirtir sesi nasi cozdunuz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cvt'de hiç duymadım, i-shift olmasın?

    genelde i-shiftlerde sık oluyor sıcak aylarda.. kalibrasyon ve yağ değişimi yapmak lazım
  • 2,5 yıldır cvt jazz kullanıyorum
    hiç böyle bi sorunla karşılaşmadım
    jazz forumlarında da okumadım
    kronik bişey olsa mutlaka duyardık
  • CVT şanzıman titreme yapıyorsa yağının değişme vakti gelmiştir.
  • Ever yag degisince sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.